Uutisoitiin nuorten (aikuisten) kärsineen asumisen hinnasta.
Taas kerran kuulee sitä samaa. Muistaa nuoruudesta tuon elämisen olleen hyvinäki aikoina kallista meininkiä. Minun nuoruudessa parit usein tekivät paljon lapsia kun lasten teko oli hyvä tulolähde ja mahdollisti lasten äidin asumisen kotona noin kolmevuotta. Nyt sellaista perhejuhlaa enää ole kuin hyvin varakkaille.
Nuo nuoret joilla menee huonosti, jotka eivät juhli, ryyppää, käyt huumeita joita peittele tatuoneilla neulojen jälkiä. He kun tajuavaisivat, niitä / meitä vanhoja kun on joilla menee monilla kivasti. Kun tytöt, pojat kattelisivat heitä tositarkoituksella (kuulut nuorten miesten heitä naisia, miehiä katselevan enempi kun nuorten naisten. Naisissa kaiketi enemmän pyrkivät huijaamaan, siten menettävät mahdollisuuden heidän ikääntyessä). Valitettavasti lähes poikkeuksetta lähipiirin odotukset pilaavat järkevät seurustelut ja pian sinäki nuori huomaat olevasi sinkku vanha 30 vuotiaana, 35vuotiaana, 40vuotiaana, 45vuotiaana, 50vuotiaana, 55vuotiaana, 60vuotiaana, 65vuotiaana, 70vuotiaana, 80vuotiaana, 90vuotiaana ja haudatan sinut yksin.
On tietysti ymmärettävää ehkä monen isän, äidin vaikea hyväksyä jos tytär tai poika alkaisi serurustelee vanhempia vanhemman kanssa?
Yllättävät nuoret naiset huomattavasti vanhempien kanssa saattavat seurusella, ovat opiskelemassa korkeakoulussa tai yliopistossa. Olisikohan siihen merkittävä syy heidän kyky jo varhaisessa vaiheessa olevan itsenäisiä päättäjä eikä kysellä äitin, isin tai kavereiden mielipiteitä?
Matalasti kouktetut ehkä enempi on kuin aikuisena isin, äitin "mielipiden vankeina" koska eivät kykene vielä hahmottamaan mahdollisuuksia joita ei helposti löydy? Onnea vain teille ja meille.
Itse asun hotellissa jos en ole muualla. Maksan siis vain sitä ajasta kun olen hotellista (saan hotellissa huoneen kahdelle (vaikka elän yksin) oma kylpyhuone, vaikka joka päivä uudet pyyhkeet, lakanat, kahvia niin paljon kun haluaa, pieni jääkaapi, uimahalli, sauna, auton pysäköinti, huoneen voi vaihtaa jos haluaa, kuulemma vaikka joka päivä (sama hintaluokka) ilmastointi, näköala).
Vertailukohta jos asuisi kerrostalohuoneistossa jossa joutuisi maksaa yhtiövastikkeita ja rahoitusvastikkeita myös ajalta jolloin ei asunnossa ole. Joutuisit ostaan, siirteleen huonekalujasi on sitten kyse omasta kodista tai vuokra asunnossa hirmuiset vuokrat. Usein myös olet sitten omistus tai vuokra asunnossa joudut asuun siellä myös taloyhtön remonttien aikana.
Se on totta, että hotelli on kalliimpaa. Mutta esimerkiksi jos tulee remontteja niin voit mennä toiseen hotelliin jossa sinua melkoisella varmuudella palvellaan varmasti hyvin, koska eivät halua sinua menettää.
Paras neuvo tai miten haluat ajatella. Älä vie näytille ihmistä johon olet rakastunut, se voi olla nopea menetetty rakkaus? On niin monia tekijöitä mistä muut ei pidä (väärän puolueen kannattaja, uskonto tai ei, pukeutu huonosti, pitkät hiukset jos poika-mies, ja lukemattomat muut syyt). Rakenna / rakentakaa "teoreettinen kotisi ensin" ilman muiden mielipidettä, jos näyttää onnistumisen maadollisuudelta niin ehkä sitten vuosien kuluttua näytille?
Niinpä, niinpä
5
90
Vastaukset
- Anonyymi
Hotelli asuminen ei sovi tissuttelioille, ei ylipäätänsä niille jotka käyttää alkoholia, tupakoivat. Hotelli sinänsä on jo niin kallista, ettei siihen sovi tuhlailu. Vaikka niin on vuokra asunnoissaki asuminen!
Kirjoituksen tarkoitus on tuoda esille se seurustelu ajatus. Monesti tulee mieleen tyhjä sänky huoneessa, kun huoneen hinta on kahdelle. Jos jotenki tapahtuisi ihme ja löytyisi se seurustelumuoto (ei siis yhteisasumismuoto, vain fyysinen ja henkinen seurustelu) niin olisi jo paljon enemmän vaihtoehtoja hotelliasumiseen jos toinen osapuoli vaikkapa 40% :ia asumiskuluista maksaisi. Tuolloin esimerkiksi opiskelija maksaisi paljon paremmasta asumisesta kuin opiskelia asunnossa asumisesta eikä tarvitsisi jostain elokuusta toukokuun loppuun hotellimajoituksen katketa. Hotellissa on myös kirjasto jossa hyvin voi opiskella, hyvin monia asiakkaita näkee tuloaulassaki tekevän tietokoneilla töitä. Ja sen uimahallinlisäksi kuuluu hintaan pieni kuntosali laadukkailla laitteilla esimerkiksi juoksumattoja.
Aluksi maksoin aamiaisesta johon kyllästyin vaikka oli buffet, siinä kun ei kuitenkaan kyennyt paljon syömään. Aamiainen oli kallis kun syöjiä oli vain yksi, hinta kuulemma olisi ollut sama jos huoneessa olisi ollut kaksi. Huomasin lähiseudulla olevan oikein hyviä lounaspaikkoja joissa halvemmallakin oli ajoittain laadukasta lounasta. Lisäksi hankin edullisen aika ison haudutuskattila, jonka käyttön huoneessa sain luvan. Joten sähkönkäytyössä ei ollut rajoituksia niin senki suhteen voi vertailla muihin asumiskuluihin, sähkökulut kun kotitaloudessa voi hyvinki siirtomaksuineen olla parissa-kolmessa kuukaudessa jotain ehkä jopa yli 60euroa? Kaikenlainen huolto aivan uskomattoman tehokasta. Toivat esimerkiksi lisälämmittimen kevät talvella, jolla kivasti kylpyhuoneessa pesemäni vaatteet kuivasi eikä siihenkään mennyt lisäkuluja (käytin vain kuivausajan). Kaiken lisäksi kaupungissa on itsepesuloita, hotellin pesupalvelut kalliita mutta nekin voi ehkä tulevaisuudessa olla mahdollista kun vanhenee. Väittäisin joissakin hotelleissa olevan paljon parempi asua kuin nykyisin palvelutaloissa, joiden hinnat huikeat. Hintaa tietysti tulee hotelleissaki, mutta mikäli oikeusjärjestelmämme ei kohella väliin tunkemaan kallita edunvalvojaa (lakimiestä) niin hotelli voi tulla halvemmaksi kun asiakas voi ostaa itse irtopalvelut hotellihenkilökunna auttaessa. No toivottavasti noihin aikoihin menee vielä kymmeniä vuosia. Rakkaussuhteessa tietysti on se hyväpuoli jos toinen tuopi ruuat kun palaa hotellin. Se on merkittävä juttu kun hotellissa siivotaan vaikka jokapäivä, jolloin on kylpyhuone aina siisti myös.
Nyt yhtenä vaihtoehtona suunitellut asua siinä hotellissa marraskuun puolivälistä toukokuun loppuun, tosin hotelli siinä paikassa talvella on suljettu noin 4viikkoa. Sanovat auttavan asumiseen muihin hotelleihin.- Anonyymi
Hyvä huomata myös, hotelliin ei saa asumistukea Kelasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä huomata myös, hotelliin ei saa asumistukea Kelasta.
🧖♂️🧖=🫂
- Anonyymi
🥂🍻🍾🩳👟🥼👗📉🔞
- AnonyymiUUSI
🛐 mikä on tämä liikennemerkki?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k395268- 853762
- 503170
- 623045
- 113035
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t562393- 411878
Kiusaaja otti yhteyttä, mitä tekisit?
Minulle kävi näin pari kk sitten. Olin aluksi todella ystävällinen. Sanoin, että olin jo unohtanut jne. Asia jäi vai1461867Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!
Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….101825- 181751