https://yle.fi/a/74-20174013
Suurimmat maasta poistamisen kohderyhmät ovat järjestäytyneeseen rikollisuuteen liittyvät ryhmät ja huumausaineiden myyjät.
– Yksittäinen syy maasta poistamiseen on myös se, jos on perusteltua epäillä, että kun henkilöt pääsevät maahan, alkaa tapahtua suunniteltuja väkivaltarikoksia ja siitä on esimerkkejä menneisyydestä, Kauppinen kertoo.
– Osa poistetuista on henkilöitä, jotka ovat tulleet Suomeen turvapaikanhakijana, tehnyt rikoksia ja mahdollisesti istunut pitkän vankilatuomion. Heillä on lainvoimainen maastapoistamispäätös, joka on laitettu täytäntöön, hän jatkaa.
Maasta poistaminen on yksi Kauppisen yksikön päätehtäviä. Lisäksi yksikkö tekee tiivistä yhteistyötä Maahanmuuttoviraston (Migri) kanssa.
– Se on kaikkien kansalaisten sekä yleisen järjestyksen ja turvallisuuden ylläpitämisen etu, että sellaiset henkilöt käännytetään tai karkotetaan, jotka ovat tulleet tänne selkeästi tekemään vain rikoksia, Kauppinen sanoo.
Kauppisen mukaan maailmantilanne saattaa muuttaa nopeastikin maasta poistamisen kehitystä, vaikka se nyt on kasvussa.
– Poliisi seuraa tilannekuvaa jatkuvasti ja pyrkii varautumaan kaikkeen etukäteissuunnittelulla, Kauppinen toteaa.
Poiston syynä uhka yleiselle järjestykselle ja turvallisuudelle
14
101
Vastaukset
- Anonyymi
moktar gubta sdp?
- Anonyymi
Keskittyy persujen maalittamiseen kaikin tavoin.
- AnonyymiUUSI
Kova juttu.
- Anonyymi
muistan kun niiltä ei edes sormenjälkiä saanut ottaa , koska ne ihmisoikeudet 😠😠😠
- Anonyymi
Huppu päässä kuin aku ankan mustakaapu...
"..muistan kun niiltä ei edes sormenjälkiä saanut ottaa..."
Kerro toki vielä, koska ja missä tällaista tapahtui?
Minä kun en nyt satu muistamaan. ;)- Anonyymi
Moktar.Gubta kirjoitti:
"..muistan kun niiltä ei edes sormenjälkiä saanut ottaa..."
Kerro toki vielä, koska ja missä tällaista tapahtui?
Minä kun en nyt satu muistamaan. ;)Valikoiva muisti syntyy kun ajattelee vain omaa asiaa..
- Anonyymi
kuitenkin esim taksi raiskaajat jatkaa samaa rataa suomessa
- Anonyymi
Jaa puolueet sivuille jokainen raiskausuutinen ja tuomio
Poliitikot vastuu muuttajista - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jaa puolueet sivuille jokainen raiskausuutinen ja tuomio
Poliitikot vastuu muuttajista
- Anonyymi
asia-aiheista moktar gubta ei osaa sdp suuta soittaa
- Anonyymi
dddf
- AnonyymiUUSI
urpilainen lähti itse
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävöin sinua kokoyön!
En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun614168KALAJOEN UIMAVALVONTA
https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar1122701Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin
Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo452212Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?
Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?291863- 241833
- 281556
- 171390
- 621265
- 1141213
- 311178