Piispa näkee samaa sukupuolta olevien vihkimisen vastustamisen luontaisena niille,, jotka ovat jo sitoneet itsensä vanhoillisiin kantoihin naispappeutta vastustaessaan. Sama koskee Kansanlähetystä, jonka piirissä Päivi Räsänen liikkuu.
Päivi Räsäsen puoliso Niilo Räsänen toimii naispappeutta ja seksuaalivähemmistöjä vastustavan Kansanlähetys-järjestön opiston rehtorina. Järjestö saanut viime vuosina eduskunnalta joululahjarahoja useita satoja tuhansia euroja.
Piispa Repo tylyttää tekouskovaista
6
235
Vastaukset 6
- Anonyymi
Eikö Niilon tulisi miehenä ottaa ohjat käsiinsä ja hoitaa hihhulointiin liittyvät asiat kuten raamattukin jo käskee.
- Anonyymi
Onkohan tuollaisella piispalla edellytyksiä toimia tehtävässään, jos hän katsoo tehtäväkseen tylyttää aktiivisia seurakuntalaisia?
Päivi Räsäsen väittäminen tekouskovaiseksi on hieman outoa, kun hän nimenomaan painottaa että usko Jeesukseen pelastaa eikä teot.- Anonyymi
Tuo kommenttisi tekouskovaisen merkityksestä avaa hieman näiden tällä palstalla kristittyjä vastaan taistelevien ajatusmaailmaa. Ainoa määritelmä tällä palstalla tätä ennen on ollut se, että tämä "tekouskovista" höpisevä on kertonut itse olevansa sellainen.
- Anonyymi
Tämänkään aloituksen kirjoittaja ei ole osannut antaa lähdettä väittämälleen jutulle.
Lähinnä kerrot tuossa, että Repo tulkitsee Päivi Räsäsen ajattelua oman ajattelutapansa kautta. Tulee mieleen kysymys, että mihin ajatuksiin hän on itse sitonut itsensä? Jos hän ajattelee, että Päivi Räsänen on sitonut ajattelunsa Raamattuun ja siihen, kuinka kristinuskossa on ajateltu viimeiset 2000 vuotta, onko piispa sitonut ajattelunsa siihen, että kaikki muu kuin viimeiset 2000 vuotta uskottu kelpaa ja opin pitää olla ristiriidassa Raamatun kanssa?
En ole näistä opillisista kiistoista kiinnostunut, eikä tämä liity palstan aiheeseen, mutta otit hyvin esiin tuon piispan ajatuskuperkeikan.- Anonyymi
Taisi piispa Repo maalata itsensä pahasti nurkkaan.
- Anonyymi
Arkkipiispaa pitäisi ääripäksyttäjien kunnioittaa. Hyi olkoon!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1241405
Costa Rica on tympeän makuinen kahvi
Ostin kahvin hinnan romahduksen kunniaksi Costa Rican "Premium Blendiä". Piti olla sataprosenttista arabialaista. No ain1001340Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu1421289Joku porukka lähtenyt täältä
Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.2441189Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä
Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,571066- 691002
Vieläkään ei voi opiskella kursseja korkeakoulussa?
Vaikka lakiin tehty muutos hän ei saanut opiskella työttömyystuella. https://yle.fi/a/74-2024492516981- 83901
Onkin niin, että olet hulluna minuun
mutta et uskalla sitä tuoda ilmi. Salaa haaveilet kiihkeästä suhteesta, vaan siihen se jää, ja syyksi esteet ja muut. S42730- 66714
- 37636
- 42630
Hämmentävä hetki: TTK:sta pudonnut Johanna Puhakka lataa pettyneenä: "Sitä ei voi kieltää"
Johanna Puhakka ja Jurijs Jurza Trosenko tippuivat Tanssii Tähtien Kanssa -kisasta. Suositussa viihdeohjelmassa nähtiin15588- 101587
- 34575
Jälleen näin nainen unta sinusta
Aika usein tulet uniini, enkä tiedä, mitä se tahtoo minulle sanoa. Tällä kertaa en ollut kotonasi, vaan ulkona jossain t28549Suolahden ostokeskus
Kiinteistöyhtiö konkurssissa. Taisi jäädä vastikkeet maksamatta eräällä yrittäjällä.44530En haluaisi sanoa tätä
Mutta olet sokea sille, mitä sinulla jo on! Jos minä olisin sinä, pyrkisin tekemään kaikkeni kohentaakseni nykyistä pari40528- 65518
- 92505