Pitääkö Israelin valtiota, hebrealaisia, juutalaisia ja Israelin 12 heimon dna jälkeläisiä siunata?

Anonyymi-ap

Shalom Chaverim! Ei mikään maailman valtio ja sen väestö ole synnitön, rauhanaikana tai saatikka sodanaikana. Tänään Israelin valtio ja sen väestö sotii vielä lihankäsivarrella siinä missä sodanaikana mikä tahansa muu valtio.

Lopulta he kuitenkin kääntyy Jeesuksen puoleen ja hyökkääjät häviää (Sak.13:7-9). Mutta ei pidä kirota mitään valtiota tai ihmistä, pitäisi vain jaksaa siunata ja rukoilla, vaikka olisi heidän joidenkin tekojen ja päätösten kanssa eri mieltä.

Rukoilla voi Abba Isämme tahdon toteutumista eri valtioiden, väestön ja yksilö ihmisten kohdalla.

Juudan 2 heimon geneettiset jälkeläiset ja siemen on Jumalan sallimuksesta perustanut uudelleen Israelin valtion. Sieltä puuttuu vielä Efraimin 10 heimon geneettiset jälkeläiset (Psalm.105).

Lopunajalla Juuda.2 ja Efraim.10 heimoa lopunajalla kokoontuu pohjoisessa yhteen ja tekee paluumuuton heidän esiisille luvattuun maahan. Se tapahtuma on suurempi tapahtuma kuin hebrealaisten israelilaisten vapautuminen Egyptin orjuudesta, kertoo Raamattu. Sitä yhteistä paluumuuttoa ei ole vielä tapahtunut.

Tässä muutamia kohtia jotka voi kiinnostaa joitakin lukijoita.....

🇮🇱 ISRAELIN SIUNAAMINEN JA VAROITUS KIROUKSESTA:

1. Moos. 12:3 – "Minä siunaan niitä, jotka sinua siunaavat, ja kiroan ne, jotka sinua kiroavat... Sinussa tulevat siunatuiksi kaikki maan sukukunnat."

4. Moos. 24:9 – "Siunattu olkoon se, joka sinua siunaa, ja kirottu se, joka sinua kiroaa!"

Psalmi 122:6 – "Toivottakaa rauhaa Jerusalemille: menestykööt ne, jotka sinua rakastavat!"

Obadja 1:15 – "Niin kuin sinä olet tehnyt, niin sinulle tehdään... Tekosi palaavat omaan päähäsi." (Tuomio niille, jotka vahingoittavat Israelia.)

✡️ LIITTO JA SIUNAUKSEN LINJA: AABRAHAM – IISAK – JAAKOB

1. Moos. 17:7 – "Minä teen liittoni sinun ja sinun jälkeläistesi kanssa... iankaikkiseksi liitoksi."

1. Moos. 26:3–4 – "...sinun siemenessäsi tulevat siunatuiksi kaikki maan kansat." (Iisak)

1. Moos. 28:13–14 – "...sinun siemenessäsi tulevat siunatuiksi kaikki maan sukukunnat." (Jaakob)

2. Moos. 3:15 – "...Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumala – tämä on minun nimeni iäti."

🕊️ AABRAHAM, IISAK JA JAAKOB SIUNAAVAT POIKIAAN:

1. Moos. 14:18–20 – Aabraham saa siunauksen Melkisedekiltä ja siunaa Jumalaa.

1. Moos. 18:18–19 – "Aabrahamista on totisesti tuleva suuri ja väkevä kansa... Ja hänessä tulevat siunatuiksi kaikki maan kansat."

1. Moos. 22:17–18 – (Jumala Aabrahamille) "Sinun siemenessäsi tulevat siunatuiksi kaikki kansat."

1. Moos. 27:27–29 – Iisak siunaa Jaakobia: "Jumala antakoon sinulle taivaan kastetta... kansat palvelkoot sinua..."

1. Moos. 27:39–40 – Iisak siunaa Esaunkin omalla tavallaan.

1. Moos. 48:14–20 – Jaakob siunaa Joosefin pojat Efraimin ja Manassen, ja antaa etuoikeuden nuoremmalle:
"Hänkin on tuleva suureksi, mutta hänen veljensä on häntä suurempi..."

1. Moos. 49:1–28 – Jaakob siunaa kaikki 12 poikaansa heimojen kantaisinä:
"Jaakob kutsui poikansa ja sanoi: Kokoontukaa, niin minä ilmoitan teille, mitä teille tapahtuu tulevaisina päivinä..."

📖 UUDEN TESTAMENTIN NÄKÖKULMA ISIEN LIITTOON:

Luuk. 1:72–73 – "...muistaakseen pyhän liittonsa, sen valan, jonka hän vannoi Aabrahamille..."

Room. 11:1 – "Onko Jumala hylännyt kansansa? Ei suinkaan!"

Room. 11:28–29 – "...valinnan mukaan he ovat rakastettuja isien tähden. Jumalan armolahjat ja kutsu ovat peruuttamattomat."

Gal. 3:29 – "Jos te siis olette Kristuksen omia, te olette Aabrahamin siementä, perillisiä lupauksen mukaan."

📜 PSALMI 105 JA MUUT KOHDAT, JOSSA MAINITAAN "JÄLKELÄISET" JA "SIEMEN":

Psalmi 105:8–10 – "Hän muistaa ikuisesti liittonsa, sanan, jonka hän antoi tuhansille sukupolville, liiton, jonka hän teki Aabrahamin kanssa, ja valan, jonka hän vannoi Iisakille."

(Tässä Psalmi muistuttaa, että Jumalan liitto Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin kanssa on pysyvä ja ikuisesti voimassa heidän jälkeläisilleen.)

1. Moos. 12:7 – "Ja Herra ilmestyi Aabrahamille ja sanoi: 'Sinun siemenellesi minä annan tämän maan.'"

1. Moos. 17:8 – "Ja minä annan sinulle ja sinun jälkeläisillesi tämän maan..."

1. Moos. 21:12 – "Älä ole huolissasi, sillä sinun siemenesi kautta tulee oleva jälkeläisesi..."

2. Moos. 32:13 – "Muista Aabrahamia, Iisakia ja Israelia, sinun palvelijoitasi, joille olet vannonut..."

3. Moos. 23:10 – "Kun te tulette maahan, jonka minä annan teille, kylväkää siementänne..." (Jumalan ohjeet Israelille maanomistuksesta ja siunauksista heidän jälkeläisilleen.)

📝 YHTEENVETO JA VIESTI:

Raamattu puhuu voimakkaasti ja toistuvasti siitä, kuinka Jumalan siunaus kulkee Aabrahamin siemenelle, Iisakin jälkeläisille ja Jaakobin perillisille. Tämä siunaus on ikuisesti voimassa, ja siihen sisältyy maan lupaus sekä pyhä liitto Jumalan ja heidän kanssaan. Psalmi 105 muistuttaa tästä ikuisesta liitosta ja siunausten siirtymisestä sukupolvelta toiselle. Tämä siunaus ei ole vain maallista, vaan se on myös hengellistä ja koskee kaikkia, jotka ovat Aabrahamin siementä, niin kuin Uusi testamentti selventää (esim. Gal. 3:29).

1

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      UUSI

Mitäs Raamatussa Matteus luku 13 jae 30 sanotaan?
      Olette ihan väärässä koko asiassa. Israel on vale maa.
      Mikääniiden huijari rikollisten kertoma ei pidä.paikkaansa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      61
      4188
    2. KALAJOEN UIMAVALVONTA

https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar
      Kalajoki
      112
      2731
    3. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      45
      2232
    4. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      29
      1883
    5. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      24
      1843
    6. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      28
      1556
    7. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      17
      1400
    8. Hukkuneet pojat kalajoella pakolaisia?

Eivät osanneet suomea nimittäin.
      Maailman menoa
      65
      1310
    9. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      132
      1270
    10. Metsästysmökki

Metsästyskortti saapui. Lisäksi metsästysmökki varata!
      Kuhmo
      31
      1178
    Aihe