Halusin kirjoittaa ajatuksiani siitä kuinka olen ollut vihan vanki.Oikeastaan itsevihan.En ymmärtänyt koko asiaa mitä tämä sana pitää sisällään kunnes eräs tunnettu terapeutti kysyi minulta:Missä on sinun vihasi?
Kysyin ihmeissäni mitä se tarkoittaa..Kun hän oli tarkemmin selittänyt,oivalsin hänen ansiostaan,kuinka paljon olen kantanut vihan taakkaa,kuinka paljon olen joutunut nielemään elämäni aikana asioita joiden edessä olen joutunut nöyrtymään ja olemaan vaiti vaikka kuinka sieluni ja sydämeni huutaa.
Kun tätä vihaa olen luvalla saanut purkaa,oloni on huomattavasti parempi.Kuinka julmaa voi olla nielty viha! Kuinka paljon se rikkoo ihmistä!Vielä kaksi kuukautta sitten en olisi uskaltanut purkaa vihaani ilman syyllisyyttä mutta nyt voin.Yksi hyvä ja erittäin parantava tapa on mennä metsään..ja hakata siellä vaikka puita,kantoja,ym. mitä nyt mieleen tulee.
Minäkin luulin..että paranen sillä kun kirjoitan ja juttelen,mutta ei se riitä minulle.Minun pitää saada erimuotoista fyysistä "terapiaa",ja olen vakuuttunut että nousen täältä kuoleman kuilusta elämään.
Elämään jonka Jumala on minulle lahjoittanut!
Olisi kiinnostava tietää kuinka te muut olette selvinneet vastaavasta ongelmasta!
Kaikki vinkit tervetulleita!!!!
Vihasta vapautuminen
8
464
Vastaukset
- eräs
No, tämä nyt ei kyllä liity suoranaisesti
kirjoitukseesi, mutta tuli tuosta itsevihasta
mieleen:
Kuulin jostain, että jos ei uskalla tunnistaa
itsessään vihaa jotakuta kohtaan, viha voi
kääntyä sisäänpäin - itsevihaksi ja masennukseksi.
Sitten kuulin jostain, että masennus on
naisilla paljon yleisempää kuin miehillä.
Yks-plus-yks: Opetetaanko tytöt sellaisiksi,
etteivät he saa tuntea sellaista tunnetta kuin
viha? Joskus näyttää siltä, että aikuisenakaan
jotkut naiset eivät osaa vetää rajoja esim.
loukkaavalle käytökselle heitä kohtaan.
Ollaan vaan ja ihmetellään, otetaan kaikki
vastaan, ja omaksutaan loukkaajan negatiiviset
käsitykset itsestä, menetetään itsetunto,
uuvutaan ja masennutaan. Eikä tunnu päähän edes
pälkähtävän, että kaikkeen ei tarvitse alistua
kuin kynnysmatot. Jokin terve rajanvetotaito
täytyy ihmisellä tässä maailmassa olla.
Tunteita saa tuntea ("vihastukaa, mutta älkää
tehkö syntiä") ja omia oikeuksia voi puolustaa.
Mutta ei ole tarkoitus, eikä hyödyllistä, eikä
edes lupaa juuttua vihaan.
vihaan.- Lasilintu
Juuri näin on ainakin omalla kohdallani.Tyttöjen piti olla kilttejä ainakin minun lapsuudessani.En saanut ilmaista että minua kohtaan on tehty väärin,minun piti aina suostua kaikkeen.Ja jos en suostunut olin paha!!!!!!
Joten minuun on juurtunut viha niin syvälle että sitä ei enää niin vaan siitä irti päästäkään.
En enää suostu ottamaan kaikkea vastaan,olen asettanut itselleni rajoja.
Mutta en niitäkään olisi oppinut laittamaan jollen olisi menettänyt ensin terveyttäni.Kun siitä aloin pikkuhiljaa päästä voiton puolelle,minusta tulikin oikea kapinallinen:)
Alkuun kun sanoin ei,asioille joille tunsin että haluan sanoa,niin heti iski vieraakseni syyllisyys.Pelkästään siksi jos sanoin ei.
Tuttu vieras vieläkin mutta se on eri muodossa.
Nyt olen sinut tunteitteni kanssa,jos minusta jokin asia tuntuu miltä sitten tuntuukin,niin olen armollinen siitä että se on minun tunne.Sillä siisti.
Jos minua jokin asia keittää niin keittää.
Minusta on suurta armoa että saa olla vihainen.Ja että saa vihdoin viimein uskaltautua ulos vihan panssarista.Kukaan ei tahallaan kanna vihaa,mieluummin kantaisi iloa,rauhaa,rakkautta.
Mutta niin kauan kuin viha,häpeä,pelko vaivaa niin kauan ihminen ei ole vapaa.
Olen saanut nämä tosiasiat itse kohdallani todeta ja nyt olen suunnattoman kiitollinen että paraneminen on alkanut. - Sakaria
Minulla oli kovat vaikeudet päästä pois kitkeryydestä. Sillä täällä oli noin 16-17 ilkeätä
ihmistä jotka nauttivat siitä että saivat loukata toista. Toiset taas tekivät sitä leikin varjolla.
Toiset taas tekivät sitä juorupuheiden tähden kun uskoivat valheita,
Toiset taas tekivät sitä, kun olivat tottuneet jatkuvaan ihmisten loukkaamisiin.
Ja nämä kaikki olivat uskovaisia ihmisiä.
Niin minä muistin Jeesuksen sanat, että siunatkaa vihamiehiänne. Niin minä aloin heitä siunaamaan.
Luin jokaisen 17 uskovaisen päälle Herran siunauksen, ja se otti paljon aikaa, sillä Herran siunaus ei ole mikään lyhyt.
Siunasin heitä seitsemänä aamuna ääneen. Laskin siunauksen heidän päälleen yksi kerrallaan, ja lausuin siinä kunkin nimen kun siunasin.
Ja sitten kahdeksantena aamuna, annoin heidät ilkeät ihmiset Jumalan halttuun.
Ja sitten minä en ole senjälkeen kantanut pilovihaa heidän päälleen. MUTTA senjälkeen en ole heitä tahtonut tavata, ettei he repisi vanhoja haavoja auki. Mutta sitten Jumala alkoi tekemään työtä heissä, ja vähitellen he ovat tulleet yksi kerrallaan, näistä nimeämistäni henkilöistä kovaan kuritukseen, ja he ovat varmaankin katuneet kovasti ilkeilyjään. Mutta on muutamia jotka ei ole mitään tehneet asian korjaamiseksi. Mutta Jumalan sana lupaa Jes 54
että joka kimppuusi karkaa, se eteesi kaatuu.
Mutta anna arpisten havojen olla niitä rikki et repiä saa, sanotaan laulussa. Ja siksi minä kartan uskovaisia ilkeilijöitä. - Lasilintu
Sakaria kirjoitti:
Minulla oli kovat vaikeudet päästä pois kitkeryydestä. Sillä täällä oli noin 16-17 ilkeätä
ihmistä jotka nauttivat siitä että saivat loukata toista. Toiset taas tekivät sitä leikin varjolla.
Toiset taas tekivät sitä juorupuheiden tähden kun uskoivat valheita,
Toiset taas tekivät sitä, kun olivat tottuneet jatkuvaan ihmisten loukkaamisiin.
Ja nämä kaikki olivat uskovaisia ihmisiä.
Niin minä muistin Jeesuksen sanat, että siunatkaa vihamiehiänne. Niin minä aloin heitä siunaamaan.
Luin jokaisen 17 uskovaisen päälle Herran siunauksen, ja se otti paljon aikaa, sillä Herran siunaus ei ole mikään lyhyt.
Siunasin heitä seitsemänä aamuna ääneen. Laskin siunauksen heidän päälleen yksi kerrallaan, ja lausuin siinä kunkin nimen kun siunasin.
Ja sitten kahdeksantena aamuna, annoin heidät ilkeät ihmiset Jumalan halttuun.
Ja sitten minä en ole senjälkeen kantanut pilovihaa heidän päälleen. MUTTA senjälkeen en ole heitä tahtonut tavata, ettei he repisi vanhoja haavoja auki. Mutta sitten Jumala alkoi tekemään työtä heissä, ja vähitellen he ovat tulleet yksi kerrallaan, näistä nimeämistäni henkilöistä kovaan kuritukseen, ja he ovat varmaankin katuneet kovasti ilkeilyjään. Mutta on muutamia jotka ei ole mitään tehneet asian korjaamiseksi. Mutta Jumalan sana lupaa Jes 54
että joka kimppuusi karkaa, se eteesi kaatuu.
Mutta anna arpisten havojen olla niitä rikki et repiä saa, sanotaan laulussa. Ja siksi minä kartan uskovaisia ilkeilijöitä.Tuo olikin aivan ihana ajatus!! Taas tänään erikoisesti löysin itsestäni piilovihaa.Olin saaressa yksinäni ja siellä miettiessäni kaikkea sitä halveksuntaa ja vähättelyä jota oma avopuolisoni minuun heittää,huomasin kuinka osaankaan vihata!
Tiedän että raamatussa sanotaan että pitää rakastaa,mutta miten voi vain rakastaa ja rakastaa jos ei toiselle osapuolelle kelpaa.
Pitää esittää aivan toista kuin onkaan.On surullista huomata olevansa hylätty.Kuinka paljon hylkääminen tuottaakaan vihaa,sitä ei voi käsittää kukaan muu kuin samasta ongelmasta kärsivä.
Haluisin olla nöyrä ja kuuliainen mutta en kykene.
Hyvä ajatus tuo Herran Siunaus!!
Jospa minäkin vielä oppisin rakastamaan sitä myöten.Aina soi se laulu korvissani: " On vaikeata rakastaa,vaan oppivani soisin.Suo että mielen itsekkään,pois panna Jeesus voisin,pois panna Jeesus voisin.
Kas loukkaannun jos joku ei mun tahtoani nouda,ja milloin auttaa pitäisi en viitsi enkä jouda,en viitsi enkä jouda."
Tällaista juuri on,tämä ihmisen itsekkyys.
En tiedä onko kaikilla yhtä vaikeaa oman luonteensa kanssa mutta minulla on,se on pakko tunnustaa.
Voimia sinulle ja rakkautta! - Sakaria
Lasilintu kirjoitti:
Tuo olikin aivan ihana ajatus!! Taas tänään erikoisesti löysin itsestäni piilovihaa.Olin saaressa yksinäni ja siellä miettiessäni kaikkea sitä halveksuntaa ja vähättelyä jota oma avopuolisoni minuun heittää,huomasin kuinka osaankaan vihata!
Tiedän että raamatussa sanotaan että pitää rakastaa,mutta miten voi vain rakastaa ja rakastaa jos ei toiselle osapuolelle kelpaa.
Pitää esittää aivan toista kuin onkaan.On surullista huomata olevansa hylätty.Kuinka paljon hylkääminen tuottaakaan vihaa,sitä ei voi käsittää kukaan muu kuin samasta ongelmasta kärsivä.
Haluisin olla nöyrä ja kuuliainen mutta en kykene.
Hyvä ajatus tuo Herran Siunaus!!
Jospa minäkin vielä oppisin rakastamaan sitä myöten.Aina soi se laulu korvissani: " On vaikeata rakastaa,vaan oppivani soisin.Suo että mielen itsekkään,pois panna Jeesus voisin,pois panna Jeesus voisin.
Kas loukkaannun jos joku ei mun tahtoani nouda,ja milloin auttaa pitäisi en viitsi enkä jouda,en viitsi enkä jouda."
Tällaista juuri on,tämä ihmisen itsekkyys.
En tiedä onko kaikilla yhtä vaikeaa oman luonteensa kanssa mutta minulla on,se on pakko tunnustaa.
Voimia sinulle ja rakkautta!Kiitos sinulle "Lasilintu" herkästä kirjoituksestasi.
Vielä tahdon kertoa sinulle havainnoistani.
Olen radiomies ja minulla on amatööri radio asema
jolla olen lähettänyt pitkiäkin matkoja radiolähetyksiä. Sen radiolähetyksen kantaa ns
kantoaalto. se on lyhytaalto ja se saattaa olla
14.200.000 jaksoa sekunnissa. Mutta se minun ääneni ratsastaa siinä kantoaallossa, ja menee pitkiä matkoja. Mutta jos minä lähettäisin sen minun ääneni ilman kantoaaltoa, niin se menisi vain muutaman metrin.
Jumala on rakkaus, ja kun me lähetämme rukouksia Jumalalle, niin siinä täytyy olla "kantoaalto" eli rakkaus. Esim. sairaan puolesta kun rukoilee,
ei mitään tapahdu ellei ole rakkaus ja sääli siinä mukana. Koska Jumala on rakkaus, niin Hän yhtyy siihen rukoukseen jossa on rakkautta, eli Jumalaa. Olisi niin kiva keskustella kanssasi, kun näen että sinulla on herkkyyttä ja oikea mielenlaatu. Mutta en tiedä nimeäsi enkä E-mail osoitettasi. Ja tässä palstalla on vaikea puhua syvemmistä asioista. - Lasilintu
Sakaria kirjoitti:
Kiitos sinulle "Lasilintu" herkästä kirjoituksestasi.
Vielä tahdon kertoa sinulle havainnoistani.
Olen radiomies ja minulla on amatööri radio asema
jolla olen lähettänyt pitkiäkin matkoja radiolähetyksiä. Sen radiolähetyksen kantaa ns
kantoaalto. se on lyhytaalto ja se saattaa olla
14.200.000 jaksoa sekunnissa. Mutta se minun ääneni ratsastaa siinä kantoaallossa, ja menee pitkiä matkoja. Mutta jos minä lähettäisin sen minun ääneni ilman kantoaaltoa, niin se menisi vain muutaman metrin.
Jumala on rakkaus, ja kun me lähetämme rukouksia Jumalalle, niin siinä täytyy olla "kantoaalto" eli rakkaus. Esim. sairaan puolesta kun rukoilee,
ei mitään tapahdu ellei ole rakkaus ja sääli siinä mukana. Koska Jumala on rakkaus, niin Hän yhtyy siihen rukoukseen jossa on rakkautta, eli Jumalaa. Olisi niin kiva keskustella kanssasi, kun näen että sinulla on herkkyyttä ja oikea mielenlaatu. Mutta en tiedä nimeäsi enkä E-mail osoitettasi. Ja tässä palstalla on vaikea puhua syvemmistä asioista.Tosi on että rakkautta pitää olla mukana kun toista muistaa rukouksessa.
Siitä herkkyydestäni..olen aina kärsinyt siitä jollain tavalla kun tuntuu että tämä maailma on tosi kylmä ja tunteeton.
Jos rohkenet....laittaa mailiosoitteesi,niin voisin mielelläni kirjoittaa ajatuksiani? Olisi mielenkiintoista vaihtaa elämän-kysymyksiä ja -vastauksia .. - Sakaria
Lasilintu kirjoitti:
Tosi on että rakkautta pitää olla mukana kun toista muistaa rukouksessa.
Siitä herkkyydestäni..olen aina kärsinyt siitä jollain tavalla kun tuntuu että tämä maailma on tosi kylmä ja tunteeton.
Jos rohkenet....laittaa mailiosoitteesi,niin voisin mielelläni kirjoittaa ajatuksiani? Olisi mielenkiintoista vaihtaa elämän-kysymyksiä ja -vastauksia ..
- mustakorppi
Ite oon mies ja 27 ja ollu vihan vanki jo 13v uskon et vihan syyllune tuler pian esiin ja portit avataan oikeudelle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .794468Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503105Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631353091Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4002179Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2191296Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111203- 761197
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde301064- 631056
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että111983