Jäännöksestä

Anonyymi-ap

Kuinka paljon jäännökseen kuuluvia on elossa?

5

281

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Aiemmin järjestö opetti, että voideltujen kutsuminen loppui vuonna 1935. Tuon aikaisia voideltuja tuskin on juuri ketään elossa. He olivat kovin harvalukuisia jo 1900-luvun lopulla. Tosin jäännöksellä ei ole samaa merkitystä enää, kun oppi on muuttunut ja voideltujen kutsuminen jatkuu sittenkin.

• Anonyymi

Jt hölynpölyä JT "jäännös."

• Jätökseen kuuluvia -siis sellaisia, joilta vielä pääsee kohtalaisen äänekästä Peräilmaa- on hengissä tasan 19,14 henkilöä. Heistä tasan 6,07 asuu Kärsämäellä, loput Tyrnävällä.

• Anonyymi

JT saa valtavan paljon vartiotorni-informaatiota, joka joutaa sitten roskakoriin.

Vain yksi esimerkki on tuo taivaaseen pääsy. Sehän oli kaikille aikoinaan, mutta kun lahkopresidentti Rutherford oli nähnyt unta 1930 -luvulla, että taivas on täynnä, otti hän unen vartiotorniinkin.
      Sitten taivas ei täynnä ollutkaan. Toki lahkon säännöt antavat kelpoisuuden hallintoelimeen vain sellaiselle, joka on kirjoituttanut itsensä vartiotorniseuran kortistoon taivaaseen meneväksi.
      Ja vuosikirja julkaisi taivaaseen menevien määrän yhden tarkkuudella, vuosittain.
      Nyt se onkin turhaa tietoa eikä vuosikirjaakaan julkaista.

Raamatussa taas, Jeesus:

Matt. 3:2 ja sanoi: "Tehkää parannus, sillä taivasten valtakunta on tullut lähelle".
      Matt. 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Jehova, Jehova!', pääse taivasten valtakuntaan,
      Matt. 10:7 Ja missä kuljette, saarnatkaa ja sanokaa: 'Taivasten valtakunta on tullut lähelle'.

Fil. 3:18 Sillä monet, joista usein olen sen teille sanonut ja nyt aivan itkien sanon, vaeltavat Kristuksen ristin vihollisina; 3:19 heidän loppunsa on kadotus,
      3:20 Mutta meillä on yhdyskuntamme taivaissa

• Anonyymi

Vartiotorni opetti myös, että muinoin kuolleet voidellut ovat saaneet ylösnousemuksensa pian Jeesuksen näkymättömän paluun jälkeen. Heidän siis ajateltiin olevan jo taivaassa hallitsemassa, ei vasta tulevaisuudessa. Nyt tämäkin opetus on vedetty takaisin, eikä järjestö enää väitä tietävänsä, milloin taivaallinen ylösnousemus tapahtuu. Eihän se tosin ole sitä tiennyt ennenkään, mutta on kuitenkin sellaista opettanut. Vartiotorni syyllistyi siis samaan, mistä Raamattu varoittaa, opetti ylösnousemuksen jo tapahtuneen.

2. Tim. 2:
        16 Vältä epäpyhiä ja tyhjänpäiväisiä puheita, sillä niiden puhujat menevät jumalattomuudessa yhä pitemmälle
        17 ja heidän oppinsa leviää kuin syöpä. Heitä ovat Hymenaios ja Filetos,
        18 jotka ovat eksyneet pois totuudesta ja väittävät, että ylösnousemus on jo tapahtunut. Näin he saattavat joidenkin uskon luhistumaan.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Raimo laamanen

Onko Raimo siirtynyt yläkerran orkesteriin ? Jos on niin jaksamista Seijalle.
      Puolanka
      23
      3223
    2. Ulosotossa olevan tulisi saada itse päättää

Maksetaanko hänen ulosotossa olevia velkoja takaisin yksi kerrallaan vai ripotellen pikku summia sinne tänne, kuten ulos
      199
      2915
    3. Sanna Marin veti posket lommolla röökiä Ruisrockissa

Tai ainakin röökin näköistä, liekö itse käärittyä 🫢
      Kotimaiset julkkisjuorut
      171
      1921
    4. Antin piti riuhtoa Sofia irti pojankIopista

Oli festivaaleilla Iiimautunut johonkin jätkään, niin Antin piti käydä irroittamassa täti ja pelastamassa poikanen. Pah
      Maailman menoa
      258
      1544
    5. Aloitko pelätä siis

Että otan suhun oikeasti yhteyttä
      Ikävä
      111
      1305
    6. Nainen rakkaus sinua kohtaan ei kuole koskaan

Ihastunut olen moniin vuosien varrella mutta vain sinä jäit sydämeen enkä vaan osaa unohtaa. Olit silloin parasta elämäs
      Ikävä
      48
      1201
    7. Olet ollut aika törkeä minua kohtaan

Sillä tavalla ovelasti, ettei mitään "todisteita" ole mistään. Eli niin kuin, että mitään et ole tehnyt, mutta toisaalta
      Ikävä
      46
      1057
    8. Maskuliininen herrasmies

Tekee aloitteen. 🌸
      Ikävä
      156
      1040
    9. Saisipa sitä palata ajassa taaksepäin

maailmaan jossa oli vielä edes joku järki tallella ja ajatus takana. Sain myös suunnatonta iloa erään henkilön näkemises
      Ikävä
      33
      970
    10. Voi ei kuvitteletkohan sä

Nyt etten ookaan susta kiinnostunut 😿😿 ethän ajattele niin 🥺
      Ikävä
      43
      834
    Aihe