Mitä enemmän sähköautojen käytöstä on saatu käytännön kokemuksia sitä varmemmaksi on tullut akkujen pitkäikäisyys.
20 vuotta menee heittämällä ja tämä syö polttisjuntteja rotan lailla.
Alle kaksi euroa per 100km ja yli 20 vuoden käyttöikä. Se on sähköauton todellinen luonne.
https://m.arenaev.com/volkswagen_id3_battery_shows_impressive_health_after_160000_km-news-4908.php
160.000km ja akun kunto edelleen yli 90%
54
285
Vastaukset
- Anonyymi
Oliko sinulla jotain uutta mitä emme jo tiedä asiasta?
- Anonyymi
Sähköautojen kehityksessä eletään riskialtista vaihetta yksityisen ostajan kannalta katsoen !
Akusto on tällä hetkellä kehittymätön, joten siihen on sitoutuneena kymmeniä tuhansia Euroja pääomaa !? Riski koskee siis sähköauton omistajaa !
Mutta, tämä vaihe on kuitenkin välttämätön, koska sähköauton valmistajien on saatava myytyä myös nämä kehittymättömät sähköautoversiot, jotta akustojen kehitykseen saadaan pääomia !
Tämä on se välivaihe jolloin yksityisen henkilön ei kannattaisi sähköautoja ostaa/omistaa mutta tehtaiden on kuitenkin saatava nämä nykyisetkin myytyä !?
Tyypillinen akuston takuu on 8v/160000km, joka kuitenkin loppuu parissa vuodessa mikäli autolla ajetaan eikä vain katsella pihassa !?- Anonyymi
Tässä viestissä on niinkonkreettisesti kuvattu se polttisautoilijoiden tuska.
Mitä enemmän sähköautoista saadaan pitkän ajan kokemuksia sitä selkeämpää on se että sähköautojen akut ovat erittäin pitkäikäisiä.
Ja joka kilometri sillä matkalla on kustannuksiltaan vain murto-osa polttikseen verrattuna.
Ei ihme että poltiskuskin näppikseltä lähtee vain noin surkeaa ininää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässä viestissä on niinkonkreettisesti kuvattu se polttisautoilijoiden tuska.
Mitä enemmän sähköautoista saadaan pitkän ajan kokemuksia sitä selkeämpää on se että sähköautojen akut ovat erittäin pitkäikäisiä.
Ja joka kilometri sillä matkalla on kustannuksiltaan vain murto-osa polttikseen verrattuna.
Ei ihme että poltiskuskin näppikseltä lähtee vain noin surkeaa ininää.Ei mulla mitään tuskaa ole maksaa 4,5 l/100 km diiselkuluja, eikä myöskään 25l/ 100 km bensamaasturin kuluja . Veneeni vie vielä enemmän bensaa, eikä sekään tuskaa tuota .
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ei mulla mitään tuskaa ole maksaa 4,5 l/100 km diiselkuluja, eikä myöskään 25l/ 100 km bensamaasturin kuluja . Veneeni vie vielä enemmän bensaa, eikä sekään tuskaa tuota .
Mutta jaksat nähdä vaivaa toisten ihmisten autovalinnoista. Miksi?
- Anonyymi
kertakäyttöauto... ei jälleenmyyntiarvoa
- Anonyymi
Taas polttiskusli oireilee pahasti.
Katso tästä miten sähkösuto on uutta vastaavasza kunnossa 160.00km ajettuna.
https://m.arenaev.com/volkswagen_id3_battery_shows_impressive_health_after_160000_km-news-4908.php - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taas polttiskusli oireilee pahasti.
Katso tästä miten sähkösuto on uutta vastaavasza kunnossa 160.00km ajettuna.
https://m.arenaev.com/volkswagen_id3_battery_shows_impressive_health_after_160000_km-news-4908.phppaaliin joutaa..ostamme vain uusia
- Anonyymi
Noilla kilometrimäärillä akkuja on myös vahdettu . Jotkut kestää toiset ei .
- Anonyymi
arpa kohtalon... auto hajosi ja akka lähti..
- Anonyymi
Aikakin heikentää akun kuntoa. Jos nämä 160 tkm olisi rullattu 8:ssa vuodessa, olisiko akussa ollut kuntoa nää edes 80 %?
Selittäkää miksi väitetään että sähköautoissa akku kestää auton koko eliniän ajan ja pidempäänkin, kun 70 % on akun hylkyraja, joka tulee vastaan 10-15 vuodessa ajoi vähän tai paljon. Suomessa autojen keskimääräinen romutusikä on jotain 18-20 vuotta. Minun nähdäkseni sähköauton akku ei kestä koko auton ikää, jos auton käyttöiäksi oletetaan 20 vuotta.- Anonyymi
Niin, ja olennaista on ymmärtää, että nykyisen sähköauton akustoon on sitoutunut liikaa pääomaa !!
Akuston vaihto maksaa kymmeniä tuhansia Euroja !? - AnonyymiUUSI
Olikos sinulla sitä linkkiä faktoiin?
- Anonyymi
Tuurista kiinni missä kunnossa se akku on, jotkut lfp mallit menettäneet yli 10% jo kaupasta ulos ajaessa. Näissä on valtavia yksilöeroja kun katsoo kuvaajia eri tutkimuksissa. Kennot ovat halpaa kiinalaista massatuoteroskaa.
- Anonyymi
Polttispellet oireilee isosti faktan edessä.
Ei sille voi mitään että sähköautolla ajaa jokaisen sata kilsaa alle kahdella eurolla.
Se syö rotan lailla. - Anonyymi
"Ei mulla mitään tuskaa ole maksaa 4,5 l/100 km diiselkuluja, «
Oikein hauskaa jos näin on. Ei muuta kuin jaksamistaaiihen maksamiseen. - AnonyymiUUSI
Pahoin eksyneelle millään hinnalla ei ole väliä.
- AnonyymiUUSI
Sähköautot ovat luotettavampia ja pitkäikäisempiä kuin polttikset. Akkujen käyttöikä kuin on yli 20 vuotta eikä auto edes tarvitse juurikaan huoltoja. Ei ihme teeä polttisten uusmyynti sakkaa pahasti ja käytettynäkin tuodaan lähes pelkästään sähköautoja.
- AnonyymiUUSI
Sähköautojen kehityksessä eletään riskialtista vaihetta yksityisen ostajan kannalta katsoen !
Akusto on tällä hetkellä kehittymätön, joten siihen on sitoutuneena kymmeniä tuhansia Euroja pääomaa !? Riski koskee siis sähköauton omistajaa !
Mutta, tämä vaihe on kuitenkin välttämätön, koska sähköauton valmistajien on saatava myytyä myös nämä kehittymättömät sähköautoversiot, jotta akustojen kehitykseen saadaan pääomia !
Tämä on se välivaihe jolloin yksityisen henkilön ei kannattaisi sähköautoja ostaa/omistaa mutta tehtaiden on kuitenkin saatava nämä nykyisetkin myytyä !?
Tyypillinen akuston takuu on 8v/160000km, joka kuitenkin loppuu parissa vuodessa mikäli autolla ajetaan eikä vain katsella pihassa !? - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Sähköautojen kehityksessä eletään riskialtista vaihetta yksityisen ostajan kannalta katsoen !
Akusto on tällä hetkellä kehittymätön, joten siihen on sitoutuneena kymmeniä tuhansia Euroja pääomaa !? Riski koskee siis sähköauton omistajaa !
Mutta, tämä vaihe on kuitenkin välttämätön, koska sähköauton valmistajien on saatava myytyä myös nämä kehittymättömät sähköautoversiot, jotta akustojen kehitykseen saadaan pääomia !
Tämä on se välivaihe jolloin yksityisen henkilön ei kannattaisi sähköautoja ostaa/omistaa mutta tehtaiden on kuitenkin saatava nämä nykyisetkin myytyä !?
Tyypillinen akuston takuu on 8v/160000km, joka kuitenkin loppuu parissa vuodessa mikäli autolla ajetaan eikä vain katsella pihassa !?Pakoputkiauton takuu on yleensä 2-vuotta.
- AnonyymiUUSI
Ei 20 vuotta ole autolle pitkä aika. Sähköauton hintaisen uuden auton pitäisi kestää käyttöä minimissään 50 vuotta.
Eikä akkujen 20 vuoden kestävyydestä ole ainuttakaan todistetta, vaikka typerä sähköautofanaatikko näin koko ajan väittää. Jos edes 20 vuotta vanhoja sähköautoja ei ole niin yhtäkään todistetta niiden 20 vuoden kestävyydestä ei ole. Voihan sitä toistella autovalmistajien suoltamia valheita. Kaikki sähköautovalmistajat ovat ammattimaisia valehtelijoita ja huijareita. Rehellistä autovalmistajaa tai autokauppiasta ei ole olemassa.
- AnonyymiUUSI
Mitä enemmän asiasta on saatu käytännön pitkäaikaista kokemusta, sitä pitkäikäisimmiksi sähköautojen akut ovat osoittautuneet.
Polttispösilöiden itkeminen käy vuosi vuodelta epätoivoisemmaksi. - AnonyymiUUSI
Essonbaaarin änkyrät vain toistelevat samoja vanhoja tyhjänpäiväisyyksiä. Omasta tyhmästä päästä revittyjä höpötyksiä ilman kytköksiä todellisuuteen.
- AnonyymiUUSI
Sähköautojen kehityksessä eletään riskialtista vaihetta yksityisen ostajan kannalta katsoen !
Akusto on tällä hetkellä kehittymätön, joten siihen on sitoutuneena kymmeniä tuhansia Euroja pääomaa !? Riski koskee siis sähköauton omistajaa !
Mutta, tämä vaihe on kuitenkin välttämätön, koska sähköauton valmistajien on saatava myytyä myös nämä kehittymättömät sähköautoversiot, jotta akustojen kehitykseen saadaan pääomia !
Tämä on se välivaihe jolloin yksityisen henkilön ei kannattaisi sähköautoja ostaa/omistaa mutta tehtaiden on kuitenkin saatava nämä nykyisetkin myytyä !?
Tyypillinen akuston takuu on 8v/160000km, joka kuitenkin loppuu parissa vuodessa mikäli autolla ajetaan eikä vain katsella pihassa !? - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Sähköautojen kehityksessä eletään riskialtista vaihetta yksityisen ostajan kannalta katsoen !
Akusto on tällä hetkellä kehittymätön, joten siihen on sitoutuneena kymmeniä tuhansia Euroja pääomaa !? Riski koskee siis sähköauton omistajaa !
Mutta, tämä vaihe on kuitenkin välttämätön, koska sähköauton valmistajien on saatava myytyä myös nämä kehittymättömät sähköautoversiot, jotta akustojen kehitykseen saadaan pääomia !
Tämä on se välivaihe jolloin yksityisen henkilön ei kannattaisi sähköautoja ostaa/omistaa mutta tehtaiden on kuitenkin saatava nämä nykyisetkin myytyä !?
Tyypillinen akuston takuu on 8v/160000km, joka kuitenkin loppuu parissa vuodessa mikäli autolla ajetaan eikä vain katsella pihassa !?Pakoputkiauton takuu on vain 2 vuotta, joka loppuu kahdessa vuodessa.
Sen jälkeen niitä romuläjiä ei enää kukaan osta.
- AnonyymiUUSI
Juuri tätä saman tyhjän höpötyksen jankkaamista tarkoitin.
Ei tutkittua tietoa voi väistää tyhjänhöpötyksellä.
Todellinen elämä ei ole essonbaari. - AnonyymiUUSI
Keskeinen löydös oli merkittävä: korkeajänniteakun nettokapasiteetti oli edelleen 91 % alkuperäisestä arvosta. Tämän luvun suhteuttamiseksi Volkswagenin oma takuu kaikille ID.-malleilleen olettaa akun säilyttävän vähintään 70 % alkuperäisestä kapasiteetistaan kahdeksan vuoden tai 160 000 kilometrin jälkeen.
Tämä tulos viittaa siihen, että pelot akun nopeasta heikkenemisestä ovat liioiteltuja nykyaikaisten sähköautojen kohdalla. "Yli 90 prosentin akun kapasiteetti 160 000 kilometrin jälkeen vahvistaa, että ID.-mallit ovat erittäin houkuttelevia myös käytettyinä autoina,"- AnonyymiUUSI
No, paljonko akuston uusinta maksaa kun käytetään uutta akustoa ?
- AnonyymiUUSI
160 000 km on vasta alkumatka normaaleilla autoilla. Joten ei tuo paljon mitään kerro mistään. Itsekin tunnen monia, joilla on polttiksen mittarissa jo 400 000 km. Omassa bensa-autossani on mittarissa vasta 180 000 km ja uskon ajavani sillä vielä monta vuotta. Ja autoni vielä noin kymppitonnin arvoinenkin.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
160 000 km on vasta alkumatka normaaleilla autoilla. Joten ei tuo paljon mitään kerro mistään. Itsekin tunnen monia, joilla on polttiksen mittarissa jo 400 000 km. Omassa bensa-autossani on mittarissa vasta 180 000 km ja uskon ajavani sillä vielä monta vuotta. Ja autoni vielä noin kymppitonnin arvoinenkin.
Siitä romustasi ei kukaan maksa edes viittä tonnia ja todennäköisesti moottoriremontti on edessä pikapuoliin.
- AnonyymiUUSI
Entä sitten? Akun kyky varastoida energiaa on silti umpisurkea kun vertaa mihin tahansa polttoainekäyttöiseen kulkupeliin. Ei se että kapasiteetti säilyy korkeana vuosia muuta paskaa paremmaksi. Sitten kun akku painaa reilusti alle 500 kiloa, latauksella ajaa minimissään tuhat kilometriä ja talvella range pysyy jotakuinkin samana alkaa sähköauto olemaan varteenotettava vaihtoehto kaikille suomalaisille. Sitä ennen se on keskeneräinen niche tuote.
- AnonyymiUUSI
Niin ja nykyisessä akustossa on liikaa pääomaa kiinni, siten että maallikko-asiakas ei edes ymmärrä sitä ????
Kymmeniä tuhansia Euroja ??? - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Niin ja nykyisessä akustossa on liikaa pääomaa kiinni, siten että maallikko-asiakas ei edes ymmärrä sitä ????
Kymmeniä tuhansia Euroja ???Se akku on maksettu auton hinnassa ja sillä ajaa yli 20 vuotta. Kertamaksu ostettaessa ja homma on sillä selvä.
Ja jokainen km tuon 20 vuoden aikana on ylivoimaisesti edullisempaa kuin polttiksella ajaminen. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Se akku on maksettu auton hinnassa ja sillä ajaa yli 20 vuotta. Kertamaksu ostettaessa ja homma on sillä selvä.
Ja jokainen km tuon 20 vuoden aikana on ylivoimaisesti edullisempaa kuin polttiksella ajaminen.Sähköautojen kehityksessä eletään riskialtista vaihetta yksityisen ostajan kannalta katsoen !
Akusto on tällä hetkellä kehittymätön, joten siihen on sitoutuneena kymmeniä tuhansia Euroja pääomaa !? Riski koskee siis sähköauton omistajaa !
Mutta, tämä vaihe on kuitenkin välttämätön, koska sähköauton valmistajien on saatava myytyä myös nämä kehittymättömät sähköautoversiot, jotta akustojen kehitykseen saadaan pääomia !
Tämä on se välivaihe jolloin yksityisen henkilön ei kannattaisi sähköautoja ostaa/omistaa mutta tehtaiden on kuitenkin saatava nämä nykyisetkin myytyä !?
Tyypillinen akuston takuu on 8v/160000km, joka kuitenkin loppuu parissa vuodessa mikäli autolla ajetaan eikä vain katsella pihassa !? - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Sähköautojen kehityksessä eletään riskialtista vaihetta yksityisen ostajan kannalta katsoen !
Akusto on tällä hetkellä kehittymätön, joten siihen on sitoutuneena kymmeniä tuhansia Euroja pääomaa !? Riski koskee siis sähköauton omistajaa !
Mutta, tämä vaihe on kuitenkin välttämätön, koska sähköauton valmistajien on saatava myytyä myös nämä kehittymättömät sähköautoversiot, jotta akustojen kehitykseen saadaan pääomia !
Tämä on se välivaihe jolloin yksityisen henkilön ei kannattaisi sähköautoja ostaa/omistaa mutta tehtaiden on kuitenkin saatava nämä nykyisetkin myytyä !?
Tyypillinen akuston takuu on 8v/160000km, joka kuitenkin loppuu parissa vuodessa mikäli autolla ajetaan eikä vain katsella pihassa !?Essobaarin typerysvaarilla on jää yt yksi levy päälle. Tuokin tutkimus kertoo selkeää kieltään siitä että akut kestävät heittämällä sen 20 vuotta.
Ei niitä monia tutkimuksia kumota junttilan vaarien inttämisellä.
Se Se näkyy autokaupassa. Dieselit ovat viittävaille kokonaan poistumassa ensirekisteröintitilastosta kun sähköautoista on tullut suomalaisten suosikki.
Kyllä Suomen kansa tietää sanoi jo Vennamo. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Essobaarin typerysvaarilla on jää yt yksi levy päälle. Tuokin tutkimus kertoo selkeää kieltään siitä että akut kestävät heittämällä sen 20 vuotta.
Ei niitä monia tutkimuksia kumota junttilan vaarien inttämisellä.
Se Se näkyy autokaupassa. Dieselit ovat viittävaille kokonaan poistumassa ensirekisteröintitilastosta kun sähköautoista on tullut suomalaisten suosikki.
Kyllä Suomen kansa tietää sanoi jo Vennamo.Se näkyy autokaupassa, koska autokauppa on tuhon partaalla. Siis varsinkin uusien autojen kauppa, joka on alimmillaan 30 vuoteen.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Essobaarin typerysvaarilla on jää yt yksi levy päälle. Tuokin tutkimus kertoo selkeää kieltään siitä että akut kestävät heittämällä sen 20 vuotta.
Ei niitä monia tutkimuksia kumota junttilan vaarien inttämisellä.
Se Se näkyy autokaupassa. Dieselit ovat viittävaille kokonaan poistumassa ensirekisteröintitilastosta kun sähköautoista on tullut suomalaisten suosikki.
Kyllä Suomen kansa tietää sanoi jo Vennamo."Essobaarin typerysvaarilla on jää yt yksi levy päälle. Tuokin tutkimus kertoo selkeää kieltään siitä että akut kestävät heittämällä sen 20 vuotta."
Mitään luotettavaa tutkimusta akkujen todellisen elämän kestävyydestä ei ole olemassa. Ja jos "tutkimus" on autovalmistajan sponsoroima niin sen tuloksilla voi pyyhkiä persettä, koska tulokset on todennäköisesti huijausta. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Niin ja nykyisessä akustossa on liikaa pääomaa kiinni, siten että maallikko-asiakas ei edes ymmärrä sitä ????
Kymmeniä tuhansia Euroja ???Kannattaisikohan hakeutua mielenteyspalvelveluiden piiriin, kun sähköautot selvästikin aiheuttaa sinulle ahdistusta.
- AnonyymiUUSI
Ei sähköauton tarvitse olla sopiva aivan kaikille suomalaiselle jotta sellaisen voisi ostaa perheeseen. Riittää että se täyttää sen perheen tarpeet.
Ja kun katsoo Trafin rekisteröintitilastoja ja tullin tilastoja käytetyistä niin on ilmiselvää että sähköauto on suomalaisten suosikki ja valtavirtaa.- AnonyymiUUSI
Muistakaa !
Sähköautot vain leasingin kautta !
- AnonyymiUUSI
"Mitään luotettavaa tutkimusta akkujen todellisen elämän kestävyydestä ei ole olemassa. "
Essonbaarin junttivaarit sulkevat kaikki epämieluisat tutkimuksen oman pienen mielensä ulkopuolelle.
Vaarin pää täyttyy näistä omista harhoista joita hoetaan päivästä toiseen kunnes niistä tulee pienessä mielessä totuus.
Fiksummat lukevat oikeaa tietoa. Lähdekritiikki on tietysti tärkeää mutta nämä juntit pitävät automaattisesti kaikkea omaan jälkeenjääneeseen mieleen sopimatonta tietoa vääränä.
Varmin tapa pysyä tyhmänä junttina.- AnonyymiUUSI
Ennenkuin ostatte sähköautoa lukekaa seuraava !
Sähköautojen kehityksessä eletään riskialtista vaihetta yksityisen ostajan kannalta katsoen !
Akusto on tällä hetkellä kehittymätön, joten siihen on sitoutuneena kymmeniä tuhansia Euroja pääomaa !? Riski koskee siis sähköauton omistajaa !
Mutta, tämä vaihe on kuitenkin välttämätön, koska sähköauton valmistajien on saatava myytyä myös nämä kehittymättömät sähköautoversiot, jotta akustojen kehitykseen saadaan pääomia !
Tämä on se välivaihe jolloin yksityisen henkilön ei kannattaisi sähköautoja ostaa/omistaa mutta tehtaiden on kuitenkin saatava nämä nykyisetkin myytyä !?
Tyypillinen akuston takuu on 8v/160000km, joka kuitenkin loppuu parissa vuodessa mikäli autolla ajetaan eikä vain katsella pihassa !? - AnonyymiUUSI
"Lähdekritiikki on tietysti tärkeää "
Lähdekritiikki on tärkeää. Jo se tosiasia, että "tutkimuksessa" ei ole yhtä ainutta yli 20 vuotta vanhaa autoa tarkoittaa, että ei voida sanoa että akut kestävät todellisessa elämässä yli 20 vuotta. Itse asiassa "tutkimuksessa" ei ole montaa yli 10 vuotta vanhaa autoa.
Oikeastaan varmuudella tietää akkujen keston vasta kun on riittävästi sähköautoja, joilla on ajettu yli 20 vuotta. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ennenkuin ostatte sähköautoa lukekaa seuraava !
Sähköautojen kehityksessä eletään riskialtista vaihetta yksityisen ostajan kannalta katsoen !
Akusto on tällä hetkellä kehittymätön, joten siihen on sitoutuneena kymmeniä tuhansia Euroja pääomaa !? Riski koskee siis sähköauton omistajaa !
Mutta, tämä vaihe on kuitenkin välttämätön, koska sähköauton valmistajien on saatava myytyä myös nämä kehittymättömät sähköautoversiot, jotta akustojen kehitykseen saadaan pääomia !
Tämä on se välivaihe jolloin yksityisen henkilön ei kannattaisi sähköautoja ostaa/omistaa mutta tehtaiden on kuitenkin saatava nämä nykyisetkin myytyä !?
Tyypillinen akuston takuu on 8v/160000km, joka kuitenkin loppuu parissa vuodessa mikäli autolla ajetaan eikä vain katsella pihassa !?Junttivaari pyörittää samaa höpinäänsä.
Se akku on maksettu auton hinnassa ja sillä ajaa yli 20 vuotta. Kertamaksu ostettaessa ja homma on sillä selvä.
Ja jokainen km tuon 20 vuoden aikana on ylivoimaisesti edullisempaa kuin polttiksella ajaminen.
Keskeinen löydös oli merkittävä: korkeajänniteakun nettokapasiteetti oli edelleen 91 % alkuperäisestä arvosta. Tämän luvun suhteuttamiseksi Volkswagenin oma takuu kaikille ID.-malleilleen olettaa akun säilyttävän vähintään 70 % alkuperäisestä kapasiteetistaan kahdeksan vuoden tai 160 000 kilometrin jälkeen.
Tämä tulos viittaa siihen, että pelot akun nopeasta heikkenemisestä ovat liioiteltuja nykyaikaisten sähköautojen kohdalla. "Yli 90 prosentin akun kapasiteetti 160 000 kilometrin jälkeen vahvistaa, että ID.-mallit ovat erittäin houkuttelevia myös käytettyinä autoina," - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
"Lähdekritiikki on tietysti tärkeää "
Lähdekritiikki on tärkeää. Jo se tosiasia, että "tutkimuksessa" ei ole yhtä ainutta yli 20 vuotta vanhaa autoa tarkoittaa, että ei voida sanoa että akut kestävät todellisessa elämässä yli 20 vuotta. Itse asiassa "tutkimuksessa" ei ole montaa yli 10 vuotta vanhaa autoa.
Oikeastaan varmuudella tietää akkujen keston vasta kun on riittävästi sähköautoja, joilla on ajettu yli 20 vuotta.Ja toinen ongelma on, että "tutkimuksessa" oletetaan, että akkujen kuluminen on pääosin lineaarista. Tätähän ei akkujen kuluminen ole. Käytännössä yleensä 60-70% kapasiteetin paikkeilla kuluminen kiihtyy äkisti ja lisäksi akku hyytyy lopullisesti jo ennen kuin akun kapasiteetti tippuu alle 50%. Kodinkoneiden akutkin lopettavat toimintansa kokonaan jo 60% paikkeilla. Kyse ei ole vain lyhyemmästä toiminta-ajasta vaan ne eivät pysty tuottamaan virtaa riittävästi toimiakseen ollenkaan.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Junttivaari pyörittää samaa höpinäänsä.
Se akku on maksettu auton hinnassa ja sillä ajaa yli 20 vuotta. Kertamaksu ostettaessa ja homma on sillä selvä.
Ja jokainen km tuon 20 vuoden aikana on ylivoimaisesti edullisempaa kuin polttiksella ajaminen.
Keskeinen löydös oli merkittävä: korkeajänniteakun nettokapasiteetti oli edelleen 91 % alkuperäisestä arvosta. Tämän luvun suhteuttamiseksi Volkswagenin oma takuu kaikille ID.-malleilleen olettaa akun säilyttävän vähintään 70 % alkuperäisestä kapasiteetistaan kahdeksan vuoden tai 160 000 kilometrin jälkeen.
Tämä tulos viittaa siihen, että pelot akun nopeasta heikkenemisestä ovat liioiteltuja nykyaikaisten sähköautojen kohdalla. "Yli 90 prosentin akun kapasiteetti 160 000 kilometrin jälkeen vahvistaa, että ID.-mallit ovat erittäin houkuttelevia myös käytettyinä autoina,"Jos akussa on 70% virtaa jäljellä niin akku on täysin lopussa ja auto on arvoton ilman akun vaihtamista. Nimittäin akku lopettaa toimintansa kokonaan jo 50-60% paikkeilla.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Junttivaari pyörittää samaa höpinäänsä.
Se akku on maksettu auton hinnassa ja sillä ajaa yli 20 vuotta. Kertamaksu ostettaessa ja homma on sillä selvä.
Ja jokainen km tuon 20 vuoden aikana on ylivoimaisesti edullisempaa kuin polttiksella ajaminen.
Keskeinen löydös oli merkittävä: korkeajänniteakun nettokapasiteetti oli edelleen 91 % alkuperäisestä arvosta. Tämän luvun suhteuttamiseksi Volkswagenin oma takuu kaikille ID.-malleilleen olettaa akun säilyttävän vähintään 70 % alkuperäisestä kapasiteetistaan kahdeksan vuoden tai 160 000 kilometrin jälkeen.
Tämä tulos viittaa siihen, että pelot akun nopeasta heikkenemisestä ovat liioiteltuja nykyaikaisten sähköautojen kohdalla. "Yli 90 prosentin akun kapasiteetti 160 000 kilometrin jälkeen vahvistaa, että ID.-mallit ovat erittäin houkuttelevia myös käytettyinä autoina,"Onko kyseessä vain yksi auto? Jos kyseessä on yksittäinen auto niin sitten tuo oli arvotonta paskaa. Autot ovat erilaisia ja niitä ajetaan eri tavalla joten yksittäistapaus on tietoarvoltaan nollan veroinen. Itse otan tosissani tällaiset vain, jos mukana on vähintään 1000 satunnaisesti valittua autoa (tai kokonaisotos) ja niistä lasketaan keskiarvo.
On täysin varmaa, että autojen kapasiteetissa samoilla kilometreillä on kymmenien prosenttien ero. Vaikka kaksi autoilijaa ajaisi täsmälleen samalla tavallakin samoissa oloissa niin kapasiteetti ei olisi sama, koska jo tehtaalta tullessa autoissa on satunnaisia eroja. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Onko kyseessä vain yksi auto? Jos kyseessä on yksittäinen auto niin sitten tuo oli arvotonta paskaa. Autot ovat erilaisia ja niitä ajetaan eri tavalla joten yksittäistapaus on tietoarvoltaan nollan veroinen. Itse otan tosissani tällaiset vain, jos mukana on vähintään 1000 satunnaisesti valittua autoa (tai kokonaisotos) ja niistä lasketaan keskiarvo.
On täysin varmaa, että autojen kapasiteetissa samoilla kilometreillä on kymmenien prosenttien ero. Vaikka kaksi autoilijaa ajaisi täsmälleen samalla tavallakin samoissa oloissa niin kapasiteetti ei olisi sama, koska jo tehtaalta tullessa autoissa on satunnaisia eroja.Ja tarkoitan siis oikeassa elämässä ajettuja autoja. Löysin artikkelin kyseisestä testistä eikä tuo todellakaan vastaa todellista elämää ja lisäksi kyseessä on edelleen yksittäinen auto.
- AnonyymiUUSI
Voit sätkiä junttivaari niin paljon kuin haluat. Sun oma pieni mieli tuottaa jostain syystä hirveästi spontaani vailla mitään sisältöä.
Sähköautojen akkujen kestosta on tutkittua tietoa. Sinä vain suollat oman agendasi asiaa ilman mitään viittausta mihinkään dataan.
Olet säälittävän huono argumentoija.- AnonyymiUUSI
"Sun oma pieni mieli tuottaa jostain syystä hirveästi sontaa vailla mitään sisältöä."
- AnonyymiUUSI
Tämä essonbaarin junttivaari on esimerkki tapauksista jossa hän ei ainakaan voi väittää jälkikäteen etteikö hänelle olisi kerrottu asioita. Se vaan että jos vastaanotin on täysin rikki niin eihän sille mitään voi.
- AnonyymiUUSI
Akut kyllä kestää nopeasti ajettuja kilometrejä, mutta kestävätkö ne myös väitettyjä vuosia on toteennäyttämättä.
Sen verran mitä on tullut käytettyä sähköisiä härveleitä litium kennoilla, niin tuntuu siltä, että nopeasti kerrytetyt käyttötunnit syövät akkua jopa vähemmän vuosien varrella, kuin vähäisessä käytössä sama aika.
Autoissa käytetään lisäksi kovin erilaisia akustoja, vielä on myös toteen näyttämättä, että kennotyypeillä ei olisi merkittävää kestävyyseroa sitten kun 10 vuoden rajapyykki ylitetään. Korjattavuuskin voi olla heikko, jos kyseinen akkutyyppi on jäänyt pois tuotannosta 5 vuotta aiemmin.- AnonyymiUUSI
"Akut kyllä kestää nopeasti ajettuja kilometrejä, mutta kestävätkö ne myös väitettyjä vuosia on toteennäyttämättä.”
Kaikki käytännön tutkimukset tukevat sitä että akut kestävät sen 20 vuotta. Mikään tutkimus ei ole kertonut mitään muuta.
Kuten kerroin. Et voi ainakaan kertoa että sulle ei oltu kerrottu kun joudut nielemään katkeran kalkin kun sun naapurit ajavat tyytyväisinä 20 vuotta vanhoilla sähkö autoilla alkuperäisillä akuilla.
Ja edelleen niin paljon halvemmalla kuin polttiksilla.
- AnonyymiUUSI
"Akut kyllä kestää nopeasti ajettuja kilometrejä, mutta kestävätkö ne myös väitettyjä vuosia on toteennäyttämättä.
Kaikki tutkimukset viittaavat siihen että sähköautojen akut kestävät yli 20 vuotta. Ei edes sinulla provokaattrilla ole mitään tutkimusta joka kertoisi mitään muuta.
Sen sijaan on todella paljon faktaa siitä e5ä dieselissä on paljon erittäin kalliita remontteja. Onko sulla mitään tähän asiaan?
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t947703- 374077
- 483650
- 2463167
Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐402742Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna212644Häiriköinti
Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as382616- 462613
- 1392576
Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?292509