Mihin katosivat Datsun Bluebirdit?

Anonyymi-ap

Vielä niitä ainakin 1980-luvulla esiintyi. Sellainen vähän paremman luokan Datsun. Rahvas ajeli pienillä "sata-ampeerisilla", jotka eivät siis mitään sähköautoja olleet.

116

562

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kyllähän se korroosio teki selvää jälkeä luupäistä

      • Anonyymi

        Miksi aloittaja luulee bluebirdin olevan muita datsuneita parempi? Onko aloittaja liian nuori eikä ole elänyt tuota aikaa?


    • Anonyymi

      Yksi maailman kestävimpiä autoja ! Toyotan luokkaa.
      -80 lopun bluebirdit on todella kestäviä Dieselillä ajaa 1,5 Miljoonaa kilometriä ilman moottori remonttia. Ne lähti pakkasellakin käyntiin toisin kuin monet muut tuon aikakauden Dieselit

      • Anonyymi

        isutzu on myös maailman kestävimpiä autoja -70 luvulla oli 2.2 D pick uppeja ne kesti iän kaiken veneissä on vieläkin niitä moottoreita,trukeissa käytettiin samaa moottoria.

        Nyky päivän Isutzu on ainoa Diesel auto myynnissä jossa ei tarvitse käyttää Ureaa !
        Ne osaa tehdä moottorin vähäpästöiseksi niin ettei sitä tarvita ja testit menee läpi ilman urea huijausta.
        Niissä on vaan ärsyttävä vika,hiinat ei putoa 5 vuotta vanhat maksaa saman kuin ovat uutena maksaneet. (tietysti uusien hinnat on nousseet )
        Se on yhtä hyvä auto kuin Hilux


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        isutzu on myös maailman kestävimpiä autoja -70 luvulla oli 2.2 D pick uppeja ne kesti iän kaiken veneissä on vieläkin niitä moottoreita,trukeissa käytettiin samaa moottoria.

        Nyky päivän Isutzu on ainoa Diesel auto myynnissä jossa ei tarvitse käyttää Ureaa !
        Ne osaa tehdä moottorin vähäpästöiseksi niin ettei sitä tarvita ja testit menee läpi ilman urea huijausta.
        Niissä on vaan ärsyttävä vika,hiinat ei putoa 5 vuotta vanhat maksaa saman kuin ovat uutena maksaneet. (tietysti uusien hinnat on nousseet )
        Se on yhtä hyvä auto kuin Hilux

        Vieläkö se on itsenäinen firma? Kasarilla myytiin maastureita autoverottomina, jos niissä oli voiman ulosotto, maanpuolustuksellisista syistä. Yksi automalli oli Isuzu Toope.


      • Anonyymi

        Olikohan CEDRICit samaa laatua, usein takseina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olikohan CEDRICit samaa laatua, usein takseina.

        Cedricit oli laadukkaita ja mukavia mutta ruostuivat nekin ikävästi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Cedricit oli laadukkaita ja mukavia mutta ruostuivat nekin ikävästi

        Ei ruostuva auto ollut laadukas silloinkaan.

        No vasta Audi keksi tuoda galvanoimisen maalausprosessiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vieläkö se on itsenäinen firma? Kasarilla myytiin maastureita autoverottomina, jos niissä oli voiman ulosotto, maanpuolustuksellisista syistä. Yksi automalli oli Isuzu Toope.

        Trooper oli 2.2 moottorilla patalaiska peli, mutta viimeisissä oli jo isompi 2.8 litran diesel.


    • Anonyymi

      Galvanoiko ne japsit vieläkään niitä autoja tojotaa ei ainakaan ja ruastuu

      • Anonyymi

        1.5 vuotias toyota jo pohjasta täysin ruosteessa. Ruotsalaiset sen osoitti.


      • Anonyymi

        Niin se aika muuttuu, ja nykyisin VAG-autot on kaikkein ruostuvimpia. Maali kuplii ja ruoste muhii pellissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin se aika muuttuu, ja nykyisin VAG-autot on kaikkein ruostuvimpia. Maali kuplii ja ruoste muhii pellissä.

        1996-2000 VAG:t oli käytännössä ruostumattomia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1996-2000 VAG:t oli käytännössä ruostumattomia

        Höpö höpö, kun kolmos Golfista ottaa pois pohjasta sen kovan PVC-muovin pois niin alta ei peltiä löydy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpö höpö, kun kolmos Golfista ottaa pois pohjasta sen kovan PVC-muovin pois niin alta ei peltiä löydy.

        Hö mun vm. 2000 skoda octavia combissa ei ruastetta :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hö mun vm. 2000 skoda octavia combissa ei ruastetta :D

        Kirjoitin kolmos Golfeista. Kokemukseni mukaa vanhemmat Golfit eivät olleet niin pahoja.

        Totta kai yksilöistä löytyy eroja ja 2000 mallin Ocua en ole itse hitsaillut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoitin kolmos Golfeista. Kokemukseni mukaa vanhemmat Golfit eivät olleet niin pahoja.

        Totta kai yksilöistä löytyy eroja ja 2000 mallin Ocua en ole itse hitsaillut.

        Sitten kylläkin Octavia MK2 on ollut puutteellista galvanointia tai onko puuttunut kokonaan jostakin vm. 2004 ja eteenpäin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitten kylläkin Octavia MK2 on ollut puutteellista galvanointia tai onko puuttunut kokonaan jostakin vm. 2004 ja eteenpäin

        Noin vajaa kymmenen vuotta sitten firmaan tuli useita uusia farkku Ockuja osa liisattuina ja loput omina. Kun 3kk uuden auton pohjaa katseli, niin kaikki mustat raudat akseli palkit ja tukivarret olivat täynnä pintaruostetta.

        Ei luvannut huolettomia vuosia jatkossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin se aika muuttuu, ja nykyisin VAG-autot on kaikkein ruostuvimpia. Maali kuplii ja ruoste muhii pellissä.

        Hahaha. Tarinoiden sepittäjänä olet kyllä hyvä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noin vajaa kymmenen vuotta sitten firmaan tuli useita uusia farkku Ockuja osa liisattuina ja loput omina. Kun 3kk uuden auton pohjaa katseli, niin kaikki mustat raudat akseli palkit ja tukivarret olivat täynnä pintaruostetta.

        Ei luvannut huolettomia vuosia jatkossa.

        Isoissakin firmoissa pääsee valitettavasti excel-miehet vaikuttamaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Isoissakin firmoissa pääsee valitettavasti excel-miehet vaikuttamaan

        Omat kyllä ruostesuojattiin myöhemmin, mutta leasingit menivät sitten varmaankin Huutokaupat. comiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Omat kyllä ruostesuojattiin myöhemmin, mutta leasingit menivät sitten varmaankin Huutokaupat. comiin.

        Tarkoitin lähinnä että vw-konsernissa ei ole aina katsottu hyvällä skodan menestystä kun Saksan poliisikin käyttää skodaa


    • Anonyymi

      Hyvin harvoin enää näkee yli 40 vuotiaita autoja liikenteessä.
      D-mallin Opel Kadetin näin jokunen päivä sitten. Oli aika mitäänsanomaton keskinkertaisuus omana aikanaan mutta nyt katseenvangitsija nykyajan tasapaksuuden keskellä.

      • Anonyymi

        Semmosen Escortin mikä oli Makepeacella, tosin umpikattoisena, ikkuna oli sentään auki, näin kulkevan pari päivää sitten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Semmosen Escortin mikä oli Makepeacella, tosin umpikattoisena, ikkuna oli sentään auki, näin kulkevan pari päivää sitten.

        Se oli varmaan entisöity hintaa moiselle abouttia 10 -15000 juroa kitoooosss


    • Anonyymi

      on niiitä nettiautossa myynnissä 500 km ajettuja..
      Mutta eipä ole saman ikäisiä askonoja ja sierroja enään myynnissä eikä varsinkaan noilla kilometreillä.

      • Anonyymi

        yli 500 tkm siis


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        yli 500 tkm siis

        Muttta datsun chetrik se vasta maailman kestävin auto olikin ....se tuli myyyntiin -79 samana vuonna kuin Olsmobile delta diesel ne sekoitti taksi markkinat täysin sen ajan mersuista höpötettiin että no on kestäviä vaikka todellisuudessa 300 tkm jälkeen niitä ei saanut edes pikku pakkasella enään käyntiin Chetrikeillä on ajettu jopa 2 Miljoonaa kilometriä ilman moottori remonttia ja yli miljoonan ajetutkin lähtee -30 pakkasellla kuin palmun alta käyntiin. Olsmobileissä hajos moottorit n. 50 tkm kohdalla niissä oli monta eri vikaa jotka johtui kun se oli bensa koneesta tehty aivan susi versio...mutta ajoi joku sellaisela miljoonankin mutta silloin piti ajaa sievästi tasaisesti eikä käynnistää kylmästä eikä vetää mitään raskasta jne..
        Chetrikkiin loppui Mersun kehumiset....vaikka 1985 kun Mersulta tuli 124 korimalli jossa oli uudemmat koneet silloin niiden kestävyys parani huomatavasti ja kulutus tippui -35 % ja ne lähti pakkasella käymän vielä 500 tkm ajettunakin mutta oli niissäkin lasten tauteta kannentiiveisteet meni alkoi vuotaan öljyä ulos, alipaine pumppu saattoi hajota ensimmäisissä versioissa ja särkeä koko moottorin , venttiilin nostimet naputti jne...
        Chetrikin jälkeen kestävimmät moottorit löytyy Toyotista
        Jos Bensa moottoreista puhutaan Toyota on aivan ylivoimainen kestävyydessä..
        Niillä ajaa jopa yli miljoonan esimerkejä on paljon..
        Ja nyky Hybridi autoista kun puhutaan Toyotan kestävyyteen ei voi verratta mitään merkkiä...700 tkm ajettuja taksi toyotia on tuhansia maailmassa joissa on alkuperäinen tekniikka....Saksalaisilla ei voi haaveillakkaan sellaisesta eikä millään muullakkaan..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muttta datsun chetrik se vasta maailman kestävin auto olikin ....se tuli myyyntiin -79 samana vuonna kuin Olsmobile delta diesel ne sekoitti taksi markkinat täysin sen ajan mersuista höpötettiin että no on kestäviä vaikka todellisuudessa 300 tkm jälkeen niitä ei saanut edes pikku pakkasella enään käyntiin Chetrikeillä on ajettu jopa 2 Miljoonaa kilometriä ilman moottori remonttia ja yli miljoonan ajetutkin lähtee -30 pakkasellla kuin palmun alta käyntiin. Olsmobileissä hajos moottorit n. 50 tkm kohdalla niissä oli monta eri vikaa jotka johtui kun se oli bensa koneesta tehty aivan susi versio...mutta ajoi joku sellaisela miljoonankin mutta silloin piti ajaa sievästi tasaisesti eikä käynnistää kylmästä eikä vetää mitään raskasta jne..
        Chetrikkiin loppui Mersun kehumiset....vaikka 1985 kun Mersulta tuli 124 korimalli jossa oli uudemmat koneet silloin niiden kestävyys parani huomatavasti ja kulutus tippui -35 % ja ne lähti pakkasella käymän vielä 500 tkm ajettunakin mutta oli niissäkin lasten tauteta kannentiiveisteet meni alkoi vuotaan öljyä ulos, alipaine pumppu saattoi hajota ensimmäisissä versioissa ja särkeä koko moottorin , venttiilin nostimet naputti jne...
        Chetrikin jälkeen kestävimmät moottorit löytyy Toyotista
        Jos Bensa moottoreista puhutaan Toyota on aivan ylivoimainen kestävyydessä..
        Niillä ajaa jopa yli miljoonan esimerkejä on paljon..
        Ja nyky Hybridi autoista kun puhutaan Toyotan kestävyyteen ei voi verratta mitään merkkiä...700 tkm ajettuja taksi toyotia on tuhansia maailmassa joissa on alkuperäinen tekniikka....Saksalaisilla ei voi haaveillakkaan sellaisesta eikä millään muullakkaan..

        Muistan kun -90 alussa Nissanin markki huolto myi aivan puoli ilmaiseksi 2.8 moottorin osia mäntiä jne... sanoivat että kukaan ei osta niitä ,eikä koskaan ole ostanut ,niin ei kannata varastoida enään...

        Sama homma oli Autovahinko keskuksella kun ne laittoi sulatukseen suoraan Toyotan Hiacen ja Hiluxin vähän ajetut kolariautojen moottorit koska niistä tuli varastointi kustannuksia eikä kukaan koskaan nitä tarvinnut ja ostanut...vaikka maassa on paljon 800 tkm ajettuja hiasen busseja ja pakujakin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muttta datsun chetrik se vasta maailman kestävin auto olikin ....se tuli myyyntiin -79 samana vuonna kuin Olsmobile delta diesel ne sekoitti taksi markkinat täysin sen ajan mersuista höpötettiin että no on kestäviä vaikka todellisuudessa 300 tkm jälkeen niitä ei saanut edes pikku pakkasella enään käyntiin Chetrikeillä on ajettu jopa 2 Miljoonaa kilometriä ilman moottori remonttia ja yli miljoonan ajetutkin lähtee -30 pakkasellla kuin palmun alta käyntiin. Olsmobileissä hajos moottorit n. 50 tkm kohdalla niissä oli monta eri vikaa jotka johtui kun se oli bensa koneesta tehty aivan susi versio...mutta ajoi joku sellaisela miljoonankin mutta silloin piti ajaa sievästi tasaisesti eikä käynnistää kylmästä eikä vetää mitään raskasta jne..
        Chetrikkiin loppui Mersun kehumiset....vaikka 1985 kun Mersulta tuli 124 korimalli jossa oli uudemmat koneet silloin niiden kestävyys parani huomatavasti ja kulutus tippui -35 % ja ne lähti pakkasella käymän vielä 500 tkm ajettunakin mutta oli niissäkin lasten tauteta kannentiiveisteet meni alkoi vuotaan öljyä ulos, alipaine pumppu saattoi hajota ensimmäisissä versioissa ja särkeä koko moottorin , venttiilin nostimet naputti jne...
        Chetrikin jälkeen kestävimmät moottorit löytyy Toyotista
        Jos Bensa moottoreista puhutaan Toyota on aivan ylivoimainen kestävyydessä..
        Niillä ajaa jopa yli miljoonan esimerkejä on paljon..
        Ja nyky Hybridi autoista kun puhutaan Toyotan kestävyyteen ei voi verratta mitään merkkiä...700 tkm ajettuja taksi toyotia on tuhansia maailmassa joissa on alkuperäinen tekniikka....Saksalaisilla ei voi haaveillakkaan sellaisesta eikä millään muullakkaan..

        En ole Suomessa ikinä nähnyt noita Oldsmobile delta dieseleitä taksikäytössä. 90-luvun alussa oli yhdellä pienellä taksiasemalla 4. sukupolven Chevy Caprice, se viistokeulainen uutuus. Jossain muistelen nähneeni myös Astro Vanin taksikyltillä, olisko joskus 90-luvun puolella ollut myös.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole Suomessa ikinä nähnyt noita Oldsmobile delta dieseleitä taksikäytössä. 90-luvun alussa oli yhdellä pienellä taksiasemalla 4. sukupolven Chevy Caprice, se viistokeulainen uutuus. Jossain muistelen nähneeni myös Astro Vanin taksikyltillä, olisko joskus 90-luvun puolella ollut myös.

        Omalla paikkakunnalla oli vuonna 1978 tuliterä diesel Oldsi taksina. Ei tosin kovin kauan, koska moottorin kestävyys oli huono.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Omalla paikkakunnalla oli vuonna 1978 tuliterä diesel Oldsi taksina. Ei tosin kovin kauan, koska moottorin kestävyys oli huono.

        Myös Chrysler Saratogia oli takseina.


    • Anonyymi

      Datsun 1600 (1968-72) oli moderni koriltaan , mutta erillisjousitetusssa taka-akselistossa tukivarret ruostuivat herkästi ilman käsittelyä jopa niin, että kierrejousi pamahti pohjalta lopulta läpi .
      Takana vedoakselien nivelristikot väljiintyivät myös nopeaan tahtiin.
      Tuplakaasuttiminen SSS-malli oli ärhäkkä ja niissä oli 9,5 puristussuhteen kone tavalliseen 8,5:een verrattuna.

      • Anonyymi

        Mätäni käsiin mutta olihan sentään hieno mittaristo...


      • Anonyymi

        Sössö 510 Datsun oli vielä 80-luvullakin haluttu kampe, mutta vaan niin harvinainen jo silloin.

        Noita 1600 Datsuneita myös kaadettiin jonkun verran, kun BMW tyyppinen taka-akseli taittoi jyrkässä käännöksessä pyörän auton alle ja hupsista. Valitettavasti tuhatkuussatasia eikä 180B Datsuneita enää juurikaan näy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sössö 510 Datsun oli vielä 80-luvullakin haluttu kampe, mutta vaan niin harvinainen jo silloin.

        Noita 1600 Datsuneita myös kaadettiin jonkun verran, kun BMW tyyppinen taka-akseli taittoi jyrkässä käännöksessä pyörän auton alle ja hupsista. Valitettavasti tuhatkuussatasia eikä 180B Datsuneita enää juurikaan näy.

        No jo oli rajua kääntämistä, jos pyörän alle taittoi. ;) Ei normiajajan ongelma.

        Jousituksen ja iskunvaimennuksen suhdetta toki moitittiin TM:n koeajossa , samoin huonoja Bridgestonen ensiasennusrenkaita . Ajokäytös oli parantunut Klebereillä selvästi.


        Ruotsalaisethan kaatoi "pikku-Mersun" (A-malli?) - korkea painopiste lienee ollut.
        Saksalaiset tarttuivat tähän ja kai muutoksia tuli....??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No jo oli rajua kääntämistä, jos pyörän alle taittoi. ;) Ei normiajajan ongelma.

        Jousituksen ja iskunvaimennuksen suhdetta toki moitittiin TM:n koeajossa , samoin huonoja Bridgestonen ensiasennusrenkaita . Ajokäytös oli parantunut Klebereillä selvästi.


        Ruotsalaisethan kaatoi "pikku-Mersun" (A-malli?) - korkea painopiste lienee ollut.
        Saksalaiset tarttuivat tähän ja kai muutoksia tuli....??

        Rajua ajoa harrasti nuoret kuskit.

        Pari kaveriani kaatoivat Datsuninsa. Toinen oli 1600 eli PL510 ja toinen NL510 eli 1400.


    • Anonyymi

      Mihin katoavat ketjut Voldemar Zeleskyin 10 miljardin vuosittaisista kavalluksista?

    • Anonyymi

      Datsun vaihtoi nimensä nissaniksi.

      • Anonyymi

        Kuten Juha Valjakkalakin.


      • Anonyymi

        Saatan muistaa väärin. Joku nimihommeli siinä oli kait.


      • Anonyymi

        Nissan tehdas teki Datsun merkkisiä autoja ja päätti sitten muuttaa Datsunit Nissaneiksi.

        Omalleen voi tehdä mitä haluaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nissan tehdas teki Datsun merkkisiä autoja ja päätti sitten muuttaa Datsunit Nissaneiksi.

        Omalleen voi tehdä mitä haluaa.

        DAF 66 muuttui Volvo 66:ksi Volvon ostettua DAF:n.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        DAF 66 muuttui Volvo 66:ksi Volvon ostettua DAF:n.

        Joo siitä tehtiin henkseli Volvo, joka kulki yhtä lujaa eteen ja taaksepäin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo siitä tehtiin henkseli Volvo, joka kulki yhtä lujaa eteen ja taaksepäin.

        Mut se henkseli-volvo vei yhtä paljon gasoa kuin isotkin volvot


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mut se henkseli-volvo vei yhtä paljon gasoa kuin isotkin volvot

        Se ei tollakaan ollut mikään menestysmalli. Volvo 66 ja sitten 343.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se ei tollakaan ollut mikään menestysmalli. Volvo 66 ja sitten 343.

        Olihan se toki muuten modernimpaaa ajattelua esim. hatchback ja kompakti koko


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mut se henkseli-volvo vei yhtä paljon gasoa kuin isotkin volvot

        Siis sitä remmivetoista variaattori-Volvoa kutsuttiin henkseliksi..? Hauska.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mut se henkseli-volvo vei yhtä paljon gasoa kuin isotkin volvot

        BMW M1-mallin korimalli oli lähes sama kuin Maserati Bora:ssa. Sen takia Bemariin oli tehtaalla asennettu ne bemarin-sinivalkoiset pyörylät taakse ettei vaan sekoitu Maseratiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olihan se toki muuten modernimpaaa ajattelua esim. hatchback ja kompakti koko

        Timo Mäkinen näytti lentokentällä kuinka sillä ajetaan yhtä kovaa etuperin ja takaperin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        DAF 66 muuttui Volvo 66:ksi Volvon ostettua DAF:n.

        DAF 55 oli hyvä auto. Siinä oli rellun moottori.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        DAF 55 oli hyvä auto. Siinä oli rellun moottori.

        Eikö piinattu rellu löytynyt myös Meksikossa valmistetuissa Ford Orionin moottoritilasta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö piinattu rellu löytynyt myös Meksikossa valmistetuissa Ford Orionin moottoritilasta?

        Kaasua painaessa Daf 55 moottori alkoi huutaa ensin ja vasta sitten vauhti kiihtyä, koska oli variaattori ja remmiveto, ja suunnanvalitsimella pääsi taaksepäin yhtä kovaa kuin eteenpäin.


    • Anonyymi

      Aikoinaan myytiin myös Datsun -nimisiä kondomeja. Ainakin auton takalasissa luki Pitkän päälle Datsun.

      • Anonyymi

        Sekatavaraliikkeessä saattoi tapahtua myös niin, että rehvakas naistenmies pyytää myyjätärtä tuomaan Black Jackeja.

        Myyja tuo miehelle mustia jätesäkkejä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sekatavaraliikkeessä saattoi tapahtua myös niin, että rehvakas naistenmies pyytää myyjätärtä tuomaan Black Jackeja.

        Myyja tuo miehelle mustia jätesäkkejä.

        :D...


    • Anonyymi

      Muistaako kukaan kuinka alyttömän kestävä auto -60 luvulla oli bluebird ?
      vaikka niiitä riisi kupeiksi haukuttiin niin niiden moottorit kesti ikuisuksia...
      Ei kestänyt Opeleiden,Fordien eikä minkään muunkaan silloin oli vaihtomoottori firmoja useita Suomessa ja moottori koneistamoita joka nurkalla joissa porattiin sylintereitä ja hiottiin kampiakseleita kyllä nekin kiros japanilaisia kun ne ei työllistänyt..jopa kestävän auton maineesa ollut Volvo oli heikompi huomattavasti...jopa datsun 1000 kesti ikuisuuksia se oli 100 a edeltäjä taka vetoinen sama moottori kuin ensim. 100 A :ssa siis kapea lamppuisessa ,uudemmassa leveä taka lamppuisessa kansi muuttui alumiiniseksi.

      • Anonyymi

        mazda ja Datsun .Izutsu toyota oli myös kestäviä joihin ei tarvinnut moottori remontteja tehdä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mazda ja Datsun .Izutsu toyota oli myös kestäviä joihin ei tarvinnut moottori remontteja tehdä

        Sama peli jatkuu yhä...Japanilaiset kestää........ Saksalaisissa on kaikissa merkeissä jakopäät aivan alimitoitettu... osassa myös moottorin laakerit nämä liialisen päästöjen vähentämisen takia tulleita vikoja...kun kitkaa yritetään saada alas kestävyyden kustannuksella.


      • Anonyymi

        Brittiautot oli huvittavia. Niitä ei oikein tehtaalla napannut hommat, kun oli tukivarsien reijätkin porattu päin vittuja. No Thatseri korjasi sen ongelman.


      • Anonyymi

        Tarkoittanet 100 A F2 mallia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama peli jatkuu yhä...Japanilaiset kestää........ Saksalaisissa on kaikissa merkeissä jakopäät aivan alimitoitettu... osassa myös moottorin laakerit nämä liialisen päästöjen vähentämisen takia tulleita vikoja...kun kitkaa yritetään saada alas kestävyyden kustannuksella.

        Eurooppalaisista merkeistä Renault on kestävin moottori nykyään


      • Anonyymi

        Nojooo ainoat missä moottori kesti oli joku amazoni volvo ja mersut...,, muuten vaihtomottia kehiin jo 200 000 jälkeen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eurooppalaisista merkeistä Renault on kestävin moottori nykyään

        Ai se oljykylpymoottori, missä jakohihna napsahtaa poikki vähän väliä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mazda ja Datsun .Izutsu toyota oli myös kestäviä joihin ei tarvinnut moottori remontteja tehdä

        Meidän Datsunista 1600 OHC (aj. yli 300 tkm) katkesi virranjakajan akseli, mutta taitava metalliseppä hitsasi palat yhteen ja sillä koneella ajettiin vielä kauan.

        Uudet osat olivat Käyttöautolla tähtitieteellisissä hinnoissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eurooppalaisista merkeistä Renault on kestävin moottori nykyään

        Volvokin käytti joskus Renaultin konetta 300 -sarjassa?


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pösöllä, Rönöllä ja Volvolla oli yhteinen kutoskone "Douvrin", jota käytettiin 260:ssä.

        https://en.wikipedia.org/wiki/V6_PRV_engine

        Tuo oli eri kone kuin omassa Pösö 607:ssa, ES9J4S , V6 3.0.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meidän Datsunista 1600 OHC (aj. yli 300 tkm) katkesi virranjakajan akseli, mutta taitava metalliseppä hitsasi palat yhteen ja sillä koneella ajettiin vielä kauan.

        Uudet osat olivat Käyttöautolla tähtitieteellisissä hinnoissa.

        Multa lähti pala fiiberipyörästä Ford 20M:stä mutta sillä ajettiin silti monta viikkoa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Multa lähti pala fiiberipyörästä Ford 20M:stä mutta sillä ajettiin silti monta viikkoa

        Ja Knudssen taunuksella ajoin ilman kytkinvaijeria kuukauden


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja Knudssen taunuksella ajoin ilman kytkinvaijeria kuukauden

        Enpä tuotakaan tiennyt....(ittellä oli joskus lastentaut. Escort CVH)

        >Knudsen Taunus

        Taunus on kadonnut kaduilta kauan sitten. Nimi "Taunus" katosi vuonna 1983. Tätä Taunusta sen 1600 cc:n nelisylinterisellä moottorilla kutsutaan jopa Knudsen Taunukseksi Emiel Knudsenin Fordille suunnitteleman konepellin erikoismuodon vuoksi.
        Fordia kutsutaan myös tyypiksi TC 1. Niitä valmistettiin vuosina 1970-1975.<

        https://amklassiek.nl/fi/ford-taunus-1600-l-1970-freerkiltä-suuri-lisäarvo/2021/10/24/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enpä tuotakaan tiennyt....(ittellä oli joskus lastentaut. Escort CVH)

        >Knudsen Taunus

        Taunus on kadonnut kaduilta kauan sitten. Nimi "Taunus" katosi vuonna 1983. Tätä Taunusta sen 1600 cc:n nelisylinterisellä moottorilla kutsutaan jopa Knudsen Taunukseksi Emiel Knudsenin Fordille suunnitteleman konepellin erikoismuodon vuoksi.
        Fordia kutsutaan myös tyypiksi TC 1. Niitä valmistettiin vuosina 1970-1975.<

        https://amklassiek.nl/fi/ford-taunus-1600-l-1970-freerkiltä-suuri-lisäarvo/2021/10/24/

        Sanottiin sitä myös kuono-tanariksi.


    • Anonyymi

      Datsun ollut usein edelläkävijä, Johtotähti.

      Esimerkiksi Leaf-sähköauto on ensimmäinen suurelle yleisölle tarjolla ollut sähköauto.

    • Anonyymi

      Se on 25 vuotta tehnyt hidasta kuolemaa Suomen teillä. Vielä on jokunen yksilö hengissä.

    • Anonyymi

      Toivottavasti Datsunin kunniakas nimi palautetaan takaisin mahdollisimman pian.

      Uusi erä luotettavia Bluebirdejä olisi hieno piristysruiske japsiautojen aika alavireiseen kysyntään.

    • Anonyymi

      Bluebird oli japanilaisen vahvan automuotoilun huipentuma.
      https://urly.fi/3T3z

      Noista ajoista japanilaisten autojen muotoilu on mennyt pelkästään alamäkeen.

      • Anonyymi

        Kyllä mielestäni 1600 oli tyyliikkäämpi.
        http://www.autowiki.fi/images/thumb/a/a1/Datsun-1600-SSS.jpg/375px-Datsun-1600-SSS.jpg


      • Anonyymi

        Tuo jonka kuvan laitoit oli jo tuo Mak2.
        Ensimmäiset Datsunit tulivat markkinoille 1960-luvulla ensimmäisinä japanilaisina , ja se mallimerkintä oli tosiaan Bluebird. Muutes , hassu yksityiskohta, kaikki tuon sarjan autot, ainakin joita olen nähnyt olivat sinisiä(Blue)?

        Nuo esimmäiset Sinilinnut olivat melko kolhoja muotoilultaan voisi verrata vaikka Mosseen, ja teknikkakaan ei ollut juurikaan kehittyneempää, ehkä kuitenkin laadukkaampaa.


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Monissa Japseissa männänrenkaat heikkoja samaten esim avensiksen vaihdelaatikon laakerit joten mitä ihme metallia niissä muka oli 60-70 luvulla jota ei muilla ollut ainakin minut Tojota levisi helposti perä ei kestänyt mitään eikä se moottorikaan mikään erikoinen ollut

      • Anonyymi

        Tojotan Avensis ei ole koskaan ollutkaan kestävän mallin maineessa. Siitä hajoaa kaikenlaista jo parin ensimmäisen käyttövuoden aikana.

        Toyotan maastokäyttöön tarkoitetut Landcruiserit ovat legendaarisessa maineessa kaikkialla sisällissotia käyvissä maissa. Cruiserilla saa sissiväki aina kulkunsa tehtyä, ja vietyä konekiväärit sovittuun paikkaan, jonnekin viidakon keskelle.

        Perhemalleista Corolla ja Yaris ovat myös kestävän auton maineessa. Ylipäätään Toyota suurimpana japanilaisena valmistajana on kyllä laatuasioissa aivan ehdotonta kärkijoukkoa. Sähköautoissa Toyota on edelleen pahasti takamatkalla.


      • Anonyymi

        Katkeraa kerrottavaa siitä miten sukeita japsit ovat.

        Muistan, kun kylähurjat juoksivat 1975 Jyväskylän Suurajoissa julistamassa ettei Hannu Mikkola voi pärjätä, koska ajaa Tojootaa.

        Hannu Mikkola ja Corolla 1600 Levin voittivat Suurajot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tojotan Avensis ei ole koskaan ollutkaan kestävän mallin maineessa. Siitä hajoaa kaikenlaista jo parin ensimmäisen käyttövuoden aikana.

        Toyotan maastokäyttöön tarkoitetut Landcruiserit ovat legendaarisessa maineessa kaikkialla sisällissotia käyvissä maissa. Cruiserilla saa sissiväki aina kulkunsa tehtyä, ja vietyä konekiväärit sovittuun paikkaan, jonnekin viidakon keskelle.

        Perhemalleista Corolla ja Yaris ovat myös kestävän auton maineessa. Ylipäätään Toyota suurimpana japanilaisena valmistajana on kyllä laatuasioissa aivan ehdotonta kärkijoukkoa. Sähköautoissa Toyota on edelleen pahasti takamatkalla.

        Avensis onkin näitä pullamössöjonnejen rimpuloita nykymalleja. Carina oli se alkuperäinen, hyvä malli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Avensis onkin näitä pullamössöjonnejen rimpuloita nykymalleja. Carina oli se alkuperäinen, hyvä malli.

        Toyotan A ja S sarjan moottorit ovat legendaarisen kestäviä.

        Ydinsodasta selviävät vain torakat ja Carinat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tojotan Avensis ei ole koskaan ollutkaan kestävän mallin maineessa. Siitä hajoaa kaikenlaista jo parin ensimmäisen käyttövuoden aikana.

        Toyotan maastokäyttöön tarkoitetut Landcruiserit ovat legendaarisessa maineessa kaikkialla sisällissotia käyvissä maissa. Cruiserilla saa sissiväki aina kulkunsa tehtyä, ja vietyä konekiväärit sovittuun paikkaan, jonnekin viidakon keskelle.

        Perhemalleista Corolla ja Yaris ovat myös kestävän auton maineessa. Ylipäätään Toyota suurimpana japanilaisena valmistajana on kyllä laatuasioissa aivan ehdotonta kärkijoukkoa. Sähköautoissa Toyota on edelleen pahasti takamatkalla.

        Unohdit nyt kokonaan Hiluxin, mihin on helppo pultata konekivääri lavalle ja itse auto ei ole moksiskaan jalkaväenaseiden tulituksesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Unohdit nyt kokonaan Hiluxin, mihin on helppo pultata konekivääri lavalle ja itse auto ei ole moksiskaan jalkaväenaseiden tulituksesta.

        Joo ei edes TopGearin pojat saaneet sitä tuhottua :D


    • Anonyymi

      Avensis ei ole mikään aito japsiauto ollut koskaan. Se valmistetan Englannissa Toyotan Derbyshiren tehtailla.

      Engelsmannilaiset autot ovat olleet laadultaan viimeisen 50 vuotat tosi kehnoa kamaa.

      En suostuis ottamaam mitään Austinia alleni ikinä.

      • Anonyymi

        Kai ne nyt 70-luvun jälkeen paranivat hieman?

        Austin Metro oli jollain hydragas-jousituksella varustettu pikkuauto, tuli Suomeen, muttei tullut suosiota.


      • Anonyymi

        Luukkaan evankeliumit.


      • Anonyymi

        Vaivalla (Viva) jos ajoi vesilätäkön yli. niin piti välittömästi pyrkiä tien sivuun odottelemaan moottorin sammumista.


    • Anonyymi

      Loppuun ajettuja, diesel automaatteja?

      • Anonyymi

        2,0L bensiini oli ainakin meillä.


    • Anonyymi

      No johan on antiikkista keskustelua muinaisjäänteistä täältä. Kannattaa joskus kokeilla vaikka Teslalla ajamista, niin huomaa miten autot ovatkin muuttuneet.

      • Anonyymi

        Tosiautoilla vauhdin tuntee. Nykyautoilla ei tunne mitään.


      • Anonyymi

        Tesloista on jäänyt kojelauta kokonaan tekemättä samaten pitää olla sähköiskun saanut jos väitää että kaikki toiminnot on kiva hakea lääppimisnäytöstä jopa hansikaslokeron avaus muusta puhumattakaan ja jatkuvat korjaukset pitää suorittaa kaukana koska huoltopisteitä ei montaa ole eli ei se nykyaikakaan ihanaa ole


      • Anonyymi

        Ketjussa keskustellaan kestävistä autoista. Tesla ei kuulu niihin.


      • Anonyymi

        tesla oli käytössäni pari vuotta,,, ja mielestäni kaikin puolin vaatimaton - ja vanhemmiten suuri, kallis huolto-ongelma se on - en suosittele käytettynä...

        tesla sopii rikkaalle, uutena ostettuna, takuu-ajan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        tesla oli käytössäni pari vuotta,,, ja mielestäni kaikin puolin vaatimaton - ja vanhemmiten suuri, kallis huolto-ongelma se on - en suosittele käytettynä...

        tesla sopii rikkaalle, uutena ostettuna, takuu-ajan.

        Tesla on hakaristiauto eli swasticar!


    • Anonyymi

      Mihinkä katosi Pontiac Firebirdit?

      • Anonyymi

        Niitä ei nyt montaa Suomen teillä ollutkaan. Kamina-mallin Letukoita oli jonkun verran. Sipilähän asetteli sellaiseen häkäpönttönsäkin.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyväkuntoinen Pontiac Trans Am Firebird olis kyllä makee kesäauto!😎
        https://bringatrailer.com/wp-content/uploads/2024/03/1984_pontiac_firebird-trans-am_img_5544-97888.jpeg

        Paras Pontiac Trans Am oli tämä! 🧐

        KITT esitellään ensimmäistä kertaa Michael Knightille.

        Michael and KITT's First Encounter | Knight Rider
        https://www.youtube.com/watch?v=hfRiedxPQhs

        KITT Breaks Michael Out Of Jail | Knight Rider
        https://www.youtube.com/watch?v=kaLaY3tTf4I

        KITT and Michael's High Speed Chase | Knight Rider | Full Throttle
        https://www.youtube.com/watch?v=fV6TOkrrzuM


    • Anonyymi

      nissan datsun sunny oli hyvä, laadukas, samoin 100a, hintaansa nähden, siis edullinen pikkuauto.
      - Suomessa kun aina on ollut työläisen, sen suuren kansan elintaso, verrattain matala.
      Niin pikku-autot, oli sopivia, esim lada, datsun, toyota, fiatti..
      Ja japsi laatu oli parempi.
      Bluebird,n. 1960 L, alunperin oli kestävä pikkuauto- siis laadukas.
      Mutta jo jossain 1970-80l kasvoi suuremmaksi ja kalliimmaksi. Niin Suomen työläinellä ei enää ollut ostovoimaa.
      - Itse ostin 1980 l keskivälin mallia, muistaakseni, bluebirdin. Se oli kestävä, perusauto, siis ei luxusta. Mutta enemmät kilometrit sen vähitellen tuhosi
      ja kori ruostui.,,,,,,,,,,,,,, huonoa peltiä oli bluebird...

      • Anonyymi

        Miten se laatu noissa näkyi kaverilla oli 100a ja kokoajan sai korjata tukivarretkin jotain ohutta peltiä


    • Anonyymi

      -88 bluebirdi oli hyvä auto datsuniksi

    • Anonyymi

      hillman on paras auto ikinä ehkä

      • Anonyymi

        Sanoottiinhan siitä niin että, parempi olla Hillman, kuin aivan ilman.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanoottiinhan siitä niin että, parempi olla Hillman, kuin aivan ilman.

        ilmajäähdytteinen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanoottiinhan siitä niin että, parempi olla Hillman, kuin aivan ilman.

        eikös se ollut parempi ilman kuin Hillman


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        eikös se ollut parempi ilman kuin Hillman

        Kyllä näinkin virkottiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        eikös se ollut parempi ilman kuin Hillman

        Viisivuotias lapsi ei tiedä mikä on Hillman
        Mutta tietää tuon lorun :D


    • Anonyymi

      MULLA OLI NISSAN BLUEBIRD 2.0 SLX. OLI AIKAANSA EDELLÄ.SÄHKÖTOIMISILLA IKKUNOILLLA SEKÄ LUKITTAVILLA NAPPULASTA OVILLA SUPERLAPSILUKKO!! HINTA 102000 MARKKAA VUONNA 1990 T. HERKKO

      • Anonyymi

        superlapsilukko malli!!


    • Anonyymi

      SKDL kannattajilla ei oikein ollut varaa noihin. Ajelivat sitten kyräillen tuskanpunaisilla ja vekselin vihreillä mosseillaan ay tilaisuuksiin.

      Tänä päivanä vanha mosse on toki hieno harrasteauto.

      • Anonyymi

        kepukyllillä jos ajoi uutuuttaan kiiltävällä Moskvits Elitellä ja vielä terästetyllä sellaisella oli automaattisesti kommunisti jota piti mennä komuuttamaan


    • Anonyymi

      Kotikylällä oli yhdestä "luupäästä" rakennettu ralliauto....1600 SSS, kiekasi aika komeesti..ja sora lensi kaaressa...

    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ensi kesänä

      Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      64
      3255
    2. Tukalaa kuumuutta

      Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      43
      3097
    3. Sinä, ihastukseni

      Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      42
      2457
    4. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

      Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      100
      2207
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

      Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1913
    6. Okei, myönnetään,

      Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1810
    7. Onko kaivatullasi

      himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1616
    8. Mihin hävisi

      Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      85
      1415
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

      En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1300
    10. Lähtikö korvat

      puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      81
      1132
    Aihe