Lääkäri tutki väitetyt tapaukset Niilo Ylivainion kokouksissa eikä löytänyt yhtään ihmettä. Markus Hirsilä ja Vesa Maanselkä tutkivat vuonna 2006 helluntailaisten väitteitä parantumisesta uskon kautta (ihmeet), mutta eivät löytäneet yhtään ihmettä. Johtopäätös: ihmeitä ei ole tapahtunut ja hellarit valehtelevat. Todistavat jopa parantuneensa taudeista, joita heillä ei ole todettu!
Kaikki uskolla parantamiset olivat valhetta
41
240
Vastaukset
- Anonyymi
Uskonnolliset ihmeparantumiset lääketieteellis-psykologisesta näkökulmasta · Miettinen, Matti A. · 1990.
Herra tekee ihmeitä ilman määrää, Hirsilä ja Maanselkä, 2006. - Anonyymi
Jokainen järkevä ihminen käsittää, kun valehtelua liittyy uskonnon harjoittamiseen, niin ei se ole tervettä Kristinuskoa koskaan ollutkaan.
Uskonnon harjoittaminen ei joha mihinkään, todellinen ukso uudesti syntymisen kautta on jonka jumala lahjoittaa, on vanhurskas.
Nimikristity voivat olla asialla, todelinen usko kyllä parantaa, joka Jeesusen tahdon mukainen.
- Anonyymi
tapa ristiliset eivät edes tavoitele tervyttä niin eivät sitten paranekaan,
- Anonyymi
Valheen henki sitoo lahkolaiset. Eivät he pääsi siitä hengestä eroon.
- Anonyymi
Helluntailaisuus ei ole koskaan ollut tervettä kristinuskoa.
- Anonyymi
Helluntailiike on homppelimiesten perustama harhaoppinen uskonto, paha eksytys, heresia.
- Anonyymi
Niilo koki pahan äkkikuoleman vain 61 vuoden ikäisenä.
- Anonyymi
Antakaa ihmeessä Niilon levätä rauhassa Simpsiöllä. Vielä 42-v hänen kuoleman jälkeen sinun on häntä ikävä. Niilo oli aivan koulunkäymätön mies. Ei sinun ole ikävä UKK ta. Hän kuoli kolme vuotta myöhemmin. Päässäsi on sahanjauhoja.
- Anonyymi
Niilo sai kaatajanvoimansa käytyään Australian matkalla Aboriginaalien luona syventävissä opinnoissa.
- Anonyymi
Niilon puoskaroinnit saivat tylyn lopun Espanjassa. Paha äkkikuolema vain 61-vuotiaana.
- Anonyymi
Mitä pahaa äkikuolemassa on sinun mielestäsi verrattuna vaikkapa pitkään kitumiseen vaikean sairauden vuoksi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä pahaa äkikuolemassa on sinun mielestäsi verrattuna vaikkapa pitkään kitumiseen vaikean sairauden vuoksi?
Niilo väitti parantuneensa ihmeellisesti omissa kokousissaan taudista, jonka kohtaukseen kuoli Espanjassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamatun mukaan väärin luvattuun maahan menemisestä ja pääsemisestä puhuneet evankelistat kohtasi pahan äkkikuoleman.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niilo väitti parantuneensa ihmeellisesti omissa kokousissaan taudista, jonka kohtaukseen kuoli Espanjassa.
Aika päättömiä nuo sinunkin jutut ovat. Luuletko, että Niilo väittää parantuneensa- kun avannepussi roikkuu suolesta- vatsapeitteistä.
Olet aika epeli puhumaan pötyä.
En viitsi sinulle enempiä puhua, tapahtukoon sinulle uskosi mukaan.
Elä rauhassa ajatuksiesi kanssa.
Tunnen itsekin Niilon sairauden, koska on ohutsuoli- avanne, sekä paksusuoli - avannekin --- joka leikkauksessa petti. eli olen pussinkuljettaja.
Siis valehtelehan sinä tapasi mukaan, joko toistelemalla kuulopuheita, kun et paikalla ole Niiloakaan jututtanut, etkä tiedä, kuinka väsynyt hän oli kokouksissaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aika päättömiä nuo sinunkin jutut ovat. Luuletko, että Niilo väittää parantuneensa- kun avannepussi roikkuu suolesta- vatsapeitteistä.
Olet aika epeli puhumaan pötyä.
En viitsi sinulle enempiä puhua, tapahtukoon sinulle uskosi mukaan.
Elä rauhassa ajatuksiesi kanssa.
Tunnen itsekin Niilon sairauden, koska on ohutsuoli- avanne, sekä paksusuoli - avannekin --- joka leikkauksessa petti. eli olen pussinkuljettaja.
Siis valehtelehan sinä tapasi mukaan, joko toistelemalla kuulopuheita, kun et paikalla ole Niiloakaan jututtanut, etkä tiedä, kuinka väsynyt hän oli kokouksissaan.Syöpää sairastava helluntailainen mummo sanoi parantuneensa syövästä, vaikka kasvain oli edelleen jäljellä. Kysyin sitä häneltä kokouksen jälkeen ja painoi päänsä alas ja painoi käden vatsalleen ja sanoi, että kasvain on tallella. Jotkut olivat sanoneet hänelle, että todista vain jo etukäteen paranemisesta ja usko ainoastaan, niin paranet. Muutaman viikon päästä saatoimme hänet haudan lepoon.
- Anonyymi
On kokonaan kaksi eri asiaa ."Uskolla"( uskottelula?) parantaminen . Ja toinen on että Jeesus Kristus parantaa ( tahtonsa mukaan ja tahtonsa tavalla).
Jos ei ole arnon evankeliumia niin ei Jumalan armon Henkiköön vaikuta. Armolahjat Jumala antaa armosta kenelle tahtoo . Oman ansion tavoittelijat jäävät ilman.
”Niin he oleskelivat siellä kauan aikaa ja puhuivat rohkeasti, luottaen Herraan, joka armonsa sanan todistukseksi antoi tapahtua tunnustekoja ja ihmeitä heidän kättensä kautta.”
Apostolien teot 14:3 FB38- Anonyymi
Parhamilla ja Olsenilla oli homoseksin lahjat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Parhamilla ja Olsenilla oli homoseksin lahjat.
sairas luonnehäiriöinen taas äänessä,. lapsellinen toistelija, -- tapansa mukaan...
Säälittävä ihminen
- Anonyymi
Yhdelläkään uskovalla ei ole parantamisen lahjaa.
- Anonyymi
sovitaan niin, että olet jutuissasi onnellinen ja tuntuu sinusta niin hyvälle, että sait taas toisteluta häiriöluonteesi hengessä.
Ole onnellinen. mutta säälin sinua.
- Anonyymi
5Moos.32:39 Nähkäät nyt, että minä itse olen, ja ei ole jumalia minun kanssani. Minä kuoletan ja teen eläväksi, minä lyön ja minä parannan, ja ei kenkään ole, joka minun käsistäni vapahtaa. Biblia (1776) 5Moos.4:35. 1Sam.2:6. Jes.45:5-7. Hoos.6:1-2
- Anonyymi
Luuk.4:27 Ja monta spitalista oli Israelissa Elisa prophetan ajalla, ja ei yksikään heistä puhdistettu, vaan Naeman Syrialainen. Biblia (1776) 2Kun. 5:1. 5:14
- Anonyymi
Niin kaikkihan on valhetta ja jokainen saa olla onnellinen ajatuksissaan.
valhetta- ja valhetta - sitä toistellaan säännöllisesti- pitäähän käärmeenkin puhua ja luonnehäiriöisten... .tapansa mukaan ja uskonsa mukaan..
Olkoot aututaita uskossaan...
https://seura.fi/ilmiot/historia/parantaja-niilo-yli-vainio/- Anonyymi
https://mikatuovinen.net/niilo-yli-vainion-parantamistoiminnasta/
Mika Tuovinen kirjoittaa- luterilainen pappi- TV7 Voimaa Sanasta ohjelmassakin hän on esillä, ohjelmassa, missä on elävässä uskossa olevia kansankirkon pappeja.
https://www.tv7.fi/arkki/voimaa-sanasta/katoavat-ja-katoamattomat-aarteet-osa-1-4_p102995/
https://www.tv7.fi/arkki/voimaa-sanasta/katoavat-ja-katoamattomat-aarteet-osa-2-4_p102996/
https://www.tv7.fi/arkki/voimaa-sanasta/katoavat-ja-katoamattomat-aarteet-osa-3-4_p102997/
https://www.tv7.fi/arkki/voimaa-sanasta/katoavat-ja-katoamattomat-aarteet-osa-4-4_p102998/
Kyllä luterilaisessa kirkossa uskotaan Jumalan parantavaan voimaan, mitä täällä ateisti jänkhjää jauhavat pilkkahengessä sauhuavat säännöllisin väliajoin.
Eli nämä kuivat oksat, jotka palavat kerran tulessa tuhkaksi.... ja jotka ovat sitten meidän poljettavana- iankaikkisesti- He täällä kirjoittaja- penetteluhenkiset hakevat sitä palkkaa tästä elämästään... ja tavastaan tehdä itseään tykö - Anonyymi
Laittakaapa kirjanmerkkeihin tämä linkki talteen, kun nämä jänkkääjät alkavat taas toistamaan itseään, niin likittäkääs uudelleen asian oikea laita....
Siis miettisen puheet ovat painoarvoa vailla, koska Seuran viestissä kerrotaan, kuinka eräs oli parantunut Ylivainion kokouksessa. Miettinen ei oman päänsä mukaan osaa tehtä työtään, eikä päätellä asioita, koska vain omat mitat ovat harhaisesti sokaisseet hänet....
Kolmekymppinen Ahvenus oli kärsinyt noin vuoden ajan pahasta ihosairaudesta. Hänen kätensä, kasvonsa ja korvalehtensä punottivat ja olivat vesirakkuloilla. Kutina oli sietämätön. Erikoislääkäreiden tutkimuksista ei ollut herunut apua.
Ahvenus päätti lähteä Yli-Vainion kokoukseen. Siellä kuulemma tapahtui ihmeparanemisia.
Ihmeiden mahdollisuuteen Ahvenus uskoi itsekin, olihan hänkin saarnamies. Tilaisuuksista raportoituja kaatumisia hän kuitenkin epäili. Kaatuminen esirukouksen yhteydessä oli uutta jopa helluntailaisille. Yli-Vainion epäiltiin suggeroivan tai tuuppivan ihmisiä nurin.
Kun rukousjonossa vihdoin tuli Ahvenuksen vuoro, Yli-Vainio kysyi hänen rukousaihettaan. Sen jälkeen saarnamies nosti kätensä: ”Jeesuksen nimessä…”
”Olin päättänyt seisoa hajareisin kuin A-tolppa, sillä mihinkään huijaukseen en halunnut suostua. Niilo ei kuitenkaan edes koskettanut minua, ja silti samassa lensin takanani lattialla olevalle patjalle selälleni. Olin siinä hetken kuin transsitilassa”, Ahvenus muistelee.
”Kutina loppui siihen. Illalla kotona totesin, että iho oli kauttaaltaan parantunut. Eikä sairaus koskaan uusiutunut”, Ahvenus kertoo.
Miettinen sanoo, ettei ole parantunut ja Ahvenus kertoo. että HÄN on parantunut..
ts. Ahvenus tuossa artikkelinsa sanomassa kumoaa Miettisen tutkimuksen mennen tullen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Laittakaapa kirjanmerkkeihin tämä linkki talteen, kun nämä jänkkääjät alkavat taas toistamaan itseään, niin likittäkääs uudelleen asian oikea laita....
Siis miettisen puheet ovat painoarvoa vailla, koska Seuran viestissä kerrotaan, kuinka eräs oli parantunut Ylivainion kokouksessa. Miettinen ei oman päänsä mukaan osaa tehtä työtään, eikä päätellä asioita, koska vain omat mitat ovat harhaisesti sokaisseet hänet....
Kolmekymppinen Ahvenus oli kärsinyt noin vuoden ajan pahasta ihosairaudesta. Hänen kätensä, kasvonsa ja korvalehtensä punottivat ja olivat vesirakkuloilla. Kutina oli sietämätön. Erikoislääkäreiden tutkimuksista ei ollut herunut apua.
Ahvenus päätti lähteä Yli-Vainion kokoukseen. Siellä kuulemma tapahtui ihmeparanemisia.
Ihmeiden mahdollisuuteen Ahvenus uskoi itsekin, olihan hänkin saarnamies. Tilaisuuksista raportoituja kaatumisia hän kuitenkin epäili. Kaatuminen esirukouksen yhteydessä oli uutta jopa helluntailaisille. Yli-Vainion epäiltiin suggeroivan tai tuuppivan ihmisiä nurin.
Kun rukousjonossa vihdoin tuli Ahvenuksen vuoro, Yli-Vainio kysyi hänen rukousaihettaan. Sen jälkeen saarnamies nosti kätensä: ”Jeesuksen nimessä…”
”Olin päättänyt seisoa hajareisin kuin A-tolppa, sillä mihinkään huijaukseen en halunnut suostua. Niilo ei kuitenkaan edes koskettanut minua, ja silti samassa lensin takanani lattialla olevalle patjalle selälleni. Olin siinä hetken kuin transsitilassa”, Ahvenus muistelee.
”Kutina loppui siihen. Illalla kotona totesin, että iho oli kauttaaltaan parantunut. Eikä sairaus koskaan uusiutunut”, Ahvenus kertoo.
Miettinen sanoo, ettei ole parantunut ja Ahvenus kertoo. että HÄN on parantunut..
ts. Ahvenus tuossa artikkelinsa sanomassa kumoaa Miettisen tutkimuksen mennen tullen.Juttuja piisaa, mutta todisteet puuttuvat kokonaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ts. Ahvenus tuossa artikkelinsa sanomassa kumoaa Miettisen tutkimuksen mennen tullen.Onko psykosomatiikka tuttu käsite?
https://www.duodecimlehti.fi/duo97120
https://anna.fi/hyvinvointi/terveys/johtuuko-ihottumasi-vatsavaivat-stressista-tunnista-hoida-12-psykosomaattista-oiretta Anonyymi kirjoitti:
ts. Ahvenus tuossa artikkelinsa sanomassa kumoaa Miettisen tutkimuksen mennen tullen."Laittakaapa kirjanmerkkeihin tämä linkki talteen, kun nämä jänkkääjät alkavat taas toistamaan itseään, niin likittäkääs uudelleen asian oikea laita...."
Eli kun seuraavan kerran huomautetaan, että Ylivainion kokouksissa parantumisen ovat vain tyhjää puhetta ilman todisteen häivää, sinä linkität tarinan parantumisesta, jolle ei ole mitään todisteita. Seurassa kerrottu juttu ihmeparantumisesta pitäisi vain sokeasti uskoa.
"Siis miettisen puheet ovat painoarvoa vailla, koska Seuran viestissä kerrotaan, kuinka eräs oli parantunut Ylivainion kokouksessa."
Eli hyvin perinpohjainen tutkimus muuttuu olemattomaksi kun sensaatiolehti kertoo yhden ihmisen tarinan, jolle se ei tarjoa mitään todisteita?
"Miettinen ei oman päänsä mukaan osaa tehtä työtään, eikä päätellä asioita, koska vain omat mitat ovat harhaisesti sokaisseet hänet...."
Sinulla on varmasti perusteet tälle asialle, vai pääsikö sittenkin käymään niin, että valitsit alkaa valehdella puolustaaksesi uskoasi?
- Anonyymi
Mosambikissa on valtavasti kuuroja, jotka ovat parantuneet katsoessaan Jeesus-elokuvaa. Vertaisarvioitu tieteellinen tutkimus aiheesta:
https://scholarworks.iu.edu/dspace/items/ad8f6faa-1a4f-4a8a-9638-2578c33c1f1e
Illinoisissa, USA:ssa MS-tautia sairastanut sokea nainen, joka oli kouristunut pysyvästi sikiöasentoon ja jonka lääkärit laittoivat saattohoitoon, parani muutamassa sekunnissa täydellisesti kuultuaan Jeesuksen puhuvan hänelle. Jopa surkastuneet lihakset palautuivat samalla ennalleen ja hän sai näkönsä. Paikalla oli paljon silminnäkijöitä ja lääkärit tutkivat hänet voimatta ymmärtää, miten hän parani.
https://youtube.com/watch?v=ympZZFODTuc- Anonyymi
Good grief! Voi hyvä tavaton!
- Anonyymi
Ukrainassa tytön pää räjähti ohjusiskussa, mutta Jeesus kasvatti uuden pään tilalle, kun uskova äiti sitä pyysi. Tyttö elää ja voi nyt hyvin.
Totta se on, kun uskovat niin sanovat.- Anonyymi
Täytyy sanuva, notta kyllä maalima on ihmeellinen!
- Anonyymi
Jatketasn rukousta, ehkä sinunkin pääsi parantuu !
Uskon kautta parantumiset ovat, ketkä parantuvat vaikutaja on jeesus kristus.
- Anonyymi
Veljeni ja hänen vaimonsa olivat viisitoista vuotta helluntaiuskossa. Molemmat rehellisiä, kunnollisia, työteliäitä ihmisiä. Erosivat seurakunnasta 2000-luvun alussa ja kun olen kysynyt veljeltäni parantumistapauksista, hän ei tiennyt yhtään kokouksissa tapahtunutta.
- Anonyymi
Suomihan on täynnä luterilaisten kirkkoja ja monta miljoonaa kuuluu niihin!
Mistä johtuu pitkät jonot sairaaloihin vaikka jeesus nimenomaan käskee parantaa sairaat !
Foorumi on täynnä helluntaita pilkkaavia aloituksia kuinka siellä ei parane ja muuta roskaa !
Onko teillä yhtään mitään järkeä siellö yläpollissa, onko ? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomihan on täynnä luterilaisten kirkkoja ja monta miljoonaa kuuluu niihin!
Mistä johtuu pitkät jonot sairaaloihin vaikka jeesus nimenomaan käskee parantaa sairaat !
Foorumi on täynnä helluntaita pilkkaavia aloituksia kuinka siellä ei parane ja muuta roskaa !
Onko teillä yhtään mitään järkeä siellö yläpollissa, onko ?Ehkä oikea lääkäri tehtyään palikkatestejä, löytäisi jäljen kuivuneesta tolkusta.
- Anonyymi
olen ollut monisti kyseisissä kokouksissa, niin potilaat itse sanoivat parantuneet,
- Anonyymi
Jos vähänkään tunnet helluntailaisia, niin kyllä heillä ne samat vanhat sairaudet on ja pysyy vuodesta toiseen. Sairaita ei parane.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävöin sinua kokoyön!
En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun614448KALAJOEN UIMAVALVONTA
https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar1533303Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?
Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?572602Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin
Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo492564- 1122335
- 241903
- 241691
- 301636
- 1691550
- 361275