ei voi mennä minkään perässä. Työmarkkinatuki 600 ei oikein siihen riitä.
Millään työttömyys korvauksilla
15
241
Vastaukset
- Anonyymi
Silloin 90-luvun laman aikaan kun maksoi asuntolainat ja laskut, niin ei jäänyt käteen kuin kolikkoja, joilla piti pärjätä. Auto seisoi pihassa seuraavaan tiliin asti.
Mutta kyllä siitäkin sinniteltiin eteenpäin. kun toinen sai jotakin ruokarahaksi
tarvittavia oravan nahkoja. Aikanaan se helpotti kun tilit suurenivan.
Ruikuttaminen ei auta mutta tiukka talouskuri jonkin verran. - Anonyymi
Entäs ansiosidonnainen onko se jo loppunut
- Anonyymi
Tämä nykymeno on luxusta kun vertaa 90 luvun lamaan, mutta sen tiesi että päättyy pian.
Ei ollut tietokoneitakaan ja luureja, joilla hoitaa asioita ja tilaa tuosta vain rahaa tilille.
Rahat olivat monilla 0 markkaa ja velkaa satoja tuhansia,miljoonia,
ilmankos tappoivat itsensä.
Tästä nykyisestä velkahelvetistä natot, eu ja usa, maahanmuutto ym. ryöstäjät ei niin selvitäkään, vissiin ikinä.- Anonyymi
Kaksi työnantajaani meni konkurssiin joten pakon edessä harrastin kotimaan "matkailua".
Menin sinne missä oli työtä saatavilla ja tietenkin työnantajan ehdoilla.
Pidin huolen, että perälautana oli liittoni työehtosopimus.
Matkat olivat sitä luokkaa, että olin "viikonloppu isä ja puoliso".
Kesäisin, ja varsinkin syksyisin harrastimme keräilytaloutta.
Työkaverikelmit laittoivat suuhuni joulukronikkaan lausahduksen. "Vaimo, vaimo. Laita sieniin puolet petäjäistä!"
Noiden kahden vuoden jälkeen, ei toinen, muuten kaikkiruokainen lapsemme, ole syönyt sieniä missään muodossa.
- Anonyymi
Siis minkä minne perässä? Etkö tiedä että on olemassa käteistä?
- Anonyymi
Jos olet pelkästään työttömänä, on sinulla runsaasti aikaa mennä vaikka minkä perässä. Olet ihan tampio vai muuten pöljä, jos et osaa mitään ilmaista tai hyvin vähän maksavaa bongata.
Jokaiselle löytyy vaikka mitä ilmaista tai vähän kustannuksia aiheuttavaa perässä mentävää. Katselet paikkakuntasi lahjoitetaan osastot, niistä löytyy vaikka kanootti ja kanoteeraat sillä. Polkupyöriä lahjoitetaan, minäkin sain kaksi polkupyörää ilmaiseksi ja vielä kotiin kuljetuksella. Polkupyörällä, sillä toisella poljen marjametsään marjanpoimintaan. Tuttavani kävi polkupyörällä ihan ulkomailla.
Kaupunki järjestää täällä ilmaisen konsertin puistossa, ei maksa mitään, kun menen sinne. Hieno fiilis siellä, Lidlistä ostan juotavaksi kivennäisvettä ilmaiseksi saatuun reppuun.
Dyykkasin taannoin roskiksesta antiikkia, vien ne 17.7. arvioitavaksi ilmaiseen tilaisuuteen, ei maksa minulle mitään, mutta mukava tapahtuma, pääsen ehkä jopa lehteen tai paikallisradioon esiintymään. Polkupyörällä pääsen hyvin sinnekin, sillä ilmaiseksi saadulla.
Minulla on pari katiskaa, niillä kalasta ruokakalat, näin helteillä on tullut kalaa vähempi, mutta hyvin olen kaloissa pysynyt. Ehkä käyn lasten kanssa tässä ensi viikon loppuna mato-ongellakin. Halpaa huvia sekin.
Kirjastossa on nyt mukavan viileää, varasin tutkijan huoneen uuden kirjani tutkimuksia varten, käyn läpi paikallislehden arkistoja ja etsin kolmeen postiryöstöön liittyviä uutisointeja, sekä muutamaan henkirikokseen liittyviä uutisointeja. Ei maksa mitään, mutta hyvää ajankulua viettää siellä kirjastossa.
Illalla on mukava käydä läheisellä uimarannalla.
Siis mihin sinä muka rahaa tarvitset?- Anonyymi
Tuttavani kävi polkupyörällä ihan ulkomailla.
Kävikö venäjällä asti?
Siis mihin sinä muka rahaa tarvitset?
Mihin sinä rahaa tarvitset?
Saatko ilmaisen ylläpidon?
Maksaako joku vuokrasi, ruokasi, vaatteesi ym.? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuttavani kävi polkupyörällä ihan ulkomailla.
Kävikö venäjällä asti?
Siis mihin sinä muka rahaa tarvitset?
Mihin sinä rahaa tarvitset?
Saatko ilmaisen ylläpidon?
Maksaako joku vuokrasi, ruokasi, vaatteesi ym.?Tuttavani kävi polkupyörällä ulkomailla Norjassa ja Ruotsissa, sekä vielä myöhemmin vielä Baltian kautta Istanbuliin.
Minä itse olen kyllä käynyt montakin kertaa Venäjällä ennen tätä Ukrainan sotaa vanhalla autollani.
Toki rahaa tarvitaan, mutta aika minimaalisen vähän, olen kaiken mahdollisen kilpailuttanut.
Käytän kaiken mahdollisen ilmaisen tarjonnan, kuten kodinkoneet, kylpylät, messuliput, ruoka, teatteri, vaatteet ym.
Minulla on ihan oma asunto, josta minimaaliset kustannukset. Asuntoja saa nykyään todella edullisesti, jos ei välttämättä halua asua pk-seudulla.
Todella vähän menee rahaa elämiseen, koska lähes kaikkea saa ilmaiseksi.
Tykkään matkustella myös kaukomaille, lentolippuja saa netin kautta ostettua nykyään todella edullisesti (halvimmat oli alle 8€) ja eläminen mm. Aasiassa on todella edullista, kun ei mene turistikohteisiin. Oman polkupyörän voi ottaa mukaan lentokoneeseen matkatavaroihin.
- Anonyymi
Itse tarvitsen rahaa vuokraan, sähkö- ja vesimaksuihin, puhelinkuluihin, ruokaan.
Pesuaineisiin ja lääkkeisiiin. Vaatteita ei tarvitse ostaa. Monet ovat käyttökuntoisia ihan parsimalla. Kengät tosin kuluvat. Viime vuonna ostin talvikengät alennuksesta 39 euroa.
Ruokakuluihin voi itse vaikuttaa. Kausijuureksia ja kaurahiutaleita. Ostin Multivitamiinipurkin apteekista lisäksi. Proteiinit hävikkialennuksilla.
Aijai, miten maukkaita ovat reisikoipalat uunissa haudutettuina!- Anonyymi
Ostin viime talveksi Tokmannilta vuorelliset talvisaappaat tarjouksesta 19,90€ ja sain ilmaiseksi vielä fleece takin. Ostin liukuesteet vielä kenkiin 6,90€, niin kyllä hyvin pärjäsin talven.
Minulla on vielä edelliseksi talveksi ilmaiseksi saamani talvitakki, jossa on työkaluliikkeen mainos. Se on vielä ihan hyvä takki.
Talveksi ostan vielä muutamat kalsarit ja sukat tarjouksesta, jos maksaa 20€ yhteensä.
Broilerin koipireidet tarjouksesta punaisella lapulla 1,5kg rasia maksoi 2€, ostin kolme rasiaa ja 4,5kg broilerin koipireisiä maksoi 6€, näistä syön pitkään!
Kaurahiutaleet maksaa 500g paketti 0,37€, ei ole kallista. Perunoita voi ostaa 5kg säkin eurolla. Iso säkki porkkanoita maksaa 5€, se riittää aina minulla pitkään, kun syksyllä ostan sen ja lopuista tehdään jouluksi porkkalaatikkoa.
Kyllä vähällä rahalla pärjää.
- Anonyymi
Se summa ei ole edes 600€ per kk, vaan alle sen.
- Anonyymi
595 eur
- Anonyymi
Taitavalle käyttäjälle se on valtava määrä rahaa. Röykkiöittäin kauraryynejä +makaroonia.
Niillähän suorastaan mässäilee kokonaisen kuukauden kun jättää kaljat kauppaan. - Anonyymi
Tuolla rahalla pärjää todella hyvin. Saat kuitenkin asumistuen ja toimeentulotukea lisäksi.
Ja vaikka olisit vain pelkällä työmarkkinatuellakin, niin se riittää, jos et asu kalliissa vuokra-asunnossa.
Minulla omaksi maksettu yksiö, jonka yhtiövastike on 225€/kk, sähkö ja vesimaksu n. 50€/kk, puhelin ja netti 35€/kk, kotivakuutus 20€/kk, vaatteisiin ei juuri mene rahaa, kun uusin vain alusvaatteita ja sukkia, ruokaan riittää 50€-60€/kk. Minulle jää säästöön joka kuukausi vähintään 50€. Säästän matkakassaan ja matkustan kerran vuodessa halvoilla lennoilla johonkin Aasiaan, missä on halpaa asuminen, yleensä Intiaan.
- Anonyymi
Hyödynsin EU-työnhaun mahdollisuutta.
3kk Espanjassa työttömänä työnhakijana. Kustannustasosta on turha puhuakaan.
Suojassa Suomen ahdistelijoilta eikä vaaraa, että hispanjolitkaan ehdottaisivat mitään.
Ansiosidonnainen jokaisen kuukauden alkavalla toisella viikolla läheisen CAM:n konttoriin.
Paikallisia työkkrin tyyppejä ei kiinnostanut tippaakaan missä mahdollisesti oli noiden kuukausittaisten ilmoittautumisten väleissä.
Matkat halpislennoilla tai pikkupoukalla autolla. Lifti on edullisin mutta vaatii yhteyksiä joissa kuormurin kortti auttaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taisin tehdä virheen
Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle1115227Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖493382Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi
Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle913224Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku402896- 811847
Nainen onko sulla supervoimmia ?
Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.411580450 000 ulosotossa
Suomessa on tällä hetkellä ennätysmäärä ihmisiä ulosotossa. Viime vuonna heitä oli yli puoli miljoonaa. Kuluvan vuoden1271555Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt311436Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.
Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj1291233- 161139