Tässä talossa on pesula. Itse en saanut pesukonetta,vaikka on erityislapsi.
Miksi naapuri yksinhuoltaja sai pyykinpesukoneen kelan harkinnanvaraisella
24
230
Vastaukset
- Anonyymi
Hän kusetti sinua. Kelalla ei ole mitään tuollaista. Kela maksaa vain ne normaalit kaljarahat. Taulu-TV:t ja muut viihdelaitteet maksetaan hyvinvointialueiden lompakosta.
- Anonyymi
Onpas. Parhaat valittajat saa vaikka mitä. Olen tiukkonut sossun tädiltä ja sain kuulla että harkinnanvaraista myönnetään, jos on oikeasti tarve. Puuttuu tyyliin kaikki. Eli sotke asiasi perusteellisemmin, niin saat enemmän rahaa. Se on työttömän työ.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onpas. Parhaat valittajat saa vaikka mitä. Olen tiukkonut sossun tädiltä ja sain kuulla että harkinnanvaraista myönnetään, jos on oikeasti tarve. Puuttuu tyyliin kaikki. Eli sotke asiasi perusteellisemmin, niin saat enemmän rahaa. Se on työttömän työ.
Mamuli saa vaikka kolme pesukonetta jos haluavat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä usko kaikkea mitä sinulle vitsailevat.
Kela on ankara. Vain kaljarahat saa, joskus saattavat sähkölaskun maksaa, mutta mitään uutta pelitietokonetta et saa. Ne rahat saa vain hyvinvointialueelta erikseen anomalla, ja silloinkin pitää olla Kelalta hyväksytty toimeentulotukipäätöt.
Minä tiedän nämä, koska olen elellyt vuosikaudet toimeentulotukien varassa. - Anonyymi
Näin on. Jos saa toimeentulotukea niin voi hakea harkinnanvaraista hyvinvointialueen sosiaalihuollosta, vaikka lasten harrastuksiin , välineisiin ja kai sitten myös laitteisiin. Kannattaa kyllä maksaa itse ensin ja esittää kuitit, ne maksusitoumukset on hankalia ja noloja esitellä eivät kaupoissakaan aina tiedä mitä niillä tehdään. On myös tietyt summat mitä saa mihinkin , jotka eivät tietenkään ole riittävät.
- Anonyymi
Mikä omasta lapsesta niin erityisen tekee-korjaa asennetta. Eihän se mikään tuen myöntämisen perustelu ole mulla on erityislapsi.Yksinhuoltaa sai pesukoneen kun ei kehunut lastansa.Ei cp-tai kehitysvammaisuus mitenkään etuoikeuta jotain pesukoneen hankintaa mutta muita tukia saa.
- Anonyymi
On se ainakin parempi perustelu kuin terve lapsi. Terveen lapsen kanssa pääsee käymään pesulassa, vammaisen kanssa ei välttämättä pääse.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On se ainakin parempi perustelu kuin terve lapsi. Terveen lapsen kanssa pääsee käymään pesulassa, vammaisen kanssa ei välttämättä pääse.
No siitäkään sinä et tiedä mitään, kovasti vertailet itseesi. Joten elä omaa elämääsi ja anna toisten elämisen olla rauhassa kateus ei ole koskaan hyvä seuralainen . Sinun tilanteesi on sinun. mutta et voi mitenkään saada käsitystä toisen elämän tilanteesta. ,eikä kenenkään ole pakko tilittää sinulle yhtään mitään .syyt on hyvin moninaiset
- Anonyymi
Osta oma. Niin muutkin yyhoot ovat tehneet. Joko käytetty tai uusi osamaksulla. Tai laita exäsi maksamaan sehän on lapsen isä
- Anonyymi
Käytetty. Ei uusia osamaksulla ikinä. Köyhällä ei ole vara korkoihin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Käytetty. Ei uusia osamaksulla ikinä. Köyhällä ei ole vara korkoihin.
Osta sitten käytetty ja huollettu kotiin tuotuna. Niin moni on tehnytkin
- Anonyymi
Minulla on ollut pyykinpesukoneita aika monia ja ensimmäiseen saatoin saada jotain avustusta, mutta yhteenkään muuhun koneeseen en ole edes hakenut erityistä avustusta, kun olen ne hankkinut niillä rahoilla mitä yksinäinen saa toimeentulotuella.
Osamaksulla hobbyhallista sain ensimmäisen itse ostamani ja muut olen pystynyt maksamaan käteisellä.
Ja olen siis elänyt koko ikäni minimituilla yksin eläen, eli rahaa on ollut niukasti, mutta en ole juonut ja tupakoinut, ja eläen säästeliäästi, niin on pystynyt pesukoneet jopa astianpesukoneetkin näin hankkimaan.- Anonyymi
Osamaksu ihan kätevä jos ei muuten riittävästi ostaa.
- Anonyymi
Aiheuttaa turhaa kosteutta huoneistoon, Kelan avulla?💸
- Anonyymi
Sain rahaa galjaan gun janotti buhahaas
- Anonyymi
Pesukoneen saa kun hakee täydentävää toimeentulotukea. Minä olen saanut.
- Anonyymi
Sovinisti!
- Anonyymi
Galjaa saa kun hakee kaappia täydentävää tukea
- Anonyymi
Joissa kelan jutuissa voi ollongelmanana se kun ensin kuitenkin pitäisi maksaa kultaharkkoina ennen hakemuksen tekemisytäkään, jos ei ole niin ei tule tuke
- Anonyymi
Anna olla toisten asiat , ei sinulle tarvitse selittää syitä . Minä ymmärrä. miksi, ja sen vuoksi, älä kadehdi . Nyt vaan on niin että hänellä on siihen syynsä , joita ei kenenkään ole pakko sinulle kertoa.
- Anonyymi
Onneksi Keva lähettä kuukausittain sen verran rahaa, että ei tarvitse koskaan
lähettää Kelaan minkäänlaisia anomuksia edes harkinnanvaraisesta.
Näin se elämä hymyilee kun on käynyt aikanaan tarmokkaasti töissä. - Anonyymi
Kelasta ei saa harkinnanvaraista totua. Ei sitten millään urbaanilegendallakaan.
- Anonyymi
Tee kovati tyota paista pizza ja valmista kebab,saa raha milla ostaa pesukone ei kannata valita,Suomi on minun kotimaa.Laiska ei ola raha.
- Anonyymi
Kunniakansalaiset saavat kaiken mahdollisen täydentävänä sosiaalitoimesta automaattisesti
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2063210Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391620Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus951472- 921389
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461334Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1571257Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121188Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231019Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89932Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44803