Päässäni on nyt hiljaista. Pyörii siellä kysymys: mitä helvettiä teen munallani?
Otin sen käteen.
Se on pieni muna universumin keskellä. Katson sitä hetken kuin se olisi vastaus elämään ja kaikkeuteen. Mutta ei se puhu. Se on muna.
Otin hörpyn glögiä. Heinäkuussa? Hiki valuu.
Muna ei vieläkään puhu.
Ravistan sitä. Se pysyy vaiti. Niinpä minä puhun.
"Kuule, sä oot nyt tän illan tärkein tyyppi."
Ajattelin tehdä munakkaan. Mutta siihen tarvitaan munia, monikossa. Mulla on vaan yks muna.
Istuin alas keittiön lattialle, muna edelleen kädessä.
Mulla on muna kädessäni.
Piti tehdä ruokaa, päädyin miettimään olemassaolon peruskysymyksiä.
Miksi munani päätyi olemaan yksin? Missä sen kaverit on? Miks mä oon yksin muna kädessä tiistai-iltana?
Join lisää glögiä. Silloin päätin: tämä muna ei pääse pan..lle Tämä muna on nyt mun ystävä. Me ollaan tiimi.
Se on ehkä hiljainen, mutta ei tuomitse. Ja se ei pyydä mitään, paitsi ehkä etten mä räplää sitä.
Mulla on muna kädessäni. Ja ehkä se riittää tänään.
Mulla on muna kädessäni
6
97
Vastaukset
- Anonyymi
En ymmärrä, miksi kukaan käyttäisi munaa eksistentiaalisen pohdinnan välineenä. Muna ei ole ystävä, eikä sen kanssa muodosteta "tiimiä". Se on elintarvike, ei tunne-elämän tuki.
Ruoka ei ole leikki, eikä yksinäisyyttä ratkaista puhumalla munalle. Glögin juominen heinäkuussa kertoo jo harhapoluista. Tämä kaikki on surullinen osoitus siitä, mihin päädytään, kun etsitään merkitystä ilman Jumalaa. - Anonyymi
Kuuntelin juuri raskasta joulua -taltiointeja YouTubesta. Kuulosti ihan kivalta heinäkuussa helteellä! Olen joskus haukkunut nämä lyttyyn, mutta kaduttaa vähän. Nämä ei ole huonoja. Oli vaan ahistus päällä silloin joskus jouluna, kun yritin kuunnella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sylvian joululaulu: https://www.youtube.com/watch?v=B6wwOvPsmbo&pp=ygUMYXJpIGtvaXZ1bmVu
Joulurunkkari kesäpäivänä, Snowman mikä lie, oli joku vuosi sitten kova sana.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joulurunkkari kesäpäivänä, Snowman mikä lie, oli joku vuosi sitten kova sana.
Munattomuus olisi kauhistuttavaa.
Ole kiitollinen munastasi ja käänny Herran puoleen.
Sillä niin hän on maailmaa rakastanut, että antoi munattomammillekin munan.
AAMEN
- Anonyymi
Miehen munat ovat yleensä parilliset, missä aloittajan toinen piileksii.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t907316- 353871
- 453460
Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐402602- 2282564
- 402393
- 1292319
Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?292219Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna191983- 451912