Pitää perustaa ilmoituskanava, jossa voi nimettömänä ilmiantaa ammattiliittoaktiivien painostus- ja kiristystoimet työpaikoilla. Kysymysessä on työsuojeluasia ja rikos.
Työsopomuslaki sanoo, että saa kuulua liittoon ja saa olla kuulumatta. Liiton toimenpiteisiin ei saa pakottaa. Töihin menon estäminen on rikos. Liivijengin uhkailu porteilla on jo rikos, henkistä väkivaltaa ja muistuttaa yhteiskuntaterroria.
Lakien pitää suojella ihmisiä. Kuinka moni IAU:n lakkoon pakotettu olisi halunnut mennä töihin, mutta ei päässyt?
IAU:n lakoilla ei saavutettu mitään. Se tiedettiin etukäteen, koska laki esti suuremmat korotukset kuin vientialoilla tehtiin. IAU:n lakot kuten vuoden 2024 neljän viikon satamalakko oli tahallista lakkojen järjestäjien kiusanteko, kiukuttelua ja vahingoittamista. Hyökkäys demokratiaa vastaan, jossa yritettiin kyseenalaistaa Eduskunnan, Suomen kansan edustajien, päätökset.
On luotava ilmiantojärjestelmä ammattiliittojen työpaikoilla lakkoihin pakottamisen kitkemiseksi. Suomessa on sananvapaus ja liittymisen vapaus. Perustuslakia ja yksilönvapautta pitää vaalia.
Ammattiliittojen työsuojelurikosten ehkäisemiseksi pitää luoda ilmiantojärjestelmä
8
78
Vastaukset
- Anonyymi
Entä tahallisten vahingoittamisten taloudelliset seuraamukset. Vahingonkorvaukset? IAU ja SAK maksamaan. Jos yksityishenkilö vahingoittaa jotain, niin joutuu maksamaan. Mites lakkokenraalit? Joku roti tässä maassa pitää olla!
Finnairille tuli 70 miljoonan tappiot lakoista. Entä työntekijöiden tulonmenetykset ja henkinen ahdistus? Turhat lakot!!!
SDP:n oppositiopolitiikkaa!!!!
Häpeä!!!- Anonyymi
Työnantajapuolelle myös työntekijöiltä ilmiantojärjestelmä, josta näkee työehtosopimusten rikkomiset ja alipalkalla teettämät työt, vaikka laissa on toisin määrätty. Samoin korvausten maksaminen aiheutetuista vahingoista.
- Anonyymi
Kauhea painostus ollut aina nsteellä
- Anonyymi
Tällaisia työnantajia ei pitäisi olla olemassakaan.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/93201466-156d-4a8c-813d-fce88fd66584
- AnonyymiUUSI
Työsopimuslaki - ammattiliittoon liittyminen vapaaehtoista, lakkoon ei saa pakottaa
Vahingonkorvauslaki - vahingonkorvaukset aiheutetusta vahingosta, myös taannehtien, esim. satamalakot viime vuonna, lakot mainittava erikseen.
Työsuojelulaki - ammattiliittojen harjoittama painostaminen ja uhkailu työpaikoilla on henkistä väkivaltaa, mikä pitää kriminalisoida erikseen.- AnonyymiUUSI
Tuommoisia työnantajia, kuin noissa mansikka hommissa, niin eivät kaipaa muuta kuin ensin turpalöylyn ja sitten lakon, että voisivat itse kerätä ja myydä seisaaltaan mansikkansa.
Porvarin mielestä aina on vika työläisissä ja itse tekevät kaikkea paskaa mitä mieleen tulee, ja ovat sädekehä päänpäällä.
- AnonyymiUUSI
Myöskin ay-liikkeen pimeiden rahavirtojen ohjautuminen demarien ay-mafialle suurennuslasien alle.
- AnonyymiUUSI
Samaa suosittelen porvarien veronkierrolle, että tarkkailun alle. Myös osingot voi laittaa verolle, koska tuotto olisi kymmeniä, ellei satoja miljoonia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 833546
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)803226Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.683062On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle702720Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli442222- 651802
Huomenna heitän järjen
romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,261761- 351735
Hyvää huomenta
Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.181699- 601658