Mistä itä-suomalainen ilkeys kumpuaa?

Anonyymi-ap

Itä-suomessa ja p-karjalan maakunnassa kuten eteläisessäkin maakunnassa, on ihmiset pääsääntöisesti erittäin ilkeitä, joskin edessäpäin mukavan oloisia.

mistä väki arvelee sen johtuvan tai juontuvan?

72

856

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kaltaisesi vinkujat pilaavat ja hapattavat ilmapiirin kaikkialla minne menevät vinkumaan. Niin täällä kuin joensuun palstallakin.

• Anonyymi

onko se vinkumista jos kritisoidaan ihmiselle sopimattomia kelvottomia käytöstapoja ja suoranaista pahuuden harjoittamista? kyllä se on asiasta sanottua silloin.

itsehän nämä "karjalaiset" vinkuu jos joku jotain yrittää tai perustaa vaikka yrityksen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

onko se vinkumista jos kritisoidaan ihmiselle sopimattomia kelvottomia käytöstapoja ja suoranaista pahuuden harjoittamista? kyllä se on asiasta sanottua silloin.

itsehän nämä "karjalaiset" vinkuu jos joku jotain yrittää tai perustaa vaikka yrityksen.

Olet sinä vaan melkoinen itku-iita. Etpä taida oppia koskaan elämään, aika menee valittaessa ja ihmisia haukkuessa. Surkea elämä sinulla, mutta jotenkin ei vaan käy sääliksi...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olet sinä vaan melkoinen itku-iita. Etpä taida oppia koskaan elämään, aika menee valittaessa ja ihmisia haukkuessa. Surkea elämä sinulla, mutta jotenkin ei vaan käy sääliksi...

Puhu vain itsestäsi. Ilkeytesi kumpuaa läpi viesteistäsi.

Kuka on ihmisiä haukkunut? Sinä se nimittelet minua ja varmasti muitakin. Minä kritisoin alueen mentaliteettia ja yleisellä tasolla ihmisiten tapoja kuten niin monet muutkin.

Mutta totuushan ei alueen ihmisiä paljoa kiinnosta. Heidän mielestä vika on aina muissa. Lue silti nämä kaikki alueen paikkakuntien viestit läpi. Toistuu samat teemat mistä minä puhun eli juoruilu, kateus ja ilkeus ja nokan tunkeminen muiden asioihin.

Sanalla sanoen täällä on narsisteja suurin osa väestä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Puhu vain itsestäsi. Ilkeytesi kumpuaa läpi viesteistäsi.

Kuka on ihmisiä haukkunut? Sinä se nimittelet minua ja varmasti muitakin. Minä kritisoin alueen mentaliteettia ja yleisellä tasolla ihmisiten tapoja kuten niin monet muutkin.

Mutta totuushan ei alueen ihmisiä paljoa kiinnosta. Heidän mielestä vika on aina muissa. Lue silti nämä kaikki alueen paikkakuntien viestit läpi. Toistuu samat teemat mistä minä puhun eli juoruilu, kateus ja ilkeus ja nokan tunkeminen muiden asioihin.

Sanalla sanoen täällä on narsisteja suurin osa väestä.

Sinun itsetehty totuutesi ei kiinnosta ketään.
        Narsistista puheenollen, etkö todellakaan tunne olevasi psykiatrisen hoidon tarpeessa?
        Me muut näemme sen kyllä ihan selvästi...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinun itsetehty totuutesi ei kiinnosta ketään.
        Narsistista puheenollen, etkö todellakaan tunne olevasi psykiatrisen hoidon tarpeessa?
        Me muut näemme sen kyllä ihan selvästi...

"me" on karjalassa yleisesti käytetty termi. Aina mennään muiden seläntaakse kun ei ole omaa identiteettiä. Ja olet väärässä. Moni on sanunut paikallisistakin että puhun asiosta totta. Toisekseen ei totuus mikään huutoäänestys ole.

Puhun totta ja narsismi on vahvasti p-karjalan väestössä. Olen narsismin asiantuntija ja tunnistan narsismin hyvin.

Siinä olet oikeassa ettei useimpia kiinnosta totuuteni täällä yhtään ja se johtuu juurikin narsismista. Heitä ei kiinnosta se mikä on totta koska he elääkin valheellisella identiteetillä jossa he on suuria vahvoja ja aina oikeassa. Muut ovat aina väärässä. Kateus, juoruilu ja selkäänpuukottaminen on myös narsistien piirteitä. Lisäksi ovat keskenään samanlaisia. Tämäkin karjalassa näkyy. Porukka on kuin toistensa kopioita suurin osa. Kateellisia, kieroja, ahdasmielisiä, juoruilevia, valehtelevia.

Lisäksi narsisti pitää hulluina tai hoidon tarpeessa olevina muita koska hän projisoi kaikki omat piirteensä muihin. Hän on se joka apua tarvisi, ei se joka kritisoi narsistin toimintaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"me" on karjalassa yleisesti käytetty termi. Aina mennään muiden seläntaakse kun ei ole omaa identiteettiä. Ja olet väärässä. Moni on sanunut paikallisistakin että puhun asiosta totta. Toisekseen ei totuus mikään huutoäänestys ole.

Puhun totta ja narsismi on vahvasti p-karjalan väestössä. Olen narsismin asiantuntija ja tunnistan narsismin hyvin.

Siinä olet oikeassa ettei useimpia kiinnosta totuuteni täällä yhtään ja se johtuu juurikin narsismista. Heitä ei kiinnosta se mikä on totta koska he elääkin valheellisella identiteetillä jossa he on suuria vahvoja ja aina oikeassa. Muut ovat aina väärässä. Kateus, juoruilu ja selkäänpuukottaminen on myös narsistien piirteitä. Lisäksi ovat keskenään samanlaisia. Tämäkin karjalassa näkyy. Porukka on kuin toistensa kopioita suurin osa. Kateellisia, kieroja, ahdasmielisiä, juoruilevia, valehtelevia.

Lisäksi narsisti pitää hulluina tai hoidon tarpeessa olevina muita koska hän projisoi kaikki omat piirteensä muihin. Hän on se joka apua tarvisi, ei se joka kritisoi narsistin toimintaa.

Jaa, mutta syytäthän sinäkin koko heimoa siitä jos joku yksilö on ollut sinulle ilkeä, joten ei sinun totuutesi ole muuta kuin sinun totuutesi.
        Muuhun loputtomaan lööperiisi sen enempää kommentoimatta uskon todella että olet narsismin asiantuntija, sillä lienet tutkiskellut itseäsi sekä psyykkisesti että 'fyysisesti' monin eri tavoin, joten tunnet kyllä narsismin vaikka et sitä itsessäsi tunnustakaan.
        Vaikka syytä kyllä olisi, sillä vain itse tunnistetun sairauden hoito ja oma tahto parantua johtaa hyviin tuloksiin.
        Sinä niitä tuloksia kaipaisit jos kuka.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jaa, mutta syytäthän sinäkin koko heimoa siitä jos joku yksilö on ollut sinulle ilkeä, joten ei sinun totuutesi ole muuta kuin sinun totuutesi.
        Muuhun loputtomaan lööperiisi sen enempää kommentoimatta uskon todella että olet narsismin asiantuntija, sillä lienet tutkiskellut itseäsi sekä psyykkisesti että 'fyysisesti' monin eri tavoin, joten tunnet kyllä narsismin vaikka et sitä itsessäsi tunnustakaan.
        Vaikka syytä kyllä olisi, sillä vain itse tunnistetun sairauden hoito ja oma tahto parantua johtaa hyviin tuloksiin.
        Sinä niitä tuloksia kaipaisit jos kuka.

Väärin. Ne henkilöt jotka on minua kohtaan täällä toimineet väärin, on saaneet minulta kritiikkiä toiminnastaan suoraan. Kyse on siitä että on laajasti havaittu muutoinkin ja niin moni siitä puhuu ja kirjoittaa, että karjalassa on ilkeilyä ja huonoja tapoja erittäin laajasti. Siksi sitä pitää vastustaa edes kirjoittamisen muodossa riippumatta siitä auttaako se vai ei.

Narsismia aloin tutkia ja perehtyä siihen ilmiönä narsistien toiminnan vuoksi. Se on ilmiönä mielenkiintoinen.

Narsismin hoito on erittäin vaikeaa koska narsisti ei ole halukas näkemään itsessään korjattavaa. Hän projisoi vikansa aina muihin. Tyypillinen narsistin hokema on "niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan" vaikka hän on se joka kaltoinkohtelee muita.

Jumala voi parantaa narsismista jos narsisti turvaa Jumalaan ja kutsuu häntä avuksi eli nöyrtyy sen verran ja tiedostaa että tarvii apua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Väärin. Ne henkilöt jotka on minua kohtaan täällä toimineet väärin, on saaneet minulta kritiikkiä toiminnastaan suoraan. Kyse on siitä että on laajasti havaittu muutoinkin ja niin moni siitä puhuu ja kirjoittaa, että karjalassa on ilkeilyä ja huonoja tapoja erittäin laajasti. Siksi sitä pitää vastustaa edes kirjoittamisen muodossa riippumatta siitä auttaako se vai ei.

Narsismia aloin tutkia ja perehtyä siihen ilmiönä narsistien toiminnan vuoksi. Se on ilmiönä mielenkiintoinen.

Narsismin hoito on erittäin vaikeaa koska narsisti ei ole halukas näkemään itsessään korjattavaa. Hän projisoi vikansa aina muihin. Tyypillinen narsistin hokema on "niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan" vaikka hän on se joka kaltoinkohtelee muita.

Jumala voi parantaa narsismista jos narsisti turvaa Jumalaan ja kutsuu häntä avuksi eli nöyrtyy sen verran ja tiedostaa että tarvii apua.

Höpelö mikä höpelö. Mänehän tohtoriin jos vaikka löytys liäkkeet piäs vaivaan.

• Anonyymi

Savolaiset toivat tavat tullessaan, nyt niistä Lieksa saa nauttia täysin siemauksin. Savolaisilla oli tapana pimeinä syysöinä, vierailla toisten navetoissa ja listiä karjaa. Hyvin yleistä oli että eläimen rehu myrkytettiin, köyhä väestö joutu vaikeuksiin, kun ainoot elukat sairastu.
      Savolaisilla oli tapana tehdä henkirikoksia kun toisten tilukset alkoi nyppimään liikaa.
      Kaikki tuo opittu tapa on rantautunu nyt pielisen rannoille, ihmetellään että voi vou mikä meitä oikein vaivaa?!

• Anonyymi

Unohdit että savolaiset söivät myös pieniä lapsia ja polttivat mielellään vilja-aittoja.
        Siihen aikaan savolaisille ei nimittäin vit*uiltu!

• Anonyymi

Sellainen tubettaja kuin Metsäman on kertonut että heilläkin myrkytettiin rehua ja elikoita kuoli. Ladon piti olla lukossa.

Ilmeisesti eivät itsekkään ymmärrä omaa tilaansa kun harjoittavat vääryyttä

Uskomatonta toimintaa.

• Anonyymi

Varmasti noin. Arvostan sitä että harvinaislaatuisesti itse myönnät nämä oman porukan piirteet. Se on hyvä merkki ihmisessä että tiedostaa asiat rehellisesti.

Useimmat nimittäin kieltää nämä piirteet itseltään ja muilta.

• Anonyymi

Mielestäni lieksalaiset on leppoisia ja lihavia vötkylöitä.

• Anonyymi

Minä taas en ole tavannut täysi päistä karjalaista ovat enemmän tai vähemmän piti päitä .turha siitä on savolaisia syyttää .👎

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä taas en ole tavannut täysi päistä karjalaista ovat enemmän tai vähemmän piti päitä .turha siitä on savolaisia syyttää .👎

mutta nämä p-karjalan asukkaat on savolaisia. aidot karjalaiset on joko menneet itää tai kuolleet. nämä savolaiset varasti karjalaisten identiteetinkin samalla kun ryösti heidän maansa ja ajoi heidät pois.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Et ole tavannut tuskin ainuttakaan karjalaista koska suurin osa täällä on savolaisia. Usko jo puupää!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

mutta nämä p-karjalan asukkaat on savolaisia. aidot karjalaiset on joko menneet itää tai kuolleet. nämä savolaiset varasti karjalaisten identiteetinkin samalla kun ryösti heidän maansa ja ajoi heidät pois.

Mun suvussa on pari savolaista omat juureni . Äiti venäjä karjalainen. Suvussa muutama savolainen. Nää savolaiset ovat kyllä niin kieroja ettei niiden päähän kierteenkään kanssa saa oikein lippalakkia sovitetuksi.

• Anonyymi

On se hurjaa ollu ennen kun "korpilaki" tuli voimaan, kun kaskimaista tuli riitaa niin silloin seiska pantiin heilumaan.

• Anonyymi

Korpilakia pitäisi antaa tällekin kaikesta kitisijälle että oppisi elämään ihmisten tavalla, paraskin käytöstapojen opettaja, hah!

• Anonyymi

Ei ole ilkeitä ihmisiä Lieksassa kaikki ovat vain toisinajattelijoita ja sellaisia on vaikea sietää oikein ilkeissä herranketku piireissä.

• Anonyymi

Tutustukaa heinäveteläisiin. On sellaista porukkaa, ettei kai ne ole mistään kotoisin. Aikoinaan työpaikalla täällä vähän etelämmässä oli pari sellaista ja minun ongelmani oli silloin että olin avoin kaikille. Heinäveteläisillekkin.

• Anonyymi

Ilkeys purkautuu paineella ahnuksestani!

• Anonyymi

Sieltä alkaa tulla paskaa niskaan jos niihin vetää suhteet täysin poikki. Aikaa on onneksi siitä kun vedin välit poikki. Ne ovat etsineet jo ilmeisesti uuden morkkaamisen kohteen.

• Anonyymi

AIDSHOMO

• Anonyymi

Lännestä.

• Anonyymi

ei kovin lännestä. ei edes keskeltä maata. mutta savo on lännenpänä

• Anonyymi

Käyppäs hämeessä ja mene niiltä kyselemään elämänolojaan. Tuleeko ymmärrettävää vastausta?

• Anonyymi

Niillä on aina kaikki hyvin vaikka kaikki olisi päin persettä.

• Anonyymi

Ilkeitä ne on. Sen näkee niitten naamastakin. Yrittävät kyllä olla ystävällisiä ja kun siinä eivät onnistu lopputulemana haukkuvat kaikki yrittämänsä lähestymisensä kohteet oudoiksi ja omituisiksi.

• Anonyymi

Karjalassa näkee sitäkin että ilmiantavat itsensä kai tyhmyyttään pahanpuhumisesta seläntakana. Tekevät niin että ovat niin lipevää ja imartelevaa että oksettaa. Silloin tiedät että ahaa taas on puhuttu pahaa seläntakana. Oksettavaa. Eikä nämä edes häpeä sitä että ovat tällaisia kaksinaamaisia.

• Anonyymi

Ilkeitä ovat selän takana. Naamatusten niin mielin kielin.

• Anonyymi

Kuvailit juuri lieksalaisen 👆

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuvailit juuri lieksalaisen 👆

Juu. Lieksalaisen elämän huippukohta tehtailla saunalauttanovelleja selän takana.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juu. Lieksalaisen elämän huippukohta tehtailla saunalauttanovelleja selän takana.

Tämä on totta. Törkyturpa tehtailee niitä. Ja vielä yrittää laittaa paskanjauhantansa muitten syyksi. Kun häneltä kysyitiin näyttämään/ esittelemään paikkoja ei ole tullut vastausta. Ja olisimaksettu 3000€ jos olisi ollut totta.

• Anonyymi

Haluan pois Karjalasta!🙋‍♂️

• Anonyymi

Kateudesta.

• Anonyymi

Kateudesta kyllä. Mutta mikä on aiheuttanut sen että maakunnassa yli 90 prosenttia ihmisistä on niin mahdottoman kateellisia että ovat valmiita vahingoittamaan muita sen takia.

Oma käsitykseni on että narsismi

• Anonyymi

Ilkeys kumpuaa aloittajan kaltaisista kaikesta valittajista jotka saavat normaalin ja terveen ihmisen sapen kiehumaan ainaisella pskan jankkaamisellaan.

• Anonyymi

Ei sinulle kannattaisi kommentoida mutta teen sen koska saat siitä ravintoa.

Logiikkasi menee niin että ihmiset saisi käyttäytyä ihmisarvoa riistäen ja kasvattaen kieroon uuden sukupolvenkin, rikkoen ihmisoikeuksia ja jos tästä sitten esittää kritiikkiä, on vain kaikesta turhan valittaja,

Tämä asenne kuvaa sitä millainen itse olet. Hyväksyt vääryyden ja tuot ilkeytesi ilmi hyvin palstoilla. Normaalit ihmiset eivät puukota selkään toisia ihmisiä tai juorua muiden asiota tai tunge nokkaansa muiden asioihin. Aika harvassa on ihmiset jotka on nähneet maakunnassa olevat tavat ja pitää niitä normaaleina. Korkeintaan sitä voi pitää normaaleina alueella syntyneet ja kasvaneet samaan tapaan kuin pohjois-koreassa kasvaneet jotka eivät muusta tiedä.

Pohjois-karjala ei edusta kulttuuria. Se edustaa ihmisoikeusrikkomuksia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei sinulle kannattaisi kommentoida mutta teen sen koska saat siitä ravintoa.

Logiikkasi menee niin että ihmiset saisi käyttäytyä ihmisarvoa riistäen ja kasvattaen kieroon uuden sukupolvenkin, rikkoen ihmisoikeuksia ja jos tästä sitten esittää kritiikkiä, on vain kaikesta turhan valittaja,

Tämä asenne kuvaa sitä millainen itse olet. Hyväksyt vääryyden ja tuot ilkeytesi ilmi hyvin palstoilla. Normaalit ihmiset eivät puukota selkään toisia ihmisiä tai juorua muiden asiota tai tunge nokkaansa muiden asioihin. Aika harvassa on ihmiset jotka on nähneet maakunnassa olevat tavat ja pitää niitä normaaleina. Korkeintaan sitä voi pitää normaaleina alueella syntyneet ja kasvaneet samaan tapaan kuin pohjois-koreassa kasvaneet jotka eivät muusta tiedä.

Pohjois-karjala ei edusta kulttuuria. Se edustaa ihmisoikeusrikkomuksia.

Kuules, jokainen ihminen käyttäytyy miten käyttäytyy ja itse vastaa käytöksestään, mitä se minua tai sinua puristaa kun emme toisten käytökseen kuitenkaan pysty vaikuttamaan.
        Miksi jäädä miettimään ja hautomaan päässään jos joku on idiootti?
        Tuo sinun lapsellinen jankutuksesi ei johda kuin antireaktioon.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuules, jokainen ihminen käyttäytyy miten käyttäytyy ja itse vastaa käytöksestään, mitä se minua tai sinua puristaa kun emme toisten käytökseen kuitenkaan pysty vaikuttamaan.

Jos minun tekstit ei sinua miellytä kun puhun totta paikallisesta mentaliteetista, niin jätä ne lukematta.

Kyse ei ole minusta vaan kyse on tästä laumasta ja sen kohtalosta. Kyse on siitä että tekeekö he parannuksen.

Kirjoitusteni motiivi on saada itselleni tuntemattomien ihmisten joita en ole koskaan tavannutkaan, sisimässä heräämään omantunnon kolkutuksen. Ei minun takiani vaan siksi että se on Jumalan mielen mukaista murhetta. Niin kauan kuin ihminen ei näe mitään korjattavaa itsessään, hän kulkee väärää tietä ja sillä on seurauksia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos minun tekstit ei sinua miellytä kun puhun totta paikallisesta mentaliteetista, niin jätä ne lukematta.

Kyse ei ole minusta vaan kyse on tästä laumasta ja sen kohtalosta. Kyse on siitä että tekeekö he parannuksen.

Kirjoitusteni motiivi on saada itselleni tuntemattomien ihmisten joita en ole koskaan tavannutkaan, sisimässä heräämään omantunnon kolkutuksen. Ei minun takiani vaan siksi että se on Jumalan mielen mukaista murhetta. Niin kauan kuin ihminen ei näe mitään korjattavaa itsessään, hän kulkee väärää tietä ja sillä on seurauksia.

Voit kyllä kolkuttaa, mutta sinulle ei avata.
        Paraskin lauman paimen ja "oikealle" tielle opastaja... 😂🤣😂
        Tyypillä on jumalharha kun kantaa luojansa murheita.
        Kuka itsensä ylentää, se alennetaan...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Haudo sie päissään jospa se muna poksahtaa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voit kyllä kolkuttaa, mutta sinulle ei avata.
        Paraskin lauman paimen ja "oikealle" tielle opastaja... 😂🤣😂
        Tyypillä on jumalharha kun kantaa luojansa murheita.
        Kuka itsensä ylentää, se alennetaan...

Sinä voit halutessasi alkaa rukoilla Jumalaa ja armoa. Voit nöyrtyä ja pyytää apua elämääsi ja sitä että saat olla osallinen armosta.

Kun selvästi kuitenkin vaikutat tietävän että Jumala on totta, niin miksi haluat vastustaa?

Itsentä ylentäminen on narsistien hommia. Narsistit ajattelevat olevansa maailman napa ja muut ihmiset on heille vain käyttöesineitä. Se, että kritisoi vääryyttä ja vastustaa pahaa, ei ole itsensä ylentämistä.

Jumala on muuttanut monien persoonaakin armossaan. Sellaistenkin tapausten jotka on vaikuttaneet ns mahdottomille tapauksille. Pahastakin voi käsittääkseni tulla hyvä mutta pitäisi itse lähestyä Jumalaa ja tunnustaa syntisyytensä.

• Anonyymi

Se ilkeys laimenee näin Heinä- ja Elokuussa, kun tänne tulee paljon vierasta porukkaa, mutta heidän lähdettyä, tavat senkun väkevöityy.

• Anonyymi

Totta kaupungilla liikkuu porukkaa joka ei ole niin täysin änkyröitynyt

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Totta kaupungilla liikkuu porukkaa joka ei ole niin täysin änkyröitynyt

Minä olen täysin änkyröitynyt...!🙋‍♂️

• Anonyymi

eipä olla ilkeitä , ei vaen anneta tsadilaisten kukkoilla.

• Anonyymi

Miksi karjalassa puhutaan aina jostan etelästä ja stadista? silti he itse käy siellä monet töissä.

Kukkoilla? Hesalaiset on varmasti keskimäärin fiksumpaa kuin karjalan väki. On myös muita ilmansuuntia kuin etelä.

Karjalaisethan ne kukkoilee alueella. ovat olevinaan kuin maakunnan omistajat. Nöyryys puuttuu tyystin. Elävät kuin valtio valtiossa muita suomalaisia syrjien heidän omassa maassaan.

Ja aidosti ilkeitä on myös toinen toisilleen karjalassa ihmiset. ei vain muualta tulleille. Aina puhumassa pahaa jostakusta tai tekemässä haittaa toiselle. Kateus on kaikkein rakkain asia ihmisille tässä maakunnassa.

• Anonyymi

Se voi tuntua siltä, jos itse on itseriittoinen ja kovapäinen. Tillin tallin tasapiä, elä kasva ennää. Täällä ei ole varaa hörhöillä, niin kuin etelässä. Jatkuva huoli toimeentulosta kuluttaa.

• Anonyymi

Jatkuva huoli toimeentulosta??? Kattia kanssa. Jos näin onkin niin miksi nämä silit käyttää aikaansa muiden ihmisten kyttäämiseen, juoruiluun ja kadehtimiseen? Laiskuuttakin on kun kadehsitaan ahkeria.

Terve itsetunto ei ole itseriittoisuutta. Itseriittoisuutta on se mitä karjalassa on kun ajatellaan että muut ei ole mitään vaan ainoastaan oma heimo. Sorretaan ja parjataan muita. Ollaan olevinaan päälliköitä vaikka ei olla.

• Anonyymi

Mistä itä-suomalainen ilkeys kumpuaa?
      Lyhyt vastsus.....Kumpulasta.

• Anonyymi

Joen suusta

• Anonyymi

Joen suusta

• Anonyymi

Joen suusta.

• Anonyymi

Minä olin ilkeä juhannuksena kun serkkulikat ukkoineen tulivat sukuloimaan.
      Juotiin viinaa ukkojen kanssa, sitten minä vetelin ne mulkerot halolla unille ja nusasin serkkulikkaa saunassa.
      Oli kyllä mukava juhannus.

• Anonyymi

Viinakin varmasti monesti väkevöittää piirteitä, ei tarvi olla itse juojakaan vaan voi olla vaikka vaimo taoi äiti joka ei osaa asioille tehdä mitään rakentavaa.

• Anonyymi

Kylissä jossa on menossa kova taantuma, ihmiset rupeaa käyttäytymään oudosti, on menossa ns. pudotuspeli käynnissä.
      Se kaiketi rassaa psyykettä, tavarakeskeisessä yhteiskunnassa.

• Anonyymi

Ei Itä-Suomalaiset ole ilkeitä, ne vaan antaa etelän snobeille jotka luulee olevansa parempia, samalla mitalla takaisin. Snobien mielestä syy on aina muissa, heissä ei koskaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei Itä-Suomalaiset ole ilkeitä, ne vaan antaa etelän snobeille jotka luulee olevansa parempia, samalla mitalla takaisin. Snobien mielestä syy on aina muissa, heissä ei koskaan.

Luulee olevansa parempia? No en minä kyllä tiedä mitään muuta aluetta maassa kuin etelä ja pohjois-karja sekä savo missä kateudella on estetty toimeliaisuus ja kehitys.

Kyllä ei-kateelliset on aina parempia kuin kateelliset. Lisäksi jos osaamisesta puhutaan niin kumma kyllä erilaiset virheet on täällä idässä paljon yleisempiä kuin muualla maassa.

Kyllä itä-suomalaiset on aivan puhtaas ilkeää kansaa. He parhaa ja kiusaa toinen toisisaankin. Kateus on aivan käsittämättömän suurta.

Nimenomaan karjalassa ajatellaan että syy on aina muissa, ei koskaan heissä itsessään. Tämä on ihan tunnettua alueella. Aina vastuun siirto.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luulee olevansa parempia? Ei-kateelliset on aina parempia kuin kateelliset. tuo mitä sanot on itsetunnottomien ihmisten puhetta. projisoit. vika on karjalaisten mielestä aina muissa. aina. ei koskaan heissä. kun itsetunto puuttuu niin ei kyetä myöntämään että on itsessä se vika.

ilman muualta tulleita karjala olisi vieläkin huonommassa jamassa.

• Anonyymi

Siellä on liikaa vanhaa venäläisyyttä ja köyhyyttä. Alkoholi maistuu ja laiskuus on perittyä.

• Anonyymi

Sittenhän ollaan kuin etelän vetelät.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sittenhän ollaan kuin etelän vetelät.

Tuskin tarkoitit Suomen etelän väkeä. Varmaan tarkoitit välimeren aluetta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuskin tarkoitit Suomen etelän väkeä. Varmaan tarkoitit välimeren aluetta.

Tarkoitin ihan suomalaisia etelän veteliä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uskaltaisin väittää että pohjois-karjalassa on laiskempaa väkeä keskimäärij kuin etelä-suomessa. Paikallisesta laiskuudesta puhutaan näilläkin palstoilla.

Toisekseen karjalassa kadehditaan jos joku on ahkera. Miten sellainen ilmapiiri ahkeruutta suosisi missä joutuu kiusatuksi jos tekee töitä? Minullekin karjalaiset tuli kerran valittamaan kun tein jossain kohtaa töitä joka päivä. Siis tulivat ihan napisemaan kolme ukkoa että tein töitä. Se oli sitten heiltä jotenkin pois muka. Uskomattomia ihmisiä.

Ahkeria pitäisi kiittää, karjalassa heitä rangaistaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kelan elätti yrittää olla fiksu.

• Anonyymi

Pitäs pitää koko Suomi asuttuna ja ripotella pitkin rajaa koko Suokansa. Kokoomus sitä on toitottanu pitkän aikaa, ihan heitä peljättää jos karjalassa ei ole virsun kuluttajia.
      Jos täällä ei töitä ole minun ahkerille käsille, niin täytyy sanoa, että voi voi.
      Kohta Karjalassa kajahtaa.

• Anonyymi

Kohtasin ilkeän esimiehen.

• Anonyymi

Ei saa sukupuolittaa, pitää sanoa mulkku esihenkilö.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei saa sukupuolittaa, pitää sanoa mulkku esihenkilö.

Kohtasin ilkeän mulkun.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen

Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu
      Kajaani
      85
      2173
    2. Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä

Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu
      Maailman menoa
      427
      2061
    3. Rakastan ja ikävöin sinua

Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä
      Ikävä
      77
      1412
    4. Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa

Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo
      Ikävä
      110
      1410
    5. Vihjeketju naisille

Kirjoita tähän vihjeesi kaivatullesi.
      Ikävä
      67
      1303
    6. Venäläistä sukellusvenettä jahdataan Norjassa Sukellusvenettä on etsitty sunnuntaista lähtien.

Venäläistä sukellusvenettä jahdataan Norjassa Sukellusvenettä on etsitty sunnuntaista lähtien. Norjassa on käynnissä ve
      NATO
      107
      1045
    7. Haluatko tietää totuuden?

Olen kyllästynyt sinuun. Et herätä enää mielenkiintoa. Samat jutut x 100. Kuten narskuilla aina. Samalla tunnen myötätun
      Ikävä
      81
      1022
    8. Teräväkielinen Virta jauhotti totaalisesti sössöttävän Keskisarjan

Harvoin on noin suvereenia jauhotusta A-studiossa nähty. Ja minä äänestän demareita, joita ei oltu paikalle edes kutsut
      Maailman menoa
      256
      1000
    9. Sofia Virta pyyhkii pöytää Keskisarjalla A studiossa

Hurjaa on meno. Keskisarja ihan kanveesissa.
      Perussuomalaiset
      266
      997
    10. 131
      908
    Aihe