Mekäähän kalaan.

Anonyymi-ap

Kalastus on hyvä harrastus työttömälle. Toki välineet maksaa mutta kun saa kalaa niin rahaa itse asiassa säästyy koska kalasta saa ruokaa. näillä keleillä pitää olla kylmälaukku ja paljon jäätä mukana että kalat pysyy kylmänä sitten kotiin. Itse olen saanut tässä parina päivänä yli 100 ahventa.

23

188

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Happanevat näin kuumalla säällä ennen kuin ehtii kissaa sanoa.

• sisäinen mcgyver tekee mato-ongen ilmaseksi puusta..ja mato-onkiminen on ilmasta--muistathan kolkata kalan ja vetää kurkun auki.. etteivät kidu..mutta syötävä on..

• Anonyymi

Kylmälaukku ja pari kylmävaraajaa kyllä riittää onkikaloille hyvin näilläkin helteillä. Eikä niitä kaloja nyt niin kauheasti tarvitse kerralla onkia, muutamaan ateriaan minä ainakin vain ongin, osan paistan heti pannulla ja osasta teen seuraavaksi päiväksi kalakeiton ja osan pistän perattuna pakastimeen.

Ilmaista ruokaa kala kyllä on, mato-onki ei paljoa kustanna ja matoja löytyy hyvin. Yhdeltä sillalta ja yhden lammen rannalta käyn onkimassa, ahvenia tulee kyllä hyvin. Muutamilla onkireissuilla kertyy pakastimeen ahvenia ja särkiä, että teen niistä kalapihvejä kerralla isomman erän. Vanha lihamylly kirpparilta maksoi 5€ ja pelittää kalojen jauhamisessa.

• Anonyymi

Niin paljoin luita pienissä kaloissa, että pitäisi olla rautasuu jos niitä syö.

• Anonyymi

Miten muka on ruotoja?? Ahven on niin helppo fileerata ruodottomaksi, että jopa apinakin oppii sen.

• Anonyymi

10 kg hauvessa ei ruotoja tarvitse etsiä, ne ovat kuin oksia eivätkä vahingossa mene suuhun.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miten muka on ruotoja?? Ahven on niin helppo fileerata ruodottomaksi, että jopa apinakin oppii sen.

Savustaa niin ei tarvitse fileeroida. Jättää ruodot syömättä.

• Itse tykkään potkia kaloja ilmaan ja nauraa makoisasti

• Anonyymi

Kaksi papparaista meni kalaan, toinen ei mahtunut.

• Anonyymi

Ei kalaakaan mielin määrin kannata syödä kun valmistuksessa tulee liikaa suolaa.Kyllähän ihmiset kalastelee mökeillään vaikka kuinka paljon.Monelle riittää lohi kaupasta ostaen.Sillipurkkia sillon tällön ja paistaa muikkua,silakkaa. Tonnikalaa,kalapuikkoja.Ei helvetti helteillä kalastusta kun kalat märäntyy hyvin nopeesti.

• Anonyymi

Mistä sitä suolaa kalaan muka tulee, ei kalassa mitään suolaa ole ja kuka hullu ylettömiä suolaa muutenkaan ruokaan laittaa.

Minä itse syön vain kaksi kertaa päivässä kalaa, en mielestäni ylettömästi.

• Anonyymi

Kylmälaukku kyllä, mutta siellä on oluset janoiselle onkijalle.

• Anonyymi

Mielummin avaa sillipurkin kannen,keittää perunoita ja kylkiäiseksi tomaattia,kurkkua.Työttömän pitäisi olla työtoiminnassa eikä missään kalastamassa.Etsiä töitä.Menköön ahkera kalastaja kalanjalostus tehtaaseen töihin tai Norjaan perkaan kaloja.En kyllä jatkuvasti järsis jotain ahventa niinkuin aloittaja.

• Anonyymi

Kalavedet on kaukana ja ei ole varaa autoon tai julkisiin.Välineetkin maksaa niin tulee kalliiksi kun ajattelee.Tykkään kyllä kalastuksesta,mutta köyhänä ei pysty

• Anonyymi

Missä kaukana muka kalavedet on? Ja mato-onki ei paljoa maksa 5€ saa siihen kaikki tarvittavat varusteet, siis onkilaite ja 4 metrin lasikuituvapa tarjouksesta. Ja jos vapaa ei halua ostaa, niin joku puukeppi vaan vavaksi. Matoja löytyy vaikka mistä.

Mihin sitä autoa tarvitaan, kun mato-ongelle mennään, kävelemällä tai polkupyörällä lähimmälle vesistölle ja siitä onkimaan.

Missä on muka sellainen paikka, jossa ei ole vesistöä kalastaa?

• Anonyymi

• Anonyymi

Monellakin on niin että laittaa lohta uuniin ja kesäaikaan silliä niin ei sen kummemmin tarvi kalastella.Edesmenneellä Pentti Linkolalla oli yritystä kun ammattimaisesti oli järvikalastaja.

• Anonyymi

Tiedän yhden paikan josta aina tullut ahvenia. Siitä saa pohja ongella paljon ahvenia tai ihan jigillä. Itsellä on 10 kylmäkallea mukana näillä helteillä. Haen ruokakalat aina ja ei se maksa mitään. Matoja saan 50 metrin päästä pellosta.

• Anonyymi

Makrillia tomaattikastikkeessa
      - säilyke
      + uudet perunat
      HInta: 1,5 eunukkia

• Anonyymi

Helppo ateria tulee noinkin eikä tarvi kalastella.

• Anonyymi

Olen nähny hyväksi, että isompi näkkileipäpaketti ja ksavisvoi on aina jemmassa myöhäisen nälän yllättäessä.
      Vatajalla osataan tehä ylikypsää sauhukylkeä sen leileipäjuusti-näkkärin päälle.
      Lasetan hanasta lämpymän veden mäkeen ja hörppään iltamyöhään sitä eikä kahvia.
      Tällee horjuva pizzaneritys joutuu pienemmälle rasitukselle kuin a-holittomankin ölvensä.

Pitäköön panimoyritykset vaan toki tunkkikaljansa!

• Anonyymi

"Kande mennä kalaan
      kande mennä kalaan
      skiittareita jallittaan".

Vanhalta Isännältä lainaus.
      kurpitsanaamainen.

• Anonyymi

Emmä oo semmosista kiinnostunut.

Mä vaan ootan , että saisin levolliset yöunet jopa helteellä, tämä on uuvuttavaa tämä kuumuus.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taisin tehdä virheen

Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle
      Ikävä
      111
      5207
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      49
      3372
    3. Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi

Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle
      Ikävä
      89
      3192
    4. Näin kun katsoit salaa ja

Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      39
      2769
    5. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      81
      1837
    6. Nainen onko sulla supervoimmia ?

Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.
      Ikävä
      41
      1570
    7. 450 000 ulosotossa

Suomessa on tällä hetkellä ennätysmäärä ihmisiä ulosotossa. Viime vuonna heitä oli yli puoli miljoonaa. Kuluvan vuoden
      Perussuomalaiset
      127
      1545
    8. Katu täyttyy...

Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt
      Ikävä
      31
      1406
    9. Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.

Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj
      Maailman menoa
      121
      1189
    10. Onko esitutkinta jo saatu päätökseen?

Ketkä saa syytteet? Voi olla iso määrä ihmisiä?
      Ähtäri
      16
      1139
    Aihe