turvaamalla Jeesukseen, on enemmän kuin kaikki mitä ihminen voi omana itsenään saavuttaa. Tämä vanhurskaus ei ole teoreettinen, vaan yliluonnollinen. Jeesus itse elää ja vaikuttaa omissaan:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/19003249/jumala-totisesti-on-teissa
Siis Jumala itse vaikuttaa meissä hyvän tekemistä ja mielenmuutosta. Olemmeko me voimakkaammat kuin Jumala? Emme. Siksi se mitä saamme uskosta voittaa mennen tullen kaiken mitä voimme omalla voimallamme hankkia ja saavuttaa. Siksi on myös turha loukkaantua siitä, että pelastus saavutetaan uskomalla Jeesukseen eikä pyrkimällä omana itsenään olemaan jotain.
Jumalan vanhurskaus, joka saavutetaan
4
101
Vastaukset
- Anonyymi
aku ankka pitää omistaan huolen , jatketaanko tilausta
- Anonyymi
Miksi sitten pitää kasvaa hengellisesti ja olla parempi, jos Jumalan vanhurskaus jo asuu minussa?
- Anonyymi
Koska ihminen ei ole robotti. Jumalan tahto on, että häneen uskovat vaeltavat Hengessä:
Galatalaiskirje 5:16-21 FB38
[16] Minä sanon: vaeltakaa Hengessä, niin ette lihan himoa täytä. [17] Sillä liha himoitsee Henkeä vastaan, ja Henki lihaa vastaan; nämä ovat nimittäin toisiansa vastaan, niin että te ette tee sitä, mitä tahdotte. [18] Mutta jos te olette Hengen kuljetettavina, niin ette ole lain alla. [19] Mutta lihan teot ovat ilmeiset, ja ne ovat: haureus, saastaisuus, irstaus, [20] epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, eriseurat, lahkot, [21] kateus, juomingit, mässäykset ja muut senkaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että ne, jotka semmoista harjoittavat, eivät peri Jumalan valtakuntaa.
Uskovaisena huomaat että olotilasi huononee synnistä. Murehdutat Pyhän Hengen. Sen lisäksi synti saa meissä aikaan tuhoa ja meidän elämissä. Mieti nyt vaikka ylensyöntiä: se tuhoaa meidän ruumistamme.
Uudistuminen tapahtuu Jumalan Sanalla. Usko ja Jumalan Sana vaikuttavat yhdessä Hengen kautta.
1. Tessalonikalaiskirje 2:13 FB38
[13] Ja sentähden me myös lakkaamatta kiitämme Jumalaa siitä, että te, kun saitte meiltä kuulemanne Jumalan sanan, otitte sen vastaan, ette ihmisten sanana, vaan, niinkuin se totisesti on, Jumalan sanana, joka myös vaikuttaa teissä, jotka uskotte.
Me emme saa kiitosta Jumalalta tavoista joita emme parantaneet.
- AnonyymiUUSI
Lehmätkin ovat vanhurskaita.
Jos et usko niin käy haistelemassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 683209
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)753077Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.682942On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle662621Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli442132- 611689
Huomenna heitän järjen
romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,251657Hyvää huomenta
Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.181649- 351645
- 591576