Asfslttiteiden korjaamisen kustannuksia voidaan pienentää pinnoittamalla teistä kapeampia.
Norjassa väjäpätöisemmät asfalttitiet ovat kapeampia kuin Suomessa.
Jos asfaltin leveyttä kavennetaan 0.5-1.0 metriä niin saadaan aikaan suuri säästö.
1.0m kavennuksella saadaan säästettyä asfalttia kilometrin matkalla 1000 neliötä. Tuosta voi laskea mitä säästöä tulee 100 kilometrillä...ja entäs tuhannella kilometrillä!!
Teiden korjausvelka
9
153
Vastaukset
- Anonyymi
Varmaan kustannuksia voisi myös pienentää jos tilaaja tarkistaisi tehdyn työn, ennen hyväksyntää. Aika usein näkee surkeaa asfaltointia, jonka maallikkokin tajauaa huonosti tehdyksi ja pari vuotta eteenpäin, niin maallikko voi todeta olleensa oikeassa.
- Anonyymi
Rinnalle toinen uusi tie
jossa saa lasetella
täysillä.
Esim. luotijunan nopeutta
Gasoakin on taas tarjolla:
https://www.tekniikkatalous.fi/uutiset/suomeen-tulee-uusi-huoltoasemaketju-40-asemaa/3c17b659-cc3f-4f6a-ac8a-ea6ee7c93609
Suomi tarvitsee uuden Formuloiden maailmanmestarin ( Keke R. ).- Anonyymi
Suomen uusi F1 maailmanmestari on Kimi Räikkönen.
- Anonyymi
Ai vielä teistä kapeampia, hölmökö olet? Ei pientareiden puolia juurikaan asfaltoida uudelleen, vaan pelkkä ajokaista.
- Anonyymi
No menepäs Norjaan. Kummasti vaan siellä mahtuu niin henkilöautot, rekat ja pyöräilijät liikkumaan.
Mm. pyöräilijät väistetään täysin toisen kaistan kautta ja jos vastaan tulee liikennettä niin autoilija jää pyöräilijän taakse odottamaan. Itse olen pyöräillyt Norjassa paljon ja ajanut matkailuautolla ainakin 25 kesää ja syksyä ja muutaman kerran myös talvella - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No menepäs Norjaan. Kummasti vaan siellä mahtuu niin henkilöautot, rekat ja pyöräilijät liikkumaan.
Mm. pyöräilijät väistetään täysin toisen kaistan kautta ja jos vastaan tulee liikennettä niin autoilija jää pyöräilijän taakse odottamaan. Itse olen pyöräillyt Norjassa paljon ja ajanut matkailuautolla ainakin 25 kesää ja syksyä ja muutaman kerran myös talvellaNorjassa siis asfalttitiet ovat huomattavasti kapeampia kuin Suomessa, tarkoitan vähäliikenteisiä teitä en pääteitä.
- Anonyymi
saati sitten 10 000 kilometrillä!
- Anonyymi
Miten Toyotalla voisi enää ajaa kun ei ne tahdo nykyäänkään pysyä viivojen välissä?
- Anonyymi
Vähäpätöisempiä teitähän ei päällystetä ollenkaan, vaan vanhatkin öljysorat on kuorittu pois.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 26010977
- 1286952
- 955623
Vanhempi mies
Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa344956- 524221
Minne sä aina välillä joudut
Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta303769- 613474
On niin vaikea olla lähelläsi
En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na323422Nyt peukut pystyyn
Nyt kaikki peukut pystyyn, siirtopersu on aikeissa muuttaa Kannuksesta pois. Facebookissa haukkui tänään Kannuksen peru222908- 582680