Elämän valttikortit on jaettu syntymässä

Anonyymi-ap

Jos synnyt hindu-, buddha- tai muslimiyhteisöön, niin uskot todennäköisesti pitkälle aikuisikään asti esi-isiesi tavoin. Länsimaissa hihhulien lapsilla on vielä toivoa, mutta nämä muut ovat lähes tulkoon menetetyt ateismin kannalta. Heidät on aivopesty teisteiksi tai buddhalaiseen uskontoon.

Moni palstan ateisti olisi jonkun uskonnon kannattaja, jos olisi syntynyt sellaisen vaikutuspiirissä. Kristinusko ei vaikuta enää paljoakaan Suomessa, joten oli ateismin voitto syntyä tänne. Niin se vain on. Ei se älykkyys pelkästään pelasta uskonnolta. Tarvitaan suotuisat olosuhteet ja ympäristö useimpien kohdalla.

12

277

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hyvä että olen tuon huomannut, epäilen että happeakin aivosi kaipaisivat.

      • Anonyymi

        Jatkuvat pierut kirkossa Sunnuntaina, toki sen on aiheuttaneet :Luterilaiset pierevät surutta kesken saarnan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jatkuvat pierut kirkossa Sunnuntaina, toki sen on aiheuttaneet :Luterilaiset pierevät surutta kesken saarnan.

        Pierut ovat saarnan uskottavuutta lisäävä efekti. Ne tuovat henkeen konkreettisen ulottuvuuden: Isän, Pojan, Pyhän Hengen ja Pierun nimeen.


    • Anonyymi

      ihmisten ominaisuudet periytyvät , nyt on helpoin olla historiassa ateisti 🙂
      olen vanhempiensumma eli yhdistelmä heidän ominaisuuksistaan

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Jospa suorittaisit ensin sen peruskoulun loppuun.


    • Anonyymi

      miksiköhän minä en usko enää joulupukkiin 🤔

      • Anonyymi

        Kasvoit jo sen ajan ohitse. Todelliset uskovaiset jäävät ikilapsiksi.


    • Anonyymi

      Kun sanot, että kortit on jaettu, niin se edellyttää, että joku on jakanut ne. Kuka? Itselleni jaettiin elämän leipäjonossa sellainen jonotusnumero, jonka edellä oleva sai viimeisen jaossa olleen ruokakassin.

      • "Kun sanot, että kortit on jaettu, niin se edellyttää, että joku on jakanut ne. Kuka?"

        Biologia ja sattuma. Jos tarkastellaan pelkästään yhtä paria, heidän potentiaalisten ja erilaisten lasten lukumäärä on kaksi potenssiin 46 eli 70 368 744 177 664 erilaista lapsivaihtoehtoa . Tämä johtuu geenien rekombinaatiosta. eikä tässä ole huomioitu niitä satunnaisia mutaatioita. On siis melkoinen onnenpotku, että juuri sinä olet sattunut syntymään noista kaikista mahdollisista vaihtoehdoista.


      • Anonyymi
        The_Raven kirjoitti:

        "Kun sanot, että kortit on jaettu, niin se edellyttää, että joku on jakanut ne. Kuka?"

        Biologia ja sattuma. Jos tarkastellaan pelkästään yhtä paria, heidän potentiaalisten ja erilaisten lasten lukumäärä on kaksi potenssiin 46 eli 70 368 744 177 664 erilaista lapsivaihtoehtoa . Tämä johtuu geenien rekombinaatiosta. eikä tässä ole huomioitu niitä satunnaisia mutaatioita. On siis melkoinen onnenpotku, että juuri sinä olet sattunut syntymään noista kaikista mahdollisista vaihtoehdoista.

        Kiitos Jeesus!


    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1323
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      841
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      650
    4. 50
      567
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      481
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      454
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      150
      422
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      397
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      368
    Aihe