Mistä itä-suomalainen ilkeys kumpuaa?

Anonyymi-ap

Itä-suomessa ja p-karjalan maakunnassa kuten eteläisessäkin maakunnassa, on ihmiset pääsääntöisesti erittäin ilkeitä, joskin edessäpäin mukavan oloisia.

mistä väki arvelee sen johtuvan tai juontuvan?

33

499

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kaltaisesi vinkujat pilaavat ja hapattavat ilmapiirin kaikkialla minne menevät vinkumaan. Niin täällä kuin joensuun palstallakin.

• Anonyymi

onko se vinkumista jos kritisoidaan ihmiselle sopimattomia kelvottomia käytöstapoja ja suoranaista pahuuden harjoittamista? kyllä se on asiasta sanottua silloin.

itsehän nämä "karjalaiset" vinkuu jos joku jotain yrittää tai perustaa vaikka yrityksen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

onko se vinkumista jos kritisoidaan ihmiselle sopimattomia kelvottomia käytöstapoja ja suoranaista pahuuden harjoittamista? kyllä se on asiasta sanottua silloin.

itsehän nämä "karjalaiset" vinkuu jos joku jotain yrittää tai perustaa vaikka yrityksen.

Olet sinä vaan melkoinen itku-iita. Etpä taida oppia koskaan elämään, aika menee valittaessa ja ihmisia haukkuessa. Surkea elämä sinulla, mutta jotenkin ei vaan käy sääliksi...

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Olet sinä vaan melkoinen itku-iita. Etpä taida oppia koskaan elämään, aika menee valittaessa ja ihmisia haukkuessa. Surkea elämä sinulla, mutta jotenkin ei vaan käy sääliksi...

Puhu vain itsestäsi. Ilkeytesi kumpuaa läpi viesteistäsi.

Kuka on ihmisiä haukkunut? Sinä se nimittelet minua ja varmasti muitakin. Minä kritisoin alueen mentaliteettia ja yleisellä tasolla ihmisiten tapoja kuten niin monet muutkin.

Mutta totuushan ei alueen ihmisiä paljoa kiinnosta. Heidän mielestä vika on aina muissa. Lue silti nämä kaikki alueen paikkakuntien viestit läpi. Toistuu samat teemat mistä minä puhun eli juoruilu, kateus ja ilkeus ja nokan tunkeminen muiden asioihin.

Sanalla sanoen täällä on narsisteja suurin osa väestä.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Puhu vain itsestäsi. Ilkeytesi kumpuaa läpi viesteistäsi.

Kuka on ihmisiä haukkunut? Sinä se nimittelet minua ja varmasti muitakin. Minä kritisoin alueen mentaliteettia ja yleisellä tasolla ihmisiten tapoja kuten niin monet muutkin.

Mutta totuushan ei alueen ihmisiä paljoa kiinnosta. Heidän mielestä vika on aina muissa. Lue silti nämä kaikki alueen paikkakuntien viestit läpi. Toistuu samat teemat mistä minä puhun eli juoruilu, kateus ja ilkeus ja nokan tunkeminen muiden asioihin.

Sanalla sanoen täällä on narsisteja suurin osa väestä.

Sinun itsetehty totuutesi ei kiinnosta ketään.
        Narsistista puheenollen, etkö todellakaan tunne olevasi psykiatrisen hoidon tarpeessa?
        Me muut näemme sen kyllä ihan selvästi...

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Sinun itsetehty totuutesi ei kiinnosta ketään.
        Narsistista puheenollen, etkö todellakaan tunne olevasi psykiatrisen hoidon tarpeessa?
        Me muut näemme sen kyllä ihan selvästi...

"me" on karjalassa yleisesti käytetty termi. Aina mennään muiden seläntaakse kun ei ole omaa identiteettiä. Ja olet väärässä. Moni on sanunut paikallisistakin että puhun asiosta totta. Toisekseen ei totuus mikään huutoäänestys ole.

Puhun totta ja narsismi on vahvasti p-karjalan väestössä. Olen narsismin asiantuntija ja tunnistan narsismin hyvin.

Siinä olet oikeassa ettei useimpia kiinnosta totuuteni täällä yhtään ja se johtuu juurikin narsismista. Heitä ei kiinnosta se mikä on totta koska he elääkin valheellisella identiteetillä jossa he on suuria vahvoja ja aina oikeassa. Muut ovat aina väärässä. Kateus, juoruilu ja selkäänpuukottaminen on myös narsistien piirteitä. Lisäksi ovat keskenään samanlaisia. Tämäkin karjalassa näkyy. Porukka on kuin toistensa kopioita suurin osa. Kateellisia, kieroja, ahdasmielisiä, juoruilevia, valehtelevia.

Lisäksi narsisti pitää hulluina tai hoidon tarpeessa olevina muita koska hän projisoi kaikki omat piirteensä muihin. Hän on se joka apua tarvisi, ei se joka kritisoi narsistin toimintaa.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

"me" on karjalassa yleisesti käytetty termi. Aina mennään muiden seläntaakse kun ei ole omaa identiteettiä. Ja olet väärässä. Moni on sanunut paikallisistakin että puhun asiosta totta. Toisekseen ei totuus mikään huutoäänestys ole.

Puhun totta ja narsismi on vahvasti p-karjalan väestössä. Olen narsismin asiantuntija ja tunnistan narsismin hyvin.

Siinä olet oikeassa ettei useimpia kiinnosta totuuteni täällä yhtään ja se johtuu juurikin narsismista. Heitä ei kiinnosta se mikä on totta koska he elääkin valheellisella identiteetillä jossa he on suuria vahvoja ja aina oikeassa. Muut ovat aina väärässä. Kateus, juoruilu ja selkäänpuukottaminen on myös narsistien piirteitä. Lisäksi ovat keskenään samanlaisia. Tämäkin karjalassa näkyy. Porukka on kuin toistensa kopioita suurin osa. Kateellisia, kieroja, ahdasmielisiä, juoruilevia, valehtelevia.

Lisäksi narsisti pitää hulluina tai hoidon tarpeessa olevina muita koska hän projisoi kaikki omat piirteensä muihin. Hän on se joka apua tarvisi, ei se joka kritisoi narsistin toimintaa.

Jaa, mutta syytäthän sinäkin koko heimoa siitä jos joku yksilö on ollut sinulle ilkeä, joten ei sinun totuutesi ole muuta kuin sinun totuutesi.
        Muuhun loputtomaan lööperiisi sen enempää kommentoimatta uskon todella että olet narsismin asiantuntija, sillä lienet tutkiskellut itseäsi sekä psyykkisesti että 'fyysisesti' monin eri tavoin, joten tunnet kyllä narsismin vaikka et sitä itsessäsi tunnustakaan.
        Vaikka syytä kyllä olisi, sillä vain itse tunnistetun sairauden hoito ja oma tahto parantua johtaa hyviin tuloksiin.
        Sinä niitä tuloksia kaipaisit jos kuka.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Jaa, mutta syytäthän sinäkin koko heimoa siitä jos joku yksilö on ollut sinulle ilkeä, joten ei sinun totuutesi ole muuta kuin sinun totuutesi.
        Muuhun loputtomaan lööperiisi sen enempää kommentoimatta uskon todella että olet narsismin asiantuntija, sillä lienet tutkiskellut itseäsi sekä psyykkisesti että 'fyysisesti' monin eri tavoin, joten tunnet kyllä narsismin vaikka et sitä itsessäsi tunnustakaan.
        Vaikka syytä kyllä olisi, sillä vain itse tunnistetun sairauden hoito ja oma tahto parantua johtaa hyviin tuloksiin.
        Sinä niitä tuloksia kaipaisit jos kuka.

Väärin. Ne henkilöt jotka on minua kohtaan täällä toimineet väärin, on saaneet minulta kritiikkiä toiminnastaan suoraan. Kyse on siitä että on laajasti havaittu muutoinkin ja niin moni siitä puhuu ja kirjoittaa, että karjalassa on ilkeilyä ja huonoja tapoja erittäin laajasti. Siksi sitä pitää vastustaa edes kirjoittamisen muodossa riippumatta siitä auttaako se vai ei.

Narsismia aloin tutkia ja perehtyä siihen ilmiönä narsistien toiminnan vuoksi. Se on ilmiönä mielenkiintoinen.

Narsismin hoito on erittäin vaikeaa koska narsisti ei ole halukas näkemään itsessään korjattavaa. Hän projisoi vikansa aina muihin. Tyypillinen narsistin hokema on "niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan" vaikka hän on se joka kaltoinkohtelee muita.

Jumala voi parantaa narsismista jos narsisti turvaa Jumalaan ja kutsuu häntä avuksi eli nöyrtyy sen verran ja tiedostaa että tarvii apua.

• Anonyymi

Savolaiset toivat tavat tullessaan, nyt niistä Lieksa saa nauttia täysin siemauksin. Savolaisilla oli tapana pimeinä syysöinä, vierailla toisten navetoissa ja listiä karjaa. Hyvin yleistä oli että eläimen rehu myrkytettiin, köyhä väestö joutu vaikeuksiin, kun ainoot elukat sairastu.
      Savolaisilla oli tapana tehdä henkirikoksia kun toisten tilukset alkoi nyppimään liikaa.
      Kaikki tuo opittu tapa on rantautunu nyt pielisen rannoille, ihmetellään että voi vou mikä meitä oikein vaivaa?!

• Anonyymi

Unohdit että savolaiset söivät myös pieniä lapsia ja polttivat mielellään vilja-aittoja.
        Siihen aikaan savolaisille ei nimittäin vit*uiltu!

• Anonyymi

Sellainen tubettaja kuin Metsäman on kertonut että heilläkin myrkytettiin rehua ja elikoita kuoli. Ladon piti olla lukossa.

Ilmeisesti eivät itsekkään ymmärrä omaa tilaansa kun harjoittavat vääryyttä

Uskomatonta toimintaa.

• Anonyymi
        UUSI

Varmasti noin. Arvostan sitä että harvinaislaatuisesti itse myönnät nämä oman porukan piirteet. Se on hyvä merkki ihmisessä että tiedostaa asiat rehellisesti.

Useimmat nimittäin kieltää nämä piirteet itseltään ja muilta.

• Anonyymi

Mielestäni lieksalaiset on leppoisia ja lihavia vötkylöitä.

• Anonyymi

Minä taas en ole tavannut täysi päistä karjalaista ovat enemmän tai vähemmän piti päitä .turha siitä on savolaisia syyttää .👎

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä taas en ole tavannut täysi päistä karjalaista ovat enemmän tai vähemmän piti päitä .turha siitä on savolaisia syyttää .👎

mutta nämä p-karjalan asukkaat on savolaisia. aidot karjalaiset on joko menneet itää tai kuolleet. nämä savolaiset varasti karjalaisten identiteetinkin samalla kun ryösti heidän maansa ja ajoi heidät pois.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Et ole tavannut tuskin ainuttakaan karjalaista koska suurin osa täällä on savolaisia. Usko jo puupää!

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

mutta nämä p-karjalan asukkaat on savolaisia. aidot karjalaiset on joko menneet itää tai kuolleet. nämä savolaiset varasti karjalaisten identiteetinkin samalla kun ryösti heidän maansa ja ajoi heidät pois.

Mun suvussa on pari savolaista omat juureni . Äiti venäjä karjalainen. Suvussa muutama savolainen. Nää savolaiset ovat kyllä niin kieroja ettei niiden päähän kierteenkään kanssa saa oikein lippalakkia sovitetuksi.

• Anonyymi

On se hurjaa ollu ennen kun "korpilaki" tuli voimaan, kun kaskimaista tuli riitaa niin silloin seiska pantiin heilumaan.

• Anonyymi

Korpilakia pitäisi antaa tällekin kaikesta kitisijälle että oppisi elämään ihmisten tavalla, paraskin käytöstapojen opettaja, hah!

• Anonyymi

Ei ole ilkeitä ihmisiä Lieksassa kaikki ovat vain toisinajattelijoita ja sellaisia on vaikea sietää oikein ilkeissä herranketku piireissä.

• Anonyymi
      UUSI

Tutustukaa heinäveteläisiin. On sellaista porukkaa, ettei kai ne ole mistään kotoisin. Aikoinaan työpaikalla täällä vähän etelämmässä oli pari sellaista ja minun ongelmani oli silloin että olin avoin kaikille. Heinäveteläisillekkin.

• Anonyymi
      UUSI

Ilkeys purkautuu paineella ahnuksestani!

• Anonyymi
      UUSI

Sieltä alkaa tulla paskaa niskaan jos niihin vetää suhteet täysin poikki. Aikaa on onneksi siitä kun vedin välit poikki. Ne ovat etsineet jo ilmeisesti uuden morkkaamisen kohteen.

• Anonyymi
        UUSI

AIDSHOMO

• Anonyymi
      UUSI

Lännestä.

• Anonyymi
        UUSI

ei kovin lännestä. ei edes keskeltä maata. mutta savo on lännenpänä

• Anonyymi
      UUSI

Käyppäs hämeessä ja mene niiltä kyselemään elämänolojaan. Tuleeko ymmärrettävää vastausta?

• Anonyymi
        UUSI

Niillä on aina kaikki hyvin vaikka kaikki olisi päin persettä.

• Anonyymi
      UUSI

Ilkeitä ne on. Sen näkee niitten naamastakin. Yrittävät kyllä olla ystävällisiä ja kun siinä eivät onnistu lopputulemana haukkuvat kaikki yrittämänsä lähestymisensä kohteet oudoiksi ja omituisiksi.

• Anonyymi
        UUSI

Karjalassa näkee sitäkin että ilmiantavat itsensä kai tyhmyyttään pahanpuhumisesta seläntakana. Tekevät niin että ovat niin lipevää ja imartelevaa että oksettaa. Silloin tiedät että ahaa taas on puhuttu pahaa seläntakana. Oksettavaa. Eikä nämä edes häpeä sitä että ovat tällaisia kaksinaamaisia.

• Anonyymi
      UUSI

Ilkeitä ovat selän takana. Naamatusten niin mielin kielin.

• Anonyymi
        UUSI

Kuvailit juuri lieksalaisen 👆

• Anonyymi
      UUSI

Haluan pois Karjalasta!🙋‍♂️

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen rakkaus sinua kohtaan ei kuole koskaan

Ihastunut olen moniin vuosien varrella mutta vain sinä jäit sydämeen enkä vaan osaa unohtaa. Olit silloin parasta elämäs
      Ikävä
      54
      1698
    2. Kiinni on siekkilän yliajaja

Eilen illalla saatu kiinni Varsinais-Suomessa tämä henkilö.
      Mikkeli
      14
      1510
    3. Oletko valmis? Meidän tarinaan

Rakastan sinua ❤️
      Ikävä
      82
      1383
    4. Maskuliininen herrasmies

Tekee aloitteen. 🌸
      Ikävä
      174
      1376
    5. Jättimäärä alokkaita keskeyttää asepalveluksen melkein heti "En pystynyt olemaan siellä enää"

Jättimäärä alokkaita keskeyttää asepalveluksen melkein heti – "En pystynyt olemaan siellä enää" Ennen sotaväki oli
      Maailman menoa
      302
      1306
    6. Näyttävin pariskunta

Ketkä lie tällä kylällä kääntää päät?
      Suomussalmi
      18
      1239
    7. Martina Aitolehti poseeraa Ibizalla

Ihanaa! Ibiza on ihan paras paikka lomailla hengaillen, viinistä ja iltamenoista nauttien. Säpinää riittää. Aitolehti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      98
      965
    8. Ollaanko me tyhmiä mies?

Miten ihmeessä me onnistuttiin saamaan tästä näin pitkällinen ja masokistinen kuvio. Miten? Jos toisesta tykkää, näinhä
      Tunteet
      61
      948
    9. Unelmoin päivästä, jolloin voimme olla yhdessä.

Niin pieni kuin sydän onkin, sä oot siellä ja ne mun isot tunteet sua kohtaan ❤️Sydämeni sykähtää joka kerta kun sut nää
      Ikävä
      33
      923
    10. Kannattaako kaikki Abrahamilaiset uskonnot jättää?

Ja seurata jotain ihan muuta?
      Hindulaisuus
      347
      845
    Aihe