Salaam!
Kuuntelin YouTubessa suufien esteettisiä purkauksia joissa on suuri energisyys.
He tuntevat, ovat kotoisin ja ovat käyneet kolme tuhatta vuotta eteenpäin meidän ajastamme olevissa kosmisissa dimensioissa.
Itse asiassa he jaottelee koko historian kolmen tuhannen vuoden sykleihin.
Kosminen dimensio - Herran päivä eli Barzakh - Toinen kosminen dimensio
Tämä päivä - Se päivä - Tuo päivä
2000-3000 / 3000-4000/ 4000-5000
Tämä kolmen päivän sykli toistuu maailman alusta eteenpäin tulevaisuuteen.
Aatami luotiin 4220 ekr
1. Sykli
4000-3000 ekr Tämä
3000-2000 ekr Se (Herran päivä)
2000-1000 ekr Tuo
2. Sykli
1000-0 ekr Tämä
0-1000 jkr Se (Herran päivä)
1000-2000 jkr Tuo
3. Sykli
2000-3000 jkr Tämä
3000-4000 jkr Se (Herran päivä)
4000-5000 jkr Tuo
Jne.
Videossa kerrottiin että on Tämä ja Tuo kosmisia harhoja tavallaan ja niiden välissä oleva Se eli Herran päivä on konkreettinen. Paljon muutakin noista päivistä edeltäkäsin kerrottiin.
Se että on 3000 vuoden Sykli tiedossa suufeilla oli yllätys minulle. Itse pidin 1000 vuoden syklejä selvinä ja 2000 vuoden suurta Jisreelin kylvön päivää josta Hoosea kertoo joten kuten mahdollisena, mutta 3000 vuoden tulevaisuuden tarkka selonteko oli yllätys. Koska Suufeja pidin heikkoina muslimeja ja vasta Sunnien ja Shiiojen jälkeen kolmanneksi tulevina.
Eräs suufien aikakäsitys - Barzakh
51
459
Vastaukset
- Anonyymi
Karman laki on SYKLIA koska kaikki ihmisen tekemä kävelee häntä vastaan
TÄLTÄ POHJALTA KAIKKI NOLLATAA ELÄMÄSSÄ ja tämä laki on ihmiselle täysi mahottomuus käsittää
Muttaniin jotta :
- ihminen itse rakentaa oman polkunsa vuorovaikutuksin koko maailman sivun- Anonyymi
Salaam!
Kiitos kommentista! Tuo Karman laki onkin varsin mielenkiintoinen. On väitteitä että se voi vaikuttaa useiden; jopa kymmenten tai satojen elämien kulkuun eteenpäin lukien siitä kun rikos tapahtui. Saatan elää tämän elämän melko puhdasta ja synnitöntä elämää, mutta silti saan seuraavassa elämässä katua; koska olen viisi elämää aiemmin tehnyt perustavaa laatua olevan rikoksen??? Toivottavasti tuo oli vain pelottelua eikä toteudu tosi elämässä.
En tiedä tosiasioita Karman laista, mutta jokaisella uskonnolla on omat keinonsa pelotella lapsia olemaan puhtaat ja synnittömät.
YouTubesta löytyy nykyisin melko korkeatasoisia videoita koskien suufilaisuutta mikäli on englannin kielen taitoa. Kaikki islam oppineet eivät pidä suufilaisuudesta. Eräiden mielestä Koraanin ja Sunnan lisäksi ei saa mitään muuta uutta tuoda islamiin. Ne riittävät. Mutta suufilaiset mielestäni mainitaan jopa Sunnassa ja he ovat Profeetan (saas) erityinen ase ja keino pysyä ajan tasalla? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Salaam!
Kiitos kommentista! Tuo Karman laki onkin varsin mielenkiintoinen. On väitteitä että se voi vaikuttaa useiden; jopa kymmenten tai satojen elämien kulkuun eteenpäin lukien siitä kun rikos tapahtui. Saatan elää tämän elämän melko puhdasta ja synnitöntä elämää, mutta silti saan seuraavassa elämässä katua; koska olen viisi elämää aiemmin tehnyt perustavaa laatua olevan rikoksen??? Toivottavasti tuo oli vain pelottelua eikä toteudu tosi elämässä.
En tiedä tosiasioita Karman laista, mutta jokaisella uskonnolla on omat keinonsa pelotella lapsia olemaan puhtaat ja synnittömät.
YouTubesta löytyy nykyisin melko korkeatasoisia videoita koskien suufilaisuutta mikäli on englannin kielen taitoa. Kaikki islam oppineet eivät pidä suufilaisuudesta. Eräiden mielestä Koraanin ja Sunnan lisäksi ei saa mitään muuta uutta tuoda islamiin. Ne riittävät. Mutta suufilaiset mielestäni mainitaan jopa Sunnassa ja he ovat Profeetan (saas) erityinen ase ja keino pysyä ajan tasalla?Koska elämä pyörii ilman ulkopuolista voimaa elikkä sanalla niinsanotusti,
- kyllä silloin myötä ja vastavoimien pitää kumota toisensa, ja aika ei siinä merkitse mitään, yksi päivä on kuin tuhat vuotta.
- Anonyymi
VAPAAN TAHDON VÄITTELY
https://www.youtube.com/watch?v=oXOv_rn9-1w&pp=ygUXVkFQQUFOIFRBSERPTiBWw4RJVFRFTFnSBwkJwQkBhyohjO8=
Vois sanoa jotta huijaus on turhaa koska kaikki on määrättyä tapahtumaa -
Islanmin huijaus puuhat on vain näitten itsensä hujausta- - Anonyymi
Luodut toisilleen
https://www.youtube.com/watch?v=WeZQPN6r5gA&list=RDWeZQPN6r5gA&start_radio=1&pp=ygURTHVvZHV0IHRvaXNpbGxlZW6gBwE=
Luodut toisilleen -Lasse Hoikka & Souvarit
Neljättä vuotta sitten lähti rinnalla kulkijani pitkälle reisulleen nyt vasta kykenen tämän kuuntelemaan kiitos Lasselle ja souvareille vuosi kymmenten hyvistä muistoista terv tepivaari - Anonyymi
Torstai 10.7.2025
Minä olen kuin eksynyt lammas. Etsi minut! Sinun säädöstesi mukaan minä tahdon elää.
Ps. 119:176, 94
Perjantai 11.7.2025
Minä tunnustin sinulle syntini, en salannut pahoja tekojani. Minä sanoin: ”Tunnustan syntini Herralle.” Sinä annoit anteeksi pahat tekoni, otit pois syntieni taakan.
Ps. 32:5
Selitykset pois meistä, vain totuus kestää ajasta aikaan ja antaa oikean elämän.- Anonyymi
Usko ja TUNNUSTUS ovat edellytys SIUNAUKSEN SAAMISELLE
”Tunnustan syntini Herralle.” - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Usko ja TUNNUSTUS ovat edellytys SIUNAUKSEN SAAMISELLE
”Tunnustan syntini Herralle.”Jotta vääristelijä valestaja se kaivaa verta nenästään - näin maallisesti sanotuna.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jotta vääristelijä valestaja se kaivaa verta nenästään - näin maallisesti sanotuna.
Niin itse olen puhunut monista jumalista ja luojista. Se on väärin. Joka lausuu tosi TUNNUSTUKSEN, YMMÄRTÄÄ SEN JA PYSYY SIINÄ saa kaikki syntinsä anteeksi ja pelastuu helvetistä.
EI OLE MUUTA JUMALAA KUIN JUMALA JA MUHAMMED ON HÄNEN LÄHETTILÄÄNSÄ.
Olen puhunut myös suufeista joista eräät Hengen vallassa saattavat väittää olevansa vaikka valo tms. Jumalaan liitettyä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin itse olen puhunut monista jumalista ja luojista. Se on väärin. Joka lausuu tosi TUNNUSTUKSEN, YMMÄRTÄÄ SEN JA PYSYY SIINÄ saa kaikki syntinsä anteeksi ja pelastuu helvetistä.
EI OLE MUUTA JUMALAA KUIN JUMALA JA MUHAMMED ON HÄNEN LÄHETTILÄÄNSÄ.
Olen puhunut myös suufeista joista eräät Hengen vallassa saattavat väittää olevansa vaikka valo tms. Jumalaan liitettyä.Asiasta on tiukka linja Islam oppineilla. Mutta itse tukeudun yhä pelkkään Koraaniin. Ja jossain määrin Siraan.
Toinen Suura kehottaa uskomaan kaikkiin Jumalan kirjoihin , lähettiläisiin, enkeleihin, viimeiseen päivään ja salattuun.
Sunnan opiskelussa olen vasta alussa. Pitääkö olla tiukka linja?
Sunneilla tiukin
Shiioilla väljempi
Suufeilla väljä
Ahmediyaa yms. kansoilla oma linjansa
Paljon riippuu siitä kuka on vallassa ja mikä on hänen suhtautumisensa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jotta vääristelijä valestaja se kaivaa verta nenästään - näin maallisesti sanotuna.
Ainoastaan elämän Luojalla on kyky punnita elämän tosiasiat, elikkä näin olemmekin sen tosiasian kanssa, miksi valestaisimme ja keksisimme selityksiä.
Vain yksin Jeesus ~ Tuula Palola
https://www.youtube.com/watch?v=HO4lH_h-Crk&list=RDHO4lH_h-Crk&start_radio=1&pp=ygUgVmFpbiB5a3NpbiBKZWVzdXMgfiBUdXVsYSBQYWxvbGGgBwE=
Sydämeni laulu tämä laulu on Jumalan Pyhän Hengen inoitama laulu Jumalani tulee luokseni tämän laulun sanoissa ja hengessä on lohdutus apu hyvyyden Jumalallinen voimaunutava rakkaus Jumalani sinä olet HYVÄ....... HYVÄ EI TOISTA SINUN VERTAISTASI HYVÄ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ainoastaan elämän Luojalla on kyky punnita elämän tosiasiat, elikkä näin olemmekin sen tosiasian kanssa, miksi valestaisimme ja keksisimme selityksiä.
https://www.youtube.com/watch?v=HO4lH_h-Crk&list=RDHO4lH_h-Crk&start_radio=1&pp=ygUgVmFpbiB5a3NpbiBKZWVzdXMgfiBUdXVsYSBQYWxvbGGgBwE=
Sydämeni laulu tämä laulu on Jumalan Pyhän Hengen inoitama laulu Jumalani tulee luokseni tämän laulun sanoissa ja hengessä on lohdutus apu hyvyyden Jumalallinen voimaunutava rakkaus Jumalani sinä olet HYVÄ....... HYVÄ EI TOISTA SINUN VERTAISTASI HYVÄKiitos ja ylistys Jeesukselle ja Jumalalle siitä!
Itse Luin Luukkaan 9. Luvusta alkaen kuinka Jeesus yksin on YLITSE SAASTAISTEN HENKIEN, ATEISMIN, IHMISTEN, IHMISEN POJAN, VIISAUDEN , FILOSOFIAN JA PAHOJEN HENKIEN.
Aloin silloin ymmärtää tuota JEESUS YKSIN opin juurta. Hän on valtojen, voimien ja enkelten ylitse. Kuitenkin alunperin Jeesus Yksin opin ei ollut tarkoitus vähätellä muita Jumalan Lähettiläitä ja Pyhää Henkeä sen varjolla että Jeesus yksin toimii monessa tärkeässä asiassa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sydämeni laulu tämä laulu on Jumalan Pyhän Hengen inoitama laulu Jumalani tulee luokseni tämän laulun sanoissa ja hengessä on lohdutus apu hyvyyden Jumalallinen voimaunutava rakkaus Jumalani sinä olet HYVÄ....... HYVÄ EI TOISTA SINUN VERTAISTASI HYVÄMinä heikko uupunut -
MARIKA - Vie taivaaseen
https://www.youtube.com/watch?v=5ah4XXWomUw&list=RD5ah4XXWomUw&start_radio=1&pp=ygUXTUFSSUtBIC0gVmllIHRhaXZhYXNlZW6gBwHSBwkJ2AkBhyohjO8=
Tykkään Marikan esityksestä, jokaisesta. Ääntäminen niin selvää, että huonompi kuuloinenkin saa selvän joka sanasta.
On turha harhailla ja kuuhoilla ilman elämän LUOJAN VOIMAA MIELISSÄÄN LÄHELLÄ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos ja ylistys Jeesukselle ja Jumalalle siitä!
Itse Luin Luukkaan 9. Luvusta alkaen kuinka Jeesus yksin on YLITSE SAASTAISTEN HENKIEN, ATEISMIN, IHMISTEN, IHMISEN POJAN, VIISAUDEN , FILOSOFIAN JA PAHOJEN HENKIEN.
Aloin silloin ymmärtää tuota JEESUS YKSIN opin juurta. Hän on valtojen, voimien ja enkelten ylitse. Kuitenkin alunperin Jeesus Yksin opin ei ollut tarkoitus vähätellä muita Jumalan Lähettiläitä ja Pyhää Henkeä sen varjolla että Jeesus yksin toimii monessa tärkeässä asiassa.Itse olen saanut apua myös Islamista ja Hare Krishnasta. Islamin mukaan Jumalalla on 144000 profeettaa joista jokainen on toistensa veroinen ja heidän arvoaan ei erotella toistensa suhteen. Toisaalta muistaakseni Sunna kyllä kertoo että KOLME PROFEETOISTA korotetaan lähes Jumalan veroiseksi:
Jeesus
Muhammed (saas)
Aabraham tai Aadami?
Olin melko onneton kun 40 vuotta tukeuduin yksin Jeesukseen. Mutta kun löysin Koraanin, Mahdin ja Hare Krishnan aloin saada rukousvastauksia ja opastusta esim tieteen parissa.
Teidän elämästä puolestaan huomaa että Jeesus Yksin tie on tuonut suosiota ja siunausta elämäänne. Yllin kyllin. Tiedettäkin linkitätte silloin tällöin. KIITOS Jeesukselle ja Jumalalle heidän antamastaan suosiosta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse olen saanut apua myös Islamista ja Hare Krishnasta. Islamin mukaan Jumalalla on 144000 profeettaa joista jokainen on toistensa veroinen ja heidän arvoaan ei erotella toistensa suhteen. Toisaalta muistaakseni Sunna kyllä kertoo että KOLME PROFEETOISTA korotetaan lähes Jumalan veroiseksi:
Jeesus
Muhammed (saas)
Aabraham tai Aadami?
Olin melko onneton kun 40 vuotta tukeuduin yksin Jeesukseen. Mutta kun löysin Koraanin, Mahdin ja Hare Krishnan aloin saada rukousvastauksia ja opastusta esim tieteen parissa.
Teidän elämästä puolestaan huomaa että Jeesus Yksin tie on tuonut suosiota ja siunausta elämäänne. Yllin kyllin. Tiedettäkin linkitätte silloin tällöin. KIITOS Jeesukselle ja Jumalalle heidän antamastaan suosiosta.Elekääs viritelkö ansaa suomalaisille,
- jotta pääsisite tuhoisaan valtaanne tääläkin
MIKÄ ONKIN TARKOITUSPERÄNNE TUHOTA NORMAALI KULTUUREITA TAVOILLENNE - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse olen saanut apua myös Islamista ja Hare Krishnasta. Islamin mukaan Jumalalla on 144000 profeettaa joista jokainen on toistensa veroinen ja heidän arvoaan ei erotella toistensa suhteen. Toisaalta muistaakseni Sunna kyllä kertoo että KOLME PROFEETOISTA korotetaan lähes Jumalan veroiseksi:
Jeesus
Muhammed (saas)
Aabraham tai Aadami?
Teidän elämästä puolestaan huomaa että Jeesus Yksin tie on tuonut suosiota ja siunausta elämäänne. Yllin kyllin. Tiedettäkin linkitätte silloin tällöin. KIITOS Jeesukselle ja Jumalalle heidän antamastaan suosiosta.Mitä on islam - asiantuntija kertoo.
https://www.youtube.com/watch?v=3ePX5T43PTs&t=479s&pp=ygUYaXNsYW0gYXNpYW50dW50aWEga2VydG9v
Kiitos että joku puhuu totta ja osaa erottaa Mekan ja Medinan aikaiset tekstit ja ymmärtää että jos ristiriitaa Mediaaan aikaiset voittaa aina koska Mohammed näin sanonut., Muu puhe on silkkaa kusetusta meille ns. länkkäreille ja mitä sinisemmät silmät sitä paremmiin uppoo,. Dokumentti sharilaista tanskasta olisi pitänyt viimeistään aukaista kaikkien silmät mitä Islman todellisuudessa on, mut ei sekään riittänyt kaikille... Kiitos!!! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä on islam - asiantuntija kertoo.
https://www.youtube.com/watch?v=3ePX5T43PTs&t=479s&pp=ygUYaXNsYW0gYXNpYW50dW50aWEga2VydG9v
Kiitos että joku puhuu totta ja osaa erottaa Mekan ja Medinan aikaiset tekstit ja ymmärtää että jos ristiriitaa Mediaaan aikaiset voittaa aina koska Mohammed näin sanonut., Muu puhe on silkkaa kusetusta meille ns. länkkäreille ja mitä sinisemmät silmät sitä paremmiin uppoo,. Dokumentti sharilaista tanskasta olisi pitänyt viimeistään aukaista kaikkien silmät mitä Islman todellisuudessa on, mut ei sekään riittänyt kaikille... Kiitos!!!En huomaa juurikaan mitään merkittävää eroa Mekan ja Medinan välillä. Hyvä kuitenkin että kiinnititte huomioni asiaan.
Kaikki 144000 profeettaa ovat yhdenveroiset Jumalan silmissä. Erotusta heidän välillään ei pitäisi tehdä.
Käsitys että myöhemmin tullut sana aina voittaa aiemman sanan on jonkun keksimä tulkinta. Koraani sanoo JOS OTAMME POIS JONKIN SÄKEEN NIIN ANNAMME TILALLE TOISEN YHTÄ HYVÄN TAI PAREMMAN SÄKEEN. Mitään huononnusta ei siis koskaan tapahdu. Vaan yleisesti ottaen monet myöhemmistä säkeistä ovat todellisuudessakin parempia kuin aiemmat.
Koraani on Jumalan puhetta ja ääntä. Se ei ulospäin vaikuta kovin kummoiselta, mutta kyse onkin siitä miten se positiivisesti välillisesti vaikuttaa lukijaan. Se vuodattaa lukijaan evankeliumia, ymmärrystä, johdatusta ja taitoa. Huolimatta arkisesta ulkoasusta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En huomaa juurikaan mitään merkittävää eroa Mekan ja Medinan välillä. Hyvä kuitenkin että kiinnititte huomioni asiaan.
Kaikki 144000 profeettaa ovat yhdenveroiset Jumalan silmissä. Erotusta heidän välillään ei pitäisi tehdä.
Käsitys että myöhemmin tullut sana aina voittaa aiemman sanan on jonkun keksimä tulkinta. Koraani sanoo JOS OTAMME POIS JONKIN SÄKEEN NIIN ANNAMME TILALLE TOISEN YHTÄ HYVÄN TAI PAREMMAN SÄKEEN. Mitään huononnusta ei siis koskaan tapahdu. Vaan yleisesti ottaen monet myöhemmistä säkeistä ovat todellisuudessakin parempia kuin aiemmat.
Koraani on Jumalan puhetta ja ääntä. Se ei ulospäin vaikuta kovin kummoiselta, mutta kyse onkin siitä miten se positiivisesti välillisesti vaikuttaa lukijaan. Se vuodattaa lukijaan evankeliumia, ymmärrystä, johdatusta ja taitoa. Huolimatta arkisesta ulkoasusta.VÄÄRÄUSKOISEN TAPPAMISET ON ISLAMISTIN ELÄMÄN SISÄLTÖÄ OIKEUTTAAN
JA VALEIN PÄÄSTÄ LUOMAAN ELÄMÄN HELVETTI MAAN PÄÄLLE HÄMÄYKIN - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En huomaa juurikaan mitään merkittävää eroa Mekan ja Medinan välillä. Hyvä kuitenkin että kiinnititte huomioni asiaan.
Koraani on Jumalan puhetta ja ääntä. Se ei ulospäin vaikuta kovin kummoiselta, mutta kyse onkin siitä miten se positiivisesti välillisesti vaikuttaa lukijaan. Se vuodattaa lukijaan evankeliumia, ymmärrystä, johdatusta ja taitoa. Huolimatta arkisesta ulkoasusta.NÄMÄ EIVÄT KOSKAAN TULE SOPEUTUMAAN SUOMALAISUUTEEN VAAN NÄMÄ PYRKIVÄT KAIKEN SUOMSLAISUUDEN TÄYSIN HÄVITTÄMÄÄN TÄÄLTÄ TÄMÄ ON NÄILLÄ KÄSKY TÄLLE PORUKALLE
- Anonyymi
Tämä on totuus - jos vain vielä myötävaikutat tähän - on polku kantava jokahetkisesti.
Päivän sana
Lauantai 12.7.2025
Armosta Jumala on teidät pelastanut antamalla teille uskon. Pelastus ei ole lähtöisin teistä, vaan se on Jumalan lahja.- Anonyymi
Satumaa
https://www.youtube.com/watch?v=DkiFS0hsx0I&list=RDDkiFS0hsx0I&start_radio=1&pp=ygUHc2F0dW1hYaAHAQ==
Suomalaisuus on osin satumaan olemusta :
- tämänkö me haluamme päästää helvetöimään HYÖKKÄÄJÄT - Anonyymi
Googlailes tuolla lauseella :
>> Islam ja lopunaika ihmiskunnan viimeiset päivät <<
Islam ja lopunaika - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Satumaa
https://www.youtube.com/watch?v=DkiFS0hsx0I&list=RDDkiFS0hsx0I&start_radio=1&pp=ygUHc2F0dW1hYaAHAQ==
Suomalaisuus on osin satumaan olemusta :
- tämänkö me haluamme päästää helvetöimään HYÖKKÄÄJÄT2025
Ma, 14 Heinäkuu
Lohduta sydäntäsi, ja pidä murhe itsestäsi kaukana. Sillä murhe ei ole miksikään hyödyksi.
Siir. 30:21-25
Sinulla on oikeus olla oma itsesi. Voit olla oma itsesi ainoastaan tekemällä parhaasi. Kun et tee parastasi, et voi olla oma itsesi. Tätä totuuden siementä sinun kannattaa ravita mielessäsi. Et tarvitse kirjaviisautta tai hienoja filosofisia käsitteitä. Et tarvitse muiden hyväksyntää. Ilmaiset omaa jumalallisuuttasi elämällä ja rakastamalla itseäsi ja muita.
(Don Miguel Ruiz, tolteekki-mestari)
Ilmais eläjä ammatilainen ei voi olla muu kuin hylkiö itseään kohtaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
2025
Ma, 14 Heinäkuu
Lohduta sydäntäsi, ja pidä murhe itsestäsi kaukana. Sillä murhe ei ole miksikään hyödyksi.
Sinulla on oikeus olla oma itsesi. Voit olla oma itsesi ainoastaan tekemällä parhaasi. Kun et tee parastasi, et voi olla oma itsesi. Tätä totuuden siementä sinun kannattaa ravita mielessäsi. Et tarvitse kirjaviisautta tai hienoja filosofisia käsitteitä. Et tarvitse muiden hyväksyntää. Ilmaiset omaa jumalallisuuttasi elämällä ja rakastamalla itseäsi ja muita.
Ilmais eläjä ammatilainen ei voi olla muu kuin hylkiö itseään kohtaan."Tolteekkimestari" viittaa viisaaseen ja taitavaan henkilöön, joka on saavuttanut korkean tason tolteekkien filosofiassa ja henkisyydessä. Tolteekit olivat muinainen kansa Mesoamerikassa, ja heidän perintönsä sisältää syvällisiä opetuksia ihmisenä olemisesta, tietoisuudesta ja todellisuudesta.
Tolteekkien "mestari" ei välttämättä ole sama kuin länsimaisen ajattelun mukainen "mestari", joka on saavuttanut jonkin asian taiturimaisen hallinnan. Tolteekkien mestari on pikemminkin henkilö, joka on kulkenut sisäisen matkan, voittanut itsensä ja saavuttanut korkean henkisen ja eettisen tason. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
2025
Ma, 14 Heinäkuu
Ilmais eläjä ammatilainen ei voi olla muu kuin hylkiö itseään kohtaan.Jos laittasin tähän koraanista pätkän
SIITÄ SE HELVETTI ALKAISI - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos laittasin tähän koraanista pätkän
SIITÄ SE HELVETTI ALKAISIgooglaas tuolla ja lue siitä avautumaa näkymää
>>> Islam: Mitä lännen tulee tietää <<<
OSA 1. Koraanin jumala EI OLE RAAMATUN JUMALA
OSA 2. Vääräuskoisten TAPPAMINEN
ja tätä jatkuu eriteltynä ... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
googlaas tuolla ja lue siitä avautumaa näkymää
>>> Islam: Mitä lännen tulee tietää <<<
OSA 1. Koraanin jumala EI OLE RAAMATUN JUMALA
OSA 2. Vääräuskoisten TAPPAMINEN
ja tätä jatkuu eriteltynä ...Koraanin Jumala ei ole Raamatun Jehova Jumala, mutta esiintyy jo Gilgamesh eeppoksessa Jumalana joka antoi Kaikkivaltiaalle Kaiken Knowledgen eli Tietämyksen. Tähän liittyi tieto ajan manipuloimisesta yms. Myös APOSTOLINEN USKONTUNNUSTUS TUNNUSTAA USKON JUMALAA ELI ALLAHIIN HETI TOISEKSI ISÄN JÄLKEEN.
Minä uskon:
ISÄÄN = ???
JUMALAAN = ALLAH
KAIKKIVALTIAASEEN = JEHOVA
TAIVAAN JA MAAN LUOJAAN = ELOHIM (MIKAEL)
KAIKEN NÄKYVÄN JA NÄKYMÄTTÖMÄN LUOJAAN = KRISHNA ?
On outoa että Jumala alkoi vaikuttaa maailmassa kirjan välityksellä vasta 600-luvulla jälkeen Kristuksen suuremmalla intensiteetillä. Toki jo sitä ennen hänet mainitaan Raamatussa ja hän lienee ollut Paavalin kääntymyksen ja työn takana vaikuttanut voima myös.
Intian uskonnossa ALLAHIA kutsutaan mm. Vasudevaksi sekä Korkeimmaksi Herraksi.
Tuleeko usko Kaikkivaltiaaseen vai Jumalaan on makuasia. Jehova vaatii itselleen Konkreettisen uhrin ja hyvityksen ennen kuin vastaa rukouksiin ja siunaa. Allah on sellainen että hän ei tarvitse konkreettista uhria, vaan tyytyy rukoukseen. Hän saa voimaa siitä kun häntä palvotaan ja hän muistaa palvojaansa ilman uhriakin.
Jehovan siunaukset ovat ikuisia ja voimallisia . Hän voi siunata esim. Iankaikkisella totuudella. Allahin rukousvastaus on usein tietoa ja tiedettä sekä sydämen rauhaa ja iloa.
Hän antaa Absoluuttista eli täydellistä totuutta PYHÄN HENGEN roolissa. Jeesus sanoi lähtettävänsä PYHÄN HENGEN, joka siunaa täydellisellä totuudella ja tiedolla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koraanin Jumala ei ole Raamatun Jehova Jumala, mutta esiintyy jo Gilgamesh eeppoksessa Jumalana joka antoi Kaikkivaltiaalle Kaiken Knowledgen eli Tietämyksen. Tähän liittyi tieto ajan manipuloimisesta yms. Myös APOSTOLINEN USKONTUNNUSTUS TUNNUSTAA USKON JUMALAA ELI ALLAHIIN HETI TOISEKSI ISÄN JÄLKEEN.
Minä uskon:
ISÄÄN = ???
JUMALAAN = ALLAH
KAIKKIVALTIAASEEN = JEHOVA
TAIVAAN JA MAAN LUOJAAN = ELOHIM (MIKAEL)
KAIKEN NÄKYVÄN JA NÄKYMÄTTÖMÄN LUOJAAN = KRISHNA ?
On outoa että Jumala alkoi vaikuttaa maailmassa kirjan välityksellä vasta 600-luvulla jälkeen Kristuksen suuremmalla intensiteetillä. Toki jo sitä ennen hänet mainitaan Raamatussa ja hän lienee ollut Paavalin kääntymyksen ja työn takana vaikuttanut voima myös.
Intian uskonnossa ALLAHIA kutsutaan mm. Vasudevaksi sekä Korkeimmaksi Herraksi.
Tuleeko usko Kaikkivaltiaaseen vai Jumalaan on makuasia. Jehova vaatii itselleen Konkreettisen uhrin ja hyvityksen ennen kuin vastaa rukouksiin ja siunaa. Allah on sellainen että hän ei tarvitse konkreettista uhria, vaan tyytyy rukoukseen. Hän saa voimaa siitä kun häntä palvotaan ja hän muistaa palvojaansa ilman uhriakin.
Jehovan siunaukset ovat ikuisia ja voimallisia . Hän voi siunata esim. Iankaikkisella totuudella. Allahin rukousvastaus on usein tietoa ja tiedettä sekä sydämen rauhaa ja iloa.
Hän antaa Absoluuttista eli täydellistä totuutta PYHÄN HENGEN roolissa. Jeesus sanoi lähtettävänsä PYHÄN HENGEN, joka siunaa täydellisellä totuudella ja tiedolla.Meinaatkos edelleen jotta JUMALA KÄSKIS TAPPAMAAN OMIA LAPSIAAN
KORAANI ON HELVETISTÄ LÄHTÖSIN JOKA SÄES - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Meinaatkos edelleen jotta JUMALA KÄSKIS TAPPAMAAN OMIA LAPSIAAN
KORAANI ON HELVETISTÄ LÄHTÖSIN JOKA SÄESSalaam!
Ei Koraani hirmuuta tappamaan ketään vaan päinvastoin. Yksikään muslimi ei saa tappaa toista muslimia. Jos toinen asettoman tappaa ovat molemmat helvettiin matkalla. Sillä tuo aseeton ei olisi saanut saada tuota toista vihastumaan niin paljoa. Hänen olisi pitänyt tehdä kaikkensa sovun eteen.
Raamatun Mooseksen Laki on se joka hirmuuttaa tappamaan. Eräät muslimit saattavat olla tutustunut Mooseksen käsityksiin ja saaneet kivisen sydämen.
Sira kertoo avoimesti Muhammedin (saas) tuhonneen kaikki häntä uhkaavat viholliset. Hän oli sodassa heitä vastaan ja he uhkasi hänen arvovaltaansa. Nyt on Mahdi tulossa ja on luultavasti niin että myös hänen vihollisensa tuhotaan. Hänellä on painava sanoma ja rauha kaikille eikä häntä sovi vastustaa. Hän on Jumalan lähettämä.
Nämä asiat ovat päivän selviä jokaiselle järkevälle ihmiselle. Jumalan lähettiläät on otettava vastaan aina.
Salaam! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Salaam!
Ei Koraani hirmuuta tappamaan ketään vaan päinvastoin. Yksikään muslimi ei saa tappaa toista muslimia. Jos toinen asettoman tappaa ovat molemmat helvettiin matkalla. Sillä tuo aseeton ei olisi saanut saada tuota toista vihastumaan niin paljoa. Hänen olisi pitänyt tehdä kaikkensa sovun eteen.
Raamatun Mooseksen Laki on se joka hirmuuttaa tappamaan. Eräät muslimit saattavat olla tutustunut Mooseksen käsityksiin ja saaneet kivisen sydämen.
Sira kertoo avoimesti Muhammedin (saas) tuhonneen kaikki häntä uhkaavat viholliset. Hän oli sodassa heitä vastaan ja he uhkasi hänen arvovaltaansa. Nyt on Mahdi tulossa ja on luultavasti niin että myös hänen vihollisensa tuhotaan. Hänellä on painava sanoma ja rauha kaikille eikä häntä sovi vastustaa. Hän on Jumalan lähettämä.
Nämä asiat ovat päivän selviä jokaiselle järkevälle ihmiselle. Jumalan lähettiläät on otettava vastaan aina.
Salaam!Eläs pelleile selkeitten suomalaisten seassa, mitäs muuta se vaatii tekemään kuin tappamaan ihmisiä ja osaa kivittämällä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eläs pelleile selkeitten suomalaisten seassa, mitäs muuta se vaatii tekemään kuin tappamaan ihmisiä ja osaa kivittämällä.
Sunna kertoo nämä tapaukset kyllä joissa on kivitetty. Mies oli naimisissa ja sotaretkellä nai toista. Hän meni Profeetan (saas) tykö ja sanoi tehneensä aviorikoksen. Profeetta (saas) kehottaa anomaan armoa ja vetäytymään suun tunnustuksesta. Tämä toistuu neljä kertaa. Aina mies tunnustaa tehneensä aviorikoksen.
Hän ei kadu tai pyydä armoa joten hänet kivitetään.
Sunna ei kehota kivittämään vaan KEHOTTAA KATUMAAN JA ANOMAAN ARMOA.
Joka neljästi omalla suullaan tunnustaa rikkoneensa on aina vaarassa.
Mitenkäs oikein käsität tämän lauseen sanojen sisällön:
Jumalan ARMELIAAN ARMAHTAJAN nimeen!
Jumalan armo on ikuisesti suurempi kuin hänen vihansa.
Sodan aikana ja verikoston ollessa kyseessä julmuudet voivat syttyä. Jaloja eivät ole kaikki muslimit ja tyydytettyjä intohimoiltaan vaan monilla on sydän täynnä intohimoa voittaa, valloittaa ja kostaa. Länsimaissa on käytäntö psykiatreilla että psyykkeeltä häiriötilassa olevien psykopaattisesti käyttäytyvien intohimot tyydytetään. Mutta nationalismin takia se ei välttämättä koske kaikkia ulkomaalaisia. Tarkoitan että ihminen on monimutkainen psyykkeeltä.
Voiko esimerkiksi teille antaa valtaa ja aseen käteen kun olette niin katkera islamia vastaan.
Kertokaa Oletteko heitä vastaan ihmisinä vai vain heidän ideologiaansa ja uskoaan vastaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sunna kertoo nämä tapaukset kyllä joissa on kivitetty. Mies oli naimisissa ja sotaretkellä nai toista. Hän meni Profeetan (saas) tykö ja sanoi tehneensä aviorikoksen. Profeetta (saas) kehottaa anomaan armoa ja vetäytymään suun tunnustuksesta. Tämä toistuu neljä kertaa. Aina mies tunnustaa tehneensä aviorikoksen.
Hän ei kadu tai pyydä armoa joten hänet kivitetään.
Sunna ei kehota kivittämään vaan KEHOTTAA KATUMAAN JA ANOMAAN ARMOA.
Joka neljästi omalla suullaan tunnustaa rikkoneensa on aina vaarassa.
Mitenkäs oikein käsität tämän lauseen sanojen sisällön:
Jumalan ARMELIAAN ARMAHTAJAN nimeen!
Jumalan armo on ikuisesti suurempi kuin hänen vihansa.
Sodan aikana ja verikoston ollessa kyseessä julmuudet voivat syttyä. Jaloja eivät ole kaikki muslimit ja tyydytettyjä intohimoiltaan vaan monilla on sydän täynnä intohimoa voittaa, valloittaa ja kostaa. Länsimaissa on käytäntö psykiatreilla että psyykkeeltä häiriötilassa olevien psykopaattisesti käyttäytyvien intohimot tyydytetään. Mutta nationalismin takia se ei välttämättä koske kaikkia ulkomaalaisia. Tarkoitan että ihminen on monimutkainen psyykkeeltä.
Voiko esimerkiksi teille antaa valtaa ja aseen käteen kun olette niin katkera islamia vastaan.
Kertokaa Oletteko heitä vastaan ihmisinä vai vain heidän ideologiaansa ja uskoaan vastaan.tuhoisuuttaan islami levitäytyy ja se on näillä käskynä edetä ta tarvitaessa tappaa jos eivät muutu islamin kontaajiksi
- Anonyymi
Laskin tuolta ylempää tähän osan siitä:
Sinulla on oikeus olla oma itsesi. Voit olla oma itsesi ainoastaan tekemällä parhaasi. Kun et tee parastasi, et voi olla oma itsesi. Tätä totuuden siementä sinun kannattaa ravita mielessäsi. Et tarvitse kirjaviisautta tai hienoja filosofisia käsitteitä. Et tarvitse muiden hyväksyntää. Ilmaiset omaa jumalallisuuttasi elämällä
Se on siinä ja paina mieleesi omaksuen, ELIKKÄ JUMALLALISUUS ELÄÄ JO MEISSÄ - Anonyymi
Luultavasti Imaami Mahdin tulon kunniaksi on laitettu YouTubeen upeita kirjoja esim. Ibn Arabilta. Näkyy niissä iankaikkisuuden leima. Vaikka ne on kirjoitettu satoja vuosia sitten on erään kirjan alku kuin Robotiikan käsikirja tai ohje kuinka valmistaa robotteja.
Hän näki tulevaisuuteen ja koodasi siellä olevat näyt mystiikan asuun. Nämä kirjat varmaan inspiroivat insinöörejä ja teknikkoja pyhyyden ja jumalisuuden hengessä iloitsemaan saavutuksistaan.
Voi olla että näistä tulee Transhumanismin raamattuja. Ne ovat juuri oikeaan aikaan julkaistu sillä humanismin 1470-1960 aikana niitä ei tavallinen kansa olisi tarvinnut kristinuskon dominoidessa. Nyt ne luovat taivaallisen tai jopa paratiisisen ilmapiirin.
Samaa tekee Kristus ja luostareiden pyhät kanavoimalla plejadilaisvideoita. Sekä enkeli 1111 videoita. Myös Intialaiset pyhimykset ovat tulossa mukaan omilla videoillaan luomaan VESIMIEHEN AIKAKAUDEN ALKUUN rekvisiitan joka saa hurmion kyyneleet silmiin.
Hieno on tämä uuden aikakauden alku. - Anonyymi
20 LUKU. 20
20 LUKU.
Kymmenen käskyä. Alttarin rakentamista koskeva säädös.
1Ja Jumala puhui kaikki nämä sanat ja sanoi:
2"Minä olen Herra, sinun Jumalasi, joka vein sinut pois Egyptin maasta, orjuuden pesästä. 3Älä pidä muita jumalia minun rinnallani. 4Älä tee itsellesi jumalankuvaa äläkä mitään kuvaa, älä niistä, jotka ovat ylhäällä taivaassa, älä niistä, jotka ovat alhaalla maan päällä, äläkä niistä, jotka ovat vesissä maan alla. 5Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat; 6mutta teen laupeuden tuhansille, jotka minua rakastavat ja pitävät minun käskyni.
7Älä turhaan lausu Herran, sinun Jumalasi, nimeä, sillä Herra ei jätä rankaisematta sitä, joka hänen nimensä turhaan lausuu.
8Muista pyhittää lepopäivä. 9Kuusi päivää tee työtä ja toimita kaikki askareesi; 10mutta seitsemäs päivä on Herran, sinun Jumalasi, sapatti; silloin älä mitään askaretta toimita, älä sinä älköönkä sinun poikasi tai tyttäresi, sinun palvelijasi tai palvelijattaresi tai juhtasi älköönkä muukalaisesi, joka sinun porteissasi on. 11Sillä kuutena päivänä Herra teki taivaan ja maan ja meren ja kaikki, mitä niissä on, mutta seitsemäntenä päivänä hän lepäsi; sentähden Herra siunasi lepopäivän ja pyhitti sen.
12Kunnioita isääsi ja äitiäsi, että kauan eläisit siinä maassa, jonka Herra, sinun Jumalasi, sinulle antaa.
13Älä tapa.
14Älä tee huorin.
15Älä varasta.
16Älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi.
17Älä himoitse lähimmäisesi huonetta.
Älä himoitse lähimmäisesi vaimoa äläkä hänen palvelijaansa, palvelijatartaan, härkäänsä, aasiansa äläkä mitään, mikä on lähimmäisesi omaa."
18Ja kaikki kansa havaitsi jylinän, tulen leimaukset, pasunan äänen ja vuoren suitsuamisen; ja kun he sen havaitsivat, vapisivat he ja pysyivät taampana. 19Ja he sanoivat Moosekselle: "Puhu sinä meidän kanssamme, niin me kuulemme. Älköön Jumala puhuko meidän kanssamme, ettemme kuolisi." 20Mutta Mooses vastasi kansalle: "Älkää peljätkö, sillä Jumala on tullut koettelemaan teitä, että Herran pelko olisi teidän silmäinne edessä ja ettette syntiä tekisi". 21Ja kansa pysyi taampana, mutta Mooses lähestyi pimeyttä, jossa Jumala oli.
22Ja Herra sanoi Moosekselle: "Sano israelilaisille näin: Te olette nähneet, että minä olen puhunut teille taivaasta. 23Älkää tehkö jumalia minun rinnalleni; hopeaisia tai kultaisia jumalia älkää tehkö itsellenne. 24Tee minulle alttari maasta, ja uhraa sen päällä polttouhrisi ja yhteysuhrisi, lampaasi ja raavaasi. Joka paikassa, mihin minä säädän nimeni muiston, minä tulen sinun tykösi ja siunaan sinua. 25Mutta jos sinä teet minulle kivialttarin, niin älä rakenna sitä hakatusta kivestä; sillä jos sinä kosket taltallasi kiveen, niin sinä saastutat sen. 26Äläkä nouse portaita myöten minun alttarilleni, ettei häpysi sen päällä paljastuisi."
On vain YKSI JOLLE ELÄMÄN VALTA KULUU JA ON- Anonyymi
( 25Mutta jos sinä teet minulle kivialttarin, niin älä rakenna sitä hakatusta kivestä; sillä jos sinä kosket taltallasi kiveen, niin sinä saastutat sen. 26Äläkä nouse portaita myöten minun alttarilleni, ettei häpysi sen päällä paljastuisi." )
Kaikki altarissa pitää olla JUMALAN MUOVAANAA JA HIOMAA
Mutta tuon hävyn , mikäs tämän on kuvanoinissa ihmisessä, mikäs ajatus se on ? - Anonyymi
Päivän Sana
20.07.25
Olemme köyhiä, mutta teemme monia rikkaiksi, meillä ei ole mitään, mutta omistamme kaiken. 2 Kor. 6:10
Tässä on PARATIISIN KUVAUS - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
( 25Mutta jos sinä teet minulle kivialttarin, niin älä rakenna sitä hakatusta kivestä; sillä jos sinä kosket taltallasi kiveen, niin sinä saastutat sen. 26Äläkä nouse portaita myöten minun alttarilleni, ettei häpysi sen päällä paljastuisi." )
Kaikki altarissa pitää olla JUMALAN MUOVAANAA JA HIOMAA
Mutta tuon hävyn , mikäs tämän on kuvanoinissa ihmisessä, mikäs ajatus se on ?( 26Äläkä nouse portaita myöten minun alttarilleni, ettei häpysi sen päällä paljastuisi." )
- tämä vastaa sitä Baapelin tornin rakennus kaahimista omin käsin taivaisiin nousua
Taivas tie polku on vain USKON VARASSA KULKUA - Anonyymi
( 7Älä turhaan lausu Herran, sinun Jumalasi, nimeä, sillä Herra ei jätä rankaisematta sitä, joka hänen nimensä turhaan lausuu. )
Elämä on sisäisyyttä, siihen huuto ja höpöttely ei mitään anna
Luojamme on olemustamme
- Anonyymi
Kaikki luuloiset JUMALA pistää konttaamaan ja sitäkautten järkeänsä hakemaan.
- Anonyymi
Pala totuutta :
Vahvinkaan ei ole turvassa omassa voimassaan. Jos Herra ei ihmisen huonetta rakenna, on vaivannäkö lopulta turhaa. Jeesuksen voima kätkeytyy tosin heikkouteen ja vähäisyyteen. Mutta kun Jeesus painoi päänsä ristillä ja antoi henkensä, koko maailman pahuus voitettiin. Jumalan ristinkuoleman hulluus on viisaampaa kuin kaikki maailman loisto ja voimakkaampaa kuin pahan rajattu valta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pala totuutta :
Vahvinkaan ei ole turvassa omassa voimassaan. Jos Herra ei ihmisen huonetta rakenna, on vaivannäkö lopulta turhaa. Jeesuksen voima kätkeytyy tosin heikkouteen ja vähäisyyteen. Mutta kun Jeesus painoi päänsä ristillä ja antoi henkensä, koko maailman pahuus voitettiin. Jumalan ristinkuoleman hulluus on viisaampaa kuin kaikki maailman loisto ja voimakkaampaa kuin pahan rajattu valta.Joo onhan tästäkin esimerkkejä raamatussa.
Job sanoi Alastomana tullaan äidin kohdusta ja alastomana lähdetään.
Ja viisain Kuningas Salomo sai enemmän loistoa kuin kukaan mutta totesi kaiken läpi käytyään: TURHUUKSIEN TURHUUS KAIKKI ON TURHUUTTA.
Ja Buddhakin jätti kuninkaallisen asemansa.
Jeesus toi jotakin muutosta asiaan jossa kuolema ja synti olivat kuninkaita. Hän sai aikaan vanhurskauden kuninkuuden ja antoi Pyhää Henkeä joka on kanssamme ikuisesti.
Herra ei anna vaivannäkönne mennä hukkaan .... jne.
Mahdilla on takanaan koko islamin 1400 vuodessa keräämä loisto ja kirjallisuus. Siksi hän voi vetää esiin kymmeniä opin tuulia vaikka vaikea on päätellä mikä on lopullinen Perusta kaikelle ellei se sitten ole Kristus ainiaan. Islamille Kristus on myös tärkeä mutta heillä on oma luottamus häneen. Kirkkoon he eivät täysin luota.
- Anonyymi
Päivän Sana
21.07.25
Hän riisui aseista vallat ja voimat ja saattoi ne kaikki häpeään, kun hän teki Kristuksesta niiden voittajan. Kol. 2:15
Aina olevalla on elämä - kaikki muu karsiintuu.- Anonyymi
Raamatun lukuja jokaiselle päivälle
Nämä lyhyet raamatuntekstit luetaan Taizén kirkossa päivärukouksessa.
2025
Ma, 21 Heinäkuu
Jeesus sanoi: Jos joku ei noudata minun sanojani, vaikka on ne kuullut, en minä häntä tuomitse. En ole tullut tuomitsemaan maailmaa, vaan pelastamaan sen.
Joh. 12:47-50
Tämä on elävää todellisuuta, mitä kuvainoillaan vain näin
USKON POLKU SE ON MATKAN TAE - Anonyymi
Maanantai 21.7.2025
Kuinka ihanat ovat vuorilla ilosanoman tuojan askelet! Hän ilmoittaa rauhan tulon, tuo suuren ilosanoman.
Jes. 52:7
Elämä on ja elämä tuodaan, yltäkylläisyys on ylitse vuotavaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Maanantai 21.7.2025
Kuinka ihanat ovat vuorilla ilosanoman tuojan askelet! Hän ilmoittaa rauhan tulon, tuo suuren ilosanoman.
Jes. 52:7
Elämä on ja elämä tuodaan, yltäkylläisyys on ylitse vuotavaa.Elämä on lähtöisin ISÄN OIKEALTA PUOLELTA JA ON SINNE LALAJAVA
tämä on sitä aina olevuutta
- Anonyymi
Päivän Sana
26.07.25
Vain tämän voin sanoa: jättäen mielestäni sen, mikä on takanapäin, ponnistelen sitä kohti, mikä on edessä. Juoksen kohti maalia saavuttaakseni voittajan palkinnon, pääsyn taivaaseen. Sinne Jumala kutsuu Kristuksen Jeesuksen omat. Fil. 3:13–14
Hyvästä voi kiittää ja jatkaa taas matkaa ja kaiken pahan saa jättää anteeksi uskoen Jeesuksen haavojen peittoon. Sitten voikin keskittyä tuleviin päiviin rohkein ja iloisin mielin. Jumala on luvannut antaa johdatuksensa sitä pyytävälle ja sen hän myös tekee. Saamme juosta hyvän juoksun ja voittaa lopulta voittopalkinnon, joka on kaikkea kuviteltua suurempi. Sen nauttimiseen on Jumala meidät kutsunut.
Voittokin on haave vain ELIKKÄ ELÄMÄN VIRIKKEET OVAT KAIKKI MIELEN KUVAELMIA
SIIS ELÄMÄ ON AINA OLEVAA MITENKÄÄN SITÄ KEHUMATTA- Anonyymi
2025
La, 26 Heinäkuu
Jumalan sana on aivan teidän lähellänne, teidän suussanne ja sydämessänne, valmiina noudatettavaksi.
5. Moos. 30:11-14
IHMINEN ON JUMALAN LUOMA, OLEMME ELÄMÄN AARTEIDEN VARASTO
- AnonyymiUUSI
Päivän Sana
27.07.25
Te hehkutte ja hekumoitte tammien alla, jokaisen viheriöivän puun juurella. Te teurastatte omia lapsianne purojen partailla, rotkoissa, kallioiden juurella. Ketä sinä niin pelkäsit, ketä niin säikyit, että petit minua? Minua et muistanut, minusta et välittänyt. Kun olen vaiti, kun olen kätkössä, sinä et minua pelkää. Jes. 57:5, 11
Jumalan sana on nyt raju ja tulee kohti lujalla voimallaan. Se kuvaa Israelin julkeaa uskottomuutta Jumalaansa kohtaan. Emme mekään taida päästä tämän sanan alta luikertelemaan pois. Kun Jumala on hetken hiljaa, me jo riennämme syntiä tekemään täysin sydämin. Ratkaisumme ihmisinä, kirkkona ja kansana eivät kestä Jumalan sanan valoa. Hiljaa hyväksymme jumalattomuuden, muiden jumalien palvonnan ja heikompien polkemisen syntymättömien lapsien murhaamisineen. Jumala näkee kaiken tämän ja kauhistuu. Kova on paljastava sana, ei sitä tahdo oikein kestää. Emme me kestäkään, emme mitään Jumalan lain lyöntiä muuten kuin Jeesuksen anteeksiantamuksen voimassa. Sen avulla kestämme, kestämme sittenkin. Jeesuksen sovintoveri pyyhkii pois rajuimmatkin synnit, kaikki menneet ja nykyiset.
Katso ja näe missä on totuus, vaiko onko sitä missään- AnonyymiUUSI
Totuudella on monta muotoa ja tasoa:
Henkinen Totuus
Iankaikkinen Totuus
Absoluuttinen Totuus
Lopullinen Totuus
Korkein Totuus
Jne.
1. Platina = Antiikin Filosofia ja nykytiede
2. Timantti = Intian uskonnot
3. Kulta = Juutalaisuus
4. Hopea = Islam
5. Pronssi = Kristinusko
6. Rauta = Avesta, 10 rannikkoa käsitöineen
7. Savi (puu) = 10 suurta jokilaaksoa
8. Kivi = 3 SAASTAISTA HENKEÄ ( ateismi, teismi, naturalismi) ja 21 pahaa henkeä ( uudet opit esim. Feminismi jne.).
Tämä on gnostilaista esitystä mukaileva esitys totuuden eri tasoista. Tulee muistaa että esim. Seitsemäntenä oleva 10 suurta jokilaaksoa olivat totuudessa selvästi keskinkertaisuuden yläpuolella. Esim Egypti sai juutalaisuuden veroista profetiaa kauaksi tulevaan aika ajoin.
Nämä kaikki kahdeksan ovatkin huippua totuudessa, mutta omaavat erilaisia painotuksia ja näkökulmia. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Totuudella on monta muotoa ja tasoa:
Henkinen Totuus
Iankaikkinen Totuus
Absoluuttinen Totuus
Lopullinen Totuus
Korkein Totuus
Jne.
1. Platina = Antiikin Filosofia ja nykytiede
2. Timantti = Intian uskonnot
3. Kulta = Juutalaisuus
4. Hopea = Islam
5. Pronssi = Kristinusko
6. Rauta = Avesta, 10 rannikkoa käsitöineen
7. Savi (puu) = 10 suurta jokilaaksoa
8. Kivi = 3 SAASTAISTA HENKEÄ ( ateismi, teismi, naturalismi) ja 21 pahaa henkeä ( uudet opit esim. Feminismi jne.).
Tämä on gnostilaista esitystä mukaileva esitys totuuden eri tasoista. Tulee muistaa että esim. Seitsemäntenä oleva 10 suurta jokilaaksoa olivat totuudessa selvästi keskinkertaisuuden yläpuolella. Esim Egypti sai juutalaisuuden veroista profetiaa kauaksi tulevaan aika ajoin.
Nämä kaikki kahdeksan ovatkin huippua totuudessa, mutta omaavat erilaisia painotuksia ja näkökulmia.Totuus luo toivoa!
Ei ole mitään syytä masentua, kun näemme totuuden itsestämme, riippumatta siitä, mitä näemme. Sen sijaan voimme täyttyä toivolla, koska tiedämme, että totuuden Henki on myös voiman Henki, ja hänen avullaan kykenemme voittamaan kaikissa asioissa, jotka ovat meidän ja päämäärämme välissä – ja päämäärähän on olla Kristuksen kaltainen. Ja ne asiat, jotka totuus näyttää meille itsestämme, voivat olla ainaisesti poissa elämästämme!
«Jokainen, joka panee häneen tämän toivon, puhdistaa itsensä, niin kuin hän on puhdas.» 1. Joh. 3:3.
Meidän on rakastettava totuutta sataprosenttisesti – ja tunnustettava se sataprosenttisesti. "Opeta minulle tiesi, Herra, että vaeltaisin sinun totuudessasi. Tee sydämeni ehyeksi, että pelkäisin sinun nimeäsi." Ps. 86:11. Voimme pelastua ja pyhittyä vain samassa määrin kuin rakastamme totuutta. Ottakaamme se siis vastaan avoimin sydämin, vaikka se tekee kipeää, kun näemme ja tunnustamme, millaisia todella olemme luonnostamme. Emme voi puhdistua siitä ilman, että ensin näemme sen.
Kun totuus on tehnyt meidät vapaiksi ja pelastanut meidät, tulos on valtavan ihana! Olkaamme rohkeita ja katsokaamme kaikkea jumalallista totuutta suoraan silmiin, täysin vakuuttuneina siitä, että Jumala, joka rakkaudessaan näyttää meille totuuden meistä itsestämme, on myös vapauttava meidät ja pelastava kaikesta, mitä hän näyttää meille.
Olkoon totuus meidän paras ystävämme!
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävöin sinua kokoyön!
En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun614388KALAJOEN UIMAVALVONTA
https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar1503187Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin
Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo482502Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?
Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?512435- 982115
- 241883
- 231632
- 301616
- 1611484
- 341253