Haudassa olevat kuulevat Jeesuksen äänen ja heräävät kuolleista

Anonyymi-ap

Näin Jeesus opetti. Kristittyjen toivo on ruumiin ylösnousemuksen toivo. Se sama mätä ja tuhkaksi muuttunut ruumis nousee ylös, joka kuoli. Muuttuneena: katoamattomana ja kuolemattomana.

Miten Jeesus pystyy noutamaan pedon paskantamat atomit ihmisen ruumiista? Tai miten atomit saa talteen tuhkista ja maasta, joksi ruumis on muuttunut?

21

168

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Harmi kun moni vanhus on huonokuuloinen vaikka ei edes ole multaa korvissa.

    • Anonyymi

      Kun Jeesus otti syntimme päällensä ja kuoletti ne Golgatan ristillä, varusti Jumala kaikille valkoisen kaavun Taivaaseen toivoen, että kaikki tahtoisivat sen ylleen, valitsemalla Jeesuksen tarjouksen syntiensä sovituksesta. Mutta hämmästyttävän moni torjuu Jeesuksen valtavan tarjouksen, jopa kiroten ja pilkaten. Kun Jumala tekee hyvää, pahaa hävittäessään, haukkuvat nämä Hyvää Pyhää Jumalaamme sadistiksi, näkemättä Jumalan valtavaa kauas katsovaa viisautta. Kun Jeesus ottaa kuolleita sieluja tuonelasta, niin ei Hän vanhaa ala kokoamaan, vaan sielun ja hengen omistaja saa uuden, ominaisuuksiltaan tuleviin sopivan kehon.

      • Anonyymi

        "Kun Jeesus ottaa kuolleita sieluja tuonelasta"

        Siis hetkinen nyt... juurihan tästä oli puhetta. 😅 Toisten mielestä rakkaat singahtaa kuoltuaan heti taivaaseen, toisten mielestä ne otetaan ylös mullasta vasta kun Jeesus palaa, ja nyt aletaan puhua tuonelasta ja sielujen noutamisesta? Onko teillä eri painos Raamatusta... joku spesiaaliversio lisäluvuilla?

        Eli missä se sielu oikein luuraa tässä välissä? Joku kosminen odotushuoneko?


    • Anonyymi

      Raamattu kertoo:

      Matteus 27
      51 Ja katso, temppelin esirippu repesi kahtia ylhäältä alas asti, ja maa järisi, ja kalliot halkesivat,
      52 ja haudat aukenivat, ja monta nukkuneiden pyhien ruumista nousi ylös.
      53 Ja he lähtivät haudoistaan ja tulivat hänen ylösnousemisensa jälkeen pyhään kaupunkiin ja ilmestyivät monelle.

    • Anonyymi

      Luurangot nousee haudoistaan, Keinonen vapautuu raudoistaan. Tuomiopäivä, tuomiopäivä, on Pertin nimipäivä!

      • Anonyymi

        Luurangot nousee haudoistaan, Keinonen vapautuu raudoistaan. Tuomiopäivä, tuomiopäivä, on Pertin nimipäivä!

        Hienosti kirjoitettu,saa nauraa !
        Kristushan sanoi,antakaa kuolleiden olla..Eli siellä ei ole mitään.
        Kristus on itsekkin henki nyt ja kuten kuolleet tämän ruumiin on henkiä nyt ja elää.
        Minkä Isä on luonut se ei kuole,eikö?
        Kuoliko lusifer,kun kävi Isää vastaan..ei vaan vangitiin ja lusi oli vain henki,kuten me ihmiset olemme myös.
        Isä ei tuhoa luotujaan vaan on vain aikaa kaikille niille jotka ei ymmärrä Rakkautta mitä Kristus tuli sanomaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luurangot nousee haudoistaan, Keinonen vapautuu raudoistaan. Tuomiopäivä, tuomiopäivä, on Pertin nimipäivä!

        Hienosti kirjoitettu,saa nauraa !
        Kristushan sanoi,antakaa kuolleiden olla..Eli siellä ei ole mitään.
        Kristus on itsekkin henki nyt ja kuten kuolleet tämän ruumiin on henkiä nyt ja elää.
        Minkä Isä on luonut se ei kuole,eikö?
        Kuoliko lusifer,kun kävi Isää vastaan..ei vaan vangitiin ja lusi oli vain henki,kuten me ihmiset olemme myös.
        Isä ei tuhoa luotujaan vaan on vain aikaa kaikille niille jotka ei ymmärrä Rakkautta mitä Kristus tuli sanomaan.

        "Kristus on itsekkin henki nyt"

        Ei ole. Tällaisia aivopieruja päästelevät vain ne, jotka eivät ole Raamattua lukeneet.

        Luuk. 24:36–43 (KR38):

        "Rauha teille!" Mutta he peljästyivät ja pelkäsivät ja luulivat näkevänsä hengen. Silloin hän sanoi heille: "Miksi olette hämmästyneet, ja miksi nousee epäilyksiä sydämeenne? Katsokaa minun käsiäni ja jalkojani, että minä itse tässä olen. Kokeilkaa minua ja nähkää; ei hengellä ole lihaa eikä luita, niin kuin te näette minulla olevan."
        ...
        "Onko teillä täällä mitään syötävää?" Niin he antoivat hänelle palan paistettua kalaa. Ja hän otti ja söi heidän nähtensä.

        Jeesus siis korostaa, ettei ole pelkkä henki, vaan hänellä on ruumis.

        Apt. 1:9 (KR38):

        "Kun hän oli tämän sanonut, hänet otettiin ylös heidän nähtensä, ja pilvi vei hänet pois heidän näkyvistään."

        Tämä kertoo Jeesuksen fyysisestä taivaaseenastumisesta (lento pilvellä huom!), ei henkimaailmaan katoamisesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kristus on itsekkin henki nyt"

        Ei ole. Tällaisia aivopieruja päästelevät vain ne, jotka eivät ole Raamattua lukeneet.

        Luuk. 24:36–43 (KR38):

        "Rauha teille!" Mutta he peljästyivät ja pelkäsivät ja luulivat näkevänsä hengen. Silloin hän sanoi heille: "Miksi olette hämmästyneet, ja miksi nousee epäilyksiä sydämeenne? Katsokaa minun käsiäni ja jalkojani, että minä itse tässä olen. Kokeilkaa minua ja nähkää; ei hengellä ole lihaa eikä luita, niin kuin te näette minulla olevan."
        ...
        "Onko teillä täällä mitään syötävää?" Niin he antoivat hänelle palan paistettua kalaa. Ja hän otti ja söi heidän nähtensä.

        Jeesus siis korostaa, ettei ole pelkkä henki, vaan hänellä on ruumis.

        Apt. 1:9 (KR38):

        "Kun hän oli tämän sanonut, hänet otettiin ylös heidän nähtensä, ja pilvi vei hänet pois heidän näkyvistään."

        Tämä kertoo Jeesuksen fyysisestä taivaaseenastumisesta (lento pilvellä huom!), ei henkimaailmaan katoamisesta.

        Kirkkauden olotilassa.

        ”Tämän hän sanoi Hengestä, jonka häneen uskovat tulisivat saamaan. Sillä Henki ei ollut vielä tullut, koska Jeesusta ei ollut vielä kirkastettu.”
        ‭‭Johannes‬ ‭7‬:‭39‬ ‭FINRK‬‬

        ”Jeesus vastasi heille: ”Hajottakaa maahan tämä temppeli, niin minä pystytän sen kolmessa päivässä.” Niin juutalaiset sanoivat: ”Neljäkymmentäkuusi vuotta on tätä temppeliä rakennettu. Sinäkö pystyttäisit sen kolmessa päivässä?” Mutta hän puhui ruumiinsa temppelistä. Kun hän sitten oli noussut kuolleista, hänen opetuslapsensa muistivat, mitä hän oli sanonut. Ja he uskoivat todeksi Kirjoitukset ja sen sanan, jonka Jeesus oli puhunut.”
        ‭‭Johannes‬ ‭2‬:‭19‬-‭22‬ ‭FINRK‬‬

        ”Mutta pääkohta siinä, mistä me puhumme, on tämä: meillä on sellainen ylimmäinen pappi, joka istuu Majesteetin valtaistuimen oikealla puolella taivaissa, tehdäkseen pappispalvelusta kaikkeinpyhimmässä, siinä oikeassa majassa, jonka on rakentanut Herra eikä ihminen.”
        ‭‭Heprealaiskirje‬ ‭8‬:‭1‬-‭2‬ ‭FB38‬‬
        (ylimmäinen pappi maallisessa Jerusalemin temppelin kaikkein pyhimmässä rukoili kansan edestä. Niin nyt myös Jeesus kaikkein pyhimmässä itse taivaassa rukoilee omiensa puolesta)

        ”Kuka voi tuomita kadotukseen? Kristus Jeesus on se, joka on kuollut, onpa vielä herätettykin, ja hän on Jumalan oikealla puolella, ja hän myös rukoilee meidän edestämme.”
        ‭‭Roomalaiskirje‬ ‭8‬:‭34‬ ‭FB38‬‬

        ”Mutta kun Kristus tuli tulevaisen hyvän ylimmäiseksi papiksi, niin hän suuremman ja täydellisemmän majan kautta, joka ei ole käsillä tehty, se on: joka ei ole tätä luomakuntaa, meni, ei kauristen ja vasikkain veren kautta, vaan oman verensä kautta kerta kaikkiaan kaikkeinpyhimpään ja sai aikaan iankaikkisen lunastuksen.”
        ‭‭Heprealaiskirje‬ ‭9‬:‭11‬-‭12‬ ‭FB38‬‬


        ”apostolien ja profeettain perustukselle rakennettuja, kulmakivenä itse Kristus Jeesus, jossa koko rakennus liittyy yhteen ja kasvaa pyhäksi temppeliksi Herrassa; ja hänessä tekin yhdessä muitten kanssa rakennutte Jumalan asumukseksi Hengessä.”
        ‭‭Efesolaiskirje‬ ‭2‬:‭20‬-‭22‬ ‭FB38‬‬

        Jeesuksen Kristuksen seurakunta ei ole käsintehty kirkkorakennus tms. rakennus, vaan Jumalan asumus Hengessä. Sää olojen vuoksi on tarpeen asialliset kokoontumis rakennukset mutta seurakunta ovat uudestisyntyneet uskovat


    • Anonyymi

      Paavali kirjoittaa toisessa korinttolaiskirjeessä (2 Kor. 5:19) näin:
      "Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut
      heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan."

      Tässä Paavali käyttää sovittaa-sanaa ensimmäistä kertaa siten, että hän
      nimeää lauseen, jonka sisällä se esiintyy, "sovituksen sanaksi". Tämä
      virke, jossa hän sitä käyttää, on täysin ehyt virke - siinä ei ole
      mitään hämärää eikä kieroa, ei mitään kätkettyä. Se ei katkea keskeltä
      kahtia. Se ei jää roikkumaan ilmaan. Paavali ei aseta sen loppuun ehtoa
      "jos - -" tai "mutta - -".

      Mihin mahtaa perustua se kuvitelma,
      että Paavali EI halua lukijan pysähtyvän tämän virkkeen ääreen?
      Kieltääkö Paavali tekemästä niin? Sanooko, että niin ei saa tehdä - että
      hän nyt vain huvikseen lanseeraa sovittaa-sanan, mutta sen merkitystä
      ei ole lupa selvittää saman tien? Että tässä kohtaa siihen ei sovi perehtyä?

      Monia
      kristittyjä ei jostain syystä kiinnosta, mitä Paavali tarkoittaa
      sovittaa-sanalla tuossa jakeessa, mutta ihme kyllä sanan merkitys onkin
      salamannopeasti ehtinyt selvitä heille, kun he alkavat kuola suupielistä
      pärskyen siteerata seuraavaa jaetta:

      "Kristuksen puolesta me
      siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehottaa meidän kauttamme. Me
      pyydämme Kristuksen puolesta: ANTAKAA SOVITTAA itsenne Jumalan kanssa."

      Missään
      vaiheessa he eivät suostu sanomaan, mitä sovittaa-sana tarkoittaa
      jakeessa 19, joten siitä lienee pääteltävissä, että heidän mielestään
      jakeessa 19 se ei tarkoita mitään, koska vasta jakeessa 20 se tarkoittaa
      jotain, nimittäin sitä, että jakeessa 19 se ei tarkoita mitään, vaan
      vasta jakeessa 20, jossa meidän pitää antaa Jumalan tehdä itsellemme tuo
      asia, mikä jakeessa 19 ei tarkoita mitään.

      Tällainen on kovin monen "oppi" sovituksesta.

      Eikä kukaan koskaan suostu kertomaan, mitä sovittaa-sana tarkoittaa jakeessa 19 (saatikka mitä se tarkoittaa jakeessa 20).

      Uuden
      testamentin yksi tärkeimmistä sanoista on näiden suurten teologien
      mukaan parasta jättää määrittelemättä - ei ole soveliasta pohtia, mitä
      se tarkoittaa.

      Ja jos sovituksesta meinaa ylipäätään puhua, tulee aina siteerata
      jaetta 20, ei koskaan jaetta 19. Jakeessa 19 tuo sana sairastaa vielä
      spitaalia mutta paranee jakeeseen 20 siirryttäessä, mutta edes jakeen 20
      yhteydessä sitä ei sovi määritellä, koska se on ilmeisesti vielä
      jossain määrin saastainen.

      Monet uskovat ovat myös allergisia sen
      pohtimiselle, että jos ja kun kerran Jumala sovitti jo maailman
      Kristuksessa, eikä kukaan hyötynyt siitä millään tavalla, kuka takaa
      sen, että Jumala sovittaa yhtään ketään, vaikka joku ”antaisikin
      sovittaa” itsensä Jumalan kanssa? Jos Hän ei osannut tehdä sitä kunnolla
      olemalla Kristuksessa (jae 19), osaako Hän muka tehdä sen
      paremmin, kun sinä tai minä "annamme Hänen sovittaa itsemme Hänen
      kanssaan"? Hänkö siis epäonnistui maailman sovittamisessa ollessaan
      Kristuksessa, mutta onnistuu meidän sovittamisessamme, kun me annamme Hänen tehdä sen. Olemmeko me niin ylivertaisia Kristukseen verrattuna? Olemmeko me niin paljon Kristusta parempia?

      Uudessa testamentissa korostetaan sitä, että Jeesus antoi itsensä vapaaehtoiseksi lunnasuhriksi maailman edestä.

      Kuinka Jeesuksen vapaaehtoisuus voi olla vaikutukseltaan niin mitätön meidän vapaaehtoisuuteemme verrattuna? Miksi meidän vapaaehtoisuutemme saa sovituksen aikaan, kun Jeesuksen vapaaehtoisuus ei siihen pystynyt?

      Miksi
      ihmeessä Paavali meni ylipäätään kirjoittamaan jakeen 2 Kor. 5:19, jos
      kerran ristillä ei tapahtunut mitään? Ketäänhän ei tosiasiassa sovitettu
      ristillä, jos kerran sovitetuksi tullakseen on annettava sovittaa itsensä Jumalan kanssa. Miksi Paavali sitten kirjoittaa, että Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa? Kuinka niin sovitti? Mitä ihmettä Paavali sillä tarkoittaa, jos sovitusta ei tapahtunutkaan?

      Koineekreikassa jakeen 19 ’sovittaa’ on sama verbi kuin jakeessa 20, eri muodossa vain. Mutta kyseessä on yhdestä ja samasta teonsanasta. Olisi mielenkiintoista tietää, millä logiikalla tuo teonsana voi yhdessä jakeessa viitata toteutumatta jääneeseen tekoon ja heti seuraavassa jakeessa tekoon, joka toteutuu. Tämä on kuin käyttäisi sanaa ”täysi” viittaamaan ensiksi johonkin tyhjään ja sitten heti perään johonkin, mikä on täynnä.

      • Anonyymi

        Paavali sitä, Paavali tätä. Paavali on kristittyjen epäjumala!


      • Anonyymi

        Paavali kirjoittaa toisessa korinttolaiskirjeessä (2 Kor. 5:19)

        Paavali ei tavannut Kristusta,miten voi kirjoittaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavali kirjoittaa toisessa korinttolaiskirjeessä (2 Kor. 5:19)

        Paavali ei tavannut Kristusta,miten voi kirjoittaa?

        Paavali sai ympärileikkauksessa nimen Saul ..
        Leikko kikkeli siis Juutalais suuntaus..
        MIten tämä voi opettaa Kristusta kun ei ole koskaan tavannut?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavali sai ympärileikkauksessa nimen Saul ..
        Leikko kikkeli siis Juutalais suuntaus..
        MIten tämä voi opettaa Kristusta kun ei ole koskaan tavannut?

        Paavali sai ympärileikkauksessa nimen Saul ..
        Leikko kikkeli siis Juutalais suuntaus..
        MIten tämä voi opettaa Kristusta kun ei ole koskaan tavannut?

        Luimpa Paavalista,onkin hyvä vaikka ei tavannut Kristusta kuin näyssä.
        Historia ei tosin ole hyvä mutta Rakkaus Kristuksen antaa armoa.
        Anteenksi Paavali/Saul, olet Kristuksen tien kantaja,epäilin sitä .


      • Anonyymi

        Voi voi tuota suurta ymmärtämättömyyttä ja typeryyttä !

        Suomenkielessäkin on eri aikamuotoja !

        Eli siis "sovitettu" ja "tullaan sovittamaan" !

        Etkö sinä raukka tämän vertaa tajua, eli saman sanan taivutus ja aikamuodoista on siis kyse !!!

        Ja sitä meidän ei edes tarvitse alkukielestä tutkia, vaikka näkyy se sieltäkin, jos nuo sanat ja niiden aikamuodot esim. Novumista tutkii.

        Siis sovitti "katalassoon" !

        Tulkaa sovitetuksi "katallagete" !

        Eli saman sanan eri taivutus / aikamuoto !

        No, ei meidän tässä tapauksessa tarvitse edes sitä alkukieltä tutkia, kun asia kerrotaan suoraan ja selvästi jo siinä jakeessa 20, eli :


        Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme

        Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.

        Siis TULEVA AIKAMUOTO !

        Ei mennyt !

        Ja on todella säälittävää se, että sinun pitää avata yhä uusia ketjuja tästä sinun yhdestä ainoasta Raamatun jakeessta ja siitä rakentamastasi "kaikki pelastuu" harhaopista ja tunkea sitä samaa muihinkin keskusteluketjuihin !

        Harhaoppisi ei muutu todeksi, vaikka sinä sitä maailman tappiin asti jankkaisit !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi voi tuota suurta ymmärtämättömyyttä ja typeryyttä !

        Suomenkielessäkin on eri aikamuotoja !

        Eli siis "sovitettu" ja "tullaan sovittamaan" !

        Etkö sinä raukka tämän vertaa tajua, eli saman sanan taivutus ja aikamuodoista on siis kyse !!!

        Ja sitä meidän ei edes tarvitse alkukielestä tutkia, vaikka näkyy se sieltäkin, jos nuo sanat ja niiden aikamuodot esim. Novumista tutkii.

        Siis sovitti "katalassoon" !

        Tulkaa sovitetuksi "katallagete" !

        Eli saman sanan eri taivutus / aikamuoto !

        No, ei meidän tässä tapauksessa tarvitse edes sitä alkukieltä tutkia, kun asia kerrotaan suoraan ja selvästi jo siinä jakeessa 20, eli :


        Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme

        Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.

        Siis TULEVA AIKAMUOTO !

        Ei mennyt !

        Ja on todella säälittävää se, että sinun pitää avata yhä uusia ketjuja tästä sinun yhdestä ainoasta Raamatun jakeessta ja siitä rakentamastasi "kaikki pelastuu" harhaopista ja tunkea sitä samaa muihinkin keskusteluketjuihin !

        Harhaoppisi ei muutu todeksi, vaikka sinä sitä maailman tappiin asti jankkaisit !

        On surullista, kuinka nopeasti raamatullinen keskustelu voi ajautua henkilökohtaisiin loukkauksiin ja lapselliseen pilkkaan. Kiihtymys ja nimittely eivät tee tyhjääkään oikeaksi. Jos asiasisältö on heikko, pelkkä äänen korottaminen ei sitä pelasta.

        Väitteesi että 2. Kor. 5:20 sisältäisi tulevan aikamuodon, on yksinkertaisesti väärin. Ei ole kyse aikamuodoista, jotka "näkyisivät jo suomennoksesta", vaan siitä, mitä tekstissä todella lukee. Eikä sitä voi sivuuttaa retorisella raivolla.

        Katsotaanpa tarkasti:

        2. Kor. 5:19:
        «ὅτι Θεὸς ἦν ἐν Χριστῷ κόσμον καταλλάσσων ἑαυτῷ»
        "Jumala oli Kristuksessa, sovittaen maailman itsensä kanssa"
        Verbi katallassōn (καταλλάσσων) on imperfekti partisiippi. Se kuvaa jo tapahtunutta, jatkuvaa menneen ajan tekoa. Sovitus tapahtui Kristuksessa.

        2. Kor. 5:20:
        «καταλλάγητε τῷ Θεῷ»
        "Sovituksen ottakaa vastaan Jumalan kanssa"
        Verbi katallagēte (καταλλάγητε) on aoristi passiivin imperatiivi. Ei tuleva, vaan käsky. Ei siis "tullaan sovittamaan", vaan: "ottakaa vastaan se sovitus, joka on jo tehty."

        Sinun tulkintasi perustuu ilmeisesti pelkkään sanamuotojen pinnalliseen tulkintaan, ilman kreikan kieliopin tai kontekstin ymmärtämistä. Tämä ei ole kunnollista raamatuntutkimusta. Se on asiantuntemattomuuden varaan rakennettua varmuutta, jolla ei ole mitään painoarvoa järkevässä keskustelussa.

        Tutkijat, jotka oikeasti tuntevat alkukielen, ovat tästä yksimielisiä:

        F.F. Bruce: "God has already accomplished the work of reconciliation. It now remains for people to receive that reconciliation."

        C.K. Barrett: "The reconciliation has been effected; it must now be accepted."

        Paavali ei sano: "Jumala tulee sovittamaan maailman", vaan "Jumala oli Kristuksessa, sovittaen maailman". Tämän jälkeen hän vetoaa: "Antakaa sovittaa itsenne." Miksi? Koska valmiiksi tehty sovitus täytyy ottaa vastaan, jotta sen vaikutus toteutuu yksilöllisesti. Tämä ei tarkoita, ettei sovitusta olisi jo tehty.

        Kun seuraavan kerran aiot opettaa muita ymmärryksestä, kehottaisin ensin varmistumaan siitä, että oma lukutaito ei rajoitu ääntämiseen. Alkutekstin verbit eivät taivu tunteen mukaan.


    • Anonyymi

      Kyllä uskonnosta seonnut siihenkin kuule selityksen keksii.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Aloitus on Sanan vääristelyä: Jeesuksen opetuksen mukaan: jotka haudoissa ovat, kuulevat hänen äänensä
      ja tulevat esiin, ne, jotka ovat hyvää tehneet, elämän ylösnousemukseen, mutta ne, jotka ovat pahaa tehneet, tuomion ylösnousemukseen.
      "tulevat esiin"

    • Anonyymi

      ”— niinkuin kirjoitettu on: "Monen kansan isäksi minä olen sinut asettanut" — sen Jumalan edessä, johon hän uskoi ja joka kuolleet eläviksi tekee ja kutsuu olemattomat, ikäänkuin ne olisivat.”
      ‭‭Roomalaiskirje‬ ‭4‬:‭17‬ ‭FB38‬‬

      (kutsuu näkymättömät näkymään)

      ”Uskon kautta me ymmärrämme, että maailma on rakennettu Jumalan sanalla, niin että se, mikä nähdään, ei ole syntynyt näkyväisestä.”
      ‭‭Heprealaiskirje‬ ‭11‬:‭3‬ ‭FB38‬‬
      ( ex nihilo - tyhjästä)

      • Anonyymi

        Tulkintasi ovat vääriä.

        Room. 4:17 ei puhu luomisesta, vaan Aabrahamin uskosta Jumalaan, joka lupasi asioita, joita ei vielä ollut. "Kutsuu olemattomat" tarkoittaa tulevia asioita, ei tyhjästä luomista.

        Samoin Hepr. 11:3 ei sano, että maailma syntyi ei-mistään, vaan ettei se syntynyt näkyväisistä. Kummassakaan jakeessa ei opeteta ex nihilo -luomista . Se on myöhempää teologiaa, ei tekstin oma sisältö.


    • Anonyymi

      KD-kansanedustajaehdokas ja evankelista Johanna Tukiainen on nähnyt RIP sisarensa Julia Tukiaisen olevan Jeesuksen käsikynkässä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ikävöin sinua kokoyön!

      En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      61
      4348
    2. KALAJOEN UIMAVALVONTA

      https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar
      Kalajoki
      143
      3087
    3. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

      Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      47
      2398
    4. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

      Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      46
      2323
    5. Hukkuneet pojat kalajoella pakolaisia?

      Eivät osanneet suomea nimittäin.
      Maailman menoa
      97
      1961
    6. Älä mahdollisesti ota itseesi

      En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      24
      1883
    7. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

      Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      28
      1596
    8. Joku hukkui Hyrynsalmella?

      Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      22
      1574
    9. Mitä sinä mietit

      Mies?
      Ikävä
      149
      1402
    10. Metsästysmökki

      Metsästyskortti saapui. Lisäksi metsästysmökki varata!
      Kuhmo
      34
      1233
    Aihe