Olisi valtava juttu, jos Aulis nyt, 54 vuoden päästä kertoisikin näkemänsä 6.6.1971 Myllymäentiellä.

Anonyymi-ap

Ajattelin tuossa helteessä riippusängyssä puutarhassamme näin:
Olisi valtava juttu, jos Aulis nyt, 54 vuoden päästä kertoisikin näkemänsä 6.6.1971 Myllymäentiellä. Se olisi kolmelle, neljälle suvulle hemmetin nöyryyttävää, halveksittavaa ja onnetonta historian avaamista heidän isoisistään ja isästään. Yhdessä suursuvussa laukeaisi äidistään melkoinen salattu totuus. Se olisi turhaa häpeää suvulle, josta suurin osa on syntynyt 1971 jälkeen. Asioilla on painoarvoa ja sellaiset ratkaisee kokonaisuuden.
Ei Aulis sitä tee! Miksi enää tekisi yli 70 vanhana, kun piti suunsa kiinni Ratakadun kellareissakin 17 vanhana? Aulis on sivistynyt, maailmaa nähnyt tyyppi, jonka mieli, aatteen lento ja olemus kulkee tavallisuuden ja alavutelaisuuden yläpuolella. Mies, joka ottaa konjakkia Tampereella Tammerissa paikallisten ajattelijoiden kanssa. Mies, joka Helsingissä tapaa kirjailijoita, musiikin ihmisiä ja taiteen tunnettuja. Mies joka teki keksintöjä, kirjoitti kirjoja ja opetteli kieliä. Ei sellainen kävele Viiskuntaan kertomaan, kuka tappoi, ketkä valehteli oikeudessa ja pelastivat tekijän.

12

243

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Aulis on kyllä järkimies ja osaa korjata ajaa autoja Nykyisin hyvä filosofi ja kirailija.
      Ofottelen että tekevät kotisaaren kanssa uuden hilkkakirjan jossa paljastavat ja avaavat enemmän mitä tapahtui.
      Minä kyllä sukulaisiltani ja vanhoilta kyläläisiltä olen saanut luotettavaa tietoa joka satavarmasti perustuvat oikeisiin tapahtumiin.
      Juttuahan vieläkin poliisin ja muutamien korkealla päätöksiä tehneiden toimesta
      edelleen salaillaan.

• Anonyymi

Eikö Kotisaaresta ollut jonkinlainen muistokirjoitus täällä hiljattain?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eikö Kotisaaresta ollut jonkinlainen muistokirjoitus täällä hiljattain?

Aloitus 2023 syyskuu
        Tämä Hilkasta kirjoitettu kirja...
        Anonyymi-ap kysyy Kotisaaresta syyskuu 2023.
        Niin kenen tekemä kirja..? Oletteko lukeneet ? saako sen netistä tilattua. Ja te jotka olette kyseisen kirjan lukeneet, niin mitä kommentoitte kirjan sisällöstä..
        ……...

Viimeisin tieto 2025-07-12 16:51:32
        Anonyymi

Tunsin kirjoittajan. Tamperelainen kirjoittaja, puhuja, toimittaja, kannanottaja ja hauska seuramies. Aika julma ei voi sääliä ja kaikki on ohi.

• Anonyymi

EP:n alueella on aina murhat piilotettu. 1918 murhia Hämeessä ei tunnusteta vaikka niitä tehtihintällä väellä.

• Anonyymi

Onhan täällä 20 vuotta räävitty jo ne suvut esille. Kyllä kyläläiset 1990- luvulla syntyneetkin ne tietää.

• Anonyymi

Eihän aulis ollut liikkeellä yöllä. Sen todisti kaksi aikuista ihmistä. Eevan ilkeyksissään ja jussin masinoima vale osoittautui perättömäksi.
      Auliksen vanhempien todistama kotona oleminen ei riittänyt aroselle, vaikka muilta riitti yksittäisen ihmisen itsestään kertoma oleminen.
      Hilkan päätutkija oli täysin sopimaton, osaamaton ja vanhuuttaan väsynyt tehtävään. Joku nykyaikaisempi päätutkijana olisi ehkä ratkaissut asian jo viikossa.

• Anonyymi

Etsisitte käsiinne pari hilkkatutkijaa ja kysyisitte heiltä, muistavatko 54 vuoden taakse Alavudella tehneensä kertaakaan sellaista tutkimuspäivää, jossa oltiin tosissaan ja pohdittiin juttua kunnolla? Oli silloin mukana 30 pintaan olleita, joten nyt 80 kai vielä ajatus liikkuu. Kulkeehan se väitetysti Trumpilla, Niinistöllä ja Dannylläkin. Helteet oli 1971 myös kovia ja kestivät elokuulle saakka. Mukavaahan se oli olla lomallakin Alavudella.

• Anonyymi

Eikö ole sanottu Arosen käskeneen laumaansa: "Ajakaa, näkykää kylillä ja poiketkaa tiedustelemaan joutavaakin, etteivät ala luulemaan meidän vain koululla kyyhöttävän!"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eikö ole sanottu Arosen käskeneen laumaansa: "Ajakaa, näkykää kylillä ja poiketkaa tiedustelemaan joutavaakin, etteivät ala luulemaan meidän vain koululla kyyhöttävän!"

Volkkarit ja Volgat ajoivat ainakin päivittäin kirkonkylän ja Kyntäjän väliä ja Hautarinteentietä pitkin Myllymäentielle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Volkkarit ja Volgat ajoivat ainakin päivittäin kirkonkylän ja Kyntäjän väliä ja Hautarinteentietä pitkin Myllymäentielle.

jos kävivät päivittäin päivittämässä eevalta uudet kuulemisäänet

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

jos kävivät päivittäin päivittämässä eevalta uudet kuulemisäänet

eikö jussi niitä poliisille kertonutkaan?

• Anonyymi

Oliko tämä Aulis autourheilumiehiä?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      118
      5806
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      56
      4281
    3. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      49
      2613
    4. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      28
      2458
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1855
    6. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      15
      1514
    7. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      33
      1362
    8. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      21
      1245
    9. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      26
      1137
    10. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      43
      1091
    Aihe