Miksi naapuri yksinhuoltaja sai pyykinpesukoneen kelan harkinnanvaraisella

Anonyymi-ap

Tässä talossa on pesula. Itse en saanut pesukonetta,vaikka on erityislapsi.

24

230

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Hän kusetti sinua. Kelalla ei ole mitään tuollaista. Kela maksaa vain ne normaalit kaljarahat. Taulu-TV:t ja muut viihdelaitteet maksetaan hyvinvointialueiden lompakosta.

• Anonyymi

Onpas. Parhaat valittajat saa vaikka mitä. Olen tiukkonut sossun tädiltä ja sain kuulla että harkinnanvaraista myönnetään, jos on oikeasti tarve. Puuttuu tyyliin kaikki. Eli sotke asiasi perusteellisemmin, niin saat enemmän rahaa. Se on työttömän työ.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onpas. Parhaat valittajat saa vaikka mitä. Olen tiukkonut sossun tädiltä ja sain kuulla että harkinnanvaraista myönnetään, jos on oikeasti tarve. Puuttuu tyyliin kaikki. Eli sotke asiasi perusteellisemmin, niin saat enemmän rahaa. Se on työttömän työ.

Mamuli saa vaikka kolme pesukonetta jos haluavat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Älä usko kaikkea mitä sinulle vitsailevat.

Kela on ankara. Vain kaljarahat saa, joskus saattavat sähkölaskun maksaa, mutta mitään uutta pelitietokonetta et saa. Ne rahat saa vain hyvinvointialueelta erikseen anomalla, ja silloinkin pitää olla Kelalta hyväksytty toimeentulotukipäätöt.

Minä tiedän nämä, koska olen elellyt vuosikaudet toimeentulotukien varassa.

• Anonyymi

Näin on. Jos saa toimeentulotukea niin voi hakea harkinnanvaraista hyvinvointialueen sosiaalihuollosta, vaikka lasten harrastuksiin , välineisiin ja kai sitten myös laitteisiin. Kannattaa kyllä maksaa itse ensin ja esittää kuitit, ne maksusitoumukset on hankalia ja noloja esitellä eivät kaupoissakaan aina tiedä mitä niillä tehdään. On myös tietyt summat mitä saa mihinkin , jotka eivät tietenkään ole riittävät.

• Anonyymi

Mikä omasta lapsesta niin erityisen tekee-korjaa asennetta. Eihän se mikään tuen myöntämisen perustelu ole mulla on erityislapsi.Yksinhuoltaa sai pesukoneen kun ei kehunut lastansa.Ei cp-tai kehitysvammaisuus mitenkään etuoikeuta jotain pesukoneen hankintaa mutta muita tukia saa.

• Anonyymi

On se ainakin parempi perustelu kuin terve lapsi. Terveen lapsen kanssa pääsee käymään pesulassa, vammaisen kanssa ei välttämättä pääse.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On se ainakin parempi perustelu kuin terve lapsi. Terveen lapsen kanssa pääsee käymään pesulassa, vammaisen kanssa ei välttämättä pääse.

No siitäkään sinä et tiedä mitään, kovasti vertailet itseesi. Joten elä omaa elämääsi ja anna toisten elämisen olla rauhassa kateus ei ole koskaan hyvä seuralainen . Sinun tilanteesi on sinun. mutta et voi mitenkään saada käsitystä toisen elämän tilanteesta. ,eikä kenenkään ole pakko tilittää sinulle yhtään mitään .syyt on hyvin moninaiset

• Anonyymi

Osta oma. Niin muutkin yyhoot ovat tehneet. Joko käytetty tai uusi osamaksulla. Tai laita exäsi maksamaan sehän on lapsen isä

• Anonyymi

Käytetty. Ei uusia osamaksulla ikinä. Köyhällä ei ole vara korkoihin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Käytetty. Ei uusia osamaksulla ikinä. Köyhällä ei ole vara korkoihin.

Osta sitten käytetty ja huollettu kotiin tuotuna. Niin moni on tehnytkin

• Anonyymi

Minulla on ollut pyykinpesukoneita aika monia ja ensimmäiseen saatoin saada jotain avustusta, mutta yhteenkään muuhun koneeseen en ole edes hakenut erityistä avustusta, kun olen ne hankkinut niillä rahoilla mitä yksinäinen saa toimeentulotuella.
      Osamaksulla hobbyhallista sain ensimmäisen itse ostamani ja muut olen pystynyt maksamaan käteisellä.
      Ja olen siis elänyt koko ikäni minimituilla yksin eläen, eli rahaa on ollut niukasti, mutta en ole juonut ja tupakoinut, ja eläen säästeliäästi, niin on pystynyt pesukoneet jopa astianpesukoneetkin näin hankkimaan.

• Anonyymi

Osamaksu ihan kätevä jos ei muuten riittävästi ostaa.

• Anonyymi

Aiheuttaa turhaa kosteutta huoneistoon, Kelan avulla?💸

• Anonyymi

Sain rahaa galjaan gun janotti buhahaas

• Anonyymi

Pesukoneen saa kun hakee täydentävää toimeentulotukea. Minä olen saanut.

• Anonyymi

Sovinisti!

• Anonyymi

Galjaa saa kun hakee kaappia täydentävää tukea

• Anonyymi

Joissa kelan jutuissa voi ollongelmanana se kun ensin kuitenkin pitäisi maksaa kultaharkkoina ennen hakemuksen tekemisytäkään, jos ei ole niin ei tule tuke

• Anonyymi

Anna olla toisten asiat , ei sinulle tarvitse selittää syitä . Minä ymmärrä. miksi, ja sen vuoksi, älä kadehdi . Nyt vaan on niin että hänellä on siihen syynsä , joita ei kenenkään ole pakko sinulle kertoa.

• Anonyymi

Onneksi Keva lähettä kuukausittain sen verran rahaa, että ei tarvitse koskaan
      lähettää Kelaan minkäänlaisia anomuksia edes harkinnanvaraisesta.
      Näin se elämä hymyilee kun on käynyt aikanaan tarmokkaasti töissä.

• Anonyymi

Kelasta ei saa harkinnanvaraista totua. Ei sitten millään urbaanilegendallakaan.

• Anonyymi

Tee kovati tyota paista pizza ja valmista kebab,saa raha milla ostaa pesukone ei kannata valita,Suomi on minun kotimaa.Laiska ei ola raha.

• Anonyymi

Kunniakansalaiset saavat kaiken mahdollisen täydentävänä sosiaalitoimesta automaattisesti

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      206
      3210
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1620
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      95
      1472
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      92
      1389
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1334
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      157
      1257
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1188
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      1019
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      932
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      803
    Aihe