Kuinka paljon jäännökseen kuuluvia on elossa?
Jäännöksestä
5
281
Vastaukset
- Anonyymi
Aiemmin järjestö opetti, että voideltujen kutsuminen loppui vuonna 1935. Tuon aikaisia voideltuja tuskin on juuri ketään elossa. He olivat kovin harvalukuisia jo 1900-luvun lopulla. Tosin jäännöksellä ei ole samaa merkitystä enää, kun oppi on muuttunut ja voideltujen kutsuminen jatkuu sittenkin.
- Anonyymi
Jt hölynpölyä JT "jäännös."
Jätökseen kuuluvia -siis sellaisia, joilta vielä pääsee kohtalaisen äänekästä Peräilmaa- on hengissä tasan 19,14 henkilöä. Heistä tasan 6,07 asuu Kärsämäellä, loput Tyrnävällä.
- Anonyymi
JT saa valtavan paljon vartiotorni-informaatiota, joka joutaa sitten roskakoriin.
Vain yksi esimerkki on tuo taivaaseen pääsy. Sehän oli kaikille aikoinaan, mutta kun lahkopresidentti Rutherford oli nähnyt unta 1930 -luvulla, että taivas on täynnä, otti hän unen vartiotorniinkin.
Sitten taivas ei täynnä ollutkaan. Toki lahkon säännöt antavat kelpoisuuden hallintoelimeen vain sellaiselle, joka on kirjoituttanut itsensä vartiotorniseuran kortistoon taivaaseen meneväksi.
Ja vuosikirja julkaisi taivaaseen menevien määrän yhden tarkkuudella, vuosittain.
Nyt se onkin turhaa tietoa eikä vuosikirjaakaan julkaista.
Raamatussa taas, Jeesus:
Matt. 3:2 ja sanoi: "Tehkää parannus, sillä taivasten valtakunta on tullut lähelle".
Matt. 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Jehova, Jehova!', pääse taivasten valtakuntaan,
Matt. 10:7 Ja missä kuljette, saarnatkaa ja sanokaa: 'Taivasten valtakunta on tullut lähelle'.
Fil. 3:18 Sillä monet, joista usein olen sen teille sanonut ja nyt aivan itkien sanon, vaeltavat Kristuksen ristin vihollisina; 3:19 heidän loppunsa on kadotus,
3:20 Mutta meillä on yhdyskuntamme taivaissa- Anonyymi
Vartiotorni opetti myös, että muinoin kuolleet voidellut ovat saaneet ylösnousemuksensa pian Jeesuksen näkymättömän paluun jälkeen. Heidän siis ajateltiin olevan jo taivaassa hallitsemassa, ei vasta tulevaisuudessa. Nyt tämäkin opetus on vedetty takaisin, eikä järjestö enää väitä tietävänsä, milloin taivaallinen ylösnousemus tapahtuu. Eihän se tosin ole sitä tiennyt ennenkään, mutta on kuitenkin sellaista opettanut. Vartiotorni syyllistyi siis samaan, mistä Raamattu varoittaa, opetti ylösnousemuksen jo tapahtuneen.
2. Tim. 2:
16 Vältä epäpyhiä ja tyhjänpäiväisiä puheita, sillä niiden puhujat menevät jumalattomuudessa yhä pitemmälle
17 ja heidän oppinsa leviää kuin syöpä. Heitä ovat Hymenaios ja Filetos,
18 jotka ovat eksyneet pois totuudesta ja väittävät, että ylösnousemus on jo tapahtunut. Näin he saattavat joidenkin uskon luhistumaan.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 233223
Ulosotossa olevan tulisi saada itse päättää
Maksetaanko hänen ulosotossa olevia velkoja takaisin yksi kerrallaan vai ripotellen pikku summia sinne tänne, kuten ulos1992915Sanna Marin veti posket lommolla röökiä Ruisrockissa
Tai ainakin röökin näköistä, liekö itse käärittyä 🫢1711921Antin piti riuhtoa Sofia irti pojankIopista
Oli festivaaleilla Iiimautunut johonkin jätkään, niin Antin piti käydä irroittamassa täti ja pelastamassa poikanen. Pah2581544- 1111305
Nainen rakkaus sinua kohtaan ei kuole koskaan
Ihastunut olen moniin vuosien varrella mutta vain sinä jäit sydämeen enkä vaan osaa unohtaa. Olit silloin parasta elämäs481201Olet ollut aika törkeä minua kohtaan
Sillä tavalla ovelasti, ettei mitään "todisteita" ole mistään. Eli niin kuin, että mitään et ole tehnyt, mutta toisaalta461057- 1561040
Saisipa sitä palata ajassa taaksepäin
maailmaan jossa oli vielä edes joku järki tallella ja ajatus takana. Sain myös suunnatonta iloa erään henkilön näkemises33970- 43834