Mitenkä saan voimaa taas lähteä kokouksiin? Olen rukoillut ja rukoillut Jehovan että saisin pyhää henkeä ja jaksaisi taas tulla seurakuntaan.
APUA !!!!!
7
194
Vastaukset
- Anonyymi
Jehovan antamat siunaukset ovat kyllä verrattomat. Mutta hän vastaa rukouksiin vain harvoin eikä vastaukset laadultaan päätä huimaa. Sen sijaan Allah vastaa rukouksiin ja on ainoa palvonnan arvonnan Jumala. Hän on täynnä rakkautta palvojiaan kohtaan vastatessaan rukouksiin.
Minä uskon
ISÄÄN
JUMALAAN
KAIKKIVALTIAASEEN
TAIVAAN JA MAAN LUOJAAN
KAIKEN NÄKYVÄN JA NÄKYMÄTTÖMÄN LUOJAAN
JA
JEESUKSEEN KRISTUKSEEN
Jos luottaa Apostolisen uskontunnustuksen kestävän iäti ei tuota vaikeuksia pyytää voimaa kokouksissa käyntiin Jumalalta eli Allahilta.
Hän on litanjassa Kaikkivaltiasta ylempänä.
Rauhaa, menestystä ja onnea!- Anonyymi
Allah ei ole Jumala, vaan epä sellainen.
Silloin kannattaa muistaa raamatullinen neuvo: syö hin mitallinen hernevelliä joka päivä, niin siitä saat potkua kokouksiin.
- Anonyymi
Aikakausilehti kirjoitti ex-jt:n tarinasta: kotiin tultuani jaksoin vain rojahtaa sohvalle odottamaan maailmanloppua...
Mutta niin hän pääsi eroon lahkosta, ja kertoi meille muillekin, miten siellä ollaan.
Mielenterveyden menettäminen on psykiatrien tutkimuksissa todettu juttu.
Lue tutkimuslausuntoja: https://veljesseura.org/foorumi/viewtopic.php?t=9376- Anonyymi
Mielenkiintoinen viestiketju Veljesseurassa.
- Anonyymi
JEHOVA SUOJELEE
Vartiotorni Huhtikuu 2025 s.21
Hän on luvannut, ettei hän koskaan jätä uskollisia palvelijoitaan, kun heillä on vaikeaa (Matt.6:8; Hepr.13:5). Voimme luottaa siihen ehdottomasti.
Voivatko Jehovan todistajat luottaa siihen, että Jehova suojelee heitä kun heille tulee vaikeuksia tekemiensä ratkaisujen vuoksi?
Vartiotorni Huhtikuu 2025 s.24
Otetaan tähän väliin yksi kokemus siitä, miten Jehova lohduttaa Raamatun avulla. Yhdysvalloissa asuvat Nathan ja Priscilla päättivät joitain vuosia takaperin muuttaa tarvealueelle. ”Luotimme siihen, että kaikki menisi hyvin Jehovan tuella”, sanoo Nathan.
Tarvealueelle julistustyöhön muuttaneet Nathan ja Priscilla luottivat siihen, "että kaikki menisi hyvin Jehovan tuella". Tukiko Jehova heitä niin, että elämä uudella alueella alkoi sujua ilman vaikeuksia?
Uudella alueella heille kuitenkin tuli terveysongelmia, ja heillä oli vaikeuksia löytää sopivaa työtä. Lopulta heidän täytyi palata kotiin, mutta taloudelliset haasteet eivät hellittäneet sielläkään.
Elämä uudella alueella ei alkanut sujua ilman vaikeuksia. Heidän täytyi palata takaisin, jossa vaikeudet vielä jatkuivat. Heidän luottamuksensa Jehovan tukeen ei toteutunutkaan.
Nathan muistelee: ”Ihmettelin, miksei Jehova ollut siunannut meitä sillä lailla kuin olin kuvitellut. Aloin epäillä, olinkohan tehnyt jotain väärin.” Ajan mittaan Nathan ja Priscilla tajusivat, että Jehova ei ollutkaan hylännyt heitä missään vaiheessa. Nathan sanoo vielä: ”Niinä aikoina Raamatusta tuli meille kuin viisas ja kokenut ystävä, jolta saa rohkaisua ja hyviä neuvoja. Yritimme keskittyä vaikean tilanteen sijasta mieluummin siihen, miten Jehova auttoi meitä kestämään, ja nyt meistä tuntuu helpommalta kohdata tulevatkin haasteet luottavaisin mielin."
Pariskunta jouti pettymään, sillä heillä oli väärä kuvitelma luvatusta Jehovan tuesta ja siunauksesta. He alkoivat ymmärtää, että vaikeuksia tuli vain kestää. Sen kummempaa apua ei Jehovalta ollut odotettavissa.
Miksi Nathan vaikeuksia kohdatessaan ihmetteli, "miksei Jehova ollut siunannut meitä sillä lailla kuin olin kuvitellut"? Hänen uskonsa ei ollut vain hänen omaa kuvitteluaan. Se perustui hänen saamaansa opetukseen, johon ei monien aiempien opetuksien tavoin voinut enää luottaa.- Anonyymi
Seurakunnasta saat tukea niin kauan kuin teet mitä se haluaa. Mutta kyseenalaista hieman niin olet luopio ja huonoa seuraa ja Sinut erotetaan seurakunnasta, jonka jälkeen alkaa törkeä henkinenväkivalta karttamisen muodossa.
Jos pystyt olemaan poissa kokouksista niin olet jo voiton puolella!
Sinä itse päätät mitä haluat. Eli 1800 luvulla miljonäärin kehittämä uskonto, joka uskoi, että pystyy ennustamaan harmagedonin pyramidin mittojen mukaan, mieti nyt!!
Ja kun näistä vuosiluvuista mikään ei toiminut, niin ilmoitettiin, että kukaan ei tiedä oikeaa ajankohtaa.
Mihin hävisi sukupolvi, jonka koskaan ei pitänyt kadota, eli vuoden 1914 nähneet??!!
Nyt puhutaan, että uuden valon mukaan kyseessä on heidän jälkeläisensä, ja ha ha ha.
Tällä tavoin pelataan tuhat vuotta eteenpäin.
Entäpä voidellut joita oli 1990 jäljellä noin 6000 ja kun heitä ei enään ole niin tulee harmagedon??! Mitä kävi he kaikki ovat kuolleet.
Ja muistovietossa ottaa osaa noin 25000 ihmistä. Mitä hittoa??!!
Entä missä on oikea rakkaus?? Kaikki seurakunnanjäset lupaavat kuolla toistensa puolesta, mutta tämä rakkaus loppuu heti kun sanot jotain mitä muuta ei hyväksy!!
Onko se oikeaa rakkautta? EI
Teennäistä hymyilyä, uusien hankittua jne..
Mielestäni tämä on Suomeen jäänyt organisaatio, joka voi harjoittaa törkeää henkistäväkivaltaa, ihmisten hallintaa ja aivopesua.
Itse olin jäsen 48v ja toivon, että kukaan ei koe mitä minä näin, kuulin ja koin!!
Norja teki sen mikä on oikein, Jehovan todistajien lahkosta pois uskonnollinen status, olkoon vaikka urheiluseura tms..
Jos, joku tekee tästä kansalaisaloitteen niin olen mukana 110%.
Pysykää kaukana tästä lahkosta!!!!! Ihan oikeasti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1063140
Kehutaan vaihteeksi Perussuomalaisia
Perussuomalaiset ovat olleet melkoisen lokakampanjoinnin kohteena, vaikka ovat saaneet paljon hyvää aikaiseksi. Nyt on872435- 241976
Roiskeläpät takaisin niin alkaa lasit kestämään
"Tuulilaseja hajottava talvi-ilmiö on ehkä ratkennut" Tämän päivän autoissa kun on esimerkiksi vanhempaa autokalustoa s221530Mitä tapahtuu?
Mitä säpäkän risteyksessä on tapahtunut kun poliiseja, ambulansseja ja kopteri paikalla?291500Tiesitkö? Johannes Brotheruksen ex-isäpuoli on kuin onkin Mikko Kuustonen - Tästä on kyse!
Tiesitkö? Ja hehän on kuin kaksi marjaa... Johannes Brotherus on KUUMAA-yhtyeen jäsen ja tänä syksynä mukana Vain elämää151415Murtautuminen uimahalliin
17.10. yöllä Kiuruveden uimahalliin murtauduttiin yläkerran oven ikkunasta. Onko kellään havaintoja tapauksesta?26927- 87922
Mitä tarkalleen tunnet
Minkälaisia tunteita sisälläsi liikkuu, kun tiedät, että ajattelen sinua lämmöllä ja jotain syttyy myös sinussa? Haluai62856Syyskuussa 2025 ensirekisteröidyistä henkilöautoista 43 % oli täyssähköautoja.
Niitä rekisteröitiin 2 592 eli 41 % enemmän kuin vuotta aiemmin. Syyskuussa 2025 rekisteröidyistä uusista henkilöautois2789