Raamatussa puhutaan kuuroista korvista ja silmävoiteesta.
Jumala ei kuule syntisiä.
Korvasyyhyllä ja tunteilulla kukaan ei pelastu.
Joh 9:31:
"Me tiedämme, ETTEI JUMALA KUULE SYNTISIÄ; vaan joka on jumalaapelkääväinen ja TEKEE HÄNEN TAHTONSA, sitä hän kuulee."
Miksi on vaikeaa tehdä Herran tahto ?
43
243
Vastaukset
- Anonyymi
”Sokerievankeliumillaan” sananjulistajamme ovat vuosikaudet kylväneet eksytyksen siemeniä. Synnistä tai tuomiosta, syvästä katumuksesta tai pyhityksestä ei ole julistettu. Ravinnoksi on syötetty pelkkää ”sokerilientä”. Mutta sen kaiken on muututtava.
Olemmehan lopun ajoissa – suuren viettelyn ja eksytyksen, petollisten tunnustekojen ja ihmeiden ajoissa – eikä koskaan ole ollut suurempaa totuuden tarvetta kuin juuri nyt. - Anonyymi
Ei minulla ole vaikeeta tehdä- Herran tahtoa....
- Anonyymi
Se on sinun itsekäs mielipiteesi.
Elät valheessa etkä totuudessa.
- Anonyymi
2Tim 3:7:
"Jotka aina ovat opetusta ottamassa, eivätkä koskaan voi päästä totuuden tuntemiseen."
Nämä peijoonit rakastavat omia mielipiteitään ja oppikiistoja on lopputulemus. - Anonyymi
Jumalan tahto ei ole systeemi vaan se on henki: uudistunut henki, uudesti syntynyt henki, joka sinussa vaikuttaa.
Pelastuminen on mysteeri.
Kuka sitten voi pelastua? "Ihmiselle se on mahdotonta, mutta Jumalalle kaikki on mahdollista." - Anonyymi
Jos olet luopunut KAIKESTA niin sitten olet Jeesuksen opetuslapsi.
Luuk 14:33: "Niin ei myös teistä yksikään, joka ei luovu kaikesta, mitä hänellä on, voi olla minun opetuslapseni."- Anonyymi
Mitä ja missö tilanteessa ja missä asia yhteydessä lausuma on ilmaistu? Ennen sovitusta siis ennen Jeesuksen Kristuksen ristin kuolemaa ja ylösnousemusta kuolleista monet puheet oli suunnattu lain alaiselle juutalaiselle kansalle. Heistä jotkut luottivat omaan vanhurskauteensa ja lain puolesta kiivailuun. Nykyäänkin jotkut luottavat omaan onnistumiseensa enemmän kuin Jumalan armoon joka on Jeesuksessa Kristuksessa. Kun omat teot romahtavat niin kauhea hätä on. Mutta monesti se on Jumalan ensinmäinen armotyö ihmisen kohdalla.
Jumalan lahjan saa armosta ei ansiosta. Sen vastaan ottaminen on vaikeaa ylpeälle omaan voimaansa luottavalle joka luulee taivaasen pääsevänsä tekemällä. Taivaaseen pääsee olemalla Kristuksessa, pysymällä Hänessä, ja Hänessä pysymällö seurausta on Hengen hedelmä eli seuraus siitä että ihminen on Kristuksessa.
Omena puun oksa tuottaa hedelmää omenoita kun oksa on kiinni omena puun rungossa josta oksaan virtaa elämän neste.
”Pysykää minussa, niin minä pysyn teissä. Niinkuin oksa ei voi kantaa hedelmää itsestään, ellei se pysy viinipuussa, niin ette tekään, ellette pysy minussa. Minä olen viinipuu, te olette oksat. Joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, se kantaa paljon hedelmää; sillä ilman minua te ette voi mitään tehdä.”
Johannes 15:4-5 FB38
Miten käy oksalle joka ei pysy "Totisessa viinipuussa"?Vaan luottaa omaan voimaansa enemmän kuin Jumalan armoon Jeesuksessa Kristuksessa.
”Jos joku ei pysy minussa, niin hänet heitetään pois niinkuin oksa, ja hän kuivettuu; ja ne kootaan yhteen ja heitetään tuleen, ja ne palavat.”
Johannes 15:6 FB38
Jumalan armossa eläminen ei ole synnissä elämistä vaan pyhitystä.
”Sillä Jumalan armo on ilmestynyt pelastukseksi kaikille ihmisille ja kasvattaa meitä, että me, hyljäten jumalattomuuden ja maailmalliset himot, eläisimme siveästi ja vanhurskaasti ja jumalisesti nykyisessä maailmanajassa, odottaessamme autuaallisen toivon täyttymistä ja suuren Jumalan ja Vapahtajamme Kristuksen Jeesuksen kirkkauden ilmestymistä, hänen, joka antoi itsensä meidän edestämme lunastaakseen meidät kaikesta laittomuudesta ja puhdistaakseen itselleen omaisuudeksi kansan, joka hyviä tekoja ahkeroitsee.” Tituskirje 2:11-14 FB38
- Anonyymi
Kaikesta luopuminen paljastaa kuka on Jeesuksen todellinen seuraaja.
Tätäkään ei opeta.- Anonyymi
Jeesuksen Kristuksen lihassa olemisen maanpäälisenä aikana oli joitakin fariseuksia jotka onasta mielestään ja luuloistaan luulivat olevansa niin onnistuneita että heillä oli varaa osoittaa toisia jotka heidän mielestään olivat syntisiä.
Mutta Jeesus Kristus sanoi heistä.
”Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan.”
Matteus 5:20 FB38
Taivaaseen ei pääse tekemällä vaan olemalla Kristuksessa. Se on Jumalan teko ei ihmisen.
”Siis, jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut. Mutta kaikki on Jumalasta, joka on sovittanut meidät itsensä kanssa Kristuksen kautta ja antanut meille sovituksen viran. Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan. Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa. Sen, joka ei synnistä tiennyt, hän meidän tähtemme teki synniksi, että me hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi.”
2. Korinttilaiskirje 5:17-21 FB38
”Ja nyt, lapsukaiset, pysykää hänessä, että meillä hänen ilmestyessään olisi turva eikä meitä häpeällä karkoitettaisi pois hänen tyköänsä hänen tulemuksessaan. Jos tiedätte, että hän on vanhurskas, niin te ymmärrätte, että myös jokainen, joka vanhurskauden tekee, on hänestä syntynyt.”
1. Johanneksen kirje 2:28-29 FB38
Hedelmä on seuraus Jeesuksessa Kristuksessa olemisesta. Hedelmä ei tule ansiosta vaan pysymisestä Hänessä.
”Niin Jeesus sanoi niille juutalaisille, jotka uskoivat häneen: "Jos te pysytte minun sanassani, niin te totisesti olette minun opetuslapsiani; ja te tulette tuntemaan totuuden, ja totuus on tekevä teidät vapaiksi".”
Johannes 8:31-32 FB38
”Jeesus sanoi heille( juutalaisille) : "Jos Jumala olisi teidän Isänne, niin te rakastaisitte minua, sillä minä olen Jumalasta lähtenyt ja tullut; en minä ole itsestäni tullut, vaan hän on minut lähettänyt.
Minkätähden te ette ymmärrä minun puhettani? Sentähden, että te ette kärsi kuulla minun sanaani. Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole.
Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä. Mutta minua te ette usko, sentähden että minä sanon totuuden.”
Johannes 8:42-45 FB38
”Juudas, ei se Iskariot, sanoi hänelle: "Herra, mistä syystä sinä aiot ilmoittaa itsesi meille etkä maailmalle?" Jeesus vastasi ja sanoi hänelle:
"Jos joku rakastaa minua, niin hän pitää minun sanani, ja minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen tykönsä ja jäämme hänen tykönsä asumaan.
Joka ei minua rakasta, se ei pidä minun sanojani; ja se sana, jonka te kuulette, ei ole minun, vaan Isän, joka on minut lähettänyt.”
Johannes 14:22-24 FB38
- Anonyymi
Kuulevat korvat kuuluvat viidennelle eli Sardeksen srk eli Helluntaikirkolle. Silmävoide on kuudennen eli Filadelphian srk eli esim. Adventistien? asiaa enemmän. Silmien voitelu tarkoittaa pääsyä KAIKKEIN PYHIMPÄÄN missä ylipappi kerran vuodessa luettelee kansan kaikki synnit. Kun on tullut tietoiseksi kuinka syntinen kansa on kokonaan yltä päältä ei omat synnit ja laiminlyönnit enää paina vaa'assa paljon mitään. Itse on yrittänyt noudattaa sanaa ja Jeesuksen opetusta vaikka onkin lankeillut, mutta KAIKKEIN PYHIMMÄSSÄ on tieto koko kansan syntien määrästä joka on pöyristyttävä ja kun on päässyt KAIKKEIN PYHIMPÄÄN on tullut pyhäksi. Silloin asetetaan vaakaan pyhän oma synti toiseen kippoon ja toiseen kippoon koko kansan kaikki synnit. Eikä Pyhän asema enää ole heikko, vaan hänen menneet ja tulevat synnit ovat kuin pois pyyhityt.
Tänä päivänä tilanne on vielä sellainenkin, että kukaan ei ikinä kykene todistamaan omaa viattomuuttaan eikä edes sitä onko koskaan kärsinyt Kristuksen tähden. Koska on monta dimensiota, jossa voi elää emmekä tiedä onko kärsinyt omassa kehossaan kärsimyshetkellä.
Joka kaikesta huolimatta rakastaa Jumalaa voi yrittää elää pyhää elämää ja tehdä päivittäin parannusta synneistään. Mutta tilanne on se, että tämä nykyinen vuosituhat 2000-3000 jKr on luettu Babylonin portoksi, joka on syypää kaikkeen verenvuodatukseen mitä koskaan on verta vuodatettu ja jos tästä vuosituhannesta joku pelastuu on se ihme. Ei ole enää syntien sovittaminen mahdollista? Vaan ne kunkin päälle kuin verinen vaate.- Anonyymi
Se on eksyttävää kun helluntailaiset esiintyvät monilla eri seurakunta nimillä.
Helsingin Filadelfia-seurakunta perustettiin toukokuussa 1920 nimellä Helsingin helluntaiseurakunta. Seurakunta perustettiin sisällissodan jakamaan kaupunkiin ja seurakunta oli ensimmäinen suomenruotsalainen seurakunta. Kaksikielinen seurakunta koostui kymmenestä henkilöstä ja johtajana toimi norjalainen Gerhard Smidt. Vuonna 1924 seurakunnan nimi muutettiin Filadelfia-seurakunnaksi ja vuonna 1925 seurakunnan johtajaksi nousi Eino I. Manninen. - Anonyymi
”Mutta kun Kristus tuli tulevaisen hyvän ylimmäiseksi papiksi, niin hän suuremman ja täydellisemmän majan kautta, joka ei ole käsillä tehty, se on: joka ei ole tätä luomakuntaa, meni, ei kauristen ja vasikkain veren kautta, vaan oman verensä kautta kerta kaikkiaan kaikkeinpyhimpään ja sai aikaan iankaikkisen lunastuksen.”
Heprealaiskirje 9:11-12 FB38
”Mutta pääkohta siinä, mistä me puhumme, on tämä: meillä on sellainen ylimmäinen pappi, joka istuu Majesteetin valtaistuimen oikealla puolella taivaissa, tehdäkseen pappispalvelusta kaikkeinpyhimmässä, siinä oikeassa majassa, jonka on rakentanut Herra eikä ihminen.”
Heprealaiskirje 8:1-2 FB38
Millaista pappis palvelusta? Sellaista jonka esikuva oli Lakiliitossa kun ylimmäinen pappi rukoili kaikkein pyhimmässä kansan edestä.
”Kuka voi tuomita kadotukseen? Kristus Jeesus on se, joka on kuollut, onpa vielä herätettykin, ja hän on Jumalan oikealla puolella, ja hän myös rukoilee meidän edestämme.”
Roomalaiskirje 8:34 FB38
Synnit sovitettiin ristillä , niitä Jeesus ei enään taivaassa selvittele.
”Siis, jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut. Mutta kaikki on Jumalasta, joka on sovittanut meidät itsensä kanssa Kristuksen kautta ja antanut meille sovituksen viran. Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan. Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa. Sen, joka ei synnistä tiennyt, hän meidän tähtemme teki synniksi, että me hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi.”
2. Korinttilaiskirje 5:17-21 FB38
- Anonyymi
Jes 32:3: "Silloin eivät näkevien silmät ole soaistut, ja kuulevien korvat kuulevat tarkkaan."
Luuk 11:28: "Mutta hän sanoi: "Niin, autuaat ovat ne, jotka kuulevat Jumalan sanan ja sitä noudattavat"." - Anonyymi
Yksi puhuu ja muut istuvat on nykyinen seurakuntaelämä.
Välillä lauleskellaan yhdessä.
Julistettu Sanaakaan ei muutu lihaksi vaan valuu pois kuin vesi hanhen selästä.
Parin päivän päästä jutuista ei muisteta mitään.
Jeesus oli vuorovaikutuksessa opetuslapsiensa kanssa.
Siitä syntyi elävä usko ja apostolit. - Anonyymi
Biblia (1776) Joh.9:31 Mutta me tiedämme, ettei Jumala kuule syntisiä; vaan joka on Jumalan palvelia ja tekee hänen tahtonsa, sitä hän kuulee. Job.27:9. Ps.18:42. Ps.66:18. Sananl.15:29. Jes.1:15. Miika.3:4. Sak.7:13
- Anonyymi
Pelastuuko jos toistaa puhujan perässä "syntisen rukouksen." ?
Sanat on ainakin laitettu valmiiksi suuhun.
Kyse ei ole silloin Pyhästä Hengestä.- Anonyymi
Eikö kädennosto riitä ?
- Anonyymi
Joh.20:29 Jesus sanoi hänelle: ettäs näit minun, Toomas, niin sinä uskoit: autuaat ovat ne, jotka ei näe, ja kuitenkin uskovat. Biblia (1776) 2Kor.5:7. 1Piet.1:8
- Anonyymi
Uskovaiset eivät tiedä, mitä käskyjä tulee noudattaa ja mitä ei. Siksi se on niin vaikeaa. Kas kun Jumala ei ole jättänyt selkeitä ohjeita Raamattuun.
- Anonyymi
Raamattu on ristiriitainen kirja: "Jumala ei kuule syntisiä."
Room 3:
" Mehän olemme edellä osoittaneet, että kaikki, niin hyvin juutalaiset kuin kreikkalaiset, ovat synnin alla, ...
Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla..."
Jumala ei siis kuule ketään. - Anonyymi
<<Luuk 14:33: "Niin ei myös teistä yksikään, joka ei luovu kaikesta, mitä hänellä on, voi olla minun opetuslapseni."<<
Pukekaa siis Jeesus yllenne. Siinä on totuus tie ja elämä ja rakkaus, ja rakkaus on Jumala, kaikki muu on turhaa.
Jeesus on A&O: alku ja loppu.
Kunnia Isälle Pojalle ja Pyhälle Hengelle! - Anonyymi
>>>>>>Jumala ei kuule syntisiä.<<<<<
Raamattu ilmoittaa kuitenkin toisin.
”Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.
Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut; sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään". Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat. Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu".”
Roomalaiskirje 10:8-13 FB38 - Anonyymi
Usko ja Jumalan tahdon tekeminen ovat eri asioita.
Se vaatii Jumalan pelkoa eikä hurmahenkihulluttuksia.
>>> "Me tiedämme, ETTEI JUMALA KUULE SYNTISIÄ; vaan joka on jumalaapelkääväinen ja TEKEE HÄNEN TAHTONSA, sitä hän kuulee." <<< - Anonyymi
Psalmit: 50:15 Ja avuksesi huuda minua hädän päivänä, niin minä tahdon auttaa sinua, ja sinun pitää kunnioittaman minua."
Jumalan armo on enemmän kuin oikeudenmukaisuus. Katuvalle annetaan armo, se synnyttää uudeksi.- Anonyymi
Jumalan armo ylittää oikeudenmukaisuuden, koska se ei anna vain sitä, mikä ihminen ansaitsisi, vaan enemmän: uuden elämän ja uuden sydämen.
Oikeudenmukaisuus tarkoittaisi, että synti saa palkkansa – “synnin palkka on kuolema” (Room. 6:23).
Armo taas antaa anteeksi sen, mitä ei voi korjata itse, ja lisäksi uudistaa sisältäpäin.
Kun ihminen katsoo Jeesukseen Golgatan ristillä, hän näkee, että kaikki synti on jo kannettu ja maksettu. Tämä katumus ei ole vain surua teosta, vaan kääntymistä Jumalan puoleen. Ja silloin:
“Jos joku on Kristuksessa, hän on uusi luomus; se mikä on vanhaa on kadonnut, katso, uusi on tullut tilalle.” (2. Kor. 5:17)
Armo ei siis ole vain “anteeksianto ja sitten jatka entiseen”, vaan se synnyttää uudeksi – muuttaa sydämen, mielen ja tahdon.
- Anonyymi
Herran tahto näyttää olevan totta tosiaan vaikea toteuttaa.
Se raamatussa Jeesukseksi mainittukin vakuutti tulevansa takaisin Maan päälle vielä osan kuulijoistaan henkeä huokuessa.
No onko näkynyt tai kuulunut vieläkään kun noista kyseisen herrasmiehen "varmoista puheista" on vierähtänyt jo kaksi vuosituhatta ajastaikaa?
Ei ole.
Petkuhuiputusta, sanon ma. - Anonyymi
No kun ko. herra ei ole tahtoaan ilmaissut.
Vanhoista tarinoista ei pal kannata piitata. - Anonyymi
Armo ei siis ole vain “anteeksianto ja sitten jatko entiseen”, vaan se synnyttää uudeksi – muuttaa sydämen, mielen ja tahdon.
Kaikki on syntisiä Jumalan edessä paitsi hurskaat valehtelijat omasta mielestään ja luottavat siihen.
Jos ymmärtää Jumalan lain merkityksen ja soveltaa sitä itseensä, saastaisuus tulee esille Jeesuksen valossa, joka ainoana täytti lain.- Anonyymi
Laki todistaa syylliseksi vain jos rikkoo sitä vastaan. Rikotko? Teetkö tahallaan syntiä? Jos teet, niin et ole syntynyt uudesti ylhäältä. Olet vielä se sama vanha Aatami eikä uusi ole sijaan noussut. Tee parannus tai joudut helvettiin!
- Anonyymi
Uskosta osattoman, maailman ihmisen on toden totta vaikeaa tehdä Herran tahtoa, vaan maailman ihminen palvelee mieluummin omaa herraaansa, tämän maailman ruhtinasta.
- Anonyymi
Onko yksikään sotakiimainen tehnyt parannusta?
- Anonyymi
Ja höpö höpö Jumalan silmissä kaikki ovat lainrikkojia syntisiä syntymästä (sikiämisestä) lähtien. Vain Jeesuksessa K. on armo ja anteeksianto. Oma parannus ja lainnoudattaminen on aina kaukana täydellisetä, mikä kelpaisi Jumalalle, silti synti pitää jättää ja omaa parannustakin tehdä armon alla.
- Anonyymi
En ole tehnyt syntiä 23 vuoteen. Ei yksinkertaisesti tee mieli tehdä syntiä. Vahingossa en sitä tee tai en ainakaan huomaa sellaisia vahinkoja sattuneen.
En hyväksy sellaisia uskovaisia, jotka tekevät syntiä vielä uskovaisena. Pysyn kaukana seurakunnista tämän vuoksi. - AnonyymiUUSI
Uudestisti syntynyt tiedostaa syntinsä ja tekee parannusta joka päivä. Vertauskohta on synnitön Jeesus, joka on uskovan vanhurskaus, se ei ole itsessä vaan Jeesuksessa.
- AnonyymiUUSI
Ongelma on siinä että näitä jumala herroja on satoja.
- AnonyymiUUSI
Täytyy erottaa Jumalan teot ja ihmisen teot toittaa toisistaan.
On vain yksi oikea Jumala, ja siksi on yksi oikea usko.
Se on Jeesus Kristus jonka Jumala on lähettänyt.
Se ei ole ihmisten teko. Jeesukselle lähettäminen ihmiseksi on Jumalan teko.
Ihminen ei ole luonut luomakuntaa.
Kaikki on jo valmista toisessa luomakunnassa ei maailman luomista.
- AnonyymiUUSI
1Joh.3:9 Jokainen joka Jumalasta syntynyt on, ei se syntiä tee; sillä hänen siemenensä pysyy hänessä, ja ei hän taida syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt. Biblia (1776) 1Piet.1:23. 1Joh.5:18
- AnonyymiUUSI
Sitä ihmettelen itsekkin. Miksi on niin vaikeaa tehdä Herran tahto. Itse olen aina ollut nöyrä Herran palvelija.
- AnonyymiUUSI
Biblia (1776) 1Joh.5:18 Me tiedämme, että jokainen, joka Jumalasta syntynyt on, ei hän syntiä tee; vaan joka Jumalasta syntynyt on, se varjelee itsensä, ja paha ei rupee häneen.
- AnonyymiUUSI
Saarn.7:21 Sillä ei ole maan päällä, ihmistä niin vanhurskasta, että hän tekisi vain hyvää eikä tekisi syntiä. 1Kun.8:46. 2Aikak.6:36. Sananl.20:9. 1Joh.1:8
- AnonyymiUUSI
Jumalattoman syntiset eivät halua tehdä Jumalan tahtoa, mutta kuten ketjustakin näkyy, uskosta osattomat haluavat esiinyä Sanan opettajina!
- AnonyymiUUSI
<<Biblia (1776) 1Joh.5:18 Me tiedämme, että jokainen, joka Jumalasta syntynyt on, ei hän syntiä tee; vaan joka Jumalasta syntynyt on, se varjelee itsensä, ja paha ei rupee häneen.<<
Jos verrataan Jeesukseen Hän on valo, joka on Jeesuksessa ei tee syntiä, mutta jos elää syntisessä maailmassa sen tavoilla, pakostakin tekee syntiä, koska se on Jumalan säätmyksiä vastaan.
Älkää sopeutuko tähän maailmaan j.n.e.
Kuka siis on syntinen? - AnonyymiUUSI
Syntinen maailma vetää mukaansa omiin tapoihinsa, ja jos ihminen elää sen ehdoilla, hän alkaa väistämättä toimia Jumalan säätämyksiä vastaan. Siksi Raamattu varoittaa:
“Älkää mukautuko tämän maailmanajan menoon, vaan muuttukaa mielenne uudistuksen kautta, niin että voisitte tutkia, mikä on Jumalan tahto, mikä on hyvää, otollista ja täydellistä.”
(Room. 12:2)
Maailma houkuttelee:
arvoillaan (itsekorotus, mammonan palvonta, vallan tavoittelu)
tavoillaan (epärehellisyys, himot, välinpitämättömyys lähimmäisestä)
valheellaan (ette te kuolekaan, kuten käärme sanoi paratiisissa)
Jos ihminen sopeutuu näihin, hän alkaa hyväksyä synnin normaalina. Mutta kun elää Kristuksessa, Pyhä Henki antaa voiman sanoa “ei” ja kulkea eri tietä, vaikka ympäristö painostaisi.
Tämän tähden Jeesus rukoili opetuslastensa puolesta:
“Minä en rukoile, että ottaisit heidät pois maailmasta, vaan että varjelisit heidät pahasta.” (Joh. 17:15)
Eli vaikka olemme maailmassa, emme saa olla maailmasta.
Se vaatii:
sisäistä uudistumista Sanan ja Hengen kautta
Jumalan tahdon tuntemista ja siihen kiinnittymistä
rohkeutta elää eri tavalla kuin enemmistö
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t917485- 373977
- 453520
- 2362814
Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐402662- 452492
- 1322401
Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?292289Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna202248- 451972