Kalastus on hyvä harrastus työttömälle. Toki välineet maksaa mutta kun saa kalaa niin rahaa itse asiassa säästyy koska kalasta saa ruokaa. näillä keleillä pitää olla kylmälaukku ja paljon jäätä mukana että kalat pysyy kylmänä sitten kotiin. Itse olen saanut tässä parina päivänä yli 100 ahventa.
Mekäähän kalaan.
23
188
Vastaukset
- Anonyymi
Happanevat näin kuumalla säällä ennen kuin ehtii kissaa sanoa.
sisäinen mcgyver tekee mato-ongen ilmaseksi puusta..ja mato-onkiminen on ilmasta--muistathan kolkata kalan ja vetää kurkun auki.. etteivät kidu..mutta syötävä on..
- Anonyymi
Kylmälaukku ja pari kylmävaraajaa kyllä riittää onkikaloille hyvin näilläkin helteillä. Eikä niitä kaloja nyt niin kauheasti tarvitse kerralla onkia, muutamaan ateriaan minä ainakin vain ongin, osan paistan heti pannulla ja osasta teen seuraavaksi päiväksi kalakeiton ja osan pistän perattuna pakastimeen.
Ilmaista ruokaa kala kyllä on, mato-onki ei paljoa kustanna ja matoja löytyy hyvin. Yhdeltä sillalta ja yhden lammen rannalta käyn onkimassa, ahvenia tulee kyllä hyvin. Muutamilla onkireissuilla kertyy pakastimeen ahvenia ja särkiä, että teen niistä kalapihvejä kerralla isomman erän. Vanha lihamylly kirpparilta maksoi 5€ ja pelittää kalojen jauhamisessa. - Anonyymi
Niin paljoin luita pienissä kaloissa, että pitäisi olla rautasuu jos niitä syö.
- Anonyymi
Miten muka on ruotoja?? Ahven on niin helppo fileerata ruodottomaksi, että jopa apinakin oppii sen.
- Anonyymi
10 kg hauvessa ei ruotoja tarvitse etsiä, ne ovat kuin oksia eivätkä vahingossa mene suuhun.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten muka on ruotoja?? Ahven on niin helppo fileerata ruodottomaksi, että jopa apinakin oppii sen.
Savustaa niin ei tarvitse fileeroida. Jättää ruodot syömättä.
Itse tykkään potkia kaloja ilmaan ja nauraa makoisasti
- Anonyymi
Kaksi papparaista meni kalaan, toinen ei mahtunut.
- Anonyymi
Ei kalaakaan mielin määrin kannata syödä kun valmistuksessa tulee liikaa suolaa.Kyllähän ihmiset kalastelee mökeillään vaikka kuinka paljon.Monelle riittää lohi kaupasta ostaen.Sillipurkkia sillon tällön ja paistaa muikkua,silakkaa. Tonnikalaa,kalapuikkoja.Ei helvetti helteillä kalastusta kun kalat märäntyy hyvin nopeesti.
- Anonyymi
Mistä sitä suolaa kalaan muka tulee, ei kalassa mitään suolaa ole ja kuka hullu ylettömiä suolaa muutenkaan ruokaan laittaa.
Minä itse syön vain kaksi kertaa päivässä kalaa, en mielestäni ylettömästi.
- Anonyymi
Kylmälaukku kyllä, mutta siellä on oluset janoiselle onkijalle.
- Anonyymi
Mielummin avaa sillipurkin kannen,keittää perunoita ja kylkiäiseksi tomaattia,kurkkua.Työttömän pitäisi olla työtoiminnassa eikä missään kalastamassa.Etsiä töitä.Menköön ahkera kalastaja kalanjalostus tehtaaseen töihin tai Norjaan perkaan kaloja.En kyllä jatkuvasti järsis jotain ahventa niinkuin aloittaja.
- Anonyymi
Kalavedet on kaukana ja ei ole varaa autoon tai julkisiin.Välineetkin maksaa niin tulee kalliiksi kun ajattelee.Tykkään kyllä kalastuksesta,mutta köyhänä ei pysty
- Anonyymi
Missä kaukana muka kalavedet on? Ja mato-onki ei paljoa maksa 5€ saa siihen kaikki tarvittavat varusteet, siis onkilaite ja 4 metrin lasikuituvapa tarjouksesta. Ja jos vapaa ei halua ostaa, niin joku puukeppi vaan vavaksi. Matoja löytyy vaikka mistä.
Mihin sitä autoa tarvitaan, kun mato-ongelle mennään, kävelemällä tai polkupyörällä lähimmälle vesistölle ja siitä onkimaan.
Missä on muka sellainen paikka, jossa ei ole vesistöä kalastaa? - Anonyymi
Ja hahhah! Muka ei köyhänä pysty kalastamaan.
https://www.motonet.fi/tuoteryhmat/kalastus/onginta/kohot-ja-onkilaitteet?category=3c65bcae-b240-11e5-b576-4764002efa67
- Anonyymi
Monellakin on niin että laittaa lohta uuniin ja kesäaikaan silliä niin ei sen kummemmin tarvi kalastella.Edesmenneellä Pentti Linkolalla oli yritystä kun ammattimaisesti oli järvikalastaja.
- Anonyymi
Tiedän yhden paikan josta aina tullut ahvenia. Siitä saa pohja ongella paljon ahvenia tai ihan jigillä. Itsellä on 10 kylmäkallea mukana näillä helteillä. Haen ruokakalat aina ja ei se maksa mitään. Matoja saan 50 metrin päästä pellosta.
- Anonyymi
Makrillia tomaattikastikkeessa
- säilyke
+ uudet perunat
HInta: 1,5 eunukkia- Anonyymi
Helppo ateria tulee noinkin eikä tarvi kalastella.
- Anonyymi
Olen nähny hyväksi, että isompi näkkileipäpaketti ja ksavisvoi on aina jemmassa myöhäisen nälän yllättäessä.
Vatajalla osataan tehä ylikypsää sauhukylkeä sen leileipäjuusti-näkkärin päälle.
Lasetan hanasta lämpymän veden mäkeen ja hörppään iltamyöhään sitä eikä kahvia.
Tällee horjuva pizzaneritys joutuu pienemmälle rasitukselle kuin a-holittomankin ölvensä.
Pitäköön panimoyritykset vaan toki tunkkikaljansa! - Anonyymi
"Kande mennä kalaan
kande mennä kalaan
skiittareita jallittaan".
Vanhalta Isännältä lainaus.
kurpitsanaamainen. - Anonyymi
Emmä oo semmosista kiinnostunut.
Mä vaan ootan , että saisin levolliset yöunet jopa helteellä, tämä on uuvuttavaa tämä kuumuus.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taisin tehdä virheen
Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle1115207Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖493372Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi
Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle893192Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku392769- 811837
Nainen onko sulla supervoimmia ?
Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.411570450 000 ulosotossa
Suomessa on tällä hetkellä ennätysmäärä ihmisiä ulosotossa. Viime vuonna heitä oli yli puoli miljoonaa. Kuluvan vuoden1271545Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt311406Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.
Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj1211189- 161139