Mooseksen kirjan mukaan 74 Israelin miestä näki Herran vuorella. Tämä on väkevä todistus siitä, että Jumala on todellinen. Raamattuun voidaan luottaa.
Jumala on nähty
18
204
Vastaukset
"Mooseksen kirjan mukaan 74 Israelin miestä näki Herran vuorella."
Eivät he nähneet Herra Jahvea vaan Israelin Jumalan. Huomaatko miten runollinen tämä kohta on? Israel, jonka Jumala on El. Tämä on elohistinen osa tarinaa, ei jahvistinen.
[10] He näkivät Israelin Jumalan, ja se millä hän seisoi oli kuin safiirikiveä, kirkas kuin taivas itse.- Anonyymi
Sama mies: Jahve Elohim.
24:12 Ja Herra sanoi Moosekselle: "Nouse minun tyköni vuorelle ja ole siellä, niin minä annan sinulle kivitaulut ynnä lain ja käskyt, jotka minä olen kirjoittanut heille opetukseksi".
Katso 2Moos 3:1-14 Anonyymi kirjoitti:
Sama mies: Jahve Elohim.
24:12 Ja Herra sanoi Moosekselle: "Nouse minun tyköni vuorelle ja ole siellä, niin minä annan sinulle kivitaulut ynnä lain ja käskyt, jotka minä olen kirjoittanut heille opetukseksi".
Katso 2Moos 3:1-14Tuossa on redaktoitu jahvistinen ja elohistinen tarina yhteen. Mooses, Aaron, Nadab, Abihu ja 70 israelin vanhinta nousivat tekemään liiton Israelin Jumalan kanssa. Tässä Jumala on alunperin tarkoittanut El'a ja hänen 70 poikaa. Siksi Israelin vanhimpiakin nousi vuorelle 70.
Tuo sinun kohtasi on Jahvistinen kertomus ja loogisesti ristiriitainen kokonaisuuden kanssa (koska kaksi tarinaa on yhdistetty). Mooses oli jo aiemmin käynyt tekemässä liiton Jumalan kanssa niin miksi ihmeessä sinne vuorelle piti lähteä kiipeämään heti uudestaan?- Anonyymi
Ex_atheist kirjoitti:
Tuossa on redaktoitu jahvistinen ja elohistinen tarina yhteen. Mooses, Aaron, Nadab, Abihu ja 70 israelin vanhinta nousivat tekemään liiton Israelin Jumalan kanssa. Tässä Jumala on alunperin tarkoittanut El'a ja hänen 70 poikaa. Siksi Israelin vanhimpiakin nousi vuorelle 70.
Tuo sinun kohtasi on Jahvistinen kertomus ja loogisesti ristiriitainen kokonaisuuden kanssa (koska kaksi tarinaa on yhdistetty). Mooses oli jo aiemmin käynyt tekemässä liiton Jumalan kanssa niin miksi ihmeessä sinne vuorelle piti lähteä kiipeämään heti uudestaan?Saahan sitä noinkin uskoa. Juutalaiselle Israelin Jumala on Jahve Tsavaot.
Ex_atheist kirjoitti:
Tuossa on redaktoitu jahvistinen ja elohistinen tarina yhteen. Mooses, Aaron, Nadab, Abihu ja 70 israelin vanhinta nousivat tekemään liiton Israelin Jumalan kanssa. Tässä Jumala on alunperin tarkoittanut El'a ja hänen 70 poikaa. Siksi Israelin vanhimpiakin nousi vuorelle 70.
Tuo sinun kohtasi on Jahvistinen kertomus ja loogisesti ristiriitainen kokonaisuuden kanssa (koska kaksi tarinaa on yhdistetty). Mooses oli jo aiemmin käynyt tekemässä liiton Jumalan kanssa niin miksi ihmeessä sinne vuorelle piti lähteä kiipeämään heti uudestaan?>>>Mooses oli jo aiemmin käynyt tekemässä liiton Jumalan kanssa niin miksi ihmeessä sinne vuorelle piti lähteä kiipeämään heti uudestaan?<<<
Ex_atheist !
Sinä olet juutalainen ?!
Sinun kansasi Jumala on minun Jumalani !
Parikkalassa, Oronmyllyllä on alla linkitetty Israel -tapahtuma 20.-24.8.2025
Aion mennä sinne - tule sinäkin !
Voit kysyä näistä asioista siellä olevilta messiaanisilta juutalaisilta.
https://oronmylly.com/events/raamattu-ja-ajankohtainen-israel-20-24-8-2025/- Anonyymi
Ex_atheist kirjoitti:
Tuo sinun kohtasi on Jahvistinen kertomus ja loogisesti ristiriitainen kokonaisuuden kanssa (koska kaksi tarinaa on yhdistetty). Mooses oli jo aiemmin käynyt tekemässä liiton Jumalan kanssa niin miksi ihmeessä sinne vuorelle piti lähteä kiipeämään heti uudestaan?5. Mooseksen kirja:
6:4 Kuule, Israel! Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi.
Jahve Elohim on Israelin Jumala. Aijalon kirjoitti:
>>>Mooses oli jo aiemmin käynyt tekemässä liiton Jumalan kanssa niin miksi ihmeessä sinne vuorelle piti lähteä kiipeämään heti uudestaan?<<<
Ex_atheist !
Sinä olet juutalainen ?!
Sinun kansasi Jumala on minun Jumalani !
Parikkalassa, Oronmyllyllä on alla linkitetty Israel -tapahtuma 20.-24.8.2025
Aion mennä sinne - tule sinäkin !
Voit kysyä näistä asioista siellä olevilta messiaanisilta juutalaisilta.
https://oronmylly.com/events/raamattu-ja-ajankohtainen-israel-20-24-8-2025/"Aion mennä sinne - tule sinäkin !"
Muutin jo takaisin isieni maille, enkä usko enää palaavani Suomeen. Tule sinä käymään täällä. Esittelen Vanhaa kaupunkia ja Länsimuuria. Oletko käynyt?Ex_atheist kirjoitti:
"Aion mennä sinne - tule sinäkin !"
Muutin jo takaisin isieni maille, enkä usko enää palaavani Suomeen. Tule sinä käymään täällä. Esittelen Vanhaa kaupunkia ja Länsimuuria. Oletko käynyt?En ole koskaan käynyt. Paljonhan ne suomalaiset käyvät.
Ehkä minäkin vielä.......olisi mukava tavata !Aijalon kirjoitti:
En ole koskaan käynyt. Paljonhan ne suomalaiset käyvät.
Ehkä minäkin vielä.......olisi mukava tavata !Päätin viiden päivän henkilökohtaisen paastoni, jossa puhdistauduin vuosikymmenten synneistäni. Rukoilin isieni huoneessa Kirjat Shmonassa katse suunnatuna Hermonin vuorelle. Lauloin Avinu Malkeinun (Isämme, Kuninkaamme) ja lausuin Shema Israelin. Rauha laskeutui sieluuni. Ylävatsaani kiristänyt haimatulehdus oli tiessään. Kuuden päivän sodasta asti vaivannut PTSD oli poissa ja kykenin ensimmäistä kertaa pitkään aikaan nukkumaan ilman alkoholia. Nukuin kuin pikkulapsi.
https://www.youtube.com/watch?v=anPJFBzVC2c&list=RDanPJFBzVC2c&start_radio=1
En suosittele kenellekään elämäntapaani, jossa voimansa tunnossa eletään ilman Jumalaa. Se sopii vain henkilöille, jotka osaavat hallita riskejä eivätkä tee virheitä elämässään kuten minä. Minun kaltainen henkilö ehtii palata vielä isiensä uskoon elämän ehtoopuolella, mutta tuskin tavallinen ihminen.
- Anonyymi
Mooseksen kirja:
24:9 Ja Mooses ja Aaron, Naadab ja Abihu ynnä seitsemänkymmentä Israelin vanhinta nousivat vuorelle.
24:10 Ja he näkivät Israelin Jumalan; ja hänen jalkainsa alla oli alusta, niinkuin safiirikivistä, kirkas kuin itse taivas.
24:11 Eikä hän kajonnut kädellänsä israelilaisten valittuihin, ja he katselivat Jumalaa, söivät ja joivat.
Raamattu ei valehtele!- Anonyymi
Totta viserrät!
- Anonyymi
Voi hyvänen aika tätä uskovaisten herkkäuskoisuutta (ja lapsellisuutta).
Mooseksen kirjat, jotka ovat pelkkää huhupuhetta ja kansanrunoutta, kertovat tällaista ja uskovaiset tietysti uskovat...
Ja Raamattu sanoo, että tämä Raamatun tarina on tosi. Ja silloinko se on varmasti totta? (Tätä piti ihan ääneen nauraa) - Anonyymi
Vai nähty on. Mistä tiedät? Oletko paikalla? Lähetä kuva!
- Anonyymi
Yhden kirjoittajan väite että 74 ihmistä näki Herran. Todistusarvoltaan nolla.
- Anonyymi
Harry Potter kirjojen mukaan useat jästit ovat nähneet taikuutta. Tämä on väkevä todiste, että taikuutta on olemassa muutenkin kuin vain illuusiona. Voimme siis luottaa Harry Potter kirjojen olevan totta, ja Tylypahkan olevan oikea paikka.
- Anonyymi
Mikä ero on Harry Potterilla ja Raamatulla? Edellinen on kirjoitettu fiktioksi, jälkimmäinen tosiksi tarinoiksi. Siksi Raamattuun uskotaan.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Mikä ero on Harry Potterilla ja Raamatulla? Edellinen on kirjoitettu fiktioksi, jälkimmäinen tosiksi tarinoiksi. Siksi Raamattuun uskotaan.
Harry Potteriin ei ole myöskään kirjoitettu vaatimusta ja uhkauksia uskoa sitä todeksi. Mistä tiedetään, ettei osaa Raamatunkin tarinoista ole kirjoitettu ihan vaan tarinoiksi? Osaa on muokattu tai kokonaan sepitetty vastaamaan kirjoittajiensa tarkoitusperiä. Nyt niitä vain kuvitellaan jumalansanaksi.
- Anonyymi
Raamattu on niin nasta, siis Saatanasta!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävöin sinua kokoyön!
En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun614428KALAJOEN UIMAVALVONTA
https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar1523291Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?
Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?552560Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin
Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo492554- 1102285
- 241893
- 241681
- 301626
- 1691540
- 361275