Paavali ei elänyt Jeesuksen seurassa päivääkään oikeiden apostoleiden tapaan.
Paavali ei ollut paikalla kun Jeesus antoi kastekäskyn oikeille apostoleille, eikä ollut paikalla helluntaina, kun 3000 syntistä kastettiin Kristityiksi.
Matt.28:18-20; Apt.2:38
Paavali joutui Kreikasssa keksimään omia oppejaan, kuten sijaiskasteet kuolleitten puolesta. Mormonit käyttävät Paavalin outoja oppeja omiin eksytyksiinsä.
KR33/38
1. Kor. 15:29
Mitä muutoin ne, jotka kastattavat itsensä kuolleitten puolesta, sillä saavat aikaan? Jos kuolleet eivät heräjä, miksi nämä sitten kastattavat itsensä heidän puolestaan?
-92
Mitä varten sitten jotkut antavat kastaa itsensä kuolleiden puolesta? Ellei kuolleita lainkaan herätetä, miksi he kastattavat itsensä näiden puolesta?
Svenska Bibeln v.1917
Vad kunna annars de som låta döpa sig för de dödas skull vinna därmed? Om så är att döda alls icke uppstå, varför låter man då döpa sig för deras skull?
King James
Else what shall they do which are baptized for the dead, if the dead rise not at all? why are they then baptized for the dead?
Paavali repi ja hajotti seurakuntia omilla keksimillään uusilla opeilla.
1. Kor. 1:12
Tarkoitan sitä, että toiset teistä sanovat: "Minä olen Paavalin puolella", toiset taas: "Minä Apolloksen", "Minä Keefaksen*", "Minä Kristuksen". [Keefas on Pietarin arameankielinen nimi]
Sijaiskasteet kuolleitten puolesta
29
214
Vastaukset
- Anonyymi
Blaa blaa blaa. Ketään ei kiinnosta.
- Anonyymi
Mormoneilla on valtavat sukututkimukset ihmisistä. Niitä voi löytyä netistäkin.
Mormonien tiedoista voit löytää omiakin edesmenneitä esivanhempiasi, joiden puolesta he ovat tehneet Paavalin Korintossa keksimän sijaiskasteen kuolleitten puolesta. - Anonyymi
Aloitus on asiallinen, verrattuna sinun mitäänsanomattomiin lallatuksiin.
- Anonyymi
Aloitus on päätöntä jorinaa, ei mitään totuudellista!
- Anonyymi
Niitä Jeesuksen tuntijoita ja Paavalin seuraajia riittää joka lähtöön.
Ap. t. 19:15 "mutta paha henki vastasi heille sanoen: "Jeesuksen minä tunnen, ja Paavalin minä tiedän, mutta keitä te olette?" - Anonyymi
Jenkkilahkojen yhteinen kasteoppi on kirjoitettu Mormonin Kirjaan. (Myöhempien aikojen pyhien Jeeesuksen Kristuksen kirkko)
Moroni, luku-8
Pienten lapsien vanhempia uhataan kuolemalla ja helvetillä, jos he aikovat viedä lapsensa kastettavaksi kristityiksi. - Anonyymi
Kiitos totuudenmukaisesta aloituksesta. Aamen!
- Anonyymi
Lestadiolaiset ei kestä pienintäkään kritiikkiä rakasta Paavaliaan kohtaan.
- Anonyymi
Lestadiolaiset miehet pelkää, että he menettää asemansa, jos Paavalista paljastuu jotakin moitittavaa.
- Anonyymi
Paavali ei edes nähnyt mitään Jeesusta Damaskontiellä, ei kasvoja, ei haavoja, ei edes viitan lievettä, eikä kukaan muukaan rosvoporukasta, jotka kaikki oli epäluotettavia rikollisia. Paavali yksin kuuli vaan jotain ääniä päästään. Muut ei kuullut yhtään mitään.
Ei se ole luotettava todistus ollenkaan.
"Sillä jokainen asia on vahvistettava kahden tai kolmen todistajan sanalla'.
Jeesushan varoitti omia oikeita apostoleitaan hänen kuolemansa jälkeen ilmestyvistä Damaskontien henkijeesuksista ja uusista Paavalin kaltaisista suuruksista.
Matt.24: 24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
Mark. 13:6
Monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä se olen', ja he eksyttävät monta.- Anonyymi
Juurikin noin.
- Anonyymi
Kyllä Väinämöinen on oikea jumalamme.
- Anonyymi
Äänet päässä sairaalla ovat täyttä totta. Skitsofrenia oli myös muinoin ihmisten vaivoina.
Paavali sairasti luultavimmin juuri tätä.
- Anonyymi
Paavali kohtasi Jeesuksen tiellä ja sai tältä mandaatin toimia Jeesuksen sanoman eteenpäin viejänä. Oli tosin kohdannut jo aiemminkin, ristin juurella Rooman sotilaana. Pyhän Hengen valaisemana hän selitti kristillistä uskoa. Pyydän saada huomauttaa, että suurin osa Vanhan testamentin kirjoittajista ei koskaan ollut nähnyt Jumalaa, mutta et sinä silti sano, että he opettivat omiaan.
- Anonyymi
AP valehtelee. Paavali ei keksinyt oppia kuolleiden puolesta kastattamisesta eikä käskenyt niin toimimaan. Hän puhui niistä, jotka niin tekevät. Eli viittaa johonkin ihmisryhmään, joka kastatti itsensä kuolleiden puolesta ja joka oli kuulijoiden tuntema, olemassaoleva ryhmä.
- Anonyymi
Seli seli. Sinut on punnittu ja köykäiseksi havaittu!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Seli seli. Sinut on punnittu ja köykäiseksi havaittu!
Satakaksi kiloa!
Ei ole köykäinen.
- Anonyymi
Korintossa ollessaan Paavali kirjoitti tunnustuskirjettä valehtelustaan kaukaiseen Roomaan, koska oli Rooman kansalainen ja sympatiat oli siihen suuntaan.
Kuriiiri vei kirjeen perille, mutta kirjettä ei näytetty Korinton seurakunnassa.
Kaikki Korinttoon liittyvät Paavalin puheet ja kirjeet kannattaakin tutkia suurennuslasin kanssa ja verrata Jeesuksen ja oikeiden apostolien opetuksiin.
Room. 3:7
Paavali: Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä.- Anonyymi
Paavali: Och å andra sidan, om Guds sannfärdighet genom min lögnaktighet ännu mer har trätt i dagen, honom till ära, varför skall då jag likväl dömas såsom syndare.
Svenska Bibeln v. 1917 kääntää, että Paavali oli luonteeltaan epärehellinen...lögnaktighet...
eikä ihminen sille luonteelleen mitään mahda. Vanhemmiten ne luonneviat usein vain pahenee.
- Anonyymi
Jeesus nousi helatorstaina taivaaseen fyysisessä muodossa, eikä hiippaillut Saulus Tarsolaisen kaltaisten murhamiesten porukoissa henkiolentona jossain Syyrian hiekkaerämaissa.
Ap. t. 1:11
ja nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te seisotte ja katsotte taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teiltä ylös taivaaseen, on tuleva samalla tavalla, kuin te näitte hänen taivaaseen menevän."
Matt. 16:27
Sillä Ihmisen Poika on tuleva Isänsä kirkkaudessa enkeliensä kanssa, ja silloin hän maksaa kullekin hänen tekojensa mukaan. - Anonyymi
Jeesus opetti maan päällä ollessaan oikeille 12 Karistan apostoleilleen kaiken mahdollisen, mitä elämään ja pelastukseen kuuluu tietää. Mitä siihen on jälkikäteen lisätty tai otettu pois, se on pahasta.
Joh. 15:15
En minä enää sano teitä palvelijoiksi, sillä palvelija ei tiedä, mitä hänen herransa tekee; vaan ystäviksi minä sanon teitä, sillä minä olen ilmoittanut teille kaikki, mitä minä olen kuullut Isältäni. - Anonyymi
Paavali oli kristillisen kirkon ykkösmies ja guru, hengellinen ja opillinen johtaja,
joka teki satoja sijaiskasteita Korintossa.- Anonyymi
1. Kor. 15:29
Paavali: "Mitä muutoin ne, jotka kastattavat itsensä kuolleitten puolesta, sillä saavat aikaan.
Jos kuolleet eivät heräjä, miksi nämä sitten kastattavat itsensä heidän puolestaan." - Anonyymi
Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?Paavali ei kaihtanut valheen käyttöä, jos sillä oli hyvä tarkoitus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavali ei kaihtanut valheen käyttöä, jos sillä oli hyvä tarkoitus.
Ainahan niillä valehtelijoilla on, omasta mielestään hyvä tarkoitus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ainahan niillä valehtelijoilla on, omasta mielestään hyvä tarkoitus.
Jesuiittojen motto oli: Tarkoitus pyhittää keinot.
- Anonyymi
Paavali oli tappaja luonnoltaan ja tumma jo heimoltaan.
- Anonyymi
Totta puhut!
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t745608- 353141
- 432748
Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐402082Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin272065Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?291869- 1001844
- 1741782
Mietin tässä T....
Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..241478Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna171258