👺👺👺👺👺👺👺
Mitä hyvää kokoomus on koskaan saanut aikaiseksi suomen kansalle
Kansallinen Kokoomus
Hallituksen saavutukset tähän asti, listaa saa päivittää
- Leipomoiden lakiin säädetty yötyölisä poistetaan.
- Eläkeikä nousee.
- Työmatkakulujen omavastuu nousee 750 eurosta 900 euroon ja tilapäiset korotukset jäävät pois.
- Määräaikainen työsopimus ilman perustetta.
- Yt- ja lomautustilanteissa palkanmaksu katkaistaan viikossa.
- Ensimmäinen sairauspäivä ilman palkkaa.
- Potkut voidaan antaa ilman painavaa syytä.
- Yt-velvoite pois alle 50 hengen yrityksistä.
- Takaisinottovelvoite pois alle 50 hengen yrityksistä.
- Työntekijöitä sitova paikallinen sopimus ohi luottamusmiehen.
- Työehtosopimusten vähimmäissuoja heikkenee ja yleissitovuus uhkaa poistua.
- Pakkolait voimaan - estää sopimasta lakia parempia työehtoja.
- Lakko-oikeuden rajoitukset estävät työntekijöitä puolustamasta etujaan.
- Lakkosakkoja korotetaan - myös henkilökohtainen sakko.
- Poliittisten lakkojen kesto enintään 1 päivän.
- Tukilakkoja rajoitetaan - vahvat alat eivät voi tukea heikompia.
- Ruuvia kiristetään vain työntekijäpuolelta- työnantajan TES-rikkomuksiin ei
kiristyksiä.
- Ansiosidonnaisen työssäoloehto 12 kuukauteen.
- Työssäoloehdon euroistaminen - heikentää osa-aikaisten ja pätkätyöläisten
mahdollisuutta päästä ansioturvan piiriin.
- Ansiosidonnaisen porrastus - 8 viikon jälkeen 20% leikkaus.
- Omavastuupäivät 5 →7 ja lomakorvaus jaksotetaan.
- Suojaosat pois - ei lyhyitä keikkatöitä työttömänä.
- Lapsikorotukset pois
- Vuorotteluvapaa lakkautetaan.
- Aikuiskoulutustuki lakkautetaan.
- Hallitus asettaa lainsäädännöllä palkankorotuksille katon.
- Valtakunnansovittelijan kädet sidotaan, eikä sovittelusta voi saada viennin
tason ylittäviä palkankorotuksia.
- Muista myös kiky-sopimus vuodelta 2015 - maksanut palkansaajille jo yli 14
miljardia euroa. https://kikykello.fi/
- Väläytelty jo että tulevaisuudessa edessä sunnuntailisien ym. poistaminen.
Ja "työväenpuolue" persut innolla muutoksessa mukana.
Äänestä SDP sinun etujen ajaja jos ole köyhä alle 200 000 e tienaava
Etkä moni miljonääri
Mitä hyvää kokoomuksessa on
28
261
Vastaukset
- Anonyymi
HANTIN työryhmä selvittää asiaa.
- Anonyymi
BUDJETTIRIIHEN ENSIMMÄINEN PÄIVÄÄ OLI MENESTYS.:EMME LEIKANNEET MITÄÄN.
- Anonyymi
VÄLIRAPORTTI TULEE JULKISEKSI 2026B JOULUN ALLA, HANTTI ILIMOTTI.
Hyvä parannuslista näin alkuun ja sitä pitänee vielä korjata lisää, jos ei ay mafia ota uutta kantaa ja vaadi orjiltaan palkkansa ansaitsemista vetelehtimisen sijaan!
- Anonyymi
Kai huumorilla tuonkin heitit kuten kaiken muunkin eri nimimerkeilläsi
Anonyymi kirjoitti:
Kai huumorilla tuonkin heitit kuten kaiken muunkin eri nimimerkeilläsi
Kirjoittamani on totta eli faktaa, nykyinen tilanne todistaa sen, ettette kykene noita etuja ansaitsemaan, joten ne on purettava! Jos kykenisitte, niin ei olisi noin 300'000 työtöntä vaan työvoimapula!
- Anonyymi
Lopeta satonen peukun köyttö
Anonyymi kirjoitti:
Lopeta satonen peukun köyttö
Kyllä se riittää kun sinä käytät ulosannistasi päätellen!
- Anonyymi
Extyökkäri kirjoitti:
Kirjoittamani on totta eli faktaa, nykyinen tilanne todistaa sen, ettette kykene noita etuja ansaitsemaan, joten ne on purettava! Jos kykenisitte, niin ei olisi noin 300'000 työtöntä vaan työvoimapula!
Nykyisen tilan isä on tämä sysipaska hallitus, älä yritä suoltaa sontaa !
Anonyymi kirjoitti:
Nykyisen tilan isä on tämä sysipaska hallitus, älä yritä suoltaa sontaa !
EI ole, suurin syyllinen on väärä työvoimapolitiikka joka ei innosta uuteen yrittäjyyteen eikä edes kaikkia vanhoja kehittämään toimintaansa. Vain yritykset voivat tuottaa lisää rahaa yhteiskuntaan, muualta sitä ei tule ja silti ay mafian annetaan rauhassa piiskata yrityksiä ilman vastuuta siitä, mitä sillä saavat aikaan kuten jättityöttömyys!
- Anonyymi
Extyökkäri kirjoitti:
EI ole, suurin syyllinen on väärä työvoimapolitiikka joka ei innosta uuteen yrittäjyyteen eikä edes kaikkia vanhoja kehittämään toimintaansa. Vain yritykset voivat tuottaa lisää rahaa yhteiskuntaan, muualta sitä ei tule ja silti ay mafian annetaan rauhassa piiskata yrityksiä ilman vastuuta siitä, mitä sillä saavat aikaan kuten jättityöttömyys!
Oletko nyt selvillä missä maassa asut??
Asutko neukkulassa vai Pohjois-Koreassa? Anonyymi kirjoitti:
Oletko nyt selvillä missä maassa asut??
Asutko neukkulassa vai Pohjois-Koreassa?Suomessahan minä ja meidän demokratiassa pitäisi jo siirtyä pois mainitsemiesi maiden työpolitiikasta kunnon porvarilliseen talouteen!
- Anonyymi
Extyökkäri kirjoitti:
Suomessahan minä ja meidän demokratiassa pitäisi jo siirtyä pois mainitsemiesi maiden työpolitiikasta kunnon porvarilliseen talouteen!
Niinpä. Mutta ensin pitää päästä Kokoomuksesta. Muuten nyt sinulla asiat sekaisin. Tutustu vähän asioihin.
Anonyymi kirjoitti:
Niinpä. Mutta ensin pitää päästä Kokoomuksesta. Muuten nyt sinulla asiat sekaisin. Tutustu vähän asioihin.
Olen omilla ideoillani ja tavallani ajatella pärjännyt vallan mainiosti. Kannattaa siis sinunkin ottaa oppia!
Kokoomus on yksi niistä harvoista joilla on käsitys siitä miten pitää toimia talouden suhteen. Vain itse ansaittu on plussaa, kaikki muu on miinusta!
- Anonyymi
Mikset vastaa aloitukseen mitä hyvää koskaan saanut. aikaseksi
Jos minua Lyyli tarkoitat, niin aina vastaan muitta toinen asia on ymmärrätkö sinä lukemaasi. En nääs yleensä vastaa tavalla, jolla sinä vastaisit!
- Anonyymi
Extyökkäri kirjoitti:
Jos minua Lyyli tarkoitat, niin aina vastaan muitta toinen asia on ymmärrätkö sinä lukemaasi. En nääs yleensä vastaa tavalla, jolla sinä vastaisit!
Tuo oli hyvä sinulta palstan maskotilta.
On ihan oikein poistaa noita mainittuja koska ette ole niitä ansainneet. Jos olisitte, niin ei olisi suurtyöttömyyttä vaan oikeaa työvoimapulaa!
- Anonyymi
Mikäs hullu sinä olet?
Anonyymi kirjoitti:
Mikäs hullu sinä olet?
Entinen aktiivi työläinen ja nyt työeläkeläinen! Työaikananikaan en antanut ay mafian sekaantua töihini, vaan hoidin asiani itse omaksi parhaakseni!
- Anonyymi
Extyökkäri kirjoitti:
Entinen aktiivi työläinen ja nyt työeläkeläinen! Työaikananikaan en antanut ay mafian sekaantua töihini, vaan hoidin asiani itse omaksi parhaakseni!
Ja muut aina tekivät ne sinulle kuuluvat hommat.
Anonyymi kirjoitti:
Ja muut aina tekivät ne sinulle kuuluvat hommat.
Et näköjään tunne minua, tein varmuudella ainakin omat työni ja lopulta myös palkkasin muita tekemään töitä, joita en itse ehtinyt tekemään. Sitä sanotaan yrittäjyydeksi!
- Anonyymi
Extyökkäri kirjoitti:
Köyhä työläinen on sellainen joka joutuu joka päivä käymään palkka töissä rikkaalla elääkseen.
Rikas päättää aaamulla minne mene , etelään lomalla , vai shoppailemaan.
Kuten minä teen, kumpi sinä olet
Älykäs demari Anonyymi kirjoitti:
Köyhä työläinen on sellainen joka joutuu joka päivä käymään palkka töissä rikkaalla elääkseen.
Rikas päättää aaamulla minne mene , etelään lomalla , vai shoppailemaan.
Kuten minä teen, kumpi sinä olet
Älykäs demariIlman sitä rikastasi et olisi edes työläinen, vaan tittelisi olisi kurja kerjäläinen! Ole siis onnellinen tuosta rikkaastasi!
- Anonyymi
Extyökkäri kirjoitti:
Lopeta peukun käyttö ja Hakeudu hoitoon kokoomuksen hoito jonoon
Omslääkärisi - Anonyymi
Extyökkäri kirjoitti:
Ilman sitä rikastasi et olisi edes työläinen, vaan tittelisi olisi kurja kerjäläinen! Ole siis onnellinen tuosta rikkaastasi!
Ilman minua ei työantajani olisi rikas ja hän myös sen itse tietää.
Sinulla ei ole mitään tajua miten kaikki toimii. Ilmeisesti kannatat neukkulan ja kokoomuskommareiden toimia.
- Anonyymi
Kyllä kai se Kokoomus joidenkin näkövinkkelistä on hyvä ,niiden jotka hyötyvät päätöksenteosta, jolla palkansaajan asemaa on ajettu alas ja palkansaajien palkka tasojen alas ajoa pyritty edistämään, työvoimaa halpuuttaen.
Tokkopa palkansaajat kuuluvat tuohon tyytyväisyyttä huokuvaan ryhmittymään ja tuskimpa heidän etunsa mukaista on työttömyys turvan ja irtisanomis suojan heikentäminen, jolla on pyritty irtisanominen tekemään helpoksi ja tuo heidän asemansa heikentämään yleistä turvattomuutta työmarkkinoilla lisäten päätöksenteon kautta.
Perusteet joilla irtisanominen on tehty mahdolliseksi ,mahdollistavat mielivaltaisen irtisanomisen, sillä nykyisellään tyytymättömyys lähinnä peruste irtisanomiseen . Näet jos kädet ei heilu riittävän nopeasti on se jo peruste heikolle tulokselle ja alisuoriutumiselle .
Hallituksen pyrkimykset ovat tuossa suhteessa olleet läpinäkyviä palkansaajien aseman alas ajamiseksi ja perusteettoman irtisanomisen mahdollistamiseksi. Tuollaisiin toimiin tuskin yksikään palkansaaja voi olla tyytyväinen , joten tässä hallituksessa istuvista puolueita ei yksikään puolue ole palkansaajien edunvalvontaa harjoittava tahoa, se on vissi se. Selviönä voidaan lienee pitää sitä että se joka korjaa hyödyn toimita on tyytyväinen toimiin ja se joka joutuu riiston tai sorron kohteeksi toisen hyödyksi ei ole tyytyväinen toimiin. - Anonyymi
Tehkää röitä niin saatte banaania, rahaa en anna kuin minimin ja loput voitte hakea KELA:sta.
Evvk itkunne, myykää mulle halvalla asuntonne ja mökkinne jos on tiukkaa, maksan minimin niistäkin.
Se on vahvemman laki, te olette tyhmiä idiootteja kaikki.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nyt se on selvitetty: Sanna Marinin hallitus lisäsi menoja 41 miljardilla
”vasemmistohallitus oli katastrofaalisen huono”, sanoo kokoomus. Sanna Marinin (sd.) hallituksen tekemät menolisäykset22117122Purra sössi kaiken 2 vuodessa, itkee nyt Marinin perään
Nyt on taas sama vanha itkuvirsi, kun ei omat taidot riittänee. Kaikki on taas muiden syytä. No miten sen "Tunnin juna"16912184Eli persujen rääkyminen Marinin hallituksen velanotosta oli sitä itseään
"Valtiovarainministeriön mukaan Marinin hallitus lisäsi valtion pysyviä menoja 3 miljardia eikä 11 miljardia euroa." El415970Orpon hallitus runnoi Tunnin junan ilman tarvetta
Näinkö valtiontaloutta hoidetaan? Siis asiantuntijoidenkin aikoja sitten kannattamattomaksi laskema Tunnin juna tehdään644852MTV3 - Auerin poika todistaa videolla, miten Anneli pahoinpiteli lapsia!
Kello 10.04 – Ainakin kerran viikossa se löi. Löi muitakin sisaruksia, mutta ei isosiskoa. Nuorinta siskoa en ole nähny134756Orpon hallitus paskoi kaikki hommat
ja "yllätäen" ilmestyi raportti Marinin hallituksen tuhlailusta, raportti tuli kuin TILAUKSESTA.193947Lindtman ylivoimainen suosikki pääministeriksi
Lindtmania kannattaa pääministeriksi peräti 50 prosenttia useampi kuin toiseksi suosituinta Kaikkosta. https://www.ilta843575Sanna Marin - Maailman paras talousasiantuntija?
PersKeKoa pukkaa? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011636623.html1332997S- ryhmän Israel boikotti sai Päivi Räsäsen repimään pelihousunsa?
Räsänen vertaa S- ryhmää natseihin.2561400- 851011