Vaikea elää Jehovan todistajana

Anonyymi-ap

On vaikeata elää Jehovan todistajana. Sitä ei jaksa.

62

485

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Muuan ex jt kertoikin jt-vanhimman sanoneen, että jehova voi anteeksiantaa itsemurhan. Yleensähän se testamentti myös on teetetty.

Mutta https://veljesseura.org/foorumi/
      tarjoaa exien kokemuksia, neuvoo irtautumisessa lahkosta, ja myös vertaistukea.

Jokainen päivä rupeaa olemaan edellistä parempi kunhan lahkosta pääsee eroon.

• Anonyymi

Sitä on tottunut pitämään totuutena, niin irtaantuminen on vaikeaa. Sitä uskontoa ei jaksa, mutta ilman sitä ei ole toivoa tulevaisuudelle. On vain kuolema.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sitä on tottunut pitämään totuutena, niin irtaantuminen on vaikeaa. Sitä uskontoa ei jaksa, mutta ilman sitä ei ole toivoa tulevaisuudelle. On vain kuolema.

Totuutena ????
        Siinä ei ole hitustakaan totuutta ainoastaan kieltäömihjusen luonnollinen minä ja tekemällä hänet juuri sellaiseksi että on vaikea irtaantua. Siinä on totaalisesti unohdettu että jokainen ihminen on oikeutettu elämään painostuksesta vapaana

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Totuutena ????
        Siinä ei ole hitustakaan totuutta ainoastaan kieltäömihjusen luonnollinen minä ja tekemällä hänet juuri sellaiseksi että on vaikea irtaantua. Siinä on totaalisesti unohdettu että jokainen ihminen on oikeutettu elämään painostuksesta vapaana

Pahimpia ovat äärikonservatiiviset Jt.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pahimpia ovat äärikonservatiiviset Jt.

Kun on irtaantunut JT uskonnosta, tekeekö mieli lukea enää Raamattua?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kun on irtaantunut JT uskonnosta, tekeekö mieli lukea enää Raamattua?

Puhun vain itsestäni, en lue enää niin paljon kuin ennen Raamattua, mutta puhun enemmän Rukouksin Jumala Jehovalle, koen hänet läheisemmäksi nykyään rakkaammaksi. Ero oli koettelemus minulle, jossa lähestyin hellittämättä Jehovaa ja hän piti minusta hyvää huolta, joka jatkuu edelleen ja uskon niin käyvän edelleen ikuisesti.

Seurakunnassa ja Jumalassa olo on vähän kaksi eri asiaa.
        Jos Jehovan todistajissa voi olla, en kehota sieltä pois lähtemään, aina siellä ajassa on hyviä ja huonoja hetkiä se pitää muistaa. Itse tosin en sinne koskaan palaa, ei myöskään Jehova minun niin halua tekevän, koska rakastaa minua tällaisena puutteellisena viallisena kuin olen hänen lapsensa. Muihin lahkoihinkaan en mene, koska Jehova ohjaa minua tällaisena kuin olen pyhällä hengellään ja antaa tilaisuuksia todistaa hänestä eritavalla kuin todistaja aikana. Minulla todistaja aika oli ihanaa aina siihen asti kunnes sieltä oli lopussa pakko lähteä ja aika sieltä lähdettyäkin on ollut ihanaa Jehovan rakkaudessa.

Rukoilen puolestasi ja toivon hyvää sinulle tuntematon rakas lähimmäinen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Puhun vain itsestäni, en lue enää niin paljon kuin ennen Raamattua, mutta puhun enemmän Rukouksin Jumala Jehovalle, koen hänet läheisemmäksi nykyään rakkaammaksi. Ero oli koettelemus minulle, jossa lähestyin hellittämättä Jehovaa ja hän piti minusta hyvää huolta, joka jatkuu edelleen ja uskon niin käyvän edelleen ikuisesti.

Jos Jehovan todistajissa voi olla, en kehota sieltä pois lähtemään, aina siellä ajassa on hyviä ja huonoja hetkiä se pitää muistaa. Itse tosin en sinne koskaan palaa, ei myöskään Jehova minun niin halua tekevän, koska rakastaa minua tällaisena puutteellisena viallisena kuin olen hänen lapsensa. Muihin lahkoihinkaan en mene, koska Jehova ohjaa minua tällaisena kuin olen pyhällä hengellään ja antaa tilaisuuksia todistaa hänestä eritavalla kuin todistaja aikana. Minulla todistaja aika oli ihanaa aina siihen asti kunnes sieltä oli lopussa pakko lähteä ja aika sieltä lähdettyäkin on ollut ihanaa Jehovan rakkaudessa.

Kiitos

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitään Jehovia ei ole edes olemassa muualla kun mielikuvituksissa . Jaa että oikein huolta pitää sinusta. Omat ajatuksesi vaan haluavat niin, ei kukaan muu. Yritä nyt ajatella ettei mitään yliluonnollisia ole olemassa muualla kun aivopestyssä aivoissa siis sinä uskot , mutta et tiedä etkä ole koskaan tavannut mitä raamatun ihmisiä mitenkään. Opettele luottamaan ainoastaan vaan omaan itseesi , ja yritä nähdä asia loogisesti .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miten sait tuon määrän kirjoitusvirheitä mahtumaan ”todistukseesi”, opettele välimerkkien oikeat paikat ja lauserakenne edes välttävästi. Myönnän, että enemmän kuitenkin ällöttää tuo hurskastelu, olet eronnut entisestä uskonnosta ja silti mässäilet jehova-jumala-nimellä. Ensimmäisessä käskyssä sanotaan selkeästi, että älä turhaan sitä lausu. ”Minä olen se, joka olen”.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kysyn vielä, jos kerran olet jehovista eronnut, että miksi kirjoitit Pyhän Hengen pienillä alkukirjaimilla?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kysyn vielä, jos kerran olet jehovista eronnut, että miksi kirjoitit Pyhän Hengen pienillä alkukirjaimilla?

Tuossa on ilmeisesti käynyt kuten toisinaan käy: ihminen on jäänyt Vartiotornin mielenhallintaan, vaikka ei enää ole seurakunnassa. Tuollaisen ihmisen kannattaisi tutkia JT-uskontoon liittyvää kriittistä materiaalia, jotta huomaisi, ettei kyseessä ole mikään totuus. Materiaalia löytyy nykyään helposti netistä.

Vartiotornin maailmankuvasta ja siihen liittyvistä turhista peloista vapautuminen vaatii usein aktiivista asian työstämistä ja tiedon hankkimista. Pelkkä seurakunnasta lähtö ei välttämättä vapauta näistä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitään Jehovia ei ole edes olemassa muualla kun mielikuvituksissa . Jaa että oikein huolta pitää sinusta. Omat ajatuksesi vaan haluavat niin, ei kukaan muu. Yritä nyt ajatella ettei mitään yliluonnollisia ole olemassa muualla kun aivopestyssä aivoissa siis sinä uskot , mutta et tiedä etkä ole koskaan tavannut mitä raamatun ihmisiä mitenkään. Opettele luottamaan ainoastaan vaan omaan itseesi , ja yritä nähdä asia loogisesti .

Ehkä kuitenkin sinunkin sisällä jokin kaipaa Jumalaa ja luojaasi kun luet ja kommentoit uskovaisten palstalla. Älä tykkää huonoa kommentistani sen tarkoitus ei ole loukkaava.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miten sait tuon määrän kirjoitusvirheitä mahtumaan ”todistukseesi”, opettele välimerkkien oikeat paikat ja lauserakenne edes välttävästi. Myönnän, että enemmän kuitenkin ällöttää tuo hurskastelu, olet eronnut entisestä uskonnosta ja silti mässäilet jehova-jumala-nimellä. Ensimmäisessä käskyssä sanotaan selkeästi, että älä turhaan sitä lausu. ”Minä olen se, joka olen”.

Tuosta virheellisyydestäni kommentissani puhuinkin, olemme Jehovani rakkaan isäni kanssa sinut siinä, en tee sitä tahallani, yritän korjata kirjoitusvirheitäni. Ikävää kun koit tuon hurskasteluna mutta se on kokemukseni, en mielelläni ollut siinä tarkoitus ketään tuomita alistaa tai osoittaa mitään ylimielistä, anteeksi jos koit sen noin. Jehova tai Jahve JHWH on nimi jota myös kehotetaan käyttämään Raamatussa tunnistaakseen ainoan oikean Jumalan, varottaen tietenkin niin kuin sanoit käyttämästä sitä väärin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pyydän anteeksi kun kirjoitus virheeni loukkasi sinua Pyhän Hengen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuossa on ilmeisesti käynyt kuten toisinaan käy: ihminen on jäänyt Vartiotornin mielenhallintaan, vaikka ei enää ole seurakunnassa. Tuollaisen ihmisen kannattaisi tutkia JT-uskontoon liittyvää kriittistä materiaalia, jotta huomaisi, ettei kyseessä ole mikään totuus. Materiaalia löytyy nykyään helposti netistä.

Vartiotornin maailmankuvasta ja siihen liittyvistä turhista peloista vapautuminen vaatii usein aktiivista asian työstämistä ja tiedon hankkimista. Pelkkä seurakunnasta lähtö ei välttämättä vapauta näistä.

Ja tuollaisen ihmisen pitäisi rukoilla:"Jeesus auta, että pääsen eroon JT hypnoosista."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuosta virheellisyydestäni kommentissani puhuinkin, olemme Jehovani rakkaan isäni kanssa sinut siinä, en tee sitä tahallani, yritän korjata kirjoitusvirheitäni. Ikävää kun koit tuon hurskasteluna mutta se on kokemukseni, en mielelläni ollut siinä tarkoitus ketään tuomita alistaa tai osoittaa mitään ylimielistä, anteeksi jos koit sen noin. Jehova tai Jahve JHWH on nimi jota myös kehotetaan käyttämään Raamatussa tunnistaakseen ainoan oikean Jumalan, varottaen tietenkin niin kuin sanoit käyttämästä sitä väärin.

Ei kehoiteta. Jeesus opetti rukoikemaan:" Isä meidän". Ei Jehova meidän, tai Jahve meidän tai JHVH.
        Raamattu ( uudessatestamentissa ) ei kehoiteta käyttämään tuota nimeä vaan nimeä Jeshua ( Jeesus )
        On vain yksi oikea Jumala ja Jeesus käytti hånestä nimeä: Isä
        Ei Jehova, muutoin kun kaksi kertaa, kun viittasi Tooraan. Silloinkin muodossa JHVH. Emme tiedä miten se lausuttiin.
        On se uskomaton voima tuolla vartiotornihypnoosilla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei kehoiteta. Jeesus opetti rukoikemaan:" Isä meidän". Ei Jehova meidän, tai Jahve meidän tai JHVH.
        Raamattu ( uudessatestamentissa ) ei kehoiteta käyttämään tuota nimeä vaan nimeä Jeshua ( Jeesus )
        Ei Jehova, muutoin kun kaksi kertaa, kun viittasi Tooraan. Silloinkin muodossa JHVH. Emme tiedä miten se lausuttiin.

Isämeidän rukouksessa Isä meidän joka olet taivaissa Pyhitetty olkoon sinun Nimesi Pyhitetty siis puhdas olkoon nimesi.
        Nimi on Raamatun mukaan Jehova, Jahve , JHVH joka tarkoittaa mm. Jumalaa itseään sellaisena kuin hän ilmoittaa itsensä ihmisille. Nimellä on paljon muutakin merkitystä samoin kuin sen liitännäis nimillä kuten esimerkiksi Herra Sebaot. Jeesustakin kutsutaan eri nimillä Raamatussa sen eri kohdissa. Jeesus nimelläkin on merkitys.

Pyhässä kolminaisuudessa Isä, Poika ja Pyhä Henki kaikki nitoutuu yhtenäisiksi yhteen.

Minulle Rakas Isäni Jumala on ilmoittanut itsensä nimellään.

Jos hän on ilmoittanut itsensä sinulle nimellä Isä kunnioitan sitä enkä ala kanssasi siitä kiistelemään enkä muuta tuputtamaan, mutta toivon että et tuomitsisi minua vähäisyydessäni ja virheellisyydessäni.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Soopaa!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Urpo

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Puhut soopaa!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja tuollaisen ihmisen pitäisi rukoilla:"Jeesus auta, että pääsen eroon JT hypnoosista."

Urpo

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sekoilet

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Urpo

Kommenttisi osoittaa, tuo puskista huutelu, ilman perusteluja, että olet vähä-älyinen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Urpo

Hei Urpo, hauska tutustua. Yleensä täällä ei editellä itseään, mutta mukava kun sinä kerrot noin reilusti nimesi. Minä puolestani olen Jorma Jehovalainen, minulla on myyrän värinen puku.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Puhun vain itsestäni, en lue enää ..."

Taidat röllötä, mutta jos omaehtoinen usko auttaa eroamiseen todistajista niin hyvähän se on. Jos kuitenkin todistajuuden painolasti syyllistää, niin kannattaa selvitellä onko siihen oikeasti syytä. Netistä löytää paljon tietoa asiasta kuin myös raamatun historiasta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Puhun vain itsestäni, en lue enää ..."

Taidat röllötä, mutta jos omaehtoinen usko auttaa eroamiseen todistajista niin hyvähän se on. Jos kuitenkin todistajuuden painolasti syyllistää, niin kannattaa selvitellä onko siihen oikeasti syytä. Netistä löytää paljon tietoa asiasta kuin myös raamatun historiasta.

Kiitos huomaavaisuudestasi, ei minua syyllistä todistajissa olo ei sieltä lähtö eikä sieltä poissa olo. Minulla on puutteellisuudessani ja viallisuudessani todella hyvät rakkaudelliset välit olleet aina Jumalan kanssa ja sillä menen. Hauska tuo sanasi röllötä, olen ihan rehellisesti aito.

• Anonyymi

Tulipahan sekin asia nyt todistettua.

• Anonyymi

Ai mikä asia?

• Anonyymi

Jehovan todistajana eläminen on tehty tarkoituksella vaikeaksi, jotta jäsenet voisivat tuntea itsensä erityiseksi. Kun heidän kummallisia tapojaan arvostellaan, tämä on "vainoa", jonka he vääntävät todisteeksi oikeassa olemisesta. Lisäksi kun ihminen joutuu ponnistelemaan ja tekemään uhrauksia jonkin asian eteen, hänellä on suurempi kynnys kyseenalaistaa sitä.

• Anonyymi

Siis se että putsaavat ihmiset rahoistaan ei ole mitään uskoon liittyvää , ainoastaan korkeatasoista varastamista ei muuta.
        Muutama tuttava hurvahti myös näiden porukkaan. Sääliksi käy heidän vanhaa äitiään kun hän ei koskaan ollut kasvattanut lapsiaan sellaisiksi ja nyt huomaa vanhoilla päivillä miettii mikä meni vikaa.n näiden tyttöjen kanssa.. ilmeisesti jonkinlaista vajausta jossain osaa kehosta .

• Anonyymi

Vaikeampaa on elää saatanan tahdon mukaan!

• Anonyymi

Kumpikaan ei ole hyvä.

• Anonyymi

Molemmat ovat satuolentoja, jumala ja saatana.

• Anonyymi

No kai sitä nyt muutakin elämistä on kun jumala ja saatana. Äihmisen on saatava olla ihan se henkilö mikä hän on , ilman että heitä muka ohjaillaan kaikenmaailman mielikuvitus juttujen kanssa. Silloinhan ;han ovat syyntakeettomia yhteiskunnan silmissä kun niitä viedään miten vaan ja ne pöljät uskoo kaiken mitä jotkut niille tuputtaa .
        Jokaisella on sentään vissiin lapsen usko , ja siihen se voisi jäädäkin. Minun jumalani ei rankaise, ei ohjaa, eikä muutenkaan ole minussa kiinni. Muistan lapsuuden ajat silloin tädin luona oli iltarukous ja se oli se riittävä meille lapsille. .
        Ei tulisi mieleenkään että tunkeutuisin koputtelemaan ihmisten ovia ja tuouttaisin omaa ns uskoani vieraille ihmisille , jos ei ihmistä käsketä tulemaan niin on ymmärrettävä ettei vieraat ihmiset ole tervetulleita. Koputtelemaan .
        Perheitä hajoaa kun Jahve tulee toisen elämään mutta ei sen toisen .eletäön 2025 vuotta eikö olisi aika jo nähdä asiat loogisesti ja lopettaa tuo koputtelu pelleily .

• Anonyymi

Anonyymi 2025-07-07 10:10:46

" Sitä uskontoa ei jaksa, mutta ilman sitä ei ole toivoa tulevaisuudelle. On vain kuolema."

Ota kanta vartiotornin uskottavuuteen
      Havaitse, kuinka paljon opit muuttuneet edes-takaisinkin
      https://fi.wikipedia.org/wiki/Luettelo_Jehovan_todistajien_oppimuutoksista

Koska vartiotorni mainitsee usein Raamatun, voit verrata oppeja Raamattuun.
      Turusen kirja on antoisa, myös helppouttaan käyttää. Siinä on rinnakkain Raamatun jakeita - ja vartiotornin opinkappale, joka saattaa olla suorastaan vastakkainenkin.
      Löytyy kirjastosta.

Kipeä kokemus todeta tulleensa nenästävedetyksi, mutta se menee ohi. Valtakunnansali maailmanlopun manaamisineen on kuitenkin turhaa.

Jaksamattomuus voi viitata myös masennukseen. Se ei ole harvinaista jt:ien parissa.
      Kotiosoitetta lähinnä oleva terveysasema on pääsääntöisesti oma terveysasemasi. Mikäli et tiedä omaa terveysasemasi, saat sen selville soittamalla lähimmälle terveysasemalle

• Anonyymi

Tässä nyt ei auta terveysasema, miksi JT uskonto on niin vaikea.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tässä nyt ei auta terveysasema, miksi JT uskonto on niin vaikea.

Pyyhi pois sellaiset asiat päästäsi ja elä normaalia ihmisen elämää etkö tajua että olet aivopesty ja kunnolla

• Anonyymi

Ovathan ne opit muuttuneet paljon, mutta sitä perustellaan silla Raamatunpaikalla, joka sanoo, että totuuden valo kirkastuu kirkastumustaan sydänpäivään asti.

• Anonyymi

Kristittynä Jeesuksen opetuslapsena on hyvä ja turvallista elää, mutta se taitaa olla jt:lle mysteeri.

• Anonyymi

Sairas ketunpesä rautaporttien takana, loikkaa vapauteen.

• Anonyymi

Todistajat ovat vankilassa, jossa ei ole näkyviä muureja tai kaltereita. He pelkäävät astua ulos, vaikka siellä ei ole mitään pelättävää.

• Anonyymi

Tiedäthän, että Jumalan lapset täällä maan päällä ei ole mikään järjestö, vaan yksilöitä, jotka luottavat Jaasuksen kuolleen heidän vuokseen.

Heitä on eri kirkkokunnissa, ja heidät tunnistaa heidän olemuksestaan, sanoistaan ja käytöksestään. Lisäksi he eivät pakota sinua uskomaan niinkuin he.

Itse olen elänyt Hänen lapsenaan vuosikymmeniä, kuulumatta mihinkään ryhmään.

Silti minulla on ystäviä eri seurakunnissa.

Heidän hedelmistään te tunnette heidät. Onko heillä Hengen hedelmiä; rakkautta, rauhaa, iloa, kärsivällisyyttä?

Hakeudu sellaisten seuraan ja unohda heidät jotka painostavat sinua! Siunausta sinulle!

• Anonyymi

....Jeesuksen.....

• Anonyymi

Ihana kirjoitus !!!!!!!!!

• Anonyymi
      • Anonyymi

En halua taivaaseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En halua taivaaseen.

En halua taivaaseen enkä varsinkaan vartiotorniparatiisiin.

• Anonyymi

Anonyymi 2025-07-07 18:51:33

" Tässä nyt ei auta terveysasema, miksi JT uskonto on niin vaikea. "

-JT käyttää mielenhallintaa. Sinä olet ehkä vaistonnut että mistä on kyse ?

Mielenhallinta on toimintaa, jolla sen kohde saadaan käyttäytymään, tuntemaan ja ajattelemaan toivotulla tavalla
      Uhri pitää manipuloijia ystävinään, joten hän ei osaa varautua. Manipuloijat ohjaavat uhrin valintoja haluamaansa suuntaan, mutta uhri on tietämätön prosessista
      https://fi.wikipedia.org/wiki/Mielenhallinta

• Anonyymi

Kun olet antanut todistuksen kertaalleen, voit vetäytyä lahkosta. Myötäänsä ei tarvitse todistella YHWH.

• Anonyymi

itse teet sen vaikeaksi!

• Anonyymi

Helpommalla pääsee, kun ei ota niin vakavasti JT.

• Anonyymi

Yksi monista jt:n harhoista on, että hän uskottelee itselleen olevansa oikeassa jos saa värvättyä uusia jäseniä, jos lahko saa uusia jäseniä.

Jäsenmäärä on kuitenkin vähentynyt tuhansilla.

Nyt sitten on metsästysmaana, tai ihan sitä teurastetaan, Suomeen muuttaneet ulkomaalaiset, jotka eivät osaa suomea eivätkä siten käy tälläkään foorumilla

Eivätkä tiedä että jt tuottaa Uskontojen uhrien tuki r.y:n suurimman asiakasryhmän.
        Että julkeasti ja röyhkeästi heille ojennetaan ja maksatetaan väärennetystä raamatusta, UM painoksesta. Puhumattakaan sitten että mielenterveys ei niin vain kestä jt lahkoa

https://veljesseura.org/foorumi/viewtopic.php?t=9376

• Anonyymi

JT saarnaa pelastus sanomaa, muut eksyttää

• Anonyymi

Mikä on jt pelastussanoma?

• Anonyymi

JEHOVA SUOJELEE

Vartiotorni Huhtikuu 2025 s.21
      Hän on luvannut, ettei hän koskaan jätä uskollisia palvelijoitaan, kun heillä on vaikeaa (Matt.6:8; Hepr.13:5). Voimme luottaa siihen ehdottomasti.

Voivatko Jehovan todistajat luottaa siihen, että Jehova suojelee heitä kun heille tulee vaikeuksia tekemiensä ratkaisujen vuoksi?

Vartiotorni Huhtikuu 2025 s.24
      Otetaan tähän väliin yksi kokemus siitä, miten Jehova lohduttaa Raamatun avulla. Yhdysvalloissa asuvat Nathan ja Priscilla päättivät joitain vuosia takaperin muuttaa tarvealueelle. ”Luotimme siihen, että kaikki menisi hyvin Jehovan tuella”, sanoo Nathan.

Tarvealueelle julistustyöhön muuttaneet Nathan ja Priscilla luottivat siihen, "että kaikki menisi hyvin Jehovan tuella". Tukiko Jehova heitä niin, että elämä uudella alueella alkoi sujua ilman vaikeuksia?

Uudella alueella heille kuitenkin tuli terveysongelmia, ja heillä oli vaikeuksia löytää sopivaa työtä. Lopulta heidän täytyi palata kotiin, mutta taloudelliset haasteet eivät hellittäneet sielläkään.

Elämä uudella alueella ei alkanut sujua ilman vaikeuksia. Heidän täytyi palata takaisin, jossa vaikeudet vielä jatkuivat. Heidän luottamuksensa Jehovan tukeen ei toteutunutkaan.

Nathan muistelee: ”Ihmettelin, miksei Jehova ollut siunannut meitä sillä lailla kuin olin kuvitellut. Aloin epäillä, olinkohan tehnyt jotain väärin.” Ajan mittaan Nathan ja Priscilla tajusivat, että Jehova ei ollutkaan hylännyt heitä missään vaiheessa. Nathan sanoo vielä: ”Niinä aikoina Raamatusta tuli meille kuin viisas ja kokenut ystävä, jolta saa rohkaisua ja hyviä neuvoja. Yritimme keskittyä vaikean tilanteen sijasta mieluummin siihen, miten Jehova auttoi meitä kestämään, ja nyt meistä tuntuu helpommalta kohdata tulevatkin haasteet luottavaisin mielin."

Pariskunta jouti pettymään, sillä heillä oli väärä kuvitelma luvatusta Jehovan tuesta ja siunauksesta. He alkoivat ymmärtää, että vaikeuksia tuli vain kestää. Sen kummempaa apua ei Jehovalta ollut odotettavissa.

Miksi Nathan vaikeuksia kohdatessaan ihmetteli, "miksei Jehova ollut siunannut meitä sillä lailla kuin olin kuvitellut"? Hänen uskonsa ei ollut vain hänen omaa kuvitteluaan. Se perustui hänen saamaansa opetukseen, johon ei monien aiempien opetuksien tavoin voinut enää luottaa.

• Anonyymi

Jehovan apu on tyhjä lupaus, jolla höynäytetään hyväuskoisia, eikä se maksa järjestölle mitään eikä järjestö ota siitä vastuuta. Jos Jehovan apuun luottaa eikä sitä tulekaan, saa järjestöltä vain syyllistämistä. Vuoden 1975 alla järjestö esitti hyvänä ajatuksena myydä kotinsa ja omaisuuttaan keskittyäkseen tienraivaukseen jäljellä olevana lyhenä aikana, mutta jälkeenpäin on syyllistänyt noin toimineita todistajia liiallisesta innokkuudesta.

• Anonyymi

"Vuoden 1975 alla järjestö esitti hyvänä ajatuksena myydä kotinsa ja omaisuuttaan"

Valtakuntamme palvelus, kesäkuu 1974
      -----------

Nyt ?

Ei omassa lehdessä, mutta vapaassa lehdistössä

VT seuralla - miljardien - sijoitusyhtiö Irlannissa

Jehovah’s Witnesses’ new Ireland-based asset venture
      The reli­gious group is thought to have tens of bil­lions of dol­lars in assets and relies on anonym­ous dona­tions from its mem­bers
      https://www.pressreader.com/1059/20240827/281715504960926

• Laske enämnpi Peräilmaa, se helpottaa henken ahtinkoa.

• Anonyymi

TottaMooses se =
      Koska aloittaja =

Spammaaton Lutheristi.

• Anonyymi

mikä on vaikea?

• Anonyymi

Vartiotorni on muuttanut käsityksiään jatkuvasti, ja sillti väittää olevansa aina oikeassa.

Vuonna 1874 tuli Jeesus takaisin salöaisesti Russelin mukaan, ja ylösnousemus oli 1848.
      Vielä kirjassa "finished Mystery", 1917, oli sama näkökulma.

Sitten muutettiin Jeesuksen takaisintulo vuoteen 1914, Ylösnuosemus oli 1918. Tämä näkyvä tapahtuma jäi huomaamatta aina vuoteen 1927, jolloin sitä alettiin julistaa.
      Sitten annettiin ymmärtää, että oikea vuosi olisikin 1975.

Joten totuus on ollut aika kaukana JT:n opeista.

Mikä tärkeintä: JT antaa ymmärtää, että oikea oppi pelastaa, ja ihmisen omat hyvät teot ovat pelastuksen tae.

Raamattu opettaa, että ihminen pelastuu uskon kautta Jeesuksen sovituskuolemaan, ilman omia ansioita.

JT riemuitsee siitä, että kuukauden raportissa on niin ja niin monta kotikäyntiä. Todellinen uskova riemuitsee siitä, että saa kuulua Jumalan lasten joukkoon monien erilaisten uskovien kanssa, ilman pakollista kytkentää mihinkään erityisryhmään.

• Anonyymi

...ylösnousemus oli 1878... Anteeksi virheeni!

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Raimo laamanen

Onko Raimo siirtynyt yläkerran orkesteriin ? Jos on niin jaksamista Seijalle.
      Puolanka
      20
      2752
    2. Ulosotossa olevan tulisi saada itse päättää

Maksetaanko hänen ulosotossa olevia velkoja takaisin yksi kerrallaan vai ripotellen pikku summia sinne tänne, kuten ulos
      184
      2533
    3. Sanna Marin veti posket lommolla röökiä Ruisrockissa

Tai ainakin röökin näköistä, liekö itse käärittyä 🫢
      Kotimaiset julkkisjuorut
      139
      1444
    4. Antin piti riuhtoa Sofia irti pojankIopista

Oli festivaaleilla Iiimautunut johonkin jätkään, niin Antin piti käydä irroittamassa täti ja pelastamassa poikanen. Pah
      Maailman menoa
      245
      1261
    5. Aloitko pelätä siis

Että otan suhun oikeasti yhteyttä
      Ikävä
      105
      1147
    6. Nainen rakkaus sinua kohtaan ei kuole koskaan

Ihastunut olen moniin vuosien varrella mutta vain sinä jäit sydämeen enkä vaan osaa unohtaa. Olit silloin parasta elämäs
      Ikävä
      37
      970
    7. Olet ollut aika törkeä minua kohtaan

Sillä tavalla ovelasti, ettei mitään "todisteita" ole mistään. Eli niin kuin, että mitään et ole tehnyt, mutta toisaalta
      Ikävä
      46
      957
    8. Saisipa sitä palata ajassa taaksepäin

maailmaan jossa oli vielä edes joku järki tallella ja ajatus takana. Sain myös suunnatonta iloa erään henkilön näkemises
      Ikävä
      32
      864
    9. Maskuliininen herrasmies

Tekee aloitteen. 🌸
      Ikävä
      132
      830
    10. Voi ei kuvitteletkohan sä

Nyt etten ookaan susta kiinnostunut 😿😿 ethän ajattele niin 🥺
      Ikävä
      43