Tyhmä vai paha?

Oletko sinä enemmän tyhmä vai paha?

34

413

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Mitenkä tuo selvittäisi. Haluatko kuulla elämäni suurimmista mokista vai kiinnostaako rikosrekisterini, no sitä ei ole. Minun jutut liittyy enemmänkin juuri siihen tyhmyyteen.

• Sekoilut kyllä kiinnostaisi. Sekoilua tulee suvaita tiettyyn rajaan asti. Missä se "tietty raja" sitten menee, se on vaikeampi kysymys.

• Anonyymi
        herrens_tiggare kirjoitti:

Sekoilut kyllä kiinnostaisi. Sekoilua tulee suvaita tiettyyn rajaan asti. Missä se "tietty raja" sitten menee, se on vaikeampi kysymys.

Ei minulla mitään sekoiluja ole . En edes päihteisen kanssa kovasti pelannut . No muutamat kännit totta kait mutta ei niistäkään jälkiolville jää kerrottavaa ja tupakinpolttoa yritin myös nuorena harjoittaa mutta onneksi tajusin lopettaa, keuhkoahtauma näet aika vittumainen tapa kuolla.

Joten siinä se varmaan aika tylsää sinun mielestä , en kokenut mitään pohjalla oloja, eikä Jumala juuri minua puhutellut nimeltä, en puhunut kielillä jne.

• Anonyymi

Oliko profeetta Jesaja tyhmä, hyvä vai paha. Jesajalle kerrottiin etukäteen, että kansa ei kuuntelisi häntä. Jumala sanoi, että tilanne jatkuisi tällaisena, kunnes kansa tuhoutuisi, ja että vain Jumalalle tottelevaiset säästyisivät.

• No aloituksen kysymys on hiukan typerä.
        Jesajan seuraajat ovat kyllä tuttuja tänä päivänikin . He ovat niitä ihmisiä jotka omissa kodeissaan ja kauhistelevat kuinka yhteiskunta ei huolehdi kaiken kirjavista asioista mutta itse ei ole valmiita laittamaan rikkaa ristiin.

• Jesaja ei ollut kumpaakaan, koska hän oli oikeassa. Jos joku on väärässä, hän on väärässä joko siksi, että hän on tyhmä (myös tietämättömyys kuuluu tähän), tai siksi, että hän on paha (myös ylpeys kuuluu tähän).

• Anonyymi

Jesaja ei ollut kumpaakaan, koska hän oli oikeassa. Jos joku on väärässä, hän on väärässä joko siksi, että hän on tyhmä (myös tietämättömyys kuuluu tähän), tai siksi, että hän on paha (myös ylpeys kuuluu tähän).

No ei muuta kuin maailmanloppua odottelemaan ja tosiaan eihän tuosta aikamies ylpeä voi olla mutta arvatenkin vissiin viittaat noihin homojuttuihin tuolla ylpeydellä , no on tiedä niistä paljoakaan kun itse ole ollut aina hetero.

• Anonyymi kirjoitti:

No ei muuta kuin maailmanloppua odottelemaan ja tosiaan eihän tuosta aikamies ylpeä voi olla mutta arvatenkin vissiin viittaat noihin homojuttuihin tuolla ylpeydellä , no on tiedä niistä paljoakaan kun itse ole ollut aina hetero.

Ilmeisesti ylpeys ja sateenkaari ovat nykyään homojen yksityisomaisuutta.

• herrens_tiggare kirjoitti:

Ilmeisesti ylpeys ja sateenkaari ovat nykyään homojen yksityisomaisuutta.

Ainakin me muut olemme sitten vapaita ylpeyden kuolemansynnistä. Eikös se ollut se Paholaisenkin helmasynti? Homot taitavat olla sitten aika saatanallista porukkaa.

Ainakin me muut olemme sitten vapaita ylpeyden kuolemansynnistä. Eikös se ollut se Paholaisenkin helmasynti? Homot taitavat olla sitten aika saatanallista porukkaa.

No nyt on pakko sanoa että melko naurettavaa tilitystä, etkö nyt aikuinen mies muuta keksinyt .

• Tolkun.Ihminen kirjoitti:

No nyt on pakko sanoa että melko naurettavaa tilitystä, etkö nyt aikuinen mies muuta keksinyt .

Humalassako sinä siellä keskellä yötä möliset, kun et mistään mitään tajua?

Humalassako sinä siellä keskellä yötä möliset, kun et mistään mitään tajua?

Ei ollenkaan . Ihan oli herätys soimassa kun tässä sellaiset sarjapoikimiset kohta käsillä . Siis noiden nautojen tai lehmiä kait ne teille on ;) mutta ei se kiitos seurasta mitä tuossa nyt oli mutta pakko sanoa että en olisi ikinä sinua veikannut noin ihme homokammoiseksi tai ihmiseksi jonka täytyy homoutta vastustaa kun näet itsenikään ei ole tarvinut ja aika monta vuotta tulee vaimon kanssa tänä kesänä täyteen, puhutaan . Enkä meinannut vaihtaa vaikka ymmärrän, että homotkin ovat ihmisiä.

• Tolkun.Ihminen kirjoitti:

Ei ollenkaan . Ihan oli herätys soimassa kun tässä sellaiset sarjapoikimiset kohta käsillä . Siis noiden nautojen tai lehmiä kait ne teille on ;) mutta ei se kiitos seurasta mitä tuossa nyt oli mutta pakko sanoa että en olisi ikinä sinua veikannut noin ihme homokammoiseksi tai ihmiseksi jonka täytyy homoutta vastustaa kun näet itsenikään ei ole tarvinut ja aika monta vuotta tulee vaimon kanssa tänä kesänä täyteen, puhutaan . Enkä meinannut vaihtaa vaikka ymmärrän, että homotkin ovat ihmisiä.

Olen itsekin lähes homo.

• Armeijassa tiedetään ainakin yksi asia oikein. Nimittäin jos on tyhmä ja ahkera, niin se huono yhdistelmä.

• Anonyymi

Tuo on muuten totta ja sitten taas ei. Asiahan on niin että tuo pitää alikessujen huomioida. Kyllä sellainen vähän yksinkertaisempikin oppii ne jutut, ei se rynkyllä ampuminen mitään rakettitiedettä ole.

Itse olin pari vuotta armeijan päättymisen jälkeen palveluksessa ja ihan kivaa aikaa oli.
        Onpa eräs vanha armeija kaverini tänä päivänäkin Keuruulla ja siellä normihommien lomassa järjestävät kehitysvammaisten maanpuolustusleirejä ja saattaa kuulostaa hullulta mutta kysyntä ja innokkuus on kova , totta kait heidän vaatimustason mukaan mutta kaveri kertoi , että paljon palkitsevampaa kuin normi vellihousujen koulutus.

• Anonyymi

Hyvä
      Intohimoinen = paha
      Tietämätön = tyhmä

Näihin kolmeen jakautuu kaikki ihmislajit, kasvilajit ja eläinlajit. Kaikilla niillä on oma rooli.

Jumala opettaa kaikille vanhurskautta ja tahtoo jokaisen kykenevän olemaan avuksi muille ja tekemään hyvää. Kaikista ei kuitenkaan ole hammaslääkäreiksi ryhtymään.

Naisille on asia luontainen kun he pääsee synnyttämällä pelastuvien kirjoihin. Mutta miehille asia on vaikeampi. Lisäksi naisten hormonit tukevat paremmin hyvyyttä kuin pahuutta.

Miehillä on kaksi eri geenimuunnosta sille kuinka sietää alkoholia. Pahoiksi äityy 50 prosenttia. Iloiseksi toiset 50 prosenttia. Tämä johtuu geeneistä. Lisäksi elinkeinosta. Pahaksi äityy metsästäjä kulttuurit kun taas hyväksi keräilijäkulttuurit.

On suuri kiitosaihe Jumalalle että on kehittynyt lääketiede ja muu tiede. Vaan Jumalan hyväksyntä tietämättömiä kohtaan välittyy Jeesuksen evankeliumin monissa sanoissa.

Esim. Älkää murehtiko huomista päivää. Eläkää päivä kerralla. Katselkaa taivaan lintuja ja kedon kukkia.

1/3 osa on luonnostaan hyviä. He kantaa vastuun yhteiskunnan säilyvyydestä ilman mitään Jumalalta saatuja opaskirjojakin. Heissä on sisäänrakennettu lakia ja Raamattua parempi koodi. Raamattu onkin tarkoitettu lakia rikkovia rikollisia ajatellen. On olemassa raamatun ylittäviä humanisteja ja filantrooppeja.

• Anonyymi

Kirjoituksesi on ihan hölynpölyä

• Anonyymi

Kuule herran tikkari, näin kahden kesken. Mun tekisi mieleni annattaa, oikein kunnolla "kansan"kirkon arkkipiispojen ja piispojen, myöskin kirkkoherrojen ja tavan rivipappien toiminnasta. Ja jos annatan, annatan sydämeni kyllyydestä. Kaikesta kurittomuudesta, maailman mielistelystä, jeesustelusta, hurskastelusta ja armo sanan vesittämisestä.
      Ehkäpä hoksaavaisempi jo aistii, että kyse on puppelipojista ja lepsonaisista. Ei heidän persoonallisuuksistaan, vaan sitä mitä he nykyään vaativat, Ja toiset sitten menee mukaan, heidän "juttuihinsa", jopa taputtavat karvaisia käsiään.

Mikä on tuleva maailma, jossa ei ole mitään sääntöjä, ei kuria, ei syntiä, liekö edes verotusoikeutta halukkaille? Jokainen tieten tekee, kuten parhaaksi näkee.
      Meillä kävi pari kesää sitten yksi lähialueen kirkkoherra, ulkona juotiin kahvit, ja vaimon leipomukset särpimenä ja oheistoimintana.
      No totta, tulihan siinä juteltua sotien käyneistä, ja heidän tarinoitaan, ja tieten myös hommpelimiehistä, homppelinaisista, niistä lepsoista.
      Se sano mulle niin, että. Perustaisivat oman kirkon! Monta ongelmaa olisi jäänyt kokoustamatta ja typerät päätökset tekemättä. Perustaisivat oman kirkon! Ei se tyhmä ole se kirkkoherra, tiesi sotaveteraanien jutuistakin ja tarinoista, ja julmasta sodasta. Mutta myös Jumalan siunauksesta, noina raskaina vuosina.
      Miksipä siis sulkea Jumala pois yhteiskunnasta?
      Kuka kuvittelee saduissaan sillä jotakin voittavansa, hylkäämällä Jumalansa? Miten Jumala silloin siunaa? Kun sitä ei yhteiskunnassa ole? Tai se kielletään.
      Maailman mielistelijä on nykypäivän luterilainen kirkko suomessa, ja osa sen viranhaltijoista. Ja vielä ristejä kantavat kaulassaan paksun ketjun varressa. Ha-tana.
      Liperit pois kaulasta, ja nokian kumisaapasta persiille, ja lopputili ja lomarahat, ettei jää paha mieli.
      Herätkää jo tähän Suomen lutterikirkon meininkiin. Ennenkuin on liian myöhäistä enää, herätä yhtään mihinkään.
      On sielä uskovaisiakin pappeja. Enimmäkseen kyllä yksiä haistapaskoja periaatteetomina periaatteineen. Hurskastelijoita ja jeesustelijoita!
      Mutta ei ne pakoon pääse. He tulevat vastaamaan teoistaan.
      No mitä ällipälli keksii? Ei saa tuomita ketään, eikä syyllistää. Niin se ällipälli sielä omassa päässä sanoo! Vakna up. Det är morgon nu. Mamma har lagat morgonvelli.
      Keskittyisivät enemmän kirkon herätysliikevähemmistöenemmistöön.
      Ja antasivat homopoikien ja lesboämmien olla. Te ei tajua mitä te vaaditte! Perkele minä sanon teidän kanssa.

• Homoiluksi meni.

• Anonyymi

Homoiluksi meni.

Sitähän ne itselleen kerjää. Kun eivät vaan voita sillä mitään. Jostakin asioista ei vaan neuvotella, eikä jeesustella. Ei hurskastella, ei hierota paksua mukavuudenhaluista persettään nahkanojatuoliin maha täynnä.
        Nyt mulla heräsi kysymys. Yrittääkö kirkko tuolla tavoin, meillä päin lailla, ostaa jotakin anteeksiantoa historiallisesti ja hyvittää hyväksyntää itselleen? He eivät hurskastelijat ja jeesustelijat muka ymmärrä, mitä ovat toisilta vaatimassa. Tämä asia ei mene kenttäoikeuteen. Se on sellainen oikeus, joka on oikeudenmukainen ja harras.
        Ja yllätys, yllätys. Jopa Jumalalle mieluinen oikeus.

Kannattaisi eläisään katsoa, kummalle puolelle keinussa istuu. Wanhan ja wiisaan neuwo.

• Anonyymi

Uskovaiset taitaa olla enemmänkin vähämielisiä.

• Anonyymi

Minusta taas ateistit, jotka ottavat laillasi kantaa uskontoihin ja uskoviin, ovat kuin vähämielisiä, väkivaltaisia huligaaneja.

• Anonyymi

Sanoitan, niin kuin sanoitan. Kirjoitan, kuten kirjoitan. Olen vihainen, kun olen vihainen. Olen iloinen, kun olen iloinen. Ihastelen kaunista kesää, kun ihastelen. Musisoin, silloin, kun musisoin.
        Tanssin, jos olen tanssiakseni. (En osaa edes valssia) (muuta, kuin poskivalssia), no se aika taaksejäänyt jo.

Katsokaa, kun aamu herää. Katsokaa kun Jumalan aurinko nousee kaarelleen. Siellä se taas viivähtää hetken, laskee länteen. Ja siinä oli yksi päivä. Taas se nousee uudelleen, muutaman asteen päästä jopa suoraan pohjoisesta, lähes idästä kuitenkin. Näen kun se keskikesällä nousee. Kahvimukini ääressä, akkunasta. Sitten herää toivo. Uusi aamu. Mitä tuokaan tullessaan? Tuo mitä tuo. Vie mitä vie.

Jotkut uskikset on mitä on. Ei kaikki. Läheskään. Vapaus on ihana ja ansaittu asia. Jotkut vaan sen menettävät. Omista syistään tai olosuhteiden tuomana elämänpolkuna. Vaikeudet myöskin kasvattavat, siinä suhteessa. Monenmoista tarinaa.
        Mutta missä on suuntavaisto? Tai kompassi?

• Anonyymi

kaikki uskovaiset ovat tyhmiä ja pahoja

• Anonyymi

No eivät suinkaan. Sinulla vain on taipumus projisoida omia huonoja ominaisuuksiasi muihin.

• Kaikki uskonnolliset ihmiset ovat tyhmiä, joten minäkin olen tyhmä.

• Anonyymi

Minä olen syntinen. En ylpeä syntinen. En ole fariseus, enkä publikaani.
        Katsotaan mihin toiminta kehkeytyy. Näillä juupas, eipäs palstoilla...Jospa sittenkin!

• Lisään pari vaihtoehtoa, jotka voivat selittää, miksi olet väärässä:

Oletko enemmän laiska vai pelkuri?

• Anonyymi

KUUNTELIN EILEN SUNNUNTAINA OULUSTA LÄHETETYN JUMALANPALVELUKSEN SUORANA.

Eilisen kirkollinen päivän teema oli käsitteen: ARMO mukaiset raamatulliset ja pyhän hengen ilmoituksen mukaiset pohdinnat, virret ja laulut sekä muu musiikki. Lopussa oli ehtoollinen, jota nautittiin Jeesuksen muistoksi. Tuo Jumalanpalvelus toi hyvän ja rauhallisen mielen. Ja puheet olivat Raamatun mukaisia.

Tuli mieleeni laulu, jonka soidessa kasettisoittimesta sairaalassa äidin siirtyessä vanhurskasten lepoon: ”Onnea oi verratonta herran lasten kotona…” Uskovainen äiti sai laskea matkasauvansa. Sama turva on jokaisen uskovaisen voimana sekä tässä, että tulevassa ajassa. Eikä muuta turvaa ole, kuin mikä pantu on, Jeesus Kristus. Jumalan armovaltakunnasta siirrytään Jumalan kunnian valtakuntaan.

Menikö nyt saarnaamiseksi? 8?) No älä hermostu. Jokainen aikuinen päättää itse mihin uskoo ja luo omat päämääränsä ja tavoitteensa? Se, ovatko tavoitteet maallisia vai hengellisiä, henkisiä vai materiaalisia, rikkaita vai köyhiä, -se riippuu siitä, mitä ihminen pitää tavoittelemisen arvoisena.

Kevennys:
      Yksi läheinen ja uskonystävä oli hankkinut ensimmäisen koiransa. Koiralle hän oli antanut nimeksi; Armo. Mieti kun hän huutelee sitä päivittäin pihoilla ja kävellessään. Ihmiset tulevat ajatelleeksi Armoa. Sehän on hyvä asia. Vai mitä? Ihmiset kun niin mielellään arvostelevat, mollaavat, puhuvat pahaa toisista ihmisistä, valehtelevat toisen vahingoksi, kertovat pahansuopia puolitotuuksiaan jne. Mieti kun jotkut kuulevat jatkuvasti hänen huutelevan: Armo, Armo, Armo…, -se jää kaikumaan paatuneimmankin ohikävelevän pahansuomaajan korvakäytäviin ja muistilokeroihin kuin korvamato, kuin joku popmusiikki toistoineen. Muistan kun viisi-kuusivuotiaana kävelin kylätietä ja korvamato soi pyytämättä korvissa. Olin kuullut sen kaverilla kylässä käydessäni. Se oli: ”Puhelinlangat laulaa ja taivaalla loistaa kuu. Maantietä vihellellen kulkijapoika käy…” Se oli soinut Katri Helenan kirkkaalla, heleällä äänellä radiossa. 8?)) Armo ei kyllä unohdu kun sen kuulee toistettavan päivittäin useita kertoja seuraavien noin 13 vuoden ajan. Palkkapaimenellekin tuo toisto voisi toimia siten, että keskiaikainen inkvisitio-tuomiohenki ei saisi petollista lakihenkistä sijaa lähimmäisenrakkauden sijaan.

Ystävä kysyi minulta mielipidettä nimestä. Hän vielä totesi, että se on pelkkä nimi, eikä sitä ole tulkittava ns. ylihengellisyyden osoitukseksi. Mutta mitä tarkoittaa käsite: ylihengellinen. Tiedätkö sinä?

• Ylihengellisyys on kaiketi sitä, että ei-hengellisetkin asiat tulkitaan hengellisesti. Tässä siis edellytetään, että on olemassa ei-hengellisiä asioita, väite, jonka voisi toki helposti kyseenalaistaa.

Ehkä asiaan liittyy kristillinen ajatus kirkon ja valtion erosta, joka laajemmin tulkittuna tarkoittaa jakoa hengelliseen piiriin ja maalliseen piiriin. Tällähän on selitetty esimerkiksi sitä, miksi juuri kristityt keksivät modernin luonnontieteen.

Maallistuminen on kristinuskon syytä tai ansiota, viime kädessä Jeesuksen syytä tai ansiota, koska hänhän se kehotti antamaan keisarille keisarin kuvan ja Jumalalle Jumalan kuvan.

• Anonyymi

Ei ole erikseen maallisia asioita ja hengellisiä asioita. Tai jos on, se uskonnollista teatteria.

Jos ihminen kirjoittaa nettiin, kyllä hänessä vaikuttaa se Jumalan Henki mikä on, tai sitten tyhmyyden henki. Ei niitä voi ihminen itse erotella minkä vallassa on, vaan kyse Jumalan armosta.

Niin on vaikka miten taistelisi tutkainta vastaan.

• Eikö muita henkiä ole kuin Jumalan ja tyhmyyden?

• Anonyymi

Eikö muita henkiä ole kuin Jumalan ja tyhmyyden?

Tyhmyyteen liittyy kaikki synnit.

Ei synnin tekeminen ole ilottelua, hauskaa tai rakentavaa,vaan typerää touhua, jossa äly ei loista.

Mitä järkeä esim. on herjata muita ihmisiä heidän uskostaan?

Tyhmyyden henki ohjaa sitä toimintaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tyhmyyteen liittyy kaikki synnit.

Ei synnin tekeminen ole ilottelua, hauskaa tai rakentavaa,vaan typerää touhua, jossa äly ei loista.

Mitä järkeä esim. on herjata muita ihmisiä heidän uskostaan?

Tyhmyyden henki ohjaa sitä toimintaa.

Tyhmyys saa siis sinutkin trollaamaan ja valehtelemaan lähimmäisistäsi, kuten herjaamisista silloinkin kun sellaisesta ei ole kyse ja olemaan sokea omalle toiminnallesi.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taisin tehdä virheen

Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle
      Ikävä
      57
      3451
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      47
      2816
    3. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      148
      2630
    4. Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi

Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle
      Ikävä
      57
      2321
    5. Olisitko mies valmis?

Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      357
      2053
    6. Mitä haluat sanoa kaivatullesi?

Onko ikävä? Milloin näitte viimeksi?
      Ikävä
      156
      1704
    7. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      76
      1495
    8. vieläkin sanoa voin...

💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      23
      1338
    9. Nainen onko sulla supervoimmia ?

Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.
      Ikävä
      38
      1293
    10. Miksi mediheli

Mitä on tapahtunut ku poliiseja ja ambulanssi pyöri aamusta keskustassa
      Kiuruvesi
      24
      1174
    Aihe