Asiantuntijoiden mukaan yhteistyö tulee vahvistamaan sekä Yhdysvaltain että Ukrainan taistelukykyä.
Trump keskustelee drone-"megasopimuksesta" Ukrainan kanssa – Yhdysvaltain teknologiayritysten jäädessä jälkeen vastustajistaan: "Amerikan kansa tarvitsee tätä teknologiaa"
Ukrainan ja Yhdysvaltojen kerrotaan neuvottelevan parhaillaan ”megasopimuksesta”, jonka myötä presidentti Donald Trumpin hallinto hankkisi huomattavia määriä taisteluolosuhteissa tehokkaiksi osoittautuneita drooneja.
Ukraina hankkisi vastineeksi amerikkalaisia asejärjestelmiä. Asiasta kertoo Ukrainan presidentti Volodymyr Zelenskyi New York Post -lehden haastattelussa.
https://nypost.com/2025/07/17/us-news/trump-zelensky-discuss-drone-mega-deal-for-us-to-buy-battle-ready-ukraine-uavs/
Asiantuntijoiden mukaan sopimus voisi mullistaa Yhdysvaltain asevoimat, joka on ollut Venäjää ja Kiinaa hitaampi drooniteknologian laajamittaisessa käyttöönotossa. Ukrainan sota on osoittanut miehittämättömien järjestelmien muuttaneen sodankäynnin luonteen perustavanlaatuisesti.
Zelenskyi kuvailee viimeaikaisia keskusteluita läpimurroksi. Kiova käytännössä jakaisi Yhdysvalloille kaiken osaamisensa viime vuosien sodnakäynnistä.
USA:n asevoimat mullistetaan ukrainalaisilla drooneilla: Megasopimus
3
73
Vastaukset
- Anonyymi
Volodymyr Zelenskyi lupasi jakaa puolustajan kokemuksia myös Euroopan maille. Asiaa koskevia neuvotteluita käydään parhaillaan Tanskan, Norjan ja Saksan kanssa.
Entä Suomi, joka tuottaa Insta Steel Eagle ER viuhkapanosdrooneja Ukrainan kanssa? Meneekö myös Steel Eaglen ja Steel Lynxin (hyppypanos) innovaation tiedot jenkeille? - Anonyymi
Suomella ei ole edes drone-joukkoja. Siis asehaaraa, jolla 70-80% kaikista tappioista tehdään nykysodankäynnissä.
Nyt drooneja ja valokuitunauhaa valmistamaan ja pian. - Anonyymi
Summa Defence tekee jo droneja suomessa Ukrainalaisten yhteistuökumppaneiden kanssa ja tuotannosta valta osa lähetetään Ukrainaan käyttöön,,,
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos nainen harrastaa seksiä
Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi3593805Ikävöin sinua kokoyön!
En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun232479Pihlaja-puulle
Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos152010Päivieni piristys, missä olet?
Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei141675Kova karman laki
Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko4581638Kysymys Kuhmolaisille
Hei. Olen 32 vuotias nainen ja muutin Kuhmoon noin 12 vuotta sitten. Mutta nyt täytyy ihmetellä ihan ääneen että onhan t491591Savimajasta lääketieteen tohtoriksi - ja ei tikkua ristiin
”Jos ihminen muuttaa savimajasta tänne kerrostaloon länsimaisen elintason piiriin ilman että tarvitsee panna tikkua rist2961536- 171344
Olen valtavan ihastunut
Yritin sen sinulle viime viikolla kertoa, mutta liikaa muuttujia ja isoja tunteita, niin en kyllä ollut kovin selkeä.631136- 201101