Onko heikkoja ja vahvoja ateisteja, varmoja ja epävarmoja?
Onko näille numeroasteikkoa tai täsmällisesti määriteltyjä sanallisia kuvauksia?
Itse olen varma siitä, ettei mitään sellaista jumalaa ole, joka olisi ilmoittanut itsensä ihmisille. Pidän silti mahdollisena jonkin tuntemattoman jumalan, josta ei ole mitään tietoa, mutta sen todennäköisyys on häviävän pieni. En silti uskalla sanoa varmaksi sitä, ettei sellaista voisi olla, koska se edellyttäisi tietoa. Sitä minulla ei ole.
Olen kai agnostikko, mutta niin on Richard Dawkinskin. Pidän tosin tuntematonta jumalaa hieman todennäköisempänä kuin puutarhakeijua. En taida siis kovin vahva ateisti ollakaan...
Onko ateismissa eri vahvuusasteita?
17
154
Vastaukset
- Anonyymi
Vahvuutta riittää urpoilua!
- Anonyymi
Ateismissa on olemassa erilaisia perusteluita ja määrittelyjä, mutta on myös olemassa sellaista ateismia, josta kerrotaan, että siitä ei voi keskutella. Ja siksi asia on jätetty määrittelemättä.
Perustelevilla ateisteilla on monesti esittää jotakin tietoa itse asiasta, mutta epävarmoilla ei ole.- Anonyymi
Millaista on tämä ateismi, josta kerrotaan, että siitä ei voi keskustella? Miksi siitä ei voi keskustella?
Minä olen ateisti, mutta en tunne tällaista ateismia.
- Anonyymi
Tietoteoreettisessä määritelmässä on kahdeksan eri asteikkoa. Kuvattu sanallisesti.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Ateismi- Anonyymi
Tuolla on tietoon perustuen myös agnostikko, joka ei ole ateisti eikä teistikään. Ei ota kantaa siihen kysymykseen, onko jokin jumala olemassa vai ei. Uskosta tässä ei puhuta mitään, mikä tekee tällaisen määritelmän mahdolliseksi. Jos usko huomioidaan, niin on olemassa vain teistejä tai ateisteja, sillä kyllähän jokainen tietää uskooko vai eikö usko?
- Anonyymi
1. Extreme Fast Aggressive Atheism
2. Musiikkitermi, joka tarkoittaa "hitaasti kiihdyttäen" tai "hitaasti kiihtyen", on accelerando.
Sopii myös ateismiin
3 Hitain ateismi joka ei kiihdy vaan peruuttaa. Lähellä agnostismia. Largo - Anonyymi
Olen timantin kova ateisti, 10 Mohmsin asteikolla. Pystyn aiheuttamaan pysyviä vaurioita kenen tahansa itseään kovana jumaluskovana pitävän itsetunnolle ja uskolle. 💎
- Anonyymi
Jeesus elää!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus elää!
Vain muistoissa....
- Anonyymi
ai että jos jeesus ei olisikaan vale 🤣 mutta jos se onkin totta 🤔
ateisti ei usko david copperfieldin temppuihin- Anonyymi
mutta s eon luonut rahaa kuin uskovaiset
- Anonyymi
No jos agnostismi määritellään ateismiksi niin silloin on.
- Anonyymi
On, joko uskoo teistisiin jumaliin tai ei.
- Anonyymi
Kysykää tekoälyltä
Copilot tai ChatGpt.
Aimo Ateisti - Anonyymi
"Onko heikkoja ja vahvoja ateisteja"
Kyllä. Itselläni ympärysmitta vatsan kohdalla vajaa metri, mutta eräällä toisella on 140 senttiä. Nostaa penkiltä 200. Hän on vahva ateisti. - Anonyymi
vaikka itse olenkin tieteellinen uskovainen luterilainen niin eikö se ole tuo agnostismi kuitenkin semmoinen paras vaihtoehto joka on sekä tieteen puolella että myöskin sen option puolella Mitä on siellä toisella puolella voisi olla mahdollisesti.
Ei aiheuta mitään pers. ongelmia. Eikä ulkopuolisille.
Balanssi Anssi - Anonyymi
Jumala on ns
Hiljainen signaali
Joka ihmisessä
Vahvistuu
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävöin sinua kokoyön!
En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun614448KALAJOEN UIMAVALVONTA
https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar1533303Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?
Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?572602Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin
Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo492564- 1122335
- 241903
- 241691
- 301636
- 1691550
- 361275