Miltä tuntui, kun jäi pois JT uskonnosta? Tuntuiko vapaus huumaavalta?
Kysymys luopuneille
18
241
Vastaukset
- Anonyymi
Pahalta tuntui ja vaaralliselta, kun jumala tiputteli kiviä taivaalta, minä kepeän ketterästi kätkeydyin.
- Anonyymi
Sairastuin kaksisuuntaiseen mielialahäiriöön. En jaksanut enää käydä kokouksissa ja kentällä. Zoomin kautta seurasin kokouksia mutta lopetin kun en saanut mitään tukea seurakunnasta, kaikista vähiten vanhimmilta.
Olen nyt toimeton ja unohdettu. En tunne mitään vapautta vaan päällimmäinen tunne on iso pettymys.
60 vuotta järjestön yhteydessä ja sitten tajuaa että välittäminen loppuu kun sairastuu eikä minusta ole enää hyötyä.
Keskinäinen rakkaus on innokkaiden ja aktiivisten keskuudessa ja muut on navetassa.- Anonyymi
Minulla on sama tilanne. Kukaan ei välitä, kun on sairastunut. Katson kokouksia zoomin kautta. Mutta olen helpottunut, kun ei tarvitse käydä kokouksissa.
- Anonyymi
Tarkoitin oikeastaan heitä, jotka tarkoituksella ovat luopuneet. Heitä jotka eivät enää usko JT uskontoon.
- Anonyymi
Koskaan ei ole tuntunut niin vapauttavalta kuin silloin, kun ajelin fillarilla oikeuskomiteastani kotiin. Minut oli jostain syystä huijattu oikeuskomiteaan kertomatta että salilla odottaisi sellainen poppoo. Kysyttiin vain tulenko juttelemaan, ja minähän menin.
No, ei se sinänsä haitannut, oli tullut muutenkin aika tehdä ratkaisu asian suhteen. Mutta osoittaahan tuollainen kieroilu jotain oleellista vanhinten toimintamalleista ja moraalista.
Mitään sen huumaavampaa tunnetta ei kuitenkaan tullut. Tuon päivän jälkeen olen saanut nauttia elämästä vapaana kaikesta uskonnollisesta mielenhallinnasta. Maailma on avautunut monella tavalla eikä minua tai ajatuksiani ole rajoittamassa mikään amerikkalainen uskonnollinen kultti. Elän elämää omana itsenäni, virheinäni ja onnistumisine.
Virheistä puheen ollen, on ollut ainoastaan hyväksi, että olen saanut lyödä pääni seinään parhaaksi katsomallani tavalla. Se on opettanut enemmän kuin 20 vuotta valtakunnansalilla. Suurin mahdollinen virhe olisi kuitenkin ollut jäädä järjestöön. Sitä en onneksi tehnyt.- Anonyymi
Ihmeellistä, että joku tai jotkut voivat pitää tuommoista "oikeuskomiteaa" jonain auktoriteettina. JT-porukoihin kuulumattomille JT-oikeuskomitea ei ole mitään. Höppänät äijät siellä satuilevat vähän perverssejä juttujaan ja se on olevinaan jotain merkityksellistä.
Tämä on siis porukoihin kuulumattoman mielipide.
- Anonyymi
Esimerkki oikuskomiteatyöstä
11-vuotias Josefina katsoo arkana edessään seisovia iäkkäitä miehiä. Josefinan on kerrottava heille, mitä tapahtui, kun perheen tuttavamies käytti häntä seksuaalisesti hyväkseen.
Lopulta miehet antavat hänelle tylyn tuomion: Olet itse vietellyt sen miehen, etkä saa kertoa tästä kenellekään.
Kuitenkin he painottivat, että jos jotain olikin tapahtunut, kenellekään ei saanut kertoa. Ei poliisille, ei edes terveydenhoitajalle, vaikka oireilin koulussa pahasti.
Josefina Pakomaan nöyryytyksen huipentuma oli, että hänen käskettiin antaa miehelle anteeksi. Anteeksiannon osoituksena hänen piti tarjota miehelle kotonaan pullakahvit “koska maailmanlopun jälkeen tulevassa paratiisimaassa vanhoja ei muistella”.
https://yle.fi/a/3-10106328
11 -v on rikosoikeudellisesti alaikäinen.
Tuo tuttavamies on vastuunalainen, eikä "alaikäisen viettely" olisi rangaistavuuden poistamisperuste.
Tuttavamiestä ei ole kuultu. Häntä olisi tullut poliisin kuulustella. - Anonyymi
Kyllä. Koska silloin oli vapaa ottamaan vastaan oikean evankeliumin.
- Anonyymi
Lähteminen tuntui lähinnä helpottavalta.
Olin tehnyt pitkään ja perusteellisesti raskasta ajatustyötä kun ensin uskalsin alkaa epäilemään "totuutta". Sitten ajatukset vaihtelivat pelosta, häpeästä, itsesyytöksistä ja vaikka mistä, mutta jotenkin kuitenkin halusin olla rehellinen itselleni ja aloin selvittää tämän uskonnon taustoja. Huomasin että keisarilla ei ollut vaatteita. Sitä seurasi suru ja pelko rakkaiden läheisten ihmisten menettämisestä. Tunteet vaihtelivat ja veivät paljon voimia. Nämä ovat isoja asioita jos on lapsesta asti ollut mukana. Peruspilarit järkkyivät. Prosessi kesti vuosia.
Kun ymmärsin etten halua teeskenellä mukana oloa vaikka toiset pitäisivät minua sen takia pahana, olo alkoi helpottumaan. Elämäni ei muuttunut oikeastaan muuten kuin henkisen taakan valtavalla helpottumisella. Mutta sehän ei olekaan ihan pikku juttu. Mitään huumaavaa vapauden tunnetta en kokenut. Vain sellaista painajaisen päättymistä, puhdasta omaatuntoa, vapautta ottaa asioista selvää, itsekunnioitusta, lepoa. Juttelin erään jt pois jääneen kanssa, Sanoi, että Peräilman tutkiskelu helpotti oloa. Hän kertoi kehittäneensä päivittäisen raamatun mukaisen rutiinin: Ensin aamukakalla pyyhki vartsikalla. Sitten laittoi ison kattilallisen hernevelliä hellalle, ja sen valmistuttua söi hin-mitallisen aamupäivällä, ja vetäytyi onaniakammioonsa odottelemaan tuloksia. Ja oikein somasti niitä pääsikin. Sama toistui sitten iltapäivällä ja illalla. Seitsemäntenä päivänä hän sitten huilasi, joi vain pullollisen huutovettä.
- Anonyymi
Ihan kauhialta tuntui, onneksi oli niitä vanhoja hävitettäväksi käskettyjä vartiotorneja luin niitä ja postilaatikkoon oli tullut valokopioita näitä luin ja niin helpotti hieman.
Roskapussia viedessäni huomasin roskalaatikossa mököttävän veli vanhimman, kysyi mitä sinä siellä?
Vastasi viittoillen että ei saa puhua eikä tervehtiä minua, kuitenkin kertoi että kyttää käykö luonani sisaria.- Anonyymi
Oliko veli vanhin biojäteastiassa vai sekajätteissä? ( Luetaan: sekopäisyysjätteissä?)
- AnonyymiUUSI
Outoa käytöstä, kyllå vanhimmat saavat puhua erotetuille.
- Anonyymi
Entisten todistajien foorumi vastaa tähänkin.
Poimintoja
Eräs positiivinen puoli on se, että JT-ajan jälkeiset kaverit ovat niitä ns. oikeita kavereita, toisin kuin JT-kaverit jotka ovat kavereita ainoastaan silloin, kun ajattelet samalla tavalla.
on huojentunut olo, että pääsi eroon ja on ihan uudet kuviot.
Sellainen käsitys minulla kuitenkin on, että vaikka ei olla tekemisissä, niin kummasti ovat selvillä mitä erotettu tekee ja missä on? Jos vaikka menisi avioon Balilla marsilaisen kanssa, niin eikös kohta tulis yhteydenotto, että mitäs kuuluu, olisko takaisin tulohaluja? Siis jos erottamisen syy on moraalittomuus.
Että tavallaan isoveli valvoo vai valvooko?
Mä luulen, että valvoo. Mutta mulle ei ole paluulippua tarjottu, vaikka lopetinkin tupakoinnin, joka siis oli erottamiseni syy. En mä kyllä palaisikaan
Onneksi erosin öö tai siis erotettiin..Faijalle tais käydä niin että väliaikainen passitus pois vanhimmistosta. Totaali eristys tuli päälle ja faijaa en ole tavannut kauhean usein (noin 3 vuoden välein)
En ole kirjoittanut tänne pitkään aikaan, meni fiilis kun mieheni etsi täältä nimimerkkini ja kaikki tekstini printattiin ja viivattiin
(printattiin siis jt-vanhimpien käyttöön. tuollaista on siis odotettavissa jt-puolisolta, "mieheni")
https://veljesseura.org/foorumi/viewtopic.php?t=933
Niin, olo senkun paranee päivä päivältä lahkon jättämisen jälkeen- AnonyymiUUSI
Myös toisinpäin tapahtuu näitä samoja juttuja.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Myös toisinpäin tapahtuu näitä samoja juttuja.
Ei todellakaan taphdu. Todistajissa et saa koskaan oikeita ystäviä. Ystävyys on 100% ehdollista, eikä se ole mitään oikeaa ystävyyttä.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ei todellakaan taphdu. Todistajissa et saa koskaan oikeita ystäviä. Ystävyys on 100% ehdollista, eikä se ole mitään oikeaa ystävyyttä.
Minulla oli, kuvittelin, yksi todellinen ystävä JT:ssa. Mutta kun minut potkittiin poppoosta pois, katosi myös tuo ystävä.
No, eihän se ollutkaan mitään ystävyyttä, kun ehtona olisi ollut, että palaan joukkoon.
Sitä en ole tietenkään tehnyt. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Minulla oli, kuvittelin, yksi todellinen ystävä JT:ssa. Mutta kun minut potkittiin poppoosta pois, katosi myös tuo ystävä.
No, eihän se ollutkaan mitään ystävyyttä, kun ehtona olisi ollut, että palaan joukkoon.
Sitä en ole tietenkään tehnyt.Niin, olisit palannut ja kaupitellut vartiotorneja.
Taikka kaupitellut erityisen runsaasti, ja olisit ollut esimerkillinen.
Lahko näet pitää värvättyjään myös yllytyshulluina.
Minä muuna se pitää ?
Äänivaltaa vailla olevina ulkojäseninä (sääntöjensä mukaan)
Tilinpäätöksen se pitää salaisena
Vanhat vartiotornit se pitää hävitettävinä
Maailmanlopun se pitää pian alkavana
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävöin sinua kokoyön!
En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun614428KALAJOEN UIMAVALVONTA
https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar1523291Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?
Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?552560Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin
Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo492554- 1102285
- 241893
- 241681
- 301626
- 1691540
- 361275