"Poliisin ohjeistus ylinopeusvalvontaan on tiukentunut puolitoista kuukautta sitten.
Iltalehden tietojen mukaan kesäkuun alussa poliisikunnalle on laadittu ohje, jossa tehdään selväksi, ettei poliisi katso minkäänlaisia ylinopeuksia enää läpi sormien.
Asiakirjan nimi on ”Poliisihallituksen ohje nopeusvalvonnan seuraamuskynnyksestä”, joka on vanhan ohjeistuksen uusi versio, ja siihen on otettu mukaan toiminnallisia linjauksia.
Käytännössä kyse on siitä, että Suomen teillä ei ole enää mahdollista ajaa ilman seuraamuksia sellaista vähäistä ylinopeutta, joka ennen katsottiin kaikessa hiljaisuudessa sallituksi."
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/85c6f311-55e4-4720-81e1-b1faec586593
"Maan tavasta" pyritään nähtävästi eroon.
Poliisilla näköjään uusi linjaus nopeusvalvonnassa
163
1144
Vastaukset
- Anonyymi
ihan oikein- nyt alkaa ropista alaikäisille sakkoja - noi kaahaa hullun kiilto silmissä
- Anonyymi
Ei tuossa sakoista mitään sanottu, vaan että puuttuu. Voi jaella varoituksia, sekin on puuttumista. Ajan kuitenkin muun liikenteen mukana sitä samaa vauhtia, ei ole järkevää jarrutella jonossa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tuossa sakoista mitään sanottu, vaan että puuttuu. Voi jaella varoituksia, sekin on puuttumista. Ajan kuitenkin muun liikenteen mukana sitä samaa vauhtia, ei ole järkevää jarrutella jonossa.
"pienestä ylinopeudesta ei selviä jatkossa ilman seuraamusta"...
Merkki kertoo sen suurimman sallitun nopeuden joten sakkotuksen paikka. <----piste.
Jonossa ylinopeuden ajaminen ei ole myöskään sallittua eli jatkossa itket ja ajat jonossakin ylinopetta?
Toivottavasti suomeenkin tulisi piste-järjestelmä joka vähentää sakotuksen myötä pisteitä ja niiden loppuessa autokoulu kutsuu jälleen opetukseen eli sinullekkin tulisi nopeasti autokouluun meno ja oppisit säännöt paremmin! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tuossa sakoista mitään sanottu, vaan että puuttuu. Voi jaella varoituksia, sekin on puuttumista. Ajan kuitenkin muun liikenteen mukana sitä samaa vauhtia, ei ole järkevää jarrutella jonossa.
Ei poliisi liene milloinkaan antanut varoituksia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei poliisi liene milloinkaan antanut varoituksia.
On antanut, ajoin 60 rajoituksella jotain 68 ja varoituksella selvisin.
Tosin tuosta on aikaa jo lähes 30 vuotta.
Huomautuksia on myös lähetelty kameratolppien lievistä ylinopeuksista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tuossa sakoista mitään sanottu, vaan että puuttuu. Voi jaella varoituksia, sekin on puuttumista. Ajan kuitenkin muun liikenteen mukana sitä samaa vauhtia, ei ole järkevää jarrutella jonossa.
Ei tarvi jarrutella jonossa, kun ajaa suurinta sallittua nopeutta . Silloin on edessä yleensä tyhjä tie, paitsi kun joku ohittaa .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tarvi jarrutella jonossa, kun ajaa suurinta sallittua nopeutta . Silloin on edessä yleensä tyhjä tie, paitsi kun joku ohittaa .
Ja kun tietää oman auton ja renkaiden aiheuttaman mittarivirheen, niin voi ajaa melko tarkasti sitä suurinta sallittua nopeutta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja kun tietää oman auton ja renkaiden aiheuttaman mittarivirheen, niin voi ajaa melko tarkasti sitä suurinta sallittua nopeutta.
Juuri näin .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On antanut, ajoin 60 rajoituksella jotain 68 ja varoituksella selvisin.
Tosin tuosta on aikaa jo lähes 30 vuotta.
Huomautuksia on myös lähetelty kameratolppien lievistä ylinopeuksista.Ei ainakaan laki ole sallinut varoituksen antamista, huomautuksen on laki sallinut ainakin vuodesta 1982 huhtikuusta alkaen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"pienestä ylinopeudesta ei selviä jatkossa ilman seuraamusta"...
Merkki kertoo sen suurimman sallitun nopeuden joten sakkotuksen paikka. <----piste.
Jonossa ylinopeuden ajaminen ei ole myöskään sallittua eli jatkossa itket ja ajat jonossakin ylinopetta?
Toivottavasti suomeenkin tulisi piste-järjestelmä joka vähentää sakotuksen myötä pisteitä ja niiden loppuessa autokoulu kutsuu jälleen opetukseen eli sinullekkin tulisi nopeasti autokouluun meno ja oppisit säännöt paremmin!Ei kytät ehdi pysäyttämään ja sakottamaan kaikkia jos kaikki alkaa ajamaan sopivaa tilannenopeutta. Automaattikameroitakin voisi alkaa häiritsemään vaikka droneilla, saisi kytät tutkittavaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kytät ehdi pysäyttämään ja sakottamaan kaikkia jos kaikki alkaa ajamaan sopivaa tilannenopeutta. Automaattikameroitakin voisi alkaa häiritsemään vaikka droneilla, saisi kytät tutkittavaa.
Näitä noillatoleranssikampanjoita on ollut ennenkin ja vähin äänin niistä on luovuttu.
Ei nykyisinkään riitä poliisit käymään läpi kaikkia peltipoliisien ottamia "passikuvia", vaan osa päätyy suoraan /dev /nulliin.
Taannoin riemuitsin, kun saatii poliisille ensimmäiset rekisterinumeroita lukevat kamerat, jotka automaattisesti ilmoittavat epäselvyyksistä, esim auto katsastamatta, omistajalla haku päällä jne. Samoihin aikoihin kun uutisoitiin, että 10 % liikenteessä olevista autoista kun on katsastus rästissä ... ei muuten yhtään ihmetytä, niin paljon on mm. valovikoja (esim edessa toinen puoli, etuvalo + lähivalo pimeänä... tälläinen on kiva, kun tulee pimeällä vastaan "sivuvaunumoottoripyörä", josta et tiedä, kummalla puolella se vaunu on) tai kolmesta jarruvalosta toimii enää 1. tai takavalot täysin pimeänä pl toinen rek. kilven valo.
Vaan piankos uutioistiin, että partiot pitää sen rekisterikilpiä lukevan kameran pois päältä, koska "muutoin se kilisee hälytyksiä ihan koko ajan".
Mut näköjään on tärkeämpää kytätä 2 km/h ylinopeuksia kuin saada pois liikenteestä rattijuopot, huumekuskit, jarruvikaiset ja valottomat autot.
Ylinopeuksilla ON merkitystä, mutta ne ojaan suistuneet / muutoin itsensä tappaneet on kyllä ajaneet pikemminkin 30 kuin 3 km/h yli rajoituksen ja normisti on näillä muutoikin asennevammaa auton kunnossapidon tai ajokortin tarpeellisuuden suhteen.
Mutta ei voi rattijuopoilta/kortittomilta ottaa autoa pois? joten sama hörhö saattaa jäädä haaviin useamman kerran päivän aikana. Jep, ei näistä niin väliä, kunhan kytätään 2 km/h ylityksiä jossain Kehä I:llä.
- Anonyymi
Sen huomasi tuossa alkukesästä, tosiaankin.
Jännä että omalla kohtaa keskinopeudet lähti nousuun😉 - Anonyymi
https://poliisi.fi/-/poliisi-puuttuu-aikaisempaa-herkemmin-nopeusrajoitusten-ylityksiin
Tässä on kaksikin eri asiaa. Toinen on se, että ajetaan hieman lujempaa, kuin mitä tieosuudelle on määritelty maksiminopeudeksi. Ja toinen on se, että tutkimuksissa on todettu nopeuksien laskevan päästöjä ja onnettomuuksia,
Kokonaisvaltaisin linjaus, jolla saadaan sekä liikenneturvallisuutta, että päästöjen pienennystä (eikä tarvitsisi lisätä veroja ja maksuja päästöjen takia) olisi kaikkien tieosuuksien nopeuksien laskeminen 10km/h.
Normaali valvonta riittää kyllä. Yksinkertaisimmilla asioilla voi saavuttaa enemmän.- Anonyymi
Pienestäkin ylinopeudesta sakotetaan nyt herkemmin
https://www.is.fi/autot/art-2000011368446.html
Yli nopeusrajoituksen ajaminen oli aloituksen pointti.
- Anonyymi
Jos pieniäkään ylinopeuksia ei katsota enää läpi sormien, niin kannattaa selvittää oman auton nopeusmittarin virhe. Se jopa vaihtelee eri renkailla.
- Anonyymi
Puhelimeen saa gps-seurannan ja samalla nopeuden tiedon joka on selkeästi samoissa lukemissa kuin teiden nopeusnäytötkin! Kyseisellä mittauksella voi tarkistella auton mittarin heiton.
- Anonyymi
Yleensä mittariheittoa on 2-4km eli ei tarvitse toimenpiteitä "ajaa hieman yli tasalukeman"...
Vakionopeuden säädin on joissain tilanteissa erittäin kätevä vaikka ei sovellu pitkissä jonoissa joka vaihtelee nopeuttaan. - Anonyymi
Ite tarkistin jo mittarini ,kun yllättäen kesäkuussa aloin havaita tutulla tieosuudella taajamaa lähestyessä, että kummasti poliisi pysäytellyt autoja. Se siis johtuikin tästä!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yleensä mittariheittoa on 2-4km eli ei tarvitse toimenpiteitä "ajaa hieman yli tasalukeman"...
Vakionopeuden säädin on joissain tilanteissa erittäin kätevä vaikka ei sovellu pitkissä jonoissa joka vaihtelee nopeuttaan.Toyotassani on jo tehtaalta tullessaan maailman tarkin mittari ja 80 on ainoa oikea nopeus.Siitä ylitys on liikenneterrorismia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yleensä mittariheittoa on 2-4km eli ei tarvitse toimenpiteitä "ajaa hieman yli tasalukeman"...
Vakionopeuden säädin on joissain tilanteissa erittäin kätevä vaikka ei sovellu pitkissä jonoissa joka vaihtelee nopeuttaan.Adaptiivinen vakkari on erittäin kätevä pitkissäkin jonoissa. Se pitää etäisyyden edellä ajavaan aina sopivana, vaikka edessä olisi minkälainen nopeusjojoilija.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yleensä mittariheittoa on 2-4km eli ei tarvitse toimenpiteitä "ajaa hieman yli tasalukeman"...
Vakionopeuden säädin on joissain tilanteissa erittäin kätevä vaikka ei sovellu pitkissä jonoissa joka vaihtelee nopeuttaan.Vakkaria on tosiaan haastava käyttää jonoissa ja ongelmat korostuu etenkin silloin, jos ajaa liianlähellä edellä kulkevaa ajoneuvoa.
Hieman kun kasvattaa väliä, niin sitten jonossa ajaminenkin vakionopeussäätimellä onnistuu etenkin, jos maasto on verrattain tasaista.
Mäkinen maasto, niin kyllähän sitä tietty joo haitar venyy ja paukkuu...
- Anonyymi
Voisivat takavarikoida auton kaikilta liikenneterroristeilta.Koska kaikki ajaa ohi,kun minä ajan aina oikeaa nopeutta Toyotallani.
- Anonyymi
Logiikkasi mukaan autot pitää takavarikoida, koska ne ovat potentiaalisia rikoksentekovälineitä, myös Toyotasi.
Ehkä nyt sitten vihdoin nostetaan ne rajoitukset takaisin järkevälle tasolle, kun niitä on tiputettu alun perin sillä periaatteella, että ihmiset ajavat kuitenkin sen sallitun 20 km/h yli rajoituksen (aiemmin, pitkään oli 10 km/h sallittua)...
Mitä minä kuvittelen. Eihän kyykytys tähän lopu.
Noo, katsotaan mitä ne seuraamukset ovat. Eivät ole ainakaan peltipoliisit vielä välähdelleet tai poliisit puuttuneet, vaikka olen pienellä ylinopeudella ohikin mennyt tuon muutoksen jälkeen.- Anonyymi
https://poliisi.fi/-/poliisi-puuttuu-aikaisempaa-herkemmin-nopeusrajoitusten-ylityksiin
Tuossa se poliisin tiedote.
Ei ollut mitään mainintaa numeroista.
Tanskassa joskus 15-20 vuotta sitten nostettiin rajoituksia ja laskettiin toleranssia.
Suomessa matkittiin ja kokeiltiin nolla-toleranssia.
Rajoituksia myös kiristettiin.
Huomauttelu ja pikku-juttuihin puuttuminen väheni itsestään, kun poliisilla oli kädet täynnä oikeitakin töitä.
Nyt kokeillaan uudestaan, kun kameroilla ei saada sakko-budjettia täytettyä.
Ajotapavalvonta tuottaa niin huonosti, että pitää keskittyä pelkkään nopeusvalvontaan. - Anonyymi
Noin se pitääkin olla. Nämä lukuisat teuvot perustelevat ylinopeuttaan, että voi ajaa110 satasen alueella, kun poliisi ei sakota kuin jollain laskukaavalla. Ja vielä laittavat vakionopeuden sille ylinopeudelle. Jos olisi tarkoitus, että siinä ajettaisiin 110, niin liikennemerkissä olisi 110. Ilmeisesti, mikäli liikennemerkissä olisi 328, niin nämä ajaisivat vähintään 338. Tai laskevat jonkin prosentin, että "heille sallittu" lukema olisi vaikka 352.
- Anonyymi
Satasen rajoitusalueella autoni mittari näyttää 4km pieleen ja poliisi edelleen vähentää tuon mittaepätarkkuden 3 km pois.
Eli auton mittariin nähden saa ajaa 7km/h 100 alueella.
120 alueella on jo 8km/h sillä mittari valehtelee jo 5km/h. - Anonyymi
Ja mitä alemmaksi rajoitukset lasketaan, sitä enemmän rosvottavaa riittää! Jos on tarkoitus ajaa enintään 120km/h, miksi autoissa ei ole rajoittimia. Jos halutaan ettei satu yhtään liikennekuolemaa, pitää nopeudet laskea nollaan ja kyttien itsekin lopettaa ajaminen.
Miksi kyttiä ei kiinnosta jalankulkijoiden kuolemat kaatumisissa, huumekuolemat jne vaikka niissä kuolee moninkertaisesti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja mitä alemmaksi rajoitukset lasketaan, sitä enemmän rosvottavaa riittää! Jos on tarkoitus ajaa enintään 120km/h, miksi autoissa ei ole rajoittimia. Jos halutaan ettei satu yhtään liikennekuolemaa, pitää nopeudet laskea nollaan ja kyttien itsekin lopettaa ajaminen.
Miksi kyttiä ei kiinnosta jalankulkijoiden kuolemat kaatumisissa, huumekuolemat jne vaikka niissä kuolee moninkertaisesti.Ei ole autonvalmistajalla mitään velvoitetta rajoittaa autojensa nopeuksia eri maiden asennevammaisten idioottien vuoksi.
- Anonyymi
Ajoin tänään 80kmh vakionopeussäätimellä yhden etapin.
Auton mittari näytti 87.
Ohittelin hitaampia ja matkan varrella oli paljon kameroita.
Poliisejakin oli liikkeellä.- Anonyymi
On sulla ihmeellinen auto! Ja oli ihmeellinen tie.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On sulla ihmeellinen auto! Ja oli ihmeellinen tie.
Kaikki ihan tavallista.
Nysvääminen on tarpeetonta.
Kannattaa miettiä asiaa. - Anonyymi
106 km/h kun ajan mittarin mukaan, niin todellinen nopeus on melko tarkasti 100 km/h.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
106 km/h kun ajan mittarin mukaan, niin todellinen nopeus on melko tarkasti 100 km/h.
Melkoisen hankalaa suorittamista ajamisen lisäksi pitää tuo lukema just!
Ajaa mittarin mukaan ja ei tarvetta kytätä mittaria ja voi jopa vilkaista välillä maisemiakin sekä liikenteessä edellä olevista tilanteista...
Tunnissa -6km ajansäästö ei vaikuta oikeasti elämiseen vaan omaan tehottomuuteen jossa ei järkeä! On järjetöntä istua autonrattiin ja päättää "säästää" aikaa ei mihinkään tarpeeseen ajamalla ylinopeutta, koska voi ajaa ylinopeutta!
Kaikki kiireet on oman pään sisällä ja siitä pidetään kiinni että on upeaa kun on kiire.... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Melkoisen hankalaa suorittamista ajamisen lisäksi pitää tuo lukema just!
Ajaa mittarin mukaan ja ei tarvetta kytätä mittaria ja voi jopa vilkaista välillä maisemiakin sekä liikenteessä edellä olevista tilanteista...
Tunnissa -6km ajansäästö ei vaikuta oikeasti elämiseen vaan omaan tehottomuuteen jossa ei järkeä! On järjetöntä istua autonrattiin ja päättää "säästää" aikaa ei mihinkään tarpeeseen ajamalla ylinopeutta, koska voi ajaa ylinopeutta!
Kaikki kiireet on oman pään sisällä ja siitä pidetään kiinni että on upeaa kun on kiire....Eikö sun autossa ole vakionopeudensäädintä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö sun autossa ole vakionopeudensäädintä?
Silloin juuri jputuu jarruttelemaan paljon jos käyttää vakkaria ja on muuta liikennettä, se kun ei osaa ennakoida.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Silloin juuri jputuu jarruttelemaan paljon jos käyttää vakkaria ja on muuta liikennettä, se kun ei osaa ennakoida.
Vanhojen autojen vakkarit ei osaa. Uudemmissa on adaptiiviset.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vanhojen autojen vakkarit ei osaa. Uudemmissa on adaptiiviset.
Adaptiiviset vakkarit aiheuttavat nopeusjojoilua, eli nopeus sahaa edestakaisin edellä ajavien törppöjen tavoin, mikäli edessä ei osata ajaa tasaisesti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Adaptiiviset vakkarit aiheuttavat nopeusjojoilua, eli nopeus sahaa edestakaisin edellä ajavien törppöjen tavoin, mikäli edessä ei osata ajaa tasaisesti.
Samaa jojoilua se edessä olevin törppöily aiheuttaa vaikka ei käyttäisi mitään vakkaria.
Adaptiivistä vakkaria käyttäen se väli edellä ajavaan pysyy paremmin oikeana kuin ilman vakkari, eli ajaminen on siltä kohtaa huolettomampaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vanhojen autojen vakkarit ei osaa. Uudemmissa on adaptiiviset.
Edes autopilotit ei osaa ennakoida kunnolla, vakkarit adaptiivinakaan ei yhtään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Edes autopilotit ei osaa ennakoida kunnolla, vakkarit adaptiivinakaan ei yhtään.
Kyllä se adaptiivinen vakkari sen ennakoinnin riittävän hyvin hoitaa, ettei toisen perään epähuomiossa rysäytä.
- Anonyymi
Uskon vasta kun raskaita ajoneuvoja alkaa näkymään tienpientareella 10-25 km/h ylityksistä.
Toivottavasti alkavat sakottamaan - Anonyymi
80 mittarin mukaan,niin nopeus 80.Kaikki muu on liikenneterrosrismia,josta soitetaan poliisille.Ja Toytani mittari ei valehtele.
- Anonyymi
Jokaisen auton mittari näyttää eri nopeutta.
...mutta ei siinä mitään jos pidät sen nopeutesi tasaisena toyotasta huolimatta.
Vähemmän se häiritsee kuin jojoilu.
- Anonyymi
Iltalehtihän ei tätä uutista viitsinyt facebookissa jakaa, vaan keskustelu siirtyi tänne ja valtion trollitehdas voi anonyyminä täällä tehdä puoltavia kommentteja asiasta sen minkä kerkeää rahan kiilto silmissä.
Luultavasti käsky tullut Petteri Orvolta, että saadaan Ukrainaan aseita lisää ja jonkunhan se pitää maksaa niistä. Nyt sitten muutellaan kaikkea totuttua ja joka kohtaa että saadaan kerättyä rahaa. Ei sanota oikeaa syytä ääneen ja aina kun Ukrainaan laitettu tukipakettia niin on ruuan, energian tai muun hinta kallistunut moneen kertaan. Nyt sitten tämä. 🤣🤣 Suomessa osataan liikenteellä kyllä aina rahastaa ja aina parasta jos pystytään vetoamaan "turvallisuuteen".
Kuten eräässä isossa Facebook ryhmässä pidettiin tätä täysin typeränä ja kokeiltu ennenkin toimimattomana ja ilman selkeitä muutoksia ole tapahtunut tilastoissakaan.
Muutama tyyppi tägäsi tämän keskustelun, että Iltalehti ei avaa tarkoituksella Facebookiin keskustelua ettei suurimman osan mielipide tule selväksi asialle että ei ole järjen hiventäkään asiassa.- Anonyymi
Ylinopeus muutenkin huvittavaa Suomessa, kun Euroopassa on määritelty kaksois rangaistavuuden kielto. Niin muutamasta hassusta ylinopeudesta lähtee kortti ja tulee taloudellisia sanktioita. Sen lisäksi voi lähteä elanto ja koko perhe kärsii sen takia ruuattomuudesta tms. Kortin vientiä sepitetään "turvaamistoimena", että saadaan taloudellinen sanktio annettua. Eihän liikenteessä niin kovia tuomioita edes annettas, jos ei valtio saisi tuota taloudellista hyötyä asiasta.
Vain Suomalainen voi olla toista kohtaan, nii oksettava että sanoo ihan oikein että kärsii ja kovempaa rangaistusta, sekä ihan oikein että koko perhe kärsii. Se on sitä naapurikateutta parhaillaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ylinopeus muutenkin huvittavaa Suomessa, kun Euroopassa on määritelty kaksois rangaistavuuden kielto. Niin muutamasta hassusta ylinopeudesta lähtee kortti ja tulee taloudellisia sanktioita. Sen lisäksi voi lähteä elanto ja koko perhe kärsii sen takia ruuattomuudesta tms. Kortin vientiä sepitetään "turvaamistoimena", että saadaan taloudellinen sanktio annettua. Eihän liikenteessä niin kovia tuomioita edes annettas, jos ei valtio saisi tuota taloudellista hyötyä asiasta.
Vain Suomalainen voi olla toista kohtaan, nii oksettava että sanoo ihan oikein että kärsii ja kovempaa rangaistusta, sekä ihan oikein että koko perhe kärsii. Se on sitä naapurikateutta parhaillaan.Tuossa samaisessa ryhmässä päätettiin, että yksikään ammattiautoilijat tai kukaan ajaa kilometrinkin yli niin soitellaan jälkeen jos kuullaan että kukaan saa sakkoja pienistä ylinopeuksista mihin ennen ei ole puututtu. Silloin tiedetään että rahan takia tuota taas tehdään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuossa samaisessa ryhmässä päätettiin, että yksikään ammattiautoilijat tai kukaan ajaa kilometrinkin yli niin soitellaan jälkeen jos kuullaan että kukaan saa sakkoja pienistä ylinopeuksista mihin ennen ei ole puututtu. Silloin tiedetään että rahan takia tuota taas tehdään.
Sama myös jos joku ajaa kilometrinkin alle katto nopeuden niin soitetaan kyllä siitäkin häkeen, niin tuleepahan sitten ruuhkaa ainakin. Itse kun aloittivat tämän pelleilyn ja viime vuosina kanssa on jo ihan tarpeeksi orjuutettu. Eikä loppua näy!
- Anonyymi
Muutamien sivustojen kirjoituksia lukiessa tulee hämmästeltyä miten joillain on todella vaikeaa kun elämässä on sääntöjä.
Ajonopeudet on selkeästi omituisin vaikertamisen asia ja kyllä on vaikka mitä selittelyä miten hatallista on jos pitää ajaa max. sallitun nouden mukaan?
Ei ole jostain syytä vaikeaa kytätä sitä nopeutta ja ajaa esim. 4-7km kovempaa kuin mittari näyttää, mutta asia muuttuu vaikeaksi kun pitää ajaa sitä tasalukemaa missä nopeuslukema sama kuin liikennemerkissä?
Renkaatkin kuluvat ja nopeus muuttuu ja pelkkää jarrutteluja jonoissa ja hirveät ruuhkat ja ja ja...
Todellakin huomaa että on kasvettu hälläväliä asenteella liian kauan eli ei välitetä toisista tielläliikkuvista vaan omat keksityt "kiireet" on hyvä peruste ajaa yli sallitun!
Ruuhkaantuminen kyläkin johtuu siitä, että ylinopeutta ajavat tekevät tiiviin jonon sallittua nopeutta ajavan perään eikä mukauta omaa nopeutta edellä ajavaan nähden turva väleineen!
Pienet ylinopeudet eivät vaikuta ajoaikaan eli hermot vain kiristyy kyseisestä tavasta joka monen kuskin päähän jumittunut. Suuremmilla ylinopeuksilla voi aikaa olevinaan säästää 10-15min. tunnissa eli merkityksetöntä sekin.- Anonyymi
Ruuhkautumista aiheuttaa ja pahentaa sooloilu ja nopeuden suuri vaihtelu, kun on suuria liikennemääriä.
Jokaisen mittari näyttää eri lukemaa.
Sitten vielä turha kiihdyttely, jarruttelu ja turvavälin puute. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ruuhkautumista aiheuttaa ja pahentaa sooloilu ja nopeuden suuri vaihtelu, kun on suuria liikennemääriä.
Jokaisen mittari näyttää eri lukemaa.
Sitten vielä turha kiihdyttely, jarruttelu ja turvavälin puute.Miten se omanauton mittari liikenteessä ahdistaa kun oman turvallisen ajamisen voi muuttaa jonon mukaiseksi.... -2 tai huimat 3km alemmaksi eikä kykene enää ajelemaan perässä turvallisesti?
Mitä sieniä on tullut nietittuä kun kaikille ihmisille turvallinen elämä ei ole tärkeää ja säännöt rajoituksineen on törkeitä?
Nämä "turhat kiihdytykset" on ylinopeutta ajavien oma moka ja tarve! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten se omanauton mittari liikenteessä ahdistaa kun oman turvallisen ajamisen voi muuttaa jonon mukaiseksi.... -2 tai huimat 3km alemmaksi eikä kykene enää ajelemaan perässä turvallisesti?
Mitä sieniä on tullut nietittuä kun kaikille ihmisille turvallinen elämä ei ole tärkeää ja säännöt rajoituksineen on törkeitä?
Nämä "turhat kiihdytykset" on ylinopeutta ajavien oma moka ja tarve!No jos joskut kävisit liikenteessä, niin siellä ajetaan nykyään miten sattuu.
Varsinkin toyota-nopeus seilaa koko ajan 80-70-80-60-40-70-80, jne, vaikka rajoitus ja olosuhteet olisivat tasaiset. - Anonyymi
Koko yhteiskunta perustuu lakeihin ja sääntöihin. Joillakin on tuskaa noudattaa lakeja ja sääntöjä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koko yhteiskunta perustuu lakeihin ja sääntöihin. Joillakin on tuskaa noudattaa lakeja ja sääntöjä.
Siksi niistä pahimmista rikollisista tulee poliitikkoja ja kyttiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ruuhkautumista aiheuttaa ja pahentaa sooloilu ja nopeuden suuri vaihtelu, kun on suuria liikennemääriä.
Jokaisen mittari näyttää eri lukemaa.
Sitten vielä turha kiihdyttely, jarruttelu ja turvavälin puute.Et näytä ymmärtävän matematiikastakaan mitään. Fiksummat tietää että maantiellä on paljon enemmän ruuhkaa jos kaikki ajaa saman matkan puolella nopeudella kuin tuplanopeudella ja juuri ne hitaat aiheuttaa ruuhkaa muillekin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et näytä ymmärtävän matematiikastakaan mitään. Fiksummat tietää että maantiellä on paljon enemmän ruuhkaa jos kaikki ajaa saman matkan puolella nopeudella kuin tuplanopeudella ja juuri ne hitaat aiheuttaa ruuhkaa muillekin.
Itse et näköjään hiffaa.
https://youtu.be/iHzzSao6ypE - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse et näköjään hiffaa.
https://youtu.be/iHzzSao6ypEEo tuo liity mitenkään nopeusrajoitusten aiheuttamiin ruuhkiin, alhaisilla rajoituksilla ne tarpeettomat ruuhkat vaan pahenee vielä enemmän kuin isommilla rajoituksilla.
Jos et tajua niin mene takaisn kouluun.
- Anonyymi
Tämä oli odotettu muutos, joka tosin ei johdu poliisista vaan valtiovarainministeriöstä. Suomen talous on ahdingossa ja rahaa tarvitaan lisää. Ainahan rahantarve on tyydytetty autolla liikkuvia kyttäämällä ja sakottamalla, sitähän tässä nytkin yritetään. Jos näin oikeasti tapahtuu, tietää se liikenteen muuttumista entistäkin sujumattomammaksi kun ihmiset keskittyvät nopeusmittarin tuijottamiseen. Samalla ihmisten kunnioitus sääntöihin ja poliisiin heikkenee entisestään. Oikeat rikolliset kiittäisivät, kun poliisi keskittää voimavarat rahan keräykseen ja oikeat työt jäävät hoitamatta. Suomen huonolla talouspolitiikalla ja militarismilla on hintansa, joka yritetään kattaa helpommalla mutta moraalisesti arveluttavalla tavalla.
- Anonyymi
On sinulla perin omituinen käsitys yhteiskunnan toiminnasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On sinulla perin omituinen käsitys yhteiskunnan toiminnasta.
Olen eri kirjoittaja, mutta se vaan on fakta, että Suomessa sakkotulot on lyöty ennalta valtion budjettiin.
Se yli 100 miljoonaa vain on verotettava. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen eri kirjoittaja, mutta se vaan on fakta, että Suomessa sakkotulot on lyöty ennalta valtion budjettiin.
Se yli 100 miljoonaa vain on verotettava.Minä ainakin olen kieltäytynyt osallistumasta tähän vapaaehtoiseen verotukseen. Ajan yleensä adaptiivisella vakkarilla sitä nopeutta, minkä auto on tikkateista lukenut. Toki joskus joutuu korjailemaan gps-virheitä, joita pn jäänyt kartalle kummittelemaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On sinulla perin omituinen käsitys yhteiskunnan toiminnasta.
Suomalainen yhteiskunta toimii perin omituisesti. Olisikohan siksi joillakin hieman eri mielipiteet suhteessa ns. viralliseen linjaan?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä ainakin olen kieltäytynyt osallistumasta tähän vapaaehtoiseen verotukseen. Ajan yleensä adaptiivisella vakkarilla sitä nopeutta, minkä auto on tikkateista lukenut. Toki joskus joutuu korjailemaan gps-virheitä, joita pn jäänyt kartalle kummittelemaan.
Ei ole vanhemmissa autoissa adaptiivisia, mutta muuten sama juttu.
Kuvio vaan on täysin selkeä.
Sosiaalidemokraattisessa Suomessa.
Kun sakkotulot meinaa niin kiristetään olosuhteita. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen eri kirjoittaja, mutta se vaan on fakta, että Suomessa sakkotulot on lyöty ennalta valtion budjettiin.
Se yli 100 miljoonaa vain on verotettava."Olen eri kirjoittaja, mutta se vaan on fakta, että Suomessa sakkotulot on lyöty ennalta valtion budjettiin. Se yli 100 miljoonaa vain on verotettava."
Oletko kuullut, että budjetti on suomeksi tulo- ja menoarvio, talousarvio.
Ei niitä sekalaisissa tuloissa olevia sakkotuloja mihinkään kiveen ole hakattu.
Vuoden 2025 tuloarviossa oleva summa on otettu vuonna 2024 valmistuneesta vuoden 2023 tilinpäätöksestä.
Muuten, seurakuntien talousarviossa on myös tulot hautaustoimesta, eli vainajien määräkin on budjetoitu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Olen eri kirjoittaja, mutta se vaan on fakta, että Suomessa sakkotulot on lyöty ennalta valtion budjettiin. Se yli 100 miljoonaa vain on verotettava."
Oletko kuullut, että budjetti on suomeksi tulo- ja menoarvio, talousarvio.
Ei niitä sekalaisissa tuloissa olevia sakkotuloja mihinkään kiveen ole hakattu.
Vuoden 2025 tuloarviossa oleva summa on otettu vuonna 2024 valmistuneesta vuoden 2023 tilinpäätöksestä.
Muuten, seurakuntien talousarviossa on myös tulot hautaustoimesta, eli vainajien määräkin on budjetoitu.No vainajien määrää ei tavoitella aktiivisesti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Olen eri kirjoittaja, mutta se vaan on fakta, että Suomessa sakkotulot on lyöty ennalta valtion budjettiin. Se yli 100 miljoonaa vain on verotettava."
Oletko kuullut, että budjetti on suomeksi tulo- ja menoarvio, talousarvio.
Ei niitä sekalaisissa tuloissa olevia sakkotuloja mihinkään kiveen ole hakattu.
Vuoden 2025 tuloarviossa oleva summa on otettu vuonna 2024 valmistuneesta vuoden 2023 tilinpäätöksestä.
Muuten, seurakuntien talousarviossa on myös tulot hautaustoimesta, eli vainajien määräkin on budjetoitu.Siksihän niiden pitää kiristää sakkorajoa ja sakottaa kaikesta turhasta kun eivät muuten niitä veroja saa kerättyä, lisäävät myös rosvojen määrää koko ajan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siksihän niiden pitää kiristää sakkorajoa ja sakottaa kaikesta turhasta kun eivät muuten niitä veroja saa kerättyä, lisäävät myös rosvojen määrää koko ajan.
Kun ajaa sääntöjen ja rajoituksen mukaisesti, niin ei vaikuta mitenkään. Tyhmästä päästä kärsii usein myös kukkaro.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun ajaa sääntöjen ja rajoituksen mukaisesti, niin ei vaikuta mitenkään. Tyhmästä päästä kärsii usein myös kukkaro.
Tyhmät tottelee idiootteja päättäjiä kuten itärajan takana.
- Anonyymi
Yhteenvetona näen sen, että joillain on päässä se, että sakkoja/ rahastusta varten on rajoitukset keksitty eikä minkään todellisen tarpeen syystä!
Omituisinta se, että sitä ideaa ei voisi toteuttaa kun arviot tieosuuksille tehty miten sen noepudet olisi ok tasoa?
Älkää ostako autoa vaan muuttakaa sinne minne aina kiire muutaman minuutin aikaisemmin kun säännöt salllivat! - Anonyymi
Ei tuo mihinkään ole tiukentunut. Jo poliisiylijohtaja Taaperon ohjeessa pari vuosikymmentä sitten sanottiin;
"Poliisi ei voi antaa kenellekään lupaa ajaa lievääkään ylinopeutta. Poliisin
tuleekin mahdollisuuksien mukaan puuttua kaikkeen ylinopeudella ajami
seen."
Ja kun kaikkeen ei millään voida puuttua, tulivat nuo "toleranssit". Ja tulivat jäädäkseen.- Anonyymi
Tämä Taaperohan tuli tunnetuksi siitä, että hän ajautui farssista toiseen ja hävitti toimikaudellaan loputkin vähät poliisin arvovallasta ja arvostuksesta. Todella epäonnistunut mies tehtävässään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä Taaperohan tuli tunnetuksi siitä, että hän ajautui farssista toiseen ja hävitti toimikaudellaan loputkin vähät poliisin arvovallasta ja arvostuksesta. Todella epäonnistunut mies tehtävässään.
Kummallinen kuvitelma.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kummallinen kuvitelma.
Kyllähän tuo Taapero aikanaan antoi ohjeen, että kansalaisten yhdenvertaisuuden varmistamiseksi kaikki saavat ajaa 9 km/h ylinopeutta ilman rangaistuksen pelkoa.
Tällä hetkellä raja lienee automaattisessa nopeusvalvonnassa 15 km/h. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kummallinen kuvitelma.
"Kummallinen kuvitelma."
Eikä mikään kuvitelma , vaan totinen tosi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Kummallinen kuvitelma."
Eikä mikään kuvitelma , vaan totinen tosi.Homo.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllähän tuo Taapero aikanaan antoi ohjeen, että kansalaisten yhdenvertaisuuden varmistamiseksi kaikki saavat ajaa 9 km/h ylinopeutta ilman rangaistuksen pelkoa.
Tällä hetkellä raja lienee automaattisessa nopeusvalvonnassa 15 km/h.Raja korkeintaan 5km/h.
- Anonyymi
Ihmiset on jo nyt peloteltu noista ylinopeuksista niin, että kylän läpi kulkevalla tiellä kun on 40 kmh niin yleensä joku vetää siellä edessä 25-30 kmh. Vai ajavatko varmuuden vuoksi rauhallisesti, ettei auto suistu tieltä yms.
Sitten kun jossain sattuu oleen 60 kmh (mikä on toki harvinaista), se tuntuu olevan totaalisessa pannassa. Eikö autoilijat enää usko, että tosiaan, siinä on 60 kmh kun ajellaan 40 - alle 50 kmh.- Anonyymi
Mihin sulla on kiire?
- Anonyymi
Ei voi tietää syytä. Harmittaahan se välillä, kun tietää, että voisi laillisesti ajaa 10 km/h nopeammin, mutta syytä toisen valitsemalle nopeudelle ei silti voi tietää.
- Anonyymi
Niin se on... piiskaa pyllylle ja tulta munille poliiseille kun eivät hoida tehtäviään, porkkana kun ei auta niin keppiä kehiin, palkan allennukset kkaikille poliiseille noin -74% palkanalennus kaikille poliiseille.
Kepillä pakotettava poliisit hoitamaan velvollisuuksiaan.- Anonyymi
Piiskaaminen on kivaa! Ja piiskattavana oleminen... Ui!
- Anonyymi
Rajoitusten vähäiseen rikkomiseen puuttuminen on ihan juuri se mitä pitääkin tehdä.
Mutta tässä on sellainen pikku juttu joka on unohtunut kun puuttumiskynnystä alennetaan. Nopeusrajoitukset on asetettu tienpätkille käytännössä huomioiden sen, että kansalaistottelevaisuus ei ole 100%, vaan pienet ylitykset katsotaan läpi sormien.
Nyt kun tiestöllä on melkoisen alhaiset nopeusrajoitukset, tuntuu samanaikainen puuttumiskynnyksen alentaminen jo hieman kohtuuttomalta.
Esimerkiksi taajamamerkki on menettänyt merkityksensä, vaikka edelleen satamissa opastetaan ulkomaalaisia autoilijoita liikennemerkkioppaalla: Taajamamerkki = 50 km/h. Nykyään on kovin vähän taajamia, joissa nopeusrajoitusta ei olisi laskettu 40 tasoon. Käytännössä poliisi on ollut tilanteeseen tyytyväinen niin kauan kuin vanha taajamanopeus ei ylity.
Puuttumiskynnyksen alentaminen olisi hyvä tehdä nopeusrajoitusremontin yhteydessä. Motarille 130 taajamiin 50 ja sitten aito nollatoleranssi ylityksiin. - Anonyymi
Mikä tuossa nyt sitten on ongelma?
- Anonyymi
Niinpä, nolatoleranssi ylityksiin. No problem.
- Anonyymi
Ei ole minulle ainakaan ongelma. Ajan melko tasan suurinta sallittua ja mittarivirhe tiedossa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole minulle ainakaan ongelma. Ajan melko tasan suurinta sallittua ja mittarivirhe tiedossa.
Ei minullekaan.
Vähän mietityttää.
Ohitettavat yleensä kiihdyttävät.
Täytyy kiihdyttää itsekin, että pääsee turvallisesti ohi.
Vähän ongelma, kun pelkästään nopeutta valvotaan.
Pahimmillaan on edessä ajettu 50kmh satasen alueella.
Kun tuli ohituspaikka ja lähdin ohittamaan, niin alkoi estäminen kiihdyttämällä.
Ajoin ohi ja otin kunnon turvavälin taakse.
Maanteillä näkee niin ihmeellistä toimintaa, että parempi painaa kaasua ja jättää ne touhuamaan keskenään.
- Anonyymi
Sillä ei ole mitään väliä, mikä on poliisin linjaus, kun syyttäjät ja oikeuslaitos sössivät tapauksia.
Esim. https://www.hs.fi/alueet/art-2000011371391.html
"17-vuotias kaahasi 170 km/h: Syyte hylättiin oikeudessa
Tuomiot|Hurjaa ylinopeutta ajanut kuski jäi ilman tuomiota vaikka myönsi tekonsa. Syynä oli syyttäjän vajavainen haastehakemus"- Anonyymi
Jaa, kokemusta on Espoon käräjäoikeuden syyttäjästä, joka päätti ajaa oikeudessa todisteiden vastaista rikollisen tarinaa, joten hän käytännössä järjesti oikeudenkäynnin rikoksen uhria ja todisteita vastaan.
Haloo! Tuollaista "osaamista" syyttäjillä? Jopa puolueellisuutta, jos ei välitetä edes faktoista. Ehkä oli sopinut asiasta "syytetyn" kanssa. Millä koulutuksella? Saako syyttäjäopiskelija toimia syyttäjänä = valesyyttäjä? Kannattaako rikoksista ilmoittaa poliisille?
- Anonyymi
Toivon että valvontaa oikeasti lisättäisi 1000x, myös turvaetäisyyksien osalta sakottaminen tulisi tavaksi.
- Anonyymi
Ennemmin toivoisi ihmisten itsenäisesti noudattavan järkevää käyttäytymistä, niin ei tarvittaisi valvontaa niin paljon. Ilmeisesti asennevammaisia on sitten vaan niin paljon, että valvontaa pitää lisätä.
- Anonyymi
Suomi on aika neukkulainen kontrolli-yhteiskunta.
Kun hallintoalamaiselle tarjotaan kepin sijasta porkkanaa, niin tapana on lyödä se kuivana takapuoleen.
Kontrolli ja vahva keskusvalta huolehtii ajattelustamme. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomi on aika neukkulainen kontrolli-yhteiskunta.
Kun hallintoalamaiselle tarjotaan kepin sijasta porkkanaa, niin tapana on lyödä se kuivana takapuoleen.
Kontrolli ja vahva keskusvalta huolehtii ajattelustamme.Aika vähän kontrollia on Suomessa. Sääntöjä ja lakeja toki on. Useimmilla on älyä ja asenne kohdalla noudattaa sääntöjä ja lakeja. Niitä varten tarvitaan sitten valvontaa, jotka eivät suostu sääntöjä ja lakeja noudattamaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aika vähän kontrollia on Suomessa. Sääntöjä ja lakeja toki on. Useimmilla on älyä ja asenne kohdalla noudattaa sääntöjä ja lakeja. Niitä varten tarvitaan sitten valvontaa, jotka eivät suostu sääntöjä ja lakeja noudattamaan.
Varsinkaan kytät eivät noudata mitään sääntöjä ja lakeja. Muiden osaltahan liikenteessä tapahtuu hyvin vähän rikkomuksia ja onnettomuuksia, kuolleitakin v'hemmän kuin 88 vuoteen. Kaikki muut rikokset lisääntyy kun kyttiä kiinnostaa vain rosvoilu ja kaahailu liikenteessä. Huumekaupppa kukoistaa ja huumekuolemat lisääntyy, samoin huumeisiin liittyvä väkivalta, ryöstöt jne.
- Anonyymi
Lähteeköhän uuden linjauksen myötä annetut sakot nousuun? Ylinopeudesta annetusta sakosta voi tosin syytää vain itseään.
- Anonyymi
Ylinopeussakot ovat kautta historian olleet tapa paikata valtion taloutta. Poliisi mene aina siitä missä aita on matalin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ylinopeussakot ovat kautta historian olleet tapa paikata valtion taloutta. Poliisi mene aina siitä missä aita on matalin.
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumiin lisäksi usein myös kukkaro. Valtio kiittää varmasti näitä typeryyksiä sponsoroinnista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumiin lisäksi usein myös kukkaro. Valtio kiittää varmasti näitä typeryyksiä sponsoroinnista.
Halvenmmaksi tulee nostaa rikkaiden veroja kuin palkata rosvoja maantielle, aiheuttavat valtavat kulut vammauttamalla ja tappamalla ihmisiä, tuhoamalla autoja jne.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumiin lisäksi usein myös kukkaro. Valtio kiittää varmasti näitä typeryyksiä sponsoroinnista.
Koko valtio kärsii tyhmistä rosvopäälliköistä päättäjinä. Takuulla aiheuttaa enemmän onnettomuuksia kun ihmiset tuijottaa nopeusmittaria ja usein näkynyt rekkojakin ojassa juuri ennen nopeuskameraa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koko valtio kärsii tyhmistä rosvopäälliköistä päättäjinä. Takuulla aiheuttaa enemmän onnettomuuksia kun ihmiset tuijottaa nopeusmittaria ja usein näkynyt rekkojakin ojassa juuri ennen nopeuskameraa.
Ei sitä mittaria tarvitse tuijottaa. Ainakaan, jos osaa ajaa. Eli ehkä sinun tarvitsee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ylinopeussakot ovat kautta historian olleet tapa paikata valtion taloutta. Poliisi mene aina siitä missä aita on matalin.
Ei Poliisi lakia määritä eikä edes sen tulkintaa.
Eduskunta päättää lait ja oikeuslaitos päättää tulkinnasta. poliisi toteuttaa lakia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koko valtio kärsii tyhmistä rosvopäälliköistä päättäjinä. Takuulla aiheuttaa enemmän onnettomuuksia kun ihmiset tuijottaa nopeusmittaria ja usein näkynyt rekkojakin ojassa juuri ennen nopeuskameraa.
"usein näkynyt rekkojakin ojassa juuri ennen nopeuskameraa."
Aika huono käsitys sinulla on noista maanteiden ammattilaisista, rekkakuskeista. Minä olen aina arvostanut heidäh osaamistaan, varsinkin puutavarakuskien. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koko valtio kärsii tyhmistä rosvopäälliköistä päättäjinä. Takuulla aiheuttaa enemmän onnettomuuksia kun ihmiset tuijottaa nopeusmittaria ja usein näkynyt rekkojakin ojassa juuri ennen nopeuskameraa.
Jotkut näkevät rosvoja joka nurkan takana. Kannattaisi käydä tutkituttamassa pää, jos noin on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"usein näkynyt rekkojakin ojassa juuri ennen nopeuskameraa."
Aika huono käsitys sinulla on noista maanteiden ammattilaisista, rekkakuskeista. Minä olen aina arvostanut heidäh osaamistaan, varsinkin puutavarakuskien.Toki voihan sitä tapaasi ojaan ajanutta ammattilaista rekkakuskia arvostaa, ei sinä mitään pahaa ole, vaikka se ehkä jollekin saattaa joitain ajatuksia herättää, kuten ketjussa on esiin tullut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei Poliisi lakia määritä eikä edes sen tulkintaa.
Eduskunta päättää lait ja oikeuslaitos päättää tulkinnasta. poliisi toteuttaa lakia.Kytät niitä vaatimuksia esittää ja päättäjät käyttäneet aina rosvoja verojen keruuseen, mitä nuo sakotkin käytännössä ovat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"usein näkynyt rekkojakin ojassa juuri ennen nopeuskameraa."
Aika huono käsitys sinulla on noista maanteiden ammattilaisista, rekkakuskeista. Minä olen aina arvostanut heidäh osaamistaan, varsinkin puutavarakuskien.Aika vähän liikut tienpäällä ja seuraat uutisia, eikä ne tielle tippuneet tukitkaan ole harvinaisia, saati että rekat lastista riippumatta ajavat hiljentämättä autojen päälle risteyksessä, lähes kiinni puskurissa jne. Välillä sentään kolaroivat keskenäänkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jotkut näkevät rosvoja joka nurkan takana. Kannattaisi käydä tutkituttamassa pää, jos noin on.
Aika sokea pitää olla jos ei niitä paskalakkeja näe. Ei näytä olevan henkilöstöpulaa kun lyhyellä matkalla tulee monta vastaan, mutta kun se rosvoilu, kaahailu ja abc:llä istuskelu on hauskempaa kuin oikeiden rikosten tutkiminen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toki voihan sitä tapaasi ojaan ajanutta ammattilaista rekkakuskia arvostaa, ei sinä mitään pahaa ole, vaikka se ehkä jollekin saattaa joitain ajatuksia herättää, kuten ketjussa on esiin tullut.
Äsken vasta oli lehtijuttukin että rekkoja paljon ojissa, eivät noudata lepoaikoja ja sitten nukkuvat ratissa vai tuijottavatko kännykkää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aika sokea pitää olla jos ei niitä paskalakkeja näe. Ei näytä olevan henkilöstöpulaa kun lyhyellä matkalla tulee monta vastaan, mutta kun se rosvoilu, kaahailu ja abc:llä istuskelu on hauskempaa kuin oikeiden rikosten tutkiminen.
Ei vaikuta mitenkään, vaikka niitä poliiseja olisi kymmenittäin siinä ympärillä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei vaikuta mitenkään, vaikka niitä poliiseja olisi kymmenittäin siinä ympärillä.
Toivottavsti joudut ryöstetyksi ja muuta mukavaa, kiitä sitten kyttiä kun eivät tee mitään saadakseen muita rosvoja kiinni. Ei varmasti haittaa lapsesi kuolisi huumeiiin, pääasia että saat nuolla kytänpersettä.
- Anonyymi
Kannattaa kyttien itse lopettaa se vammauttaminen ja tappaminen liikenteessä, samoin putkamurhat. Liikenteessä kuolee vähemmän kuin 88 vuoteen, vaikka liikennemäärät kasvaneet moninkertaiseksi, joten se on yksi pienimmistä murheista.
Kannattaa kyttien alkaa selvittää oikeita rikoksia ja murhia, etsiä kadonneita jne. Kävellen kaatumallakin kuolee moninkertaisesti, samoin huumeisiin. Eikös ne huumeet ole laittomia, miksi kyttiä ei kiinnosta satojen nuorten kuolemat vuosittain?
Jos kyttiä itseään kiinnostaa kaahailu niin kannattaa alkaa ajamaan kilpaa radoilla ja jos rosvoaminen niin alkakoot oikeiksi rosvoiksi.- Anonyymi
Kyylän joka on rosvo, kuten ne kaikki on, on turha alkaa oikeaksi rosvoksi koska silloin oli mahdollisuus joutua rosvouksesta vastuuseen mutta kun rosvoaa virkahaalari päällä ja tussari vyöllä niin rosvoaminen on laillista.
Tuo kyttien kaahailu johtuu vain siitä, että näillä luonnostaan oleva tappamisen halu on mahdollista toteuttaa laillisesti, joko putkassa tappamalla tai liikenteessä näyttävillä (turhilla)takaa-ajoilla, joiden yksinomainen tarkoitus on, että takaa-ajettu kuolee ellei pylvääseen, kiveen tai vastaavaan ajamalla, niin kyylä pakenijan tavoittaessaan potkii tai muutoin pahoinpitelee uhrinsa kuoliaaksi. - Anonyymi
Poliisille on paljon helpompaa katsoa nopeuksia tutkan näytöltä tai kamerakuvista. Oikeiden rikosten selvittäminen vaatisi hieman työtä ja vaivannäköä, siksi ns. ylinopeudet ovat ykkösprioriteetin juttuja heille. Aina kun pitäisi ratkoa oikeita rikoksia, iskee se maan kuulu resurssipula. Varmasti myös valtiovarainministeriön ja poliisihallituksen ohjauksella on osuus asiaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Poliisille on paljon helpompaa katsoa nopeuksia tutkan näytöltä tai kamerakuvista. Oikeiden rikosten selvittäminen vaatisi hieman työtä ja vaivannäköä, siksi ns. ylinopeudet ovat ykkösprioriteetin juttuja heille. Aina kun pitäisi ratkoa oikeita rikoksia, iskee se maan kuulu resurssipula. Varmasti myös valtiovarainministeriön ja poliisihallituksen ohjauksella on osuus asiaan.
Luulla ja kuvitella voi kaikenlaista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luulla ja kuvitella voi kaikenlaista.
Kuvitteletko murhien ja muiden rikosten selviävän lisäämällä kyttiä rosvoamaan autoilijoita :D
- Anonyymi
Maan tapa vaihtelee....
Italiassa tapasin pakun, joka SUOmaassa ajelisi 80lätkä perseessä. Kaveri puksutteli menemään Torino Milano motarilla 180-190km/h!
Ihmettelin kuinka paku jaksaa mennä niin kovaa? Onhan siinä melkoinen otsapinta-ala ja vastus on kova.
Vaan ihmellisintä oli se että kun SUOmaassa väitetään, ettei ne pakut voi turvallisuussyistä mennä 80 kovempaa, niin Italiassa voi. Enkä havainnut menossa minkäänlaista vapinaa tai vaikeutta. Ihan luotisuoraan se kulki. Ja semmonen samanlainen paku, kun maksat verot, niin saat ajella kovenpaa turvallisesti. Eikö oo metkaa meidän "kaikkitietävä" lainsäädäntö?
HAISTELKAA VITTUA PÄÄTTÄJÄT!!! ETTE OSAA MUUTA KUIN VEROTTAA!!!!- Anonyymi
Hieno vuodatus, mutta jollakin tapaa järjetön. SUOmaasa pakettiautolla saa ajaa 100 km/h.
- Anonyymi
Liikennesäännöt määräävät ja vaikuttavat tilanteisiin ja samat liikennesäännöt ovat voimassa koko Suomessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Liikennesäännöt määräävät ja vaikuttavat tilanteisiin ja samat liikennesäännöt ovat voimassa koko Suomessa.
Liikennesuunnittelussa ja -politiikassa on myös epäterveitä piirteitä.
Sitten kun joku tekeekin ilkivaltaa ja laittaa 50 kyltin kehä 1:lle, kuten viime kesänä.
Ei kaikkeen kannata alistua.
Jokainen toki vastaa seuraamuksista itse. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Liikennesuunnittelussa ja -politiikassa on myös epäterveitä piirteitä.
Sitten kun joku tekeekin ilkivaltaa ja laittaa 50 kyltin kehä 1:lle, kuten viime kesänä.
Ei kaikkeen kannata alistua.
Jokainen toki vastaa seuraamuksista itse.Mielipiteestäsi huolimatta pitää noudattaa yhteiskunnan sääntöjä ja lakeja. Mitään täydellistä vapautta ei ole, eikä voi tehdä mitä huvittaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mielipiteestäsi huolimatta pitää noudattaa yhteiskunnan sääntöjä ja lakeja. Mitään täydellistä vapautta ei ole, eikä voi tehdä mitä huvittaa.
Näinhän se pitäisi olla, mutta jostakin syystä tätä ei vaadita pyöräilijöiltä eikä lautailijoilta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näinhän se pitäisi olla, mutta jostakin syystä tätä ei vaadita pyöräilijöiltä eikä lautailijoilta.
Eikä liikennesuunnittelijoilta
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näinhän se pitäisi olla, mutta jostakin syystä tätä ei vaadita pyöräilijöiltä eikä lautailijoilta.
Kyllä vaaditaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä vaaditaan.
Ahaa, sitten autoilijoillekin 20€ sakko kun rikkovat lakia!
- Anonyymi
"Nopeusvalvonnan linjaa tiukennettiin kesäkuun alussa. Asiasta on kirjoittanut Iltalehden lisäksi ainakin Turun Sanomat.
Poliisihallitus on laatinut ohjeen, jossa tehdään selväksi, ettei poliisi katso minkäänlaisia ylinopeuksia enää läpi sormien. Poliisin aiempi löysä linja on johtanut nopeuksien kasvamiseen Suomen maanteillä."
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/4aeba5a0-e35a-47b2-a10c-9568ccfede06
Itse en ole huomannut mitään tämän asian suhteen.- Anonyymi
Tuo seniilien muodostama, verovaroilla loisiva ukkokerho jota poliisihallitukseksi kutsutaan, lausuntoja ,ohjeita ja suosituksia ei kenenkään täysjärkisen ole syytä täydestä totuudesta nyt eikä koskaan ottaa.
Joku tavallista enemmän mielenvikainen kyyläpartio toki saattaa tuonkin ohjeen tosissaan ottaa, joten varovaisuuteen joissain paikoissa on syytä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo seniilien muodostama, verovaroilla loisiva ukkokerho jota poliisihallitukseksi kutsutaan, lausuntoja ,ohjeita ja suosituksia ei kenenkään täysjärkisen ole syytä täydestä totuudesta nyt eikä koskaan ottaa.
Joku tavallista enemmän mielenvikainen kyyläpartio toki saattaa tuonkin ohjeen tosissaan ottaa, joten varovaisuuteen joissain paikoissa on syytä.Että yksi yhteiskuntavastainen jaksaa jatkaa järjetöntä jauhantaansa.
- Anonyymi
Nopeudet ei ole kasvaneet.
Hiljaisina aikoina pääsee rajoitusten mukaan.
Muuten on riittävästi idiootteja munimassa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Että yksi yhteiskuntavastainen jaksaa jatkaa järjetöntä jauhantaansa.
Mitä yhteiskuntavastaista ja järjettömyyttä näet tosiasioiden esiin tuomisessa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Että yksi yhteiskuntavastainen jaksaa jatkaa järjetöntä jauhantaansa.
Älä muuta sano.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä muuta sano.
muuta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä yhteiskuntavastaista ja järjettömyyttä näet tosiasioiden esiin tuomisessa?
Ei tuossa ole yhteiskuntavastaisuutta ollenkaan, vaan kirjoitus osoittaa selvästi kirjoittajan mielenvikaisuuden, suomeksi mielisairauden.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tuossa ole yhteiskuntavastaisuutta ollenkaan, vaan kirjoitus osoittaa selvästi kirjoittajan mielenvikaisuuden, suomeksi mielisairauden.
Tuo kotikutoinen esittämäsi diagnoosi näyttää sen tosiasian , että vastaamasi kommentti on juurikin oikein ja tosiasioihin perustuva, vaikka sinun ymmärrys ei näytä riittävän noinkin yksinkertaisen asia oikein ymmärtämiseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo kotikutoinen esittämäsi diagnoosi näyttää sen tosiasian , että vastaamasi kommentti on juurikin oikein ja tosiasioihin perustuva, vaikka sinun ymmärrys ei näytä riittävän noinkin yksinkertaisen asia oikein ymmärtämiseen.
Tuo kotikutoinen esittämäsi diagnoosi näyttää sen tosiasian , että olet vähäjärkinen kytänperseennuolija tai psykopaattikyttä itse.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo kotikutoinen esittämäsi diagnoosi näyttää sen tosiasian , että olet vähäjärkinen kytänperseennuolija tai psykopaattikyttä itse.
Kun minä sain aikoinaan ainoan ylinopeussakkoni, en siitä mielenrauhaani, enkä mielenterveyttäni menettänyt. Käy työterveyshuollossa, jospa saisit jonkin verran sairauslomaa toipuaksesi järkytyksestäsi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo kotikutoinen esittämäsi diagnoosi näyttää sen tosiasian , että olet vähäjärkinen kytänperseennuolija tai psykopaattikyttä itse.
Vastasit hienon ja asiallisen kommenttisi väärälle kommentoijalle.
- Anonyymi
Sinulta puuttuu medialukutaito. Todellisuudessa tarkoitetaan, että Suomen valtion taloustilanne on taas huonontunut ja rahaa tarvitaan nopeasti lisää. Yleensä rahastus aloitetaan ensimmäisenä autoilusta. Koska normaali verotus on jo äärimmäisen korkealla tasolla, käytetään tällaista keksityin perustein aikaan saatua piiloverotusta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinulta puuttuu medialukutaito. Todellisuudessa tarkoitetaan, että Suomen valtion taloustilanne on taas huonontunut ja rahaa tarvitaan nopeasti lisää. Yleensä rahastus aloitetaan ensimmäisenä autoilusta. Koska normaali verotus on jo äärimmäisen korkealla tasolla, käytetään tällaista keksityin perustein aikaan saatua piiloverotusta.
Jokainen saa sentään itse päättää, osallistuuko tuon "piiloveron" maksamiseen vai ei. Itse en aio.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jokainen saa sentään itse päättää, osallistuuko tuon "piiloveron" maksamiseen vai ei. Itse en aio.
Osuit asian ytimeen. Jokainen voi todellakin vaikuttaa asiaan. Omaa tyhmyyttä, jos ei siihen kykene.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jokainen saa sentään itse päättää, osallistuuko tuon "piiloveron" maksamiseen vai ei. Itse en aio.
Hurskaasta aikomuksestasi huolimatta, se piilovero otetaan pakolla/eri nimikkeellä, jos ja kun sitä ei saada "vapaehtoisesti" autoilijoilta perittyä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinulta puuttuu medialukutaito. Todellisuudessa tarkoitetaan, että Suomen valtion taloustilanne on taas huonontunut ja rahaa tarvitaan nopeasti lisää. Yleensä rahastus aloitetaan ensimmäisenä autoilusta. Koska normaali verotus on jo äärimmäisen korkealla tasolla, käytetään tällaista keksityin perustein aikaan saatua piiloverotusta.
Onhan se jo menneiden vuosikymmenien aikana todettu ja todistettu, että aina kun rahaa johonkin tarvitaan, niin päättäjät aloittaa tuon rahan keräämisen aina aakkosien alusta, eli auto, bensiini, cigarette, joiden hintaa tai veroa korottamalla kassavajetta paikataan. Autohan on siitä kiitollinen verotuksen kohde, että sitä ja sen käyttöä on mahdollisuus verottaa useammalla eri tavalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hurskaasta aikomuksestasi huolimatta, se piilovero otetaan pakolla/eri nimikkeellä, jos ja kun sitä ei saada "vapaehtoisesti" autoilijoilta perittyä.
Luulotauti on paha tauti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nopeudet ei ole kasvaneet.
Hiljaisina aikoina pääsee rajoitusten mukaan.
Muuten on riittävästi idiootteja munimassa.Nopeudet eivät ole niinkään kasvaneet, mutta rajoitukset ovat laskeneet.
30 vuotta sitten oli taajamissa yleisesti se 50 km/h yleisrajoitus ja suuremmilla kokoojakaduilla 60 km/h. 1 kaista suuntaansa, ei liikennevaloja pienemmissä risteyksissä, ei keskikorokkeita. Kieltämättä tällaisten ajoväylien ylittämisessä olikin haasteita ekaluokkalaisilla yms.
Sitten tiputettiin kokoojakadut 50 km/h ja poikkikaduille 40 km/h. Rakennettiin myös keskikorokkeita.
Kolmannessa vaiheessa levennettiin katuja ja erotettiin entistä paremmin autot ja kevyt liikenne. Kokoojakaduille liikennevalot lähes joka ainoan suojatien kohdalle ja keskikorokkeet ihan kaikkialle. Lisävarmuudeksi tiputettiin kokoojakatujenkin rajotus neljään kymppiin, jota saa paikoin kihnuttaa kilometritolkulla.
Biomassan järkiautoissa kun ei ole nopeusmittaria, nopeus määräytyy ajoradan leveyden mukaan. Ennen kontattiin kapeilla kokoojakaduilla 50-60 km/h (rajoitus 60), nyt ajetaan 60-70 km/h (40 km/h rajoitusalueella), koska leveä (2+2 kaistaa) tie.
Tilastoinnissa varmasti tämä käsitellään niin, että nopeusrajoitusta laskettiin 60 -> 40 km/h ja onnettomuudet väheni kasvaneista liikennemääristä huolimatta. Vaikka todellisuudessa nopeudet eivät ole pääväylillä laskeneet, pikemminkin päinvastoin, ja onnettomuuksien väheneminen johtuu liikenneympäristön parantumisesta (liikennevalot, keskikorokkeet yms.)
Se muinainen 60 km/h oli tuhan korkea lukema tiuhaan asutulla alueella, jossa ne suojatiet ilman keskikorokkeita yms. Mutta nykyisessä liikenneympäristössä 40 km/h taas on ihan älytöntä kontaamista. Parannetuilla väylillä 60 olisi OK. Poikkikadut puolestaan voisi ihan hyvin olla vaikka 30 km/h.
Paperinpyörittäjillä on kyllä tiedossa, että taajamissa keskinopeudet laskivat paljon vähemmän kuin rajoitus muuttui (60->40 tai 50 ->40). Nyt logiikka on se, että jos rajoituksen tiputtaminen autot ajaa nyt 10-20 km/h yli rajoituksen, niin nopeudeksi saadaan toivottu 40..50 km/h, kun laitetaan rajoitukseksi 30.
Ei tule pieneen mieleen, että biomassa viittaa TAAJAMISSA kintaalla rajoituksille, koska valvontaa ei ole, koskaan, ikinä. Vaikka laitettasiin rajotukseksi 10, niin autot ajaisi silti sen 60-70 isoimmilla kaduilla.
Valtaväylät eri juttu, koska peltipoliisit. Biomassa palvoo silmää kihnuttamalla Kehä I:llä 80 km/h rajoitusalueella 75 km/h ja silti pitää vielä varmuuden vuoksi painella jarrua peltipoliisien kanssa.
Ajokortteja on jo pitkään saanut muropaketista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nopeudet eivät ole niinkään kasvaneet, mutta rajoitukset ovat laskeneet.
30 vuotta sitten oli taajamissa yleisesti se 50 km/h yleisrajoitus ja suuremmilla kokoojakaduilla 60 km/h. 1 kaista suuntaansa, ei liikennevaloja pienemmissä risteyksissä, ei keskikorokkeita. Kieltämättä tällaisten ajoväylien ylittämisessä olikin haasteita ekaluokkalaisilla yms.
Sitten tiputettiin kokoojakadut 50 km/h ja poikkikaduille 40 km/h. Rakennettiin myös keskikorokkeita.
Kolmannessa vaiheessa levennettiin katuja ja erotettiin entistä paremmin autot ja kevyt liikenne. Kokoojakaduille liikennevalot lähes joka ainoan suojatien kohdalle ja keskikorokkeet ihan kaikkialle. Lisävarmuudeksi tiputettiin kokoojakatujenkin rajotus neljään kymppiin, jota saa paikoin kihnuttaa kilometritolkulla.
Biomassan järkiautoissa kun ei ole nopeusmittaria, nopeus määräytyy ajoradan leveyden mukaan. Ennen kontattiin kapeilla kokoojakaduilla 50-60 km/h (rajoitus 60), nyt ajetaan 60-70 km/h (40 km/h rajoitusalueella), koska leveä (2 2 kaistaa) tie.
Tilastoinnissa varmasti tämä käsitellään niin, että nopeusrajoitusta laskettiin 60 -> 40 km/h ja onnettomuudet väheni kasvaneista liikennemääristä huolimatta. Vaikka todellisuudessa nopeudet eivät ole pääväylillä laskeneet, pikemminkin päinvastoin, ja onnettomuuksien väheneminen johtuu liikenneympäristön parantumisesta (liikennevalot, keskikorokkeet yms.)
Se muinainen 60 km/h oli tuhan korkea lukema tiuhaan asutulla alueella, jossa ne suojatiet ilman keskikorokkeita yms. Mutta nykyisessä liikenneympäristössä 40 km/h taas on ihan älytöntä kontaamista. Parannetuilla väylillä 60 olisi OK. Poikkikadut puolestaan voisi ihan hyvin olla vaikka 30 km/h.
Paperinpyörittäjillä on kyllä tiedossa, että taajamissa keskinopeudet laskivat paljon vähemmän kuin rajoitus muuttui (60->40 tai 50 ->40). Nyt logiikka on se, että jos rajoituksen tiputtaminen autot ajaa nyt 10-20 km/h yli rajoituksen, niin nopeudeksi saadaan toivottu 40..50 km/h, kun laitetaan rajoitukseksi 30.
Ei tule pieneen mieleen, että biomassa viittaa TAAJAMISSA kintaalla rajoituksille, koska valvontaa ei ole, koskaan, ikinä. Vaikka laitettasiin rajotukseksi 10, niin autot ajaisi silti sen 60-70 isoimmilla kaduilla.
Valtaväylät eri juttu, koska peltipoliisit. Biomassa palvoo silmää kihnuttamalla Kehä I:llä 80 km/h rajoitusalueella 75 km/h ja silti pitää vielä varmuuden vuoksi painella jarrua peltipoliisien kanssa.
Ajokortteja on jo pitkään saanut muropaketista.Ja vielä varmemmaksi vakuudeksi...
Tällä hetkellä on puhetta siitä, että pitäisi taajamissa tiputtaa nopeusrajoitus kolmeen kymppiin.
Ei näin matalaa nopeutta pidetä tarpeellisena. Siis niillä kaduilla, missä ei ole autot ja kevyt liikenne sekaisin.
Tavoitteena vain on saada autot ajamaan vaikkapa max. 50 km/h ja kun kerta 20 km/h ylinopeus on taajamassa OK sekä lainsäätäjän että biomassan mielestä, tavoitteeseen pääsee laittamalla rajoitukseksi 30 km/h.
Taajamassa reilu ylinopeus OK, siksi taajamassa ei tarvita peltipoliiseja eikä muutakaan valvontaa.
Valvonta keskittyy valtaväylille. Hui, onhan se hirveää, jos joku ajaa 80 km/h rajoitusalueella 83 km/h.
Biomassa tietää tämän ja pitää tarkoin huolen, ettei aja ylinopeutta moottoriteillä. Oikealla kaistalla päästellään 118 ja ohitukset suoritataan extra varovasti, max 100 km/h. Vauhdin voi nostaa (vakkari takaisin päälle), kun on palattu turvaan oikealle kaistalle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luulotauti on paha tauti.
No, miksi muuta luulottelet kun asia on juuri niin kuin vastaamassasi kommentissa mainittiin?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nopeudet eivät ole niinkään kasvaneet, mutta rajoitukset ovat laskeneet.
30 vuotta sitten oli taajamissa yleisesti se 50 km/h yleisrajoitus ja suuremmilla kokoojakaduilla 60 km/h. 1 kaista suuntaansa, ei liikennevaloja pienemmissä risteyksissä, ei keskikorokkeita. Kieltämättä tällaisten ajoväylien ylittämisessä olikin haasteita ekaluokkalaisilla yms.
Sitten tiputettiin kokoojakadut 50 km/h ja poikkikaduille 40 km/h. Rakennettiin myös keskikorokkeita.
Kolmannessa vaiheessa levennettiin katuja ja erotettiin entistä paremmin autot ja kevyt liikenne. Kokoojakaduille liikennevalot lähes joka ainoan suojatien kohdalle ja keskikorokkeet ihan kaikkialle. Lisävarmuudeksi tiputettiin kokoojakatujenkin rajotus neljään kymppiin, jota saa paikoin kihnuttaa kilometritolkulla.
Biomassan järkiautoissa kun ei ole nopeusmittaria, nopeus määräytyy ajoradan leveyden mukaan. Ennen kontattiin kapeilla kokoojakaduilla 50-60 km/h (rajoitus 60), nyt ajetaan 60-70 km/h (40 km/h rajoitusalueella), koska leveä (2 2 kaistaa) tie.
Tilastoinnissa varmasti tämä käsitellään niin, että nopeusrajoitusta laskettiin 60 -> 40 km/h ja onnettomuudet väheni kasvaneista liikennemääristä huolimatta. Vaikka todellisuudessa nopeudet eivät ole pääväylillä laskeneet, pikemminkin päinvastoin, ja onnettomuuksien väheneminen johtuu liikenneympäristön parantumisesta (liikennevalot, keskikorokkeet yms.)
Se muinainen 60 km/h oli tuhan korkea lukema tiuhaan asutulla alueella, jossa ne suojatiet ilman keskikorokkeita yms. Mutta nykyisessä liikenneympäristössä 40 km/h taas on ihan älytöntä kontaamista. Parannetuilla väylillä 60 olisi OK. Poikkikadut puolestaan voisi ihan hyvin olla vaikka 30 km/h.
Paperinpyörittäjillä on kyllä tiedossa, että taajamissa keskinopeudet laskivat paljon vähemmän kuin rajoitus muuttui (60->40 tai 50 ->40). Nyt logiikka on se, että jos rajoituksen tiputtaminen autot ajaa nyt 10-20 km/h yli rajoituksen, niin nopeudeksi saadaan toivottu 40..50 km/h, kun laitetaan rajoitukseksi 30.
Ei tule pieneen mieleen, että biomassa viittaa TAAJAMISSA kintaalla rajoituksille, koska valvontaa ei ole, koskaan, ikinä. Vaikka laitettasiin rajotukseksi 10, niin autot ajaisi silti sen 60-70 isoimmilla kaduilla.
Valtaväylät eri juttu, koska peltipoliisit. Biomassa palvoo silmää kihnuttamalla Kehä I:llä 80 km/h rajoitusalueella 75 km/h ja silti pitää vielä varmuuden vuoksi painella jarrua peltipoliisien kanssa.
Ajokortteja on jo pitkään saanut muropaketista."Ajokortteja on jo pitkään saanut muropaketista."
Kun minä en muroja syö, niin lähetäthän minulle nyt aluksi pari muropaketista saamaasi ajokorttia, että on varaa luovuttaa poliisille yksi kun sattuvat sitä jostain olemattomasta syystä pyytämään? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja vielä varmemmaksi vakuudeksi...
Tällä hetkellä on puhetta siitä, että pitäisi taajamissa tiputtaa nopeusrajoitus kolmeen kymppiin.
Ei näin matalaa nopeutta pidetä tarpeellisena. Siis niillä kaduilla, missä ei ole autot ja kevyt liikenne sekaisin.
Tavoitteena vain on saada autot ajamaan vaikkapa max. 50 km/h ja kun kerta 20 km/h ylinopeus on taajamassa OK sekä lainsäätäjän että biomassan mielestä, tavoitteeseen pääsee laittamalla rajoitukseksi 30 km/h.
Taajamassa reilu ylinopeus OK, siksi taajamassa ei tarvita peltipoliiseja eikä muutakaan valvontaa.
Valvonta keskittyy valtaväylille. Hui, onhan se hirveää, jos joku ajaa 80 km/h rajoitusalueella 83 km/h.
Biomassa tietää tämän ja pitää tarkoin huolen, ettei aja ylinopeutta moottoriteillä. Oikealla kaistalla päästellään 118 ja ohitukset suoritataan extra varovasti, max 100 km/h. Vauhdin voi nostaa (vakkari takaisin päälle), kun on palattu turvaan oikealle kaistalle.Enpä olisi viitsinyt noin pitkää vuodatusta kirjoittaa, jos tarkoituksena on tuoda esiin, että on tienkäyttäjälle keksinyt uuden termin, ilmeisesti omasta mielestään hienon, "biomassa".
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No, miksi muuta luulottelet kun asia on juuri niin kuin vastaamassasi kommentissa mainittiin?
... kysyypi aito kyselijäpösilö.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
... kysyypi aito kyselijäpösilö.
Ja sinun vastauksesi kysymykseen on?????
- Anonyymi
Kannattaa siis tuijottaa vain nopeusmittaria eikä tietä ja katsella liikennettä.Kunnon tuulilasikamera (ehkä useampi) tallentamaan liikenne ja video siten vakuutusyhtiölle, jos kolahtaa,
- Anonyymi
Auton nopeuden pitäminen tasaisena ilman mittarin tuijottamista kuuluu auton hallinnan perusasioihin. Jos et osaa sitä vielä, niin se osaaminen tulee kyllä kokemuksen myötä sinullekin.
- Anonyymi
Ja tutkija sanoo; olisit voinut tuon välttää, jos olisit noudattanut varovaisuutta tuossa tilanteessa. Ei korvausta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Auton nopeuden pitäminen tasaisena ilman mittarin tuijottamista kuuluu auton hallinnan perusasioihin. Jos et osaa sitä vielä, niin se osaaminen tulee kyllä kokemuksen myötä sinullekin.
Autokoulusta ei pitäisi päästää läpi sellaisia, joilla taitoja ja osaamista ei yksinkertaisesti ole tarpeeksi. Ajo-oikeus kun ei ole mikään "jokaisenoikeus".
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Autokoulusta ei pitäisi päästää läpi sellaisia, joilla taitoja ja osaamista ei yksinkertaisesti ole tarpeeksi. Ajo-oikeus kun ei ole mikään "jokaisenoikeus".
Silti ne surkeimmat lasketaan kytiksi valvomaan ja rosvoamaan muita, vaikka rikkovat itse kaikkia lakeja.
"– Jos yhtään ymmärtää autosähköistä mitään, niin osaa kyllä ohittaa sen rajoittimen vakionopeudensäädintä käytettäessä. Asia on sillä tavalla kyllä tiedossa jopa poliisilla, että minulla on muutamia poliiseja asiakkaana jotka ovat pyytäneet rajoittimen pois jättämistä autosta."
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/b8c5fb35-9573-43ba-b4eb-e4b6fa19eb2f
Siinäkin taas nähdään ettei kytät itse halua noudattaa nopeusrajoituksia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Silti ne surkeimmat lasketaan kytiksi valvomaan ja rosvoamaan muita, vaikka rikkovat itse kaikkia lakeja.
"– Jos yhtään ymmärtää autosähköistä mitään, niin osaa kyllä ohittaa sen rajoittimen vakionopeudensäädintä käytettäessä. Asia on sillä tavalla kyllä tiedossa jopa poliisilla, että minulla on muutamia poliiseja asiakkaana jotka ovat pyytäneet rajoittimen pois jättämistä autosta."
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/b8c5fb35-9573-43ba-b4eb-e4b6fa19eb2f
Siinäkin taas nähdään ettei kytät itse halua noudattaa nopeusrajoituksia.Kuinkahan kauan sinua pännii tuo saamasi ylinopeussakko?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Autokoulusta ei pitäisi päästää läpi sellaisia, joilla taitoja ja osaamista ei yksinkertaisesti ole tarpeeksi. Ajo-oikeus kun ei ole mikään "jokaisenoikeus".
Tokihan jokaisella joka on autokoulun hyväksyttävästi suorittanut on ne peräänkuuluttamasi taito ja osaaminen riittävällä tasolla liikenteessä liikkumiseen.
Eihän niitä ajokortittomia nyt niin suuressa määrin liikenteessä liiku, ja osalla niistäkin jotka liikkuu se taito ja osaaminen on paremmalla tolalla kuin monella autokoulua liian helpolla ajo-oikeuden myöntämisestä kritisoivalla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tokihan jokaisella joka on autokoulun hyväksyttävästi suorittanut on ne peräänkuuluttamasi taito ja osaaminen riittävällä tasolla liikenteessä liikkumiseen.
Eihän niitä ajokortittomia nyt niin suuressa määrin liikenteessä liiku, ja osalla niistäkin jotka liikkuu se taito ja osaaminen on paremmalla tolalla kuin monella autokoulua liian helpolla ajo-oikeuden myöntämisestä kritisoivalla.Luulla ja kuvitella voi kaikenlaista, kuten sinä tuossa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luulla ja kuvitella voi kaikenlaista, kuten sinä tuossa.
Ei esitetyssä tosi asiassa ole mitään luulottelua tai kuvitelmaa. Kun ja jos on ajokortin hyväksytysti saanut, niin silloin on todistetusti sopiva liikenteeseen, eikä sitä sinun mieltä ja järkeä vailla oleva kuvitelmasi, ettei pitäisi, muuta miksikään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei esitetyssä tosi asiassa ole mitään luulottelua tai kuvitelmaa. Kun ja jos on ajokortin hyväksytysti saanut, niin silloin on todistetusti sopiva liikenteeseen, eikä sitä sinun mieltä ja järkeä vailla oleva kuvitelmasi, ettei pitäisi, muuta miksikään.
Luulla ja kuvitella voi kaikenlaista.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Luulla ja kuvitella voi kaikenlaista.
Ei esitetyssä tosi asiassa ole mitään luulottelua tai kuvitelmaa. Kun ja jos on ajokortin hyväksytysti saanut, niin silloin on todistetusti sopiva liikenteeseen, eikä sitä sinun mieltä ja järkeä vailla oleva kuvitelmasi, ettei pitäisi, muuta miksikään.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ei esitetyssä tosi asiassa ole mitään luulottelua tai kuvitelmaa. Kun ja jos on ajokortin hyväksytysti saanut, niin silloin on todistetusti sopiva liikenteeseen, eikä sitä sinun mieltä ja järkeä vailla oleva kuvitelmasi, ettei pitäisi, muuta miksikään.
Luulla ja kuvitella voi silti kaikenlaista.
- Anonyymi
No 10% yli sallitun kuten ennenkin.
- Anonyymi
Entäs mittarivirhe? Puuttuisivat noihin räikeisiin ylinopeuksiin ja törkeisiin ohituksiin ennemmin.
- Anonyymi
Puuttuvat takuulla myös niihin räikeisiinkin ylinopeuksiin, kun valvontaa tekevät, vai meinaatko, että päästävät ne menemään ja ottavat vain ne vähemmän räiketä sivuun?
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 24710802
- 1276923
- 955593
Vanhempi mies
Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa324870- 404144
Minne sä aina välillä joudut
Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta303649- 613454
On niin vaikea olla lähelläsi
En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na323392Nyt peukut pystyyn
Nyt kaikki peukut pystyyn, siirtopersu on aikeissa muuttaa Kannuksesta pois. Facebookissa haukkui tänään Kannuksen peru202829- 572618