Uskotko..?

Anonyymi-ap

Uskotko elämän jälkeiseen kuolemaan?
Tai kuoleman jälkeiseen elämään?

Matemaattinen ja sydämellinen vastaus on. Yksi, tai kaksi. Jopa kolme.

34

251

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

en usko vaan tiedän kuolemaan päättyvän , olemme vain aivomme

• Anonyymi

Onneksi ei tietokoneita. Niin.

• Anonyymi

Kuoleman jälkeen alkaa iankaikkinen elämä, joka ei lopu koskaan!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja siihen ei tietokonekaan pysty. Aamen.
        Kuitenkin ajattelin tuon myös hienostuneen filosofisesti.
        Mitä on sosiaalinen älykkyys? Paremmin sanottuna viisaus.
        Ensin vastannut näki asian pelkistetysti. Eikä usko elämän jälkeiseen kuolemaan.
        Sinä uskot kuoleman jälkeiseen elämään. Kuten minäkin, jopa voimallisesti.
        Minä kuitenkin uskon. Edes salaa noihin kolmeen. Siis vastaukseen.
        Pois se, että viisastelisin. Silloinhan minä olisin, kuten monet täällä palstalla.
        Sillä joku löytää elämän sydämestään, joku tavoittelee avaruuksien tähtiä ja planeettoja.
        Ja etsii tyhjyyksissään, tyhjyyden keskeltä vastauksia.
        Olkaamme kuitenkin ihmisiksi! Kuten ihmisten kuuluukin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

oletko sinä kuollut ? minä olen joten älä saatanan valehtelija ala minulle opettamaan kuoleman jälkeisestä elämästä mitään 😠

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja siihen ei tietokonekaan pysty. Aamen.
        Kuitenkin ajattelin tuon myös hienostuneen filosofisesti.
        Mitä on sosiaalinen älykkyys? Paremmin sanottuna viisaus.
        Ensin vastannut näki asian pelkistetysti. Eikä usko elämän jälkeiseen kuolemaan.
        Sinä uskot kuoleman jälkeiseen elämään. Kuten minäkin, jopa voimallisesti.
        Minä kuitenkin uskon. Edes salaa noihin kolmeen. Siis vastaukseen.
        Pois se, että viisastelisin. Silloinhan minä olisin, kuten monet täällä palstalla.
        Sillä joku löytää elämän sydämestään, joku tavoittelee avaruuksien tähtiä ja planeettoja.
        Ja etsii tyhjyyksissään, tyhjyyden keskeltä vastauksia.
        Olkaamme kuitenkin ihmisiksi! Kuten ihmisten kuuluukin.

ihminen on vain aivot , ei muuta

• Anonyymi

Ihminen on psykofyysinen kokonaisuus eikä pelkät aivot, vaikka aivoilla on toki keskeinen osa siinä miten kaiken koemme.

Elämä päättyy kuolemaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihminen on psykofyysinen kokonaisuus eikä pelkät aivot, vaikka aivoilla on toki keskeinen osa siinä miten kaiken koemme.

Elämä päättyy kuolemaan.

aivot saa viestejä kehosta ei muuta , https://en.wikipedia.org/wiki/Phineas_Gage

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

oletko sinä kuollut ? minä olen joten älä saatanan valehtelija ala minulle opettamaan kuoleman jälkeisestä elämästä mitään 😠

Minäkin olen kuollut ja palannut takaisin.
        Näin ruumiini ja tapahtumat kuolemani jälkeen, myös sairaalahuoneen ulkopuolella. kuolemani jälkeen.
        Tiedän varmasti, että kokemukseni on tosi, koska kaikki näkeäni ja kokemani on selvää, myös ruumiiseeni palaamisessa tapahtuneet ilmiöt.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ihminen on vain aivot , ei muuta

Jumala teki ihmisen savesta omaksi kuvakseen ja puhalsi hänen sieraimiinsa elämän hengen. Näin ihmisestä tuli elävä sielu.

Ihmien kolminaisuus niinkuin Jumalakin. Koska ihminen on Jumalan kuvaksi tehty.
        Ihminen on : rumis, sielu ja henki.

Henki ja sielu eivät koskaan kuole. Mutt ruumis on tehty maasta ja se maatuu jälkeen.
        Kun tulee ylösnousemuksen aika, niin silloin ihminen saa ylösnousemusruumiin, joka ei koskaan katoa.

• Anonyymi

Palstalla herätysliikkeen jäseniksi itsensä ilmaisseet ovat todistaneet lukuisia kertoja ettei oikeaa uskoa ole kellään kirjoittajista.

• Anonyymi

Minä todistan, että Jumala antaa oikean uskon.

• Anonyymi

Minusta Raamatun tuottama kristinusko antaa selvän vastauksen , selkokielellä ja käytännöllisesti. Tätä vahvistaa kokeneiden ja koeteltujen kristittyjen läheinen toimiva ja vuorovaikutteinen elävä suhde, Isämme ja Hänen Poikansa Jeesuksen kanssa, jonka Pyhä Henki kirkastaa kristallinkirkkaaksi ehdottomaksi totuudeksi. Raamattu on annettu lihallisille ihmisille. ohjeeksi, jota tottelemalla saamme parhaan maallisen elämän yksilöinä ja populaatioina. Emme tarvitse mitään hyödyttömiä metafyysisiä ulottuvaisuuksia onneemme. Mitä pitemmälle kristillinen kasvumme jatkuu, sen enemmän alkaa Raamatun monikerroksinen sanoma avautua janoisalle lukijalleen, ylittäen kaikkien muiden uskomusten vajavaiset tekeleet.

• Anonyymi

Kieltämättä. Ei se epävarmuus vaan varmuus, joka ei pohjaudu yhteen ainoaan jakeeseen tai lukuun. Sillä se perustuu siihen, mitä emme näe. No, ehkä kuulemme. Jotkut harvat.
        Sana kuitenkin tekee eläväksi, elävien joukkoon. Vaikka olisinkin ollut eläissäni kuin kuollut, niin kuitenkin on toivo ja mahdollisuus. Muuttaa elämäänsä ja suuntaa. Ihmisten elämän eri osa-alueilla.
        Vaikka nuorena ei uskoisi jatkuvuuteen, voi hieman vanhempana haluta jopa perustaa perhettä ja hankkia lapsia. Vaikka aiemmin olisi ollut, mikä se sana on, ateisti, voi myöhemmin herätä mitä kiihkeimmäksi saarnamieheksi ja Sanan puolustajaksi.
        Sana on kuitenkin armollinen, tänään, Jumalan Sana ei tyhjänä palaa.
        Kaiketi kuitenkin lottovoitto syntyä Suomeen..Finlandiaan? Helpoille päiville.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kieltämättä. Ei se epävarmuus vaan varmuus, joka ei pohjaudu yhteen ainoaan jakeeseen tai lukuun. Sillä se perustuu siihen, mitä emme näe. No, ehkä kuulemme. Jotkut harvat.
        Sana kuitenkin tekee eläväksi, elävien joukkoon. Vaikka olisinkin ollut eläissäni kuin kuollut, niin kuitenkin on toivo ja mahdollisuus. Muuttaa elämäänsä ja suuntaa. Ihmisten elämän eri osa-alueilla.
        Vaikka nuorena ei uskoisi jatkuvuuteen, voi hieman vanhempana haluta jopa perustaa perhettä ja hankkia lapsia. Vaikka aiemmin olisi ollut, mikä se sana on, ateisti, voi myöhemmin herätä mitä kiihkeimmäksi saarnamieheksi ja Sanan puolustajaksi.
        Sana on kuitenkin armollinen, tänään, Jumalan Sana ei tyhjänä palaa.
        Kaiketi kuitenkin lottovoitto syntyä Suomeen..Finlandiaan? Helpoille päiville.

Minä taas uskon Jumalaan, ja tiettyyn rajaan asti tieteeseen ja vähän matematiikkaakin osaan. Juu, Suomessa on hyvä asua.

• Anonyymi

Oletkos koskaan miettinyt raamatun syntyä ja keitä olivat muka ne apostoli5 vuoden kirjoja raamatussa vilisee.
        Ota ja tutki hieman tiedettä miten kirjat syntyy ja myös millaisia ovat ne jotka sinne juttujaan saa julkaistuksi. Tiedän ettet ole Koskaan uhrannut pientäkään ajatusta näihin asioihin. Kunhan vaan uskot ja mielessäsi on kuvat tapahtumista.
        Uskot ihmeisiin joita vaan muka tapahtuu , niin ei ole. Sillä mitään ihmeitä ei ole edes olemassakaan.
        Se oikea usko on sydämmessä , se ei tavoittele tuputtamista se vaan on ja rauhoittaa . Siis psykologinen juttu. Jolloin se on paikallaan.
        Siis yksityinen asia ei muuta

• Anonyymi

Minulla on 13 miljardin vuoden kokemus olemattomuudesta. Minulla ei ole mitään pahaa sanottavaa tuosta jaksosta - jos ei mitään erityisen hyvääkään.

Olevaisuudesta minulla on kokemusta vain reilusti alle 100 vuotta ja täytyy sanoa tunnettua ajattelijaa siteeraten, että elämä on ihmisen parasta aikaa.

Kuoleman jälkeen palaan taas olemattomuuteen. Sitä ennen yritän nauttia olevaisuudestani.

• Anonyymi

Eli sinä kuitenkin ajattelet, ettei missään ole mitään järkeä? Sitäkö tarkoitit?
        Siis olet nyt olemassa, ja kuoltuasi et ole. Siinäpä on näkemystä kerrakseen.
        Ehkäpä kannattaisi ajatella, vaikka antiikinajan viisaitten tavoin, mitä liene he ajattelivat?
        Kuitenkin näen, että elämä on muutakin, kuin matematiikkaa, siitä voinemme, kenties olla peräti samaa mieltä? Vai?
        Ivalla, ei kuitenkaan, mitään hyvää voi rakentaa? Vai?
        Jos menetkin vain jäähylle? Vai?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eli sinä kuitenkin ajattelet, ettei missään ole mitään järkeä? Sitäkö tarkoitit?
        Siis olet nyt olemassa, ja kuoltuasi et ole. Siinäpä on näkemystä kerrakseen.
        Ehkäpä kannattaisi ajatella, vaikka antiikinajan viisaitten tavoin, mitä liene he ajattelivat?
        Kuitenkin näen, että elämä on muutakin, kuin matematiikkaa, siitä voinemme, kenties olla peräti samaa mieltä? Vai?
        Ivalla, ei kuitenkaan, mitään hyvää voi rakentaa? Vai?
        Jos menetkin vain jäähylle? Vai?

Antiikin ajan ns tietäjät elivät omaa aikaansa . He eivät niin paljon tietäneet vaan uskoivat toistensa juttuihin ihmeistä mitä muka oli tapahtunut . Tosiasissa ei.
        Meidän aikamme on ihan toisenlaista meillä on kaikki mahdollisuus tietoon. , ja mahdollisuus ymmärtää m

• Anonyymi

Kyllä minä ainakin uskon. Olin kerran vuosikymmeniä sitten kuolleena mutta saivat minut sairaalassa elvytettyä henkilö jälleen. Elämä ei lopu tähän elämään, sain silloin kokea sen "kuolleena" oloni aikana.

• Anonyymi

Kun Jeesus osasi aikanaan herättää ruumiillisesti kuolleita. Kuinka Hän voikaan herättää hengellisesti kuolleita? Tälläinen asia tänään "tuli".

Minäkin uskon kyllä tuon kirjoittamasi, sillä vastaavia asioita on tapahtunut toisillekin. Olen niistä lukenut aikanaan painetuista lehdistä, ihan tavallisista aikakausilehdistä.
        Elämä ei todellakaan lopu tähän "materiaan". Siis näkyväisyyteen. Kaiken takana on kuitenkin Herra.

Kun Jeesus osasi herättää ruumiillisesti, miten paljon enemmän myös hengellisesti?
        Minä en nyt puhunut mitenkään teologisesti. Meillä kaikilla on toisinaan pohdittavaa, viittaan teologiaan, ja muutenkin asioitten toteutustapoihin.
        Kirkon papit saattavat olla hengellisesti kuolleita, tai ei. Kuten toisetkin pastorit, papit.
        Kuitenkin toiset arvostavat pappeja, ainakin ennen vanhaan.
        Joten kysymykseni kuuluu. Voiko heitä enää tänään arvostaa?

• Anonyymi

ihme on tapahtunut ozzy on kuollut ☹️

• Anonyymi

Rauha hänelle! Ja sielulleen.

• Anonyymi

Kuolemaa ei ole.
      Vain kehomme kuolee ja muuttuu mullaksi tai tuhkaksi.
      Tänne palataan aina vaan elämän kouluun ja karma on opettajamme.

• Anonyymi

Kuitenkin kuolema on voitto? Emmehän me täydellisiä ole. Eikä meiltä kukaan jumala ole sitä vaatimassakaan. Ei ainakaan minun Jumalani.

Toki JOS käsittelemme asiaa moniulotteisesti, voinemme ajatella, etteivät kaikki ole "färdig".
        Minne siis Henki? Minne sielu?
        Kuitenkin kristitty olen. Ja sellainen, kun olen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuitenkin kuolema on voitto? Emmehän me täydellisiä ole. Eikä meiltä kukaan jumala ole sitä vaatimassakaan. Ei ainakaan minun Jumalani.

Toki JOS käsittelemme asiaa moniulotteisesti, voinemme ajatella, etteivät kaikki ole "färdig".
        Minne siis Henki? Minne sielu?
        Kuitenkin kristitty olen. Ja sellainen, kun olen.

Meillä on minätunne. Se "minä" on sielu.
        Sielu ei kuole koskaan.

• Anonyymi

Tuonpuoleinen on kotimme ja tämä maapallo "tämän puoleinen" koulumme. Elämän koulumme. "Keväällä" valmistume yhdeltä luokalta ja
      menemme kesälomalle "kotiin" Syksyllä aloitamme uudelta luokalta. Karma on opettajamme.

• Anonyymi

Missä on aarteesi. Siellä on sydämesi. (Matteus 6:21)

Jääkaapin ovestamme otos tähän päivään. Kuitenkin ihmettelen. Eikö ihminen ole sitten koskaan valmis? Sillä joukossamme on heitäkin, jotka eivät joudu uudelle luokalle.
        Olisiko se mahdollista?
        Elämä on todellakin elämänkoulu. Jotkut oppii pienemmän riesan tien kautta, ja toiset pitkän kaavan kautta. Vaikeuksien kautta.
        Ei Jumalamme ole kenellekään helppoa elämää luvannutkaan. Sanon, kuten puhutaan.

Monilla on nykyään vaikeaa. Sekä täällä Suomessa, että muallakin maailmassa. On aina ollut.
        Joten helpoilla päivillä Suomessa ollaan. Ja monessa muussakin "kehittyneissä"? maissa.

Tämän päivän tiedämme. Eilisen tiedämme. Huomista emme tunne.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Missä on aarteesi. Siellä on sydämesi. (Matteus 6:21)

Jääkaapin ovestamme otos tähän päivään. Kuitenkin ihmettelen. Eikö ihminen ole sitten koskaan valmis? Sillä joukossamme on heitäkin, jotka eivät joudu uudelle luokalle.
        Olisiko se mahdollista?
        Elämä on todellakin elämänkoulu. Jotkut oppii pienemmän riesan tien kautta, ja toiset pitkän kaavan kautta. Vaikeuksien kautta.
        Ei Jumalamme ole kenellekään helppoa elämää luvannutkaan. Sanon, kuten puhutaan.

Monilla on nykyään vaikeaa. Sekä täällä Suomessa, että muallakin maailmassa. On aina ollut.
        Joten helpoilla päivillä Suomessa ollaan. Ja monessa muussakin "kehittyneissä"? maissa.

Tämän päivän tiedämme. Eilisen tiedämme. Huomista emme tunne.

Huomisen rakennamme itsellemme omilla himoillamme, ajatuksillamme ja teoillamme.
        Mitä kylvää sitä niittää.
        Tee hyvää, ajattele hyvää, puhu hyvää pyri pois itsekkyydestä. Niin elämäsi ovat aina vain ihanampia
        Itsekkyydestä lähtee kaikki paha.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Huomisen rakennamme itsellemme omilla himoillamme, ajatuksillamme ja teoillamme.
        Mitä kylvää sitä niittää.
        Tee hyvää, ajattele hyvää, puhu hyvää pyri pois itsekkyydestä. Niin elämäsi ovat aina vain ihanampia
        Itsekkyydestä lähtee kaikki paha.

Sillä taivaaseen ei mennä miehiksi ja vaimoiksi? Siellä ollaan, kuin enkelit taivaassa.
        Amen.
        Itsekkyys. Sitähän tämä maailma on ja populaatio. Ei voi yleistää, on kuitenkin paljon niitä hyvien tekojen tekijöitä. Vaikkapa se edesmennyt äiti Teresa, katolinen muuten. Ja kaltaisensa. Ei itsekkäät.
        Jeesus Kristuskaan ei ollut maanpäällisessä elämässään itsekäs.
        Olenko juuri minä itsekäs? Liian? Siinä on monella itsetutkiskelun paikka.
        Peilikuva peilissä ei väsy. Itse väsyy menee nukkumaan, ja ristii kätensä. Peilikuva ei väsy.

Tämä maailma on liiankin informoiva maailma, seksihenkinen maailma. Siihen sortuu miehetkin ja naiset. Uskollisuus? Turhat riidat, torat, jopa väkivalta. Henkinen, fyysinen.

Minä, minä, minä...jne. Minä sitä, minä tätä, minä tuota..jne.
        Eikä taideta kysyä. Mites sulla? How do you do?

• Anonyymi

Onhan sekin yks näkemys, eikä aliarvioitava.

• Anonyymi

Kun siirrymme tuonpuoleiseen niin sittenhän sen näkee.
      En usko että siellä on Jeesusta ja jumalaa.

• Anonyymi

Mitä on tuputtaminen? Loukkaako se jotenkin intimiteettielämää, kertoa ja todistaa Jumalan ihmeistä? Miksipä "hairahtua" lutteristien palstalle, jos ei kestä edes sanaa Jumala tai jumala? Tätä mä nyt hetken pohdin. Te yliälykkäät tietoviisaat.
      Siinä on vaan sellainen juttu, että tieto ei ketään pelasta. Oli Tellus sitten räjähtäen tullut maapalloksi tai Jumala luonut ja puhaltanut ihmisen sieraimiin hengen.
      Kuka voi todistaa kumpaakaan "ilmiötä"? Yliälykkäässäkään nykysukupolvessa?
      Ja miksipä sitä pitäisi edes todistaa?
      Kuitenkin onko tässäkin pohdinnassani sittenkin itseäni viisaamman vastaus?

• Anonyymi

Uskovaiset tuputtaa uskoaan ateistien,, hindujen, jälleen syntyjien ym ei uskonnollisia palstoilla.
        Maailman menoakin palstalla Jeesusta tuputetaan.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      61
      4388
    2. KALAJOEN UIMAVALVONTA

https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar
      Kalajoki
      150
      3187
    3. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      48
      2502
    4. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      51
      2435
    5. Hukkuneet pojat kalajoella pakolaisia?

Eivät osanneet suomea nimittäin.
      Maailman menoa
      98
      2115
    6. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      24
      1883
    7. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      23
      1632
    8. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      30
      1616
    9. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      161
      1484
    10. Metsästysmökki

Metsästyskortti saapui. Lisäksi metsästysmökki varata!
      Kuhmo
      34
      1253
    Aihe