Oikeasti aiheeton parkkisakko!!!

Anonyymi-ap

Asumme mieheni kanssa vuokralla. Mieheni on tehnyt autopaikan vuokrasopimuksen talon parkkipaikalle. Minulla ei ole ajo- oikeutta vaikka omistankin auton, siksi mieheni ajelee tuolla minun autolla ympäriinsä.

Lähdettiin eilen koko perheen voimin uimaan julkisilla, kun tulimme takaisin niin naapuri tuli kertomaan että Parkkipate oli käynyt laittamassa parkkisakon siihen auton ikkunaan. Kirjauduin tehdäkseni reklaamation ja voi että miten kivoja kuvia ne olikaan ottanut minun autosta siinä miehen vuokraamasta parkkiruudusta!!! Selviteltiin asiaa ja uusi naapuri oli tehnyt ilmoituksen että auto on hänen parkkiruudussa, erehtynyt ruudusta tai jotain muuta, tiedä mitä ajatellut.

Reklamaatio ei mennyt läpi vaan tuli vastaus että sakko on maksettava koska oli tullut ilmoitus että auto on väärin pysäköity vaikka kuvistakin näkee ihan selvästi että se on juuri siellä missä sen pitääkin olla.

Laitoin uuden reklamaation sinne mutta mitäs sitten jos sekään ei mene läpi? Eikö se olisi vaan helpompi Parkkipaten myöntyä ja antaa olla? Käräjille lähden ihan mielellään, sitä en pelkää koska voittohan sieltä tulee ihan varmana! Ihan jo senkin vuoksi etten mä sitä autoa ole ajanut vaan kuljettajana on ollut minun mies joka on ihan itse ajanut sen auton vuokraamaansa parkkiruutuun :D

17

159

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Täällä meitin pihassa ne laputtaa ihan mitä autoja vaan, ilmeisesti kokeeksi että meneekö läpi vaiko ei.

Ongelmanratkaisuna on ollut se, että kiikuttaa maksulapun isännöitsijätoimistoon ja kertoo sakon olevan aiheeton.

Isännöitsijä on sitten hoitanut asian, eivät ole ilmeisesti halukkaita hänen kanssaan vänkäämään, kun parkkidiili voisi heiltä loppua.

Ovat laputtaneet isännöitsijänkin autoa, joka on ollut ihan asiallisesti ja luvallisesti parkitettuna.

Sellainen maku mulla on tosta touhusta että ihan huijarifirma.

• Anonyymi

Laitoinkin jo isännöitsijälle sähköpostia mihin liitin kaikki mahdollinen todistusaineisto asiasta joten toivotaan että hoitaa tuon asian vaikka toisaalta olisi mielenkiintoista nähdä lähteekö oikeasti käräjille meidän kanssa näin selvässä asiassa :D

• Anonyymi

Meillä ei ole tuollaisia isännöitsijöitä, jotka pyytävät Patea peruuttamaan yksityisoikeudellisen valvontamaksun.

Meillä vaaditaan asukkailta omatoimisuuttaa eli koska on ilmoitettu, että pysäköintilupalappu tulee on autossa kojelaudalla/etutuulilasissa esillä niin silloin se on niin!

Tietysti voi olla uusavuttomia, mutta siinäpä oppii!

Kummasti meidän pysäköitipaikalla on vähentynyt ulkopuolisten pysäköinti Paten alettua valvomaan. Pate käy meillä monia kertoja vuorokaudessa eli valvotaan on 24/7.

Kun pysäköi liikennesääntöjen ja ohjeiden mukaisesti niin ei tule pysäköintivirhemaksua eikä yksityisoikeudellista valvontamamaksua.

Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Meillä ei ole tuollaisia isännöitsijöitä, jotka pyytävät Patea peruuttamaan yksityisoikeudellisen valvontamaksun.

Meillä vaaditaan asukkailta omatoimisuuttaa eli koska on ilmoitettu, että pysäköintilupalappu tulee on autossa kojelaudalla/etutuulilasissa esillä niin silloin se on niin!

Tietysti voi olla uusavuttomia, mutta siinäpä oppii!

Kummasti meidän pysäköitipaikalla on vähentynyt ulkopuolisten pysäköinti Paten alettua valvomaan. Pate käy meillä monia kertoja vuorokaudessa eli valvotaan on 24/7.

Kun pysäköi liikennesääntöjen ja ohjeiden mukaisesti niin ei tule pysäköintivirhemaksua eikä yksityisoikeudellista valvontamamaksua.

Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis!

"Kun pysäköi liikennesääntöjen ja ohjeiden mukaisesti niin ei tule pysäköintivirhemaksua eikä yksityisoikeudellista valvontamamaksua."

Asia ei vaan aina näytä menevän noin, vaikka itsekin olisin tuohon halunut uskoa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Laitoinkin jo isännöitsijälle sähköpostia mihin liitin kaikki mahdollinen todistusaineisto asiasta joten toivotaan että hoitaa tuon asian vaikka toisaalta olisi mielenkiintoista nähdä lähteekö oikeasti käräjille meidän kanssa näin selvässä asiassa :D

Olette voineet itse erehtyä ruudusta. Silloin se pitää maksaa.
        Jospa isännöitsijä hoitaisi asian. Toivo niin ja muista ettei heillä ole velvollisuutta korjata muiden huonoa muistia.

• Anonyymi

Parkki Paviaani yrittää aina uhkailemalla saada maksamaan, vaikka olisi kuluttasuojalain mukaankin täysin aiheeton palvelumaksu kyseessä...

• Anonyymi

Kannattaa muistaa ettei nämä ko. roistofirman laskut ole mitään sakkoja...

• Anonyymi

Kyllä on syytä maksaa ettei käy kutsu käräjätupaan. Ja pahantahtoisen naapurin kanssa voisi ehkä neuvotella jonkinlaisesta suojelurahasta ettei käräyttelisi enää uudelleen?

• Anonyymi

Puhut pehmoisia mutta ymmärrettävää näillä helteillä.

• Anonyymi

Tee rikosilmoitus jos asia on noin.

• Anonyymi

Minäkin kävin noutamassa iäkkään äitini 86v Lahti kaupungissa kerrostalon asunnosta, jotta päästään lähtemään kaupunkiin asioille. Pysäköin autoni alakerran oven eteen kun on helpompi taluttaa äitini siitä autoon. Menin toiseen kerrokseen noutaman äitini ja kun sitten tultiin takaisin autolle niin fiksu Parkkipaten kaveri oli jo ollut vahtimassa että lähden autolta pois ja pääsee hänkin tuntemaan olevansa tärkeä työntekijä tässä firmassa. Takseille ei tule sakkoja kun pysähtyvät tuomaan ja noutamaan asiakkaita tässä rapun edessä. Parkkipate mainostaa netissä että tehdään yhdessä pysäköinnistä helpompaa, mitenkäkähän tämä liittyy pysäköinnin helppouteen...

• Anonyymi

"Menin toiseen kerrokseen noutaman äitini ja kun sitten tultiin takaisin autolle niin fiksu Parkkipaten kaveri oli jo ollut vahtimassa että lähden autolta pois ja pääsee hänkin tuntemaan olevansa tärkeä työntekijä tässä firmassa."

Tiedätkö miksi he "vahtivat" jonkin aikaa? Sen vuoksi, että näkevät onko auto pysäköitynä siihen lyhyen aikaa tai pidemmän aikaa.

Samalla lailla kunnallinen pysäköinninvalvonta tekee!

• Anonyymi

Parkkipate saattaa tehdä niin, että vie jutun oikeuteen vaikka tietää, että leikkisakko on aiheeton. Tällä se pyrkii pelottelemaan sinua maksamaan. Todennäköisesti se peruu jutun juuri ennen oikeudenistuntoa, kun se huomaa, ettei bluffi mennyt läpi. Se voi sitten vielä vaatia sinua korvaamaan sille aiheutuneet kulut, mutta niitäkään sinun ei tarvitse maksaa.

• Anonyymi

Harva ParkkiPaten jutuista menee oikeuden istuntoon. Lähes jokainen niistä käsitellään kirjallisessa käsittelyssä: Haastehakemus tulee käräjäoikeuteen, haastemies toimittaa luikurille haasteen. Sen jälkeen luikurille on mahdollista maksaa velka, kiistää vaatimukset tai ei tehdä mitään.

Yleensä luikurit eivät tee mitään ja niin pamahtaa tuomio! Monesti on tuomio tullut "nuijittua".

Tuomion saatuaan luikurille tulee merkintä luottotietoihin. Asian vireille laittanut, useimmiten perintätoimisto, toimittaa tuomion ulosottovirastolle.

Se siitä sitten!

• Anonyymi

Onko teillä pysäköintilupalaput käytössä? Suomeksi, auto joka pysäköitynä siinä pysäköintiruudussa, niin siinä pitää olla pysäköintilupalappu siihen pysäköintiruutuun.

Parkkipatella ainakin on käytössä lupalaput valvontakohteeseen tai sitten sähköisesti eli katsovat auton rekkarin onko lupa pysäköidä siihen parkkiruutuun.

• Anonyymi
      UUSI

Nyt haiskahtaa siltä ettei se auto ihan omassa parkkiruudussa ollutkaan. Jos oli niin mitä syytä on huolestua käräjistä?

• Anonyymi
        UUSI

Aloittaja kirjoitti näin:

"Käräjille lähden ihan mielellään"

En itse tulkitsisi tuota huolestumisen merkiksi, mutta mielipiteet voi tietysti vaihdella.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      85
      3557
    2. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      80
      3236
    3. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      68
      3062
    4. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      70
      2720
    5. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      44
      2222
    6. Olen niin yksinäinen...

... puhukaa mulle jotain kivaa 🥺
      Ikävä
      65
      1802
    7. Huomenna heitän järjen

romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,
      Ikävä
      26
      1761
    8. Lähtisitkö nainen

🚐Reissuun matkailuautolla🤔 👋😎❤️
      Ikävä
      35
      1735
    9. Hyvää huomenta

Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.
      Ikävä
      18
      1699
    10. Perjantai-ilta ootko nainen menos

Bilettää löytyyks jäbii? Tai jotain muita
      Ikävä
      60
      1658
    Aihe