Seurakunnan ylöstempaus

Anonyymi-ap

Monessa seurakunnassa opetetaan seurakunnan ylöstempausta mutta mitä se "seurakunta" tarkoittaa ?
Koskeeko se ainoastaan meidän seurakuntaa ?

166

606

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ps 62:9:
      Vain tuulen henkäystä ovat ihmiset, vain valhetta ihmisten lapset: kaikki he nousevat vaa'assa ylös köykäisempinä kuin tuulenhenkäys."

• Anonyymi

Jesaja: 28:8:
        "Sillä täynnä oksennusta ja saastaa ovat kaikki pöydät - ei puhdasta paikkaa!"

• Anonyymi

Tässä on varmaan todellinen kuvaus näiden hörhöjen ylöstempauksesta, jossa heidät "temmataan tuuliin ja pilviin"...

• Ei koske teidän seurakuntaa. Ainoastaan meidän, joka on ainoa oikeaoppinen 😇

• Anonyymi

Ei koske teidän seurakuntaa. Ainoastaan meidän, joka on ainoa oikeaoppinen 😇

Ei sellasta ole seurakunataa,olet vain yksi ja sinä teet sen eteen sen.

• Anonyymi kirjoitti:

Ei koske teidän seurakuntaa. Ainoastaan meidän, joka on ainoa oikeaoppinen 😇

Ei sellasta ole seurakunataa,olet vain yksi ja sinä teet sen eteen sen.

Tuleeko mitään mieleen sanasta "sarkasmi" ? Jos ei, niin ei voi enempää auttaa.

• Anonyymi

Seurakunta raamatullisessa mielessä tarkoittaa tosiuskovaisten kokoontumista jollain paikkakunnalla. Lisäksi se tarkoittaa kaikkia pelastuvia hurskaita yhteensä ympäri maailman.

• Anonyymi

"Tosiuskovien" omat mittarit 😀

• Jeesuksen aikaan maailmankartta näytti kovin suppealta nykyajan maailmankarttaan verrattuna. Tarkoitatko, että esim. amazonin tai afrikan alkuasukkailla ei ole asiaa tosiuskovien kekkereihin?

Niin... ja millainen on tuo "tosiuskova" ?

• Anonyymi

Mitäs nää ainoat oikeaoppiset kirkot ja lahkot sitten on, jossa nää tosiuskovaiset kokoontuu?

• Anonyymi

Seurakunta raamatullisessa mielessä tarkoittaa tosiuskovaisten kokoontumista jollain paikkakunnalla. Lisäksi se tarkoittaa kaikkia pelastuvia hurskaita yhteensä ympäri maailman.

Mutta yksin sinä tulit ja taistelit kaikesta,yksin sinä lähdet !
        Vai lähteekö tosiuskovaiset ja seurakunta mukana..ei taida.
        Löydä Rakkaus,etsi Kristus Rakkautta,olet yksin ja kyllä se löytyy !

• Anonyymi

Tunteisiin pyritään vaikuttamaan lupauksilla.

• Anonyymi

Kaikki uudestisyntyneet muodostavat universaalisen seurakunnan, joka temmataan ylös.
      Ilm : 7 ; 14
      .......ovat pesseet vaatteensa ja valkaisseet ne Karitsan veressä.

• Anonyymi

Uudestisyntynyt ei tarkoita pelastunutta.

• Anonyymi

Uudesti syntyneet ovat Jumalan lapsia!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sana olisi Rakkauden löytäneet Kristuksen !
        Toki onhanse uudesti syntynyt kun jätät vanhan taakan ja uusin silmin katsot elämää!
        Mutta onko he Jumalan lapsia?
        Ei kaikki pedofiilit lahkoissa tai missä vain,olen lukenut !
        Olevinaan usko mutta usko häviää kun pedo tulee esiin !

• Anonyymi

Seurakunta tarkoitti koko Israelin 2 milj kansaa, jotka kaikki saivat Kristuksen uskon Hengen lahjan kasteessa ylittäessään Punaisen meren.

1 Sillä minä en tahdo, veljet, pitää teitä tietämättöminä siitä, että isämme olivat kaikki pilven alla ja kulkivat kaikki meren läpi
      2 ja saivat kaikki kasteen Moosekseen pilvessä ja meressä
      3 ja söivät kaikki samaa hengellistä ruokaa
      4 ja joivat kaikki samaa hengellistä juomaa. Sillä he joivat hengellisestä kalliosta, joka heitä seurasi; ja se Kallio oli Kristus.

Joel 2:16

Kootkaa kansa, pitäkää pyhä seurakuntakokous, kerätkää vanhukset, kootkaa lapset ja rintoja imeväiset; lähteköön ylkä huoneestansa ja morsian kammiostansa.

• Anonyymi

Koko Kansa muodosti seurakunnan.

2. Moos. 12:47

Koko Israelin seurakunta viettäköön sitä ateriaa.

Jeesus käski kastamaan kaikki kansat, koko kansan omaksi seurakunnakseen.

Matt.28
        18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Matt.28
        18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

"19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää."

Nythän todellisuudessa kaikki kirkot ja lahkot tekevät kaikki kansat omien kirkkojensa/lahkojensa opetuslapsiksi ja kastavat heidät oman kirkkonsa/lahkonsa nimeen. Ja jotta olisi tosiuskovainen täytyy pitää kaikki, mitä kirkko/lahko on käskenyt pitää, vaikka se olisi ristiriidassa Jeesuksen opetusten ja Raamatun kanssa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Matt.28

Väärin suomennettu.
        Oikeassa käännöksessä on välimerkki alkutekstien mukaiseti kuten myös 1992 käänöksessä, - (" 19. Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen") - jotenka kastamalla ei ehdä opetuslapsia, vaan uudestisyntyneet Jeesuksen opetuslapset voidaan vain heidän omasta tahdostaan kastaa.

Novum kommentaari Matt. 28:
        19. Kasteen sisältönä on Herralle vihkiminen ja edellytyksenä evankeliumin julistaminen ja sen vastaanottaminen. Opetuslasten ei enää ollut mentävä ainoastaan Israelin huoneen kadonneitten lammasten luo (10:6), vaan heidän tuli julistaa pelastuksen sanomaa kaikille ihmisille."Menkää siis" - siksi, että Herra on käskenyt, siksi, että hän on luvannut antaa heille tarvittavan voiman ja siksi, että hänen palvelijoidensa tulee tehdä kaikkensa hänelle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Väärin suomennettu.
        Oikeassa käännöksessä on välimerkki alkutekstien mukaiseti kuten myös 1992 käänöksessä, - (" 19. Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen") - jotenka kastamalla ei ehdä opetuslapsia, vaan uudestisyntyneet Jeesuksen opetuslapset voidaan vain heidän omasta tahdostaan kastaa.

Novum kommentaari Matt. 28:
        19. Kasteen sisältönä on Herralle vihkiminen ja edellytyksenä evankeliumin julistaminen ja sen vastaanottaminen. Opetuslasten ei enää ollut mentävä ainoastaan Israelin huoneen kadonneitten lammasten luo (10:6), vaan heidän tuli julistaa pelastuksen sanomaa kaikille ihmisille."Menkää siis" - siksi, että Herra on käskenyt, siksi, että hän on luvannut antaa heille tarvittavan voiman ja siksi, että hänen palvelijoidensa tulee tehdä kaikkensa hänelle.

Voi teitä typeryyksiä välimerkkienne kanssa. Naurattaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voi teitä typeryyksiä välimerkkienne kanssa. Naurattaa.

Alkukielessä ei ole mitään välimerkkejä, ei edes eri jaketa, ja niitä luetaan oikealta vasemmalle.
        Asiat pitää ymmärtää asioina.

• Anonyymi

Kristuksen ruumis on seurakunta.Se on universaalina lyonbollisille silmille näkymätön. Se ei ole joku puu tai kivikirkko tms. jotka ovat vain säöolosuhteiden takia asiallisia kokoontumis paikkoja.

Se ei ole käsin rakennettu vaan se on Jumalan asumus Hengessä
      Jeesus Kristus sen verellään ansaitsi itselleen. Se ei ole meidän tai heidän vaan Kristuksen joka on seurakuntansa pää.

”Niin juutalaiset vastasivat ja sanoivat hänelle: "Minkä merkin sinä näytät meille, koska näitä teet?" Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Hajottakaa maahan tämä temppeli, niin minä pystytän sen kolmessa päivässä". Niin juutalaiset sanoivat: "Neljäkymmentä kuusi vuotta on tätä temppeliä rakennettu, ja sinäkö pystytät sen kolmessa päivässä?" Mutta hän puhui ruumiinsa temppelistä. Kun hän sitten oli noussut kuolleista, muistivat hänen opetuslapsensa, että hän oli tämän sanonut; ja he uskoivat Raamatun ja sen sanan, jonka Jeesus oli sanonut.”
      ‭‭Johannes‬ ‭2‬:‭18‬-‭22‬ ‭FB38‬‬
      ----------
      ”Ottakaa siis itsestänne vaari ja kaikesta laumasta, johon Pyhä Henki on teidät pannut kaitsijoiksi, paimentamaan Herran seurakuntaa, jonka hän omalla verellänsä on itselleen ansainnut.”
      ‭‭Apostolien teot‬ ‭20‬:‭28‬ ‭FB38‬‬
      ------------------
      Näkymättömän universaalisen Kristuksen ruumiin so. stk:n näkyvä muoto on paikallis seurakunta , jolla on samat ominaisuudet kuin universaalilla srk:lla, apostolien ja profeettain perustukselle rakennettuna
      kulmakivenä itse Kristus Jeesus.

Paikallisena se on näkyvä koska se on maailman valo ja suola.
      Koska sen uudestisyntyneiden jäsenten elämässä on näkyvissä Hengen hedelmä eli seuraus siitä että yksilö jäsen elää "Kristuksessa, Hengessä, Hänessä.."

”Ja kaikki hän on asettanut hänen jalkainsa alle ja antanut hänet kaiken pääksi seurakunnalle, joka on hänen ruumiinsa, hänen täyteytensä, joka kaikki kaikissa täyttää.” ‭‭Efesolaiskirje‬ ‭1‬:‭22‬-‭23‬ ‭FB38‬‬

”Niin ette siis enää ole vieraita ettekä muukalaisia, vaan te olette pyhien kansalaisia ja Jumalan perhettä, apostolien ja profeettain perustukselle rakennettuja, kulmakivenä itse Kristus Jeesus, jossa koko rakennus liittyy yhteen ja kasvaa pyhäksi temppeliksi Herrassa; ja hänessä tekin yhdessä muitten kanssa rakennutte Jumalan asumukseksi Hengessä.”
      ‭‭Efesolaiskirje‬ ‭2‬:‭19‬-‭22‬ ‭

• Anonyymi

Jumalan Henki ei kehoita ketään lähtemään pois Jeesuksen Kristuksen seurakunnasta( joka on perustettu Raamatun UT:n ilmoituksen mukaan ja pysyy Kristuksen terveessä opissa) , vaan päin vastoin pysymään yhteydessä Hepr. 10:25"... älkäämme jättäkö omaa seurakunnankokoustamme, niinkuin muutamien on tapana, vaan kehoittakaamme toisiamme, sitä enemmän, kuta enemmän näette tuon päivän lähestyvän. .." ( Oletko ollut em. kehoitukselle uskon kuulianen ja toiminut em. mukaan? "... kehoittakaamme toisiamme,..." Siis pysymään Jeesuksen Kristuksen srk:n yhteydessä. ( Selkeät Raamatun ilmoitukselle paikallis srk:sta ja sen terveestä opista ,ja mm. kurista tms. vieraat yhteisöt ovat asia erikseen )

Jumala turmelee Jeesuksen Kristuksen seurakunnan turmelijat (hajoittajat). Apostoli Paavali kirjoittaa Korinton srk:lle 1.Kor. 3: 16. "..Ettekö tiedä, että te olette Jumalan temppeli ja että Jumalan Henki asuu teissä? 17. Jos joku turmelee Jumalan temppelin, on Jumala turmeleva hänet; sillä Jumalan temppeli on pyhä, ja sellaisia te olette..."

( Luuk.11:23.23.".. Joka ei ole minun kanssani, se on minua vastaan, ja joka ei minun kanssani kokoa, se hajottaa..."Asiayhteys Luuk.11:14.-26.)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jumalan Henki ei kehoita ketään lähtemään pois Jeesuksen Kristuksen seurakunnasta( joka on perustettu Raamatun UT:n ilmoituksen mukaan ja pysyy Kristuksen terveessä opissa) , vaan päin vastoin pysymään yhteydessä Hepr. 10:25"... älkäämme jättäkö omaa seurakunnankokoustamme, niinkuin muutamien on tapana, vaan kehoittakaamme toisiamme, sitä enemmän, kuta enemmän näette tuon päivän lähestyvän. .." ( Oletko ollut em. kehoitukselle uskon kuulianen ja toiminut em. mukaan? "... kehoittakaamme toisiamme,..." Siis pysymään Jeesuksen Kristuksen srk:n yhteydessä. ( Selkeät Raamatun ilmoitukselle paikallis srk:sta ja sen terveestä opista ,ja mm. kurista tms. vieraat yhteisöt ovat asia erikseen )

Jumala turmelee Jeesuksen Kristuksen seurakunnan turmelijat (hajoittajat). Apostoli Paavali kirjoittaa Korinton srk:lle 1.Kor. 3: 16. "..Ettekö tiedä, että te olette Jumalan temppeli ja että Jumalan Henki asuu teissä? 17. Jos joku turmelee Jumalan temppelin, on Jumala turmeleva hänet; sillä Jumalan temppeli on pyhä, ja sellaisia te olette..."

( Luuk.11:23.23.".. Joka ei ole minun kanssani, se on minua vastaan, ja joka ei minun kanssani kokoa, se hajottaa..."Asiayhteys Luuk.11:14.-26.)

Valheellisesti ilman asiayhteyksiä vedotaan tälläiseen Raamatun tekstiin .
        ( Asiayhteyttä 2.Kor. 6:11.-7:1. ) 2.Kor. 6:16."... Ja miten soveltuvat yhteen Jumalan temppeli ja epäjumalat? Sillä me olemme elävän Jumalan temppeli, niinkuin Jumala on sanonut: "Minä olen heissä asuva ja vaeltava heidän keskellään ja oleva heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani." 17. Sentähden: "Lähtekää pois heidän keskeltänsä ja erotkaa heistä, sanoo Herra, älkääkä saastaiseen koskeko; niin minä otan teidät huostaani 18. ja olen teidän Isänne, ja te tulette minun pojikseni ja tyttärikseni, sanoo Herra, Kaikkivaltias".

Jumalan Henki ei kehoita ketöän lähtemään pois Kristuksen srk:sta. Oma petollinen liha omavanhurskaudessaan ja ylpeydessään voi lähtemistäkin ehdottaa. Samoin saatanan asiamiehet, joita se käyttää hajottamaan srk:aa

>>>>.Pois, pois! Lähtekää sieltä, älkää koskeko saastaiseen; lähtekää sen keskeltä, puhdistautukaa, te Herran aseenkantajat... <<<<<< Mistä on kyse tekstin asiayhteydessä??
        Jumala antoi lähtökäskyn Baabelissa olleille pakkosiirtolaisille palata takaisin Isrelin maahan ja Jerusalemiin.( Jes.52:11.)

Tätä ei tule soveltaa asiayhteydestään irroitettuna "lähdöksi pois Jeesuksen Kristuksen srk:sta" sellaiseen kehoittamien on srk:n hajoittamista joka ei ole Pyhän Hengen vaikuttamaa, vaan jonkun muun. Pyhä Henki ei hajoita vaan kokoaa ja rakentaa Jeesuksen Kristuksen seurakuntaa.

Baabelista palaavat pakkosiirtolaiset kantoivat samalla Jerusalemin temppelistä vietyjä astioita takaisin Jerusalemin temppelliin. ( Esra 1:7.-11.) Astiat olivat aikoinaan pyhitetty Jerusalemin temppelin käyttöön .Baabelin kunigas Nebukadnessar oli vienyt ne pois Jerusalemista . Näiden pyhien astoiden kantajien tuli puhdistautua kaikesta Baabelin epäjumala ym. saastaisuudesta.
        Baabelista lähdöstä profeetta Jesaja aikoinaaan profetoi Jes.52:11. "..Pois, pois! Lähtekää sieltä, älkää koskeko saastaiseen; lähtekää sen keskeltä, puhdistautukaa, te Herran aseenkantajat.....( "astioiden kantajat") .." Biblia 1776. Jes 52:11."..Paetkaat, paetkaat, lähtekäät sieltä, ja älkäät mihinkään saastaiseen sattuko; menkäät ulos heidän tyköänsä, puhdistakaat teitänne, te jotka Herran kalua kannatte..." (JKR) Jes.52:11.".. Pois, pois! Lähtekää sieltä, älkää koskeko saastaiseen. Lähtekää sen keskeltä, puhdistautukaa, te Herran pyhien astioiden kantajat..."

Tätä Jesajan profetiaa ( Jes.52:11.) apostoli Paavali soveltaa Uuden liiton srk:n elämään, että seurakuntalaisten tulisi erottautua maailman mallin ( lihan mukaan) mukaan elämisestä , ja elää Hengen mukaan.

Seurakunnasta eroamiseen,poislähtemisestä ei tässä kehoiteta, vaan srk:n jäsenten puhdistautumiseen.

( Asiayhteyttä 2.Kor. 6:11.-7:1. ) 2.Kor. 6:16."... Ja miten soveltuvat yhteen Jumalan temppeli ja epäjumalat? Sillä me olemme elävän Jumalan temppeli, niinkuin Jumala on sanonut: "Minä olen heissä asuva ja vaeltava heidän keskellään ja oleva heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani." 17. Sentähden: "Lähtekää pois heidän keskeltänsä ja erotkaa heistä, sanoo Herra, älkääkä saastaiseen koskeko; niin minä otan teidät huostaani 18. ja olen teidän Isänne, ja te tulette minun pojikseni ja tyttärikseni, sanoo Herra, Kaikkivaltias"..7:1.Koska meillä siis on nämä lupaukset, rakkaani, niin puhdistautukaamme kaikesta lihan ja hengen saastutuksesta, saattaen pyhityksemme täydelliseksi Jumalan pelossa. ..."

Huomaa että asiayhteys jatkuu yli lukunumeron (6:18 jatkuu 7:1.)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Valheellisesti ilman asiayhteyksiä vedotaan tälläiseen Raamatun tekstiin .
        ( Asiayhteyttä 2.Kor. 6:11.-7:1. ) 2.Kor. 6:16."... Ja miten soveltuvat yhteen Jumalan temppeli ja epäjumalat? Sillä me olemme elävän Jumalan temppeli, niinkuin Jumala on sanonut: "Minä olen heissä asuva ja vaeltava heidän keskellään ja oleva heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani." 17. Sentähden: "Lähtekää pois heidän keskeltänsä ja erotkaa heistä, sanoo Herra, älkääkä saastaiseen koskeko; niin minä otan teidät huostaani 18. ja olen teidän Isänne, ja te tulette minun pojikseni ja tyttärikseni, sanoo Herra, Kaikkivaltias".

Jumalan Henki ei kehoita ketöän lähtemään pois Kristuksen srk:sta. Oma petollinen liha omavanhurskaudessaan ja ylpeydessään voi lähtemistäkin ehdottaa. Samoin saatanan asiamiehet, joita se käyttää hajottamaan srk:aa

>>>>.Pois, pois! Lähtekää sieltä, älkää koskeko saastaiseen; lähtekää sen keskeltä, puhdistautukaa, te Herran aseenkantajat... <<<<<< Mistä on kyse tekstin asiayhteydessä??
        Jumala antoi lähtökäskyn Baabelissa olleille pakkosiirtolaisille palata takaisin Isrelin maahan ja Jerusalemiin.( Jes.52:11.)

Tätä ei tule soveltaa asiayhteydestään irroitettuna "lähdöksi pois Jeesuksen Kristuksen srk:sta" sellaiseen kehoittamien on srk:n hajoittamista joka ei ole Pyhän Hengen vaikuttamaa, vaan jonkun muun. Pyhä Henki ei hajoita vaan kokoaa ja rakentaa Jeesuksen Kristuksen seurakuntaa.

Baabelista palaavat pakkosiirtolaiset kantoivat samalla Jerusalemin temppelistä vietyjä astioita takaisin Jerusalemin temppelliin. ( Esra 1:7.-11.) Astiat olivat aikoinaan pyhitetty Jerusalemin temppelin käyttöön .Baabelin kunigas Nebukadnessar oli vienyt ne pois Jerusalemista . Näiden pyhien astoiden kantajien tuli puhdistautua kaikesta Baabelin epäjumala ym. saastaisuudesta.
        Baabelista lähdöstä profeetta Jesaja aikoinaaan profetoi Jes.52:11. "..Pois, pois! Lähtekää sieltä, älkää koskeko saastaiseen; lähtekää sen keskeltä, puhdistautukaa, te Herran aseenkantajat.....( "astioiden kantajat") .." Biblia 1776. Jes 52:11."..Paetkaat, paetkaat, lähtekäät sieltä, ja älkäät mihinkään saastaiseen sattuko; menkäät ulos heidän tyköänsä, puhdistakaat teitänne, te jotka Herran kalua kannatte..." (JKR) Jes.52:11.".. Pois, pois! Lähtekää sieltä, älkää koskeko saastaiseen. Lähtekää sen keskeltä, puhdistautukaa, te Herran pyhien astioiden kantajat..."

Tätä Jesajan profetiaa ( Jes.52:11.) apostoli Paavali soveltaa Uuden liiton srk:n elämään, että seurakuntalaisten tulisi erottautua maailman mallin ( lihan mukaan) mukaan elämisestä , ja elää Hengen mukaan.

Seurakunnasta eroamiseen,poislähtemisestä ei tässä kehoiteta, vaan srk:n jäsenten puhdistautumiseen.

( Asiayhteyttä 2.Kor. 6:11.-7:1. ) 2.Kor. 6:16."... Ja miten soveltuvat yhteen Jumalan temppeli ja epäjumalat? Sillä me olemme elävän Jumalan temppeli, niinkuin Jumala on sanonut: "Minä olen heissä asuva ja vaeltava heidän keskellään ja oleva heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani." 17. Sentähden: "Lähtekää pois heidän keskeltänsä ja erotkaa heistä, sanoo Herra, älkääkä saastaiseen koskeko; niin minä otan teidät huostaani 18. ja olen teidän Isänne, ja te tulette minun pojikseni ja tyttärikseni, sanoo Herra, Kaikkivaltias"..7:1.Koska meillä siis on nämä lupaukset, rakkaani, niin puhdistautukaamme kaikesta lihan ja hengen saastutuksesta, saattaen pyhityksemme täydelliseksi Jumalan pelossa. ..."

Huomaa että asiayhteys jatkuu yli lukunumeron (6:18 jatkuu 7:1.)

( KR-33) Esra 1:7.".. Ja kuningas Koores tuotatti esiin Herran temppelin kalut, jotka Nebukadnessar oli vienyt pois Jerusalemista ja pannut oman jumalansa temppeliin. 8. Ne Koores, Persian kuningas, tuotatti aarteistonvartijalle, Mitredatille, ja tämä laski niiden luvun Sesbassarille, Juudan ruhtinaalle. 9. Ja tämä oli niiden luku: kolmekymmentä kultamaljaa, tuhat hopeamaljaa, kaksikymmentä yhdeksän uhriastiaa, 10. kolmekymmentä kultapikaria, niitä arvolta lähinnä neljäsataa kymmenen hopeapikaria, tuhat muuta kalua. 11. Kulta- ja hopeakaluja oli kaikkiaan viisituhatta neljäsataa. Kaikki nämä Sesbassar toi, silloin kun pakkosiirtolaiset tuotiin Baabelista Jerusalemiin..."

• Anonyymi

"Paikallisena se on näkyvä koska se on maailman valo ja suola.
        Koska sen uudestisyntyneiden jäsenten elämässä on näkyvissä Hengen hedelmä eli seuraus siitä että yksilö jäsen elää "Kristuksessa, Hengessä, Hänessä..""

Valitettavasti toiveajattelu ja todellisuus eivät kohtaa yhdenkään kirkon/lahkon kohdalla.

• Anonyymi

Oikeat kristityt odottaa Jeesuksen paluuta maan päällle, ei mitään salaisia tempauksia.

Ap. t. 1:11

ja nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te seisotte ja katsotte taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teiltä ylös taivaaseen, on tuleva samalla tavalla, kuin te näitte hänen taivaaseen menevän."

Jotta Jeesus voi palata rauhassa takaisin maan päälle, viimeksi kylvetty lahkoluste temmataan pois häiritsemästä Jeesuksen paluuta. Lahkot vielä pidättelee.

Ensimmäisten ufo-alusten kyytiin temmattavaksi ei kannata pyrkiä.

• Anonyymi

Sinä kun et tajua asioita, käsite-- -salainen..... mitä se sana merkitsee....

No, kun se ei ole sinulle salainen, niin kerro päivä, vuosi ja tapahtuma. niin muutkin tietävät, koska se yllätyksellisyys on sulle selvää pässinlihaa.

Eli alahan äkistä -että saadaan selväksi...... se mitkä ei sinulle ole salaista.... tahi yllätyksellistä....

Asian ilmaisustahan on kyse- jos sitä et ole hokannut......

• Anonyymi

Maan päällä niitä Jeesuksen häitä valmistellaan ja vietetään, ei missään pilven päällä.

Pakkokasteetkin tulee vielä käyttöön, jotta kaikilla olisi hääpuku päällä.

Luuk. 14:23

Niin Herra sanoi palvelijalle: 'Mene teille ja aitovierille ja pakota heitä tulemaan sisälle, että minun taloni täyttyisi."

• Anonyymi

Maan päälä ovat fyysiset silmin nähtävät.

Kristuksen ruumis so. seurakunta on Jumalan asumus Hengessä. Niin on kuolleista ylös noussut Jeesus Kristuskin.

”Niin on myös kirjoitettu: "Ensimmäisestä ihmisestä, Aadamista, tuli elävä sielu"; viimeisestä Aadamista tuli eläväksitekevä henki.

Mutta mikä on hengellistä, se ei ole ensimmäinen, vaan se, mikä on sielullista, on ensimmäinen; sitten on se, mikä on hengellistä. Ensimmäinen ihminen oli maasta, maallinen, toinen ihminen on taivaasta.

Minkäkaltainen maallinen oli, senkaltaisia ovat myös maalliset; ja minkäkaltainen taivaallinen on, senkaltaisia ovat myös taivaalliset. Ja niinkuin meissä on ollut maallisen kuva, niin meissä on myös oleva taivaallisen kuva.

Mutta tämän minä sanon, veljet, ettei liha ja veri voi periä Jumalan valtakuntaa, eikä katoavaisuus peri katoamattomuutta.”
        ‭‭1. Korinttilaiskirje‬ ‭15‬:‭45‬-‭50‬ ‭FB38‬‬

”Niin ette siis enää ole vieraita ettekä muukalaisia, vaan te olette pyhien kansalaisia ja Jumalan perhettä, apostolien ja profeettain perustukselle rakennettuja, kulmakivenä itse Kristus Jeesus, jossa koko rakennus liittyy yhteen ja kasvaa pyhäksi temppeliksi Herrassa; ja hänessä tekin yhdessä muitten kanssa rakennutte Jumalan asumukseksi Hengessä.”
        ‭‭Efesolaiskirje‬ ‭2‬:‭19‬-‭22‬ ‭FB38‬‬

• Anonyymi

On sulla jutut

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Maan päälä ovat fyysiset silmin nähtävät.

Kristuksen ruumis so. seurakunta on Jumalan asumus Hengessä. Niin on kuolleista ylös noussut Jeesus Kristuskin.

”Niin on myös kirjoitettu: "Ensimmäisestä ihmisestä, Aadamista, tuli elävä sielu"; viimeisestä Aadamista tuli eläväksitekevä henki.

Mutta mikä on hengellistä, se ei ole ensimmäinen, vaan se, mikä on sielullista, on ensimmäinen; sitten on se, mikä on hengellistä. Ensimmäinen ihminen oli maasta, maallinen, toinen ihminen on taivaasta.

Minkäkaltainen maallinen oli, senkaltaisia ovat myös maalliset; ja minkäkaltainen taivaallinen on, senkaltaisia ovat myös taivaalliset. Ja niinkuin meissä on ollut maallisen kuva, niin meissä on myös oleva taivaallisen kuva.

Mutta tämän minä sanon, veljet, ettei liha ja veri voi periä Jumalan valtakuntaa, eikä katoavaisuus peri katoamattomuutta.”
        ‭‭1. Korinttilaiskirje‬ ‭15‬:‭45‬-‭50‬ ‭FB38‬‬

‭‭Efesolaiskirje‬ ‭2‬:‭19‬-‭22‬ ‭FB38‬‬

"Kristuksen ruumis on Jumalan asumus Hengessä."

Tässä lausahduksessa kiteytyy uskonnollisen maailmankatsomuksen absurdi ydin: symbolinen kieli otetaan kirjaimellisesti, mystiikka jalostetaan opiksi ja ihmisyhteisöstä rakennetaan jumalallinen koneisto. Kun näitä lauseita tutkitaan historian valossa, ne paljastuvat enemmän varhaisten uskonliikkeiden propagandaksi kuin jumalalliseksi totuudeksi.

Efesolaiskirjeen (jonka joku huijari kirjoitti Paavalin nimissä) kuvaus seurakunnasta "Kristuksen ruumiina", jossa Jumala muka "asuu Hengessä", on historiallisesti tarkasteltuna enemmän retorista julistusta kuin dokumentoitua totuutta. Tämänkaltaiset väitteet ilmentävät varhaisen kristinuskon pyrkimystä legitimoida oma asemansa juutalaisuuden jatkumossa ja erottua siitä teologisesti.

TUTKIJALÄHDE:

Bart D. Ehrman toteaa kirjassaan The New Testament: A Historical Introduction to the Early Christian Writings, että Efesolaiskirje ei todennäköisesti ole Paavalin itsensä kirjoittama, vaan myöhemmän paavalilaisen koulukunnan tuotos, jolla pyrittiin teologiseen yhtenäistämiseen (Ehrman 2016, s. 391–395). Tekstissä oleva "temppelikieli" palvelee ideologista tarkoitusta: uskovien yhteisön jumalallistamista.

Toisin sanoen – Kristuksen ruumis on kristillisen propagandan metaforinen Frankenstein, jonka tarkoituksena on tehdä maallisesta yhteisöstä pyhä ja koskematon. Jos "Jumalan asumus" on yhteisö, jolla ei ole edes omaa alkuperäistä perustajaa kirjoittajana (Efesolaiskirjeen tapauksessa), millä uskottavuudella voi puhua jumalallisesta ilmoituksesta?

"Viimeinen Aadam"? – Paavalin kosminen fanifiktio

1. Korinttilaiskirjeen kohdat (15:45–50) rakentavat dualistista kuvastoa, jossa maallinen ihminen on vähempiarvoinen ja hengellinen ihminen lopullinen päämäärä. Tämä ei ole tiedettä, ei historiaa – vaan kreikkalaisesta gnostilaisuudesta lainattua maailmankieltä, jossa ruumis on vankila ja henki jumalallisen totuuden säiliö.

TUTKIJALÄHDE:

Elaine Pagels, teoksessaan The Gnostic Gospels, osoittaa kuinka varhaiskristillinen ajattelu ammensi voimakkaasti hellenistisestä dualismista, jossa aineellinen maailma oli turmeltunut ja hengellinen todellisuus sen vastakohta. Paavalin kirjoitukset ovat osa tätä kehitystä: hänen käsityksensä "toisesta Aadamista" ovat gnostilaisen mytologian sävyttämiä (Pagels 1979, s. 20–25).

Paavalin väite, ettei "liha ja veri voi periä Jumalan valtakuntaa", on suora hyökkäys ihmisyyttä vastaan – elämän konkreettista, biologista perustaa halveksutaan ja sen sijaan tarjotaan taivaallista utopiaa. Tämä on pelastusteologiaa, joka myy kuolemanjälkeistä lohtua maallisten kärsimysten sijasta – kuin antiikin myytti modernilla logolla.

”Taivaallinen kuva”? – Teologinen hallusinaatio

Ajatus että ihmisillä on "maallisen kuva" ja sitten tulee "taivaallinen kuva", on puhdasta spekulatiivista metafysiikkaa. Historia ei tunne "taivaallisen kuvan" toteutumista – yksikään ylösnoussut ruumis ei ole koskaan palannut laboratoriotutkimukseen, eikä "eläväksi tekevä henki" ole koskaan rekisteröity fysiikan mittareissa.

TUTKIJALÄHDE:

Gerd Lüdemann kirjoittaa kirjassaan The Resurrection of Jesus, että "ylösnousemususko perustuu subjektiivisiin ilmestyksiin, ei historiallisiin tapahtumiin" (Lüdemann 1994, s. 80–85). Paavalin visiot ovat juuri tätä: näkyjä, ei faktaa.

Efesolaiskirje ja Korinttilaiskirje tarjoavat varhaiskristillisen maailmankuvan, joka perustuu vastakkainasetteluun: maallinen vs. hengellinen, katoava vs. katoamaton. Tämän retoriikan tarkoituksena on hallita tunteita, ei selittää todellisuutta.

Kristinuskon väite, että yhteisö on "Jumalan temppeli", ja että ylösnoussut Jeesus toimii tämän rakennelman "kulmakivenä", on rakennettu metaforisille savijaloille. Se on hengellinen PR-kampanja, jonka logiikka on yhtä kestävä kuin savitaulu sateessa.

• Anonyymi

"Maan päällä niitä Jeesuksen häitä valmistellaan ja vietetään, ei missään pilven päällä."

Niinpä.

Yksinhuoltaja porttomorsianseurakunnat ovat Ylkää odotellessaan synnytelleet jo miljoonittain aviottomia "Jumalan lapsia", jotka ovat kastaneet omiin nimiinsä, kun ei kukaan ole tunnustautunut niiden isäksi.

Kukaan ei ole kuitenkaan Äitiporton vertainen, jolla on jo yli miljardi omiin nimiinsä kastettua avioliiton ulkopuolella syntynyttä "Jumalan lasta".

• Anonyymi

Jes.40:15 Katso, pakanat ovat niinkuin pisara, joka jää ämpäriin, ja niinkuin rahtu, joka jää vaakaan, katso, tuodot hän kuljettaa niinkuin piskuisen tomun. Biblia (1776)

• Anonyymi

Keniassa lahkopastori tiesi, että tempaus on lähellä ja kehotti seurakuntalaisia paastoamaan.

Lehtitietojen mukaan 300 ruumista on löydetty ja 400 ruumista vielä etsittiin.

Luuk. 21:8

Niin hän sanoi: "Katsokaa, ettei teitä eksytetä. Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen se', ja: 'Aika on lähellä'. Mutta älkää menkö heidän perässään.

• Anonyymi

Mansonin lahkossa Amerikassa tehtiin tosisukovaisen testiä, juotettiin myrkkyä, kohtalokkain seurauksin.

• Anonyymi

Joukossa tyhmyys tiivistyy. Seura tekee kaltaisekseen.
        Lahkoja johtaa usein karismaattinen pastori.

• Anonyymi

Hommahan on silloin selvä... Ei mennä Keniaan. helpottiko- kun sait ähkäistä,

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joukossa tyhmyys tiivistyy. Seura tekee kaltaisekseen.
        Lahkoja johtaa usein karismaattinen pastori.

Aivan --- kapakassas eritoten se tyhmyys tiivistyy- aivan tappiin asti...

• Anonyymi

Gal.5:20..."sillä lihan himot ja teot ovat ilmeiset...ERISEURAT, LAHKOT...eivät peri Jumalan valtakuntaa."

• Anonyymi

Pakkovauvakastetut pitäisi tappaa jokainen!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pakkovauvakastetut pitäisi tappaa jokainen!

Eikös se Tampereella kadulla lapsen kanssa kävelleen naisen tappanut mies ollut tosiuskovainen helluntailainen.

Hellarit eivät ole edes pyytäneet anteeksi uhrin omaisilta.

• Anonyymi

sinulla on tuo putkinäköinen juttus aina esissä josta isolla kirjoitat...
        Himo se on sinulla itselläsikin tuo hokema

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eikös se Tampereella kadulla lapsen kanssa kävelleen naisen tappanut mies ollut tosiuskovainen helluntailainen.

Hellarit eivät ole edes pyytäneet anteeksi uhrin omaisilta.

siihenkö se sinulla helluntalaisuus kaatui. Montako martti sai hengiltä. Laskitko heitä ja mihin ryhmään.

Entä viiinapirun kaatamat- laskitko heitä? jne..... putkinäköä se on sulla tuokin....

laskitko itsesi heihin.?

• Anonyymi

Papit vai maallikot?
      Suomessa Ev.lut. kirkossa on mm. arkkipiispa, piispat, papit, kappalaiset, suntiot ym. Vapaisiin suuntiin on käytännöksi otettu myös puhua papeista , ikään kuin eroituksena ns. rivi uskovasta.

Asiat sotketaan uskovienkin keskuudessa melkoisesti vaikka Raamatusta selvästi ilmenee että Uudessa liitossa jokainen uudesti syntynyt ihminen oli sitten mies tai nainen on syntynyt Jumalan perheeseen ja kuuluu sen myötä pyhään papistoon.

( 1.Piet.2:9. )Jokainen uudesti syntynyt on Kristuksen pappi syntymänsä perusteella. Kuitenkin tässä Uuden liiton papistossa on muutamille, ei kaikille annettu seurakunta virka. Jumalan antamana lahjana seurakunnalle ( Ef.4:7-16.)

Seurakunnan virkoihin ei haeta, eikä etsitä jollakin lehti ilmoituksella. Ei lahjoja pyydetä, ne annetaan. UT:n mukaan Jumala antaa lahjaksi seurakuntavirat .Ef.4:7. “..Mutta itsekullekin meistä on armo annettu Kristuksen lahjan mitan mukaan…”

Paikallis seurakunnan keskuudessa on joillakin armoitus em. Virkaan. Ei ne koskaan tule esille kun vuodesta tooiseen vain istutaan penkissä.

Jumala pelastaa ihmisiä paikallis seurakuntaan, jotkut heistä saavat “syntymä lahjana” srk: viran, mutta ensin on kasvu ennen palvelua. Tarvitaan ulospäin suuntautuvaa evankeliointia jotta ihmisiä tulee uskoon ja srk:n yhteyteen.

• Anonyymi

Seurakuntaviran tarkoitus on UT:n mukaan että toisista tulisi kykeneviä Kristuksen ruumiin rakentumiseen.Ef.4:12.”.. tehdäkseen pyhät täysin valmiiksi palveluksen työhön, Kristuksen ruumiin rakentamiseen,..”

Siis srk:n viranhaltijan tehtävä on neuvoa,opettaa ja antaa käytännön harjaantumis mahdollisuuksia srk:n jäsenille. Oppimattomat ovat helposti eksyttäjien saalista. Ef.4:4. “..ettemme enää olisi alaikäisiä, jotka ajelehtivat ja joita viskellään kaikissa opintuulissa ja ihmisten arpapelissä ja eksytyksen kavalissa juonissa;..”

Ef.4:7. “..Mutta itsekullekin meistä on armo annettu Kristuksen lahjan mitan mukaan.8. Sentähden on sanottu: "Hän astui ylös korkeuteen, hän otti vankeja saaliikseen, hän antoi lahjoja ihmisille".9. Mutta että hän astui ylös, mitä se on muuta, kuin että hän oli astunut alaskin, maan alimpiin paikkoihin?10. Hän, joka on astunut alas, on se, joka myös astui ylös, kaikkia taivaita ylemmäksi, täyttääkseen kaikki.

11. Ja hän antoi muutamat apostoleiksi, toiset profeetoiksi, toiset evankelistoiksi, toiset paimeniksi ja opettajiksi,12. tehdäkseen pyhät täysin valmiiksi palveluksen työhön, Kristuksen ruumiin rakentamiseen,

13. kunnes me kaikki pääsemme yhteyteen uskossa ja Jumalan Pojan tuntemisessa, täyteen miehuuteen, Kristuksen täyteyden täyden iän määrään,
        14. ettemme enää olisi alaikäisiä, jotka ajelehtivat ja joita viskellään kaikissa opintuulissa ja ihmisten arpapelissä ja eksytyksen kavalissa juonissa;
        15. vaan että me, totuutta noudattaen rakkaudessa, kaikin tavoin kasvaisimme häneen, joka on pää, Kristus,
        16. josta koko ruumis, yhteen liitettynä ja koossa pysyen jokaisen jänteensä avulla, kasvaa rakentuakseen rakkaudessa sen voiman määrän mukaan, mikä kullakin osalla on.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Seurakuntaviran tarkoitus on UT:n mukaan että toisista tulisi kykeneviä Kristuksen ruumiin rakentumiseen.Ef.4:12.”.. tehdäkseen pyhät täysin valmiiksi palveluksen työhön, Kristuksen ruumiin rakentamiseen,..”

Siis srk:n viranhaltijan tehtävä on neuvoa,opettaa ja antaa käytännön harjaantumis mahdollisuuksia srk:n jäsenille. Oppimattomat ovat helposti eksyttäjien saalista. Ef.4:4. “..ettemme enää olisi alaikäisiä, jotka ajelehtivat ja joita viskellään kaikissa opintuulissa ja ihmisten arpapelissä ja eksytyksen kavalissa juonissa;..”

Ef.4:7. “..Mutta itsekullekin meistä on armo annettu Kristuksen lahjan mitan mukaan.8. Sentähden on sanottu: "Hän astui ylös korkeuteen, hän otti vankeja saaliikseen, hän antoi lahjoja ihmisille".9. Mutta että hän astui ylös, mitä se on muuta, kuin että hän oli astunut alaskin, maan alimpiin paikkoihin?10. Hän, joka on astunut alas, on se, joka myös astui ylös, kaikkia taivaita ylemmäksi, täyttääkseen kaikki.

11. Ja hän antoi muutamat apostoleiksi, toiset profeetoiksi, toiset evankelistoiksi, toiset paimeniksi ja opettajiksi,12. tehdäkseen pyhät täysin valmiiksi palveluksen työhön, Kristuksen ruumiin rakentamiseen,

13. kunnes me kaikki pääsemme yhteyteen uskossa ja Jumalan Pojan tuntemisessa, täyteen miehuuteen, Kristuksen täyteyden täyden iän määrään,
        14. ettemme enää olisi alaikäisiä, jotka ajelehtivat ja joita viskellään kaikissa opintuulissa ja ihmisten arpapelissä ja eksytyksen kavalissa juonissa;
        15. vaan että me, totuutta noudattaen rakkaudessa, kaikin tavoin kasvaisimme häneen, joka on pää, Kristus,
        16. josta koko ruumis, yhteen liitettynä ja koossa pysyen jokaisen jänteensä avulla, kasvaa rakentuakseen rakkaudessa sen voiman määrän mukaan, mikä kullakin osalla on.

Uusi testametti ei tunne yhden miehen johtamaa paikallis seurakuntaa.. Seurakuntaa johtaa vanhemmisto ts."kaisijat" monikossa.ts. "paimenet" monikossa joka on synonyymi edelliselle , tai "pastorit" monikossa joka on latinan kielestä lainasanan synonyymi edellisille.

Raamatussa ,Uudessa Testamentissa käytetään seurakunnan vanhimmistosta synonyymi  nimitystä paimenet ,eli pastorit , tai seurakunnan kaitsijat ( mm. Apt. 20:17-38.) Jos käytetään nimitystä ”pastori” on  sen viranhaltijan synonyymi nimi “ paimen tai ”srk:n vanhin”.
        Seurakunnan Herra armoittaa Sanansa ilmoituksen mukaan ( em. Ef. 4:7-16.) joitakin vanhimmistoon, eli paimeniksi siis pastoreksi.( Latinan sanasta ” pastor” - paimen, kreikaksi ” poimen”)  Apostoliset nk. paimenkirjeet” ( 1.Tim.3: 1- 7. , Tiit. 1: 5-9.)  osoittavat viranhaltijaksi ( siis monikossa "viran haltijat") miespuolisen seurakunnan jäsenen.

Novum: ( Apt.20:28.”…. koko laumasta (poimnio) johon teidät Henki Pyhä asetti johtajiksi- episkopus...... paimentamaan poimainein—— ) seurakuntaa Jumalan Herran....( He johtivat,mutta eivät hallinneet 1.Piet.5:1-4. --”...3. ei herroina halliten niitä, jotka ovat teidän osallenne tulleet, vaan ollen laumalle esikuvina,)

1.Piet.5:1.”.. Vanhimpia teidän joukossanne minä siis kehoitan, minä, joka myös olen vanhin ja Kristuksen kärsimysten todistaja ja osallinen myös siihen kirkkauteen, joka vastedes on ilmestyvä:2. kaitkaa teille uskottua Jumalan laumaa, ei pakosta, vaan vapaaehtoisesti, Jumalan tahdon mukaan, ei häpeällisen voiton tähden, vaan sydämen halusta,3. ei herroina halliten niitä, jotka ovat teidän osallenne tulleet, vaan ollen laumalle esikuvina,4. niin te, ylipaimenen ilmestyessä, saatte kirkkauden kuihtumattoman seppeleen…”

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uusi testametti ei tunne yhden miehen johtamaa paikallis seurakuntaa.. Seurakuntaa johtaa vanhemmisto ts."kaisijat" monikossa.ts. "paimenet" monikossa joka on synonyymi edelliselle , tai "pastorit" monikossa joka on latinan kielestä lainasanan synonyymi edellisille.

Raamatussa ,Uudessa Testamentissa käytetään seurakunnan vanhimmistosta synonyymi  nimitystä paimenet ,eli pastorit , tai seurakunnan kaitsijat ( mm. Apt. 20:17-38.) Jos käytetään nimitystä ”pastori” on  sen viranhaltijan synonyymi nimi “ paimen tai ”srk:n vanhin”.
        Seurakunnan Herra armoittaa Sanansa ilmoituksen mukaan ( em. Ef. 4:7-16.) joitakin vanhimmistoon, eli paimeniksi siis pastoreksi.( Latinan sanasta ” pastor” - paimen, kreikaksi ” poimen”)  Apostoliset nk. paimenkirjeet” ( 1.Tim.3: 1- 7. , Tiit. 1: 5-9.)  osoittavat viranhaltijaksi ( siis monikossa "viran haltijat") miespuolisen seurakunnan jäsenen.

Novum: ( Apt.20:28.”…. koko laumasta (poimnio) johon teidät Henki Pyhä asetti johtajiksi- episkopus...... paimentamaan poimainein—— ) seurakuntaa Jumalan Herran....( He johtivat,mutta eivät hallinneet 1.Piet.5:1-4. --”...3. ei herroina halliten niitä, jotka ovat teidän osallenne tulleet, vaan ollen laumalle esikuvina,)

1.Piet.5:1.”.. Vanhimpia teidän joukossanne minä siis kehoitan, minä, joka myös olen vanhin ja Kristuksen kärsimysten todistaja ja osallinen myös siihen kirkkauteen, joka vastedes on ilmestyvä:2. kaitkaa teille uskottua Jumalan laumaa, ei pakosta, vaan vapaaehtoisesti, Jumalan tahdon mukaan, ei häpeällisen voiton tähden, vaan sydämen halusta,3. ei herroina halliten niitä, jotka ovat teidän osallenne tulleet, vaan ollen laumalle esikuvina,4. niin te, ylipaimenen ilmestyessä, saatte kirkkauden kuihtumattoman seppeleen…”

Siis: "Uusi testametti ei tunne yhden miehen johtamaa paikallis seurakuntaa.. Seurakuntaa johtaa vanhemmisto ts."kaitsijat"" monikossa.ts. "paimenet" monikossa joka on synonyymi edelliselle , tai "pastorit" monikossa joka on latinan kielestä lainasanan synonyymi edellisille. Ja kreikan kielestä lainasana "paimen" ( "poimen") Sama virka eri kielisillä laina sanoilla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihanko viranhaltijoita haet..... saanen hymyillä ilmaisuusi....

viranhaltija--- Taisi Pyhä Henki jäädä nopen ---osalle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Entä jos taka-Hikiällä ei riitä noita viranhaltioija, mistäs se Pyhä Henki repii - mitä ajat takaa?

• Anonyymi

Oikeita apostolin VIRKOJA oli vain 12 kpl. Ei yhtään enempää.

Juudas luopui siitä virasta ja hänen tilalleen valittiin Mattias.

Mutta ei heidän tilalleen enää ketään nimitetty apostoleiksi.

Sellaista nimeä ei löydy Raamatusta, joka olisisi valittu heidän kuolemansa jälkeen Apostolin virkaan.

Ei siellä Pyhässä kaupungissa ole mitään helluntailaisten lahkojohtajien Parhamin ja Olsenin perustuksia, pilareita eikä portteja.

Ilm. 21:12

siinä oli suuri ja korkea muuri, jossa oli kaksitoista porttia ja porteilla kaksitoista enkeliä, ja niihin oli kirjoitettu nimiä, ja ne ovat Israelin lasten kahdentoista sukukunnan nimet;

Ilm. 21:14

Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä.

• Anonyymi

Parhami ja Olseni oli maallikoita ja enemmän kiinnostuneita nuorista pojista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Parhami ja Olseni oli maallikoita ja enemmän kiinnostuneita nuorista pojista.

hellanletta sinua- ihanko taas se parhami ja oollseni nousi nuppiisi.
        Eikö sinulla ole muuta puhuttavaa?
        Etkö osaa edes jeesustella? Huonolta näyttää elämäsi.... mistähän Jumala sinut tuntee- tai pitäisi tuntea-
        Entä jos viimeisellä tuomiolla sinulla ei ole muuta esitettävää- kuin tuo ainainen parhami ja oooooooolseni.....

Ei hyvää päivää tuota mielenköyhyyttä....

• Anonyymi

Kaikki tulee perustella kristillisyydessä Raamatun jirjoituksilla asia yhteyksineen.
      Raamatussa ilmoitetaan "tempauksesta"

”Mutta me emme tahdo pitää teitä, veljet, tietämättöminä siitä, kuinka poisnukkuneiden on, ettette murehtisi niinkuin muut, joilla ei toivoa ole. Sillä jos uskomme, että Jeesus on kuollut ja noussut ylös, niin samoin on Jumala Jeesuksen kautta myös tuova poisnukkuneet esiin yhdessä hänen kanssaan. Sillä sen me sanomme teille Herran sanana, että me, jotka olemme elossa, jotka jäämme tänne Herran tulemukseen, emme suinkaan ehdi ennen niitä, jotka ovat nukkuneet. Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin; sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa. Niin lohduttakaa siis toisianne näillä sanoilla.”
      ‭‭1. Tessalonikalaiskirje‬ ‭4‬:‭13‬-‭18‬ ‭FB38‬‬

”Mutta tämän minä sanon, veljet, ettei liha ja veri voi periä Jumalan valtakuntaa, eikä katoavaisuus peri katoamattomuutta.

Katso, minä sanon teille salaisuuden: emme kaikki kuolemaan nuku, mutta kaikki me muutumme, yhtäkkiä, silmänräpäyksessä, viimeisen pasunan soidessa; sillä pasuna soi, ja kuolleet nousevat katoamattomina, ja me muutumme. Sillä tämän katoavaisen pitää pukeutuman katoamattomuuteen, ja tämän kuolevaisen pitää pukeutuman kuolemattomuuteen.

Mutta kun tämä katoavainen pukeutuu katoamattomuuteen ja tämä kuolevainen pukeutuu kuolemattomuuteen, silloin toteutuu se sana, joka on kirjoitettu: "Kuolema on nielty ja voitto saatu". "Kuolema, missä on sinun voittosi? Kuolema, missä on sinun otasi?" Mutta kuoleman ota on synti, ja synnin voima on laki. Mutta kiitos olkoon Jumalan, joka antaa meille voiton meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta!”
      ‭‭1. Korinttilaiskirje‬ ‭15‬:‭50‬-‭57‬ ‭FB38‬‬

• Anonyymi

Kommunistinen alkuseurakunta yhteisomistuksineen kuole nopeasti pois omaan mahdottomuuteensa, kun luopiotilaan ajautuneet pastorit, antikristukset saivat sen valtaansa. Yksi pariskuntakin tapettiin alkuseurakunnassa rahojen saamiseksi heiltä.
      Johannes varoitti siitä ja hänet karkotettiin sieltä pois Patmos-nimiselle saarelle kuolemaan.
      Alkuseurakunta ja kaikki Ilm.kirjan seurakunnat ovat tuhoutuneet omaan mahdottomuuteensa.

1. Joh. 2:18

Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika. Ja niinkuin te olette kuulleet, että antikristus tulee, niin onkin nyt monta antikristusta ilmaantunut; siitä me tiedämme, että nyt on viimeinen aika.

• Anonyymi

Katolinen kirkko sitä vastoin on toiminut 2000 vuotta ja toimii edelleen maailman suurimpana Kristillisenä kirkkokuntana.
        Esim. nuoresta Timoteuksesta tuli alkuseurakunnan hajoamisen jälkeen Katolisen kirkon pappi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Katolinen kirkko sitä vastoin on toiminut 2000 vuotta ja toimii edelleen maailman suurimpana Kristillisenä kirkkokuntana.
        Esim. nuoresta Timoteuksesta tuli alkuseurakunnan hajoamisen jälkeen Katolisen kirkon pappi.

Kyriakee, Kirkko=Herran omat. Kristillisessä kasteessa Kristuksen ruumiiseen liitettyjen suuri joukko.

Room.6: 3 Ettekö te tiedä, että me kaikki, jotka olemme Jeesukseen Kristukseen kastetut, me olemme hänen kuolemaansa kastetut?

Parhamilaiset eli Helluntailaiset eivät tunne eikä tunnusta Kristillisen yhden kasteen merkitystä ollenkaan,koska helluntailiike on Amerikasta tuotu eksytys ja paha heresia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyriakee, Kirkko=Herran omat. Kristillisessä kasteessa Kristuksen ruumiiseen liitettyjen suuri joukko.

Room.6: 3 Ettekö te tiedä, että me kaikki, jotka olemme Jeesukseen Kristukseen kastetut, me olemme hänen kuolemaansa kastetut?

Parhamilaiset eli Helluntailaiset eivät tunne eikä tunnusta Kristillisen yhden kasteen merkitystä ollenkaan,koska helluntailiike on Amerikasta tuotu eksytys ja paha heresia.

Puhuvat vaan "tempauksestaan", raamatullinen termi "1. ylösnousemus" kun edellyttäisi kunnioitusta tapahtumaa kohtaan ja se on vierasta tälle joukolle.

"Tempaukseen" sen sijaan on voinut aina yhdistää vaikka mitä raflaavia yksityiskohtia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Esim. nuoresta Timoteuksesta tuli alkuseurakunnan hajoamisen jälkeen Katolisen kirkon pappi."

Hah, hah näinkö teologisessa tiedekunnassa opetetaan?

Timoteus kuoli josku vuonna 60...80 ja Katolinen porttokirkko perustettiin 300-luvulla!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Katolinen kirkko sitä vastoin on toiminut 2000 vuotta ja toimii edelleen maailman suurimpana Kristillisenä kirkkokuntana."

Katolinen kirkko juuri tappoi alkukristityt ja syrjäytti Jeesuksen ainoana pelastajana ja välimiehenä.

Antikristus paavi taas syrjäytti Jeesuksen seurakunnan päänä.

KATOLISIA VALHEITA

http://katolinen.fi/?page_id=7279

775. ”KIRKKO on Kristuksessa ikään kuin sakramentti, eli mitä läheisimmänJUMALAYHTEYDEN ja KOKO IHMISKUNNAN YKSEYDEN MERKKI ja VÄLIKAPPALE.”201 …YKSEYS on jo alkanut KIRKOSSA, sillä SE KOKOAA ihmisiä ”kaikista maista, kaikista kansoista ja heimoista ja kielistä” (Ilm. 7:9). Samalla KIRKKO on tämän vielä täyttymättömän ykseyden täyden toteutumisen ”MERKKI ja väline”. 360

776. Sakramenttina KIRKKO on Kristuksen työväline. Kirkko on Kristuksenkäsissä ”kaikkien ihmisten LUNASTUKSEN VÄLIKAPPALE”,202 ”kaikenkäsittävä PELASTUKSEN SAKRAMENTTI ”,203 …

780. Maailmassa KIRKKO on pelastuksen sakramentti, Jumalan ja ihmistenvälisen yhteyden MERKKI ja VÄLIKAPPALE.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Kyriakee, Kirkko=Herran omat. Kristillisessä kasteessa Kristuksen ruumiiseen liitettyjen suuri joukko."

Kirkko on porttoseurakunta, joka harjoittaa haureutta maan kuningasten kanssa ja synnyttää näille aviottomia äpäriä, jotka kastaa omiin nimiinsä.

Mahtaa siinä Yljällä saavuttuaan olla nieleksimistä, kun portto/tyrkkymorsiamet saapuvat hänen eteensä aviottomien lapsilaumojensa kanssa ja odottavat, että Ylkä tunnustaisi ne omakseen!

Mitä luulette, alkaakohan Jeesus adoptioisäksi kaikille näille kirkkojen/lahkojen äpärille?

• Anonyymi

Ap. t. 1:11

Jotka myös sanoivat: Galilean miehet, mitä te seisotte ja katsotte taivaasen? Tämä Jesus, joka teiltä otettiin ylös taivaasen, on niin tuleva kuin te hänen taivaasen menevän näitte.

Jeesuskin nostettiin taivaaseen näkyvässä fyysisessä ihmisen muodossa, ei pelkkänä henkiolentona. Ei missään salaisissa ylöstempaamisessa.

Puhumalla pelkistä henkistä ja henkien tekemisistä helluntailaiset eksyttää ihmisiä.

• Anonyymi

Helluntailaisten opit on tehty eksytystarkoituksessa.

• Anonyymi

Afrikasta asti roudataan mustia poppamiehiä puhumaan sitä mitä halutaankin kuulla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Afrikasta asti roudataan mustia poppamiehiä puhumaan sitä mitä halutaankin kuulla.

väkevä herätys=väkevä eksytys

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

eikös ne pistele neuloilla pieniä nukkeja, joita ne pitää lapsena kastettuina kristittyinä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

eikös ne pistele neuloilla pieniä nukkeja, joita ne pitää lapsena kastettuina kristittyinä

Marssivat muodostelmassa valkoiset huput päässä palavan ristin ympärillä ja hoilaavat ylistysmantroja. Juhlan huipennukseksi hirtetään vauvakastettu luterilainen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Marssivat muodostelmassa valkoiset huput päässä palavan ristin ympärillä ja hoilaavat ylistysmantroja. Juhlan huipennukseksi hirtetään vauvakastettu luterilainen.

Anabaptistinen ylistyskokous Syvän Etelän raamattuvyöhykkeellä n. 100 vuotta sitten:

https://youtu.be/PmLaGpZ4cFs?si=sw8B-irT6kN3FVSB
        *

• Anonyymi

Helluntailaiset ovat perineet iankaikkisen piinahelvetin oppinsa sekä taikauskonsa juuri Katoliselta porttoäidiltään.

• Anonyymi

Room. 3:7

Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä.

Paavali oli valheveikko ja kaikki hänen opetuksensa tulee verrata Jeesuksen opetukseen ja Jeesuksen kanssa kulkeneiden oikeiden 12 apostolin opetukseen.

Mikäli ne poikkeavat toisistaan, niin Paavalin opetukset kannattaa laittaa kohteliaasti hyllylle.

• Anonyymi

Pietari kirjoitti, että Paavalin rienaajat joutuvat kadotukseen!

Mikä "raamattu" on pakkovauvakastetuilla, kun siellä on pakkovauvakaste ja Paavalin kirjoituksia ei hyväksytä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikä "raamattu" on pakkovauvakastetuilla, kun siellä on pakkovauvakaste ja Paavalin kirjoituksia ei hyväksytä?

Useamman kerran kylvetetty vihaa uskovia eikä hän usko Jumalan Sanaa

He haukkuu Jeesuksen omia pakkovauvakastetuiksi, Hänen Raamatussaan on joku pakkovauva

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Useamman kerran kylvetetty vihaa uskovia eikä hän usko Jumalan Sanaa

He haukkuu Jeesuksen omia pakkovauvakastetuiksi, Hänen Raamatussaan on joku pakkovauva

Noita anabaptistien uhraamia pakkovauvoja varmaan anabaptisti-pariskunta Clintonitkin laittavat jouluisin ruokapöytäänsä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>>Pietari kirjoitti, että Paavalin rienaajat joutuvat kadotukseen!<<

Sitten se raamatunkohta, kiitos.

• Anonyymi

Tiedättehän ruumiinne olevan temppeli?

• Anonyymi

Olen tästä tietoinen. Ja menneisyyteen nähden, olenkin jo kauan elänyt parannuksessa. Joka hetki pitäisi muistaa tuo, esim. varoa miten puhuu ja käyttäytyy, jne. Olla pyhä.

• Anonyymi

Paavalin ruumista tuli Saatanan enkelin temppeli.

2. Kor. 12:7

Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, SAATANAN ENKELI rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.

King James käännöksen mukaan Saatanan viestinnän erikoisasiantuntija. Ei mikään mykkä henki, vaan oikein "The messenger of Satan" -niminen demoni.

And lest I should be exalted above measure through the abundance of the revelations, there was given to me a thorn in the flesh, The messenger of Satan to buffet me, lest I should be exalted above measure.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paavalin ruumista tuli Saatanan enkelin temppeli.

2. Kor. 12:7

Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, SAATANAN ENKELI rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.

King James käännöksen mukaan Saatanan viestinnän erikoisasiantuntija. Ei mikään mykkä henki, vaan oikein "The messenger of Satan" -niminen demoni.

And lest I should be exalted above measure through the abundance of the revelations, there was given to me a thorn in the flesh, The messenger of Satan to buffet me, lest I should be exalted above measure.

Molempien Saulien kohtalo oli ihan samanlainen. Jumala ei katso henkilöön.

1. Sam. 16:14

Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä.

But the Spirit of the Lord departed from Saul, and an evil spirit from the Lord troubled him.

Demonihenkeä ei otettu pois rukouksista huolimatta.
        2. Kor. 12:8

Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta.

For this thing I besought the Lord thrice, that it might depart from me.

• Anonyymi

Paavalin kirjoitukset ja puheet tulisikin jakaa aikaan ennen Saatanan enkelin saamisen ja sen jälkeisiin puheisiin, kun hänessä jo asusti Saatanan enkeli eli demoni.

Korinttolaisille hän kirjeissään ilmoittaa, että siellä hänessä oli demoni.

• Anonyymi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Demonin vaikutus Korintossa selittää hyvin Paavalin hurmoskielisen molotuksen, missä ei ollut mitään järkeä.

1. Kor. 14:19

Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja.

1. Kor. 14:9

Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Demonin vaikutus Korintossa selittää hyvin Paavalin hurmoskielisen molotuksen, missä ei ollut mitään järkeä.

1. Kor. 14:19

Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja.

1. Kor. 14:9

Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen.

Eihän noita pöljiä kommentteja viitsi kommentoida, on ne niin hassuja!

Ja kuinka syvää on pimeys ilman uudestisyntymistä. Menkää mustikkaan, niissä ei ole demonia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eihän noita pöljiä kommentteja viitsi kommentoida, on ne niin hassuja!

Ja kuinka syvää on pimeys ilman uudestisyntymistä. Menkää mustikkaan, niissä ei ole demonia.

Mitä se pedokääkkä ulisee, mene mustikkaan uudestisyntymätön märisijä!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä se pedokääkkä ulisee, mene mustikkaan uudestisyntymätön märisijä!

Kävin jo mustikassa !

Oli rauhallista, yhtään pöljiä ulostavaa luterilaista ei näkynyt.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kävin jo mustikassa !

Oli rauhallista, yhtään pöljiä ulostavaa luterilaista ei näkynyt.

mene mustikkaan uudestaan, sairas pedo!

• Anonyymi

Meissä kaikissa vaikuttaa demoni, silloin kun menetämme malttime. demoni pujahtaa helposti negatiiviseen maalliseen mieleemme. Normaalikin kristitty pystyy karkottamaan demonin Jeesuksen nimen kautta. Jos Jumala antaa demonille luvan palata muistuttamaan ylpeää ihmistä, kun hän taas ylpistyy liikaa. Paavali kertoo asiansa täysi rehellisesti, mikä todistaa, ettei demoni tietenkään vaikuta Paavakin kykyyn, toimia Jeesuksen inspiroimana suurenmoisena apostolina.

• Anonyymi

Heheh ei hyvä isä taivaassa näitä selittelijöitä demoneista joita on toki aina muissa, ei tietenkään sepustelijoissa hehe.

• Anonyymi

Pyhä Henki ja Saatanan henkiolento demoni ei ole ihmisessä yhtä aikaa.

Molemmilla Sauleilla oli sama kohtalo.

1. Sam. 16:14

Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä.

• Anonyymi

Höpöhöpö.
        Mutta sanoistamme meidät kukin kerran tuomitaan.

Myöskin väärästä harhaopetuksesta julkisessa mediassa jota tuhannet voivat lukea ja monet myös eksyä.

Helluntailaiset ovat niin varmoja pelastuksestaan, että ovat lakanneet pelkäämästä ja kunnioittamasta Jumalaa ja Hänen sanaansa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Höpöhöpö.
        Mutta sanoistamme meidät kukin kerran tuomitaan.

Myöskin väärästä harhaopetuksesta julkisessa mediassa jota tuhannet voivat lukea ja monet myös eksyä.

Helluntailaiset ovat niin varmoja pelastuksestaan, että ovat lakanneet pelkäämästä ja kunnioittamasta Jumalaa ja Hänen sanaansa.

Miten ovat lakanneet, kerro lisää ?

• Anonyymi

Saatanan enkeli antoi Paavalille valtavat fyysiset voimat, joilla hän pelotteli ihmisiä.

Fil. 3:4

vaikka minulla on, mihin luottaa lihassakin. Jos kuka muu luulee voivansa luottaa lihaan, niin voin vielä enemmän minä,

1. Kor. 9:26

Minä en siis juokse päämäärättömästi enkä nyrkkeillessäni huido ilmaan.

• Anonyymi

Jos Ananiaan ja Safiiran ryöstömurhaa olisi tutkittu, niin kyllä Paavali olisi ollut yksi pääepäilty siihen tekoon.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos Ananiaan ja Safiiran ryöstömurhaa olisi tutkittu, niin kyllä Paavali olisi ollut yksi pääepäilty siihen tekoon.

Valetta ja typerää ropaskaa, mitään sellaista ei ole tapahtunut!
        Mene keröämään pulloja omiesi pileistä!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Valetta ja typerää ropaskaa, mitään sellaista ei ole tapahtunut!
        Mene keröämään pulloja omiesi pileistä!

Paavali oli tappaja luonnoltaan ja tumma jo heimoltaan.

• Anonyymi

Uudestisyntyminen tapahtuu vain kerran ja se ei tarkoita pelastunutta ja siitä voi olla kymmeniä vuosia.
      Pelastusvarmuudella ja uudestisyntymisellä kehuminen ei tarkoita pelastunutta.
      Pelastuminen on Herran käsissä.
      Joka kehuu hänen pitäisi todistaa ajatuksin, sanoin ja teoin että hän tekee kaikessa Jumalan tahdon.

• Anonyymi

Helluntailaisten hurmoskokemukset ja sekavat molotukset eivät ole mikään uudestisyntyminen. Oikea uudestisyntyminen tapahtuu Jumana armotekona kasteen vedestä ja Hengestä. Molemmat pitää olla yhtä aikaa läsnä, vesi ja Henki, jotta Jumala voi luoda perisyntisen ihmisen uudeksi ylösnousemusruumiiksi ylösnousemusta varten kasteen vedestä ja Hengestä.
        Ei haudassa eikä tuonelassa enää mitään uusia ylösnousemusruumiita kenellekään valmisteta. Kyllä ne asiat on hoidettava kuntoon aikaisemmin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Helluntailaisten hurmoskokemukset ja sekavat molotukset eivät ole mikään uudestisyntyminen. Oikea uudestisyntyminen tapahtuu Jumana armotekona kasteen vedestä ja Hengestä. Molemmat pitää olla yhtä aikaa läsnä, vesi ja Henki, jotta Jumala voi luoda perisyntisen ihmisen uudeksi ylösnousemusruumiiksi ylösnousemusta varten kasteen vedestä ja Hengestä.
        Ei haudassa eikä tuonelassa enää mitään uusia ylösnousemusruumiita kenellekään valmisteta. Kyllä ne asiat on hoidettava kuntoon aikaisemmin.

Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan.

Jesus svarade: »Sannerligen, sannerligen säger jag dig: Om en människa icke bliver född av vatten och ande, så kan hon icke komma in i Guds rike.

Jesus answered, Verily, verily, I say unto thee, Except a man be born of water and of the Spirit, he cannot enter into the kingdom of God.

Jeesuksen käyttämä sana vesi tarkoittaa alkukielen mukaan tavallista vettä, a primary elemet, mistä koko luomakunta on luotu.

Sillä tietensä he eivät ole tietävinään, että taivaat ja samoin maa, vedestä ja veden kautta rakennettu, olivat ikivanhastaan olemassa Jumalan sanan voimasta

Ty när de vilja påstå detta, förgäta de att i kraft av Guds ord himlar funnos till från uråldrig tid, så ock en jord som hade kommit till av vatten och genom vatten;

For this they willingly are ignorant of, that by the word of God the heavens were of old, and the earth standing out of the water and in the water:

• Anonyymi

Miksi puhut noin hassuja !

Eihän tässä nyt kukaan ole sataprosenttinen jotka vain pelastuvat hah mitä tyhmyyttä !

• Anonyymi

Joka ei tee Jumalan tahdon mukaan ei voi olla uudestisyntynyt

Luuk 17:33: "Joka tahtoo tallettaa elämänsä itselleen, hän kadottaa sen; mutta joka sen kadottaa, pelastaa sen."

Joh 7:17: "Jos joku tahtoo tehdä hänen tahtonsa, tulee hän tuntemaan, onko tämä oppi Jumalasta, vai puhunko minä omiani."

Ef 6:6: "ei silmänpalvelijoina, ihmisille mieliksi, vaan Kristuksen palvelijoina, sydämestänne tehden, mitä Jumala tahtoo,"

• Anonyymi

Älä höpötä taas mitä sattuu äläkä veivaa jaekonetta !

Uusi syntymä Hengestä on oma asiansa ja elämä sen jälkeen oma osio.

Mikä oli vaikeaa ?

• Anonyymi

Luehan tarkemmin, mitä Ylipappi sanoo. Älä jätä yhtään sanaa pois Jeesuksen suusta.

Ilman maallista vettä ei tapahtu oikeata uudestisyntymistä eli uudeksi luomista.

Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.

Jesus svarade: »Sannerligen, sannerligen säger jag dig: Om en människa icke bliver född av vatten och ande, så kan hon icke komma in i Guds rike.

Jesus answered, Verily, verily, I say unto thee, Except a man be born of water and of the Spirit, he cannot enter into the kingdom of God.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luehan tarkemmin, mitä Ylipappi sanoo. Älä jätä yhtään sanaa pois Jeesuksen suusta.

Ilman maallista vettä ei tapahtu oikeata uudestisyntymistä eli uudeksi luomista.

Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.

Ylösnousemusruumis luodaan kasteessa vedestä ja Hengestä. Maallinen ja taivaallinen on mukana. Salli nyt vaan kaste, sillä siten meidän tulee täyttää kaikki vanhurskaus, eli taivaaseen pääsemisen edellytys.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ylösnousemusruumis luodaan kasteessa vedestä ja Hengestä. Maallinen ja taivaallinen on mukana. Salli nyt vaan kaste, sillä siten meidän tulee täyttää kaikki vanhurskaus, eli taivaaseen pääsemisen edellytys.

Perisyntinen ihminen ilman kastetta ei voi nousta taivaaseen fyysisessä ylösnousemusruumiissa, koska se ylösnousemusruumis luodaan ihmiselle kasteessa.

• Anonyymi

Helluntailaiset eivät ole uudestisyntyneitä, vaan vieraiden villitsevien henkien vallassa olevaisia eksytettyjä sieluja.

• Anonyymi

Kuka niin sanoi, äitiskö ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuka niin sanoi, äitiskö ?

khä khä sodomiako taas?

• Anonyymi

1 Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja

1 Men Anden säger uttryckligen, att i kommande tider somliga skola avfalla från tron och hålla sig till villoandar och till onda andars läror.

1 Now the Spirit speaketh expressly, that in the latter times some shall depart from the faith, giving heed to seducing spirits, and doctrines of devils

• Anonyymi

Sinulla ei ole sitä vaaraa, kun mitään Raamatun kestävää uskoa et ole koskaan omistanutkaan.

Mitäpä trollit sillä tekisivötkään.

• Anonyymi

Sammakoita on syöty muuallakin kuin rippileirillä.

Tekstit viittaa pahasti siihen.

• Anonyymi

Henkien erottaja on nähnyt sammakon muotoisen demonin lahkolaisten anabaptistia uudestikasteita tehtävässä altaan pohjalla akvaariopumpun vieressä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Henkien erottaja on nähnyt sammakon muotoisen demonin lahkolaisten anabaptistia uudestikasteita tehtävässä altaan pohjalla akvaariopumpun vieressä.

Pakkovauvakastettu kirjoittelee tekstejä heidän valheiden sakramenttikirjasta.

• Anonyymi

2Tess 2:10:

"ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua."

- Lahkohenkeä
      - Viettelyksiä
      - Eksytystä

• Anonyymi

Helluntailiha on harjoittanut enemmän kaatumista kuin ylösnousemusta lahkokokouksissaan.

• Anonyymi

Mikä demoni ajaa pakkovauvakastetut tänne rienaamaan helluntailaisia 24/7?
      Eikö kauniina kesäpäivänä ole muuta tekemistä?
      Säälittävää!

• Anonyymi

Totuus helluntailaisuudessa.

Onko kyseessä se kuuluisa penteleläinen henkikaste kun on harjoitettu enemmän kaatumista kuin ylösnousemusta lahkokokouksissa.

• Anonyymi

Katoin eilen illalla dokum tsekkien ja slovakkien tilanteesta aatun marssiesza sinne, ljterilaisen papin poika oli hirviö jossa uhosi että yhdelläkään juutalaisella ei ole tilaa uudessa tilanteessa !

Lopussa kun köyttä asetettiin kaulaan ei mitään katumusta !
      Samanlainen lietsonta on menossa foorumillakin yötä päivää lutterin lampaitten taholta.

• Anonyymi

Tuohan on sen pedokääkän kuknaa.

Parhamin lampaat on täällä vainoamassa Jeesukseen uskovia

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuohan on sen pedokääkän kuknaa.

Parhamin lampaat on täällä vainoamassa Jeesukseen uskovia

Kyllä, erilaiset haukkumanimet kuten vedenpalvoja, lutterin lapsi, kasteenpalvoja, vauvanvalelija, jne ovat käytössä helluntailaisilla solvatessaan Jeesuksen omia

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä, erilaiset haukkumanimet kuten vedenpalvoja, lutterin lapsi, kasteenpalvoja, vauvanvalelija, jne ovat käytössä helluntailaisilla solvatessaan Jeesuksen omia

Voihan teistä tulla jeesuksen seuraajia jos käännytte ja teette parannuksen kaikesta kääkättämisestä ja pascan puhumisesta panettelusta ja kaiken vääristelystä !

Muuten taitaa ylöstempaus muuttua alaskirjauksen puolelle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voihan teistä tulla jeesuksen seuraajia jos käännytte ja teette parannuksen kaikesta kääkättämisestä ja pascan puhumisesta panettelusta ja kaiken vääristelystä !

Muuten taitaa ylöstempaus muuttua alaskirjauksen puolelle.

En usko että sinusta tulee ikinä Jeesuksen seuraajaa, tuon vihasi kanssa

• Anonyymi

Tietenkin se tarkoittaa vain helluntaiseurakuntaa.

• Anonyymi

Tempaukseen pääsevät kaikki uudestisyntyneet, uskoon tulleet kristityt joka eivät elä tietoisessa synnissä.

• Anonyymi

Luste temmataan, lahkot pois, ne vielä pidättelee, ettei Jeesus voi palata turvallisesti takaisin maan päälle. Kristityt jää tänne, ei heitä mihinkään temmata.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luste temmataan, lahkot pois, ne vielä pidättelee, ettei Jeesus voi palata turvallisesti takaisin maan päälle. Kristityt jää tänne, ei heitä mihinkään temmata.

Lihat himot sai Parhamin perustamaan helluntailiikkeen.

• Anonyymi

Kirkosta eronneet haudatiin hautausmaan aidan viereen pää alaspäin ja jalat ylöspäin, jotta Pietari voi käydä tempaamassa heidät taivaaseen.

• Anonyymi

Luterilaiset miksi vouhotatte asioista, jotka eivät kuulu teille! Luterilaisia ei temmata!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luterilaiset miksi vouhotatte asioista, jotka eivät kuulu teille! Luterilaisia ei temmata!

Ei se tempaaninen ole kirkkokunnasta kiinni

Luterilaiset eivät odota tempausta vaan Kristuksen tuloa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei se tempaaninen ole kirkkokunnasta kiinni

Luterilaiset eivät odota tempausta vaan Kristuksen tuloa

Niin, luterilaiset odottavat antikristusta!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ei vaan Jeesusta Kristusta

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Parhami ja Olseni oli antikristuksia.

• Anonyymi

Jeesuksen opetuslapsia on aina pilkattu lahkoiksi.

Apt. 24:
      13. . Eivät he myöskään voi näyttää sinulle toteen sitä, mistä he nyt minua syyttävät.
      14. Mutta sen minä sinulle tunnustan, että kuljen sitä tietä, jota he sanovat lahkoksi, ja näin palvelen isieni Jumalaa ja uskon kaiken, mitä laissa ja profeetoissa on kirjoitettu.
      Ap. t. 26:22
      15. Minä pidän sen toivon Jumalaan, että on oleva ylösnousemus, jota nämä itsekin odottavat, sekä vanhurskaiden että väärintekijöiden.
      Dan. 12:2; Joh. 5:28-29
      16. Siksi ahkeroinkin, että minulla aina olisi loukkaamaton omatunto Jumalan ja ihmisten edessä.

• Anonyymi

Helluntailaisuus on Parhamin perustaa Pentecostalismuksen paha eksytys.

Charles Fox Parham was the father of Modern Pentecostalism.

• Anonyymi

Monessa seurakunnassa opetetaan seurakunnan ylöstempausta mutta mitä se "seurakunta" tarkoittaa ?
      Koskeeko se ainoastaan meidän seurakuntaa ?

Seurakunnalla ei ole mitän väliä,olet vain sinä !
      Löydä Rakkaus itse,ei ne puhujat,ei mitkään sitä anna vaan itse sen teet.
      Kaikki seurakunnat on pelastettu heidän kirjoitusten mukaan mutta näin ei ole.
      Se olet sinä yksin ja toki yhdessäkin saat jotain mutta sinun on itse löydettävä tie.
      Usko Kristukseen mutta omalla tavallasi,ole oma itsesi ja Rakasta !
      Sinä teet sen työn,ei kukaan muu !

• Anonyymi

Ylöstempauksen vastakohtahan on kuitenkin alasajo maailmassa.

• Anonyymi

Kyllä pelastusvarmat hellarit tarkoittavat oman lahkonsa ylöstempausta.
      Pääsevät paratiisiin elostelemaan.

Toinen kirje korinttilaisille 12:4 temmattiin paratiisiin ja kuuli sanomattomia sanoja, joita ihmisen ei ole lupa puhua.

• Anonyymi

Raamatussa on monelaisia illuusioita ja metafooria.

Ei mitään paratiisia ole enää olemassa, eikä kukaan mene mihinkään Jumalan taivaaseen.

Joh.3:13 Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa.

• Anonyymi

Omasta lahkomielestään enemmistö paratiisissa ovat adventistit ja helluntailaiset (sopuisasti uudestkastetut lahkoveljet keskenään).

• Seurakunta on kristuksen ruumis on vain yksi seurakunta, ei monia seurakuntia, uskovat ovat yki seurakunta ,vaikka maaimassa on useita seurakuntia.

• Anonyymi

Uskoja on niin monelaisia. Kaikenlaiset lahkolaiset kutsuvat itseään uskovaisiksi.

• Anonyymi kirjoitti:

Uskoja on niin monelaisia. Kaikenlaiset lahkolaiset kutsuvat itseään uskovaisiksi.

On heidän häpeänsä, jota luulevat olevansa, elämä ja teot jos ovat erilaisia uskosta on kaukana. Uskovilla teokin puhuvat uskon puoleata.

• Anonyymi
        kotikuusi1 kirjoitti:

On heidän häpeänsä, jota luulevat olevansa, elämä ja teot jos ovat erilaisia uskosta on kaukana. Uskovilla teokin puhuvat uskon puoleata.

Kyllä nyt on taas kaikki vinksallaan. Ja kaikki porttoja, ja mitä lie. Tuo Pasin ryökäle tuolla, niin kuin Hermannin kepakko!
        Mitä tuolla nyt on väliä mihin kirkkoon kuuluu. On se sitten luterilainen tai helluntailainen, babtisti, tai joku adventtikirkko. Ei kait Jumala kuitenkaan siihen katso? Vaan Jumala katsoo...mutta katsooko Hän pois synnin? ...Ja siinä onkin sitten pohtimista.

Hurskastelijat on hurskastelijoita, nöyrät pysyy nöyrinä, kiitolliset kiitollisina, pyytäjät pyytäjinä..ja kaikkea maan ja taivaitten välillä. Turhuuksien turhuutta, ja sama meininki jatkuu..no ehkäpä ei kuitenkaan?
        Teot kyllä puhuvat myös uskon puolesta, on kyllä tosi.

• Anonyymi

Totuus luterilaisuuudessa: Jeesuksen omia vainoavia jumalattomia!

• Anonyymi

Helluntailahkolaiset vainoavat uudestisyntyneitä luterilaisia pakkovauvakastettuja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Helluntailahkolaiset vainoavat uudestisyntyneitä luterilaisia pakkovauvakastettuja.

Pakkovauvakastettu rienaaja pelkäätkö että tapan lapsesi?

• Anonyymi

Te uskotte zombeihin.

• >>Timoteus kuoli josku vuonna 60...80 ja Katolinen porttokirkko perustettiin 300-luvulla!>>

Äitisi oli portto kun sinut sai.

😀😀😀😀😀

• Anonyymi

Jeesus perusti katolisen eli yhden yleisen kirkon viimeisinä sanoinaan maan päällä. On vain yksi lauma ja yksi paimen.

18 And Jesus came and spake unto them, saying, All power is given unto me in heaven and in earth.

19 Go ye therefore, and teach all nations, baptizing them in the name of the Father, and of the Son, and of the Holy Ghost:

20 Teaching them to observe all things whatsoever I have commanded you: and, lo, I am with you alway, even unto the end of the world. Amen.

• Anonyymi

Yksi yleinen Katolinen kirkko perustuu Jeesuksen kastekäskyyn.

Organisaationa Roomalaiskatolinen ja Kreikkalaiskatolinen kirkkokunta on myöhempiä nimityksiä ja järjestelyitä.

• Seurakun on kristuksen ruumis, jossa on monta jäsentä, toisessa tulemisessa otetaan ylös herraa vastaan ottamaan, jota ovat silloin vielä elossa temma heidän kanssaa ylä ilmoihin.
      Niin me saamme olla herran kanssa aina ja ikuisesti.

• Anonyymi

Paavalin keksimiä illuusioita sellaiset tempaamiset.
        Ihmiset on luotu maan päällä aina oleviksi. Ei missään taivaassa.

Taivas on Herran taivas, mutta maan hän on antanut ihmisten lapsille.

The heaven, even the heavens, are the Lord’s: but the earth hath he given to the children of men.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paavalin keksimiä illuusioita sellaiset tempaamiset.
        Ihmiset on luotu maan päällä aina oleviksi. Ei missään taivaassa.

Taivas on Herran taivas, mutta maan hän on antanut ihmisten lapsille.

The heaven, even the heavens, are the Lord’s: but the earth hath he given to the children of men.

Paavali oli murhamies ja kehitteli erilaisia pakokeinoja päästä pois tulevasta tuomiosta.

Ps. 139:8

Jos minä taivaaseen nousisin, niin sinä olet siellä; jos minä tuonelaan vuoteeni tekisin, niin katso, sinä olet siellä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paavali oli murhamies ja kehitteli erilaisia pakokeinoja päästä pois tulevasta tuomiosta.

Ps. 139:8

Jos minä taivaaseen nousisin, niin sinä olet siellä; jos minä tuonelaan vuoteeni tekisin, niin katso, sinä olet siellä.

Saatana meni ensin Juudakseen ja sitten Paavaliin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paavali ei kuullut Jeesukse opetuksia.

Paavali ei ole kuulu joukkoon. Mies oli "Turkkilainen" murhamies.

Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paavali ei kuullut Jeesukse opetuksia.

Paavali ei ole kuulu joukkoon. Mies oli "Turkkilainen" murhamies.

Sinä Paavalin syyttäjä et ole Herran Jeesuksen opetuslapsi, vaan isäsi on tämän maailman ruhtinas!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Toivottavasti peseytyi välillä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Toivottavasti peseytyi välillä.

Legio meni sikalaumaan, joka syöksyi järveen upotuskasteelle.

• Anonyymi

Paratiisi oli maan päällä, ei missään toisissa ulottuvuuksissa "taivaissa".

• Anonyymi

Jeesus tulee takaisin maan päälle, kunhan ensin luste temmataan pois, vimeksi tullut lahkolaisuus, mikä on kietoutunut vanhojen kristillisten kirkkojen ympärille ja joihinkin sisällekin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus tulee takaisin maan päälle, kunhan ensin luste temmataan pois, vimeksi tullut lahkolaisuus, mikä on kietoutunut vanhojen kristillisten kirkkojen ympärille ja joihinkin sisällekin.

"Galilean miehet, mitä te seisotte ja katsotte taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teiltä ylös taivaaseen, on tuleva samalla tavalla, kuin te näitte hänen taivaaseen menevän."

Ja nyt te tiedätte, mikä vielä pidättää, niin että hän vasta ajallansa ilmestyy.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Galilean miehet, mitä te seisotte ja katsotte taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teiltä ylös taivaaseen, on tuleva samalla tavalla, kuin te näitte hänen taivaaseen menevän."

Ja nyt te tiedätte, mikä vielä pidättää, niin että hän vasta ajallansa ilmestyy.

Matt. 13:30

Antakaa molempain kasvaa yhdessä elonleikkuuseen asti; ja elonaikana minä sanon leikkuumiehille: Kootkaa ensin luste ja sitokaa se kimppuihin poltettavaksi, mutta nisu korjatkaa minun aittaani.'"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Matt. 13:30

Antakaa molempain kasvaa yhdessä elonleikkuuseen asti; ja elonaikana minä sanon leikkuumiehille: Kootkaa ensin luste ja sitokaa se kimppuihin poltettavaksi, mutta nisu korjatkaa minun aittaani.'"

24 Toisen vertauksen hän puhui heille sanoen: "Taivasten valtakunta on verrattava mieheen, joka kylvi hyvän siemenen peltoonsa.
        25 Mutta ihmisten nukkuessa hänen vihamiehensä tuli ja kylvi lustetta nisun sekaan ja meni pois.
        26 Ja kun laiho kasvoi ja teki hedelmää, silloin lustekin tuli näkyviin.
        27 Niin perheenisännän palvelijat tulivat ja sanoivat hänelle: 'Herra, etkö kylvänyt peltoosi hyvää siementä? Mistä siihen sitten on tullut lustetta?'
        28 Hän sanoi heille: 'Sen on vihamies tehnyt'. Niin palvelijat sanoivat hänelle: 'Tahdotko, että menemme ja kokoamme sen?'
        29 Mutta hän sanoi: 'En, ettette lustetta kootessanne nyhtäisi sen mukana nisuakin.
        30 Antakaa molempain kasvaa yhdessä elonleikkuuseen asti; ja elonaikana minä sanon leikkuumiehille: Kootkaa ensin luste ja sitokaa se kimppuihin poltettavaksi, mutta nisu korjatkaa minun aittaani.'"

• Anonyymi

ufo-alusten kyytiin ei pidä pyrkiä, ei ne mene mihinkään taivaaseen, vaikka taivaallepäin nousevat

• Anonyymi

Helluntailaiset tekisi Jeesukselle uudestikasteen helluntailaiseksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Helluntailaiset tekisi Jeesukselle uudestikasteen helluntailaiseksi.

Hurmoslahkojen teltoissa menee villitseviä henkiä edes takaisin.

• Anonyymi

Kaikki joissa henki on.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      53
      3926
    2. KALAJOEN UIMAVALVONTA

https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar
      Kalajoki
      91
      2320
    3. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      45
      1982
    4. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      22
      1773
    5. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      26
      1521
    6. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      28
      1516
    7. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      15
      1172
    8. Metsästysmökki

Metsästyskortti saapui. Lisäksi metsästysmökki varata!
      Kuhmo
      31
      1118
    9. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      109
      1074
    10. Emme voi elää velaksi, sanoi Riikka

Valtionvelan odotetaan nousevan 86,3 prosenttiin bruttokansantuotteesta vielä kuluvan vuoden aikana. https://www.iltale
      Perussuomalaiset
      79
      1032
    Aihe