…näkyy olleen taas täällä. Kovin vähän kuitenkin Suomen Keskustasta, josta puhumiselle tämä palsta on nimetty. Mistähän moinen ylenkatse puoluetta kohtaan? Puoluehan on noussut kannatuksessa jo kolmanneksi kannatetuimmaksi puolueeksi ja on jo vahvasti tykyllä seuraavaan hallitukseen.
Hallituksen tulee kyllä muodostamaan SDP Antti Lindmanin johdolla ja Kokoomus on varmasti toiseksi kannatetuin puolue vaaleissa. Kokoomus voi kuitenkin haluta jäämään oppositioon kasvattamaan taas itseään kannatetuimaksi puolueeksi, jolloin Keskusta olisi hallituksen kakkospuolue. Keskusta tosin romahti Sanna Marinin johtamassa hallituksessa, mutta Marinia oikeistolaisempi Lindman varmaan vetäisi puoluettaan ja hallitustaan suuntaan, joka olisi suosiollisempi Keskustalle.
No, minä en varmaan ole enää näkemässä seuraavaa hallitusta, mutta noin ajattelen ja toivon keskustalaistenkin ajattelevan.
Palaanpa tuohon viikonlopulta nyt näkemääni: Kovin suosittuja avausten aiheita tällä olen ollut minä ja Paloheinä.
Onkohan minun karismani vetänyt mukanaan myös asuinalueeni noin kiinnostavaksi? Ei kai sentään, kyllähän tällä Paloheinällä on minua paljon suurempi merkitys. Maksamillaan veroilla mitattuna on Helsingin suurin veronmaksaja asukasta kohden. Kuuluu myös koko Suomen varakkaimpaan viidennekseen. Asunnotkin täällä ovat kalliimpia kuin missään muualla Helsingissä.Täällä minä kuitenkin kippuroin kahdella eläkkeelläni ja pienillä sijoitustuotoillani Sikalan näköisessä kolmen asunnon kotitalossani enkä lähde täältä muualle kuin Maunulan uurnalehtoon, jossa vaimoni on minua jo runsaat kaksi vuotta odottanut.
Vilkas viikonloppu...
22
175
Vastaukset
- Anonyymi
Ämmähän on ollut vainaa jo kaksikymmentä vuotta.
- Anonyymi
Opettele sika käytöstapoja. Toki moni lesta käyttäytyy juuri noin.
- Anonyymi
Ai, sinulla oli niin vanha tytär?
- Anonyymi
Paloheinän hienous asuinpaikkana herättää suunnatonta kateutta ja katkeruutta syrjäseuduilla elävissä ns peräkammarin uunoissa. Syrjäseudulla palvelut puuttuu ja pakko tyytyä huonoihin elintarvikkeisiin, aamun uutisissa oli, että Suomen keskimääräisesti lihavammat ihmiset Etelä-Pohjanmaalta, eli sieltä keskustan ytimestä. Siellä on pakko tyytyä koviin rasvoihin ja huonolaatuisiin elintarvikkeisiin. Siellä 90 v ikä on liki mahdotonta, toki poikkeuksiakin löytyy. Oikein mukavaa helteistä päivää Kapille. Kepun palstan on hiljentynyt liki täysin ja se lienee oli tämän Inkeroisen venäjäkiimaisen littumaalaisen tavoite, yritti saada keskustalaiset näyttämään kaltaiseltaan ääliöltä. Sehän on ollut kiertopalkintona persuissa, Kouvolan riippumattomissa, 2 x Väyrysen hupipuolueet ja nyt vielä grande finaalissa VKKssa ajattelemassa "itsenäisesti" Kremlin ohjeiden mukaisesti.
Korjaus lopussa sanomaani. Kyllähän on niin, että vaimoni on odottanut minua siellä Maunulan uurnalehdossa jo runsaat kaksikymmentä vuotta.
- Anonyymi
Kiinnostus Paloheinää kohtaan ei johdu vain sinusta. Nimittäin siellä asuu myös täällä nikillä Vantaan Ukki kirjoituksensa allekirjoittavan poika. Vantaan Ukki, joka muuten on entinen pankinjohtaja, kehuu Paloheinää erityisesti siksi, että siellä on upeat mahdollisuudet pulkkamäkilasketteluun, jota hän harrastaa.
Sitä kuitenkin on kritisoinut, ettei Paloheinän rinteen vieressä ole kaupungin rakentamaa nuotiopaikkaa makkaran grillaukseen. Mutta eipä hätää, sillä Vantaan Ukki saapuu sinne laskettelemaan asuntoautollaan, jossa makkaraa on kätevä lämmittää, samoin kuin maitokaakota keittää.- Anonyymi
Prosessoitu liha, varsinkin leikkeleet ja grillimakkara aiheuttaa vakavia sairauksia:
https://yle.fi/a/74-20127615 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Prosessoitu liha, varsinkin leikkeleet ja grillimakkara aiheuttaa vakavia sairauksia:
https://yle.fi/a/74-20127615Karua kertomaa ja onneksi Paloheinässä huomioidaan terveellisyys ja siksi ei makkaran käristyspaikkoja ole tehty. Ylen uutinen kertoo mm:
Nitrosoyhdisteet voivat aiheuttaa suoliston seinämän solujen DNA:ssa muutoksia, mikä voi johtaa kasvaimen muodostumiseen suolistossa.
Schwab muistuttaa, että prosessoinnissa syntyvät nitrosoyhdisteet ovat leikkeleissä vain yksi syöpäriskin aiheuttaja.
– Korostan, että myös prosessoidun lihan sisältämät suola ja kova rasva ovat molemmat terveyden kannalta huonoja.
Runsas suolan käyttö on yhdistetty mahasuolikanavan syövistä etenkin mahalaukun syöpään. Nitrosoyhdisteet, joita väistämättä muodostuu lihavalmisteita tehdessä, on yhdistetty paksu- ja peräsuolisyöpiin.
Lisäksi savustamisessa tuotteeseen päätyy myös terveydelle haitallisia polyaromaattisia eli PAH-yhdisteitä. - Anonyymi
Tosin silloin kun pankkomajuri sanoi siellä parkkipaikalla asuntoautonsa kanssa olevansa niin parkkialueella ei ollut lainkaan autoja.
Tuo "vantaan ukki" on oikeasti pankkomajuri, kirjoitustyyli ja käyttämänsä pankkolängvitsi on oikein hyvä todiste siitä.
Aikoinaan kun Kapi alkoi olemaan täällä kiistelty hahmo pankkomajuri ilmestyi tänne ja samnalaista kerskan sekaista huvittavalla pankkolängvitsillään kirjoittamaa tekstiä suolsi mutta tärkeintä oli, että ylensi itsensä majuriksi ollakseen ylempi sotilasarvossaan kuin Kapi.
Nyt sitten on muka vantaalainen mutta käyttämänsä pankkolängvitsi on aivan samaa.
- Anonyymi
Keskusta ei tule hallitukseen punavihreitten kanssa, se olisi keskustan loppu melkein, me hyvätkin keskustalaiset silloin erkaanutaan keskustasta. Se tietenkin teille demareille SDP ykkönen.
- Anonyymi
Mielikuva punavihreydestä hälvenee, jos vihreät jätetään hallituksesta pois. Voidaan puhua vanhan ajan punamullasta tai kansanrintamasta, joista on myönteisiä muistoja. Nykyisten gallup-tutkimusten kannatuksella vihreiden hylky on perusteltuakin.
- Anonyymi
Jos demarit saa reivattua kurssiaan reilusti oikealla, niin hyvä sinipuna saataisiin kasaan ja nämä jakopuolueet eli vasemmisto, kepu ja vihreät jäisi oppositioon itkemään.
Kivasti on tullut avaukselleni vastauksia, kiitos niistä! En nyt jaksa jokaista erikseen kommentoida, puutun tässä samalla muutamaan:
Eräs toivottelee oikein mukavaa helteistä päivää minulle. Helteinen ainakin tämä päivä on. Kevyissä lenkkikengissäni, shorteissa ja kevyessä lenkkipaidassani lähdin runsas tunti sitten tallustelemaan noita keskuspuiston hiekkateitä. Jo hikeen mennyt paita täytyi riisua jo puolimatkassa ja nyt se menee pyykkiin.
Joo, kyllähän hieno on tuo Vantaan ukin kehuma pulkkamäki, mutta itse en ole sitä koskaan lasketellut, lapsenlapsiani olen siellä kyllä käyttänyt ja kovin riemuissaan he ovat siellä olleet. Itselleni tärkeämmät ovat omin jaloin tapahtuvat liikunnat, joihin Paloheinä tarjoaa erinomaiset mahdollisuudet. Nykyinen tallusteluni tosin rajoittuu lähinnä vain noille keskuspuiston ja Paloheinän Pitkämäen hiekkateille, joille pääsen lähes kotini vierestä.
Onhan taas otettu esille tuo kuva tästä kotitalostani. Kuvassa on talomme pohjoinen pääty, jossa etualla ovat vain varastojen ovet. Kovin toisenlaiselta tämä talomme näyttää kadunkin – siis Pakilantien – puolelta; kotipihani mm. upeine tammineen, rhododendroneineen ja muine istutuksineen. Vielä upeampi on läntinen takapihani, pationi, jolla olevan pyöreän pöydän ympärillä olevilla tuoleilla paljon aikaani vietän – jo äskenkin pöydän yllä olevan varjon alla. Usein näin kesäisin makailen patjan ja tyynyt peittämässä keinussakin, joko lueskellen tai sitten vain torkut ottaen.
Eipä tämä avaukseni juuri nyt anna aihetta enempään. Illemmalla käyn vielä katsomassa onki mahdollisesti tullut aihetta lisäkommedntointiin.- Anonyymi
Valvoja totesi viestisi olleen huonoja.
Anonyymi kirjoitti:
Valvoja totesi viestisi olleen huonoja.
Näköjään viisi viestiä poistettu tältä avaukseltani. Ei kuitenkaan yhtäkään minun viestiäni. Joiltakin - tai ehkä vain siltä yhdeltä - on siis tullut huonoja viestejä.
- Anonyymi
kapi_ kirjoitti:
Näköjään viisi viestiä poistettu tältä avaukseltani. Ei kuitenkaan yhtäkään minun viestiäni. Joiltakin - tai ehkä vain siltä yhdeltä - on siis tullut huonoja viestejä.
Älä jaksa hönö.
- Anonyymi
Normaali Kapi-luokan avaus johon nykyään harva pystyy, taitaa olla aito-arska jonka avaukset saavuttavat saman suosion.
Saavat siinä ossit ja rutsaoikeistot kadehtia ja ihmetellä miksi joidenkin avaukset vain saavuttavat suosiota mutta heidän ei, pikemminkin niin että näiden kirjoitukset poistetaan. - Anonyymi
Kapi, kaikella kunnioituksella, Lindtman.
Tässä jo iltapesuilla käytyäni ja pyjamassani vuoteeseen mennessäni vielä avasin palstan ja näin tuon viestisi. Sen johdosta: Avauksessani esille ottamani Antin sukunimi on tietysti Lindtman eikä Lindman kuten avauksessani sanon. Kaikella kunnioituksella kiitos oikaisustasi! Nyt vain kaikille Oikein Hyviä öitä!
- Anonyymi
kapi_ kirjoitti:
Tässä jo iltapesuilla käytyäni ja pyjamassani vuoteeseen mennessäni vielä avasin palstan ja näin tuon viestisi. Sen johdosta: Avauksessani esille ottamani Antin sukunimi on tietysti Lindtman eikä Lindman kuten avauksessani sanon. Kaikella kunnioituksella kiitos oikaisustasi! Nyt vain kaikille Oikein Hyviä öitä!
Hönöllä tökkii pahasti - kaikella kunnioituksella...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hönöllä tökkii pahasti - kaikella kunnioituksella...
Jos sinulla tökkii niin pahasti, muista ottaa tänään lääkkeet - kaikella kunnioituksella hönö..
- Anonyymi
Heinät palaa ympärillä.
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2063270Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391650Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus971503- 921409
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461344Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1601276Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121208Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231039Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89942Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.55862