Köyhän tunnistaa nykyään kaupassa omasta kassista

Anonyymi-ap

Elämässään epäonnistuneet, työttömiksi joutuneet – tai ikänsä työttöminä olleet – joilla ei riitä rahat ostaa bränikkää, tuliterää muovikassia.

Ja hipit.

Taiteilevat taiteltujen kantovälineidensä kanssa, ja ovat epäiltyjen listoilla, koska moni köyhä menee kauppaan vain anastaakseen, ainakin katetta kauppiaalta.

Koska ostamatta jätetty muovikassikin on varastamista. Niiden varaan kauppias on laskenut. Kassikatteella maksetaan lapsien harrastuksetkin, ja paljon muutakin – käytännössä kaikki.

72

657

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Minä ostan muovikassi laiskuuttani, eikä ole tullut sellainen olo että olisin rikas tai muuten parempi ihminen, päinvastoin pidän tekoa tyhmänän.
      Hyvä että voit itsesiä pönkittää muovikassin ostamisella.

• Anonyymi

Lienen köyhien pohjasakkaa koska käy kaupassa pienehkön selkärepun kanssa?
      Reppuun mahtuu 2 x 6 oluttölkkiä, maitotölkki, 10: kananmunan kenno, ja vielä jotain muuta kuten vaikkapa muutama juustopakkaus, hillopullapitko, kurkkupastilleja yms. pientä.

• Anonyymi

Miten sä saat reppus ladattua täyteen ilman et kukaan huomaa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ai sinä olet niitä, jotka uteliaisuutta katsoo mitä muut ostavat.
        Ihmeesti sinulla on aikaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ennen tavaroiden viivakoodivingutuksen aloitusta näytän kassalle tyhjän repun ravistamista alassuin.
        Kamojen viivakoodien vingutuksen aikana mätän ensimmäiset suoraan ostoskärriin. Viimeisen vingutuksen jälkeen maksan ja siirryn sivummalle pakkaamaan ostoksiani reppuun.
        En ole koskaan näpistänyt kaupasta mitään koska se on kanssaihmisteni lompakoista pois.
        Hävikki menee hintoihin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ennen tavaroiden viivakoodivingutuksen aloitusta näytän kassalle tyhjän repun ravistamista alassuin.
        Kamojen viivakoodien vingutuksen aikana mätän ensimmäiset suoraan ostoskärriin. Viimeisen vingutuksen jälkeen maksan ja siirryn sivummalle pakkaamaan ostoksiani reppuun.
        En ole koskaan näpistänyt kaupasta mitään koska se on kanssaihmisteni lompakoista pois.
        Hävikki menee hintoihin.

Epärehellisen selitystä, koska et sinä muita ihmisiä omista.

• Anonyymi

Köyhät ovat hieman hiljaisempia, tarkempia rahankäyttäjiä ja onnellisempia siitä, jos ovat onnistuneet löytämään tuoretta voita tai saaneet punaisen maidon jäätävän kylmäksi. Siitä erottaa köyhän.

• Anonyymi

Puhu vain itsestäsi, tonokki.

• Anonyymi

Koiransa tunnistaa microsirusta.

• Anonyymi

No on sulla tarkka näkö.
      Kela voi palkata sut köyhäin etsiväksi.
      jaa mutta oletkin jo.

• Anonyymi

Repun kanssa itse kylläkin kauppaan menen ja ostokset maksan rahalla.Mitään kassia en ala raahaan kun bussilla liikenteessä.

• Anonyymi

Joutuu sitten seisomaan bussissa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joutuu sitten seisomaan bussissa.

Reppu pois selästä kun menee bussiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Wolt-lähetti toimittaa se myöhemmin perille.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Reppu ja reissumies
        siinä on sellanen pari
        oli kylmä tai vaikkapa vari
        kumpikin paikkansa ties.

veisattiin ennen.

• Anonyymi

Että oma kassi, kattia kanssa. Fiksu ihminen ottaa aina oman mukaan, reppu vielä parempi.
      On jossain onnistuneet nämäkin köyhät, reput ym. hankittu omilla tienesteillä.

• Anonyymi

Kyllähän pullonkeruurahalla nyt pystyy repun ostamaan ja siihen muutaman
        työttömän toffeen eli halvimman kaljapurkin.

• Anonyymi

Juuri näin

• Anonyymi

En ole ostanut yhtäkään muovikassia yli 30 vuoteen. Muovikassit ovat yksinkertaisesti rahvaanomaisia ja rumia. Mieleltään ja kansantaloustaidoiltaan alikehittyneen persoonan tavaramerkki.

• Anonyymi

Kylläpä Persulla on taas huono päivä ja kiukkua riittää kun oma puolue vie tuet ja petti äänestäjänsä.

• Anonyymi

Ja täällä toinen persuja joka paikassa näkevä.Olisko tosiaan parasta se käynti lääkärillä vai mitä?

• Anonyymi

Elämän täytyy olla melko merkityksetöntä ja tyhjää kun tuollaisella avauksella pitää kerjätä huomiota.
      Lienee Persujen äänestäjä kyseessä?

• Anonyymi

Olisko aika käydä lääkärissä kun kerta näet persuja kaikkialla?

• Anonyymi

Mulla on vielä käytössä Elannon vanha muovikassi

• Anonyymi

Se oli yleensä vinksallaan. Valintatalon kassia pystyi käyttämään vatupassina.

• Anonyymi

Kuka nyt ostaa uuden pussin kun kerta kotona on täysin käyttökelpoisia ja helppo kuljettaa taskussa.Minusta se on viisauden merkki

• Anonyymi

Niinpä.... Noita muovikasseja ei edes kannata ostaa, koska ne repeytyvät tosi herkästi. Itselläni on useimmiten ostoskassi mukana, vaikka en itseäni köyhäksi luekaan. Aivan harmittaa jos joskus unohtaa ottaa ostoskassin mukaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niinpä.... Noita muovikasseja ei edes kannata ostaa, koska ne repeytyvät tosi herkästi. Itselläni on useimmiten ostoskassi mukana, vaikka en itseäni köyhäksi luekaan. Aivan harmittaa jos joskus unohtaa ottaa ostoskassin mukaan.

Eivätkä repeydy.

Muovipusseilla kannetaan tyhjät kaljapurkit takaisin kauppaan ja käytetään myös roskapusseina. Useampi niitä viikossa menee joka tapauksessa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eivätkä repeydy.

Muovipusseilla kannetaan tyhjät kaljapurkit takaisin kauppaan ja käytetään myös roskapusseina. Useampi niitä viikossa menee joka tapauksessa.

Miten pajlon sulla oikein tulee roskaa jos useamman kassin viikossa tarviit?

• Anonyymi

🤖 jäänyt tunnistajaksi.

• Anonyymi

Olen köyhä ja ostan muovipussin aina.

• Anonyymi

Miksi pitäisi luokitella kansaihmisiämme eri kasteihin? Kukin elää tavallaan eivätkä kaikki halua "näyttää" jotain!
      Varakas voi ulkoisesti olla "köyhä" ja päin vastoin.
      Sama koskee ostosten laatua. Varakas voi ostaa halpoja punalappuisia välittämättä "häpeällisen" teon silminnäkijöistä. Eräs tuttavapariskuntamme jolta kahden, kohtuullisen perinnön ja ok:n vaihdosta kerrostalon kolmioon rahat vuotivat käsistä muutamassa vuodessa spontaanien mielitekojen toteuttamiseen ja "näyttämiseen", eivät ilkeä ostaa punalappuisia koska joku voisi luulla heitä köyhiksi.
      Kestokohde AUTO! Kaikki tuttavamme, joden kanssa olemme voineet kaskustella luottamuksellisesti, ovat autoveloissa ja jotkut harvat ovat ainakin olleet sellaisissa.
      Minulle käsittämätöntä. Todellisen, vältämättömän tarpeen lisäksi halutaan näyttää jotain.

• Anonyymi

Mukana on aina oma "ketokassi". En käytä lainkaan kaupan muovikassseja. Kun näitä erittäin monikäyttöisiä ja kestäviä kasseja tuli markkinoille ensin tuonne etelän maille, ja sitten paikalliseen osuuskauppaan, ostelin niitä aika paljon, ja niissä on hyvä kanniskella milloin mitäkin jne. Nyt en enää osta niitä kaupasta, ja syy on se, ettei niitä ole enää vuosiin ollut myytävänä. Onneksi on vielä kotona jemmassa, Ja aloittajalle: haista sinä paska!

• Anonyymi

Saa niitä vaikka Biltemasta. Ostin joku aika sitten 130 litraisen, jonka saa myös vetoketjulla suljettua.

• Anonyymi

Mulle on kertynyt kaikenlaisia laukkuja, kasseja ja mainoskangaskasseja monta, kun kierrätyskeskuksista ja muilta kirppareilta on tullut ostettua halvalla jos ei ole sattunut olemaan omaa mukana. Olen vienyt niitä poiskin, kun tulee käytettyä niitä samoja kuitenkin.

• Anonyymi

Omatekoinen Kahvipaketeista tehty kauppakassi.
      Näitä voi ihan itse näpprätä Syksyilloin.

• Anonyymi

Käytännön syistä reppu aina mukana niin miks ihmeessä jonkun muovipussin ostan nooh joskus.

• Anonyymi

Kyllä köyhän tuntee siitä luottokortti maksamisesta.

• Anonyymi

Pitää aina selän takaa kurkottaa katsomaan kuinka köyhä häpeillen valitsee päätteellä credit-puolen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pitää aina selän takaa kurkottaa katsomaan kuinka köyhä häpeillen valitsee päätteellä credit-puolen.

Minä sanon sen ääneen. "Kaikki velaksi creditillä"!
        Toteutan sitä kaikessa paitsi tilanteissa joissa käteisellä maksamisesta on hyötyä molemmille, tai ainakin toiselle osapuolelle.
        Pari vuotta sitten 44" Filips töllö ja eukon uusi läppäri.
        On myös asioita joiden hoitaminen ilman korttia ei ole mahdollista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Toteutan sitä kaikessa paitsi tilanteissa joissa käteisellä maksamisesta on hyötyä molemmille, tai ainakin toiselle osapuolelle.

Tuo on asiallista kassalla käyttäytymistä. Kerrotaan selkeästi, ei jätetä arvailujen varaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ilmankos olet köyhyyspalstalla kun koko elämäsi olet elänyt velaksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ilmankos olet köyhyyspalstalla kun koko elämäsi olet elänyt velaksi.

Korkokannasta riipuen siitä on hyötyä enemmän tai vähemmän. Joskus ollut enemmän.
        70-luvun jälkipuoliskolla olivat asuntolainojenkin korot korkeat ja maksuajat lyhyet.
        Pankkilainan korko 12% ja laina-aika 10 vuotta.
        Kortin jokainen 1,5kk antoi korttisummalle tuon 12% hyödyn.
        Enemmän hyodyin palkan ennakkoveron pienentämisestä. Verotoimisto hyväksyi ennakon pienentämisen noin 30%: lla.
        Suuremmalla netolla lyhensin kaikkein korkeakorkoisimpia lainoja ja maksoin pois 16%:n korkoisen vekselin.
        Tietenkin varauduin jalkiveron maksamiseen mutta olin jo saanut, paitsi lyhennetyksi kalleimpia lainoja niin myös saanut inflatiohyödyn.
        Olen myös muussa yhteydessä maininnut, että on asioita jotka voi hoitaa vain kortilla.
        Loppuhenkonen. Köyhällä credit eläjällä on kortin kuukausilaskun maksamisen jälkeen tilillä aina enemmän saldoa kuin kortin käyttöraja. Kortti ei lisää tuloja.

Koko ikäni velaksi? Aloitin 60-luvun lopulla bensakortilla ja pian sen jälkeen OK-höyläkortilla. Mittavin etu siitä oli 5500 km:n ilmaiset bensat. Höylätessäni en tiennyt, ettei laskua bensoista tule.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Höh, eihän sitä valita tarvitse, menee automaattisesti luotolla kun kortilla ei muita vaihtoehtoja onneksi ole ja tulee prosentin cashback. Ei mene korkoja eikä vuosimaksuja tai muitakaan kuluja kun kortti menee suoraveloituksella nollille joka kuukausi.

Ja eiköhän se mene niin päin, että köyhä/varaton ei pahemmin luottokortilla maksele kun sellaista ei useimmiten ole. :D

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luulenpa että siihen on pikemminkin turvallisuus syyt. Jos näin käy.

• Anonyymi

Joskus pikkukaupassa asioidessa niin ikäihminen nainen osti kaljoja niin oli meinaan tukku rahoja seteleinä ettei viimeisillä rahoilla kaljoja ostanut. Luottokorttia ei mihinkään päivittäis menoihin tarvi.

• Anonyymi

Eu:ssa ne puuhaa jo käteisen poistoa kokonaan niin pääsevät kyttäämään ihmisiä kunnolla ja jos et käyttäydy tai ajattele kuin he haluavat niin voit saada eston tilillesi.Kiinan systeemi on tulossa ja ei mene kauaa

• Anonyymi

Mitä sitä luottokorttia hankkimaan kun rullakebabit voi tilata klarnalla.

• Anonyymi

Taas aloitus, jonka on tehnyt joku jälkeenjäänyt. Muovikassin ostamatta jättäminen on ekoteko. Jos snaijaat, mikä se on. Itse olen käynyt kaupoilla varmaan 10 vuotta samoilla muovi- ja kangaskasseilla.

• Anonyymi

Sinä et tuota sitten lainkaan roskia, kun et edes roskapusseja tarvitse.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinä et tuota sitten lainkaan roskia, kun et edes roskapusseja tarvitse.

Kyllä mulla on roskapusseja vaikka muille jakaa. Ei tarvitse huolehtia, mutta kiitos silti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä mulla on roskapusseja vaikka muille jakaa. Ei tarvitse huolehtia, mutta kiitos silti.

Ei ole mikään ekoteko tuo.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hedelmäpussit ovat ihan hyviä roskapusseja, ei tule paljoakaan sekajätettä kun lajittelee.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jaaha, kuulostaapi siltä, että ekotekojutut ovat teikäläiselle tuntemattomia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hedelmäpussit ovat ihan hyviä roskapusseja, ei tule paljoakaan sekajätettä kun lajittelee.

Juuri noin. Pussin ei tarvitse olla iso, kun sekajätettä ei tule paljon, tai oikeasti ei juuri ollenkaan no. sen lajittelun ansiosta.

• Anonyymi

Jotain on tapahtunut siinä vaiheessa, kun ostaa nahkaisen kauppakassin. Vetoketjulla.

• Anonyymi

Onko aloittaja miljonääri?
      Tuskin olet!

• Anonyymi

Ei oo, mutta vois olla varakas jos olis jättänyt ne kaikki muovipussit ostamatta mä

• Anonyymi

Omaan kassiin on varmin yhteyskin muista kasseista eroten. Haittaaks sekin???

• Anonyymi

Tunnistaa tai ei? Mitä väliä?

• Anonyymi

Kyllä todellisuus on toisenlainen, köyhät niitä muovikasseja ostelee. Rikkailla on kestokassit ja kylmälaukut kauppareissuille.

Monet köyhät perustelee muovikassin ostamista sillä, että siitä saa sitten roskapussin. voi järjen köyhyyttäkin, kun ne roskapussit maksaa paljon vähemmän ja vuodessa kuluu aivan turhaan rahaa niitä muovikasseja ostellessa.

Kunnon kestokassi ja kokoon taittuva kylmälaukku on rikkaiden tavaramerkki!

• Anonyymi

Hyviä roskapusseja ovat olleet

• Anonyymi

Mitä oli ennen muovikasseja? Taisi olla virkattuja kasseja, nahkalaukkuja, salkkuja, ... Että mihin segmenttiin heidät olisit sovittanut

• Anonyymi

Kaupoissa oli valeanruskeita paperikasseja paperisine kahvoineen. Oliva napakkaa paperia mutta paperia kuitenkin. Käyttö oli hyvin vähäistä kassit olivat käytännössä melkein kertakäyttöisiä eikä niihin uusiinkaan voinut laittaa mitä tahansa.
        Luonteeltaan asiakkaiden hätävaroja.

• Anonyymi

Käytän kestokassia.

• Anonyymi

Ja ostoksista tietysti. Ostan aina -30 € aletuotteita jos silloin enää on meitin kulman kaupassa kun sinne iltapäivällä lyyhään.
      Jotkut katsovat "sillä silmällä" mutta useimmat tietävät eläkeläisukon varallisuuden ja ohjeen; suu säkkiä myöten.

Työläiskylä, työläislähtöiset asiakkaat. Siinäpä saavat töllöttää, meinaan mie työstä eläkettä saava kulkija.

• Anonyymi

Minäpä näin varakkaana käytän aina kestokassia, olen näin säästänyt pitkän euron. Kuka hullu rahojaan muoviin laittaa. Tietenkin joku voi olla niin tyhmä

• Anonyymi

Miksi tuhlaisin turhaan rahaa muovikasseihin kun sen roskapussirullan saa halvemmalla kuin saman määrän muovikasseja. Sillä hinnalla millä ostat sieltä ääskaupastas ne 20 muovikassia saan tokmannilta 5 rullaa roskapusseja, 20 pussia /rulla, ja vähän jää vielä rahaa.

• Anonyymi

Äärimmäisen saastuttavaa ostaa neitseellisiä muovipusseja varta vasten roskaamista varten.

Kyllä se vaan kierrättäminen on päivän sana. Ostoskassi saa uuden elämän roskapussina.

• Anonyymi

Miksi ostaa jotain, vain että sen voi heittää pois?! Roskat kippaan ämpäristä pönttöön tai käytän ilmaispusseja ja kaupassa omaa koria.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi ostaa jotain, vain että sen voi heittää pois?! Roskat kippaan ämpäristä pönttöön tai käytän ilmaispusseja ja kaupassa omaa koria.

Meillä niitä roskia ei edes sekajätepönttöön saa irrallaan kipata jotan miksi ostaisin kalliita muosikasseja kassalta kun halvempiakin saa.

• Anonyymi

Puhut ihan täyttä paskaa. Itse olen hyvätuloinen joka käyttää itse tehtyä kestokassia koska sen olen lapseltani saanut. On minulle kyllä muovipussejakin kerääntynyt jos tuo nyt siitä vaurauden osoituksesta on kiinni

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taisin tehdä virheen

Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle
      Ikävä
      103
      4867
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      49
      3252
    3. Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi

Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle
      Ikävä
      85
      2989
    4. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      81
      1737
    5. Nainen onko sulla supervoimmia ?

Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.
      Ikävä
      41
      1510
    6. 450 000 ulosotossa

Suomessa on tällä hetkellä ennätysmäärä ihmisiä ulosotossa. Viime vuonna heitä oli yli puoli miljoonaa. Kuluvan vuoden
      Perussuomalaiset
      109
      1350
    7. Näin kun katsoit salaa ja

Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      7
      1076
    8. Onko esitutkinta jo saatu päätökseen?

Ketkä saa syytteet? Voi olla iso määrä ihmisiä?
      Ähtäri
      16
      1059
    9. Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.

Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj
      Maailman menoa
      114
      1049
    10. Miehen taloudellinen tilanne ja

halu tarjota suojaa kaikin tavoin on usein perheen selkäranka. Siksi naisen ei ikinä pitäisi jättää huomiotta miehen rah
      Ikävä
      43
      1027
    Aihe