1. Ja köyhä nousi kaupungin laidalta, yllään takki joka oli nähnyt monta talvea,
mutta ei enää nähnyt vetoketjua.
2. Ja hän sanoi kansalle, joka kulki ohitse vilkkuvin kuulokkein ja take away -kupein:
"Autuaita ovat ne, joilla ei ole varaa, sillä he eivät joudu valinnan vaikeuteen."
3. Ja niin köyhä meni ruokakauppaan ja katseli etikettejä kuin juutalaiset Moosesta:
tarkasti, peläten, ettei yksikään sentti eksyisi harhaan.
4. Ja hän otti nuudelit, jotka olivat ikuiset, ja tonnikalan, joka oli suljettu sinetillä,
ja sanoi:
"Tämä on minun ateriani, se valmistetaan veden varassa ja nautitaan toivossa."
5. Ja kun hän näki, että joku osti luomumehua kolmen euron hintaan, hän hymyili hiljaa
ja sanoi:
"Totisesti minä sanon teille: tämän hinnan minä maksan viikon ruoasta."
6. Ja hän meni kotiinsa, joka oli vuokrattu niin kuin Israelin kansa oli vuokralla Egyptissä.
7. Ja siellä hän sytytti kynttilän – ei hartauden vaan sähkölaskun tähden – ja sanoi:
"Tulkoon valo, mutta ei liian usein."
8. Ja kun hänen ystävänsä kertoi lentäneensä lämpöön, hän vastasi lempeästi:
"Minäkin matkaan – ajatuksissani. Halpalennolla alennusosaston kautta."
9. Ja hän luki sosiaalista mediaa, missä toiset kertoivat luksuksesta,
ja hän peukutti hiljaa.
10. Ja hän sanoi:
"Isä meidän joka olet pankissa, pyhitetty olkoon käyttötilimme.
Tapahtukoon sinun bonuksesi, niin arjessa kuin viikkotarjouksissa."
11. Ja hän muisti, että Jeesus muutti veden viiniksi, mutta hän itse oli muuttanut viinin
vedeksi jo ennen kassaa – ettei kukaan luulisi, että hänellä oli varaa.
12. Ja hän sanoi:
"Jos Herra ei rakenna säästökuuria, turhaan näkee ihminen nälkää."
13. Ja hän katsoi peiliin, ja peilissä näkyi väsyneet silmät,
mutta suupielissä pieni nauru.
14. Ja hän sanoi:
"Autuas se, joka kykenee nauramaan, vaikka jääkaappi huutaa hiljaa tyhjyyttään.
Hänessä on toivoa."
Evankeliumi köyhän mukaan, luku 1:1-14
Anonyymi-ap
0
54
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Heh, Riikka runnoi Suomen BKT:n miinukselle
Suomi on Riikan irvistysten ansiosta ainoa negatiivisen talouskasvun maa EU:ssa. Ei tästä ainakaan EU:ta voi syyttää, ku775481Erään T miehen viimeinen aloitus tänne
Moi Olen kirjoittanut täällä säännöllisesti yli 5 vuotta. Kaivannut kuten kuuluukiin, mutta myös unohdellut ja selvitel353265Sanna vaihteeksi Australian "60 minuuttia" ohjelmassa
Kansanvälinen superstaramme esiintyi tällä kertaa toisella puolen maapalloa esitettävässä ohjelmassa. Kiinnostus on kova1232383HihhuIi-Päivi täpinöissään Viktorin tapaamisesta
Eiköhän nyt kaikille ole vihdoin selvää kenen joukoissa tämäkin putinisti seisoo. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a1211982Yritykset verolle ja yritystuet 10 mrd. eur/v pois
Kiristämistapauksissa yrityksille sanotaan hei hei. Suomi ei tarvitse yhteiskunnan rahoilla "yrittämistä". Yhteiskunta v231909- 1111840
Sanna Antikainen (ps) : Vornasen pyssy suututti demarit
https://www.suomenuutiset.fi/sanna-antikaisen-kolumni-vornasen-pyssy-suututti-demarit-mutta-kuka-puhuu-totta/ Vornasen61509Yritän saada sinut pois mielestäni ja ajatuksistani nainen
Turhaan. Mitä enemmän yritän, sitä enemmän haluan sinut ja sinua. Miten voitkaan olla niin ihana ja tuntua niin hyvältä.711482Björn Wahlroos ykkösaamussa nautittavaa kuunneltavaa
Ehdottomasti viisaimpia ja tietävämpiä ihmisiä mitä Suomesta koskaan tullut. Naureskeli viherpiipertäjille jotka ihan p2971445Nyt meni maku vas.liittoon, kun vaativat minimituntipalkkaa lakiin
Sehän tarkoittaa samalla myös maksimituntipalkkaa, koska kun laki on kerran laadittu, niin sitä on vaikea muuttaa. Työma541300