Onko 25-vuotta sopeutumiseläkettä saanut Marjut Köpsi (kok) lopettanut sen nauttimisen?

Anonyymi-ap

Kokoomuksen kansanedustajana toiminut Marjut Köpsi (aiemmin Kaarilahti) putosi eduskunnasta maaliskuussa 1999.

Hän on nostanut sopeutumiseläkettä tai -rahaa siitä lähtien – nyt jo 25 perättäisen vuoden ajan.
https://yle.fi/a/74-20103642

Asia kävi ilmi, kun Yle selvitti heinäkuussa, ketkä entisistä poliitikoista saivat sopeutumisrahaa kesäkuussa 2024. Listalla oli 33 nimeä.
https://yle.fi/a/74-20101852

Uusimmalla julkaistulla listalla Köpsin nimeä ei ollut.

Yhteensä 24 entistä kansanedustajaa nostaa kansanedustajan sopeutumisrahaa. Sopeutumisrahaa voi saada, jos ei työllisty kansanedustajuuden jälkeen. Siihen ei liity samanlaista työnhakuvelvollisuutta kuin työttömyysturvaan.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011370536.html

Uudessa tän päivän IS:n sopeutumisrahajutussa kokoomus mainitaan vähimmällä huomiolla vain muutamilla nimillä, vaikka kokoomuksella on edelleen eniten sopeutumistuen saajia kuusi kappaletta. Persut ovat kakkosena viidellä sopeutumistuen saajalla ja päälle kaksi sinipersua. Kelpaa oikeistollekin sossutuki, vaan kelpaisiko pakkotyö sen eteen, kuten ehdottavat köyhällistölle?

Mitähän Köpsille on tullut?

8

84

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kun täyttää 65 siirtyy nauttimaan työeläkettä

• Anonyymi

Ennen eläkettää kansanedustaja saa sopeutumusrahaa.
        Miksi työväenpuolue SDP:n Sanna Marinin hallitus poisti iäkkäiltä pitkäaikaistyöttömiltä mahdollisuuden siirtyä työttömyyseläkkeelle?

• Anonyymi

Perskokkare-eliitillä on eri säännöt kuin rahvaalle. Menkää te muut Töihin niin meikäläisten sopeutumisraha juoksee.

• Anonyymi

Noi toisen standardin eliitin edut pitää poistaa. Työtön saa työttömän peruspäivärahaa ja pidemmän työttömyyden jäljeen työmarkkinatukea ellei ole maksanut työttömyyskassaan ja saa ansiosidonnaista jota 8 viikon työttömyyden jälkeen leikataan 20 % ja 8 kuukauden jälkeen 25 %, työttömyyden kesto on tällä hetkellä keskimäärin 70 viikkoa. Miksi ex-kansanedustaja saa ansiosidonnaista työttömyyskorvausta, vaikkei ole palkkiostaan maksanut edes työttömyyskassaan? Toiset standardit. Kaikki samalle viivalle, eli ellei ole maksanut kassaan saa työttömäksi työnhakijaksi ilmoittauduttuaan työttömän peruspäivärahaa noin 600 €/kk NETTONA oli duunari, kansanedusta tai ministeri. Ministereille muuten puuhataan vuoden karenssikorvausta kautensa jälkeen 135 000 euroa eli ministerin vuosipalkka. Plutokratiaan päin ollaan menossa täälläkin.
      https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/1032a215-9fa2-4877-b771-932cf037f3de

• Anonyymi

Jos mulle tarjottaisiin tuollaista, en kieltäytyisi. Tuskin moni muukaan. Sen vuoksi etuus pitää poistaa, ettei kokkareille tule houkutusta lokkeilla enempää.

• Anonyymi

Marjut Köpsi täytti 65 v, pääsi suurelle eläkkeelleen.

• Anonyymi

Petteri yllättyy kun kansa ei hyväksy oikeiston lokkeilua vaikka Petteristä se on sitä parempaa ja oikeutettua lokkeilua.

• Anonyymi

Eikö 595 €/kk muka riitä? Onpa kumma juttu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos nainen harrastaa seksiä

Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi
      Ikävä
      243
      2201
    2. Pihlaja-puulle

Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos
      Ikävä
      15
      1440
    3. Päivieni piristys, missä olet?

Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei
      Ikävä
      14
      1406
    4. Kova karman laki

Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko
      Hindulaisuus
      371
      1255
    5. Kysymys Kuhmolaisille

Hei. Olen 32 vuotias nainen ja muutin Kuhmoon noin 12 vuotta sitten. Mutta nyt täytyy ihmetellä ihan ääneen että onhan t
      Kuhmo
      21
      978
    6. Savimajasta lääketieteen tohtoriksi - ja ei tikkua ristiin

”Jos ihminen muuttaa savimajasta tänne kerrostaloon länsimaisen elintason piiriin ilman että tarvitsee panna tikkua rist
      Maahanmuutto
      176
      877
    7. Ensi viikolla tulen takaisin

Ja käyn varmaan siellä monta kertaa. Monta mahdollisuutta nähdä jos olet siellä päin
      Ikävä
      19
      816
    8. Taidat nainen haluta vain sitä yhtä asiaa?

Minusta tuntuu nyt siltä.
      Ikävä
      75
      762
    9. Olen valtavan ihastunut

Yritin sen sinulle viime viikolla kertoa, mutta liikaa muuttujia ja isoja tunteita, niin en kyllä ollut kovin selkeä.
      Ikävä
      57
      746
    10. Oon varma siitä

Että oot vain mun rahojen perään, nainen. Siks et kelpaa mulle, että joku helpompi. M-mieheltä
      Ikävä
      101
      685
    Aihe