Somen käyttö ja mielenterveysongelmat kasvaneet yhtä aikaa.
Mielenterveysperusteisia työkyvyttömyyseläkkeitä myönnetään eniten alle 35-vuotiaille.
Yhä useampi nuori hakee työkyvyttömyyseläkettä
6
118
Vastaukset
- Anonyymi
- onko meille kasvatettu - vain ÄäriVasemmistolaista = SEKO-Pää-SAKKIA - ?
- Anonyymi
Sinäkö fiksu äärioikeistolainen 😂🤣😂, älä nyt heti aamusta ala hauskuttamaan.
- Anonyymi
On, koska kadulla makaaminen aiheuttaa työkyvyttömyyttä!
Vasemmistolainen työkyvyttömyys on näkyvissä vuosien takaa ja lisää tulee ay tehtailta ja kela tuotannosta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vasemmistolainen työkyvyttömyys on näkyvissä vuosien takaa ja lisää tulee ay tehtailta ja kela tuotannosta.Sinäkin varmaan saisit, ei muuta kuin lääkärin juttusille, vielä kun näytät Persujen jäsenkirjaa, eläke on sinulle taattu.
Sinä varmaan vielä niin nuori, ette muista miten vastuulliset työnantaja toimivat 90 luvun lamanjälkeen.
Duunarit otettiin Virosta, ei paljon heitä yhteiskunta vastuu painanut.
Näiden edessä duunariko pitäisi nöyrtyä.
Hyvinvointi yhteiskunta perustuu siihen että kaikilla on riittävästi toimeentulo ja mitä parempi se on, sitä parempi yhteiskunta voi.
Kikkaat eivät yhteiskunta pidä pystyssä pelkästään, vaikka tämän hallitus sitä väittää, heidän helposti vedetettävät 🫏:sit. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vasemmistolainen työkyvyttömyys on näkyvissä vuosien takaa ja lisää tulee ay tehtailta ja kela tuotannosta.Nallekin oli kapinoiva nuori, oliko hän vasemmistolainen, onko nyt työkyvyttömys eläkkeellä mielen terveydestä.
Tämän hallituksen toimet tulevat tuota vielä nostamaan, vai meinaatko Persu, että kun lastensuojelusta leikkasitte 2 miljardia, että se parantaa asiaa.
- Anonyymi
"Nuorten työkyvyttömyyseläkkeiden yleisin syy on mielenterveyden ja käyttäytymisen häiriöt (F00‑F99), erityisesti 25–34‑vuotiailla masennus ja mielialahäiriöt.
16–24-vuotiailla yleisin syy on älyllinen kehitysvammaisuus." Kelan tietotarjotin.
Poikkeuksellisen suurta kasvua nuorten siirtymisissä ei ole tapahtunut — kehitys on ollut varsin tasaista:
16–24-vuotiaat: osuus nousi vuosina 2016 → 2023 noin +0,06 prosenttiyksikköä (~1,30 % → ~1,36 %). Vuosittainen muutos on keskimäärin 0,009 % absoluuttisesti vuodessa.
Alle 35-vuotiaat yhteensä: osuus nousi 1,98 % → 1,99 %, eli 0,001 prosenttiyksikköä per vuosi.
25–34-vuotiaat: osuus kasvoi 2,45 % → 2,47 %, eli 0,002 p‑yks/vuosi.
Näin ollen viimeisen kymmenen vuoden aikana nuorten siirtyminen työkyvyttömyyseläkkeelle on pysynyt vähäisenä ja suhteellisen vakaana.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1706594
- 584472
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s283158- 612997
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161905Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗271566- 151564
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹381505- 341349
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest471273