Tähän aikaan kuuluvat armon helppoheikit jotka ovat susia lampaiden vaatteissa.
Room 9:18:
"Niin hän siis on armollinen, kenelle tahtoo, ja paaduttaa, kenen tahtoo."
Kenelle Jumala on armollinen ?
21
121
Vastaukset
- AnonyymiUUSI
Room.9:15 Sillä Moosekselle hän sanoo: Minä olen armollinen, kenelle olen armollinen, ja armahdan, ketä armahdan. 2Moos.33:19
- AnonyymiUUSI
Turha on tosiaan Jumalaa herjata jos ei ole jollekulle armollinen.
- AnonyymiUUSI
Pastorit ovat ovelia ihmisiä jotka lupaavat ja myyvät Jumalan armoa.
- AnonyymiUUSI
Mutta Vapahtaja olet sinä.
- AnonyymiUUSI
Helluntaipastorit leikkivät vapahtajaa.
Onko nimesi Elämänkirjassa jota ei ole vielä avattu ?
- AnonyymiUUSI
Room.9:18 Niin hän siis armahtaa, ketä hän tahtoo, ja paaduttaa, kenenkä hän tahtoo. Biblia (1776) 2Moos.4:21-26
- AnonyymiUUSI
Vapada itsesi uskomusten kahleista ja elä se ainoa elämäsi. Jatkoaikaa ei myönnetä, pahimmillekaan narsisteille.
- AnonyymiUUSI
Suella ei ole siipiä Ps91.
- AnonyymiUUSI
Aloitus on täysin vailla mitään lookisuutta ja ymmärrystä mistään aiheesta.
Kommentit samaa tasoa.!
Mikä teitä vaivaa, mikä on missionne ! - AnonyymiUUSI
helluntailaisuus=väkevä eksytys ja heresia
- AnonyymiUUSI
Et tajua mitään kunmastakaan.
- AnonyymiUUSI
Jumala on syntiselle armollinen. Farao oli yksi esimerkki siitä että Jumala voi paatuneenkin säästää vaikka olisi voinut tuhota heti.
Se paatunus koirui Israelin kansan vapautumiseksi egyptistä.
Juutalaisten paatumus koituu paksnain pelastukseksi . Ja lopulta heidänkin kun paatumus loppuu .- AnonyymiUUSI
Faraon paatumus koitui Israelin pelastukseksi egyptistä. Juutalaisten paatumus koituu pakana kansojen pelastukseksi evankeliumin julistuksen kautta .
Jumala armahtaa syntisen evankeliumin kuulemisen ja sen uskomisen kautta. Samoin juutalaisen.
Toinen Mooseksen kirja 9:15-16 FB92
”Minä olisin jo nyt voinut ojentaa käteni ja lyödä sinua ja kansaasi rutolla, niin että olisitte kokonaan hävinneet maan päältä.
Mutta minä olen säästänyt sinut sitä varten, että voisin näyttää sinulle voimani ja että minun nimeäni julistettaisiin kaikkialla maailmassa.”
Roomalaiskirje 11:25-27 FB38
”Sillä minä en tahdo, veljet — ettette olisi oman viisautenne varassa — pitää teitä tietämättöminä tästä salaisuudesta, että Israelia on osaksi kohdannut paatumus — hamaan siihen asti, kunnes pakanain täysi luku on sisälle tullut, ja niin kaikki Israel on pelastuva, niinkuin kirjoitettu on: "Siionista on tuleva pelastaja, hän poistaa jumalattoman menon Jaakobista. Ja tämä on oleva minun liittoni heidän kanssaan, kun minä otan pois heidän syntinsä."” - AnonyymiUUSI
Faarao ei ollut syntinen vaan oman aikansa totuudellisin hallitsija. Hänen totuudellisuutensa takia Israel koki erämaassa ne kuolot ja kohtalot joita koki. Sillä vaelluksella olleita punnittiin ja vertailtiin suhteessa Egyptiläisten totuudellisuuteen ja pyhyyteen ja uskollisuuteen.
Ja usein he hävisivät. Kenet Jehova tuhoaa vitsauksilla sitä parempia pitää olla niiden joiden tähden vitsaukset langetettiin. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Faraon paatumus koitui Israelin pelastukseksi egyptistä. Juutalaisten paatumus koituu pakana kansojen pelastukseksi evankeliumin julistuksen kautta .
Jumala armahtaa syntisen evankeliumin kuulemisen ja sen uskomisen kautta. Samoin juutalaisen.
Toinen Mooseksen kirja 9:15-16 FB92
”Minä olisin jo nyt voinut ojentaa käteni ja lyödä sinua ja kansaasi rutolla, niin että olisitte kokonaan hävinneet maan päältä.
Mutta minä olen säästänyt sinut sitä varten, että voisin näyttää sinulle voimani ja että minun nimeäni julistettaisiin kaikkialla maailmassa.”
Roomalaiskirje 11:25-27 FB38
”Sillä minä en tahdo, veljet — ettette olisi oman viisautenne varassa — pitää teitä tietämättöminä tästä salaisuudesta, että Israelia on osaksi kohdannut paatumus — hamaan siihen asti, kunnes pakanain täysi luku on sisälle tullut, ja niin kaikki Israel on pelastuva, niinkuin kirjoitettu on: "Siionista on tuleva pelastaja, hän poistaa jumalattoman menon Jaakobista. Ja tämä on oleva minun liittoni heidän kanssaan, kun minä otan pois heidän syntinsä."”Ketä Jumala armahtaa? Syntistä.
Miten syntinen ihminen saa osakseen armon?
Uskomalla evnkeliumin syntinen saa pääsyn armoon joka on Jeesuksessa Kristuksessa
"..Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta, jonka kautta myös olemme uskossa saaneet pääsyn tähän armoon,...
Jumala vanhurskauttaa jumalattoman uskon kautta evankeliumiin.
”Koska me siis olemme uskosta vanhurskaiksi tulleet, niin meillä on rauha Jumalan kanssa meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta.."
”Koska me siis olemme uskosta vanhurskaiksi tulleet, niin meillä on rauha Jumalan kanssa meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta, jonka kautta myös olemme uskossa saaneet pääsyn tähän armoon, jossa me nyt olemme, ja meidän kerskauksemme on Jumalan kirkkauden toivo.”
Roomalaiskirje 5:1-2 FB38
Jumala antaa Henkensä asumaan niihin jotka ovat uskoneet evankeliumin.
”Hänessä on teihinkin, sitten kun olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, ja uskoneet sen, pantu sinetiksi luvattu Pyhä Henki, joka on meidän perintömme vakuutena hänen omaisuutensa lunastamiseksi, hänen kirkkautensa ylistykseksi.”
Kirje efesolaisille 1:13-14 FINRK
”Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa.”
Roomalaiskirje 8:9 FB38
Jumala kasvattaa armossa uskoon tulleita.(mikäli ihminen suostuu kasvamaan ja aikuistumaan uskossa?)
”Sillä Jumalan armo on ilmestynyt pelastukseksi kaikille ihmisille ja kasvattaa meitä, että me, hyljäten jumalattomuuden ja maailmalliset himot, eläisimme siveästi ja vanhurskaasti ja jumalisesti nykyisessä maailmanajassa,
odottaessamme autuaallisen toivon täyttymistä ja suuren Jumalan ja Vapahtajamme Kristuksen Jeesuksen kirkkauden ilmestymistä, hänen, joka antoi itsensä meidän edestämme lunastaakseen meidät kaikesta laittomuudesta ja puhdistaakseen itselleen omaisuudeksi kansan, joka hyviä tekoja ahkeroitsee.”
Tituskirje 2:11-14
Elävässä uskossa oleva tekee hyviä rakkauden tekoja lähimmäistään kohtaan . Ei siksi että niillä ansaitsisi Jumalalta jotakin vaan luontaisesti rakkaudesta Jumalaan jonka näkyvä vaikutus on lähimmäisen rakkaus.
”Siinä ilmestyi meille Jumalan rakkaus, että Jumala lähetti ainokaisen Poikansa maailmaan, että me eläisimme hänen kauttansa. Siinä on rakkaus — ei siinä, että me rakastimme Jumalaa, vaan siinä, että hän rakasti meitä ja lähetti Poikansa meidän syntiemme sovitukseksi. Rakkaani, jos Jumala on näin meitä rakastanut, niin mekin olemme velvolliset rakastamaan toinen toistamme. Jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt. Jos me rakastamme toinen toistamme, niin Jumala pysyy meissä, ja hänen rakkautensa on tullut täydelliseksi meissä. Siitä me tiedämme pysyvämme hänessä ja hänen pysyvän meissä, että hän on antanut meille Henkeänsä.”
1. Johanneksen kirje 4:9-13 - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Faarao ei ollut syntinen vaan oman aikansa totuudellisin hallitsija. Hänen totuudellisuutensa takia Israel koki erämaassa ne kuolot ja kohtalot joita koki. Sillä vaelluksella olleita punnittiin ja vertailtiin suhteessa Egyptiläisten totuudellisuuteen ja pyhyyteen ja uskollisuuteen.
Ja usein he hävisivät. Kenet Jehova tuhoaa vitsauksilla sitä parempia pitää olla niiden joiden tähden vitsaukset langetettiin.Farao oli syntiin langenneen Aadamin jälkeläisiä. Eikä ollut synnitön. Egyptiläiset palvoivat häntä pakanallisen käsityksenö mukaan auringon jumalan "Ra" ilmentymänä. Jahve osoitti antamalla pimeyden egyptiin että Hän on Herra.
”Sitten Herra sanoi Moosekselle: "Ojenna kätesi taivasta kohti, niin Egyptin maahan tulee sellainen pimeys, että siihen voi käsin tarttua".
Ja Mooses ojensi kätensä taivasta kohti, ja koko Egyptin maahan tuli synkeä pimeys kolmeksi päiväksi.
Ei kukaan voinut nähdä toistansa, eikä kukaan voinut liikkua paikaltansa kolmeen päivään. Mutta kaikilla israelilaisilla oli valoisata asuinpaikoissansa.”
2. Mooseksen kirja 10:21-23 FB38
Jumala antoi tuomionsa kaikista egyptin epäjumalista.
. ”Sillä minä kuljen sinä yönä kautta Egyptin maan ja surmaan kaikki esikoiset Egyptin maassa, sekä ihmiset että eläimet, ja panen toimeen rangaistustuomion, jonka minä olen langettanut kaikista Egyptin jumalista. Minä olen Herra.”
2. Mooseksen kirja 12:12 FB38 - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Farao oli syntiin langenneen Aadamin jälkeläisiä. Eikä ollut synnitön. Egyptiläiset palvoivat häntä pakanallisen käsityksenö mukaan auringon jumalan "Ra" ilmentymänä. Jahve osoitti antamalla pimeyden egyptiin että Hän on Herra.
”Sitten Herra sanoi Moosekselle: "Ojenna kätesi taivasta kohti, niin Egyptin maahan tulee sellainen pimeys, että siihen voi käsin tarttua".
Ja Mooses ojensi kätensä taivasta kohti, ja koko Egyptin maahan tuli synkeä pimeys kolmeksi päiväksi.
Ei kukaan voinut nähdä toistansa, eikä kukaan voinut liikkua paikaltansa kolmeen päivään. Mutta kaikilla israelilaisilla oli valoisata asuinpaikoissansa.”
2. Mooseksen kirja 10:21-23 FB38
Jumala antoi tuomionsa kaikista egyptin epäjumalista.
. ”Sillä minä kuljen sinä yönä kautta Egyptin maan ja surmaan kaikki esikoiset Egyptin maassa, sekä ihmiset että eläimet, ja panen toimeen rangaistustuomion, jonka minä olen langettanut kaikista Egyptin jumalista. Minä olen Herra.”
2. Mooseksen kirja 12:12 FB38Toinen Mooseksen kirjan egyptin vitsausten ymmärtämin avain lause on:
2. Mooseksen kirja 12:12 FB38
Epäjumalia oli mm. faraon palvonta auringon jumala "Rana" ("Ran"), Niilin jumala krokotiilin muodossa "Hapi", kalojen suojelus jumalattaret "Neithin" ja "Hathor", sammakkoja palvottiin jumalatar "Hektin" maanpäälisenä muotona, härkiä ja lehmiä palvottiin. "Ptah" oli härän muodossa "Hathar" lehmän muodossa oleva epäjumala ym.
- AnonyymiUUSI
2Moos.7:3 Mutta minä tahdon paaduttaa Pharaon sydämen, ja tehdä monta minun ihmettäni ja tunnustähteäni Egyptin maalla. Biblia (1776) ssa
- AnonyymiUUSI
Paavali vastaa itse saman kirjeen 11. luvussa, kenelle Jumala on armollinen:
11:32 Sillä Jumala on sulkenut KAIKKI tottelemattomuuteen, että hän KAIKKIA armahtaisi.
11:33 Oi sitä Jumalan rikkauden ja viisauden ja tiedon syvyyttä! Kuinka tutkimattomat ovat hänen tuomionsa ja käsittämättömät hänen tiensä!
11:34 Sillä kuka on tuntenut Herran mielen? Tai kuka on ollut hänen neuvonantajansa?
11:35 Tai kuka on ensin antanut hänelle jotakin, joka olisi tälle korvattava?
11:36 Sillä hänestä ja hänen kauttansa ja häneen on kaikki; hänelle kunnia iankaikkisesti! Amen.- AnonyymiUUSI
Amen. Evankeliumin kautta Jumala kutsuu syntistä yhteyteensä armahtaaksensa häntä.
”Koska me siis olemme uskosta vanhurskaiksi tulleet, niin meillä on rauha Jumalan kanssa meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta, jonka kautta myös olemme uskossa saaneet pääsyn tähän armoon, jossa me nyt olemme, ja meidän kerskauksemme on Jumalan kirkkauden toivo.”
Hän tekee evankeliumin kautta vihan astioista lapeuden astioita. Vihan astioita ovat kaikki syntiin lankeemuksen jälkeläiset sekä juutalaiset että pakanat.
Roomalaiskirje 9:19-26
”Sinä kaiketi sanot minulle: "Miksi hän sitten vielä soimaa? Sillä kuka voi vastustaa hänen tahtoansa?" Niinpä niin, oi ihminen, mutta mikä sinä olet riitelemään Jumalaa vastaan? Ei kaiketi tehty sano tekijälleen: "Miksi minusta tällaisen teit?"
Vai eikö savenvalajalla ole valta tehdä samasta savensa seoksesta toinen astia jaloa, toinen halpaa käyttöä varten? Entä jos Jumala, vaikka hän tahtoo näyttää vihansa ja tehdä voimansa tiettäväksi, on suurella pitkämielisyydellä kärsinyt vihan astioita, jotka olivat valmiit häviöön, ja on tehnyt sen saattaakseen kirkkautensa runsauden ilmi laupeuden astioissa, jotka hän on edeltävalmistanut kirkkauteen?
Ja sellaisiksi hän myös on kutsunut meidät, ei ainoastaan juutalaisista, vaan myös pakanoista, niinkuin hän myös Hoosean kirjassa sanoo: "Minä olen kutsuva kansakseni sen, joka ei ollut minun kansani, ja rakkaakseni sen, joka ei ollut minun rakkaani.
Ja on tapahtuva, että siinä paikassa, jossa heille on sanottu: 'Te ette ole minun kansani', siinä heitä kutsutaan elävän Jumalan lapsiksi."” - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Amen. Evankeliumin kautta Jumala kutsuu syntistä yhteyteensä armahtaaksensa häntä.
Hän tekee evankeliumin kautta vihan astioista lapeuden astioita. Vihan astioita ovat kaikki syntiin lankeemuksen jälkeläiset sekä juutalaiset että pakanat.
Roomalaiskirje 9:19-26
”Sinä kaiketi sanot minulle: "Miksi hän sitten vielä soimaa? Sillä kuka voi vastustaa hänen tahtoansa?" Niinpä niin, oi ihminen, mutta mikä sinä olet riitelemään Jumalaa vastaan? Ei kaiketi tehty sano tekijälleen: "Miksi minusta tällaisen teit?"
Vai eikö savenvalajalla ole valta tehdä samasta savensa seoksesta toinen astia jaloa, toinen halpaa käyttöä varten? Entä jos Jumala, vaikka hän tahtoo näyttää vihansa ja tehdä voimansa tiettäväksi, on suurella pitkämielisyydellä kärsinyt vihan astioita, jotka olivat valmiit häviöön, ja on tehnyt sen saattaakseen kirkkautensa runsauden ilmi laupeuden astioissa, jotka hän on edeltävalmistanut kirkkauteen?
Ja sellaisiksi hän myös on kutsunut meidät, ei ainoastaan juutalaisista, vaan myös pakanoista, niinkuin hän myös Hoosean kirjassa sanoo: "Minä olen kutsuva kansakseni sen, joka ei ollut minun kansani, ja rakkaakseni sen, joka ei ollut minun rakkaani.
Ja on tapahtuva, että siinä paikassa, jossa heille on sanottu: 'Te ette ole minun kansani', siinä heitä kutsutaan elävän Jumalan lapsiksi."”Naulankantaan!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen rakkaus sinua kohtaan ei kuole koskaan
Ihastunut olen moniin vuosien varrella mutta vain sinä jäit sydämeen enkä vaan osaa unohtaa. Olit silloin parasta elämäs481251- 1581077
- 61935
Unelmoin päivästä, jolloin voimme olla yhdessä.
Niin pieni kuin sydän onkin, sä oot siellä ja ne mun isot tunteet sua kohtaan ❤️Sydämeni sykähtää joka kerta kun sut nää27746Ollaanko me tyhmiä mies?
Miten ihmeessä me onnistuttiin saamaan tästä näin pitkällinen ja masokistinen kuvio. Miten? Jos toisesta tykkää, näinhä51731Jättimäärä alokkaita keskeyttää asepalveluksen melkein heti "En pystynyt olemaan siellä enää"
Jättimäärä alokkaita keskeyttää asepalveluksen melkein heti – "En pystynyt olemaan siellä enää" Ennen sotaväki oli178729- 8722
- 11719
- 346708
Kamalateltta
Kalateltta... Kuivia,kylmiä, suolattomia muikkuja kalliiseen hintaa. Viimeinen kerta kun käyn syömässä tuolla. Edellise11661