Oli kai kesä, kun Paavo oli ensimmäisellä vapaalla vankilomalla. Oli ollut saatettuna Vaasassa kaksi varmaan päivän lomaa ja yksi Niemiemistön mäellä salaa saatettuna. Laki vaati sellaisen järjestelyn. Melko nopeasti päässyt siihen asemaan henkirikoksen tekijänä. Puhui siinä kalliolla ylpeästi seisten hyvissä kesävaatteissa. Oli kesäjuhlat.
Ihmiset tervehti kädestä. Uhrinkin lähisukua kätteli. Kertoili vankilaelämästään. Piti sitä selvästi parempana kuin aikaisempaa kylähullun elämää Sydänmaalla. Kuuntelijaa riitti ja illemmalla oli jo vapautunut tunnelma kossustakin.
Olen Auliksen rippikoulukaveri 1969 vuodelta. Olin ollut keskikoulussa, kun Aulis kävi yläkoulut ja kansalaiskoulun. Tapasin Auliksen 2019 ripille pääsyn 50 vuotistilaisuudessa. Jos olen itse muuttunut, niin oli Aulikseen tullut maailman hiomaa synkkyyttä ja syrjäänkin vetäytymistä.
Oli kai kesä, kun Paavo oli ensimmäisellä vapaalla vankilomalla. Oli ollut saatettuna Vaasassa kaksi
15
173
Vastaukset
- Anonyymi
Täällä oli muutama vuosi sitten kirjoituksia tuosta tapauksesta NS pihassa. Minulle jäi käsitys, että Paavon ja murhatun sukuväleissä ei ollut kovin jännitettä. Lisäksi Paavo oli selvästi ollut 40 + naisten mieleen. Kovin oli osa halannut pitkään ja haluavasti.
- Anonyymi
Se täytyi olla 1973 kesä, jolloin sankari oli kahdesti nuorisoseuralla ihailtavana. Alussa kerrottu oli varmaan se ensimmäinen käynti kesäjuhlilla. Toinen oli jokin muu kemu elo-syyskuun vaihteessa. Minäkin mopopoikana olin siellä. Silloin puhuttiin, että Paavo oli viikon maataloustöissä kotonaan.
Ajatelkaa kaksi vuotta aikaisemmmin Arosen tutkimusapulainen, sittemmin epäilty murhasta ja nyt jo viikon lomalla! Voiko kukaan kirjoitta sellaista tarinaakaan? - Anonyymi
Paavo istui alle 3.5 vuotta ja ajeli vaasan kaduilla vankilan traktoria.Sai eliittivangin kohtelun ja lomia.rahaa.ilmaiset junamatkat sääskiniemelle.ym.ym.
- Anonyymi
Paavo joka edusti 155 hehtaarin maalaistaloa, jolla miljoonan metsät.
- Anonyymi
Eikka hoiti asiat. Oikea tekijä pelastui.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikka hoiti asiat. Oikea tekijä pelastui.
Tärkeä henkilö. Nainen?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tärkeä henkilö. Nainen?
Ehkä puolue.
- Anonyymi
Palkinto kun pelasti tärkeän henkilön linnareisulta.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Paavo joka edusti 155 hehtaarin maalaistaloa, jolla miljoonan metsät.
Tällä omaisuudella Matti ryyppäsi Hilkan taposta kuolemaansa asti. Ei päivän työtä.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tällä omaisuudella Matti ryyppäsi Hilkan taposta kuolemaansa asti. Ei päivän työtä.
Ei kai Paavo istunut Matin puolesta?
- Anonyymi
HOMONAKO NAITTE TOISIANNE AUKKOHIN
- Anonyymi
Äitisi ronkli sinua tavarastaan pyöränpinnalla pois. Siksi olet tuollainen.
- AnonyymiUUSI
Matti käppäili koko 70-90 luvun Alavuden Sydänmaalla välillä Sääskiniemi Hunnakkomäki jossa asui kaverinsa Teijo ja Ylli.Ponua ja pöytäviinaa litkuvät.
Kaikki jo kuolleet RIp - AnonyymiUUSI
Matti Reijo Ylli RIP
- AnonyymiUUSI
Eikka pelasti Paavon ja ehkä Matinkin joilla nyt ei isoa osuutta juttuun ollut
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävöin sinua kokoyön!
En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun493301Kova karman laki
Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko5141999Päivieni piristys, missä olet?
Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei171940Näen jatkuvasti Sompasaunalla alastomia miehiä ja naisia
jotka menevät siihen viereiseen rantaan myös uimaan alasti. Sompasaunat on siis Mustikkamaalla Helsingissä, ja kuljen si821887- 191551
Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin
Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo431488- 281376
Millainen kaivattusi luonne on?
Millaisia luonteenpiirteitä arvostat kaivatussa? Oletteko samanlaisia luonteeltanne?901349Helena ja Mikko Koivun ero jatkuu edelleen ja loppua ei näy.
Voi eikä, miksi menee noin vaikeaksi avioero ja sopua ei tää ex- pari vaan saa.1281267UPM suunnittelee paperintuotannon lopettamista LPR:ssa
Ilta-Sanomissa oli uutinen. Metsäyhtiö UPM suunnittelee paperintuotannon lopettamista Kaukaan-tehtaalla Lappeenrannassa1121192