Oli kai kesä, kun Paavo oli ensimmäisellä vapaalla vankilomalla. Oli ollut saatettuna Vaasassa kaksi varmaan päivän lomaa ja yksi Niemiemistön mäellä salaa saatettuna. Laki vaati sellaisen järjestelyn. Melko nopeasti päässyt siihen asemaan henkirikoksen tekijänä. Puhui siinä kalliolla ylpeästi seisten hyvissä kesävaatteissa. Oli kesäjuhlat.
Ihmiset tervehti kädestä. Uhrinkin lähisukua kätteli. Kertoili vankilaelämästään. Piti sitä selvästi parempana kuin aikaisempaa kylähullun elämää Sydänmaalla. Kuuntelijaa riitti ja illemmalla oli jo vapautunut tunnelma kossustakin.
Olen Auliksen rippikoulukaveri 1969 vuodelta. Olin ollut keskikoulussa, kun Aulis kävi yläkoulut ja kansalaiskoulun. Tapasin Auliksen 2019 ripille pääsyn 50 vuotistilaisuudessa. Jos olen itse muuttunut, niin oli Aulikseen tullut maailman hiomaa synkkyyttä ja syrjäänkin vetäytymistä.
Oli kai kesä, kun Paavo oli ensimmäisellä vapaalla vankilomalla. Oli ollut saatettuna Vaasassa kaksi
24
405
Vastaukset
- Anonyymi
Täällä oli muutama vuosi sitten kirjoituksia tuosta tapauksesta NS pihassa. Minulle jäi käsitys, että Paavon ja murhatun sukuväleissä ei ollut kovin jännitettä. Lisäksi Paavo oli selvästi ollut 40 + naisten mieleen. Kovin oli osa halannut pitkään ja haluavasti.
- Anonyymi
Se täytyi olla 1973 kesä, jolloin sankari oli kahdesti nuorisoseuralla ihailtavana. Alussa kerrottu oli varmaan se ensimmäinen käynti kesäjuhlilla. Toinen oli jokin muu kemu elo-syyskuun vaihteessa. Minäkin mopopoikana olin siellä. Silloin puhuttiin, että Paavo oli viikon maataloustöissä kotonaan.
Ajatelkaa kaksi vuotta aikaisemmmin Arosen tutkimusapulainen, sittemmin epäilty murhasta ja nyt jo viikon lomalla! Voiko kukaan kirjoitta sellaista tarinaakaan? - Anonyymi
Paavo istui alle 3.5 vuotta ja ajeli vaasan kaduilla vankilan traktoria.Sai eliittivangin kohtelun ja lomia.rahaa.ilmaiset junamatkat sääskiniemelle.ym.ym.
- Anonyymi
Paavo joka edusti 155 hehtaarin maalaistaloa, jolla miljoonan metsät.
- Anonyymi
Eikka hoiti asiat. Oikea tekijä pelastui.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikka hoiti asiat. Oikea tekijä pelastui.
Tärkeä henkilö. Nainen?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tärkeä henkilö. Nainen?
Ehkä puolue.
- Anonyymi
Palkinto kun pelasti tärkeän henkilön linnareisulta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavo joka edusti 155 hehtaarin maalaistaloa, jolla miljoonan metsät.
Tällä omaisuudella Matti ryyppäsi Hilkan taposta kuolemaansa asti. Ei päivän työtä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tällä omaisuudella Matti ryyppäsi Hilkan taposta kuolemaansa asti. Ei päivän työtä.
Ei kai Paavo istunut Matin puolesta?
- Anonyymi
HOMONAKO NAITTE TOISIANNE AUKKOHIN
- Anonyymi
Äitisi ronkli sinua tavarastaan pyöränpinnalla pois. Siksi olet tuollainen.
- Anonyymi
Matti käppäili koko 70-90 luvun Alavuden Sydänmaalla välillä Sääskiniemi Hunnakkomäki jossa asui kaverinsa Teijo ja Ylli.Ponua ja pöytäviinaa litkuvät.
Kaikki jo kuolleet RIp - Anonyymi
Matti Reijo Ylli RIP
- Anonyymi
Eikka pelasti Paavon ja ehkä Matinkin joilla nyt ei isoa osuutta juttuun ollut
- Anonyymi
Eino Uusitalo oli sisäministeri, jolle meni yksi tärkeä paperi koskien Alavuden nuoren naisen murhaa. Ministerivelvollisuudella hän otti KRP:n ylimmän johdon keskusteluun. Johto laittoi Arosen ja muut jutun komissaarit tekemään työtä. Sivullinen siviili oli jo siinä Uuusitalon-paperissa ratkaissut asian. Poliisi sai noutaa Paavon Seinäjoelle. Kiireellä siirsi Vaasaan, ettei Alavuden nimismies ja muut tule vapauttamaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eino Uusitalo oli sisäministeri, jolle meni yksi tärkeä paperi koskien Alavuden nuoren naisen murhaa. Ministerivelvollisuudella hän otti KRP:n ylimmän johdon keskusteluun. Johto laittoi Arosen ja muut jutun komissaarit tekemään työtä. Sivullinen siviili oli jo siinä Uuusitalon-paperissa ratkaissut asian. Poliisi sai noutaa Paavon Seinäjoelle. Kiireellä siirsi Vaasaan, ettei Alavuden nimismies ja muut tule vapauttamaan.
Aihetoristeilla ei pitäisi tuomita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aihetoristeilla ei pitäisi tuomita.
Pelkkä tunnustus ei nykypäivänä ole mitään. Aika leväperäistä oli -71
- Anonyymi
Eikka maksoi Paavon. Matti peri ja joi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikka maksoi Paavon. Matti peri ja joi.
Älä ny lapsellista jauha! Ministeri mitään maksa!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä ny lapsellista jauha! Ministeri mitään maksa!
Ei suoranaisesti. Määrätessään ottaa vastuun ja on korvausvelvollinen jos tulee epäselvyyksiä.
- Anonyymi
Kyläläisistä 70% oli menettänyt järkensä ja vähän ajattelukykynsä heti tiistaiaamulla kun viimeisillekin asiaa selitettiin.
- Anonyymi
Valheet upposivat heti alusta asti. Vielä edelleen eletään valheellisessa todellisuudessa.
- Anonyymi
Se oli 1973 NE kesäjuhlat, kun Paavo esiintyi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2277570
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s455020- 594782
- 753438
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko162015Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗301890- 311829
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹441677- 371619
- 1481357