Ihmiset matkivat Räsästä. Ateistiko hänestä matkijoineen tulee?
Mitä kirkosta eroamisen jälkeen?
Islamko? Mikä? Ateismi?
Mitä vaihtoehdoksi kirkosta eroamisen jälkeen Päivi Räsänen? Seurakunnattomuusko?
19
191
Vastaukset
- Anonyymi
Ateismi. Ei ole Räsänen esitellyt muita vaihtoehtoja.
- Anonyymi
Uskovaisten mielestä ateistit joutuvat helvettiin. Jos Päivi eroaa kirkosta ja on siellä, minä ainakin liityn takaisin kirkkoon. En halua olla tuon ämmän kanssa samassa paikassa helvetissä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uskovaisten mielestä ateistit joutuvat helvettiin. Jos Päivi eroaa kirkosta ja on siellä, minä ainakin liityn takaisin kirkkoon. En halua olla tuon ämmän kanssa samassa paikassa helvetissä.
Relaa, ei mitään helvettiä oikeasti ole olemassa.
Se keksittiin aikansa pappien toimesta parantaakseen ihmisten 'motivaatiota' noudattaa pappien keksimiä 'ukaaseja'.
Helvetin pelolla ihmisistä saatiin hyvä ote, ja saatiin heidät noudattamaan sääntöjä, jotka parhaalla mahdollisella tavalla ajoivat yhteiskunnan hillotolpissa kiinni olleitten etuja.
Ja kansa meni halpaan tuolloin - ja ikävä kyllä edelleen.
Paras tapa saada nuo opit istutettua ihmisten mieliin, on istuttaa ne pikkulasten mieliin mahdollisimman varhaisessa vaiheessa.
Eli ennen kuin heillä on kertynyt elämänkokemusta ja tietopohjaa.
Tuon oivaltamiseenhan kirkkojen toiminta paljolti perustuukin.
- Anonyymi
Räsänen viittasi ehkä Luthersynodiin. Tämä tarjoutui Pauli Selkeen mukaan olemaan kattojärjestö muille "anti"kirkollisille lahkoille.. Luthersäätiön oppi lienee lähellä päivismiä. Kaste homous naisoapprus sama.
- Anonyymi
Selkeen videon kommenteissaan joku puhui puhdasoppisista verr. Kirkkoon. On se kovaa pitää itseään puhtaana. Kun näillä Pöivin faneille on tuhansia eri tulkintoja kasteesta tsi pelastusopisto jne. Päivillä on eri näkemys kuin hell tai kalvinisti srk lla. Tai onko.
- Anonyymi
Outo aloitus. Eikö sitä voi olla "kristitty" kuulumatta suomen evankelisluterilaiseen kirkkoon.
- Anonyymi
No, tajuathan miksi kirkon piirissä tuollaista ajattelua suositaan?
- Anonyymi
Räsänen voi liittyä pedofiili kirkkoon, eli katolilaiseen, kuten Soini teki, kun evlut hyväksyi naispapit
- Anonyymi
Ei voi, kun ei ole katolinen. Lähempiä vaihtoehtoja on olemassa.
Ja miksi nimittelet noin alatyylisesti kys. kirkkoa, et voinut sanoa vain katoliseen?
- Anonyymi
Koko maailma jännää sitä samaa. Kyll' on jännää, tuumasi Trumppikin kaverilleen Putinille eilen tälle hyvän yön toivotuksia soitellessaan.
- Anonyymi
Kenenkään ei pidä matkia ketään muuta ihmistä, ainoastaan hakea elämänohjeensa rukoillen Jumalan sanasta. Jos Räsänen eroaa kirkosta, hän varmaan liittyy Lähetyshiippakuntaan, mutta so what? Miksi sinua pitäisi kiinnostaa, mitä joku muu tekee? Mene sinä ja seuraa Kristusta.
- Anonyymi
Kyllä Päiville Lähetyshiippakunnasta tilaa löytyisi. Luin juuri naispuolisen seurakuntalaisen herättävän kirjoituksen lehdestä.
- Anonyymi
Jumala kyllä johdattaa Päivi Räsästä.
Minäkin olen kirkosta eronnut, mutta ei se ole minun uskooni vaikuttanut.
Ei luterilainen kirkko ole sama kuin Jumala. Se päinvastoin on luopunut Jumalasta. Kiitos Jumalalle tallaisista rohkeista naisista, jotka ovat pitäneet Jumalan Sanaa kunniassa.- Anonyymi
No just. Kuuntelee uskovaisten höpinöitä, niin entistä varmempi on teidän älykkyyden tasosta. Amen. Miks kaikki tiedemiehet on ateisteja. Galileo, Einstein, Darwin...
- Anonyymi
Adventisteihin tai helluntalaisiin...
- Anonyymi
Ei kumpaankaan. Et näköjään ymmärrä mistään mitään. Heittelet vain eri kristillisiä seurakuntia, joissa on ihan toisenlaiset korostukset ja uskonkäsitykset, vaikka ydinasiat yhdistäisikin. En näe mitään syytä miksi menisi muualle kuin pysyisi luterilaisessa seurakunnassa.
- Anonyymi
Amerikan homoherjat aivan ok, mutta tappamishimon kanssa vähän joutuu miettimään missä joukoissa seisoo.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv262446- 1142076
- 1211732
Syitä välttelyyn
En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?451557Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.91497Miksi kaivattunne
ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo901075Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b0161231044Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt87975Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno35967Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu
Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu15949