Lahkohengessä oleva ei ymmärrä Sanaa

Anonyymi-ap

Hengellisesti kuollut seurakunta

Ilm 3:1:

"Ja Sardeen seurakunnan enkelille kirjoita: 'Näin sanoo hän, jolla on ne Jumalan seitsemän henkeä ja ne seitsemän tähteä: Minä tiedän sinun tekosi: sinulla on se nimi, että elät, mutta sinä olet kuollut."

Henkiä voi olla monia

Matt 12:45:

"Silloin se menee ja ottaa mukaansa seitsemän muuta henkeä, pahempaa kuin se itse, ja ne tulevat sisään ja asuvat siellä. Ja sen ihmisen viimeiset tulevat pahemmiksi kuin ensimmäiset. Niin käy myös tälle pahalle sukupolvelle.""

30

194

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Pakkovauvakastettuihin on mennyt rienaamisen henki!

• Anonyymi

Ilm 2:16; 3:16:

"Tee siis parannus; mutta jos et, niin minä tulen sinun tykösi pian ja sodin heitä vastaan suuni miekalla. … Mutta nyt, koska olet penseä, etkä ole palava etkä kylmä, olen minä oksentava sinut suustani ulos."

Koko seurakunnan on tehtävä parannus.

• Anonyymi

Montako "parannus" sanaa löydät Novumista siis kreikan kielisestä Raamatusta?

"Parannus" ja "kääntykää " sanat ovat mielenkiintoisia tutkimis kohteita asiayhteyksissään.

Kääntyä voi huonosta parempaan. Synnistä Jumalan puoleen ym.

Parempi voisi olla mennä siihen seurakuntaan pitämään kehoitus puhetta jonka " koko seurakunnan on tehtävä parannus". Laki henkisillä puheilla saa seurakunnan hajoitettua ja sillä saa aikaan ulkokultaisuutta. Siisti pinnasta mutta sisältä toista.

Mikäli itse olet puhdas ( omasta mielestä?) ja voimakas niin rohkaise toki heikkoja niinhän seurakunnan omistajakin Jeesus Kristus tekee.

”Minä itse kaitsen lampaani ja vien itse ne lepäämään, sanoo Herra, Herra. Kadonneet minä tahdon etsiä, eksyneet tuoda takaisin, haavoittuneet sitoa, heikkoja vahvistaa; mutta lihavat ja väkevät minä hävitän. Minä kaitsen niitä niin, kuin oikein on.”
        ‭‭Hesekiel‬ ‭34‬:‭15‬-‭16‬ ‭FB38‬‬

”Ja hän saapui Nasaretiin, jossa hänet oli kasvatettu, ja meni tapansa mukaan sapatinpäivänä synagoogaan ja nousi lukemaan. Niin hänelle annettiin profeetta Esaiaan kirja, ja kun hän avasi kirjan, löysi hän sen paikan, jossa oli kirjoitettuna: "Herran Henki on minun päälläni, sillä hän on voidellut minut julistamaan evankeliumia köyhille; hän on lähettänyt minut saarnaamaan vangituille vapautusta ja sokeille näkönsä saamista, päästämään sorretut vapauteen, saarnaamaan Herran otollista vuotta". Ja käärittyään kirjan kokoon hän antoi sen palvelijalle ja istuutui; ja kaikkien synagoogassa olevien silmät olivat häneen kiinnitetyt. Niin hän rupesi puhumaan heille: "Tänä päivänä tämä kirjoitus on käynyt toteen teidän korvainne kuullen".”
        ‭‭Luukas‬ ‭4‬:‭16‬-‭21‬ ‭FB38‬‬

”Pitäkää pyhien tarpeet ominanne; harrastakaa vieraanvaraisuutta. Siunatkaa vainoojianne, siunatkaa, älkääkä kirotko. Iloitkaa iloitsevien kanssa, itkekää itkevien kanssa. Olkaa keskenänne yksimieliset. Älkää korkeita mielitelkö, vaan tyytykää alhaisiin oloihin. Älkää olko itsemielestänne viisaita. Älkää kenellekään pahaa pahalla kostako. Ahkeroikaa sitä, mikä on hyvää kaikkien ihmisten edessä.”
        ‭‭Roomalaiskirje‬ ‭12‬:‭13‬-‭17‬ ‭FB38‬‬

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Montako "parannus" sanaa löydät Novumista siis kreikan kielisestä Raamatusta?

"Parannus" ja "kääntykää " sanat ovat mielenkiintoisia tutkimis kohteita asiayhteyksissään.

Kääntyä voi huonosta parempaan. Synnistä Jumalan puoleen ym.

Parempi voisi olla mennä siihen seurakuntaan pitämään kehoitus puhetta jonka " koko seurakunnan on tehtävä parannus". Laki henkisillä puheilla saa seurakunnan hajoitettua ja sillä saa aikaan ulkokultaisuutta. Siisti pinnasta mutta sisältä toista.

Mikäli itse olet puhdas ( omasta mielestä?) ja voimakas niin rohkaise toki heikkoja niinhän seurakunnan omistajakin Jeesus Kristus tekee.

”Minä itse kaitsen lampaani ja vien itse ne lepäämään, sanoo Herra, Herra. Kadonneet minä tahdon etsiä, eksyneet tuoda takaisin, haavoittuneet sitoa, heikkoja vahvistaa; mutta lihavat ja väkevät minä hävitän. Minä kaitsen niitä niin, kuin oikein on.”
        ‭‭Hesekiel‬ ‭34‬:‭15‬-‭16‬ ‭FB38‬‬

”Ja hän saapui Nasaretiin, jossa hänet oli kasvatettu, ja meni tapansa mukaan sapatinpäivänä synagoogaan ja nousi lukemaan. Niin hänelle annettiin profeetta Esaiaan kirja, ja kun hän avasi kirjan, löysi hän sen paikan, jossa oli kirjoitettuna: "Herran Henki on minun päälläni, sillä hän on voidellut minut julistamaan evankeliumia köyhille; hän on lähettänyt minut saarnaamaan vangituille vapautusta ja sokeille näkönsä saamista, päästämään sorretut vapauteen, saarnaamaan Herran otollista vuotta". Ja käärittyään kirjan kokoon hän antoi sen palvelijalle ja istuutui; ja kaikkien synagoogassa olevien silmät olivat häneen kiinnitetyt. Niin hän rupesi puhumaan heille: "Tänä päivänä tämä kirjoitus on käynyt toteen teidän korvainne kuullen".”
        ‭‭Luukas‬ ‭4‬:‭16‬-‭21‬ ‭FB38‬‬

”Pitäkää pyhien tarpeet ominanne; harrastakaa vieraanvaraisuutta. Siunatkaa vainoojianne, siunatkaa, älkääkä kirotko. Iloitkaa iloitsevien kanssa, itkekää itkevien kanssa. Olkaa keskenänne yksimieliset. Älkää korkeita mielitelkö, vaan tyytykää alhaisiin oloihin. Älkää olko itsemielestänne viisaita. Älkää kenellekään pahaa pahalla kostako. Ahkeroikaa sitä, mikä on hyvää kaikkien ihmisten edessä.”
        ‭‭Roomalaiskirje‬ ‭12‬:‭13‬-‭17‬ ‭FB38‬‬

Se on tämä Novum siitä jännä, että se on yhden herätysliikkeen tekemä oma selitysteos. Suurin piirtein joka lahkolaisella liikkeellä ja kirkkokunnalla on omat raamatunkäännöksensä ja Raamatun selitysteoksensa, ja yllätys yllätys: jokaisessa niistä on käännetty opillisesti kriittiset kohdat juuri kyseisen ryhmän oppien mukaan! Kreikassa kun yhdellä sanalla voi olla monta merkitystä ja vivahde-eroa, kuten hebreassakin, sieltä voi poimia mielisensä, ja jos se ei riitä, voi vähän spekuloida määräävillä artikkeleilla, aikamuodoilla ja pilkkujen
        sijainnilla, niin saadaan Raamattu sopimaan omaan oppiin. Siksi jehovaattorien Uuden maailman käännös kuulostaa erilaiselta kuin helluntailaisten Novum joka kuulostaa erilaiselta kuin Kansanlähetyksen Jumalan kansan pyhä Raamattu joka... jne.

• Anonyymi

Terveessä Raamatun tulkinnassa huomioidaan asiayhteydet ym.

• Anonyymi

”Ja Pergamon seurakunnan enkelille kirjoita: 'Näin sanoo hän, jolla on se kaksiteräinen, terävä miekka: Minä tiedän, missä sinä asut: siellä, missä saatanan valtaistuin on; ja sinä pidät minun nimestäni kiinni etkä ole kieltänyt minun uskoani niinäkään päivinä, jolloin Antipas, minun todistajani, minun uskolliseni, tapettiin teidän luonanne, siellä, missä saatana asuu. Mutta minulla on vähän sinua vastaan: sinulla on siellä niitä, jotka pitävät kiinni Bileamin opista, hänen, joka opetti Baalakia virittämään Israelin lapsille sen viettelyksen, että söisivät epäjumalille uhrattua ja haureutta harjoittaisivat. Niin on myös sinulla niitä, jotka samoin pitävät kiinni nikolaiittain opista. Tee siis parannus; mutta jos et, niin minä tulen sinun tykösi pian ja sodin heitä vastaan suuni miekalla. Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo. Sille, joka voittaa, minä annan salattua mannaa ja annan hänelle valkoisen kiven ja siihen kiveen kirjoitetun uuden nimen, jota ei tiedä kukaan muu kuin sen saaja.'”
        ‭‭Ilmestyskirja‬ ‭2‬:‭12‬-‭17‬ ‭FB38‬‬

”Ja Laodikean seurakunnan enkelille kirjoita: 'Näin sanoo Amen, se uskollinen ja totinen todistaja, Jumalan luomakunnan alku: Minä tiedän sinun tekosi: sinä et ole kylmä etkä palava; oi, jospa olisit kylmä tai palava! Mutta nyt, koska olet penseä, etkä ole palava etkä kylmä, olen minä oksentava sinut suustani ulos. Sillä sinä sanot: Minä olen rikas, minä olen rikastunut enkä mitään tarvitse; etkä tiedä, että juuri sinä olet viheliäinen ja kurja ja köyhä ja sokea ja alaston. Minä neuvon sinua ostamaan minulta kultaa, tulessa puhdistettua, että rikastuisit, ja valkeat vaatteet, että niihin pukeutuisit eikä alastomuutesi häpeä näkyisi, ja silmävoidetta voidellaksesi silmäsi, että näkisit. Kaikkia niitä, joita minä pidän rakkaina, minä nuhtelen ja kuritan; ahkeroitse siis ja tee parannus. Katso, minä seison ovella ja kolkutan; jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, niin minä käyn hänen tykönsä sisälle ja aterioitsen hänen kanssaan, ja hän minun kanssani. Joka voittaa, sen minä annan istua kanssani valtaistuimellani, niinkuin minäkin olen voittanut ja istunut Isäni kanssa hänen valtaistuimellensa. Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo.'"”
        ‭‭Ilmestyskirja‬ ‭3‬:‭14‬-‭22‬ ‭FB38‬‬

Kunpaakaan seurakuntaa ei enään taida olla?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

”Ja Pergamon seurakunnan enkelille kirjoita: 'Näin sanoo hän, jolla on se kaksiteräinen, terävä miekka: Minä tiedän, missä sinä asut: siellä, missä saatanan valtaistuin on; ja sinä pidät minun nimestäni kiinni etkä ole kieltänyt minun uskoani niinäkään päivinä, jolloin Antipas, minun todistajani, minun uskolliseni, tapettiin teidän luonanne, siellä, missä saatana asuu. Mutta minulla on vähän sinua vastaan: sinulla on siellä niitä, jotka pitävät kiinni Bileamin opista, hänen, joka opetti Baalakia virittämään Israelin lapsille sen viettelyksen, että söisivät epäjumalille uhrattua ja haureutta harjoittaisivat. Niin on myös sinulla niitä, jotka samoin pitävät kiinni nikolaiittain opista. Tee siis parannus; mutta jos et, niin minä tulen sinun tykösi pian ja sodin heitä vastaan suuni miekalla. Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo. Sille, joka voittaa, minä annan salattua mannaa ja annan hänelle valkoisen kiven ja siihen kiveen kirjoitetun uuden nimen, jota ei tiedä kukaan muu kuin sen saaja.'”
        ‭‭Ilmestyskirja‬ ‭2‬:‭12‬-‭17‬ ‭FB38‬‬

”Ja Laodikean seurakunnan enkelille kirjoita: 'Näin sanoo Amen, se uskollinen ja totinen todistaja, Jumalan luomakunnan alku: Minä tiedän sinun tekosi: sinä et ole kylmä etkä palava; oi, jospa olisit kylmä tai palava! Mutta nyt, koska olet penseä, etkä ole palava etkä kylmä, olen minä oksentava sinut suustani ulos. Sillä sinä sanot: Minä olen rikas, minä olen rikastunut enkä mitään tarvitse; etkä tiedä, että juuri sinä olet viheliäinen ja kurja ja köyhä ja sokea ja alaston. Minä neuvon sinua ostamaan minulta kultaa, tulessa puhdistettua, että rikastuisit, ja valkeat vaatteet, että niihin pukeutuisit eikä alastomuutesi häpeä näkyisi, ja silmävoidetta voidellaksesi silmäsi, että näkisit. Kaikkia niitä, joita minä pidän rakkaina, minä nuhtelen ja kuritan; ahkeroitse siis ja tee parannus. Katso, minä seison ovella ja kolkutan; jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, niin minä käyn hänen tykönsä sisälle ja aterioitsen hänen kanssaan, ja hän minun kanssani. Joka voittaa, sen minä annan istua kanssani valtaistuimellani, niinkuin minäkin olen voittanut ja istunut Isäni kanssa hänen valtaistuimellensa. Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo.'"”
        ‭‭Ilmestyskirja‬ ‭3‬:‭14‬-‭22‬ ‭FB38‬‬

Kunpaakaan seurakuntaa ei enään taida olla?

Paavalikin on kuollut.

• Anonyymi

1Kor 3:2-3: "Maitoa minä juotin teille, en antanut ruokaa, sillä sitä ette silloin sietäneet, ettekä vielä nytkään siedä; olettehan vielä lihallisia. Sillä kun keskuudessanne on kateutta ja riitaa, ettekö silloin ole lihallisia ja vaella ihmisten tavoin?"

• Anonyymi

Parhamiin ja Olseniin meni todistettavasti hommouve henki.

• Anonyymi

Olseni toi sen "hengen" Amerikasta tänne ja levitti sitä tehokkaasti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olseni toi sen "hengen" Amerikasta tänne ja levitti sitä tehokkaasti.

Helluntaihengessä likaisten unelmien täyttymistä.

• Anonyymi

Pakkovauvakastettujen arkkipiispaan ja piispoihin on mennyt homouden henki he käskevät vihkiä homoja!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pakkovauvakastettujen arkkipiispaan ja piispoihin on mennyt homouden henki he käskevät vihkiä homoja!

Useamman kerran kylvetetty pedo jankkaa tuota samaa saiaa koko ajan. Se ihannoi homoutta

• Anonyymi

Lahkohenkeen kuuluu pakkovauvakasteella demonisoiminen.

• Anonyymi

Se on nähty

• Anonyymi

Vauvakasteenhenkeen kuuluu muiden parjaaminen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vauvakasteenhenkeen kuuluu muiden parjaaminen.

Uudestikastajilla on vauvakastehenki joka laittaa puhumaan vauvakasteesta

• Anonyymi

Pastori tulee jättämään laumansa.
      Aika käärme on.

Joh 10:12: "Mutta palkkalainen, joka ei ole paimen ja jonka omia lampaat eivät ole, kun hän näkee suden tulevan, niin hän jättää lampaat ja pakenee; ja susi ryöstää ja hajottaa ne."

• Anonyymi

Lahkolaisuuteen kuuluu pienten lasten manaaminen.
      Missä hengessä ?

• Anonyymi

Luterilaisen porttokirkon hengessä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luterilaisen porttokirkon hengessä

Tarkoitat varmaan helluntailahkon hengessä.

• Putin on kastettu ja elävässä uskossa.

Eikä lahkohengessä.

😊 😊 😊 😊 😊

• Anonyymi

Miten Stub ?
        😱😱😱😱😱

• Anonyymi

Matt 12:45:

"Silloin se menee ja ottaa mukaansa seitsemän muuta henkeä, pahempaa kuin se itse, ja ne tulevat sisään ja asuvat siellä. Ja sen ihmisen viimeiset tulevat pahemmiksi kuin ensimmäiset. Niin käy myös tälle pahalle sukupolvelle.""

Kuitenkin nuo KOLME SAASTAISTA HENKEÄ eli naturalismi, ateismi ja teismi ovat ne jotka ovat vaarassa mennä kadotukseen.

Nuo 7 vielä pahempaa henkeä ovat filosofioita, aatteita ja ideoita joiden ihminen kuvittelee olevan parempia ja väkevämpiä kuin JUMALAN SANA. Mutta ne ovat maailmallisia filosofioita jotka vain pistää maailman ykköseksi ja ihminen itse kärsii ja kuolee pois.

Jumalan Sana on vaikea. Perkele ja demonit ovat siinä tuhattaiturit. He tuhoaa sen avulla eläviä uhreja. Mutta siitä huolimatta tarvitsemme Jumalan Sanaa jotta erottaisimme tosi Jumalan Perkeleestä. Se on välttämätön meille tuntea Jeesus niin emme lankea ikinä Antikristukseen.

• >>Miten Stub ?>>

Koulukiusaaja.

• Anonyymi

Aloittaja hoi

Arvosteleminen on helppoa. Et kerro mitään omasta uskosta. Tuskin sitä on ollenkaan. Ensiksi heti syntymymän jälkeen kirkko johtaa pahasti ihmisiä harhaan. Kippokaste on täyttä humpuukia.

• Anonyymi

Kyse on siis luterilaisesta vauvakastelahkosta.

• Anonyymi

Kyse on helluntailaisesta uudestikastelahkosta joka vihaa Jeesukseen uskovia

• Anonyymi

Hyvä tiivistys helluntaiseurakunnasta. Raamattua ei uskota kun vain osa siitä.

Täälläkin helluntailaiset kumonneet Pietarin opetukset sillä että "hän oli vähän hätäinen"

• Anonyymi

Kuinka kukaan voisi kääntyä ja tehdä parannuksen sekä tulla uskoon ellei joku saarnaa pyhää evankeliumia.

Aloittaja on koskettanut omaatuntoani, mutta ei saisi liikaa jatkuvasti parjata Kristuksen omia seurakunnan perustajia. Ja myös ajoittaiset huumorin välähdykset haittaavat työtä Pyhyyden eteen. Mutta kiitollinen saan olla että yhä on kääntymys ja parannus saarna korkealla tasolla ja voimassa. Kiitos!

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      69
      4801
    2. KALAJOEN UIMAVALVONTA

https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar
      Kalajoki
      188
      3745
    3. Hukkuneet pojat kalajoella pakolaisia?

Eivät osanneet suomea nimittäin.
      Maailman menoa
      182
      3395
    4. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      76
      3175
    5. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      50
      2899
    6. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      25
      1984
    7. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      24
      1921
    8. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      179
      1724
    9. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      30
      1676
    10. Metsästysmökki

Metsästyskortti saapui. Lisäksi metsästysmökki varata!
      Kuhmo
      43
      1385
    Aihe