Jumalan vanhurskaus, joka saavutetaan

Anonyymi-ap

turvaamalla Jeesukseen, on enemmän kuin kaikki mitä ihminen voi omana itsenään saavuttaa. Tämä vanhurskaus ei ole teoreettinen, vaan yliluonnollinen. Jeesus itse elää ja vaikuttaa omissaan:

https://keskustelu.suomi24.fi/t/19003249/jumala-totisesti-on-teissa

Siis Jumala itse vaikuttaa meissä hyvän tekemistä ja mielenmuutosta. Olemmeko me voimakkaammat kuin Jumala? Emme. Siksi se mitä saamme uskosta voittaa mennen tullen kaiken mitä voimme omalla voimallamme hankkia ja saavuttaa. Siksi on myös turha loukkaantua siitä, että pelastus saavutetaan uskomalla Jeesukseen eikä pyrkimällä omana itsenään olemaan jotain.

19

336

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

aku ankka pitää omistaan huolen , jatketaanko tilausta

• Anonyymi

Miksi sitten pitää kasvaa hengellisesti ja olla parempi, jos Jumalan vanhurskaus jo asuu minussa?

• Anonyymi

Koska ihminen ei ole robotti. Jumalan tahto on, että häneen uskovat vaeltavat Hengessä:

Galatalaiskirje 5:16-21 FB38
        [16] Minä sanon: vaeltakaa Hengessä, niin ette lihan himoa täytä. [17] Sillä liha himoitsee Henkeä vastaan, ja Henki lihaa vastaan; nämä ovat nimittäin toisiansa vastaan, niin että te ette tee sitä, mitä tahdotte. [18] Mutta jos te olette Hengen kuljetettavina, niin ette ole lain alla. [19] Mutta lihan teot ovat ilmeiset, ja ne ovat: haureus, saastaisuus, irstaus, [20] epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, eriseurat, lahkot, [21] kateus, juomingit, mässäykset ja muut senkaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että ne, jotka semmoista harjoittavat, eivät peri Jumalan valtakuntaa.

Uskovaisena huomaat että olotilasi huononee synnistä. Murehdutat Pyhän Hengen. Sen lisäksi synti saa meissä aikaan tuhoa ja meidän elämissä. Mieti nyt vaikka ylensyöntiä: se tuhoaa meidän ruumistamme.

Uudistuminen tapahtuu Jumalan Sanalla. Usko ja Jumalan Sana vaikuttavat yhdessä Hengen kautta.

1. Tessalonikalaiskirje 2:13 FB38
        [13] Ja sentähden me myös lakkaamatta kiitämme Jumalaa siitä, että te, kun saitte meiltä kuulemanne Jumalan sanan, otitte sen vastaan, ette ihmisten sanana, vaan, niinkuin se totisesti on, Jumalan sanana, joka myös vaikuttaa teissä, jotka uskotte.

Me emme saa kiitosta Jumalalta tavoista joita emme parantaneet.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Koska ihminen ei ole robotti. Jumalan tahto on, että häneen uskovat vaeltavat Hengessä:

Galatalaiskirje 5:16-21 FB38
        [16] Minä sanon: vaeltakaa Hengessä, niin ette lihan himoa täytä. [17] Sillä liha himoitsee Henkeä vastaan, ja Henki lihaa vastaan; nämä ovat nimittäin toisiansa vastaan, niin että te ette tee sitä, mitä tahdotte. [18] Mutta jos te olette Hengen kuljetettavina, niin ette ole lain alla. [19] Mutta lihan teot ovat ilmeiset, ja ne ovat: haureus, saastaisuus, irstaus, [20] epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, eriseurat, lahkot, [21] kateus, juomingit, mässäykset ja muut senkaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että ne, jotka semmoista harjoittavat, eivät peri Jumalan valtakuntaa.

Uskovaisena huomaat että olotilasi huononee synnistä. Murehdutat Pyhän Hengen. Sen lisäksi synti saa meissä aikaan tuhoa ja meidän elämissä. Mieti nyt vaikka ylensyöntiä: se tuhoaa meidän ruumistamme.

Uudistuminen tapahtuu Jumalan Sanalla. Usko ja Jumalan Sana vaikuttavat yhdessä Hengen kautta.

1. Tessalonikalaiskirje 2:13 FB38
        [13] Ja sentähden me myös lakkaamatta kiitämme Jumalaa siitä, että te, kun saitte meiltä kuulemanne Jumalan sanan, otitte sen vastaan, ette ihmisten sanana, vaan, niinkuin se totisesti on, Jumalan sanana, joka myös vaikuttaa teissä, jotka uskotte.

Me emme saa kiitosta Jumalalta tavoista joita emme parantaneet.

...
        2. Korinttilaiskirje 5:10
        'Sillä kaikkien meidän pitää ilmestymän Kristuksen tuomioistuimen eteen, että kukin saisi sen mukaan, kuin hän ruumiissa ollessaan on tehnyt, joko hyvää tai pahaa. '

Myös armahdetut tullaan arvioimaan, ei niin, että joutuisimme kadotukseen, vaan Kristus tulee määrittämään meille osan iankaikkisessa elämässä sen mukaan, kuinka uskollisia olemme olleet. Vähäisinkin osa on tietenkin parempi kuin kadotukseen joutuminen.

1. Korinttilaiskirje 3:10-15
        ' Sen Jumalan armon mukaan, joka on minulle annettu, minä olen taitavan rakentajan tavoin pannut perustuksen, ja toinen sille rakentaa, mutta katsokoon kukin, kuinka hän sille rakentaa. Sillä muuta perustusta ei kukaan voi panna, kuin mikä pantu on, ja se on Jeesus Kristus. Mutta jos joku rakentaa tälle perustukselle, rakensipa kullasta, hopeasta, jalokivistä, puusta, heinistä tai oljista, niin kunkin teko on tuleva näkyviin; sillä sen on saattava ilmi se päivä, joka tulessa ilmestyy, ja tuli on koetteleva, minkälainen kunkin teko on. Jos jonkun tekemä rakennus kestää, on hän saava palkan; mutta jos jonkun tekemä palaa, joutuu hän vahinkoon; mutta hän itse on pelastuva, kuitenkin ikäänkuin tulen läpi. '

Roomalaiskirje 2:28-29
        'Sillä ei se ole juutalainen, joka vain ulkonaisesti on juutalainen, eikä ympärileikkaus se, joka ulkonaisesti lihassa tapahtuu; vaan se on juutalainen, joka sisällisesti on juutalainen, ja oikea ympärileikkaus on sydämen ympärileikkaus Hengessä, ei kirjaimessa; ja hän saa kiitoksensa, ei ihmisiltä, vaan Jumalalta.'

• Anonyymi

Lehmätkin ovat vanhurskaita.
      Jos et usko niin käy haistelemassa.

• Anonyymi

Määrittele mitä tarkoittaa vanhurskaus?

• Anonyymi

Kelvollista Jumalan edessä.

Roomalaiskirje 4:1-8
        '" Mitä me siis sanomme esi-isämme Aabrahamin saavuttaneen lihan mukaan? Sillä jos Aabraham on teoista vanhurskautettu, on hänellä kerskaamista, mutta ei Jumalan edessä. Sillä mitä Raamattu sanoo? "Aabraham uskoi Jumalaa, ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi". Mutta töitä tekevälle ei lueta palkkaa armosta, vaan ansiosta, mutta joka ei töitä tee, vaan uskoo häneen, joka vanhurskauttaa jumalattoman, sille luetaan hänen uskonsa vanhurskaudeksi; niinkuin myös Daavid ylistää autuaaksi sitä ihmistä, jolle Jumala lukee vanhurskauden ilman tekoja: "Autuaat ne, joiden rikokset ovat anteeksi annetut ja joiden synnit ovat peitetyt! Autuas se mies, jolle Herra ei lue syntiä!" '

Me olemme kaikki omien tekojemme kanssa kelvottomia:

Roomalaiskirje 3:21-26
        ' Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia, se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; sillä ei ole yhtään erotusta. Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa, jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa, sitä, että hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen. '
        Jumalan Sana lupaa, että jokainen joka laitta uskonsa Jeesukseen, tulee kelvolliseksi Jumalalle. Ja tämä tapahtuu Jeesuksen ristin kuoleman kautta. Tämä usko myös saa uskovassa aikaan parempia tekoja kuin mitä tekisimme ilman sitä. Uskomalla saadaan Jumalan Henki:

Efesolaiskirje 1:13-14
        'Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti, sen, joka on meidän perintömme vakuutena, hänen omaisuutensa lunastamiseksi — hänen kirkkautensa kiitokseksi. '

Ja Henki tuottaa uskovassa hedelmää, kun Hengessä vaellamme:

Galatalaiskirje 5:22-26
        'Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen. Sellaista vastaan ei ole laki. Ja ne, jotka ovat Kristuksen Jeesuksen omat, ovat ristiinnaulinneet lihansa himoineen ja haluineen. Jos me Hengessä elämme, niin myös Hengessä vaeltakaamme. Älkäämme olko turhan kunnian pyytäjiä, niin että toisiamme ärsyttelemme, toisiamme kadehdimme.'

Kun ihminen yrittää omana itsenään kelvata Jumalalle, hän yrittää tuoda Kristusta kuolemaan maan päälle omasta puolestaan ja herättää hänet kuolleista, se ei onnistu. Kristus on jo tehnyt kaiken meidän hyväksemme:

Roomalaiskirje 10:4-11
        ' Sillä Kristus on lain loppu, vanhurskaudeksi jokaiselle, joka uskoo. Kirjoittaahan Mooses siitä vanhurskaudesta, joka laista tulee, että ihminen, joka sen täyttää, on siitä elävä. Mutta se vanhurskaus, joka uskosta tulee, sanoo näin: "Älä sano sydämessäsi: Kuka nousee taivaaseen?" se on: tuomaan Kristusta alas, tahi: "Kuka astuu alas syvyyteen?" se on: nostamaan Kristusta kuolleista. Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme. Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut; sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan. Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään". '

• Anonyymi

Sen huomaat sitten navetassa.

• Anonyymi

Kelvollista sonnin edessä.

• Anonyymi

Voitko määritellä mitä tarkoittaa vanhurskaus?

• Anonyymi

Yksi määritelmä on tuossa ylhäällä. Se tarkoittaa sitä että on kelvollinen Jumalan edessä. Uskon kautta Jeesukseen, ihminen saa Jeesuksen vanhurskauden, siis meidän kelvollisuus määräytyy hänen kauttaan, ei sen kautta mitä olemme itse olleet. Omana itsenään kukaan ei kelpaa Jumalalle, vai Kristuksen kautta ihminen tulee Jumalalle kelvolliseksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Yksi määritelmä on tuossa ylhäällä. Se tarkoittaa sitä että on kelvollinen Jumalan edessä. Uskon kautta Jeesukseen, ihminen saa Jeesuksen vanhurskauden, siis meidän kelvollisuus määräytyy hänen kauttaan, ei sen kautta mitä olemme itse olleet. Omana itsenään kukaan ei kelpaa Jumalalle, vai Kristuksen kautta ihminen tulee Jumalalle kelvolliseksi.

Lässytät paskaa. Elät jo helvettiä ellet lopeta tuota.

Ps. helvettiä ei ole olemassa, sen enenmpää kuin jumaliakaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lässytät paskaa. Elät jo helvettiä ellet lopeta tuota.

Ps. helvettiä ei ole olemassa, sen enenmpää kuin jumaliakaan.

Toivon että sulla on kaikki hyvin ja rukoilen puolestasi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikä ero Jumalalla ja Jeesuksella?
        Ja jos vastaa ei mitään, miksi sitten käytät molempia ilmaisuja?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikä ero Jumalalla ja Jeesuksella?
        Ja jos vastaa ei mitään, miksi sitten käytät molempia ilmaisuja?

1. Timoteuskirje 3:16 FI1776
        [16] Ja se on julkisesti suuri jumalisuuden salaisuus, että Jumala on ilmoitettu lihassa, vanhurskautettu hengessä, nähty enkeleiltä, saarnattu pakanoille, uskottu maailmassa ja otettu ylös kunniaan.

Miksi käytän molempia? Koska Jeesuksessa Jumala ilmoitettiin lihassa. Ja Jumala itse tahtoo että tätä ilmoitusta pidetään esillä.

2. Korinttilaiskirje 5:19 FI1776
        [19] Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itse kanssansa, ja ei lukenut heille heidän syntiänsä, ja on meissä sovintosaarnan säätänyt.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

[16] Ja se on julkisesti suuri jumalisuuden salaisuus, että Jumala on ilmoitettu lihassa, vanhurskautettu hengessä, nähty enkeleiltä, saarnattu pakanoille, uskottu maailmassa ja otettu ylös kunniaan.

Miksi käytän molempia? Koska Jeesuksessa Jumala ilmoitettiin lihassa. Ja Jumala itse tahtoo että tätä ilmoitusta pidetään esillä.

[19] Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itse kanssansa, ja ei lukenut heille heidän syntiänsä, ja on meissä sovintosaarnan säätänyt.

...
        Lisään tähän: eikä Jumala tarjoa pelastusta missään muussa nimessä kuin Jeesuksen nimessä. Nimi viittaa siihen kuka Jeesus on (Jumala lihaksitulleena), ei mihinkään nimenlausumisloitsuun.

Apostolien teot 4:12 FB38
        [12] Eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa; sillä ei ole taivaan alla muuta nimeä ihmisille annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman."

Apostolien teot 13:38-39 FB38
        [38] Olkoon siis teille tiettävä, miehet ja veljet, että hänen kauttansa julistetaan teille syntien anteeksiantamus [39] ja että jokainen, joka uskoo, tulee hänessä vanhurskaaksi, vapaaksi kaikesta, mistä te ette voineet Mooseksen lain kautta vanhurskaiksi tulla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikä on se Jumala joka ilmoitettiin Jeesuksessa?

• Vanhurskaus ei ole ihmisetä, seon lahja jonka ihminen saa päästyään armon yheyteen.

• UUSI

Jumalan vanhurskaus tulee jeesuken kautta, on tamme hänet vastaa omana vapahtajamme.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pehmeää laskua

Sinulle. Muutaman kilsan päästä. Mieheltä, joka salaa välittää.
      Ikävä
      94
      3582
    2. Nainen olet minun

Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli
      Ikävä
      44
      2937
    3. Sille ei voi enää mitään

Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.
      Ikävä
      74
      2416
    4. Mukavaa päivää

Miehelle 🖕❤️‍🔥 Kahvia ja kävelylle🌞
      Ikävä
      61
      2348
    5. Harmi jos ei enään nähdä

Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki
      Ikävä
      51
      2301
    6. Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun

mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??
      Ikävä
      117
      2277
    7. Kunpa minä tietäisin

Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv
      Ikävä
      21
      2163
    8. Vau miten upea nainen!

Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.
      Tunteet
      20
      2147
    9. Merja Kyllönen: Ero

Joko uusi kierroksessa
      Suomussalmi
      117
      2108
    10. En voi sanoa että toivon sinulle hyvää.

Ei meitä ole tarkoitettu yhteen.
      Ikävä
      62
      1994
    Aihe