Omaiset, kun mikään ei riitä

Anonyymi-ap

Työskentelen vanhusten parissa palvelutalossa. Työ on antoisaa vaikkakin raskasta eikä työssä jaksamista millään lailla vaativat omaiset. Olen toistuvasti törmännyt omaisiin jotka imevät kaiken työ ilon. Oman isän tai äidin hoitoon ollaan jatkuvasti tyytymättömiä, soitetaan lähi ja sairaanhoitajille pienimmästäkin asiasta, ja loukkaannutaan jos ei aina heti ehdi vastaamaan, jyrätään sekä asukkaan mielipide että hoitajien ammattitaito tyyliin minä tiedän mikä isälle on parasta. Ymmärrän että oma läheinen on kaikille se rakas ja tärkein mutta mihin on hävinnyt suhteellisuudentaju vaatimusten suhteen?

12

100

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Vaimoni oli sairaalassa yli vuoden, ymmärsin hänen tuskassa.
      Hänestä alkoi tuntumaan ettei hän saanut riittävästi hoitoa.
      Kyse oli huonosti onnistuneesta avanna leikkauksesta.
      Sivuillisena ehtisin huomaamaan että suurin osa hoitajista suoritti työnsä äärirajoilla.
      Mutta silloin kun te huusitte työn rasittavuuden takia palkkaa lisää, minä olisin vaatinut työkäsiä enemmän.
      Palkankorotus tuossa tilanteessa tyydytti kaksikuukautta.

• Anonyymi

Yhdet ja samat omaiset pyörittää koko henkilökuntaa, ei ole mitään ymmärrystä että muitakin hoidettavia on. Minä minä ensin

• Anonyymi

Aloittajalla on oikeaa asiaa.

• Anonyymi

On, mutta sen palkan korotuksen oli voinut pienetää, sellä ehdolla että työkäsiä tulee lisää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On, mutta sen palkan korotuksen oli voinut pienetää, sellä ehdolla että työkäsiä tulee lisää.

Opettele edes hivenen matematiikkaa ennen kuin kommentoit.

• Anonyymi

Puoli vuotta kävin jatkuvasti hoivakodissa.
      Lähihoitajien ajasta yli 90 % meni arkirutiinien pyörittämiseen, ruokailut, suihkut, vessassa käytöt.
      En ymmärrä mistä ihmeen hoidosta tässä nyt kirjoitetaan ?
      Tuskin lääkityksestä, tuskin fysikaalisista tms. hoidosta, tuskin mitään hierontaa tai jalkahoitoa.
      Itse soitin hoivakodin lähihoitajalle joka päivä, kun en päässyt paikalle, kun henkilö ei itse pystynyt soittamaan (aina).

• Anonyymi
        UUSI

Et ymmärrä et, joten miksi kommentoit asiaa josta et mitään ymmärrä?
        Ja miksi sinä hoitajalle soittelet - ja kuka ei itse pystynut soittamaan?
        Ihme sekavaa sepustusta.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Et ymmärrä et, joten miksi kommentoit asiaa josta et mitään ymmärrä?
        Ja miksi sinä hoitajalle soittelet - ja kuka ei itse pystynut soittamaan?
        Ihme sekavaa sepustusta.

Asukas ei itse pysty soittamaan tai vastaamaan, joten hoitaja auttaa.
        Kerro ihmeessä mistä hoitamisesta on kyse ?
        Ruuan jakelu tai vessassa auttaminen ei ole hoitamista. Vietän 10 tuntia joka viikko hoivakodissa, joten näenhän minä mitä siellä tapahtuu.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Asukas ei itse pysty soittamaan tai vastaamaan, joten hoitaja auttaa.
        Kerro ihmeessä mistä hoitamisesta on kyse ?
        Ruuan jakelu tai vessassa auttaminen ei ole hoitamista. Vietän 10 tuntia joka viikko hoivakodissa, joten näenhän minä mitä siellä tapahtuu.

Näet muttet ymmärrä. Vai oletatko että se hoito olisi asukkaan sängyn äärellä tapahtuvaa paijaamista ja kuumeisen otsan kostuttamista kostealla kankaalla vaihtaen huolestuneita katseita paikalla olevan lääkärion kanssa ? Katsos kun hoivakoti ja sairaala ovat eri paikkoja. Ja mitä puheluihin tulee, on niillä asukkailla oma puhelin jotka sitä pystyvät käyttämään. Muilla ei sitä tarvita koska eivät enää kykene sen välityksellä kommunikoimaan. Mistä helvetistä teitä idiootteja oikein sikiää ?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Näet muttet ymmärrä. Vai oletatko että se hoito olisi asukkaan sängyn äärellä tapahtuvaa paijaamista ja kuumeisen otsan kostuttamista kostealla kankaalla vaihtaen huolestuneita katseita paikalla olevan lääkärion kanssa ? Katsos kun hoivakoti ja sairaala ovat eri paikkoja. Ja mitä puheluihin tulee, on niillä asukkailla oma puhelin jotka sitä pystyvät käyttämään. Muilla ei sitä tarvita koska eivät enää kykene sen välityksellä kommunikoimaan. Mistä helvetistä teitä idiootteja oikein sikiää ?

siis mikä sitten on hoitoa ? en näe kuin päivittäisiä rutiineja, joihin omaiset ei puutu millään tavalla
        kaikilla on puhelimet, mutta kaikille ei soitto tai vastaaminen ole helppoa
        järjessä ei ole mitään vikaa ja puhuminen onnistuu kyllä
        ja hoitajien kanssa on sovittu, että tällainen auttaminen on ihan ok
        tässä hoivakodissa kaikki asukkaat pystyvät kommunikoimaan oikeinkin hyvin
        jos olet töissä hoivakodissa, niin aika outoa tuo kielenkäyttösi, ei kuulu palveluammattiin
        (tosin ymmärrän, jos sinun hoitosi on paskavaippojen vaihtoa)

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

siis mikä sitten on hoitoa ? en näe kuin päivittäisiä rutiineja, joihin omaiset ei puutu millään tavalla
        kaikilla on puhelimet, mutta kaikille ei soitto tai vastaaminen ole helppoa
        järjessä ei ole mitään vikaa ja puhuminen onnistuu kyllä
        ja hoitajien kanssa on sovittu, että tällainen auttaminen on ihan ok
        tässä hoivakodissa kaikki asukkaat pystyvät kommunikoimaan oikeinkin hyvin
        jos olet töissä hoivakodissa, niin aika outoa tuo kielenkäyttösi, ei kuulu palveluammattiin
        (tosin ymmärrän, jos sinun hoitosi on paskavaippojen vaihtoa)

Hoivakodissa asuu siis toimintakykyisiä ihmisiä. Missä kuplassa oikein elät ?

• Anonyymi
      UUSI

Suurin osa huonokuntoisia, liikunkyvyttömiä, ei pääse yksin vessaan tai ruokailutiloihin. Monet makaa sängyssä päiviä, viikkoja, kuukausia. Vaipoissa jotka vaihdetaan aamulla illalla kerran jos hyvin menee. Kaikkein surkeinta on ne jotka eivät pysty kääntymään, vaihtamaan kylkeä, ottamaan lisää peittoa tai ottamaan peittoa päältä esimerkiksi kuumina päivinä kuin nyt. Ei pysty itse juomaan ja monesti kuivuvat. Olen itse työskennellyt kymmeniä vuosia laitoksissa ja surkeammaksi on hoitoisuus mennyt. Itse toivon että kuolisin ennenkuin kituisin niissä laitoksissa tai yksin kotonani omissa eritteissä maaten vuosikausia huonolla hoidolla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Naisella tisulit, kuin lehemän utarehet

Oli kyllä isot tisulit naisella, kuin lehemän utarehet, vaikka paita oli päällä, niin tisulit erottui.
      Sinkut
      52
      5778
    2. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      65
      2723
    3. Kemijärven festarit 2025

Onpas taas niin laimea meininki. Eikö tosiaan saada parempia artisteja? ☹️
      Kemijärvi
      18
      1844
    4. Mitä haluaisit tänään sanoa kaivatullesi?

Onko sydämelläsi jotain?
      Ikävä
      146
      1785
    5. Johanna Tukiainen hakkasi miehen sairaalaan!

Viime päivien tiktok-keskusteluissa on tullut esiin, että Johanna Tukiainen on jatkanut väkivaltaista käytöstään. Hän h
      Kotimaiset julkkisjuorut
      134
      1662
    6. Nyt tajusin mitä haet takaa

En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä
      Ikävä
      18
      1620
    7. Tekikö mieli laittaa viesti?

Miten on? 😌
      Ikävä
      102
      1447
    8. Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?

En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?
      Suomussalmi
      28
      1430
    9. Salilla oli toissapäivänä söpö tumma

Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen
      Ikävä
      41
      1186
    10. Kalateltta ja Siipiteltta

Siipiteltasta ei saa ruokaa ollenkaan ja ovatko työntekijät ihan selvin päin siellä. Kalateltassa taas lojuu käytetyt la
      Kuhmo
      14
      1163
    Aihe