Joidenkin asiantuntijoitten mukaan piispojen ns. "pastoraalinen ohje" koskien samaa sukupuolta olevien vihkimisen sallimista on kirkkolain vastainen ja on yllyttämistä lainvastaiseen toimintaan.
Jos joku tekee tutkintapyynnön ja jos paljastuu että on tehty lainvastaisuutta niin rikosilmoitus.
Jos oikeus toteaa että on rikottu lakia ja yllytetty lainvastasisuuksiin ja esimiesasemaa vielä käytetty väärin siihen nin tekijät vastuuseen.
Kai se normaalissa oikeuskäytännössä noin menisi ?
Sinällään kirkko kuuluu kaikille, mutta samaa sulupuolta olevien vihkiminen kirjoissa on kirkkolain vastaista.
Selvää on että Jumala ei sellaista hyväksi ja samaa sukupuolta olevien suhteet ovat syntiä ja selvää on että silloin sellaisten vihkimiset on syntiä ja niiden sallijat tekevät vastoin Jumalan Raamatussa ilmottamaa tahtoa:
Alla olevat selvästi osoittavat samaa sukupuolta olevien suhteet synniksi:
Room.1:26-27
26 Siksi Jumala on jättänyt heidät häpeällisten himojen valtaan. Naiset ovat vaihtaneet luonnollisen sukupuoliyhteyden luonnonvastaiseen, [3. Moos. 18:22,23]
27 ja miehet ovat samoin luopuneet luonnollisesta yhteydestä naisiin ja heissä on syttynyt himo toisiaan kohtaan. Miehet ovat harhautuneet harjoittamaan keskenään säädyttömyyttä ja saavat ansaitsemansa palkan. [1. Moos. 19:5]
Room.1:32
32 Vaikka he tietävät Jumalan säätäneen, että ne, jotka käyttäytyvät tällä tavoin, ovat ansainneet kuoleman, he toimivat itse näin, vieläpä osoittavat hyväksymistään, kun muut tekevät samoin. [3. Moos. 20:13,16; Room. 6:21 | Ps. 50:18]
1Kor.6:9-11
9 Ettekö tiedä, että vääryydentekijät eivät saa omakseen Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö! Jumalan valtakunnan perillisiä eivät ole siveettömyyden harjoittajat eivätkä epäjumalien palvelijat, eivät avionrikkojat, eivät miesten kanssa makaavat miehet, [6:9,10: Room. 13:13+]
10 eivät varkaat eivätkä ahneet, eivät juomarit, pilkkaajat eivätkä riistäjät.
11 Tällaisia jotkut teistä olivat ennen, mutta nyt teidät on pesty puhtaiksi ja tehty pyhiksi ja vanhurskaiksi Herran Jeesuksen Kristuksen nimessä ja Jumalamme Hengen voimasta. [Ap. t. 22:16; 1. Kor. 1:2; Tit. 3:5]
Jos rikkoo kirkkolakia niin eikö pitäisi tehdä tutkinta pyynto ja järjestää syytetutkinta ?
6
73
Vastaukset
- AnonyymiUUSI
Saahan se pyynnön tehä mutta mitäs sillä on merkitystä.
- AnonyymiUUSI
ArtoTTT
Onko pappisvalaa noudatettu?
”Minä N. N. lupaan kaikkitietävän Jumalan edessä, että toimittaessani pappisvirkaa, jonka olen valmis ottamaan vastaan, tahdon pysyä Jumalan pyhässä sanassa ja siihen perustuvassa evankelis-luterilaisen kirkon tunnustuksessa. En julkisesti julista tai levitä enkä salaisesti edistä tai suosi sitä vastaan sotivia oppeja. Tahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaa ja jakaa pyhiä sakramentteja Kristuksen asetuksen mukaan. Tahdon noudattaa kirkon lakia ja järjestystä sekä palvella alttiisti seurakuntaa ja sanankuulijoita. Kaikkea tätä tahdon noudattaa niin, että voin vastata siitä Jumalan ja ihmisten edessä. Tähän Jumala minua auttakoon.”[14]- AnonyymiUUSI
ArtoTTT
Onko edistetty toisen ideologian oppeja?
- AnonyymiUUSI
Suora vastaus: ei. Kyseessä on julkiseen hallintoon liittyvä asia, ei rikosoikeuteen. Tämä johtuu siitä, että kirkko on julkisoikeudellinen toimija, jonka toimielinten tekemistä päätöksistä voi valittaa.
Hallinto-oikeudessa ei ole kyse rikoksesta ja tuomiosta samassa mielessä kuin rikosoikeudessa. Sen sijaan hallinto-oikeus käsittelee päätösten lainmukaisuutta ja yksilön oikeusturvaa hallinnossa. Hallinto-oikeudessa valittajan tulee osoittaa, että viranomaisen päätös on virheellinen tai lainvastainen. Siellä ei ole syyttäjiä.
Piispojen pastoraalisen ohjeen vieminen hallinto-oikeuteen on kinkkinen tilanne. Se on piispojen yhteinen suositus ja ohje harkintaan tiettyihin tilanteisiin. Tämän vuoksi siitä ei yleensä voi tehdä suoraa hallintovalitusta hallinto-oikeuteen, koska kyseessä ei ole hallintopäätös siinä merkityksessä, josta voi valittaa. Jos taas ohjeen mukaan tehdään päätös, siitä voi valittaa.
Jos todella haluat vaikuttaa, niin voit tehdä hallintokantelun piispainkokoukselle itselleen tai ylemmille laillisuusvalvojille, kuten oikeuskanslerille tai eduskunnan oikeusasiamiehelle. Se voi johtaa piispojen toiminnan arviointiin ja mahdollisiin suosituksiin tai lausuntoihin.- AnonyymiUUSI
Jumala tuomitsee.
- AnonyymiUUSI
kirkko katsoo läpi sormien
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 968489
- 444177
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021936Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html371468- 241450
Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,341179Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia121150Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53877Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31852Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v29817