Vielä niitä ainakin 1980-luvulla esiintyi. Sellainen vähän paremman luokan Datsun. Rahvas ajeli pienillä "sata-ampeerisilla", jotka eivät siis mitään sähköautoja olleet.
Mihin katosivat Datsun Bluebirdit?
116
562
Vastaukset
- Anonyymi
Kyllähän se korroosio teki selvää jälkeä luupäistä
- Anonyymi
Miksi aloittaja luulee bluebirdin olevan muita datsuneita parempi? Onko aloittaja liian nuori eikä ole elänyt tuota aikaa?
- Anonyymi
Yksi maailman kestävimpiä autoja ! Toyotan luokkaa.
-80 lopun bluebirdit on todella kestäviä Dieselillä ajaa 1,5 Miljoonaa kilometriä ilman moottori remonttia. Ne lähti pakkasellakin käyntiin toisin kuin monet muut tuon aikakauden Dieselit- Anonyymi
isutzu on myös maailman kestävimpiä autoja -70 luvulla oli 2.2 D pick uppeja ne kesti iän kaiken veneissä on vieläkin niitä moottoreita,trukeissa käytettiin samaa moottoria.
Nyky päivän Isutzu on ainoa Diesel auto myynnissä jossa ei tarvitse käyttää Ureaa !
Ne osaa tehdä moottorin vähäpästöiseksi niin ettei sitä tarvita ja testit menee läpi ilman urea huijausta.
Niissä on vaan ärsyttävä vika,hiinat ei putoa 5 vuotta vanhat maksaa saman kuin ovat uutena maksaneet. (tietysti uusien hinnat on nousseet )
Se on yhtä hyvä auto kuin Hilux - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
isutzu on myös maailman kestävimpiä autoja -70 luvulla oli 2.2 D pick uppeja ne kesti iän kaiken veneissä on vieläkin niitä moottoreita,trukeissa käytettiin samaa moottoria.
Nyky päivän Isutzu on ainoa Diesel auto myynnissä jossa ei tarvitse käyttää Ureaa !
Ne osaa tehdä moottorin vähäpästöiseksi niin ettei sitä tarvita ja testit menee läpi ilman urea huijausta.
Niissä on vaan ärsyttävä vika,hiinat ei putoa 5 vuotta vanhat maksaa saman kuin ovat uutena maksaneet. (tietysti uusien hinnat on nousseet )
Se on yhtä hyvä auto kuin HiluxVieläkö se on itsenäinen firma? Kasarilla myytiin maastureita autoverottomina, jos niissä oli voiman ulosotto, maanpuolustuksellisista syistä. Yksi automalli oli Isuzu Toope.
- Anonyymi
Olikohan CEDRICit samaa laatua, usein takseina.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olikohan CEDRICit samaa laatua, usein takseina.
Cedricit oli laadukkaita ja mukavia mutta ruostuivat nekin ikävästi
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Cedricit oli laadukkaita ja mukavia mutta ruostuivat nekin ikävästi
Ei ruostuva auto ollut laadukas silloinkaan.
No vasta Audi keksi tuoda galvanoimisen maalausprosessiin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vieläkö se on itsenäinen firma? Kasarilla myytiin maastureita autoverottomina, jos niissä oli voiman ulosotto, maanpuolustuksellisista syistä. Yksi automalli oli Isuzu Toope.
Trooper oli 2.2 moottorilla patalaiska peli, mutta viimeisissä oli jo isompi 2.8 litran diesel.
- Anonyymi
Galvanoiko ne japsit vieläkään niitä autoja tojotaa ei ainakaan ja ruastuu
- Anonyymi
1.5 vuotias toyota jo pohjasta täysin ruosteessa. Ruotsalaiset sen osoitti.
- Anonyymi
Niin se aika muuttuu, ja nykyisin VAG-autot on kaikkein ruostuvimpia. Maali kuplii ja ruoste muhii pellissä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin se aika muuttuu, ja nykyisin VAG-autot on kaikkein ruostuvimpia. Maali kuplii ja ruoste muhii pellissä.
1996-2000 VAG:t oli käytännössä ruostumattomia
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
1996-2000 VAG:t oli käytännössä ruostumattomia
Höpö höpö, kun kolmos Golfista ottaa pois pohjasta sen kovan PVC-muovin pois niin alta ei peltiä löydy.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Höpö höpö, kun kolmos Golfista ottaa pois pohjasta sen kovan PVC-muovin pois niin alta ei peltiä löydy.
Hö mun vm. 2000 skoda octavia combissa ei ruastetta :D
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hö mun vm. 2000 skoda octavia combissa ei ruastetta :D
Kirjoitin kolmos Golfeista. Kokemukseni mukaa vanhemmat Golfit eivät olleet niin pahoja.
Totta kai yksilöistä löytyy eroja ja 2000 mallin Ocua en ole itse hitsaillut. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kirjoitin kolmos Golfeista. Kokemukseni mukaa vanhemmat Golfit eivät olleet niin pahoja.
Totta kai yksilöistä löytyy eroja ja 2000 mallin Ocua en ole itse hitsaillut.Sitten kylläkin Octavia MK2 on ollut puutteellista galvanointia tai onko puuttunut kokonaan jostakin vm. 2004 ja eteenpäin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitten kylläkin Octavia MK2 on ollut puutteellista galvanointia tai onko puuttunut kokonaan jostakin vm. 2004 ja eteenpäin
Noin vajaa kymmenen vuotta sitten firmaan tuli useita uusia farkku Ockuja osa liisattuina ja loput omina. Kun 3kk uuden auton pohjaa katseli, niin kaikki mustat raudat akseli palkit ja tukivarret olivat täynnä pintaruostetta.
Ei luvannut huolettomia vuosia jatkossa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin se aika muuttuu, ja nykyisin VAG-autot on kaikkein ruostuvimpia. Maali kuplii ja ruoste muhii pellissä.
Hahaha. Tarinoiden sepittäjänä olet kyllä hyvä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noin vajaa kymmenen vuotta sitten firmaan tuli useita uusia farkku Ockuja osa liisattuina ja loput omina. Kun 3kk uuden auton pohjaa katseli, niin kaikki mustat raudat akseli palkit ja tukivarret olivat täynnä pintaruostetta.
Ei luvannut huolettomia vuosia jatkossa.Isoissakin firmoissa pääsee valitettavasti excel-miehet vaikuttamaan
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Isoissakin firmoissa pääsee valitettavasti excel-miehet vaikuttamaan
Omat kyllä ruostesuojattiin myöhemmin, mutta leasingit menivät sitten varmaankin Huutokaupat. comiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Omat kyllä ruostesuojattiin myöhemmin, mutta leasingit menivät sitten varmaankin Huutokaupat. comiin.
Tarkoitin lähinnä että vw-konsernissa ei ole aina katsottu hyvällä skodan menestystä kun Saksan poliisikin käyttää skodaa
- Anonyymi
Hyvin harvoin enää näkee yli 40 vuotiaita autoja liikenteessä.
D-mallin Opel Kadetin näin jokunen päivä sitten. Oli aika mitäänsanomaton keskinkertaisuus omana aikanaan mutta nyt katseenvangitsija nykyajan tasapaksuuden keskellä.- Anonyymi
Semmosen Escortin mikä oli Makepeacella, tosin umpikattoisena, ikkuna oli sentään auki, näin kulkevan pari päivää sitten.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Semmosen Escortin mikä oli Makepeacella, tosin umpikattoisena, ikkuna oli sentään auki, näin kulkevan pari päivää sitten.
Se oli varmaan entisöity hintaa moiselle abouttia 10 -15000 juroa kitoooosss
- Anonyymi
on niiitä nettiautossa myynnissä 500 km ajettuja..
Mutta eipä ole saman ikäisiä askonoja ja sierroja enään myynnissä eikä varsinkaan noilla kilometreillä.- Anonyymi
yli 500 tkm siis
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
yli 500 tkm siis
Muttta datsun chetrik se vasta maailman kestävin auto olikin ....se tuli myyyntiin -79 samana vuonna kuin Olsmobile delta diesel ne sekoitti taksi markkinat täysin sen ajan mersuista höpötettiin että no on kestäviä vaikka todellisuudessa 300 tkm jälkeen niitä ei saanut edes pikku pakkasella enään käyntiin Chetrikeillä on ajettu jopa 2 Miljoonaa kilometriä ilman moottori remonttia ja yli miljoonan ajetutkin lähtee -30 pakkasellla kuin palmun alta käyntiin. Olsmobileissä hajos moottorit n. 50 tkm kohdalla niissä oli monta eri vikaa jotka johtui kun se oli bensa koneesta tehty aivan susi versio...mutta ajoi joku sellaisela miljoonankin mutta silloin piti ajaa sievästi tasaisesti eikä käynnistää kylmästä eikä vetää mitään raskasta jne..
Chetrikkiin loppui Mersun kehumiset....vaikka 1985 kun Mersulta tuli 124 korimalli jossa oli uudemmat koneet silloin niiden kestävyys parani huomatavasti ja kulutus tippui -35 % ja ne lähti pakkasella käymän vielä 500 tkm ajettunakin mutta oli niissäkin lasten tauteta kannentiiveisteet meni alkoi vuotaan öljyä ulos, alipaine pumppu saattoi hajota ensimmäisissä versioissa ja särkeä koko moottorin , venttiilin nostimet naputti jne...
Chetrikin jälkeen kestävimmät moottorit löytyy Toyotista
Jos Bensa moottoreista puhutaan Toyota on aivan ylivoimainen kestävyydessä..
Niillä ajaa jopa yli miljoonan esimerkejä on paljon..
Ja nyky Hybridi autoista kun puhutaan Toyotan kestävyyteen ei voi verratta mitään merkkiä...700 tkm ajettuja taksi toyotia on tuhansia maailmassa joissa on alkuperäinen tekniikka....Saksalaisilla ei voi haaveillakkaan sellaisesta eikä millään muullakkaan.. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muttta datsun chetrik se vasta maailman kestävin auto olikin ....se tuli myyyntiin -79 samana vuonna kuin Olsmobile delta diesel ne sekoitti taksi markkinat täysin sen ajan mersuista höpötettiin että no on kestäviä vaikka todellisuudessa 300 tkm jälkeen niitä ei saanut edes pikku pakkasella enään käyntiin Chetrikeillä on ajettu jopa 2 Miljoonaa kilometriä ilman moottori remonttia ja yli miljoonan ajetutkin lähtee -30 pakkasellla kuin palmun alta käyntiin. Olsmobileissä hajos moottorit n. 50 tkm kohdalla niissä oli monta eri vikaa jotka johtui kun se oli bensa koneesta tehty aivan susi versio...mutta ajoi joku sellaisela miljoonankin mutta silloin piti ajaa sievästi tasaisesti eikä käynnistää kylmästä eikä vetää mitään raskasta jne..
Chetrikkiin loppui Mersun kehumiset....vaikka 1985 kun Mersulta tuli 124 korimalli jossa oli uudemmat koneet silloin niiden kestävyys parani huomatavasti ja kulutus tippui -35 % ja ne lähti pakkasella käymän vielä 500 tkm ajettunakin mutta oli niissäkin lasten tauteta kannentiiveisteet meni alkoi vuotaan öljyä ulos, alipaine pumppu saattoi hajota ensimmäisissä versioissa ja särkeä koko moottorin , venttiilin nostimet naputti jne...
Chetrikin jälkeen kestävimmät moottorit löytyy Toyotista
Jos Bensa moottoreista puhutaan Toyota on aivan ylivoimainen kestävyydessä..
Niillä ajaa jopa yli miljoonan esimerkejä on paljon..
Ja nyky Hybridi autoista kun puhutaan Toyotan kestävyyteen ei voi verratta mitään merkkiä...700 tkm ajettuja taksi toyotia on tuhansia maailmassa joissa on alkuperäinen tekniikka....Saksalaisilla ei voi haaveillakkaan sellaisesta eikä millään muullakkaan..Muistan kun -90 alussa Nissanin markki huolto myi aivan puoli ilmaiseksi 2.8 moottorin osia mäntiä jne... sanoivat että kukaan ei osta niitä ,eikä koskaan ole ostanut ,niin ei kannata varastoida enään...
Sama homma oli Autovahinko keskuksella kun ne laittoi sulatukseen suoraan Toyotan Hiacen ja Hiluxin vähän ajetut kolariautojen moottorit koska niistä tuli varastointi kustannuksia eikä kukaan koskaan nitä tarvinnut ja ostanut...vaikka maassa on paljon 800 tkm ajettuja hiasen busseja ja pakujakin - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muttta datsun chetrik se vasta maailman kestävin auto olikin ....se tuli myyyntiin -79 samana vuonna kuin Olsmobile delta diesel ne sekoitti taksi markkinat täysin sen ajan mersuista höpötettiin että no on kestäviä vaikka todellisuudessa 300 tkm jälkeen niitä ei saanut edes pikku pakkasella enään käyntiin Chetrikeillä on ajettu jopa 2 Miljoonaa kilometriä ilman moottori remonttia ja yli miljoonan ajetutkin lähtee -30 pakkasellla kuin palmun alta käyntiin. Olsmobileissä hajos moottorit n. 50 tkm kohdalla niissä oli monta eri vikaa jotka johtui kun se oli bensa koneesta tehty aivan susi versio...mutta ajoi joku sellaisela miljoonankin mutta silloin piti ajaa sievästi tasaisesti eikä käynnistää kylmästä eikä vetää mitään raskasta jne..
Chetrikkiin loppui Mersun kehumiset....vaikka 1985 kun Mersulta tuli 124 korimalli jossa oli uudemmat koneet silloin niiden kestävyys parani huomatavasti ja kulutus tippui -35 % ja ne lähti pakkasella käymän vielä 500 tkm ajettunakin mutta oli niissäkin lasten tauteta kannentiiveisteet meni alkoi vuotaan öljyä ulos, alipaine pumppu saattoi hajota ensimmäisissä versioissa ja särkeä koko moottorin , venttiilin nostimet naputti jne...
Chetrikin jälkeen kestävimmät moottorit löytyy Toyotista
Jos Bensa moottoreista puhutaan Toyota on aivan ylivoimainen kestävyydessä..
Niillä ajaa jopa yli miljoonan esimerkejä on paljon..
Ja nyky Hybridi autoista kun puhutaan Toyotan kestävyyteen ei voi verratta mitään merkkiä...700 tkm ajettuja taksi toyotia on tuhansia maailmassa joissa on alkuperäinen tekniikka....Saksalaisilla ei voi haaveillakkaan sellaisesta eikä millään muullakkaan..En ole Suomessa ikinä nähnyt noita Oldsmobile delta dieseleitä taksikäytössä. 90-luvun alussa oli yhdellä pienellä taksiasemalla 4. sukupolven Chevy Caprice, se viistokeulainen uutuus. Jossain muistelen nähneeni myös Astro Vanin taksikyltillä, olisko joskus 90-luvun puolella ollut myös.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ole Suomessa ikinä nähnyt noita Oldsmobile delta dieseleitä taksikäytössä. 90-luvun alussa oli yhdellä pienellä taksiasemalla 4. sukupolven Chevy Caprice, se viistokeulainen uutuus. Jossain muistelen nähneeni myös Astro Vanin taksikyltillä, olisko joskus 90-luvun puolella ollut myös.
Omalla paikkakunnalla oli vuonna 1978 tuliterä diesel Oldsi taksina. Ei tosin kovin kauan, koska moottorin kestävyys oli huono.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Omalla paikkakunnalla oli vuonna 1978 tuliterä diesel Oldsi taksina. Ei tosin kovin kauan, koska moottorin kestävyys oli huono.
Myös Chrysler Saratogia oli takseina.
- Anonyymi
Datsun 1600 (1968-72) oli moderni koriltaan , mutta erillisjousitetusssa taka-akselistossa tukivarret ruostuivat herkästi ilman käsittelyä jopa niin, että kierrejousi pamahti pohjalta lopulta läpi .
Takana vedoakselien nivelristikot väljiintyivät myös nopeaan tahtiin.
Tuplakaasuttiminen SSS-malli oli ärhäkkä ja niissä oli 9,5 puristussuhteen kone tavalliseen 8,5:een verrattuna.- Anonyymi
Mätäni käsiin mutta olihan sentään hieno mittaristo...
- Anonyymi
Sössö 510 Datsun oli vielä 80-luvullakin haluttu kampe, mutta vaan niin harvinainen jo silloin.
Noita 1600 Datsuneita myös kaadettiin jonkun verran, kun BMW tyyppinen taka-akseli taittoi jyrkässä käännöksessä pyörän auton alle ja hupsista. Valitettavasti tuhatkuussatasia eikä 180B Datsuneita enää juurikaan näy. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sössö 510 Datsun oli vielä 80-luvullakin haluttu kampe, mutta vaan niin harvinainen jo silloin.
Noita 1600 Datsuneita myös kaadettiin jonkun verran, kun BMW tyyppinen taka-akseli taittoi jyrkässä käännöksessä pyörän auton alle ja hupsista. Valitettavasti tuhatkuussatasia eikä 180B Datsuneita enää juurikaan näy.No jo oli rajua kääntämistä, jos pyörän alle taittoi. ;) Ei normiajajan ongelma.
Jousituksen ja iskunvaimennuksen suhdetta toki moitittiin TM:n koeajossa , samoin huonoja Bridgestonen ensiasennusrenkaita . Ajokäytös oli parantunut Klebereillä selvästi.
Ruotsalaisethan kaatoi "pikku-Mersun" (A-malli?) - korkea painopiste lienee ollut.
Saksalaiset tarttuivat tähän ja kai muutoksia tuli....?? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No jo oli rajua kääntämistä, jos pyörän alle taittoi. ;) Ei normiajajan ongelma.
Jousituksen ja iskunvaimennuksen suhdetta toki moitittiin TM:n koeajossa , samoin huonoja Bridgestonen ensiasennusrenkaita . Ajokäytös oli parantunut Klebereillä selvästi.
Ruotsalaisethan kaatoi "pikku-Mersun" (A-malli?) - korkea painopiste lienee ollut.
Saksalaiset tarttuivat tähän ja kai muutoksia tuli....??Rajua ajoa harrasti nuoret kuskit.
Pari kaveriani kaatoivat Datsuninsa. Toinen oli 1600 eli PL510 ja toinen NL510 eli 1400.
- Anonyymi
Mihin katoavat ketjut Voldemar Zeleskyin 10 miljardin vuosittaisista kavalluksista?
- Anonyymi
Datsun vaihtoi nimensä nissaniksi.
- Anonyymi
Kuten Juha Valjakkalakin.
- Anonyymi
Saatan muistaa väärin. Joku nimihommeli siinä oli kait.
- Anonyymi
Nissan tehdas teki Datsun merkkisiä autoja ja päätti sitten muuttaa Datsunit Nissaneiksi.
Omalleen voi tehdä mitä haluaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nissan tehdas teki Datsun merkkisiä autoja ja päätti sitten muuttaa Datsunit Nissaneiksi.
Omalleen voi tehdä mitä haluaa.DAF 66 muuttui Volvo 66:ksi Volvon ostettua DAF:n.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
DAF 66 muuttui Volvo 66:ksi Volvon ostettua DAF:n.
Joo siitä tehtiin henkseli Volvo, joka kulki yhtä lujaa eteen ja taaksepäin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo siitä tehtiin henkseli Volvo, joka kulki yhtä lujaa eteen ja taaksepäin.
Mut se henkseli-volvo vei yhtä paljon gasoa kuin isotkin volvot
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mut se henkseli-volvo vei yhtä paljon gasoa kuin isotkin volvot
Se ei tollakaan ollut mikään menestysmalli. Volvo 66 ja sitten 343.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se ei tollakaan ollut mikään menestysmalli. Volvo 66 ja sitten 343.
Olihan se toki muuten modernimpaaa ajattelua esim. hatchback ja kompakti koko
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mut se henkseli-volvo vei yhtä paljon gasoa kuin isotkin volvot
Siis sitä remmivetoista variaattori-Volvoa kutsuttiin henkseliksi..? Hauska.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mut se henkseli-volvo vei yhtä paljon gasoa kuin isotkin volvot
BMW M1-mallin korimalli oli lähes sama kuin Maserati Bora:ssa. Sen takia Bemariin oli tehtaalla asennettu ne bemarin-sinivalkoiset pyörylät taakse ettei vaan sekoitu Maseratiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olihan se toki muuten modernimpaaa ajattelua esim. hatchback ja kompakti koko
Timo Mäkinen näytti lentokentällä kuinka sillä ajetaan yhtä kovaa etuperin ja takaperin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
DAF 66 muuttui Volvo 66:ksi Volvon ostettua DAF:n.
DAF 55 oli hyvä auto. Siinä oli rellun moottori.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
DAF 55 oli hyvä auto. Siinä oli rellun moottori.
Eikö piinattu rellu löytynyt myös Meksikossa valmistetuissa Ford Orionin moottoritilasta?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö piinattu rellu löytynyt myös Meksikossa valmistetuissa Ford Orionin moottoritilasta?
Kaasua painaessa Daf 55 moottori alkoi huutaa ensin ja vasta sitten vauhti kiihtyä, koska oli variaattori ja remmiveto, ja suunnanvalitsimella pääsi taaksepäin yhtä kovaa kuin eteenpäin.
- Anonyymi
Aikoinaan myytiin myös Datsun -nimisiä kondomeja. Ainakin auton takalasissa luki Pitkän päälle Datsun.
- Anonyymi
Sekatavaraliikkeessä saattoi tapahtua myös niin, että rehvakas naistenmies pyytää myyjätärtä tuomaan Black Jackeja.
Myyja tuo miehelle mustia jätesäkkejä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sekatavaraliikkeessä saattoi tapahtua myös niin, että rehvakas naistenmies pyytää myyjätärtä tuomaan Black Jackeja.
Myyja tuo miehelle mustia jätesäkkejä.:D...
- Anonyymi
Muistaako kukaan kuinka alyttömän kestävä auto -60 luvulla oli bluebird ?
vaikka niiitä riisi kupeiksi haukuttiin niin niiden moottorit kesti ikuisuksia...
Ei kestänyt Opeleiden,Fordien eikä minkään muunkaan silloin oli vaihtomoottori firmoja useita Suomessa ja moottori koneistamoita joka nurkalla joissa porattiin sylintereitä ja hiottiin kampiakseleita kyllä nekin kiros japanilaisia kun ne ei työllistänyt..jopa kestävän auton maineesa ollut Volvo oli heikompi huomattavasti...jopa datsun 1000 kesti ikuisuuksia se oli 100 a edeltäjä taka vetoinen sama moottori kuin ensim. 100 A :ssa siis kapea lamppuisessa ,uudemmassa leveä taka lamppuisessa kansi muuttui alumiiniseksi.- Anonyymi
mazda ja Datsun .Izutsu toyota oli myös kestäviä joihin ei tarvinnut moottori remontteja tehdä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
mazda ja Datsun .Izutsu toyota oli myös kestäviä joihin ei tarvinnut moottori remontteja tehdä
Sama peli jatkuu yhä...Japanilaiset kestää........ Saksalaisissa on kaikissa merkeissä jakopäät aivan alimitoitettu... osassa myös moottorin laakerit nämä liialisen päästöjen vähentämisen takia tulleita vikoja...kun kitkaa yritetään saada alas kestävyyden kustannuksella.
- Anonyymi
Brittiautot oli huvittavia. Niitä ei oikein tehtaalla napannut hommat, kun oli tukivarsien reijätkin porattu päin vittuja. No Thatseri korjasi sen ongelman.
- Anonyymi
Tarkoittanet 100 A F2 mallia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sama peli jatkuu yhä...Japanilaiset kestää........ Saksalaisissa on kaikissa merkeissä jakopäät aivan alimitoitettu... osassa myös moottorin laakerit nämä liialisen päästöjen vähentämisen takia tulleita vikoja...kun kitkaa yritetään saada alas kestävyyden kustannuksella.
Eurooppalaisista merkeistä Renault on kestävin moottori nykyään
- Anonyymi
Nojooo ainoat missä moottori kesti oli joku amazoni volvo ja mersut...,, muuten vaihtomottia kehiin jo 200 000 jälkeen
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eurooppalaisista merkeistä Renault on kestävin moottori nykyään
Ai se oljykylpymoottori, missä jakohihna napsahtaa poikki vähän väliä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
mazda ja Datsun .Izutsu toyota oli myös kestäviä joihin ei tarvinnut moottori remontteja tehdä
Meidän Datsunista 1600 OHC (aj. yli 300 tkm) katkesi virranjakajan akseli, mutta taitava metalliseppä hitsasi palat yhteen ja sillä koneella ajettiin vielä kauan.
Uudet osat olivat Käyttöautolla tähtitieteellisissä hinnoissa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eurooppalaisista merkeistä Renault on kestävin moottori nykyään
Volvokin käytti joskus Renaultin konetta 300 -sarjassa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Volvokin käytti joskus Renaultin konetta 300 -sarjassa?
Pösöllä, Rönöllä ja Volvolla oli yhteinen kutoskone "Douvrin", jota käytettiin 260:ssä.
https://en.wikipedia.org/wiki/V6_PRV_engine - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pösöllä, Rönöllä ja Volvolla oli yhteinen kutoskone "Douvrin", jota käytettiin 260:ssä.
https://en.wikipedia.org/wiki/V6_PRV_engineTuo oli eri kone kuin omassa Pösö 607:ssa, ES9J4S , V6 3.0.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Meidän Datsunista 1600 OHC (aj. yli 300 tkm) katkesi virranjakajan akseli, mutta taitava metalliseppä hitsasi palat yhteen ja sillä koneella ajettiin vielä kauan.
Uudet osat olivat Käyttöautolla tähtitieteellisissä hinnoissa.Multa lähti pala fiiberipyörästä Ford 20M:stä mutta sillä ajettiin silti monta viikkoa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Multa lähti pala fiiberipyörästä Ford 20M:stä mutta sillä ajettiin silti monta viikkoa
Ja Knudssen taunuksella ajoin ilman kytkinvaijeria kuukauden
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja Knudssen taunuksella ajoin ilman kytkinvaijeria kuukauden
Enpä tuotakaan tiennyt....(ittellä oli joskus lastentaut. Escort CVH)
>Knudsen Taunus
Taunus on kadonnut kaduilta kauan sitten. Nimi "Taunus" katosi vuonna 1983. Tätä Taunusta sen 1600 cc:n nelisylinterisellä moottorilla kutsutaan jopa Knudsen Taunukseksi Emiel Knudsenin Fordille suunnitteleman konepellin erikoismuodon vuoksi.
Fordia kutsutaan myös tyypiksi TC 1. Niitä valmistettiin vuosina 1970-1975.<
https://amklassiek.nl/fi/ford-taunus-1600-l-1970-freerkiltä-suuri-lisäarvo/2021/10/24/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Enpä tuotakaan tiennyt....(ittellä oli joskus lastentaut. Escort CVH)
>Knudsen Taunus
Taunus on kadonnut kaduilta kauan sitten. Nimi "Taunus" katosi vuonna 1983. Tätä Taunusta sen 1600 cc:n nelisylinterisellä moottorilla kutsutaan jopa Knudsen Taunukseksi Emiel Knudsenin Fordille suunnitteleman konepellin erikoismuodon vuoksi.
Fordia kutsutaan myös tyypiksi TC 1. Niitä valmistettiin vuosina 1970-1975.<
https://amklassiek.nl/fi/ford-taunus-1600-l-1970-freerkiltä-suuri-lisäarvo/2021/10/24/Sanottiin sitä myös kuono-tanariksi.
- Anonyymi
Datsun ollut usein edelläkävijä, Johtotähti.
Esimerkiksi Leaf-sähköauto on ensimmäinen suurelle yleisölle tarjolla ollut sähköauto. - Anonyymi
Se on 25 vuotta tehnyt hidasta kuolemaa Suomen teillä. Vielä on jokunen yksilö hengissä.
- Anonyymi
Toivottavasti Datsunin kunniakas nimi palautetaan takaisin mahdollisimman pian.
Uusi erä luotettavia Bluebirdejä olisi hieno piristysruiske japsiautojen aika alavireiseen kysyntään. - Anonyymi
Bluebird oli japanilaisen vahvan automuotoilun huipentuma.
https://urly.fi/3T3z
Noista ajoista japanilaisten autojen muotoilu on mennyt pelkästään alamäkeen.- Anonyymi
Kyllä mielestäni 1600 oli tyyliikkäämpi.
http://www.autowiki.fi/images/thumb/a/a1/Datsun-1600-SSS.jpg/375px-Datsun-1600-SSS.jpg - Anonyymi
Tuo jonka kuvan laitoit oli jo tuo Mak2.
Ensimmäiset Datsunit tulivat markkinoille 1960-luvulla ensimmäisinä japanilaisina , ja se mallimerkintä oli tosiaan Bluebird. Muutes , hassu yksityiskohta, kaikki tuon sarjan autot, ainakin joita olen nähnyt olivat sinisiä(Blue)?
Nuo esimmäiset Sinilinnut olivat melko kolhoja muotoilultaan voisi verrata vaikka Mosseen, ja teknikkakaan ei ollut juurikaan kehittyneempää, ehkä kuitenkin laadukkaampaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä mielestäni 1600 oli tyyliikkäämpi.
http://www.autowiki.fi/images/thumb/a/a1/Datsun-1600-SSS.jpg/375px-Datsun-1600-SSS.jpgZ-sarjan Datsuneita kuolataan ympäri maailman.
Safarirallissa 240Z Datsunia kutsuttiin Nissanin panssarivaunuksi.
- Anonyymi
Monissa Japseissa männänrenkaat heikkoja samaten esim avensiksen vaihdelaatikon laakerit joten mitä ihme metallia niissä muka oli 60-70 luvulla jota ei muilla ollut ainakin minut Tojota levisi helposti perä ei kestänyt mitään eikä se moottorikaan mikään erikoinen ollut
- Anonyymi
Tojotan Avensis ei ole koskaan ollutkaan kestävän mallin maineessa. Siitä hajoaa kaikenlaista jo parin ensimmäisen käyttövuoden aikana.
Toyotan maastokäyttöön tarkoitetut Landcruiserit ovat legendaarisessa maineessa kaikkialla sisällissotia käyvissä maissa. Cruiserilla saa sissiväki aina kulkunsa tehtyä, ja vietyä konekiväärit sovittuun paikkaan, jonnekin viidakon keskelle.
Perhemalleista Corolla ja Yaris ovat myös kestävän auton maineessa. Ylipäätään Toyota suurimpana japanilaisena valmistajana on kyllä laatuasioissa aivan ehdotonta kärkijoukkoa. Sähköautoissa Toyota on edelleen pahasti takamatkalla. - Anonyymi
Katkeraa kerrottavaa siitä miten sukeita japsit ovat.
Muistan, kun kylähurjat juoksivat 1975 Jyväskylän Suurajoissa julistamassa ettei Hannu Mikkola voi pärjätä, koska ajaa Tojootaa.
Hannu Mikkola ja Corolla 1600 Levin voittivat Suurajot. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tojotan Avensis ei ole koskaan ollutkaan kestävän mallin maineessa. Siitä hajoaa kaikenlaista jo parin ensimmäisen käyttövuoden aikana.
Toyotan maastokäyttöön tarkoitetut Landcruiserit ovat legendaarisessa maineessa kaikkialla sisällissotia käyvissä maissa. Cruiserilla saa sissiväki aina kulkunsa tehtyä, ja vietyä konekiväärit sovittuun paikkaan, jonnekin viidakon keskelle.
Perhemalleista Corolla ja Yaris ovat myös kestävän auton maineessa. Ylipäätään Toyota suurimpana japanilaisena valmistajana on kyllä laatuasioissa aivan ehdotonta kärkijoukkoa. Sähköautoissa Toyota on edelleen pahasti takamatkalla.Avensis onkin näitä pullamössöjonnejen rimpuloita nykymalleja. Carina oli se alkuperäinen, hyvä malli.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Avensis onkin näitä pullamössöjonnejen rimpuloita nykymalleja. Carina oli se alkuperäinen, hyvä malli.
Toyotan A ja S sarjan moottorit ovat legendaarisen kestäviä.
Ydinsodasta selviävät vain torakat ja Carinat. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tojotan Avensis ei ole koskaan ollutkaan kestävän mallin maineessa. Siitä hajoaa kaikenlaista jo parin ensimmäisen käyttövuoden aikana.
Toyotan maastokäyttöön tarkoitetut Landcruiserit ovat legendaarisessa maineessa kaikkialla sisällissotia käyvissä maissa. Cruiserilla saa sissiväki aina kulkunsa tehtyä, ja vietyä konekiväärit sovittuun paikkaan, jonnekin viidakon keskelle.
Perhemalleista Corolla ja Yaris ovat myös kestävän auton maineessa. Ylipäätään Toyota suurimpana japanilaisena valmistajana on kyllä laatuasioissa aivan ehdotonta kärkijoukkoa. Sähköautoissa Toyota on edelleen pahasti takamatkalla.Unohdit nyt kokonaan Hiluxin, mihin on helppo pultata konekivääri lavalle ja itse auto ei ole moksiskaan jalkaväenaseiden tulituksesta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Unohdit nyt kokonaan Hiluxin, mihin on helppo pultata konekivääri lavalle ja itse auto ei ole moksiskaan jalkaväenaseiden tulituksesta.
Joo ei edes TopGearin pojat saaneet sitä tuhottua :D
- Anonyymi
Avensis ei ole mikään aito japsiauto ollut koskaan. Se valmistetan Englannissa Toyotan Derbyshiren tehtailla.
Engelsmannilaiset autot ovat olleet laadultaan viimeisen 50 vuotat tosi kehnoa kamaa.
En suostuis ottamaam mitään Austinia alleni ikinä.- Anonyymi
Kai ne nyt 70-luvun jälkeen paranivat hieman?
Austin Metro oli jollain hydragas-jousituksella varustettu pikkuauto, tuli Suomeen, muttei tullut suosiota. - Anonyymi
Luukkaan evankeliumit.
- Anonyymi
Vaivalla (Viva) jos ajoi vesilätäkön yli. niin piti välittömästi pyrkiä tien sivuun odottelemaan moottorin sammumista.
- Anonyymi
Loppuun ajettuja, diesel automaatteja?
- Anonyymi
2,0L bensiini oli ainakin meillä.
- Anonyymi
No johan on antiikkista keskustelua muinaisjäänteistä täältä. Kannattaa joskus kokeilla vaikka Teslalla ajamista, niin huomaa miten autot ovatkin muuttuneet.
- Anonyymi
Tosiautoilla vauhdin tuntee. Nykyautoilla ei tunne mitään.
- Anonyymi
Tesloista on jäänyt kojelauta kokonaan tekemättä samaten pitää olla sähköiskun saanut jos väitää että kaikki toiminnot on kiva hakea lääppimisnäytöstä jopa hansikaslokeron avaus muusta puhumattakaan ja jatkuvat korjaukset pitää suorittaa kaukana koska huoltopisteitä ei montaa ole eli ei se nykyaikakaan ihanaa ole
- Anonyymi
Ketjussa keskustellaan kestävistä autoista. Tesla ei kuulu niihin.
- Anonyymi
tesla oli käytössäni pari vuotta,,, ja mielestäni kaikin puolin vaatimaton - ja vanhemmiten suuri, kallis huolto-ongelma se on - en suosittele käytettynä...
tesla sopii rikkaalle, uutena ostettuna, takuu-ajan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
tesla oli käytössäni pari vuotta,,, ja mielestäni kaikin puolin vaatimaton - ja vanhemmiten suuri, kallis huolto-ongelma se on - en suosittele käytettynä...
tesla sopii rikkaalle, uutena ostettuna, takuu-ajan.Tesla on hakaristiauto eli swasticar!
- Anonyymi
Mihinkä katosi Pontiac Firebirdit?
- Anonyymi
Niitä ei nyt montaa Suomen teillä ollutkaan. Kamina-mallin Letukoita oli jonkun verran. Sipilähän asetteli sellaiseen häkäpönttönsäkin.
- Anonyymi
Hyväkuntoinen Pontiac Trans Am Firebird olis kyllä makee kesäauto!😎
https://bringatrailer.com/wp-content/uploads/2024/03/1984_pontiac_firebird-trans-am_img_5544-97888.jpeg - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyväkuntoinen Pontiac Trans Am Firebird olis kyllä makee kesäauto!😎
https://bringatrailer.com/wp-content/uploads/2024/03/1984_pontiac_firebird-trans-am_img_5544-97888.jpegParas Pontiac Trans Am oli tämä! 🧐
KITT esitellään ensimmäistä kertaa Michael Knightille.
Michael and KITT's First Encounter | Knight Rider
https://www.youtube.com/watch?v=hfRiedxPQhs
KITT Breaks Michael Out Of Jail | Knight Rider
https://www.youtube.com/watch?v=kaLaY3tTf4I
KITT and Michael's High Speed Chase | Knight Rider | Full Throttle
https://www.youtube.com/watch?v=fV6TOkrrzuM
- Anonyymi
nissan datsun sunny oli hyvä, laadukas, samoin 100a, hintaansa nähden, siis edullinen pikkuauto.
- Suomessa kun aina on ollut työläisen, sen suuren kansan elintaso, verrattain matala.
Niin pikku-autot, oli sopivia, esim lada, datsun, toyota, fiatti..
Ja japsi laatu oli parempi.
Bluebird,n. 1960 L, alunperin oli kestävä pikkuauto- siis laadukas.
Mutta jo jossain 1970-80l kasvoi suuremmaksi ja kalliimmaksi. Niin Suomen työläinellä ei enää ollut ostovoimaa.
- Itse ostin 1980 l keskivälin mallia, muistaakseni, bluebirdin. Se oli kestävä, perusauto, siis ei luxusta. Mutta enemmät kilometrit sen vähitellen tuhosi
ja kori ruostui.,,,,,,,,,,,,,, huonoa peltiä oli bluebird...- Anonyymi
Miten se laatu noissa näkyi kaverilla oli 100a ja kokoajan sai korjata tukivarretkin jotain ohutta peltiä
- Anonyymi
-88 bluebirdi oli hyvä auto datsuniksi
- Anonyymi
hillman on paras auto ikinä ehkä
- Anonyymi
Sanoottiinhan siitä niin että, parempi olla Hillman, kuin aivan ilman.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sanoottiinhan siitä niin että, parempi olla Hillman, kuin aivan ilman.
ilmajäähdytteinen?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sanoottiinhan siitä niin että, parempi olla Hillman, kuin aivan ilman.
eikös se ollut parempi ilman kuin Hillman
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
eikös se ollut parempi ilman kuin Hillman
Kyllä näinkin virkottiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
eikös se ollut parempi ilman kuin Hillman
Viisivuotias lapsi ei tiedä mikä on Hillman
Mutta tietää tuon lorun :D
- Anonyymi
MULLA OLI NISSAN BLUEBIRD 2.0 SLX. OLI AIKAANSA EDELLÄ.SÄHKÖTOIMISILLA IKKUNOILLLA SEKÄ LUKITTAVILLA NAPPULASTA OVILLA SUPERLAPSILUKKO!! HINTA 102000 MARKKAA VUONNA 1990 T. HERKKO
- Anonyymi
superlapsilukko malli!!
- Anonyymi
SKDL kannattajilla ei oikein ollut varaa noihin. Ajelivat sitten kyräillen tuskanpunaisilla ja vekselin vihreillä mosseillaan ay tilaisuuksiin.
Tänä päivanä vanha mosse on toki hieno harrasteauto.- Anonyymi
kepukyllillä jos ajoi uutuuttaan kiiltävällä Moskvits Elitellä ja vielä terästetyllä sellaisella oli automaattisesti kommunisti jota piti mennä komuuttamaan
- Anonyymi
Kotikylällä oli yhdestä "luupäästä" rakennettu ralliauto....1600 SSS, kiekasi aika komeesti..ja sora lensi kaaressa...
Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta643255Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433097- 422457
Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1002207- 311913
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271810- 481616
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä851415- 391300
- 811132