Mitä mieltä olet ortodoksisuudesta?
Saako ihminen tehdä Jumalankuvaa?
9
92
Vastaukset
- Anonyymi
Aurinkon epäjumalan kunnijaksi kristillisen kirkon historijassa muutettiin 25.12 mukamallisesti Jeesuksen syntymäpäiväksi ja juhlallisuujeksi eli Paapelin uskonnon/epäjumalanpalvontan pohjaltaeli aurinkonpalvontakultin pohjalliselta syntylisöinyt aurinkon epäjumalan syntymäjuhla. Juhantuskin on samaa auringoepäjumalan palvontaan kuuluvaisuutta kun auringo on korkeinmillaan juhanuksena.
Ortotoksisuus on epäjumalanpalvonta,joka on yksi eräistä Porton tyttäristä, äitiinsä tulleena, parannukseen kyvyttömänä.
Mitään Jumalankuvaa ei saa tehjä, ei minkäänmuotoisena, ei minkäänlaisena.
Porttohan on Roomalaiskatolinen kirkko, josta on syntynyt mm. ortotoksinen tytär, jolla taas on muitakin sisaruksija.
Selef Urge- Anonyymi
Jeesus ristillä patsaita ja kuvia monissa kirkoissa. Näin ei saa olla. Risti on tyhjä, sillä Jeesus on noussut ylös kuolleista.
1234567--- - Anonyymi
Rooman, pejon sarven toimesta poistettiin käytöstä Raamatun toinen käsky, joka on käsky olla tekemättä Jumalankuvaa, joka korvallisoitiin 10. käskyllisellä kahtija halkaistuna. Näin portto mahjollisti Raamatusta toisen käskyn poistamisella Marijan ja pyhimyksijen palvontan ja kristillisen opetuksen nimellisyyvessä vaikka on äitilapsi-epäjumalanpalvonta kulttiuskonto ja näin moni palvoo innoissaan Marijaa, pyhimyksijä, ikoneita ristinmerkkejä niijen ejessä tehjen kaikessa tekoisuujen pyhyyjessä ja oletteko huomanneet että Marijalla ja pyhimyksillä on aurinkon säjekehä päijensä ynpärillä, se on muistutusmerkki kuinka kyse on pohjimmiltaan aurinkon epäjumalanpalvontasta.
Sulle, joka sanoit etten ole kristitty vaan jumalton niin:
Kyllä mä sen verra tiijän että Jeesus on mun Herra.
Selef Urge
- Anonyymi
en osaa oikein piirtää. ei kiinnosta pätkääkään.
- Anonyymi
Luterilaiset kirkot ovat täynnä kuvia Jeesuksesta ja apostoleista ja Mariasta. Jos Jeesus on Jumala, niin miksi hänestä tehdään kuvia?
Ai niin: kuvan tekemisen kielto koski vain epäjumalia. Niistä ei saa tehdä kuvia eikä niitä saa palvoa jumalanaan. Jahvesta nyt kuvaa ei voi tehdäkään, kun hän on näkymätön henki. Minkä muotoiseksi hänet tekisit? - Anonyymi
Saako Jumalasta piirtää kuvan Danielin kirjan 7. luvun kuvauksen mukaan? Vanha valkoisiin puettu valkohiuksinen ja partainen mies. Ihmistä muistuttava.
- Anonyymi
Ohessa muinainen kuva, jossa poseeraavat itse Jahve ja vaimonsa Asera. Tiettävästi ainoa laatuaan.
https://enterprise.press/stories/2018/04/04/drawing-found-in-sinai-could-change-what-we-know-about-judaism/ - Anonyymi
”Jumalankuvien tekijät ovat turhia kaikki tyynni, eivätkä nuo heidän rakkaansa mitään auta; niiden todistajat eivät näe eivätkä tiedä mitään, ja niin he joutuvat häpeään. Kuka hyvänsä muovatkoon jumalan ja valakoon kuvan, ei se mitään auta. Katso, kaikki sen seuraajat joutuvat häpeään, ja sen sepittäjät ovat vain ihmisiä.
Tulkoot kokoon kaikki ja astukoot esiin: vaviskoot ja hävetkööt! Rautaseppä ottaa työaseen ja työskentelee hiilten hehkussa, muodostelee kuvaa vasaralla ja takoo sitä käsivartensa väellä; hänen tulee nälkä, ja voima menee, hän ei saa vettä juodaksensa, ja hän nääntyy.”
Jesaja 44:9-12 FB38- Anonyymi
”Puuseppä jännittää mittanuoran, kaavailee piirtimellä, vuolee kovertimilla, mittailee harpilla ja tekee miehen kuvan, inhimillisen kauneuden mukaan, huoneeseen asumaan.
Hän hakkaa itselleen setripuita, hän ottaa rautatammen ja tammen ja kasvattaa ne itselleen vahvoiksi metsän puitten seassa, istuttaa lehtikuusen, ja sade kasvattaa sen suureksi.
Se on ihmisillä polttopuuna; hän ottaa sitä lämmitelläkseen, sytyttää uunin ja paistaa leipää, vieläpä veistää siitä jumalan ja kumartaa sitä, tekee siitä jumalankuvan ja lankeaa maahan sen eteen.
Osan siitä hän polttaa tulessa, toisen osan ääressä hän syö lihaa, paistaa paistin ja tulee ravituksi; hän myöskin lämmittelee itseänsä ja sanoo: "Hyvä, minun on lämmin, minä näen valkean".
Ja lopusta hän tekee jumalan, jumalankuvan, jonka eteen hän lankeaa maahan, jota hän kumartaa ja rukoilee sanoen: "Pelasta minut, sillä sinä olet minun Jumalani". Eivät he tajua, eivät ymmärrä mitään, sillä suljetut ovat heidän silmänsä, niin etteivät he näe, ja heidän sydämensä, niin etteivät he käsitä.
Ei tule heidän mieleensä, ei ole heillä järkeä eikä ymmärrystä, että sanoisivat: "Osan siitä olen polttanut tulessa, olen paistanut sen hiilillä leipää, paistanut lihaa ja syönyt; tekisinkö tähteestä kauhistuksen, lankeaisinko maahan puupölkyn eteen!"
Joka tuhassa kiinni riippuu, sen on petetty sydän harhaan vienyt, ei hän pelasta sieluansa eikä sano: "Eikö ole petosta se, mikä on oikeassa kädessäni?"”
Jesaja 44:13-20 FB38
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävöin sinua kokoyön!
En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun553964KALAJOEN UIMAVALVONTA
https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar912340Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin
Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo451982- 221773
Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?
Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?261541- 281516
- 151182
- 311128
- 1091084
Emme voi elää velaksi, sanoi Riikka
Valtionvelan odotetaan nousevan 86,3 prosenttiin bruttokansantuotteesta vielä kuluvan vuoden aikana. https://www.iltale791042