Ja oppositiossa kirskutetaan (omia) tekohampaita..:)
Nyt rapsahti Suomeen iso tilaus USA:sta: 15 kpl rajun näköisiä 19 m pitkiä 377 000 kg 18,8 MW kaasumoottoreita – 282 MW yhteisteho
Moottorit toimitetaan vaiheittain Yhdysvaltoihin vuosien 2026 ja 2027 aikana.
https://www.tekniikkatalous.fi/uutiset/a/89a9259d-22e9-4614-8a75-5d8f3e9c67d0
Riikka runnaa: Wärtsilälle jättitilaus USA:sta
127
382
Vastaukset
- AnonyymiUUSI
Valhetta höpsö uutinen ja näitä ennenkin milloin joukosta dollari storen ym roskaa.. hönttejä huomautetaan taas🤣🤡🤣🤡🤣🤡🤡🤣
- AnonyymiUUSI
Mutta tämä on totta:
www.Jeesus-on-Herra.com
- AnonyymiUUSI
Taas tää ilmastohössötys. En minä ala maksamaan lisäveroja siitä että joku Greta saa kyyneleen silmään. Suomessa ei mikään CO₂ vaikuta mihinkään, me ollaan promille maailman päästöistä! Herätkää nyt!
- AnonyymiUUSI
Hei rakas dieselpersu, jos kaikki maat ajattelee "me ollaan vain pieni osa", mitään ei tapahdu. Jokainen teko lasketaan. 💚 Meidän on pakko vähentää päästöjä ennen kuin maapallo kirjaimellisesti palaa.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Hei rakas dieselpersu, jos kaikki maat ajattelee "me ollaan vain pieni osa", mitään ei tapahdu. Jokainen teko lasketaan. 💚 Meidän on pakko vähentää päästöjä ennen kuin maapallo kirjaimellisesti palaa.
Siis mitä "palaa"? Oon eläny maalla 60 vuotta eikä täällä mitään katastrofeja oo. Luonto elää omaa sykliään. Ilmastohan on aina muuttunut. Pitäisikö mun romuttaa hyvä diesel-auto ja ostaa joku 50 tonnin sähkö-Greta-mobile?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Siis mitä "palaa"? Oon eläny maalla 60 vuotta eikä täällä mitään katastrofeja oo. Luonto elää omaa sykliään. Ilmastohan on aina muuttunut. Pitäisikö mun romuttaa hyvä diesel-auto ja ostaa joku 50 tonnin sähkö-Greta-mobile?
Ilmasto on muuttunut ennenkin, kyllä, mutta nyt se tapahtuu ennennäkemättömän nopeasti – ihmisen toiminnan takia. Ja sähköautot on vaan yksi ratkaisu. Voisit aloittaa vaikka kierrätyksestä tai vähän vähemmän lihasta?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ilmasto on muuttunut ennenkin, kyllä, mutta nyt se tapahtuu ennennäkemättömän nopeasti – ihmisen toiminnan takia. Ja sähköautot on vaan yksi ratkaisu. Voisit aloittaa vaikka kierrätyksestä tai vähän vähemmän lihasta?
Mä en ala syömään heinäsirkkoja! Kyllä suomalainen mies tarvitsee kunnon pihvin. En ala vekslaamaan jotain tofuja. Ja kierrätän jo pullot, kiitos vaan.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Mä en ala syömään heinäsirkkoja! Kyllä suomalainen mies tarvitsee kunnon pihvin. En ala vekslaamaan jotain tofuja. Ja kierrätän jo pullot, kiitos vaan.
Jes, pullojen kierrätys on hyvä alku! 😊 Ja ei kukaan pakota syömään sirkkoja (vielä). Kyse on valinnoista – pienistä muutoksista. Jokainen voi tehdä osansa, myös sinä. Vaikka se dieselautosi vaihtaminen biokaasuun?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Jes, pullojen kierrätys on hyvä alku! 😊 Ja ei kukaan pakota syömään sirkkoja (vielä). Kyse on valinnoista – pienistä muutoksista. Jokainen voi tehdä osansa, myös sinä. Vaikka se dieselautosi vaihtaminen biokaasuun?
Biokaasu? Eikö se oo sama kun pierut purkissa? 😆 Mä pysyn siinä mikä toimii. Ja hei, entä Kiina ja Intia? Ne saastuttaa enemmän päivässä kuin me vuodessa. Mutta Suomi pelastaa maailman, joo joo…
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Biokaasu? Eikö se oo sama kun pierut purkissa? 😆 Mä pysyn siinä mikä toimii. Ja hei, entä Kiina ja Intia? Ne saastuttaa enemmän päivässä kuin me vuodessa. Mutta Suomi pelastaa maailman, joo joo…
Jos me näytetään mallia, ehkä isotkin seuraa. Ei voi odottaa että joku muu siivoaa ensin. Ja ilmastonmuutos vaikuttaa myös maaseutuun – kuivuus, sään ääri-ilmiöt, sadot epävarmoja. Kyse on myös tulevista sukupolvista.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Jos me näytetään mallia, ehkä isotkin seuraa. Ei voi odottaa että joku muu siivoaa ensin. Ja ilmastonmuutos vaikuttaa myös maaseutuun – kuivuus, sään ääri-ilmiöt, sadot epävarmoja. Kyse on myös tulevista sukupolvista.
Mun sukupolvi rakensi tän maan, ja nyt joku kaupungin viherpiipertäjä kertoo miten mun pitäis elää. Mä en taivu woke-agendaan.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Mun sukupolvi rakensi tän maan, ja nyt joku kaupungin viherpiipertäjä kertoo miten mun pitäis elää. Mä en taivu woke-agendaan.
Tää ei ole mikään agenda. Tää on tiedettä. ❤️ Eikö sulla oo lapsia tai lapsenlapsia, joita haluat suojella tulevaisuuden riskeiltä?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tää ei ole mikään agenda. Tää on tiedettä. ❤️ Eikö sulla oo lapsia tai lapsenlapsia, joita haluat suojella tulevaisuuden riskeiltä?
On mulla. Ja niille mä haluan Suomen, jossa saa vielä kalastaa, metsästää ja grillata makkaraa ilman että joku valittaa hiilijalanjäljestä. Tasapaino pitää olla.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
On mulla. Ja niille mä haluan Suomen, jossa saa vielä kalastaa, metsästää ja grillata makkaraa ilman että joku valittaa hiilijalanjäljestä. Tasapaino pitää olla.
Mutta se tasapaino ei tuu sillä että maalaisihmiset ajetaan köyhyyteen ja häpeään, koska joku kaupungissa haluaa hyvän omantunnon sähköpyörällä!
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Mutta se tasapaino ei tuu sillä että maalaisihmiset ajetaan köyhyyteen ja häpeään, koska joku kaupungissa haluaa hyvän omantunnon sähköpyörällä!
Ei kukaan yritä ajaa sua köyhyyteen, älä nyt uhriudu. 😤 Kyse on siitä, että meillä on yhteinen vastuu. Ei luonto tunne kuntarajoja tai puoluekirjoja! Se, että sä haluat makkarasi, ei oikeuta jättämään maailmaa lapsenlapsille paskempana kuin saatiin!
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ei kukaan yritä ajaa sua köyhyyteen, älä nyt uhriudu. 😤 Kyse on siitä, että meillä on yhteinen vastuu. Ei luonto tunne kuntarajoja tai puoluekirjoja! Se, että sä haluat makkarasi, ei oikeuta jättämään maailmaa lapsenlapsille paskempana kuin saatiin!
Ai "uhriudu"? Mä oon maksanut veroja 40 vuotta, hoitanut metsää ja elättänyt perheen. Ja nyt joku vegaanibloggari Helsingistä kertoo, että mä oon ongelma. Voi helvetti. Mä en oo se joka lentää Thaimaahan talvella ja postaa "ilmastoahdistuksesta" Instaan.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ai "uhriudu"? Mä oon maksanut veroja 40 vuotta, hoitanut metsää ja elättänyt perheen. Ja nyt joku vegaanibloggari Helsingistä kertoo, että mä oon ongelma. Voi helvetti. Mä en oo se joka lentää Thaimaahan talvella ja postaa "ilmastoahdistuksesta" Instaan.
No anteeks vaan, mutta ilmastokriisi ei katso, kuka on "veronsa maksanut". Tää ei ole moraalikilpailu. Tää on eksistentiaalinen kriisi. Jos me ei tehdä mitään, se iskee just sinne sun rakastamaan luontoon – kalat kuolee, metsät palaa ja sää sekoaa.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
No anteeks vaan, mutta ilmastokriisi ei katso, kuka on "veronsa maksanut". Tää ei ole moraalikilpailu. Tää on eksistentiaalinen kriisi. Jos me ei tehdä mitään, se iskee just sinne sun rakastamaan luontoon – kalat kuolee, metsät palaa ja sää sekoaa.
Niin, ja sitten määrätään päästökaupat ja turvetuotanto kielletään, mutta kukaan ei sano mitään kun saksalaiset avaa hiilivoimalat. Me ollaan EU:n sylikoiria! Mä en aio enää pyytää anteeksi että elän täällä kuten suomalaiset on eläneet vuosisatoja.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Niin, ja sitten määrätään päästökaupat ja turvetuotanto kielletään, mutta kukaan ei sano mitään kun saksalaiset avaa hiilivoimalat. Me ollaan EU:n sylikoiria! Mä en aio enää pyytää anteeksi että elän täällä kuten suomalaiset on eläneet vuosisatoja.
Tiedän, että sua turhauttaa. Ja totta, isojen maiden pitäisi tehdä enemmän. Mutta ei se ole syy heittää hanskoja tiskiin! Tää ei oo enää vain "luonnonsuojelua", tää on selviytymiskamppailu. Ilman nopeita toimia, tää maailma ei tule olemaan sellainen, missä sä haluat sun lastenlasten elävän.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tiedän, että sua turhauttaa. Ja totta, isojen maiden pitäisi tehdä enemmän. Mutta ei se ole syy heittää hanskoja tiskiin! Tää ei oo enää vain "luonnonsuojelua", tää on selviytymiskamppailu. Ilman nopeita toimia, tää maailma ei tule olemaan sellainen, missä sä haluat sun lastenlasten elävän.
No ehkä en halua että ne elää maailmassa, jossa ei saa enää polttaa saunanpesää ilman päästömittaria. Missä traktori on paha ja cityvihreä kertoo mitä saa syödä. Se ei oo vapaata Suomea. Se on kontrolliyhteiskunta!
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
No ehkä en halua että ne elää maailmassa, jossa ei saa enää polttaa saunanpesää ilman päästömittaria. Missä traktori on paha ja cityvihreä kertoo mitä saa syödä. Se ei oo vapaata Suomea. Se on kontrolliyhteiskunta!
Vapaus ei tarkoita sitä, että tehdään mitä huvittaa muiden kustannuksella. Vapaus ilman vastuuta on tuhoa. Meidän pitää muuttua – muuten luonto ottaa omansa takaisin. Ja siinä ei auta sun makkara eikä mun tofu. Se on luonnon laki.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
En ole persu. Ota lääkkees.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Vapaus ei tarkoita sitä, että tehdään mitä huvittaa muiden kustannuksella. Vapaus ilman vastuuta on tuhoa. Meidän pitää muuttua – muuten luonto ottaa omansa takaisin. Ja siinä ei auta sun makkara eikä mun tofu. Se on luonnon laki.
Tiiätkö mikä tässä eniten vituttaa? Se, että koko ajan saa tuntea olevansa vääränlainen ihminen. Jos sulla on dieselauto, grillaat makkaraa ja tykkäät metsätöistä, niin sä oot heti joku takapajuinen ilmastorikollinen! Joka ikinen kerta kun avaan suuni, joku viherpiipertäjä tulee kertomaan miten mun pitäis elää!
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tiiätkö mikä tässä eniten vituttaa? Se, että koko ajan saa tuntea olevansa vääränlainen ihminen. Jos sulla on dieselauto, grillaat makkaraa ja tykkäät metsätöistä, niin sä oot heti joku takapajuinen ilmastorikollinen! Joka ikinen kerta kun avaan suuni, joku viherpiipertäjä tulee kertomaan miten mun pitäis elää!
No ehkä jos sä kuuntelisit välillä etkä pelkästään mököttäis! Kukaan ei sano että sä oot huono ihminen, vaan että vanhat tavat ei enää riitä! Jos jatketaan näin, ei ole mitään jäljellä niistä asioista mitä säkin sanot rakastavasi!
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Sun sukupolves on vaan tuhlannut ja tuhonnut koneellisilla pärryttimillään, Suomen rakensivat sukupolvet paljon ennen sinua.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
No ehkä jos sä kuuntelisit välillä etkä pelkästään mököttäis! Kukaan ei sano että sä oot huono ihminen, vaan että vanhat tavat ei enää riitä! Jos jatketaan näin, ei ole mitään jäljellä niistä asioista mitä säkin sanot rakastavasi!
Sä et tajua! Tää ei oo vaan ilmastosta – tää on koko elämäntavasta. Meitä maaseudun ihmisiä halveksitaan. Meitä pidetään idiootteina, koska ei juoda kauramaitoa ja ei "kompostoida tunteita" jossain terapiaryhmässä. Mun sukupolvi rakensi tän maan, ja nyt meidät halutaan hiljentää.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Sä et tajua! Tää ei oo vaan ilmastosta – tää on koko elämäntavasta. Meitä maaseudun ihmisiä halveksitaan. Meitä pidetään idiootteina, koska ei juoda kauramaitoa ja ei "kompostoida tunteita" jossain terapiaryhmässä. Mun sukupolvi rakensi tän maan, ja nyt meidät halutaan hiljentää.
Hiljentää?! Sä huudat enemmän kuin koko eduskunta yhteensä! 😂 Mut hei, älä vedä marttyyriviittaa liikaa niskaan. Kyse ei ole vain susta, vaan koko planeetasta. Ei ole olemassa erillistä “maaseudun ilmastoa” ja “kaupungin ilmastoa”. Me kaikki ollaan samassa veneessä – ja se vene vuotaa!
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Hiljentää?! Sä huudat enemmän kuin koko eduskunta yhteensä! 😂 Mut hei, älä vedä marttyyriviittaa liikaa niskaan. Kyse ei ole vain susta, vaan koko planeetasta. Ei ole olemassa erillistä “maaseudun ilmastoa” ja “kaupungin ilmastoa”. Me kaikki ollaan samassa veneessä – ja se vene vuotaa!
Joo niin vuotaa, mutta silti minä oon se, jolta halutaan ottaa ämpäri pois! Multa viedään turve, puu, traktori, auto ja kohta sauna! Ja sit joku TikTok-aktivisti lentää Balille joogaretriitille ja sanoo, että mun elämäntapa on “epävastuullinen”. Joo, ihan varmasti.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Joo niin vuotaa, mutta silti minä oon se, jolta halutaan ottaa ämpäri pois! Multa viedään turve, puu, traktori, auto ja kohta sauna! Ja sit joku TikTok-aktivisti lentää Balille joogaretriitille ja sanoo, että mun elämäntapa on “epävastuullinen”. Joo, ihan varmasti.
Sä teet tästä henkilökohtaista, kun tää on globaali asia. Mä ymmärrän sun turhautumisen, mutta sä et voi jäädä jumiin siihen. Meidän pitää katsoa eteenpäin, ei takapakkia. Jos ilmasto romahtaa, ei auta vaikka sulla olisi sata traktoria pihassa – ei kasva mikään.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Sä teet tästä henkilökohtaista, kun tää on globaali asia. Mä ymmärrän sun turhautumisen, mutta sä et voi jäädä jumiin siihen. Meidän pitää katsoa eteenpäin, ei takapakkia. Jos ilmasto romahtaa, ei auta vaikka sulla olisi sata traktoria pihassa – ei kasva mikään.
Mä en halua elää maailmassa jossa kaikki päätökset tehdään Helsingin kahviloissa ja Twitterissä. Mä haluan elää maailmassa jossa ihmiset saa tehdä työtä, kasvattaa ruokaa, polttaa klapeja ja olla rauhassa ilman että joku herkkänahkainen kokee sen uhkaksi. Tää ei oo enää ilmastonmuutosta, tää on kulttuurisota!
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Mä en halua elää maailmassa jossa kaikki päätökset tehdään Helsingin kahviloissa ja Twitterissä. Mä haluan elää maailmassa jossa ihmiset saa tehdä työtä, kasvattaa ruokaa, polttaa klapeja ja olla rauhassa ilman että joku herkkänahkainen kokee sen uhkaksi. Tää ei oo enää ilmastonmuutosta, tää on kulttuurisota!
Aaa, just näin. Nyt se alkaa, se suuri "minulta viedään kaikki" -monologi. Kohta varmaan kieltää saunan, joulun ja iltapuuronkin, jos kuuntelee sua. Ihan vaan tiedoksi: ilmastonmuutos ei oo mikään helsinkiläinen juoni viedä sun traktoria.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Aaa, just näin. Nyt se alkaa, se suuri "minulta viedään kaikki" -monologi. Kohta varmaan kieltää saunan, joulun ja iltapuuronkin, jos kuuntelee sua. Ihan vaan tiedoksi: ilmastonmuutos ei oo mikään helsinkiläinen juoni viedä sun traktoria.
Sitä se nimenomaan on! Kaikki päätökset tehdään kaupunkien ehdoilla, ja meille vaan sanellaan! Kohta pitää varmaan pyytää anteeks kun hengittää!
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Sitä se nimenomaan on! Kaikki päätökset tehdään kaupunkien ehdoilla, ja meille vaan sanellaan! Kohta pitää varmaan pyytää anteeks kun hengittää!
Joo, ja sit varmaan tulee joku viranomainen kotiovelle tarkistamaan sun hengitysmäärät ja jakamaan soijamaitoa. 🙄 C’mon. Sä puhut kuin ilmastonmuutos olisi joku Netflix-salaliitto, eikä planeetan fyysinen reaktio siihen että sitä kuumennetaan kuin mikroateriaa.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Joo, ja sit varmaan tulee joku viranomainen kotiovelle tarkistamaan sun hengitysmäärät ja jakamaan soijamaitoa. 🙄 C’mon. Sä puhut kuin ilmastonmuutos olisi joku Netflix-salaliitto, eikä planeetan fyysinen reaktio siihen että sitä kuumennetaan kuin mikroateriaa.
Mut kun se menee just niin! Mun elämä nähdään ongelmana, mun valinnat häpeäksi. Ihan kuin oisin joku ilmastorikollinen vaan siksi, että ajan töihin autolla enkä sähköpotkulaudalla!
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Mut kun se menee just niin! Mun elämä nähdään ongelmana, mun valinnat häpeäksi. Ihan kuin oisin joku ilmastorikollinen vaan siksi, että ajan töihin autolla enkä sähköpotkulaudalla!
Niin, kamalaa kun kukaan ei kiitä sua enää siitä, että sä olet päästöpositiivinen kansalainen. Voi meitä kiittämättömiä maailmaa pelastavia. Jos sä haluut pysyä fossiilikauden maskottina, niin siitä vaan – mutta älä odota että me muut taputetaan sulle.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Niin, kamalaa kun kukaan ei kiitä sua enää siitä, että sä olet päästöpositiivinen kansalainen. Voi meitä kiittämättömiä maailmaa pelastavia. Jos sä haluut pysyä fossiilikauden maskottina, niin siitä vaan – mutta älä odota että me muut taputetaan sulle.
Teidän mielestä ainoa oikea ihminen on vegaani, joka kasvattaa yrtit ikkunalaudalla ja itkee merille. Mä oon vaan kyllästynyt siihen että realismi ja maalaisjärki tulkitaan vihapuheeksi.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Teidän mielestä ainoa oikea ihminen on vegaani, joka kasvattaa yrtit ikkunalaudalla ja itkee merille. Mä oon vaan kyllästynyt siihen että realismi ja maalaisjärki tulkitaan vihapuheeksi.
Ai realismi? Sun "realismi" on sitä että pidetään kiinni kaikesta vanhasta, koska muutokset pelottaa. Sillä logiikalla poltettais vielä kivihiiltä kynttilänvalossa ja lähetettäis lapsia töihin tehtaisiin. Mutta hei – ainakin sais grillata rauhassa, eiks niin?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ai realismi? Sun "realismi" on sitä että pidetään kiinni kaikesta vanhasta, koska muutokset pelottaa. Sillä logiikalla poltettais vielä kivihiiltä kynttilänvalossa ja lähetettäis lapsia töihin tehtaisiin. Mutta hei – ainakin sais grillata rauhassa, eiks niin?
Just niin! Ja mä sanon vaan, että kun tää korttitalo kaatuu, niin se ei oo meikäläisen syy vaan niiden, jotka luuli että hyvällä ilmastohashtagilla voi korvata käytännön työn.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
No nyt setämies ahdistui. Mikä sua oikeasti vaivaa, eturauhanenko? No oikeasti, olet työsi tehnyt ja toivottavasti eläkkeesi on riittävä ja voit nauttia eläkepäivistäsi. Ehkä sinun kannattaa lopettaa tuollaisten asioiden miettiminen ja vouhkaaminen niistä ja keskittyä omaan rauhalliseen elämääsi?
Minäkin olen jo työni tehnyt ja nautin eläkepäivistä, enkä aio menettää mielenrauhaani moisia asioita miettimällä, koska en asioiden kehittymiseen voi mitenkään vaikuttaa kuin korkeitaan äänestämällä, mutta sekin on hankalaa kun sellaisia puolueita ei oikein löydy jotka ajaisivat vai oikeita ja mielestäni sopivia asioita. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Just niin! Ja mä sanon vaan, että kun tää korttitalo kaatuu, niin se ei oo meikäläisen syy vaan niiden, jotka luuli että hyvällä ilmastohashtagilla voi korvata käytännön työn.
Jep, kyllä me täällä kauramaitofrontissa ollaan tosi vastuussa napajäätiköiden sulamisesta, eikä esim. teollisuus, öljy-yhtiöt tai miljoonien dieselien rakastajat. Mutta hei, jatka vaan uhrikruunun kiillotusta – se loistaa jo kirkkaammin kuin aurinko, jonka sä et näe kun se jää savusumun taakse.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Jep, kyllä me täällä kauramaitofrontissa ollaan tosi vastuussa napajäätiköiden sulamisesta, eikä esim. teollisuus, öljy-yhtiöt tai miljoonien dieselien rakastajat. Mutta hei, jatka vaan uhrikruunun kiillotusta – se loistaa jo kirkkaammin kuin aurinko, jonka sä et näe kun se jää savusumun taakse.
Mä sanon nyt suoraan: tähän pitää tulla raja! Ensin auto, sitten turve, kohta sauna… Ja nyt jo puhutaan että lihansyönti pitäisi verottaa hengiltä! Ei. Tässä maassa pitää olla perustuslaillinen oikeus grillimakkaraan.
Kun maapallo jaetaan kuuden miljoonan ihmisen lohkoihin, tulokseksi saadaan että jokaisen lohkon päästöt ovat kokonaisuudessa merkityksettömät eikä kenenkään missään siis tarvitse tehdä mitään. Näin toimii sinunkin persujärkesi.
Ekassa luokassa rotkoon! 🥳Anonyymi kirjoitti:
Voisin hyvinkin syödä rapeita sirkkoja muun eineen ohessa. Luonnossa liikkuessani olen katsellut kuinka hepokatit pistelivät poskeensa heinäsirkkoja, ja makoisia olivat – ihan raakoinakin!
Anonyymi kirjoitti:
Semmosta se on, että tiede kehittyy riippumatta siitä kuka rakensi mitä ja mihin. Näköjään sulle jokin älylaite kelpaa kun tänne näpyttelet? Se on kuule tiedettä sekin.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Näin just. Vihervassuilla ei koskaan ole mikään vilpitön tavoite mitä ikinä tekevätkään.
Anonyymi kirjoitti:
Jokainen sukupolvi voi ihan itse päättää, miten se saa metsästää, kalastaa ja grillata makkaraa. Siitä meidän ei tarvitse huolehtia tulevien puolesta.
Sen sijaan meidän tehtävämme on varmistaa, että vesissä on vastakin kalaa ja metsissä kaikki luontoomme kuuluvat elukat. Sitä osastoa tulevat sukupolvet ei enää voi korjata, jos me tyrimme koko hoidon.Anonyymi kirjoitti:
>Mä en aio enää pyytää anteeksi että elän täällä kuten suomalaiset on eläneet vuosisatoja.
Paitsi että et elä, kun kerran tännekin pääset. Poimit vain rusinat pullasta.Anonyymi kirjoitti:
Jos Golf-virta pysähtyisi ilmastonmuutoksen seurauksena – se on yksi todellinen mahdollisuus – täällä ei tarvitsisi syödä eikä etenkään viljellä enää paljon mitään. 10 asteen kylmeneminen pakottaisi useimmat meistä pakolaisiksi Tanskaan, Puolaan ja Saksaan, ja arvaa vain otettaisiinko meidät sinne vastaan mukisematta, kun nuo Euroopan siedettävät leveysasteet olisivat jo muutenkin tupaten täynnä uutta sakkia.
Anonyymi kirjoitti:
Viherpiipertäjät pysyvät siis poissa tontiltasi, jos et esitä julkisuudessa vaihtoehtoisia "totuuksia"? Olisivatpa kaikki ongelmat noin helposti ratkaistavissa!
Mulla on muuten dieselauto, kulutus näillä keleillä alle vitosen sadalla...Anonyymi kirjoitti:
Suurin osa niistä, jotka voivat vedota siihen että he "rakensivat tämän maan", on kylläkin kaupunkilaisia.
Anonyymi kirjoitti:
Mutta sä et elä siinä eikä elä kukaan muukaan, jos käy niin hassusti että Suomi Golf-virran pysähtymisen seurauksena kylmenee 10 astetta. Et kasvata mitään ruokaa, palkkatöitä tuskin on, mutta klapeja poltat kaksin käsin kunnes kuukahdat.
Anonyymi kirjoitti:
Töihin ajaa autolla vaikka kuinka Saatanan moni muukin, suurin osa kaupunkilaisia. Älä ole lapsellinen.
- AnonyymiUUSI
Repe_RuutikaIlo kirjoitti:
Kun maapallo jaetaan kuuden miljoonan ihmisen lohkoihin, tulokseksi saadaan että jokaisen lohkon päästöt ovat kokonaisuudessa merkityksettömät eikä kenenkään missään siis tarvitse tehdä mitään. Näin toimii sinunkin persujärkesi.
Ekassa luokassa rotkoon! 🥳Sen takia Sannulikin lentelee ympäri maapalloa, ku just sen reissut ei saastuta. 🤗
Anonyymi kirjoitti:
Ei se ole mitään maalaisjärkeä, että jaetaan maailma Suomen kokoisiin osin ja lasketaan että hip hei, millään osalla ei ole mitään merkitystä mihinkään.
Tai sitten mulla on maalaisten järjestä aivan liian positiivinen käsitys.- AnonyymiUUSI
Voisin hyvinkin syödä rapeita sirkkoja muun eineen ohessa. Luonnossa liikkuessani olen katsellut kuinka hepokatit pistelivät poskeensa heinäsirkkoja, ja makoisia olivat – ihan raakoinakin!
Ja kärpäset tykkää paskasta 🤣🤣🤣
- AnonyymiUUSI
Semmosta se on, että tiede kehittyy riippumatta siitä kuka rakensi mitä ja mihin. Näköjään sulle jokin älylaite kelpaa kun tänne näpyttelet? Se on kuule tiedettä sekin.
Kai sulle joku ruokakin kelpaa, kun joku sen sulle tuottaa?
- AnonyymiUUSI
Jos Golf-virta pysähtyisi ilmastonmuutoksen seurauksena – se on yksi todellinen mahdollisuus – täällä ei tarvitsisi syödä eikä etenkään viljellä enää paljon mitään. 10 asteen kylmeneminen pakottaisi useimmat meistä pakolaisiksi Tanskaan, Puolaan ja Saksaan, ja arvaa vain otettaisiinko meidät sinne vastaan mukisematta, kun nuo Euroopan siedettävät leveysasteet olisivat jo muutenkin tupaten täynnä uutta sakkia.
Arvaa onko helpompaa sopeutua samanlaiseen kulttuuriin? Toki EUssa ne ulkopuoliset pakolaiset ovat etusijalla sisäisiin pakolaisiin nähden, eikö?
Golf-virta saattaa pysähtyä samalla tavalla, kuin nyt olemme 10 metriä veden pinnan alapuolella, kuten 40 vuotta sitten ennustettiin. - AnonyymiUUSI
Suurin osa niistä, jotka voivat vedota siihen että he "rakensivat tämän maan", on kylläkin kaupunkilaisia.
Kuuluvatko he siis eri sukupolveen? Vai mikä oli pointtisi?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Sen takia Sannulikin lentelee ympäri maapalloa, ku just sen reissut ei saastuta. 🤗
Lenteleekö yksityiskoneella vai reittilennolla?
Anonyymi kirjoitti:
Kai sulle joku ruokakin kelpaa, kun joku sen sulle tuottaa?
Toki, ja kannatan vahvasti koko Euroopan pitämistä ruuantuotantoon soveltuvana, mikä ikävä kyllä ei enää ole lainkaan itsestään selvää, kun semmosia ilmoja pitelee.
Anonyymi kirjoitti:
Arvaa onko helpompaa sopeutua samanlaiseen kulttuuriin? Toki EUssa ne ulkopuoliset pakolaiset ovat etusijalla sisäisiin pakolaisiin nähden, eikö?
Golf-virta saattaa pysähtyä samalla tavalla, kuin nyt olemme 10 metriä veden pinnan alapuolella, kuten 40 vuotta sitten ennustettiin.Arvaan että tuossa tilanteessa ruuasta olisi huutava puute. Mistä sitä saataisiin? Toivottavasti ihmeelliset tiedeuutiset mitä merkillisimmin tavoin tuotetusta proteiinista ovat jalostuneet massojen käyttöön, jos tuo kauhuskenaario toteutuisi.
Missä 1985 ennustettiin, että olisimme nyt 10 metriä vedenpinnan alapuolella? Jehovien Herätkää!-lehdessä ehkä. 😀Anonyymi kirjoitti:
Kuuluvatko he siis eri sukupolveen? Vai mikä oli pointtisi?
Pointti oli se, että annoit ymmärtää (tai joku), että rakentajat ovat maalaisia.
- AnonyymiUUSI
Pointti oli se, että annoit ymmärtää (tai joku), että rakentajat ovat maalaisia.
” Mun sukupolvi rakensi tän maan, ja nyt meidät halutaan hiljentää.”
Niinkö tuon (jonkun kirjoittaman) viestin tulkitset? - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Lenteleekö yksityiskoneella vai reittilennolla?
Juu, reittilennot eivät saastuta.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Sehän on oikein hyvä syy lopettaa kaikki ilmasto touhut, koska Intia ja Kiina saastuttavat?
Nerokasta logiikkaa:
Toisaalta Kiinassa panostetaan oikeasti paljon ilmastoon, koska siellä hukutaan käytänössä paskaan, eikä pystytä hengittämään. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Olet tyhmä Persu. Et sinä ole mitään rakentanut koskaan.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ei kaasumoottoreista tule päästöjä niin paljoa että johonkin vaikuttaisi.
Tallaiset lomamatkat tuo paljon enemmän, ne ei teitä tovereita haittaa kun omaa kuskataan lomalle. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000387538.html
- AnonyymiUUSI
Avaaja voisi vielä kertoa miten Riikka on vaikuttanut tuon kaupan syntymiseen?
- AnonyymiUUSI
Ja vihavassut voisivat kertoa miten juuri Riikka/persut on vastuussa kaikesta ikävästä, jota he kokevat?
Anonyymi kirjoitti:
Ja vihavassut voisivat kertoa miten juuri Riikka/persut on vastuussa kaikesta ikävästä, jota he kokevat?
Juuri oli juttua työkyvyttömien vammaisten tukien alentamisesta ja maksujen korottamisesta niin rajusti, että jopa nykyelämässä välttämättömän puhelimen osto ja käyttö alkaa olla heille mahdotonta, jos ei ole omaisia jotka lahjoittavat rahaa.
Vaikka kirjoituksessa on puhe Helsingin kaupungista, hallituksen toimien takia tilanne on samantapainen muuallakin.
Vammaisia on rangaistava! Kuka käskee syntyä vammaiseksi? Menisivät töihin! 👈🏻
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011308099.html- AnonyymiUUSI
Juuri oli juttua työkyvyttömien vammaisten tukien alentamisesta ja maksujen korottamisesta niin rajusti, että jopa nykyelämässä välttämättömän puhelimen osto ja käyttö alkaa olla heille mahdotonta, jos ei ole omaisia jotka lahjoittavat rahaa.
Vaikka kirjoituksessa on puhe Helsingin kaupungista, hallituksen toimien takia tilanne on samantapainen muuallakin.
Vammaisia on rangaistava! Kuka käskee syntyä vammaiseksi? Menisivät töihin! 👈🏻
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011308099.htmlJa edellisellä hallituksella ei tietenkään ole mitään osaa tuohon… vaikka tekivät sysipaskan soten, josta unohtivat rahoituksen.
Ainakin aiemmin demut ovat täällä kehuneet kuinka Marinin hallitus sai tehtyä soten, johon muut hallitukset eivät kyenneet… ja nyt vastuu siitä kuuluukin sille seuraavalle hallitukselle. 🤣🤣🤣 - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ja edellisellä hallituksella ei tietenkään ole mitään osaa tuohon… vaikka tekivät sysipaskan soten, josta unohtivat rahoituksen.
Ainakin aiemmin demut ovat täällä kehuneet kuinka Marinin hallitus sai tehtyä soten, johon muut hallitukset eivät kyenneet… ja nyt vastuu siitä kuuluukin sille seuraavalle hallitukselle. 🤣🤣🤣MARININ HALLITUS KORJASI KOKO AJAN PPERSUSIPILÖIJIEN KARMEITA TILANTEITA JA SAI JOPA TYÖLLISYYDEN HOIDETUA- NYT PERSUT TEKI TAAS 2 MILJOONAA TYÖTÖNTÄSUOMESSA- JA PRSUT TUOMASSA KEHITYSMAISTA TYÖNTEKIJÖITÄ TAAS.
- AnonyymiUUSI
Siis Purrasta huolimatta Wärtsilä tekee tulosta, siellä ei erityisemmin faniteta tuota mulkkua. Wärtsilällä on mennyt aina kohtuullisen hyvin, uuden ruotsalaisen TJ:n aikana vielä paremmin.
- AnonyymiUUSI
Ihan kiva vääntö sulta vasuri-kultaseni.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ihan kiva vääntö sulta vasuri-kultaseni.
Vääntö? Satun tuntemaan yhden suunnittelupäällikön siellä ja tiedän kyllä missä siellä mennään. Sen yhtiön palveluksessa ei ole ainoatakaan persua.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Vääntö? Satun tuntemaan yhden suunnittelupäällikön siellä ja tiedän kyllä missä siellä mennään. Sen yhtiön palveluksessa ei ole ainoatakaan persua.
Oletko aivan varma? Vai onko tuo taas niitä vihavasemmiston musta tuntuu totuuksia?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Oletko aivan varma? Vai onko tuo taas niitä vihavasemmiston musta tuntuu totuuksia?
olen varma.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Siellä ei siis ole vähäisen osaamisen töitä.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
olen varma.
Tietenkin, mitäpä et tietäisi.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Siellä ei siis ole vähäisen osaamisen töitä.
On, ja niitä varten siellä on demuja töissä.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
>>Sen yhtiön palveluksessa ei ole ainoatakaan persua.<<
VAI harjoittaa Wärtsilä poliittista syrjintää...tästä voisi nostaa jutun. - AnonyymiUUSI
Tietenkin muualta. nuo RKP-tollot nyt ei saisi toimimaan edes narikkaa?
- AnonyymiUUSI
Niin ja vieläpä luontoystävällisiä kaasumoottoreita datakeskuksien generaattoreiksi, kyllä se Riikka pelastaa maapallon.
- AnonyymiUUSI
Onneksi suomalaiset eivät ole negatiivisia, todistit taas Seppo sen.
- AnonyymiUUSI
Tuleekohan tuostakaan kaupasta lopulta mitään, koska Trumppi mätkäisee 30% tullit päälle.
Uutisessa ei sanottu, kuka on ostaja. Annetaan ymmärtää, että osavaltiolla olisi jotain tekemistä asian kanssa.
Koska kyseessä on republikaanien johtama ja Donnya presidentiksi kannattanut osavaltio, tulliongelmat ovat ehkä selätettävissä sitä kautta, jos niitä tulee.
- AnonyymiUUSI
Tuo kauppa on aika mitätön, suurimipien laivamoottorien tehot ovat luokkaa 100 MW eli kauppa käsittää pari- kolme laivamoottoria, ei juuri mitään merkitystä eikä lisää Suomen vientitaloudessa, mutta toki tyhjää parempi.
Wärtsilän pääasiallinen toiminta tapahtuu Italian Triestessä, siellähän kai nämäkin pitkälti valmistetaan, se siitä kaupan merkittävyydestä...- AnonyymiUUSI
Olette te vasurit kielteisyyden mestareita....ei voi kun uraa....hurrata..
- AnonyymiUUSI
Niitä on kuitenkin 15 motoria.
- AnonyymiUUSI
Wärtsilä siirsi Italian toiminnot takaisin Suomeen, paitsi huollon.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
"Trieste pysyy yritykselle tärkeänä ja jatkossa yksikkö keskittyy muun muassa tutkimus- ja kehitystoimintaan sekä myyntiin."
Jäi sinne tuotekehitystäkin. - AnonyymiUUSI
GE ei kelpaa?
Google on investoinut Suomen datakeskukseensa 4500 M€ – Todellisuudessa suurin osa siitä rahasta ei ikipäivänä päädy Suomeen. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Just näin. Vaasan tehtaat on valtavia .
- AnonyymiUUSI
Ja montakos näitä on Suomeen tilanneet nämä wiisaat Suomen sähköherrat..?
- AnonyymiUUSI
Ei Suomessa ole polttomoottorikäyttöisiä superhuonolla hyötysuhteella toimivia voimaloita, se vasta tyhmää olisikin, ja saastuttavaa. Vain voimaloiden omana varavoimakoneena käytetään polttomoottoreita.
Ja tarkennuksena, ko. tilaus ei todellakaan ole mikään jättitilaus... - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ei Suomessa ole polttomoottorikäyttöisiä superhuonolla hyötysuhteella toimivia voimaloita, se vasta tyhmää olisikin, ja saastuttavaa. Vain voimaloiden omana varavoimakoneena käytetään polttomoottoreita.
Ja tarkennuksena, ko. tilaus ei todellakaan ole mikään jättitilaus...Mutta eikös se maakaasu sitten ollutkaan ympäristöystävällistä - onko meitä siis HUIJATTU koko ajan....?
- AnonyymiUUSI
Ne on luontoystävällisiä kaasumoottoreita datakeskuksiin.
Vihreät on kateudesta vihreitä.- AnonyymiUUSI
Virheet muuttuu taas myrkynvihreiksi.
- AnonyymiUUSI
Suomeenkin kannattaisi hankkia rannikkokaupunkeihin mihin on helppo toimittaa LNG:tä Wärtsilän nopeasti käynnistyviä kaasuvoimaloita säätövoimaksi.
- AnonyymiUUSI
??? Wärtsilän kone lienee sama kuin diesel, mäntämoottori? Tietääkseni Suomessa on kaasuturbiineja generaattoreita pyörittämässä (reservi).
- AnonyymiUUSI
"Its flexibility is demonstrated by a rapid response to power fluctuations, with a fast ramp-up time of just two minutes and no restrictions on up or down-time."
Parissa minuutissa saa 23 MW tehot pihalle per yksikkö.
https://www.power-technology.com/news/wartsila-46ts-engine-renewable-energy/ - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
??? Wärtsilän kone lienee sama kuin diesel, mäntämoottori? Tietääkseni Suomessa on kaasuturbiineja generaattoreita pyörittämässä (reservi).
tarkistin, itseasiassa näyttää olevan ns "kaasuturbiinigeneraatoreissakin" mäntämoottorit. Sellaista se on kun ei ihan tarkkaan meikäläinen tunne noita yksiköitä. Wärtsilä varmaan tekee noita samalla tekniikalla laivan koneiksi ja sähköntuotantoon?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
tarkistin, itseasiassa näyttää olevan ns "kaasuturbiinigeneraatoreissakin" mäntämoottorit. Sellaista se on kun ei ihan tarkkaan meikäläinen tunne noita yksiköitä. Wärtsilä varmaan tekee noita samalla tekniikalla laivan koneiksi ja sähköntuotantoon?
Joo, onhan niitä kaasulla toimivia henkilöautojakin. Ihan tavalliset moottorit niissä on. Vanhan auton voi vaikka muuttaa kaasukäyttöiseksi.
https://www.gasum.com/fi/kaasu-liikenteelle/yksityisille-kaasuautoilijoille/yleista-kaasuautoilusta/auton-muuntaminen-kaasukayttoiseksi/ - AnonyymiUUSI
Ja tulla Venäjästä riippuvaiseksi.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ja tulla Venäjästä riippuvaiseksi.
Niin, kerro toki lisää logiikastasi.
- AnonyymiUUSI
2021 Venäjän osuus LNG:n tuonnista oli 72 %. Maakaasun tuontia Venäjältä ei ole kielletty, ja Suomeen on tuotu Venäjältä LNG:tä tasaisesti.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
2021 Venäjän osuus LNG:n tuonnista oli 72 %. Maakaasun tuontia Venäjältä ei ole kielletty, ja Suomeen on tuotu Venäjältä LNG:tä tasaisesti.
Seuraavaksi muistellaan vuoden 1918 tapahtumia?
Suomeen ei tuoda LNG:ta Venäjältä.
Maakaasu on muutenkin parempi käyttää hyödyksi kuin polttaa se soihtuna taivaalle.
https://yle.fi/a/74-20173457
"Maailman öljyntuottajat polttivat viime vuonna entistä enemmän öljynporauksessa muodostuvaa kaasua. Ilmakehään pääsi samalla aiempaa enemmän maapalloa lämmittävää hiilidioksidia.
Kaasun polttamisen aiheuttamia ylimääräisiä hiilidioksidipäästöjä syntyi yhteensä 389 miljoonaa tonnia. Se on enemmän kuin esimerkiksi Ranskan tai Italian kaltaisten maiden vuotuiset hiilidioksidipäästöt.
Viime vuonna hukkapolttoon eli soihdutukseen meni yhteensä 151 miljardia kuutiometriä maakaasua.
Soihdutetun maakaasun määrä lisääntyi kolmella miljardilla kuutiometrillä edellisvuodesta. Määrä nousi korkeimmalle tasolleen sitten vuoden 2007.
Viime vuonna maailmanlaajuisesti hukkapoltetun maakaasun arvo olisi ollut EU:n tuontihinnoilla 54 miljardia euroa.
Maailman ylivoimaisesti suurin maakaasun hukkapolttajamaa on pitkään ollut Venäjä.
Venäjän öljyntuotanto vähentyi viime vuonna. Samanaikaisesti sen hukkapolttaman maakaasun määrä kuitenkin kasvoi.
Esimerkiksi puhtaan energian edelläkävijämaassa ja merkittävässä öljyvaltiossa Norjassa maakaasun hukkapoltto oli viime vuonna lähes olematonta, Maailmanpankin raportista selviää.
Positiivista kehitystä on todettu viime vuosina myös Angolassa, Egyptissä, Indonesiassa ja Kazakstanissa." - AnonyymiUUSI
500 megawatttia tekis ettwarttia ei enää 60 eur / tunti sähkömaksuja
- AnonyymiUUSI
Riikka ja Wille lähettivät juuri viikko sitten valmiin maailman suurimman ja upeimman loistoristeilijän Turun telakalta kohti Amerikkaa, läskit jenkit saavat kohta siinä mässyttää. Eläköön.
- AnonyymiUUSI
Miten Riikka tähän liittyy??
Wärtsilä ei Sipilän hallitukselta investointitukia, silloin kun tuo tehdasta alettiin rakentamaan.
Eikä myöskään Sannaltta.
En keksi miten Riikka olisi tässä jotenkin myötä vaikuttanut. - AnonyymiUUSI
Riikka pelastaa maailman, Sanna päästelee valtavia co2 päästöjä.
- AnonyymiUUSI
Yksi tuollaisen hirviömoottorin kampiakselin kierros tuottaa enemmän päästöjä kuin joku 40 kiloa painava heitukka koko elämässään.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Yksi tuollaisen hirviömoottorin kampiakselin kierros tuottaa enemmän päästöjä kuin joku 40 kiloa painava heitukka koko elämässään.
Sanna poltti Venetsian lennolla 1000 l kerosiinia. Josta 10 l oli Nesteen uusiutuvaa.
- AnonyymiUUSI
Sanna matkusta venetsiaan jossa löysää kuminauhaa ja viikon päästöt suhisee pihalle !
Päästösäästö pitää laskea päätä kohden eikä jotain globaalihöpinää kuinka nyt suomenkon pitää sitä ja tätä.
Suihkukone polttaa 10 tonnia tunnissa kun vie noita temareita huokailulomille venetsiaan !
Yks reissu niin se on elinikäinen sotkeminen tehty !
- AnonyymiUUSI
USA saa vähintäin 30% alennuksen hyvälaatuisista moottoreista, joita se ei osaa edes itse valmistaa. Ei kannata myydä. Kohta ne maksaa enemmän.
Tuon kokoluokan valmistajia ei ole kuin WÄRTSILÄ, Sulzer, MAN ja Mitsubishi.
kaikilla EU:ssa 30% vientitullit. japanilla VAIN 25% vientitulit, mutta sillä ei ole moottori/generaattori kokoluokkaan tarjottavaa. - AnonyymiUUSI
Muun maailman kannattaa pelata nyt PAKKOPELIÄ ja alistaa USA/Israel KURIIN ja JÄRJESTYKSEEN!
- AnonyymiUUSI
Nuo moottorit muuten valmistetaan Etelä-Koreassa. Riikka ei tainnut tästä avaajalle kertoa?
https://www.wartsila.com/kor/en - AnonyymiUUSI
Oho!
- AnonyymiUUSI
EI TARVITA KUIN PURRAN KUULUISA TAKIN KÄÄNTÖ
- AnonyymiUUSI
Euroopan komissio aikoo kieltää venäläisen kaasun ja öljyn tuomisen EU-alueelle vuoteen 2027 mennessä.
- AnonyymiUUSI
Kaasusta on ollut viime kesään asti pakko maksaa, otti sitä vastaan tai ei.
- AnonyymiUUSI
Tuo ei kauheasti taloutta auta kun se ei juurikaan työllistä.
Onkohan kukaan vielä kertonut Riikalle koko asiasta mitään? - AnonyymiUUSI
Tämä on Wärtsilälle merkittävä tilaus, vaikka kokoluokaltaan tämä ei ole mitenkään etityisen suuri.
Ihmettelin tuota, ettei asiasta ole uutisoitu juuri missään.
Moottoreissa käytetään varmaan maakaasua, koska USA:ssa ei juuri valmisteta biokaasua.
Mutta aivan hyvä kauppa.- AnonyymiUUSI
Vai ei merkittävä. Moottoreitten yhteisteho kuin puolet Pyhäjoen ydinvoimalasta jonka teho olisi ollut 1200 MW/h.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Vai ei merkittävä. Moottoreitten yhteisteho kuin puolet Pyhäjoen ydinvoimalasta jonka teho olisi ollut 1200 MW/h.
Moottorien yhteisteho 282 MW, onhan siinäkin jotain, mutta ei sentään ydinvoimalan luokkaa.
- AnonyymiUUSI
Riikkako hoiti siis tilauksen ? Missä ja milloin ?
- AnonyymiUUSI
Juu hoiti, Riikka myös rakentaa moottorit.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Naisella tisulit, kuin lehemän utarehet
Oli kyllä isot tisulit naisella, kuin lehemän utarehet, vaikka paita oli päällä, niin tisulit erottui.9410803Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli702927Nyt tajusin mitä haet takaa
En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä202436- 1602117
Kemijärven festarit 2025
Onpas taas niin laimea meininki. Eikö tosiaan saada parempia artisteja? ☹️222067Johanna Tukiainen hakkasi miehen sairaalaan!
Viime päivien tiktok-keskusteluissa on tullut esiin, että Johanna Tukiainen on jatkanut väkivaltaista käytöstään. Hän h1382011- 521996
Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?331898- 1031532
Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411306