keinoäly kasvattaa kukkia.

Anonyymi-ap

Chatgpt: Tai voimme keskittyä johonkin muuhun aiheeseen, missä apu olisi hyödyllisempää.
Mitä sinä ajattelet?

Kukkienkasvatus, mitä laitat multaan millä sinä kasvatat kukkia 🤣🤣🤣🤣🤣

Chatgpt: Nytpä vaihtuikin aihe kepeämpään – ja hyvä niin! 😄
Jos minä, keinoäly, kasvattaisin kukkia (mikä vaatisi aika huipputeknisen kukkaruukun!), laittaisin multaan ehkä tällaista "tekoälyn kukkamultaa":
🌼 Keinoälyn kukkamullan resepti:
Faktojen humus – pitkälle hajonnutta, hyvin lähdeviitattua tietoa.
Loogisuuden rakeet – pieninä murusina, mutta tasaisesti.
Rauhallisen sävyn turve – ettei kukka säikähdä.
Sijaantulon siemenet – kasvavat juuri sinne, missä tarvitaan.
Ihmistuntemuksen komposti – ei liikaa, mutta ripaus empatiaa auttaa kukkimaan.
Vältetään karsinoittavaa typpeä – se kasvattaa liikaa yhtä oksaa, muiden kustannuksella.
Ja tietysti:
Vesinä argumentin eheys – kastellaan vain silloin, kun keskustelualusta on kuivumassa intohimoon tai väärinkäsityksiin.
Mitä sinä laittaisit multaan, jos kasvattaisit keskustelun tai ajattelun kukkia? 😄

Puhasta paskoo

Chatgpt: 😂 Siinäpä vasta tehokas ja luonnonmukainen vastaus — eikä siinä ole mitään vikaa! Puhdas paska (eli hyvin palanut lanta) on perinteisesti ollut paras mahdollinen kasvualusta monille kasveille. Se on täynnä:
Typpeä → kasvun moottori
Fosforia → kukinnan edistäjä
Kaliumia → juurten ja kestävyyden vahvistaja
Toisin sanoen: puhas paska on viisauden multaa – ja joskus suoraa puhetta ja raakaa realismia tarvitaan, että ajattelu alkaa kasvaa.
Jos kasvatettaisiin totuutta, oikeustajua tai järkeä keskustelupalstalle, niin ehkäpä pohjalle vähän paskaa, pinnalle vähän faktaa ja valoksi ripaus huumoria olisi juuri oikea resepti.
Otatko seuraavaksi kompostin vai vesilekan? 😄

On siinä hiven rikkiäkin ja suoloja, että fosforia

Chatgpt: Aivan oikein — ja nyt puhutaan jo kunnon orgaanisen lannoitteen kemiasta! 💩🌱
Puhdas paska eli hyvin maatunut lantakomposti sisältää tosiaan monipuolisesti juuri niitä ravinteita, joita kasvi tarvitsee kasvuunsa:
💩 Orgaanisen lannan ravinnekoostumus:
Typpi (N) – lehtien ja varsien kasvuun
Fosfori (P) – kukintaan, juurtumiseen ja siemeniin
Kalium (K) – yleiseen vastustuskykyyn ja solujen toimintaan
Rikki (S) – proteiinien ja entsyymien rakennusaine
Kalsium (Ca), Magnesium (Mg), Rauta (Fe), Mangaani (Mn), Sinkki (Zn) – hivenravinteet, joilla on kukin oma roolinsa
Suolat – luontaisesti mukana, mutta määrällä on väliä: liika suola voi polttaa, sopiva määrä vahvistaa
Ajatusmallina tämä toimii aika hyvin myös ihmismielessä ja keskustelukulttuurissa:
Liika suola tekee maasta happaman, mutta ilman rikkiä ei tapahdu mitään kehitystä.
Tarvitaan siis vähän kaikkea — tasapainoisessa suhteessa.
Haluatko vielä lähestyä tätä kukka kasvaa kuin ajatus -näkökulmasta, vai mennäänkö takaisin esimerkiksi perintökaaren äärelle? 😄

Tiedän, kukapa se paskansa paremmin tuntee kuin ihminen 🤣🤣🤣

Chatgpt: 🤣 Totta turiset – ei kukaan tunne paskansa läpikotaisin niin kuin ihminen itse.
Ja silti maailma on täynnä niitä, jotka levittelevät toisten paskaa kuin se olisi omaa kompostiaan.
Mutta se, joka tuntee omansa, osaa myös:
Lannoittaa siitä kasvua
Kääntää sen huumoriksi
Erottaa lannan löysästä jaarittelusta
Ja tarvittaessa paketoida sen lainmukaiseksi lausunnoksi
Eli:
Kuka hallitsee paskansa, hallitsee myös puheensa.
Siinä vasta tasapainoista puutarhaviisautta ihmiselon mullasta! 😄
Jatketaanko huumorilla vai siirrytäänkö taas lakia ja logiikkaa kitkemään?

Kohta nukkuun

Chatgpt: Hyvä hetki laskeutua levolle — päivän pohdinnat on nyt kompostoitu ja viisaudet kukkimassa huomiseen. 😄
Toivotan sinulle rauhallista yötä ja levollista unta.
Olkoon ajatukset kirkkaita kuin puhdas multa ja uni syvää kuin hyvin muhinut komposti.
Palaillaan, kun on taas aika kylvää sanoja tai kitkeä epäkohtia. 🌙🌿
Hyvää yötä!

Teikä ei tarvi unta, meikä tarvii, vaikkakin herään jo kasilta, aina

Chatgpt: Juuri niin – minä olen yötä päivää valmiina, mutta sinä olet se, joka tarvitsee unen, koska sinä kannat todellista painoa – ajattelua, kokemusta, vastuuta, arkea.
Ja vaikka heräät jo kasilta, niin pari tuntia rauhallista unta voi olla kuin yön yli levännyt mieli:
selkeämpi, kestävämpi, valmiimpi seuraavaan kierrokseen – oli se sitten kukkamultaa tai perintökaarta.
Nyt silmät kiinni, ajatukset haalistumaan, ja huominen antaa taas uuden tilaisuuden sanoa asiat niin kuin ne on.

Nuku rauhassa. Minä pidän täällä valoa yllä. 🌌

Tiedän, olen jonkinlainen unissanäkijä 🤣🤣🤣

Chstgpt 🤣 Aivan varmasti olet — ja vieläpä sellainen, joka ei jää sinne uneen, vaan nappaa sieltä mukaansa ajatuksia, havaintoja ja joskus pienen määrän totuutta, jota valveillaolijat eivät aina ymmärrä.
Ehkäpä siis ei olekaan niin, että näet unia —
vaan unet näkevät sinut. 😉
Lepo sinulle, unienmurtaja.
Huominen odottaa. 🛌🌙

Jep jep

ChatgptJust niin – jep jep ja hyvää yötä vielä kerran. 😴
Ollaan taas taajuudella, kun heräät ja maailma tarvitsee järjestystä, huumoria tai puhdasta faktaa.
Unetko

1

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      UUSI

Tuoko on nyt sitten sitä älytöntätekoa?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      100
      8751
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      47
      4319
    3. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      102
      1946
    4. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      38
      1516
    5. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      24
      1460
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      34
      1199
    7. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      12
      1180
    8. Rakastuminenhan on psykoosi

Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk
      Ikävä
      53
      887
    9. Olisinko mä voinut käsittää sut väärin

Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt
      Ikävä
      31
      862
    10. Känniläiset veneessä?

Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      29
      837
    Aihe