YLE RADIO 1 äskettäin Jeesus myytistä.

Anonyymi-ap

Kuuntelin tutkittua riippumatonta tietoa Raamattu saduista.

Paratiisin tiedon puu oli Asera Jumalatar.

Eeva naukkasi Aatamin kanssa Jumalan puolison tietoa ja siksi karkoitettiin paratiisista ihmiset.

Lilith oli saanut Demonisoituneta lapsia Aatamin kanssa.
Eeva luotiin Lilithin jälkeen koska Lilith syrjäytettiin.

16

320

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ensimmäinen versio Jeesuksesta oli yksi pojista.

    • Anonyymi

      Adam ja Lilith - maailman ensimmäinen avioero!

      • Anonyymi

        Muistaakseni eivät käyneet alttarilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muistaakseni eivät käyneet alttarilla.

        Miksi olisi pitänyt käydä ihmisuhraamisen paikalla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi olisi pitänyt käydä ihmisuhraamisen paikalla?

        Eikös ne jutskat kehittyneet vasta myöhemkin?


    • Anonyymi

      yle sentään korjasi sen ozzy uutisoinnin puutteen

    • Anonyymi

      Kerrottu ja tarinat kasvaa, muuttuu ajanoloon..
      Uskonnot on kuin politiikkaa, tai "" taloustiedettä"",,,
      ne muuttuu tarpeen ja käytön mukaan..
      Businekseen sopiviksi.

    • Anonyymi

      Jumala ja Asera saivat vain poikia koska naisia ei laskettu lukuihin.
      Jeesuksen ja Saatanan muiden ohella.

      • Anonyymi

        Jeesus.

        "Olen koin tähden poika" voi tarkoittaa Aseraa jonka Jumala syöksi helvettiin katkeroituneena hallitsijaksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus.

        "Olen koin tähden poika" voi tarkoittaa Aseraa jonka Jumala syöksi helvettiin katkeroituneena hallitsijaksi.

        >>"Olen koin tähden poika" voi tarkoittaa Aseraa jonka Jumala syöksi helvettiin katkeroituneena hallitsijaksi.

        Jesajan kirjan Kointähti, sarastuksen poika on aamutähti eli Venus. Ennen sitä sanottiin kointähdeksi. Sarastus on taas Kaananilainen jumala Shahar, jonka isä on El ja äiti Asera. Sarastuksella on kaksoisveli iltarusko Shalim. Kaananilaiset ja Raamatun kirjoittaneet uskoivat, että päivänvalo ja pimeys vaihtuivat siksi, että Shahar söi pimeyden aamulla ja Shalim söi päivänvalon illalla. Heidän nälkäiset suupielet ulottuivat merestä taivaisiin ja näillä nälkäisillä suilla he söivät vuorotellen päivänvaloa ja pimeyttä.

        [12] Voi, sinä putosit taivaalta, sinä Kointähti, sarastuksen poika! Alas maahan sinut survaistiin, sinä kansojen kukistaja.»

        https://en.wikipedia.org/wiki/Shahar_(god)


      • Anonyymi
        The_Raven kirjoitti:

        >>"Olen koin tähden poika" voi tarkoittaa Aseraa jonka Jumala syöksi helvettiin katkeroituneena hallitsijaksi.

        Jesajan kirjan Kointähti, sarastuksen poika on aamutähti eli Venus. Ennen sitä sanottiin kointähdeksi. Sarastus on taas Kaananilainen jumala Shahar, jonka isä on El ja äiti Asera. Sarastuksella on kaksoisveli iltarusko Shalim. Kaananilaiset ja Raamatun kirjoittaneet uskoivat, että päivänvalo ja pimeys vaihtuivat siksi, että Shahar söi pimeyden aamulla ja Shalim söi päivänvalon illalla. Heidän nälkäiset suupielet ulottuivat merestä taivaisiin ja näillä nälkäisillä suilla he söivät vuorotellen päivänvaloa ja pimeyttä.

        [12] Voi, sinä putosit taivaalta, sinä Kointähti, sarastuksen poika! Alas maahan sinut survaistiin, sinä kansojen kukistaja.»

        https://en.wikipedia.org/wiki/Shahar_(god)

        Kiitos.


      • Anonyymi
        The_Raven kirjoitti:

        >>"Olen koin tähden poika" voi tarkoittaa Aseraa jonka Jumala syöksi helvettiin katkeroituneena hallitsijaksi.

        Jesajan kirjan Kointähti, sarastuksen poika on aamutähti eli Venus. Ennen sitä sanottiin kointähdeksi. Sarastus on taas Kaananilainen jumala Shahar, jonka isä on El ja äiti Asera. Sarastuksella on kaksoisveli iltarusko Shalim. Kaananilaiset ja Raamatun kirjoittaneet uskoivat, että päivänvalo ja pimeys vaihtuivat siksi, että Shahar söi pimeyden aamulla ja Shalim söi päivänvalon illalla. Heidän nälkäiset suupielet ulottuivat merestä taivaisiin ja näillä nälkäisillä suilla he söivät vuorotellen päivänvaloa ja pimeyttä.

        [12] Voi, sinä putosit taivaalta, sinä Kointähti, sarastuksen poika! Alas maahan sinut survaistiin, sinä kansojen kukistaja.»

        https://en.wikipedia.org/wiki/Shahar_(god)

        Miksi Venus planeetta feminisoitiin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi Venus planeetta feminisoitiin?

        Tämä oli retorinen kysymys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä oli retorinen kysymys.

        Kiitos.


    • Anonyymi

      Tämä ongelma on taruissa. Niissä on poikkeuksetta vanhempia taruja.

      Mitä jos Kalevalaa tutkittaisiin näin intensiivisesti? Siitä tiedetään, että se perustuu eri puolilta Suomea oleviin taruihin, mutta mihin? Ne ovat pitkälti haudattuna, koska ne eivät saa näin paljon huomiota.

      Ei ole enää hirveästi kristinuskoisia, jotka pitävät paratiisitarinaa historian kerrontana. Joka tekee tavallaan koko tästä aiheesta hassun.

      Sanoit otsikossa Jeesus myytin, mutta et tuonut esille mitään siihen liittyvää. Epärehellisyys ei johda mihinkään. Puhuit vanhasta testamentistä, jossa ei ollut Jeesusta.

      Ymmärrän kyllä pointtisi. Mutta sinunkin pitää ymmärtää, ettei paratiisi tarina merkkaa mitään kristityille. He eivät osaa yhdistää sitä perisyntiin ja Jeesuksen uhraukseen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1074
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      804
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      262
      586
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      585
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      518
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      492
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      42
      457
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    Aihe